شنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۷

علی محمدیان آزاد که در تظاهرات #کازرون به شهادت رسید / عکس او را بر روی درب مغازه اش نصب کردند

یلدا معیری به عنوان عکاس سال مطبوعات ایران انتخاب شد

یلدا معیری به خاطر عکسی که از یک زن جوان معترض در میان دود گاز اشک آور در جریان اعتراضات دی ماه گرفت به عنوان عکاس سال مطبوعات ایران انتخاب شد.
عکسی که خانم معیری گرفت به‌سرعت به نشریات و رسانه‌های بین‌المللی راه پیدا کرد و تا چند ماه بدون نام عکاس منتشر می شد و به یکی از نمادهای اعتراضات مردمی دی‌ماه ۹۶ تبدیل شد.
انجمن صنفی عکاسان ایران طی مراسمی در ۲۳ اردیبهشت ۹۷ این عکس را شایسته نشان «عکاس سال» مطبوعات ایران در سال ۱۳۹۶ در بخش تک عکس خبری دانست.
خانم معیری که عکاسی خبری را با عکاسی جنگ در سال ۱۳۸۰و از جنگ افغانستان شروع کرد، در یک مصاحبه درباره مشکل استخدام و اشتغال زنان عکاس در ایران گفت، «دلیل این مساله [مشکل اشتغال عکاسان خبری زن] فقط و فقط بحث جنسیت است. به خاطر اینکه از نگاه جامعه، عکاسی یک کار مردانه است، زنان را اصلاً استخدام نمی‌کنند و می‌گویند ما اصلاً با زن کار نمی‌کنیم.»
معیری گفت، «۹۵ درصد زنانی که عکاس خبری و مستند هستند بیکار هستند یا قراردادهای موقت و بعضاً ظالمانه دارند.»

نگاهی به «توطئه‌های فاشیسم مذهبی علیه مجاهدین در آلبانی»

بعد از استقرار مجاهدین در آلبانی، شاهد موج بی‌سابقه‌یی از اقدامات و توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی علیه مجاهدین بودیم. توطئه‌هایی که هم‌چنان ادامه دارند و نشان‌دهنده ابعاد ترس و وحشت آخوندهای حاکم بر ایران از مقاومت ایران و نیروی محوری آن یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران است. این اقدامات با اعزام مأموران اطلاعات و نیروی قدس و بریده‌مزدوران به آلبانی آغاز شد و با انتصاب یکی از مهره‌های سابقه‌دار وزارت اطلاعات یعنی مصطفی رودکی به‌عنوان دبیر اول در سفارت آلبانی ادامه پیدا کرد.
از جمله اقدامات فاشیسم مذهبی علیه مجاهدین در آلبانی، برگزاری جلسات به‌اصطلاح فرهنگی است. به‌عنوان نمونه در روزهای ۱۴ و ۱۵اسفند سال گذشته جلساتی تحت عنوان بزرگداشت نعیم فراشری، شاعر فقید قرن نوزدهم آلبانی، در تهران برگزار شد. اطلاعات و سفارت رژیم آخوندی شماری از اتباع آلبانی و کشورهای بالکان را تحت عنوان دانشگاهیان و خبرنگاران برای شرکت در این جلسات به تهران برد. بنا‌ به اعتراف سایتهای وزارت اطلاعات در این جلسات مزدوران پیشانی سیاهی مانند ابراهیم خدابنده به‌عنوان نماینده انجمن نجات با شرکت‌کنندگان آلبانیایی صحبت کردند و از گرفتار بودن فرزندانشان در دست مجاهدین شکایت کردند و خواستار تسهیل سفر خانواده‌ها به آلبانی جهت دیدار با عزیزانشان شدند. آخوندها جلساتی مشابه همین را در تیرانا هم برگزار می‌کنند و مزدورانشان را تحت پوش این جلسات به آلبانی اعزام می‌کنند. روز دوم فروردین ۹۷، ۲ایرانی با اسامی مخفف ف.ز ۶۵ساله و س.م ۵۹ساله به اتهام تروریسم در تیرانا دستگیر شدند. آنها در لحظه دستگیری در حال عکس‌گرفتن بودند و به پلیس و ضدتروریسم و سایر افسران گفتند که خبرنگار هستند و به دعوت مرکز جهانی بکتاشیها آمده‌اند. در همان روز ریپورت تی‌وی در آلبانی خبر داد که از اوایل ماه مارس، آژانسهای اطلاعاتی و ضدتروریسم ۱۰نفر را که گفته می‌شود می‌توانند فعالیت تروریستی در آلبانی را سازماندهی کنند، زیر نظر دارند. هدف اطلاعات آخوندها از این اقدامات اعمال فشار به خطر انداختن امنیت مجاهدین در آلبانی است. شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌هایی از دولت آلبانی خواسته است که اجازه ندهد گشتاپوی ملایان و مزدورانش با آزادی عمل به دخالتهای خود در این کشور علیه پناهندگان ایرانی ادامه دهد. مصوبه شورای اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷ مقرر کرده که همه مأموران اطلاعات رژیم ایران باید از این کشورها اخراج شوند. راوند ادیبی

