شنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۷

پیام نوروزی جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگلستان

جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از حزب کارگر انگلستان در پيام كوتاهي، فرارسيدن نوروز و بهار را به مردم ايران تبريك گفت.
وی گفت: «من جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگستان و نماینده منطقه شمال غرب از حزب کارگر هستم.
از نزدیک سلسله تظاهرات و اعتراضات در اواخر دسامبر گذشته و ژانویه امسال را دنبال کردم. مردم ایران و بخصوص نسل جوان با قیام خود نشان دادند که آنها خواهان تغییر رژیم حاکم بر ایران هستند. واکنش وحشیانه و سرکوب تظاهر کنندگان توسط هر دو باند اصولگرا و باند به‌اصطلاح اصلاح‌طلب، بار دیگر ثابت کرد که این رژیم قابل اصلاح نیست.
شجاعت بسیاری از زنان که در صف مقدم این اعتراضات حضور داشتند را تحسین می‌کنم.
چشم انتظار این هستم که شاهد این باشیم که مریم رجوی بتواند یک ایران دمکراتیک را رهبری کند و بسیار امیدوارم که سال جدید، سال پایان دیکتاتوری آخوندی باشد.
نوروز خوبی را برای همه شما آرزو دارم».

ولید فارس: انتخاب جان بولتن یک خبر بد برای رژیم ایران و گروههای بنیادگرا است

ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در زمان رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت:‌ انتخاب جان بولتون یک خبر خوش برای همه هم‌پیمانان آمریکا و کشورهای عربی و یک خبر بد و منبع نگرانی برای رژیم ایران و گروههای‌ بنیادگرا است.ولید فارس افزود: جان بولتون از خطرات رژیم ایران فهم عمیقی دارد.

آسوشیتدپرس: اپوزیسیون ایران نوروز را در تیرانا جشن می‌گیرد

خبرگزاری تصویری آسوشیتدپرس، ۲۲مارس ۲۰۱۸ به‌نقل از سیپا – مریم رجوی و رودی جولیانی در جشن نوروز سال نو ایرانی در ۲۰مارس ۲۰۱۸ حضور می‌یابند. در این گردهمایی ایرانیان حامی مقاومت ایران در تیرانا شرکت کردند.

وضعیت وخیم زندانی سیاسی گلرخ ایرایی پس از گذشت 50روز از اعتصاب غذا

پس از قریب به ۵۰روز اعتصاب غذا؛ وضعیت جسمی زندانی سیاسی گلرخ ایرایی در زندان قرچک ورامین رو به وخامت گذاشته است. بنا‌به گزارشهای دریافتی وی ۲۰کیلو وزن کم کرده و بر اثر فشارهای اعتصاب غذا؛ دچار مشکلات و نارسایی‌‌هایی در کارکرد کلیه‌‌هایش شده‌است. پاهای این زندانی به‌‌شدت ورم کرده و از مشکلات جدی جسمانی رنج می‌برد.
وی در اعتراض به تبعید خود از زندان اوین به زندان قرچک ورامین از روز ۱۴بهمن 96 اقدام به اعتصاب غذا کرد.
د‌ژخیمان ر‌ژیم ضدبشری آخوندی روز چهارشنبه ۴بهمن 96 (۲۴ژانویه) گلرخ ایرایی را به همراه آتنا دائمی را پس از ضرب ‌و شتم وحشیانه به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.
روز دوشنبه 28اسفند نیز 4گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌یی، خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی شدند. آنها در مورد گزارشهایی که خبر از ضرب‌وشتم این دو زندانی سیاسی در بازداشت می‌دهد ابراز نگرانی عمیق کردند. این چهار کارشناس سازمان ملل نوشته‌‌اند که تلاش کرده‌اند با مقامهای رژیم ایران درباره‌ی وضعیت آتنا دائمی و گلرخ دائمی گفتگو کنند اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است. آنها یادآور شده‌اند که پرونده‌های آتنا دائمی و گلرخ ایرایی نمونه‌هایی هستند از رویه‌ی ادامه‌‌دار آزار و اذیت، ارعاب و حبس کسانی که در دفاع از حقوق بشر و حمایت از زندانیان عقیدتی در ایران فعالیت می‌کنند.
پیش از این دبیر کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا هم در مورد ضرب‌وشتم و حبس ناعادلانه آتنا دائمی و گلرخ ایرایی یک بیانیه منتشر کرد و خواستار آزادی این دو زندانی، دسترسی آن‌ها به مراقبت‌های پزشکی و بهبود شرایط اسفناک زندان شهر ری شد.

