شنبه، تیر ۱۶، ۱۳۹۷

موزیک ویدئو - فرشاد - مرهم - Music Video - Farshad


ای تو اسم مهربونت مرهم دلای سوخته
خیلی وقته بی‌تحمل چشم این خاک به تو دوخته
هرچه خوبی توی دنیا تو نگات خلاصه میشه
بغض هر گلوی زخمی تو صدات خلاصه میشه
بی‌تو همیشه قلب این قبیله تنهاست
هر جا که باشی قبله‌ی دلامون اونجاست
کاشکی سقف بی‌پناهی چتر دستای تو باشه
توی سفره‌های خالی عطر دستای تو باشه
تو رو روزی اگه صدبار بخونم خسته نمیشم
آسمون اگه تو باشی مرغ پربسته نمیشم
بی‌تو همیشه قلب این قبیله تنهاست
هرجا که باشی قبله‌ی دلامون اونجاست
ای صدای پای بارون رو تن کویری خاک
بانی فتح سپیده از پس این شب غمناک
من مث رود حقیرم، رود زندونی صحرا
که تو از پشت حصارا میرسونیام به دریا
بی‌تو همیشه قلب این قبیله تنهاست
هرجا که باشی قبله‌ی دلامون اونجاست


آلترناتیو چیست


به یاد آن کوچک بزرگ🌷🌷🌷

@massacre_67
مسافر_دیار_بی‌قراران_به‌یاد_مجاهد
pdf
↓↓↓
or 


ایران آزاد-همراهی با گردهمایی بزرگ مقاومت در شهرهای میهن

میِ آزادگی به ساغر داشت- جمشید پیمان


چشم او بود گرچه دریائی
لبِ من باز هم تَرَک برداشت

دلِ گوهرشناس و خبره ی من
به نگاهش، عجیب باور داشت

بر می افروخت شور آزادی
میِ آزادگی به ساغر داشت

بود معنای وحدت و کثرت
یک روان،بیشمار پیکر داشت

مریمی بود عشق و ایمانش
جانِ پاک ِ مسیح پرور داشت

مام میهن در او تبلور یافت
با امیدی که در دل و سر داشت

وایِ آنکس که در زبان و دلش
نقش دیگر،کلامِ دیگر داشت

وایِ آنکس که تیغ کینش را
رو به رخسارِ مهرِ خاور داشت

جولیانی و گینگریچ، متحدان ترامپ به گردهمایی پاریس می‌گویند که پایان حکام ایران نزدیک است

میدل ایست آی:
روز شنبه، رودی جولیانی و نیوت گینگریچ متحدان پرزیدنت دونالد ترامپ آمریکا خواستار "تغییر رژیم" در ایران شدند و گفتند که چشم‌انداز از هر موقع نزدیک‌تر است...
گینگریچ به گردهمایی "ایران آزاد" گفت، "تنها راه برای امنیت در منطقه جایگزین کردن دیکتاتوری با یک دموکراسی است و این باید هدف ما باشد."
مریم رجوی، رهبر این گروه به خبرنگاران گفت: "تغییر رژیم در ایران بگونه‌ای در دسترس است که قبلاً هیچگاه نبوده... چرخ‌های تغییر شروع به حرکت کرده‌اند"...
گینگریچ گفت که وی از مسلح کردن اپوزیسیون ایران حمایت نمی‌کند و گفت که به‌جای آن، ترامپ باید به‌دنبال خارج شدن از توافق اتمی سال ۲۰۱۵بین تهران و قدرتهای جهانی، تحریم‌های بیشتری را اعمال نماید...
گینگریچ به کشورهایی که به‌دنبال راه‌هایی برای نگه‌داشتن شرکتهایشان برای کار در ایران در عین تهدیدات متوجه آنها به‌خاطر شکستن تحریم‌های آمریکا هستند، حمله کرد.
گینگریچ گفت: "ما باید کارزاری برای شرمسار کردن دول اروپایی داشته باشیم که نمی‌خواهند از آزادی و دموکراسی حمایت کنند. ما باید اصرار بورزیم که آنها بار دیگر به تحریم‌ها بپیوندند"...
گینگریچ، جولیانی و دیگر سیاستمداران آمریکایی برای سخنرانی در گردهمآیی‌های سال‌های اخیر در پاریس اجرت خوبی دریافت کرده‌اند.
جان بولتون که در ماه آوریل توسط ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد، در همین کنفرانس سال پیش به اعضای شورای ملی مقاومت ایران گفت که آنها قبل از سال ۲۰۱۹بر ایران حاکم خواهند شد...
اظهارات گینگریچ و جولیانی در حالی است که وزیرخارجه آمریکا مایک پمپئو این هفته حمایت خود را از اعتصابات و تظاهرات بر سر مشکلات اقتصادی ایران اعلام کرده بود...
برگرفته از سایت مریم رجوی

همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس، مصاحبه با اینگرید بتانکور

در شرایطی که در ایران تظاهرات مخالف رژیم آغاز شده و در روزهای اخیر شدت یافته و ایالات متحده نیز تلاش می‌کند پس از خروج از برجام اقتصاد ایران را خفه کند، امروز در ویلپنت واقع در حومه پاریس هزاران تن از مخالفان رژیم ایران گردهم جمع شدند.
-اینگرید بتانکور، روز بخیر. شما که کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا، سناتور پیشین در این کشور و گروگان پیشین گروه فارک (Farc) بوده اید، چرا از مقاومت ایران حمایت می‌کنید؟
اینگرید بتانکور: چون واضح است که غیراز این نمی‌تواند باشد. به‌نظر من نمی‌توان از کسانی که مبارزه می‌کنند، جانشان را در راه مبارزه علیه یک رژیم دیکتاتوری فاسد که تروریسم به سراسر جهان صادر می‌کند، حمایت نکرد. به‌نظر من خیلی واضح است که نمی‌توان از آنها حمایت نکرد.علاوه بر این، یک رژیم زن‌ستیز هم هست که زن را به یک شهروند درجه دوم و فاقد حق و حقوق مبدل ساخته.
-این مقاومتی که هوادارانش امروز در ویلپنت گرد آمده‌اند، چه می‌خواهد؟ ایران فردا را چگونه می‌بیند؟
اینگرید بتانکور: چیزهایی را می‌خواهد که تک‌تک ما برای خودمان می‌خواهیم. یک دموکراسی می‌خواهد نه تئوکراسی، یعنی امکان داشتن حق و حقوق، برابری، آزادی، برادری، و خلاصه فهرست آن طولانی است... کشوری عاری از سلاح اتمی می‌خواهد که ما هم همین را می‌خواهیم. ایرانی می‌خواهد که مدافع و محافظ حقوق‌بشر باشد. در شرایطی که امروز می‌دانید رژیم ایران رکورد حلق‌آویز کردنها یعنی اعدام‌های سر پاییرا شکسته‌. اعدام زنان، کودکان، سالخوردگان. زندانها پر است از مخالفان سیاسی. اینجا در کشورما از آنچه در ایران می‌گذرد زیاد صحبت نمی‌شود. در حالیکه یک قیام واقعی در جریان است، یک جریان اعتراضی از بیش از ۶ماه پیش. مردم به خیابانها آمده‌اند. این بسیار با آنچه در سال ۲۰۰۹روی داد تفاوت دارد. آن زمان امیدی وجود داشت که شاید یک جناح از رژیم تئوکراتیک بتواند اصلاح‌طلب شود. اما این بار مردم به خیابانها آمده‌اند و...
-اینگرید بتانکور، آیا بحران اقتصادی نیست که آنها را به خیابان سرازیر کرده؟
اینگرید بتانکور: درست است، اما باید درک کرد که بحران اقتصادی همچنین ناشی از عملکرد یک حاکمیت فاسد و یک دولت فاسد است که از امید مردم جهان به این به‌اصطلاح توافق‌نامه اتمی سوء‌استفاده کرده و تمام منابع مالی ایران را برای نگاه داشتن این حکومت دزد سالار و حکومت معدودی خانواده کانالیزه کرده است. ایرانی‌ها هیچ از توافق اتمی هیچ بهره‌ای نبرده‌اند. در حالیکه رژیم می‌توانست برای ایرانیان یک زندگی بهتر تأمین کند. پس طبیعی است که مردم به خیابانها بیایند. آری، ایرانی‌ها خشمگین هستند.
-اینگرید بتانکور، در این شرایط غامض که فرانسه می‌خواهد بر سر مسأله اتمی با ایران مذاکره کند. اما ترامپ نمی‌خواهد، اروپا چه می‌تواند بکند؟اعضاء مقاومت در خارج چه انتظاری دارند، مقاومت ایران از اروپا چه انتظاری دارد، از فرانسه چه انتظاری دارد، یک گام یا یک حرکت؟
اینگرید بتانکور: بنظر من در اینجا یک مسأله و بحث اصول مطرح است که اینست: آیا ما هم‌چنان می‌خواهیم به‌دنبال منافعمان باشیم یا برای ما، جان انسانها، ارزش‌هایمان، امیدی که به آزادی، به حقوق‌بشر داریم مهم‌تر است؟ آیا این اساسی است؟ یا نهایتاً برایمان پول مهم‌تر است؟ و به‌نظر من صورت مسأله همین است و در این باره باید تصمیم بگیریم.
من فرانسه را می‌شناسم، گشاده دستی‌اش را می‌شناسم، می‌دانم قادر به چه کارهایی است. این هم مهم است که بگوییم این مقاومت که من آن را سال‌هاست از نزدیک دنبال می‌کنم، اینجا در فرانسه توانمند شده است. فرانسه از این مقاومت استقبال کرده، مقاومتی که پخته و بالغ شده و هر بار کارآیی بیشتری پیدا می‌کند. مریم رجوی که یک دوست شخصی من هم هست، یک زن فوق‌العاده است. نیمی از خانواده خود را از دست داده و این مبارزه‌یی است که او تقریباً و عملاً به تنهایی آغاز کرده است. او به نیرویی مجهز شده که سبب می‌شود این اشخاصی که به دیدن او می‌آیند از او بخواهند به مردم ایران در ایران کمک کند. و بعد هم نتیجه را می‌بینند. تمام این اعتراضاتی که این روزها در ایران جریان دارد، اعتراضاتی است که در هر حال از نظر من پژواک شعارهایی است که همواره از مریم شنیده‌ام.
-اینگرید بتانکور، آیا زنان انقلاب دموکراتیک آینده در ایران را به انجام خواهند رساند؟
اینگرید بتانکور: آری و هم‌اکنون در حال انجام این انقلاب هستند.