سناتور مارکو روبیو: مردم ایران برای اعتراض به رژیم فاسد جانشان را بخطر می اندازند

سناتور مارکوروبیو کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز جمعه 19 مه 2018
در پیامی با اشاره به حمایت مایک پمپیئو وزیر خارجه آمریکا از تظاهرات مردم کازرون حمایت کرد.
سناتور روبیو گفت:
« مردم ایران برای اعتراض به رژیم تروریستی فاسد و سرکوبگر ایران جانشان را کماکان بخطر می اندازند.
من در حمایت از مردم ایران به وزیر خارجه مایک پمپیئو می پیوندم. و امیدوارم که رسانه های بین المللی نیز به این تظاهراتهای مهم در کازرون و نقاط دیگر توجهی که آنها شایسته اش هستند را مبذول دارند.»

به یاد دلیر مرد ایران، ناصر دیوان کازرونی

«ناصر دیوان کازرونی»، رهبر قیام مردم کازرون علیه استعمارگران انگلیسی بود که همراه با سردار عشایر صولت الدوله قشقایی در جنگ اول جهانی علیه انگلیسی‌ها جنگید.این رهبر مردمی، در بين مردم کازرون به ناصر لشکر معروف بود. ناصر لشکر مردی متوسط قامت و چهار شانه ، بسيار بردبار و صبور بود که داراي چهره‌یی ايرانی با سبيل های پر و هميشه در ميدان‌ها با لباس جنگی حاضر مي‌شد. ناصر ديوان برای مردم کازرون دارای مقام و منزلت خاصی بوده و هست و دليل اين امر بی‌طمعی وی نسبت به مال و منال عنوان گرديده و به همين دليل مورد اعتماد مردم کازرون قرار گرفته بود و در بين مردم کسی وجود نداشته است که با وی به مخالفت برخيزد.
بزرگترين دليل محبوبيت ناصر ديوان جنگهای وی با استعمار بريتانيا مي باشد. که مهمترين آنها در سال 1336 ه . ق به مدت بيشتر از هفت ماه مي‌باشد که در کازرون، تنگ ترکان، کمارج، قله چنگ، خان زنيان، دشت ارژن و شيراز به همراه همه ياران کازرونی‌اش می‌جنگيد. این قهرمان مبارزات ضداستعماری تاریخ کازرون، فارس و ايران در سال 1320 خورشيدی در کازرون ديده از جهان فروبست و درهمان جا به خاک سپرده شد.