وال استريت ژورنال: جان بولتون و ترامپ بر سر توافق اتمي رژیم ايران هم نظر هستند

وال استریت ژورنال درباره انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت:‌ «بنظر می‌رسد که در انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی، دونالد ترامپ یک یار قدیمی در واشینگتن یافته باشد که بر سر مسائل اصلی امنیت ملی با او هم نظر است، از جمله در اعتراض به توافق اتمی رژیم ایران، نیاز به متوقف‌ساختن برنامه اتمی کره‌شمالی، و یک سیاست خارجی بر پایه "اول آمریکا".
جان بولتون، به‌خاطر تلاش‌های رژیم ایران و کره‌شمالی در توسعه برنامه‌های تسلیحات اتمی‌شان طرفدار اقدام نظامی پیشگیرانه علیه آنهاست و در حالیکه دولتهای سخت‌سر در این کشورها بر سر کار هستند، گشایش دیپلوماتیک با آنها را رد می‌کند.
وال استریت ژورنال افزود: طی سال گذشته، جان بولتون یک منتقد پر سر و صدا توافق اتمی رژیم ایران بوده که توسط باراک اوباما مورد مذاکره قرار گرفت. جان بولتن توافق اتمی با رژیم ایران را نوعی استمالت خوانده است که امنیت ملی آمریکا را بخطر می‌اندازد.

پلیس فرانسه که برای نجات جان یک زن گروگان، جان خود را به خطر انداخت لقب قهرمان گرفت

پلیس فرانسوی که در گروگان‌گیری روز جمعه سوم فروردین 97 جان خود را برای نجات یک زن گروگان به خطر انداخته بود، در بیمارستان جان باخت.
رئیس‌جمهور فرانسه، آرنود بلترام، سرهنگ دوم پلیس را یک "قهرمان" ملی خوانده‌ است. این پلیس پیش از زخمی شدن با اقدامش باعث شد که گروگان‌گیری در سوپرمارکت شهر ترب، در جنوب فرانسه، به پایان برسد.
در جریان گروگان‌گیری سه نفر، شامل یکی از کارکنان فروشگاه و دو مشتری، کشته شدند. ۱۶نفر هم زخمی شدند که جراحات دو نفر بسیار شدید بود. گفته می‌شود رضوان لقدیم، گروگان‌گیر، قبل از عملیات گروگانگیری و هنگام ربودن یک خودرو، راننده آن را هم کشته بود.
جرارد کولومب، وزیر کشور فرانسه با اعلام خبر مرگ پلیس ۴۵ساله، نوشته است "او برای کشورش جان داد. فرانسه هیچگاه قهرمانی، شجاعت و فداکاری او را فراموش نخواهد کرد".
به گفته وزارت کشور فرانسه، این پلیس سعی کرده بود که گروگانها را از فروشگاه خارج کند اما گروگان‌گیر یک زن را به‌عنوان سپر جان خود نگه داشته بود. سرهنگ دوم بلترام داوطلب شده بود تا جایش را با آن زن عوض کند. به گفته وزیر کشور فرانسه، این سرهنگ پلیس، موبایل خود را روی میز روشن گذاشته بود تا همکارانش در جریان وضعیت قرار بگیرند. وقتی پلیس صدای تیراندازی را شنید به داخل فروشگاه حمله کرد اما بلترام به‌شدت زخمی شده بود. دولت فرانسه گروگانگیری روز جمعه را اقدامی تروریستی خوانده است.