گورخوابی در زابل: نمونه ای از گورهایی که افراد بی‌بضاعت در گورستان زابل در آن زندگی می‌کنند- #فقر_روی_دریای_نفت

تظاهرات در هلند و اسلو :محکومیت توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه مقاومت

ازدواج دختران زیر ۱۵سال در استان بوشهر در سال گذشته به ۳۵۰ نفر رسید

بر اساس آمار اداره ثبت احوال در استان بوشهر، همچنین ۷ مورد ازدواج دختران زیر ۱۰سال نیز در این استان به ثبت رسیده است.هرچند در آمارهای استان بوشهر مکان های ثبت به صورت تفکیکی و دقیق مشخص نشده ولی آمار ازدواج دختران زیر ۱۵سال اساساً شامل مناطق روستایی یا نقاطی از استان است که پایبند به رسومات سنتی هستند که منجر به ازدواج دختران زیر ۱۵سال و یا حتی زیر ۱۰ سال می شود.
بر اساس آمار اداره ثبت احوال استان بوشهر، آمار ازدواج دختران زیر ۱۵سال در سال ۱۳۹۵ ، ۲۳۴ دختر بوده است.
لازم به توضیح است که استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه مجموعا با حدود ۴ هزار ازدواج دختران زیر ۱۵سال در طی یک سال، در سطح کشور رکوردار هستند.(سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان - ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷)
پیش از این، یک پژوهشگر اجتماعی طی گزارشی که در سایت حکومتی پانا منتشر شد، گفت از آنجا که این دختران دانش تنظیم خانواده ندارند، فرزندآوری‌های متعدد، با فاصله کوتاه و بدون رعایت قواعد بهداشتی، سلامت جسمی آنها را به خطر می‌اندازد. وی عواقب ناشی از ازدواج دختران زیر ۱۵سال را بالا رفتن احتمال مرگ حین زایمان، بارداری ناخواسته، مسمومیت بارداری و ابتلاء به سرطان دهانه رحم برای این دختران توصیف کرد.