شرکت های بزرگ اروپایی به فعالیت های خود در ایران پایان می دهند

چند شرکت دیگر اروپایی اعلام کردند که به‌خاطر اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی، به فعالیت‌های خود در ایران پایان می‌دهند.
بانک د. زد. آلمان دومین بانک بزرگ این کشور در زمینه اعطای وام، گفت که تمامی تبادلات مالی خود را با رژیم آخوندی، در ماه ژوئیه به حالت تعلیق در می‌آورد.سخنگوی بانک ده.زد. گفت: «ما تبادلات پرداخت خارجی مرتبط با رژیم ایران را از اول ماه ژوئیه به‌طور کامل تعلیق می‌کنیم».
هم‌چنین «انژی» شرکت بزرگ گاز و انرژی فرانسه اعلام کرد که قراردادهای مهندسی خود را در ایران تا ماه نوامبر به پایان خواهد رساند
ایزابل کوشر مدیر عامل انژی با تأکید بر این‌که این شرکت در ایران زیرساختی ندارد، اما تیم‌های مهندسی آن در آنجا برای مشتریان کار می‌کنند، گفت: «ما ۱۸۰ روز برای پایان‌دادن به این قراردادها در اختیار داریم که تا ماه نوامبر خواهد بود و این تا آن موقع به سرانجام خواهد رسید».
در همین حال پگنیگ PGNiG شرکت دولتی گاز لهستان نیز اعلام کرد به‌دلیل خطرات ناشی از تحریم‌های آمریکا، پروژه گازی خود در ایران 
را متوقف می‌کند.
معاون اجرایی این شرکت به رویتر، گفت: «در ارتباط با قراردادمان در ایران، کار چندانی نمی‌توانیم بکنیم. تحریم‌ها در هر لحظه اعمال خواهند شد و هیچ‌کس نمی‌خواهد ریسک آن‌را بپذیرد».وی افزود: «وقتی در حال کار حفاری و جستجو برای مواد هیدروکربن هستیم ریسک می‌کنیم؛ ولی در برخورد با مسائل سیاسی ریسکی نخواهیم پذیرفت».
پیش از این شمار دیگری از شرکت‌های بزرگ اروپایی هم‌چون شرکت نفتی توتال فرانسه و شرکت حمل و نقل دریایی مرسک دانمارک توقف فعالیت‌ها یا خروج آتی خود از ایران را اعلام کرده‌اند.
خبرگزاری رویتر در گزارشی درباره سفر کمیسر انرژی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار او با مقامات رژیم آخوندی، می‌نویسد: «در حالی که موجی از شرکت‌های اروپایی به‌خاطر ترس از تأثیر جهانی تحریم‌های آمریکا تجارت خود را با رژیم ایران متوقف می‌کنند، مقام‌های اتحادیه اروپا اذعان دارند که توانایی آنها برای دفع تحریم‌ها، محدود است.
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در مذاکرات با رژیم ایران دخیل است به رویتر، گفت: «فراتر از تلاش برای ارائه مقداری اطمینان به رژیم ایران، راه حل جادویی برای این مسئله وجود ندارد»

سفیر آمریکا در آلمان: نباید به آخوندها پول داد و با آنها همکاری کرد

سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت: «هیچ شرکت آمریکایی با رژیم ایران تجارت نخواهد کرد و ما این رژیم را تحریم خواهیم کرد. چرا که... وقتی با رژیم ایران تجارت می‌کنید، به آخوندها پول می‌دهید... و با آخوندها همکاری می‌کنید...».
ریچارد گرنل اضافه کرد: «ما از بسیاری از آلمانی‌ها شنیده‌ایم که می‌گویند، نباید با آخوندها تجارت کنیم. لذا فکر می‌کنم که ما موضع مشترکی (در این رابطه) داریم... پیشاپیش از شرکت‌های مختلف آلمانی و رؤسای آنها شنیده‌ایم که می‌گویند، به‌نفع ما نیست که به آمریکا پشت کنیم و با رژیم ایران تجارت کنیم. آنها در عوض خواهان آن هستند که رابطه بهتری با ایالات متحده داشته باشند».
سفیر آمریکا در آلمان هم‌چنین گفت: «ما می‌خواهیم بازارهای جایگزین ارائه کنیم... می‌خواهیم به کسانی که تجارت در ایران را ترک می‌کنند کمک کنیم تا بتوانند بازار بزرگ‌تری در ایالات متحده داشته باشند...».