اهدای مدال ایران آزاد به شهردار رودی جولیانی

شهردار رودی جولیانی:
می‌خواهم به شما بگویم که تغییرات در واشینگتن بسیار هیجان‌انگیزند. شما دیدید که روی همین سن، البته همچنین در پاریس، اما اینجا من ‌را یاد پاریس می‌اندازد، شما جان بولتون را دیدید؛ جان بولتون را به‌خاطر دارید؟ او مشاور امنیت ملی پرزیدنت ترامپ خواهد بود.
فکر می‌کنید او نظرش را تغییر داده؟ خیر، اتفاقاً اگر جان بولتون بر سر یک چیز مصمم‌تر شده باشد، ضرورت تغییر رژیم در ایران است و این‌که باید توافق اتمی را به آتش کشید و شما باید مسئولیت این کشور را برعهده بگیرید، همراه با متحدان دموکراتیک و حتی مخالفان دموکراتیک؛ این همان چیزی است که ما می‌خواهیم، دموکراسی همین است.
مریم رجوی:
خوش آمدید شهردار جولیانی، می‌خواهم مدال ایران آزاد از طرف مقاومت ایران را به شما تقدیم کنم، این برای شماست.
جولیانی: متشکرم خانم رجوی، بسیار متشکرم و خدا شما را حفظ کند.
متشکرم، تشکر از همه شما. خانم رجوی، بسیار بسیار سپاسگزارم، نمی‌توانستم چنین هدیه‌یی را از کس دیگری غیر از شما دریافت کنم، کسی که این همه احترام برای او قائل هستم، منظورم همان قهرمان آزادی یعنی رهبر شما و رهبر ما خانم رجوی است.
من بسیار تشویق شده‌ام، هم‌چون خانم رجوی و همه ما به‌خاطر شرایط کنونی در ایران. قیام ژانویه (دی‌ماه 96) گسترش یافت و ادامه دارد و در بیش از 140شهر ایران صورت گرفته است همان‌طور که رژیم گفته است و روحانی در موضعگیری خودش گفته است و همچنین (خامنه‌ای) گفته است، این چیزی پوشیده نیست که شما کسانی هستند که آنها بیش از همه از آن وحشت دارند.
البته این منطقی است، چون شما در اشرف پایداری کردید، در «اردوگاه کار اجباری» وحشتناک لیبرتی پایداری کردید و اکنون در آلبانی از آزادی برخوردارید، این اولین گام ما در این مسیر است.

دویچه‌وله آلمان:‌ جان بولتون؛ میخ تابوت برجام؟

دویچه‌وله آلمان درباره انتخاب جان بولتون به‌‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت:‌ با انتصاب جان بولتون، نگرانی‌ها پیرامون آینده برجام شدت یافته است. بولتون از مخالفان سرسخت توافق ‌هسته‌ای با رژیم ایران و طرفدار سرنگونی این رژیم است.
این منبع‌ افزود:‌ جان بولتون برای رژیم ایران هم چهره آشنایی است. او مواضع بسیار تندی علیه رژیم ایران دارد زیرا به گفته او رژیم ایران پیوسته باعث بروز کشمکش‌های تازه در منطقه می‌شود. بولتون می‌گوید که رژیم ایران نه تنها یک تهدید تروریستی بلکه یک تهدید هسته‌یی نیز به‌شمار می‌رود.
او به حسن روحانی به‌‌عنوان یک رئیس جمهور میانه‌رو "هیچ اعتمادی" ندارد و "تنها راه جلوگیری از اقدامات خرابکارانه" رژیم ایران را تغییر آن می‌داند.

استراون استیونسون: امیدوارم سال نو سالی باشد که آزادی را به ایران بیاورد

استراون استیونسون هماهنگ‌کننده «کارزار برای تغییر در ایران» طی پیامی به‌مناسبت نوروز 97 گفت:‌ نوروز مبارک. سال نو به همه خواهران و برادرانم تبریک می‌گویم و امیدوارم امسال سالی باشد که آزادی را به ایران بازگرداند.

