شنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۷

ادامه بحران احمدی نژاد با خامنه ای

در ادامه بحران راس نظام، احمدی‌نژاد رئیس جمهور قبلی رژیم طی مصاحبه‌ای که در سایت وی منتشر شده گفت: ‌مقام و جایگاه (ولی فقیه) هم باید مسئول و پاسخگو باشند...نمی‌توانیم بگوییم ایشان چون از آسمان تعیین شده‌اند بنابراین هیچ مسئولیتی ندارند و راه یک‌طرفه است».
احمدی‌نژاد با حمله به دستگاه قضایی رژیم و شورای نگهبان ارتجاع افزود: قوه قضاییه که خودش می‌گیرد و می‌بَرد. خودش را حاکم مطلق می‌داند. خودشان را بالاتر از خدا می‌دانند.... من خیلی از پشت پرده‌ها را در جمهوری اسلامی دیده‌ام! ‌برخی موارد را با شورای نگهبان مکاتبه کردم و تذکر دادم. گفتم در این رد صلاحیت‌ها، دارید مردم را محدود می‌کنید.
بحران راس نظام – احمدی نژاد مقام ولایت فقیه هم باید پاسخگو باشد from Simay Azadi on Vimeo.

کارشناسان سازمان ملل‌متحد خواستار لغو حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی شدند

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از رژیم ایران خواسته‌اند حکم اعدام زندانی سیاسی هموطن کرد رامین حسین پناهی را که در زندان سنندج زندانی است را، لغو کند. کارشناسان ابراز نگرانی کرده و گفتهاند دادگاههای رژیم عادلانه نبوده و این زندانی سیاسی در زندان شکنجه شده است.
کارشناسان سازمان ملل می‌گویند در جریان بازداشت و محاکمه زندانی سیاسی رامین حسن پناهی موارد متعددی از نقض حقوق بشر وجود دارد. بی‌توجهی دادگاه به علائم شکنجه بر بدن این زندانی سیاسی، حبس طولانی در سلول انفرادی، نداشتن حق ارتباط با وکیل و ملاقات با اعضای خانواده از جمله این موارد ذکر شده است.
در بیانیه کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به این موارد و ناعادلانه برگزار شدن دادگاه از کارگزاران رژیم و دستگاه قضائی رژیم خواسته شده که حکم اعدام حسین پناهی را لغو کنند.
رامین حسین پناهی در روزهای ابتدایی تیرماه سال گذشته در جریان حمله مزدوران سپاه پاسداران از ناحیه شکم و پا هدف گلوله قرار گرفت و ۵ بهمن‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به اعدام محکوم شد.
در بیانیه کارشناسان سازمان ملل تاکید شده است: «اعدام پناهی پس از شکنجه شدن و نداشتن دادگاه منصفانه و اتهاماتی که با استانداردهای بین‌المللی برای حکم اعدام هم‌خوانی ندارد، غیر قابل‌قبول خواهد بود. ما از رژیم ایران مصرانه می‌خواهیم که حکم اعدام او را لغو کند».

زندانی سیاسی گلرخ ایرایی وعده های حکومتی را دروغ خواند

زندانی سیاسی گلرخ ایرایی از پذیرش خواست مسئولین حکومتی برای شکستن اعتصاب غذا در ازای بازگشت به زندان اوین سر باز زد و آنرا وعده ای دروغ خواند.
خانم ایرایی پس از ۷۷ روز اعتصاب غذا در وضعیت جسمی وخیمی به سر می برد و تحت تدابیر شدید امنیتی در بیمارستان بستری است.
وی در پی درخواستهای مکرر فعالان حقوق مدنی و مادران شهدا و زندانیان سیاسی، از روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ اجازه داد به او سرم وصل شود، اما از خوردن داروی تقویتی و شکستن اعتصاب غذای خود سرباز می زند.
گلرخ ابراهیمی ایرایی، نویسنده و مدافع حقوق بشر، به جرم نوشتن یک داستان منتشر نشده علیه مجازات بیرحمانه سنگسار به ۶ سال زندان محکوم می باشد.
خانم ایرایی به همراه زندانی سیاسی همبندش آتنا دائمی، روز ۴ بهمن ۹۷ بعد از ضرب و شتم از بند زنان اوین به زندان مخوف قرچک در شهرری تبعید شدند. آنها از روز ۱۴ بهمن ۹۷ در اعتراض به انتقال غیرقانونی خویش و نقض اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زده و خواستار بازگشت به بند زنان اوین هستند.
خانم ایرایی سال قبل در پی ۷۲ روز اعتصاب غذای همسرش آرش صادقی از زندان آزاد شد، ولی بعد از مدت کوتاهی در نقض قولی که دادستان به همسرش داده بود، مجدداً دستگیر و به زندان بازگردانده شد.