سوز و گداز رژیم به موضع گیری جدید رئیس جمهور فرانسه علیه رژیم

در ادامه جدال باندهای حکومتی در مورد حفظ برجام با اروپا، رسانه های حکومتی به سوز و گداز پرداختند.
کیهان تحت امر خامنه‌ای نوشت: «این هم از اروپا!، ماکرون گفت، به خاطر ایران مقابل آمریکا نمی‌ایستیم»، رئیس جمهور فرانسه با مقایسه مزایای ماندن در ایران با خسارت سرشاخ‌شدن با آمریکا گفت: اولا، به خاطر جمهوری اسلامی، علیه شرکتهای آمریکایی جنگ تجاری با راهبردی راه نخواهیم انداخت. این کار منطقی نیست. ثانیاٌ شرکتهای فرانسوی را به ماندن در ایران مجبور نخواهیم کرد.
روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران نیز نوشت: به رغم بررسی قانون انسداد برای حفاظت از شرکتهای اروپایی، ماکرون می‌گوید به خاطر جمهوری اسلامی با آمریکا سرشاخ نخواهد شد.
روزنامه دیگر این باند به نام حمایت با عنوان یک بام و دو هوای اروپا در ادامه برجام! نوشت: انگلیس، آلمان و فرانسه مقابله با برنامه موشکی ما را خواستار شدند.
در مقابل، روزنامه باند روحانی، اقدام اتحادیه اروپا در مسدود سازی تحریمها را تحت عناوینی مثل گام نخست اروپا برای حفظ برجام و عزم اروپا برای ماندن در برجام منعکس کردند.
موضعگیری امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه-هرگونه جنگ تجاری با آمریکا from Simay Azadi on Vimeo.

المدینه نیوز اردن: ‌مریم رجوی به شهیدان و مردم کازرون درود فرستاد

المدینه نیوز اردن روز ۲۸اردیبهشت ۹۷ با استناد به اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس نوشت:
مردم کازرون در اعتراض به جنایات رژیم آخوندی بار دیگر دست به تظاهرات و اعتراض زدند که مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و به درگیری بین مردم و پاسداران منجر شد.
نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به روی مردمی که در اعتراض به دستگیری گروه زیادی از جوانان شهر تجمع کرده بودند، آتش گشودند و شماری از معترضان را به‌شهادت رساندند و شمار بیشتری مجروح و یا دستگیر شدند.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به شهیدان قهرمان و مردم بپاخاسته و داغدار کازرون، خواهان آزادی بلادرنگ دستگیر ‌شدگان گردید و عموم هموطنان را به یاری مجروحان فراخواند. خانم رجوی در همین رابطه خواستار اعزام هیأت تحقیق ملل‌متحد و نماینده کمیسر عالی حقوق‌بشر شد.
پس از شروع حمله جنایتکارانه نیروهای سرکوبگر به مردم بی‌دفاع کازرون، ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور از عموم مردم کازرون و شهرهای مجاور خواست به کمک مجروحان و حمایت از دستگیر ‌شدگان بشتابند.
رژیم آخوندی برای جلوگیری از پخش اخبار خیزش مردم کازرون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این شهر را قطع کرد اما ابعاد درگیریهای به حدی بود که سرکردگان و رسانه‌های رژیم ناگزیر به اعتراف به آن شدند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

تهران/ رباط کریم + نصیر شهر ارومیه : دیوارنویسی با شعار مرگ بر خامنه‌ای و درود بر رجوی 29اردیبهشت 97