استقبال از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه و ضرورت ارجاع پرونده جنایتهای رژیم به شورای امنیت

مقاومت ایران از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران قویاً استقبال میٰ‌کند و ضمن گرامیداشت یاد گزارشگر فقید عاصمه جهانگیر، خواستار تشکیل کمیته تحقیق از سوی ملل متحد پیرامون جنایتهای رژیم آخوندی به ویژه قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و ارجاع این پرونده به شورای امنیت و قرار دادن مسئولان آن در مقابل عدالت است. خانم جهانگیر در گزارشهای خود بر ضرورت یک تحقیق جامع و بیطرف در مورد قتل عام سال ۱۳۶۷ تأکید کرده بود
در روز جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ (۲۳مارس۲۰۱۸) شورای حقوق بشر ملل متحد به‌رغم تلاشهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران و پاره یی از کشورهای ناقض حقوق بشر، طی قطعنامه یی مأموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران را به تصویب رساند
قطعنامه با یادآوری قطعنامه‌های محکومیت رژیم آخوندی در شورا و مجمع عمومی ملل متحد و همکاری نکردن رژیم با درخواستهای این قطعنامه‌ها از گزارش و توصیه های گزارشگر ویژه استقبال کرده و نگرانی جدی خود را نسبت به نقضهای مطرح‌شده در گزارش و همچنین نسبت به اجازه ندادن به گزارشگر برای سفر به ایران ابراز می‌کند
سکوت و بی عملی در برابر رژیم ایران که در صدر ناقضان حقوق بشر در جهان امروز قرار دارد، و به طور مستمر قطعنامه های ملل متحد را نقض می‌کند، بی اعتنایی به معیارها و استانداردهای جهان شمول حقوق بشری است که فلسفه وجودی ملل متحد را تشکیل می‌دهد
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ فروردین ۱۳۹۷ (۲۳مارس ۲۰۱۸
https://www.hambastegimeli.com/…/73879-استقبال-از-تمدید-مأم…

تصویب قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه برای ایران برای یکسال آینده

شورای حقوق بشر در اجلاس روز ۲۳ مارس خود، قطعنامه ارائه شده توسط ۴۱ کشور عضو این شورا برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران و تمدید ماموریت گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را برای یک سال آینده تمدید کرد
قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه ایران برای یک سال آینده، به رغم تمامی تلاشها و تشبثات دیکتاتوری آخوندی، با ۲۱ رای مثبت و تنها با ۷ رای منفی که این میزان رای منفی در سالهای اخیر بیسابقه بوده است به تصویب رسید
در قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه برای ایران آمده است
با الهام از منشور سازمان ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق های بین المللی حقوق بشر و سایر ابزار مربوط به حقوق بشر بین المللی، و با یاد آوری قطعنامه های شورای حقوق بشر
و تمامی قطعنامه های قبلی درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ما از همکاری نکردن جمهوری اسلامی ایران با در خواست های شورا و مجمع ابراز تاسف میکنیم
ما از گزارش و توصیه های گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به شورای حقوق بشر استقبال مینمائیم و نگرانی جدی خود را در رابطه با وقایع ذکر شده در این گزارش و عدم اجازه سفر این گزارشگر به جمهوری اسلامی ایران ابراز میداریم
با یاد آوری قطعنامه های شورا ی حقوق بشر
ـ تصمیم گرفتیم تا ماموریت گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را برای مدت یکسال دیگر تمدید نمائیم و از گزارشگر ویژه میخواهیم تا گزارشی در مورد اجرای این دستورالعمل به چهلمین نشست شورای حقوق بشر و هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی ارائه دهد
ـ‌ ما به جمهوری اسلامی ایران فراخوان میدهیم تا با گزارشگر ویژه به طور کامل همکاری نموده و اجازه بازدید وی از کشوررا صادر نماید و تمامی اقداماتی که برای اجرای این امر نیازمند است را فراهم نماید
ـ ما از دبیر کل میخواهیم تا منابع لازم را برای انجام این مسئولیت در اختیار گزارشگر ویژه قرار دهد
https://www.hambastegimeli.com/…/73877-تصویب-قطعنامه-تمدید-…
تصویب قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه درباره نقض حقوق بشر در ایران from Simay Azadi on Vimeo.