چند حرکت اعتراضی اقشار مختلف مردم

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه
حمله مامورین شهرداری و نیروی انتظامی به دستفروشان و درگیری
تجمع کارگران بخش رفتگری مریوان در اعتراض به ۹ ماه مطالبات معوقه مقابل شهرداری 

تعداد دستگیر شدگان مراسم قلعه بابک به ۸۴ نفر رسید از جمله دستگیرشدگان رحیم علی رضایی فعال مدنی و سینا

سناتور جوزف لیبرمن: اتحادیه اروپا باید رژیم ایران را منزوی کند

درپی کشف و خنثی شدن توطئه تروریستی علیه همایش بزرگ مقاومت ایران که با دستگیری دیپلومات تروریست رژیم توسط پلیس آلمان و دستگیری تروریستهای دست‌ اندرکار با مواد انفجاری توسط پلیس بلژیک صورت گرفت.
سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در موضعگیری خود گفت:
رژیم ایران کماکان از حامیان اصلی تروریسم در جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل این آخرین حادثه بخشی از تاریخچه طولانی طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی تروریستی رژیم است.تعدادی از رهبران نظامی ایالات متحده و همچنین سیاستمداران دو حزبی در آخرین تجمع حضور داشتند و هدف این حمله بودند. سازمانهای اطلاعاتی و ضدتروریستی آمریکا باید برای این تحقیقات با متحدان اروپایی ما فعال شوند.
زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی، به‌ویژه اتحادیه اروپا، فراتر از اظهارات قوی، با اقدامات خاص خود، به‌طور مشخص رژیم ایران را در زمینه اقتصادی و سیاسی ایزوله کنند.

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸؛ سخنرانی شخصیتهای ایرانی، اروپایی و عربی