اعتصاب سراسری بازار اطلس مشهد در همبستگی با سایر شهرها


گزارش خبرنگار سایت مجاهد - جمعه شب و شنبه کازرون - 29اردیبهشت


گزارش خبرنگار سایت مجاهد - جمعه شب کازرون 28اردیبهشت 97 مزدوران رژیم در چهار راه بانک ملی یک موتورسوار را بدون دلیل متوقف کرده و موتورش را به آتش کشیدند
 جوانان شهر در سراسر شهر با استفاده از موتور به جنگ و گریز با مأموران سرکوبگر ادامه می‌دهند. درگیریها از چهار راه بانک ملی تا ۲۲بهمن به چشم می‌خورد
. صدای تیراندازی در سطح شهر شنیده می‌شود
عمده خیابانهای شهر توسط نیروهای سرکوبگر اشغال شده و به‌دلیل این شرایط خیابانها با ترافیک همراه است
 خطوط ارتباطی و شبکه اینترنت تقریباً قطع است. به همین دلیل ارسال گزارشات به سختی صورت می‌گیرد
 مزدوران جمعه شب دست کم با ۲۰خودرو و ۳۰موتورسوار یگان ویژه در سطح شهر گشت می‌زدند و صبح برای تعویض اقدام کردند. در هر خودرو بین ۱۰تا ۱۲مزدور مستقر بودند

گزارش وضعیت شهر کازرون شنبه صبح
. صبح امروز شماری از مردم دلاور کازرون دسته‌دسته تلاش داشتند به سمت فرمانداری حرکت کنند که مزدوران با شمار زیادی مانع حرکت تجمع‌کنندگان شدند. تجمع‌کنندگان تا نیمه‌های خیابان سلمان فارسی پیشروی کردند.شماری از سرکردگان شهر به مردم مراجعه کردند تا با سخنرانی و... مردم را به آرامش دعوت کنند اما تجمع‌کنندگان با پشت کرده و سمت فرمانداری حرکت کردند
تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند: «برادر شهیدم تشییع باید گردد» «برادر اسیرم آزاد باید گردد
مردم می‌گفتند دیگر گول این حرفها را نخواهیم خورد
شماری از گشتهای موتوری رژیم حین عبور از کنار خودروهای مردم با باتون شیشه خودروهای مردم را می‌شکستند. مزدوران با این کارشان می‌خواهند فضای رعب و وحشت ایجاد کنند ولی هنوز کازرونیها را نشناخته‌اند
 در میان همه درگیریها یک شیر زن دلاور کازرونی با استفاده از یک بلندگو می‌گفت: رضا زاده باید اعدام شود و نیروهای امنیتی باید محاکمه شوند. در محوطه دادگستری شمار زیادی از نیروهای یگان ویژه در هراس از حمله مردم مستقر شده‌اند
:خواسته‌های مردم کازرون بدین ترتیب است
 آزادی بی‌قید و شرط تمام بازداشتیهای هفته‌های اخیر
محاکمه دادستان و قاتلان جوانان کازرون
کنسل شدن تمام طرح های مسخره تجزیه شهرستان
 عزل حسین‌زاده نماینده بی‌لیاقت مجلس و محاکمه ایشان
 تحویل اجساد شهیدان عزیز به خانواده‌هایشان و اجازه خاکسپاری با عزت در شان آنها
امروز صبح در یکی از صحنه‌ها مردم یک موتور یگان ویژه را مورد تهاجم قرار داده و سرنشینان آنها را گوشمالی دادند
کازرون.ما بچه‌های جنگیم بجنگ تا بجنگیم۹۷۰۲۲۹ from Simay Azadi on Vimeo.

برگزاری تظاهرات و اعتصاب بازار شاهرود/ 29 اردیبهشت97






صبح امروز شنبه ۲۹اردیبهشت ۹۷بازاریان در شاهرود برای سومین روز متوالی، دست به اعتصاب و راهپیمایی زدند. آنان بنرهای بزرگی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده است
عدالت استانی ندای هر شاهرودی
https://news.mojahedin.org/i/برگزاري-تظاهرات-و-اعتصاب-بازار…