خزانه داری آمریکا 10مقام و یک نهاد رژیم ایران را تحریم کرد

دولت آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه رژیم ایران به‌خاطر حملات سایبری اعمال کرد.وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه اعلام کرد ۱۰مقام و یک نهاد مستقر در ایران را در ارتباط با جرايم سایبری تحت تحریم قرار داده است.رئیس‌جمهور آمریکا در پیام نوروزی خود وعده داده بود تحریمهای دیگری از سوی خزانه‌داری آمریکا علیه سپاه پاسداران و نهادهای حکومتی ایران اعمال خواهد شد
https://news.mojahedin.org/i/خزانه-داری-آمریکا-10مقام-و-یک-…

جمعه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۷

مایک پنس: دونالد ترامپ دیگر توافق اتمی فاجعه‌بار رژیم ایران را تأیید نخواهد کرد

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه دوم فروردین در شهر منچستر ایالت نیوهمشایر سخنرانی کرد و از جمله گفت:‌ دونالد ترامپ "دیگر توافق اتمی فاجعه‌بار با رژیم ایران را تأیید نخواهد کرد"...
وی به آمار و ارقام اقتصاد آمريکا در اولین سال دولت دونالد ترامپ اشاره کرد از جمله: ایجاد تقریباً 3میلیون شغل جدید بعد از انتخاب وی.

یادی از شهدای قیام ایران- ۱فروردین۱۳۹۷

محکمتر شدن طناب برجام برگردن نظام آخوندی!

یکی از مهمترین مشکلات حکومت آخوندی در سال 97 موضوع خروج آمریکا از برجام است. خصوصا این‌که زمان زیادی به ضرب‌الاجل 120روزه آمریکا برای بازنگری برجام باقی نمانده است.
در این رابطه است که سردمداران و مهره‌های آن بیش‌از‌پیش نسبت به خروج آمریکا از آن ابراز نگرانی و وحشت می‌کنند.
زیرا خروج آمریکا از برجام اولین تاثیری که می‌گذارد، تاثیر مخرب بر اقتصاد در هم شکسته خواهد بود که بیش‌از‌پیش آن را در بن‌بست قرار خواهد داد.
هم‌‌چنان که کارشناسان اقتصادی وابسته به حاکمیت نیز اذعان می‌کنند، پس از خروج آمریکا تحریمهای شدیدتری از طرف آن کشور وضع خواهد شد و بسیاری از تحریمهای لغو شده مربوط به برنامه هسته‌یی مجدداً اعمال خواهند شد.
در چنین شرایطی با توجه به این‌که در ابعاد داخلی یکی از مهمترین چالشها برای نظام آخوندی چالش اقتصادی است، تنش تحریمهای جدید، معضلات خطرناک رژیم را باز هم بیشتر خواهد کرد.
در این رابطه مهدی پورقاضی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی دو سناریو را محمتل می‌داند‌: «اول این‌که در حالت بدبینانه ترامپ لغو تحریم‌های برجام را اجرایی نکرده و به‌اصطلاح از این توافق‌نامه خارج شود. سناریوی دوم این است که او برجام را تمدید کرده، اما تحریم‌های دیگری را بر ضدایران برقرار کند». (سایت سرپوش اقتصادی 24اسفند 96)
در زمینه تاثیرات خروج آمریکا از برجام در اقتصاد یکی دیگر از مهره‌های حکومتی به نام سیامک قاسمی می‌گوید: «یکی از مهمترین نکات در اقتصاد ایران هم‌اکنون موضوع برجام و تأثیر آن بر آینده اقتصادی ایران است. آمریکا به هر بهانه‌یی که شده برجام را زیر پا خواهد گذاشت. بنابراین باید منتظر از بین رفتن برجام باشیم.
خب اگر برجام را از دست رفته بدانیم شرایط با توجه به این‌که تبادلات بانکی ایران با دنیا با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد بود و این موضوع به‌رغم تلاشهای جدید از جمله ایجاد روابط برای پشتیبانی بانک‌های روسیه از بانک‌های ایران رخ خواهد داد» (سایت خبر آنلاین 29بهمن 96)
در همین زمینه روزنامه تجارت 24اسفند 96 می‌نویسد: «بیش از 38سال گذشته، اقتصاد ایران در سال 97 سیاسی خواهد شد. مسأله سیاسی‌شدگی ‌اجتناب‌ناپذیر است و در این صورت آزادی عمل بنگاهها کاهش پیدا می‌کند. اما مسأله ششم که مهم‌تر از بقیه است، فضای تحریمی‌ بر اقتصاد ایران است. فضای تحریم هم‌‌چنان وجود خواهد داشت. در کنار این پارادایم‌ها، بارزترین مشکل اقتصاد کشور در سال 97 در ابعاد خارجی نحوه مواجهه و ارتباط با جهان است. ضمن این‌که در ابعاد داخلی هم مهم‌ترین چالش پیش روی اقتصاد کشور را تجمیع مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم ساز اقتصادی است. تنشی که این روزها ترامپ گسترش داده، در صورت تداوم آن روند جذب سرمایه‌های خارجی با اشکال مواجه می‌شود».
واضح است که تاثیر خروج آمریکا از برجام در اقتصاد به بن‌بست رسیده گام اولیه است، اما همان‌‌طور که مهره‌هایی از رژیم نیز پیش‌بینی می‌کنند، با خروج آمریکا از برجام امکان رویارویی بین آن کشور و حکومت آخوندی نیز وجود دارد.
در هراس از چنین وضعیتی است که اسحاق جهانگیری معاون آخوند حسن روحانی ضمن اعتراف به این‌که «چالشهای مهمی را در بخشهای مختلف در پیش‌رو دارد» اقدامات و حرفهای رئیس‌جمهور آمریکا را خطرناک می‌داند و می‌گوید: «باید با دقت و تدبیر نسبت به مسایل منطقه و جهان روبه‌‌رو شویم و باید با چاره‌اندیشی و تدبیر بتوانیم از این مسایل عبور کنیم».(خبرگزاری ایسنا - 2فروردین 97)