قیام و ایران آزاد
با هزار اشرف و ارتش آزادی
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران
پاریس۹تیر ۱۳۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)
حمایت از شوراهای مقاومت
و کانونهای شورشی
همبستگی ملی
برای سرنگونی فاشیسم دینی
روز شنبه ۹تیرماه ۱۳۹۷(۳۰ژوئن۲۰۱۸)، گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس برگزار شد. در اجتماع عظیم ایرانیان، هیات‌های نمایندگی از کشورهای مختلف جهان، شامل برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان پارلمان‌ها، شهرداران، منتخبان مردم و کارشناسان و متخصصان بین‌المللی اوضاع ایران نیز شرکت داشتند.
سخنرانان گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، بر حمایت خود از قیام مردم ایران و آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت، تاکید کردند و جامعه جهانی را به اتخاذ سیاست قاطع علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و ایستادن درکنار مردم به پاخاسته ایران فراخواندند.
همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - دکتر حسین جهانسوز، عضو شورای ملی مقاومت ایران - هیأت متخصصان ایرانی
هموطنان عزیز امروز این گردهمایی پرشکوه را در شرایط بسیار ویژه‌یی برگزار می‌کنیم: گسترش اعتراضات در روزهای اخیر در تهران لرزه بر اندام رژیم آخوندی انداخته است. تظاهرات هموطنان در اهواز، در اصفهان و در کازرون، به‌ویژه در روزهای اخیر در تهران، صحت استراتژی مقاومت ایران و نقش تعیین‌کنندهٔ کانونهای شورشی در سازمان دادن و استمرار قیام را به نمایش گذاشت. بدین ترتیب بطلان نظریه‌هایی که قیام را تمام‌شده می‌پنداشتند به اثبات رسید. طی چهل سالی که از سلطه نظام آخوندی بر میهنمان می‌گذرد، اوضاع سیاسی چه در داخل و چه در مناسبات دیپلوماتیک، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی، محیطی ایران هرگز به وخامتی که امروز دارد نبوده است به‌ویژه از آغاز سال جدید سقوط آزاد در همه زمینه‌ها شتابی مضاعف گرفته است. سیر شتابان تورم، افزایش سرسام‌آور نقدینگی، رشد انفجاری قیمتها، گسترش فزایندهٔ بیکاری و سقوط بی‌سابقه ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، توأم با فساد، دزدیها و غارت و چپاول ثروت مردم ایران از گردانندگان حاکمیت آخوندی شرایط انقلابی را ایجاد کرده است. هموطنان در سراسر کشور یک خواسته را فریاد کرده‌اند: سرنگونی رژیم آخوندی. آنها شعارهای مشابهی را فریاد کردند: مرگ بر خامنه‌ای؛ مرگ بر روحانی؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن. بله امروز خواسته‌ها و شعارهای مردم همان خواسته‌ها و شعارهای مقاومت ایران است. سرنگونی رژیم با همهٔ باندها و دسته‌جات جنایتکار آن. مردم ایران راه و مسیر خودشان را انتخاب کرده‌اند، نفی سازشکاران و نفی کسانی که چشم امید به نیروهای سرکوبگر بسیج و پاسداران جهل و جنایت دارند. آلترناتیو این رژیم نیرویی است که در پروسهٔ چهل سال گذشته پرچمدار مبارزه با رژیم بوده است. نیرویی که علیه دیکتاتوری شاه و شیخ بوده و ریشه‌های عمیق در میان مردم ایران دارد؛ نیرویی که از یک تشکیلات قدرتمند برخوردار باشد و دارای پلتفروم سیاسی اعلام‌شده برای ایران باشد، نیرویی که از اعتماد جامعه ایران برخوردار باشد، نیرویی که توان انتقال آرام قدرت را بعد از سرنگونی داشته باشد. ما متخصصان ایرانی مفتخریم که با اینچنین جنبشی یار و همراهیم. این آلترناتیوی است که می‌تواند حاکمیت مردم و تمامیت ارضی ایران را تضمین کند؛ متشکرم.
هیأت شهرداران فرانسوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – پاریس ۹تیر۹۷
همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - ژان فرانسوا لوگاره را- شهردار منطقه یک پاریس
بنام هیأت نمایندگی منتخبان فرانسه، به همراه همکارم «ژان پیر مولر»، مشاور کمیته استانی استان «وال دواز» و رئیس مشترک «کمیته شهرداران فرانسه برای ایران دموکراتیک»،‌ و همراه با حدود صد تن از شهرداران و منتخبان فرانسه که در اینجا دیده می‌شوند، به حضورتان در فرانسه، مهد حقوق‌بشر، خیرمقدم می‌گوییم. با وفاداری به شعار محوری کشور ما که «آزادی،‌برابری، برادری» است. شعاری که بر سردر هر شهرداری نوشته شده، ما تصمیم به حمایت از مقاومت ایران گرفتیم. ما از تلاشهای خستگی‌ناپذیر این مقاومت برای برقراری یک دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم.
تعداد ۱۴هزار تن از ما (شهرداران) طی سالیان اخیر چنین تعهدی را پذیرفته‌ایم و به این تعهد پایبند خواهیم ماند،‌ تا پیروزی آرمان آزادی و رئیس‌جمهور آن، مریم رجوی.
برنامه ده‌ماده‌ای ایشان شامل تعهد به برقراری یک ایران آزاد، لغو حکم اعدام، برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت است. این همان اصول و ارزشهایی است که به‌رغم هر اختلاف سیاسی بر آن وحدت داریم.
در این مبارزه تا آخر کنار شما خواهیم کرد، ‌برای آلترناتیوی دموکراتیک که توان سرنگونی استبداد مذهبی را دارد، استبدادی که مستمراًً منشأ تولید بی‌ثباتی در خاورمیانه و ناامنی در کشورهای ماست، به‌دلیل حمایتش از تروریسم و افراط‌گرایی و به نام اسلامی انحرافی.
قیامهایی که از اول امسال در شهرهای ایران رخ می‌دهد، اعتصابهای متعددی که حکومت آخوندها را فلج کرده، در گرگونیهای بزرگی را در کشورتان نوید می‌دهند. رنجها و فداکاریهای اعضای مقاومت شما، به‌زودی توسط مردم ایران و توسط تمام بشریت مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
امیدوارم روزی فرا برسد که رئیس‌جمهور شما مریم رجوی همان سخنان تاریخی ژنرال دو گل را در تهران تکرار کند که: «ایران مورد اهانت قرار گرفت، ایران را درهم شکستند، ایران را شهید کردند، ‌ولی ایران آزاد شد».