اعتراضات و تظاهرات شهر کازرون - دیدنی‌ترین تصاویر


















تصاویری فوق جمع‌آوری تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و خبرنگاران سایت مجاهد است که به‌صورت مستقیم از صحنه اعتراضات و تظاهرات مردم کازرون ارسال شده است.
در این تصاویر شاهد رزم دلاورانه جوانان غیور شهر کازرون و پیشتازی زنان قهرمان کازرونی هستید.
صبح پنجشنبه 27اردیبهشت مردم کازرون در اعتراض به جنایات چهارشنبه شب رژیم آخوندی بار دیگر دست به تظاهرات و اعتراض زدند که مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و به درگیری بین مردم و پاسداران منجر شد. تشنج و درگیری در سطح شهر هم‌چنان ادامه دارد.
چهارشنبه شب، نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به روی مردمی که در اعتراض به دستگیری گروه زیادی از جوانان شهر تجمع کرده بودند آتش گشودند و شماری از معترضان را به‌شهادت رساندند و شمار بیشتری مجروح و یا دستگیر شدند. بر اساس گزارشهای دریافتی تاکنون دست کم ۲تن از مردم به‌شهادت رسیده‌اند.
چهارشنبه شب، پس از شروع حمله جنایتکارانه نیروهای سرکوبگر به مردم بی‌دفاع کازرون، ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور از عموم مردم کازرون و شهرهای مجاور خواست به کمک مجروحان و حمایت از دستگیر ‌شدگان بشتابند.
رژیم آخوندی از چهارشنبه شب، برای جلوگیری از پخش اخبار خیزش مردم کازرون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این شهر را قطع کرد اما ابعاد درگیریهای به حدی بود که سرکردگان و رسانه‌های رژیم ناگزیر به اعتراف به آن شدند.
بر اساس گزارشات دریافتی، مأموران امنیتی و گارد ضدشورش رژیم با محاصره خیابانهای منتهی به میدان مرکزی شهر،با پرتاب مستمر گاز اشکآور، تلاش کردند مردم معترض را پراکنده کنند. اما مردم دلیر کازرون در دسته‌های جداگانه اقدام به تجمع و آتش زدن لاستیک در خیابان کردند.
مردم در ایستگاه‌های اتوبوس واحد با مزدوران رژیم درگیر شدند و شیشه‌های چند بانک دولتی را خرد کردند
در اعتراض به جنایات رژیم، و در پاسخ به فراخوان قبلی برای یک روز عزای عمومی و تعطیلی اداره‌ها و مغازه‌ها، بانکها و مغازه‌های شهر کازرون تعطیل شد.
چهارشنبه شب، مردم دلیر کازرون دو کانکس متعلق به پلیس را در میدان شهدا به آتش کشیدند. تاکنون ۴ماشین نیروهای سرکوبگر نیز توسط جوانان دلیر کازرون به آتش کشیده شده است
چهارشنبه شب ۲۶اردیبهشت ۹۷پس از درگیریها و شهادت هموطنان کازرونی یکی از جوانان غیور کازرون از سایر هموطنان درخواست کمک کرد.
همچنین یک زن شجاع کازرونی با گذاشتن یک فایل صوتی بر روی شبکه‌های اجتماعی سوگند یاد کرد که از مزدوران جنایتکار رژیم انتقام خواهد گرفت.