پیام شادباش نوروزی زندانی سیاسی ارژنگ داودی

زندانی سیاسی ارژنگ داودی که هم‌اکنون ۲۱روز است که در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان در وضعیتی وخیم در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، طی پیام کوتاهی به‌مناسبت نوروز گفت:«از طرف من به هم میهنانم شادباش بگویید. هر چند که این عید به کام من تلخ است. اما با امید که امسال سال پیروزی و آزادی باشد؛ آرزو دارم کام همگی شیرین باشد».
خاطرنشان می‌شود زندانی سیاسی ارژنگ داودی از روز ۱۲اسفند ماه سال ۹۶ تاکنون در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان در اعتصاب غذا و دارو به‌‌سر می‌برد.
ارژنگ داودی روز ۱۶دی ماه از زندان زابل به زندان زاهدان منتقل شده و به قرنطینه این زندان منتقل شد.
او را به اتاقی که محل زندانیان با جرايم خشن هم‌چون قاچاق و قتل است همه بند کرده‌اند و از هواخوری و امکان تماس با خانواده نیز محروم است. ارژنگ داودی در قرنطینه با وجود بیماری دیابت و ناراحتی قلبی از غذای مناسب بیماران دیابتی محروم است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی از روز شنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۶ در اعتراض به این شرایط اعتصاب غذا و دارو کرده که این اعتصاب هم‌چنان ادامه دارد.
بعد از مدت کوتاهی او را به دستور محمدحسین خسروی رئیس جنایتکار زندان و غلامرضا رحیمی مسئول جنایتکار بازرسی با دست‌بند و پابند به سلول شماره ۲ بردند. ابعاد این سلول ۱.۸۰ در ۱.۶۰ است. این سلول فاقد موکت؛ بدون سرویس بهداشتی؛ بدون پنجره است به‌طوری‌که غیرقابل نفود برای هواست. به گفته رئیس زندان این عمل در تلافی پیام صوتی این زندانی در شهریورماه سال گذشته بوده است.