محکومیت توطئه تروریستی رژیم ایران در اروپا توسط پارلمانترهای رومانی

پارلمانترهای رومانی برای ایران آزاد طی بیانیه‌یی تروریسم دولتی و جنایت سازمان‌یافته در قلب اروپا را محکوم کردند و خواستار اتخاذ موضع قاطع اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران شدند. در این بیانیه آمده است:
گزارشهایی که از منابع متعدد در مورد برنامه حمله تروریستی به همایش شورای ملی مقاومت ایران در پاریس منتشر شده حاکی از آن است که دیپلومات رژیم ایران شاغل در سفارت این رژیم در اتریش به‌نام اسدالله اسدی مغز متفکر و طراح عملیات تروریستی بوده است. بسیار واضح است سفارت خانه‌های رژیم آخوندها در سراسر جهان در طراحی و انجام عملیات تروریستی ید طولایی دارند. اتحادیه اروپا بیش از سایر نقاط جهان از این تجربه تلخ برخوردار است.
در آخرین دهه‌های قرن بیستم موج ترور و انفجارهای تروریستی علیه مخالفان سیاسی‌ آخوندها در اروپا بقدری افزایش یافت که اتحادیه اروپا در اعتراض به این اقدامات، تمامی سفرای رژیم ایران را اخراج کرد و سفرای خود را از ایران فراخواند. این اقدام جدی و قاطع اروپا باعث شد که رژیم آخوندها به اروپاییها تعهد دهد که این اعمال هرگز در خاک اروپا تکرار نمی‌شود. اتحادیه اروپا با دریافت این تعهد مجدداً روابط دیپلوماتیک با رژیم ایران را برقرار کرد. اما سیاست رژیم ایران هم‌چنان در قبال صدور و حمایت از تروریسم تغییری نکرده و تا این رژیم بر ایران حکومت می‌کند همین سیاست ادامه خواهد داشت‌.
سقف دیگری از تروریسم رژیم ایران در اروپا
طرح حمله تروریستی اخیر در پاریس با ۵۰۰گرم مواد منفجره سقف دیگری از تروریسم دولتی را رقم زده که بی‌سابقه است. کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد بدین وسیله جنایت سازمان‌یافته علیه بشریت در قلب اروپا و در اجتماعی متشکل از شخصیتهای بین‌المللی از ۵قاره جهان و دهها هزار شرکت‌ کننده را محکوم می‌کند و از جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا می‌خواهد که با تحقیقات ضروری نسبت به عوامل این طرح جنایت‌کارانه موضع قاطع و تنبیهی اتخاذ کند.
رومئو نیکوارآ
رئیس کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد

بیانیه پارلمانترهای رومانی-طرح حمله تروریستی اخیردرپاریس سقف بیسابقه from Simay Azadi on Vimeo.

زندان اطلاعات اهواز، بازداشتگاه فوق امنیتی برای زندانیان سیاسی

بنابر گزارشات رسیده بسیاری از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر مردم در شهرهای جنوبی کشور به زندان اطلاعات اهواز منتقل شده و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته‌اند. گزارش حاضر تلخیصی است از اخبار و اطلاعات دریافتی از درون زندان و خانواده‌های بازداشت شدگان.
زندان اطلاعات اهواز زندانی فوق امنیتی و سری
زندان اطلاعات اهواز موسوم به بازداشتگاه رجایی، یک زندان فوق امنیتی و سری است که در میدان چهارشیر اهواز؛ پشت بیمارستان ابوذر قرار دارد.
این بازداشتگاه مربوط به اداره بدنام اطلاعات رژیم آخوندی در اهواز بوده و زندانیان سیاسی را در آن نگهداری می‌کنند. این محل چند ورودی دارد. یکی از ورودی های آن از طرف فلکه چهارشیر است که برای رد گم کردن تابلو بسیج بر آن نصب شده است. راه ورودی دیگر زندان اطلاعات اهواز از طرف ساختمان سپاه پاسداران خامنه ای در این شهر است.
زندان اطلاعات اهواز از ۲ سالن عمومی و چندین سلول انفرادی تشکیل شده است. بسیاری از فعالین سیاسی و بازداشت شدگان پس از دستگیری توسط مزدوران وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به این مکان منتقل شده و تحت بازجویی و شکنجه قرار می‌گیرند.
علاوه بر زندان اطلاعات اهواز که در فلکه چهارشیر قرار دارد؛ بازداشتگاههای دیگری نیز در اهواز وجود دارند که یکی از آنها در خیابان گلستان است.
ولی اکثر بازداشت شدگان شهر اهواز به زندان اطلاعات اهواز منتقل شده پس از بازجویی چند ماهه به سایر زندانها منتقل می شوند.
زندان اطلاعات اهواز محل دفن زندانیان سیاسی قتل عام شده در کشتار ۶۷
پیر مردی از اهالی اهواز که در گذشته راننده بولدوزر بوده است؛ می‌گوید در محوطه بازداشتگاه اطلاعات اهواز در ۵۰۰ متری فلکه چهارشیر؛ در سال ۶۷ گودال های بزرگی حفر و جنازه هایی به صورت جمعی دفن شده‌اند که مربوط به زندانیان سیاسی قتل عام شده در کشتار تابستان سال ۱۳۶۷ است. راننده بولدوزر مزبور گفته است ؛ چند بار برای پوشاندن و اختفای این گودالها به کار گرفته شده و شاهد دفن جمعی پیکرها بوده است.