آلودگی هوا در آبادان، خرمشهر، قصر شیرین و سنندج



روز شنبه ۱اردیبهشت ۹۷ توده‌ای از گرد و غبار آسمان آبادان و خرمشهر را فرا گرفت.روز شنبه همچنین توده‌یی از گرد و غبار آسمان قصر شیرین را فراگرفته و موجب تعطیل شدن مدارس این شهر شد.در کردستان نیز روز شنبه بدلیل آلودگی شدید هوا مدارس شهرهای سنندج، مریوان و سرآباد تعطیل شد.

استقبال دونالد ترامپ از اعلام آمادگی کره‌شمالی برای توقف آزمایش‌های هسته‌یی و موشکی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز اول اردیبهشت 97 از بیانیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و اعلام آمادگی وی برای تعلیق فوری آزمایشات اتمی و موشکی و برچیدن فعالیت یک تأسیسات آزمایش موشکی استقبال کرد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت من در انتظار نشست سران با کیم جونگ اون هستم. کره شمالی با توقف تمامی آزمایشات اتمی و بستن یک سایت اصلی آزمایش موافقت کرده است. این خبر بسیار خوبی برای کره شمالی و جهان است- پیشرفت بزرگ. در انتظار نشست سران است.
اعلام آمادگی کره شمالی برای برچیدن برنامه اتمی و موشکی
روز جمعه 31فروردین97 کره‌شمالی اعلام کرد دیگر نیازی به آزمایش هسته‌یی و موشکی ندارد. بر اساس این اعلام پیونگ‌یانگ اعلام کرده از روز شنبه اول اردیبهشت 97 تمامی آزمایش‌های موشکی و هسته‌یی خود را متوقف خواهد کرد.
به گفته رسانه‌های کره شمالی این تصمیم در جلسه روسای حزب کارگران کره‌شمالی، حزب حاکم این کشور، اتخاذ شده است.
به گفته رهبر کره شمالی آزمایش‌های شیمیایی و اتمی به‌لحاظ نظامی تکمیل شده‌‍اند و نیازی به ادامه آنها نیست.
اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای برچیدن برنامه‌های اتمی و موشکی تنها 3روز پس از علنی شدن دیدار محرمانه مایک پمپئو کاندیدای دونالد ترامپ برای پست وزارت‌خارجه آمریکا از کره شمالی و ملاقات وی با رهبر کره‌شمالی اعلام می‌شود.
روز جمعه 31فروردین 97 روزنامه ژورنال آمریکا عصر جمعه خبر داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان دیدار با مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا به او وعده داده که همزمان با برگزاری دیدار او و دونالد ترامپ، پیونگ یانگ سه زندانی آمریکایی را هم آزاد خواهد کرد.
چین تصمیم کره شمالی را اقدامی مؤثر در راستای کاهش تنش در شبه جزیره کره و توسعه روند ضدهسته‌یی این کشور خواند.وزارت‌خارجه چین شنبه 1اردیبهشت 97 با صدور بیانیه‌یی ضمن استقبال از موضع کره شمالی اعلام کرد” چین باور دارد که تصمیم کرۀ شمالی به بهتر شدن شرایط در این شبه جزیره کمک خواهد کرد.“
بیشتر بخوانید:
علاوه بر آمریکا، کره جنوبی نیز از اعلام آمادگی کره شمالی برای برچیدن برنامه اتمی و موشکی خود استقبال کرد.
کره جنوبی اعلام کرد از نظر ما این تصمیم "بسیار مثبت و سازنده" بوده و "گام مهمی در موفقیت اجلاس آینده میان رهبران دو کشور" خواهد بود.
همزمان، روز جمعه 31فروردین 97 اعلام شد اولین خط مستقیم تلفنی میان رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی برقرار شده است.
کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه این، همتای کره‌جنوبی او قرار است اواخر ماه جاری میلادی با هم ملاقات کنند.
توافق درباره برقراری این خط مستقیم تلفن ماه گذشته زمانی حاصل شد که یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی سفر کرد و با رهبر آن ملاقات کرد.
قرار است آقای رهبر کره شمالی تا ماه ژوئن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم ملاقات کند.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون چه زمانی ملاقات می‌کنند؟
ناظران می‌گویند ملاقات دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی تحولی مهم در کاهش تنشهای خطرناک میان آمریکا با این کشور است.
دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود اجلاس یا اوايل ماه ژوئن "یا کمی پیش از آن" برگزار خواهد شد.
کره شمالی پیش از این تحولات گفته بود برد موشکهایش را به حدی رسانده است که هر نقطه آمریکا یا می‌تواند مورد اصابت قرار دهد. کره شمالی علاوه بر ارتقای برد موشکهایش تا کنون شش آزمایش اتمی انجام داده است.