اعتصاب بازار بانه نمونه‌یی از یک پایداری مردمی

یکی از شهرهای زیبای استان کردستان شهر بانه است، این شهر در ارتفاع ۱۵۵۴متری از سطح دریا قرار گرفته است. برای رسیدن به بانه باید مسیر زیادی را از سربالایی‌ها گذشت. این روزها نام بانه سر زبانها است، اما نه به‌خاطر زیبایی و قله‌های سرکش آن، بلکه به‌خاطر اعتصاب بازار بانه. اعتصابی قهرمانانه در مقابل ظلم و ستم آخوندی و وضعیت نابسامان معیشتی شهروندان شریف آن.
این اعتصاب از روز ۲۶فروردین ۹۷ شروع شده و به شکل بی‌سابقه‌‌یی نزدیک به یک ماه ادامه پیدا کرده است.
راستی علت اعتصاب بازار بانه چیست؟ مردم بانه چه می‌خواهند که حدود یک ماه است دست از کار کشیده‌‌اند و از سهم روزی خانواده‌هایشان گذشته‌اند؟
علت اعتصاب بازار بانه
حکومت آخوندی در یک اقدام ضدمردمی مرزهای شهر بانه با کشور همجوار را بست، مرزهایی که شمار کثیری از شهروندان زحمتکش بانه زندگی خود را از طریق کولبری در گذرگاههای پر پیچ و خم آن می‌گذرانند.
همچنین دولت ضدمردمی آخوند حسن روحانی در یک اخاذی آشکار تعرفه‌های گمرکی را افزایش داد.
مردم قهرمان بانه در مقابل این اقدامات ضدمردمی تسلیم نشدند و اعلام کردند تا بازشدن مرزها که نبض اقتصادی شهر است، دست به اعتصاب خواهند زد. زیرا مردم هیچ محل درآمد دیگری ندارند و اکثر آنها کولبر هستند. به این ترتیب اعتصاب بازار بانه شروع شد.
این که کولبری در فرهنگ مردم ایران به‌عنوان یک شغل جا باز کرده است، از بی‌کفایتی و فساد حکومتی است. انتخاب شغل کولبری برای مردم بانه انتخاب بین چند شغل نیست، بلکه تنها انتخاب اهالی زحمتکش این شهر است.
اما کولبری چه شغلی است که کارگزاران رژیم انواع و اقسام اختلاس‌های چند میلیاردی، اسکله‌های قاچاق، فیش‌های نجومی و... را ول کرده‌‌اند و با تمام قوا به جنگ آن رفته‌اند.
کولبری چیست و کولبر کیست؟
کولبری اصطلاحی‌ است که توسط مردم محلی مناطق کردنشین ابداع شده و به افرادی گفته می‌شود که برای گذران زندگی خود به حمل اجناس بر روی شانه‌های خود در دوسوی خط مرزی مبادرت می‌کنند.
کولبران کسانی هستند که به‌خاطر بیکاری و از روی ناچاری و در قبال دستمزد ناچیز به این کار اقدام می‌کنند، کار کولبر در هر لحظه به خطر اندختن جان برای لقمه‌‌یی نان است. حمل بارهای سنگین در فراز و نشیب گذرگاههای پرخطر.
اجناسی که کولبران از راههای دشوار کوهستانی به داخل شهرها و روستاهای مرزی منتقل می‌کنند، بیشتر شامل تلویزیون، کولر، بخاری، لاستیک خودرو، پوشاک و منسوجات است.
بیتشر کولبران جوان و میان‌سال هستند. بازه سنی این افراد بین ۱۳ تا ۶۰سال می‌باشد.
این شغل خطرناک به سطوح خاصی از جامعه محدود نمی‌شود، بلکه به‌دلیل بیکاری و فقر گسترده مردم، حتی افراد تحصیل‌کرده و دارای مدارک تحصیلی بالا نیز به ناچار در این کار شرکت دارند.
هر ساله صدها نفر از کارگران کولبر جان خود را در مرزها از دست می‌دهند. بیشتر آنها هنگام عبور از مرز بدون اخطار قبلی هدف تیراندازی نیروی انتظامی رژیم قرار می‌گیرند.
کولبری شغل افرادی است که زیر خط فقر به‌سر می‌برند اما اصطلاح درست در رابطه با آن حرکت بر روی خط مرگ است.
ادامه اعتصاب بازار بانه و تبدیل به اعتصاب سراسری
این بار مردم بانه با یک اعتصاب که البته بهای آن را با زندگی خود و خانوده‌هایشان می‌پردازند، می‌خواهند به همه مردم این پیام را بدهند که حاکمیت آخوندی به جای حل مسأله می‌خواهد صورت‌مسأله را پاک کند.
اعتصاب بازار بانه که فراتر از هر پیش‌بینی، بیش از چند هفته طول کشیده است، نشانه‌‌‌یی است از ایستادگی و پایداری مردم قهرمان بانه.
اعتصاب بازار بانه یکبار دیگر ثابت کرد حق از حاکمیت پلید و فاسد آخوندی گرفتنی است. در این راستا مردم بانه، اهالی سایر شهرهای کردستان و ایران را که از سیاستهای ضدمردمی این حکومت به تنگ آمده‌اند در کنار خود می‌یابند.