دستگیری دو عامل اعزامی رژیم آخوندی در پایتخت آلبانی به اتهام تروریسم

رسانه‌‌های آلبانی روز ۲۲مارس (دوم فروردین ۹۷)گزارش کردند: دو ایرانی به اتهام تروریسم در تیرانا دستگیر شدند. پنجشنبه صبح دو تبعه ایران که مشکوک به فعالیت تروریستی هستند دستگیر شدند. آنها در بیرون مرکز جهانی بکتاشیها درست قبل از این‌که مراسم جشن سطان نوروز شروع شود دستگیر شدند.
این دو ایرانی که توسط سرویس اطلاعاتی کشور و واحد ضدتروریسم در پلیس کشور دستگیر شدهاند با اسامی مخفف ف. ز ۶۵ساله و س. م. ۵۹ساله هستند. در لحظه دستگیری آنها در حال عکس گرفتن بودند و به پلیس ضدتروریسم و سایر افسران گفتند که آنها خبرنگار هستند و به دعوت مرکز جهانی بکتاشی ها آمدهاند.
یکی از میهمانانی که به مراسم بکتاشیها دعوت شده بود به شرط ناشناس ماندن گفت: نفرات گارد جمهوری عکس نفراتی که پتانسیل خطرناک بودن را دارند در دست داشتند چرا که آنها میخواستند از شخصیتهای مهمی که در مراسم جامعه بکتاشیها شرکت کرده بودند حفاظت کنند.
بر اساس اطلاعات اولیه‌ای که به‌دست آمده این دو ایرانی چند روز قبل از طریق فرودگاه ریناس بدون هیچ مشکلی از کنترل پلیس گذشته و به آلبانی آمده بودند. این دو تبعه ایران برای تحقیقات بیشتر توسط آژانس‌های ضدتروریسم آلبانی و به‌دنبال دریافت اطلاعات از شرکای بین‌المللی که آنها تمایل به انجام کار تروریستی در کشور ما دارند دستگیر شدهاند».
رسانه‌‌های آلبانی زیر عنوان « زیر نظر داشتن ۱۰نفر مظنون به تروریسم»، افزودهاند:
از اوايل ماه مارس آژانس‌های اطلاعاتی و ضدتروریسم ۱۰نفر را که گفته می‌شود می‌توانند فعالیت تروریستی در آلبانی را سازماندهی کنند را زیر نظر دارند. تمامی ایرانی‌هایی که وارد آلبانی می‌‌شوند در مرز و در مدتی که در کشور اقامت دارند تحت کنترل وسیع قرار می‌گیرند. آژانس‌های اعمال قانون در کشور بطور خاص نگران افراد ایرانی هستند که توسط سرویسهای مخفی تهران ممکن است بکار گرفته شوند تا بتوانند دست به اقداماتی برای صدمه زدن به حفاظت ۳۰۰۰نفر مجاهدین ایرانی پناهنده در آلبانی بزنند.
***
در ارتباط با توطئه‌‌های حکومت آخوندی علیه مجاهدین در آلبانی توجه خوانندگان را به اطلاعیه 10روز قبل دبیرخانه شورای ملی مقاومت (به تاریخ ۲۲اسفند۹۶) جلب می‌کنیم:

فوربز: متحد دونالد ترامپ خواستار سیاست تغییر رژیم ایران می شود

فوربز با عنوان:‌«متحد دونالد ترامپ خواستار سیاست تغییر رژیم ایران می شود» به دیدار رودی جولیانی مشاور رئیس جمهور آمریکا و خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران اشاره کرد.
فوربز نوشت:‌ «در زمانی که ایران بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بی سابقه ای را با تظاهرات در سراسر این کشور که خواستار تغییرات سریع است، تجربه می کند، صحنه بین المللی برای تهران تیره تر به نظر می رسد.
دولت دونالد ترامپ در شرف تغییرات مهمی است و تحلیلگران معتقدند رژیم ایران به نقطه کانونی مهمی تبدیل می شود. کانون این برداشت حول این اندیشه می چرخد که هیچ شکی نیست رژیم ایران اصلی ترین تهدید صلح و امنیت در خاورمیانه می باشد».
فوربز در ادامه افزود:‌ «روز سه شنبه مناسبت سال نو ایرانی بنام نوروز بود که به معنای روزی نو است. «شهردار آمریکا» با مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران روز یکشنبه ملاقات کرد، شورای ملی مقاومت شناخته شده ترین ائتلافی است که در مورد برنامه مخفی اتمی رژیم ایران در سال ۲۰۰۲ هشدارداده بود.
روز سه شنبه رودی جولیانی در برابر چندین هزار تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران سخنرانی کرد و بر این که چگونه این سازمان می تواند نقشی حیاتی در تظاهرات های کنونی ایفا کند تاکید کرد».