گلرخ هم چنان در اعتصاب است... قطره قطره دارد می چکد چو شمعی تا خود صبح... بی صدا در تاریکی ...

بو شهر - نصب تصاویر مسعود رجوی توسط کانونهای شورشی

مسدود کردن راه‌های مرزی توسط مردم در روستاهای اورامانات و مریوان +فیلم

مردم روستاهای اورامانات و مریوان روز شنبه 1اردیبهشت ۹۷ تصمیم گرفته‌اند در اعتراض به بیکاری و انسداد مرزها و اجرای سیاست‌های تبعیض‌آمیز حاکمیت پلید آخوندی در کردستان، راه‌های ورودی اورامانات را مسدود کنند

اعتصاب کسبه و بازاریان بانه، مهاباد،سردشت و جوانرود+فیلم


امروز شنبه شهرهای بانه، مهاباد، سردشت و جوانرود بار دیگر شاهد اعتصاب کسبه و بازاریان بود. آنها در اعتراض به بسته بودن مرز و جلوگیری از کسب و کار و همچنین افزایش تعرفه‌های گمرکی اعتصاب کردند.
خبرنگار سیمای آزادی نیز روز جمعه در گزارشی از اعصاب بازاریان در جوانرود خبر داد.
اعتصاب کسبه و بازاریان بانه، مهاباد و جوانرود from Simay Azadi on Vimeo.

تجمع خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج در تهران


....در اعتراض به کندی تجسس و پیدا نشدن پیکرهای کشته شدگان و مشخص نشدن علت این حادثه آنهم پس از گذشت
۲ ماه مقابل ستاد مدیریت بحران رژیم در تهران تجمع کردند.

اهواز - شعارنویسی کانون شورشی - مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی


نمایش‌های جمعه‌ نمایش جنگ باندی و وحشت از فضای اجتماعی – ۳۱فروردین۱۳۹۷

باید مقاومت ایران را به رسمیت شناخت ـ شنبه یکم اردیبهشت

احمد ابوالغیط دبیر کل جامعه عرب مجددا تاکید کرد دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای همجوار و تهدید امنیت و ثبات آنها محکوم است و کشورهای عرب می بایست با موضعی متحد با این دخالت ها مقابله کنند
احمد ابوالغیط: دخالت های رژیم ایران در منطقه همه را به خود مشغول کرده است و این از موضوعاتی است که کشورهای عرب می بایست با بالاترین درجه از هوشیاری با آن برخورد کنند.همسایگان منطقه ای ما می بایست بدانند که وقتی خاک کشورهای عرب تهدید شد یا اینکه به حاکمیت آنها تجاوز شد اعراب با صدایی متحد صحبت می کنند و با فهمی مشترک دست به اقدام می زنند .
اسکای نیوز: در این رابطه با دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در ارتباط هستیم . دکتر زاهدی چه اقداماتی باید انجام شود تا مانع چنین دخالت هایی در کشورهای عرب شویم؟
دکتر سنابرق زاهدی: فکر می کنم وضعیت کنونی و وضعیتی که در دهه های گذشته داشته ایم نشان می دهد که با این رژیم نمی توان با صداقت و برادری و اصول انسانی برخورد کرد چرا که رژیم حاکم در ایران یعنی رژیم ولایت فقیه مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمی شناسد . خامنه ای بصورت رسمی این را گفته که مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمی شناسد . همانطوریکه شما می دانید در نام سپاه پاسداران این وجود دارد. سیاست دخالت در کشورهای دیگر سیاست صادر کردن جنگ و تروریسم است. این سیاستی است که رژیم حاکم بر ایران بر آن بنا شده و نمی توان با این سیاست کنار آمد و نمی شود با این سیاست زندگی کرد
این طرز تفکر را نمی شود مهار کرد . به همین دلیل مردم ایران در قیام ادامه دارشان به شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی رسیده اند
اسکای نیوز: برای کم کردن میزان دخالت های رژیم ایران در کشورهای منطقه چه باید کرد ؟
دکتر سنابرق زاهدی : فکر می کنم کشورهای عرب و مسلمان باید طرحی قاطع داشته باشند و قبل از هر چیز این کشورها باید به خواسته های مردم ایران پاسخ دهند و رابطه سیاسی و اقتصادی شان را با این رژیم قطع کنند. غرب هم باید دایره تحریم هایش علیه رژیم را گسترده تر کند . همچنین می بایست نیروهای سپاه و شبه نظامیان رژیم را از سوریه و عراق و لبنان و یمن بیرون کرد.
همچنین باید به فرزندان ایران اجازه دهند که رژیم را سرنگون کنند چرا که مقاومتی وجود که خواهان اجرای خواسته های مردم ایران است. می بایست از مقاومت ایران حمایت کرد چرا که نماینده دمکراتیک واقعی این مردم است . فکر می کنم که با تمرکز بر روی این واقعیت ها می توان از این معضل و این مشکل که در منطقه خاور میانه رشد کرده رها شد
باید مقاومت ایران را به رسمیت شناخت ـ شنبه یکم اردیبهشت from Simay Azadi on Vimeo.

فراخوان به تجمع تکنسینهای اورژانس سراسر کشور

تکنسینهای اورژانس سراسر کشور در اعتراض به بکارگیری افراد غیرمتخصص در اورژانس و بخطر انداختن جان مردم به تجمع اعتراضی برای ساعت 9صبح روز دوشنبه به فراخوان مقابل ساختمان وزارت بهداشت رژیم در تهران فراخوان دادند.

دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون هفته آینده، توافق اتمی رژیم ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه 31فروردین گفت گرچه مذاکرات با کشورهای اروپایی در مورد نگرانیهای این کشور در مورد برجام هنوز به‌طور کامل تمام نشده است، ولی رئیس‌جمهور آمریکا و فرانسه روز سه‌شنبه در کاخ سفید این موضوع را مورد گفتگو قرار خواهند داد.به گزارش خبرگزاری رویتر وی گفت دونالد ترامپ همچنین موضوعات دیگر از جمله حملات مشترک علیه رژیم اسد را با امانوئل ماکرون مورد بررسی قرار خواهند داد... دونالد ترامپ توافق اتمی رژیم ایران را یکی از بدترین توافقات مذاکره شده تاکنون نامیده است...

جان بولتون: دونالد ترامپ به احتمال بسیار قوی توافق اتمی را بر هم می‌زند

به نوشته نشریه نیویورکر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: دونالد ترامپ به احتمال بسیار قوی توافق اتمی را بر هم می‌زند.نیویورکر نوشت: وی در آخرین تماس با یک مقام ارشد اروپایی تاکید کرده دونالد ترامپ به احتمال بسیار زیاد برجام را ترک می‌کند