جاوید رحمان گزارشگر جدید سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل روز جمعه ۱۵تیر۹۷در سی و هشتمین نشست خود، جاوید رحمان،‌ حقوقدان پاکستانی – بریتانیایی، به مدت ۶سال به‌عنوان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران معرفی کرد.
جاوید رحمان، ۵۱ساله، متولد شهر فیصل‌آباد پاکستان است و دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل است. او که تابعیت بریتانیا را نیز دارد، در زمینه آزادی ادیان، قوانین جهانی حقوق‌بشر و قوانین اسلامی تحصیل و پژوهش کرده و پیش از این استاد دانشگاه برونِل لندن بود.
پیش از این خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای وضعیت حقوق‌بشر در ایران بود که در بهمن سال گذشته در سن ۶۶سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.
رژیم آخوندی هیچگاه به خانم عاصمه جهانگیر اجازه ورود به ایران و تهیه گزارش از محل را نداد.
رژیم به احمد شهید گزارشگر قبل از خانم عاصمه جهانگیر هم هیچگاه اجازه ورود به ایران را نداد. حالا هم مشخص نیست به جاوید رحمان اجازه بدهد.
اجلاس شورای حقوق بشر
شورای حقوق‌بشر می‌گوید جاوید رحمان را از میان حدود ده گزینه برگزیده است.
در اجلاس شورای حقوق‌بشر به نمایندگان کشورهای حاضر در جلسه فرصت داده شد تا اگر نظری یا مخالفتی دارند اعلام کنند. هیچ‌یک از کشورهای حاضر با انتخاب وی مخالفت نکردند و با عدم مخالفت نمایندگان کشورها، انتخاب جاوید رحمان به سمت گزارشگر وضعیت حقوق‌بشر در ایران قطعی شد.
آخرین گزارش گزاشگر حقوق بشر
سه ماه پیش، سازمان ملل‌متحد آخرین گزارش خانم جهانگیر درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران را منتشر کرد در این گزارش اعدام و شکنجه و دستگیریهای خودسرانه و سرکوب آزادی بیان محکوم شده بود.
در این گزارش گفته شده بود در جریان تظاهرات خیابانی دیماه ۹۶ ایران در اعتراض به فساد و وضعیت بد اقتصادی دهها تن کشته و صدها تن دستگیر شدند.
خانم جهانگیر در گزارش خود وضعیت حقوق‌بشر ایران را نگران‌کننده خواند و خواستار تحقیقات مستقل درباره موج سرکوب اخیر در ایران و جان باختن برخی از معترضان در زیرشکنجه شده بود.
وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران
روز ۶آبان ۱۳۹۶ عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌دنبال سخنرانی در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، در یک کنفرانس مطبوعاتی، یکبار دیگر بر ضرورت تحقیق پیرامون قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ تأکید کرد.
وی در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن تأکید بر این‌که وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها تغییری نکرده گفت:
اعمال شکنجه در زندانها، وضعیت زندانیان سیاسی و نقض حقوق زنان و سلب آزادی بیان در ایران کماکان جای نگرانی است...
گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین تأکید کرد که در ایران کسانی‌ که به‌دنبال اجرای عدالت درباره جنایات صورت گرفته در گذشته هستند هم‌چنان مورد پیگیرد قرار گرفته و دستگیر و زندانی می‌شوند...