گردهمایی نوروزی در دروازه براندنبورگ برلین همزمان با تحویل سال نو

بدعوت دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران درآلمان، گردهمایی نوروزی بهنگام تحویل سال ۹۷ در دروازه براندنبورگ در برلین برای همبستگی با قیام سراسری مردم ایران برگزار گردید و مراسم تحویل سال ۹۷ در گردهمایی مجاهدان آزادی و سخنرانی خانم مریم رجوی بطور مستقیم در مراسم تحویل سال نو پخش شد.
در گردهمایی برلین، هموطنان بویژه جوانان ایرانی به همراه شماری از اعضای شورای ملی مقاومت و هنرمندان و شاعران و نویسندگان میهنمان و هم چنین شماری از نمایندگان پارلمان فدرال آلمان، منتخبان مردم و شخصیتهای سیاسی آلمانی در این گردهمایی شرکت داشتند، از جمله:
اشتفان فون داسل Stephan von Dassel،شهردار منطقه مرکزی برلین
کاتارینا لندگراف Katharina Landgraf، نماینده پارلمان فدرال از حزب حاکم دمکرات مسیحی
رودلف هنکه Rudolf Henke نماینده پارلمان فدرال
کلاوس دیتر گروهلر Klaus-Dieter Gröhler نماینده پارلمان فدرال
و همچنین لئو داتسن برگ Leo Dautzenberg عضو پیشین رهبری فراکسیون دمکرات مسیحی در مجلس فدرال آلمان
شرکت کنندگان و سخنرانان گردهمایی نوروزی در برلین با قیام آفرینان ابراز همبستگی کردند و ضمن گرامیداشت یاد شهیدان قهرمان قیام، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیر شدگان قیام گردیدند.
گردهمایی نوروزی در دروازه براندنبورگ برلین همزمان با تحویل سال ۱۳۹۷ from Simay Azadi on Vimeo.

قطعه ویژه مجریان -نوروز1397

شعار مرگ بر دیکتاتور درجشن نوروزمردم سنندج

مردم و جوانان در سنندج؛ در جشنی به‌مناسبت نوروز؛ شعار مرگ بر دیکتاتور دادند.
شعار مرگ بر دیکتاتور درجشن نوروزمردم سنندج from Simay Azadi on Vimeo.

پیام تبریک تونه کلام نایب‌رئیس گروه دوستان ایران آزاد به‌مناسبت فرارسیدن نوروز به مردم ایران

تونه کلام عضو کمیسیون خارجی پارلمان اروپا از استونی و نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در پیام کوتاهی، فرارسیدن نوروز و بهار را به مردم ایران تبریک گفت:
دوستان من در ایران، برایم مایه خرسندی بسیار است که به شما فرا رسیدن سال جدید و نوروز را در این فرصت تبریک بگویم.امسال اما این سال نو بعد از تظاهراتهای بزرگ در سراسر ایران رخ می‌‌دهد که در آن هزاران نفر در دهها شهر به خیابانها آمده بودند و خواهان تغییر رژیم بودند.دهها سال است که سازمان مجاهدین برای این تغییر تلاش می‌کند و می‌جنگد و بالاخره رهبران رژیم ایران اذعان کردند و تأیید کردند که سازمان مجاهدین بود که بر روی مردم ایران تأثیرگذار بود. بگذارید امیدوار باشیم که این روند ادامه پیدا کند. این علائم اولیه بود که مردم ایران رژیم راضی نیستند. آنها علیه این هستند که پول کشور خرج ماجراجویی‌های نظامی در خارج از کشور شود در حالی که مردم بیکار هستند و در بی‌‌نوایی زندگی میکنند. به همین دلیل هم ما همگی با هم برای تغییر دمکراتیک (در ایران) تلاش می‌کنیم. علیه برنامه اتمی (رژیم)، برای برقراری برابری بین مرد و زن و همچنین در انتظار آزادی برای همه خلقها و همه مذاهب و اعتقادات هستیم
با چنین امیدی برای همه شما نوروزی شاد را آرزو می‌کنم.
پیام تونه کلام، نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا from Simay Azadi on Vimeo.