امام جمعه خامنه‌ای در کازرون:‌ دشمن کمین کرده است نباید غافل شویم

با گسترش خیزش قهرمانانه مردم کازرون امام جمعه خامنه‌ای با التماس از مردم بپاخاسته این شهر از آنها خواست اعتراضات را متوقف کنند و آرامش نظام را بر هم نزنند.
وی روز 31فروردین97 گفت:‌ «امروز توصیه من به همه دلسوزان و همشهریان، حفظ آرامش و متانت است.. در کشور ما دشمنان کمین کردهاند و نباید غفلت بورزیم. در مسایل داخلی نباید موجب غفلت از دشمنی دشمنان بشویم. دشمن می‌خواهد به واسطه همین مسائل جزئی سوءاستفاده کند.
با توجه به این‌که کازرونیها انقلابی بودهاند و تا به امروز نیز معضلاتی نداشته‌اند، خواهشم این است که اعتراضات امروز دیگر تمام شود، مسئولان نیز گوش شنوا داشته باشند و به خواست مردم توجه کنند..
در آشوبهایی که در دی ماه اتفاق افتاد، افرادی دستگیر شدند که از شهرهای دیگر با تحریک گروه‌های معاند آمده بودند که ما باید برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. نمی‌خواهیم دشمن ازین وضعیت سوء‌استفاده کند به این اعتراضات باید پایان دهید تا مسایل پیگیری شود.
به حرف این خدمتگزارتان در پایان دادن به تجمعات تمکین کنید تا آرامش برگردد.»
بیشتر بخوانید
خیزش هزاران‌تن از مردم به‌پاخاسته کازرون به‌ویژه جوانان دلیر از یک هفته پیش در اعتراض به طرح تقسیمات کشوری شروع شده است و هر روز گسترش می‌یابد.
روز چهارشنبه ۲۹فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده‌های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.
روز پنجشنبه ۳۰فروردین این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای قلابی شهر و خطیب نمایش جمعه و رسانه‌های حکومتی هرگونه تجمع تا تعیین تکلیف طرح تفکیک شهرستان کازرون را غیرقانونی اعلام کرده بودند.
معترضان که در میدان شهدا تجمع کرده بودند شعار می‌دادند: نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم. قسم به خون شهدا، هر روز میدان شهدا؛ ما انقلاب کردیم ذلت نمی‌پذیریم؛ دشمن ما همین جا است، همه‌اش می‌گن آمریکاست؛ ما زن و مرد جنگیم با تجزیه می‌جنگیم... تظاهرکنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.
روز جمعه 31فروردین97 دههاهزار تن از مردم این شهر که زنان شجاع حضوری چشمگیر در میان آنها داشتند با شعارهای کوبنده خود ‌تظاهرات گسترده شش روز اخیر مردم کازرون را رو در روی سیاست‌های رژیم و طرح جداسازی تحمیلی محکوم کردند.
مردم کازرون به مصلای این شهر وارد شده و نمایش جمعه رژیم را بر هم زدند.
مردم دلیر کازرون امروز با شعارهایشان انزجار خود را از کارگزاران رژیم آخوندی نشان داده و به‌رغم عقب‌نشینی رژیم و به اصطلاح متوقف کردن طرح جدایی بخشهایی از این شهر، با شعارهای خود به خیانتکاران هشدار دادند که تا پای جان بر خواستهای خود پایداری می‌کنند. آنها شعار می‌دادند
اگر خیانت بشه، کازرون قیامت می‌شه، دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست، شیر شیران آمده کازرون به میدان آمده و وای به روزی که مسلح شویم.

پایان فصل کوچ‌نشینان حکومتی در تلگرام

دست‌اندرکاران حکومتی در نظام جمهوری اسلامی آخوندی از پس توفان ارتباطات ـ و این روزها معضل تلگرام ـ برنمی‌آیند و لاجرم برای گریز از توفان، در خانه‌شان را مهر و موم می‌کنند! ضعف و ورشکستگی دولت و تشدید تضادهای داخلی همراه با بن‌بست در سرکوب، دستگاه ولایت فقیه را در محاصره گرفته است.
نظام آخوندی که از پس هجوم مردم به اینترنت و ـ به‌طور خاص تلگرام ـ برنمی‌آید، علاوه بر ادامه روند ۳۹سال گذشته که همه‌چیز را با تیغ سرکوب و بگیروببند و قلع‌وقمع تعیین‌تکلیف می‌کرد، این‌بار با «بخشنامه‌ٔ حکومتی» خطاب به دولتیان و حکومتیان، می‌خواهد رفع بلا کند.
این خروج و کوچ سران نظام از تلگرام با تمثیلی از توضیح‌المسائل مراجع «ولایی»، بدل به طنزی شده است که نقل صفحات مجازی گشته است.
خمینی و وارثانش از وعده‌های عدالت و آزادی و سعادت اجتماعی که در نوفل‌لوشاتو خرج می‌کردند، خارج شدند، اما مردم ایران ـ و خاصه نسل جوان ایران ـ بر سر پیمانشان با این ارزش‌ها ماندند و امروز هم با تکیه به همین ارزش‌ها دارند پدر نظام را در کف خیابان و عرصه‌ٔ ارتباطات درمی‌آورند.
این مردم دیگر به هیچ آخوند با دستار و بی‌دستاری اقتدا نمی‌کنند و فتواپذیر نیستند. الحق که نسبت به تمام توضیح‌المسائل‌های حکومت آخوندی، پشت کرده و به «تغییر باور» رسیده‌اند.
به‌راستی که دستاوردهای تکنولوژی ارتباطات، یکی از پاشنه‌آشیل‌های نظام انحصارطلب آخوندی شده است. تاکتیک‌ها و دورزدن‌های موانع سایبری و فیلترینگ رژیم توسط مردم، عرصه‌یی دیگر از بن‌بست سرکوب اینترنتی از جانب حاکمیت است. این بن‌بست در سرکوب ارتباطات مردم، امان دستگاه ولایت فقیه را بریده است.
کوچ‌نشینان اینترنتی، تا وقتی از نظام ولایت فقیه پیروی می‌کنند، هرگز نمی‌توانند عطش مردم ایران را برای آزادی ارتباطات، بیان، اعتقاد و انتخاب درک کنند. اینان فاقد شعور تاریخی و توان درک مفهوم تغییر نسل‌ها و نو شدن ارزش‌ها هستند.
معضل تلگرام برای نظام، یکی دوتا نیست. این یکی هم مثل ده‌ها موضوع سیاسی و اجتماعی، بلافاصله بدل به تشدید فشار اجتماعی علیه تمامیت نظام می‌شود. به‌طوری‌که حتی برخی از خودی‌های رژیم، بخشنامه «دولت برای خروج مسؤلان جمهوری اسلامی از شبکه تلگرام» را «جنجال‌آفرین» توصیف می‌کنند.
یک روزنامه‌نگار و عضو حزب اعتماد ملی خطاب به جهانگیری، معاون‌اول روحانی، نوشته است: «آقای جهانگیری! لطفا در چارچوب قوانین و مقررات کشور از فیلترشکن غیرقانونی استفاده نکنید و از توئیتر و اینستاگرام هم تشریف ببرید بیرون»!
این هم جنبه‌ی دیگر از تشدید تضادهای درونی: «عباس عبدی: دولتی‌ها و سایر مسئولین چرا از اول به تلگرام آمدند؟ دلیل حضور مردم در تلگرام معلومه و این علت هنوز باقی است؛ ولی دلیل حضور اصولگرایان و جریان حاکم ابهام داشت، که رفع ابهام شد».
سایت «کلمه» روز پنجشنبه ۳۰فروردین درباره فیلترینگ تلگرام نوشت: «در صورتی که فیلترینگ تلگرام محقق شود؛ این امر، نشانه شکست دولت دوازدهم در دفاع از یکی از مهمترین شعارها و وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور نیز خواهد بود و این شائبه را به ذهن می‌آورد که طرح شعارهای مبتنی بر دفاع از آزادی‌ها و حقوق شهروندان از سوی آقای روحانی صرفا کارکرد انتخاباتی داشته و همان‌طور که وعده‌های ایشان در زمینه حل مسایل خارجی، ترکیب کابینه و استفاده از زنان، جوانان و اقلیت‌ها، رفع حصر و حتی ورود زنان به ورزشگاه‌ها محقق نشده؛ درباره فضای مجازی هم، بالاخره دست دولت روی دکمه رفته است»!
بی‌شک این عرصه و پهنه هم بین مردم ایران و تمامیت دستگاه ولایت فقیه یک آوردگاه است. بخشنامه‌ی خروج حکومتیان از تلگرام را پافشاری و پایداری و استقامت مردم بر حاکمیت تحمیل کرده است.

تجمع اعتراضی کارگران فاز19در عسلویه ومسدود کردن درب آن+تخریب ۵شیرفلکه آب پمپاژزاینده رود توسط کشاورزان معترض

صبح امروز شنبه جمعی از کارگران فاز 19 پارس جنوبی در عسلویه در اعتراض به اخراج خود در مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند.کارگران معترض درب ورودی فاز ۱۹پارس جنوبی (عسلویه) را مسدود کرده و اجازه هیچ ترددی را به داخل یا خارج از فاز ندادند.کارگران خواهان برگشت به کار هستند و به استخدام نیروهای غيربومی اعتراض دارند. کارگزاران حکومتی با اتمام پروژه گسترش این فاز، کارگران را اخراج کردند و به‌جای آنها عناصر غيربومی و نورچشمی‌های خود را استخدام می‌کنند.
تخریب ۵شیرفلکه آب پمپاژ زاینده رود توسط کشاورزان معترض
کشاورزان دهستان شاتور در استان اصفهان روز جمعه 31فروردین در اعتراض به ندادن حقابه و سرکوب کشاورزان، برای سومین بار تأسیسات پمپاژ زاینده رود را تخریب کردند. کشاورزان معترض این بار 5شیرفلکه آب پمپاژ زاینده رود که آب را به مسیرهایی بجز مسیر کشاورزی پمپاژ می‌کرد، تخریب کردند.
روز سه‌شنبه 28فروردین نیز کشاورزان خشمگین منطقه کوه ارگشت در استان اصفهان نیز در اعتراض به ندادن حقابه، پنج تیر برق پمپاز آب زاینده رود را، تخریب کردند.

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران در ردیف ناقضان اصلی حقوق بشر

وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه 31فروردین 97 گزارش سالانه خود در زمینه وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان منتشر کرد. در این گزارش رژیم ایران در ردیف ناقضان اصلی حقوق بشر قرار دارد.
بخش مربوط به ایران این گزارش که 48صفحه است موارد متعدد نقض حقوق بشر پرداخته شده است.
درا ین گزارش پس از اشاره به سلطه کامل ولی‌فقیه بر کلیه ارکان حکومتی و سیاسی آمده است:‌
(خامنه‌ای) اختیارات قانونی بر قوه قضاییه و رسانه‌های دولتی و نیروهای مسلح داشته و غيرمستقیم کنترل نیروهای امنیتی داخلی و سایر نهادهای کلیدی را در دست دارد...
رژیم ایران کمکهای مادی به نقض حقوق بشر در سوریه از طریق حمایت نظامی برای بشار اسد و نیروهای حزب‌الله در آن کشور و همچنین به نقض حقوق بشر در عراق از طریق کمک به گروههای شبه‌نظامی مشخص شیعی عراقی کمک کرده است.
بیشتر بخوانید
در گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در بخش مربوط به احترام به کرامت انسانی از جمله آزادی آمده است‌
الف: محرومیت حق حیات و سایر کشتارهای غیرقانونی یا با انگیزه سیاسی.
دولت و مأموران آن طبق گزارشات مرتکب کشتارهای خودسرانه و غیرقانونی می‌شوند که اکثراًً بعد از دستگیری و محاکمه بدون پروسدورهای قانونی به‌وسیله اعدام انجام می‌شود یا (اعدام)در مورد جنایاتی انجام می‌شود که منطبق بر معیارهای بین‌المللی در حد جدیترین جرایم نمی‌باشد.
هم‌چنانکه در گزارش عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اشاره شده دادگاه‌های انقلاب به صدور گسترده احکام اعدام در این کشور ادامه می‌دهند و محاکمات فاقد پروسدورهای قانونی می‌باشد.
درخلال مرحله بازجویی از حق قانونی محروم می‌باشند و در اکثر موارد هیچ سندی بجز اعترافات که آنهم اغلب گزارش‌شده از طریق شکنجه‌ گرفته شده است مورد بررسی قرار نمی‌گیرد....
بسیاری از اعدامها هم‌چنان در انظار عمومی انجام می‌شود... دست کم ۲۶اعدام علنی در خلال امسال در زندان رجایی شهر در کرج (همچنین معروف به زندان گوهر دشت) انجام شده است. گزارشات حاکیست این اعدامهای علنی عموماً در حضور صدها نفر از جمله کودکان انجام می‌شود.
دولت همچنین به‌طور منظم به انجام اعدام های جمعی ادامه می‌دهد.به گفته سازمان غيردولتی حقوق بشر ایران دست کم ۱۲زندانی در ۱۵فوریه در زندان رجایی شهر اعدام شده‌اند....
دادستانها اغلب از محاربه به‌عنوان اتهام جنایی علیه مخالفان سیاسی و روزنامه‌نگاران استفاده کرده آنها را متهم به « مبارزه علیه احکام اسلامی » و... می‌کنند....
در ادامه گزارش وزارت‌خارجه آمریکا به انتشار نوار صوتی آیت‌الله منتظری در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1367اشاره شده است.