دوشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۶

يك زن در بوشهر برسر حجاب بازداشت شد

بعد از انتشار تصاویر یک زن در بوشهر از طريق فضاي مجازي که بدون رعایت پوشش سر در سطح شهر در حال قدم زدن بود، نیروی انتظامی او را شناسایی و بازداشت کرد.این زن جوان به اجباری‌بودن حجاب در ایران اعتراض داشته است. ماموران پس از بازداشت، او را تحویل پلیس امنیت اخلاقی بوشهر می دهند.روابط عمومی نیروی انتظامی بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: «در پی انتشار عکس خانمی بدحجاب در یکی از خیابان‌های شهر بوشهر در فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند این خانم که ساکن یکی از بخش‌های شهر بوشهر و دارای اختلال حواس بود توسط مأمورین کلانتری ۱۱ شهر بوشهر هدایت و به پلیس امنیت اخلاقی منتقل شد». (وبسايت حكومتي ركنا – 23تير 1396)

تلویزیون رژیم: با تصویب تحریمهای جدید، عملاً برجام پاره خواهد شد

با اوجگیری مخاصمات درونی رژیم بر سر شکست برجام، تلویزیون حکومتی در گزارشی درباره نتایج برجام پس از گذشت دو سال از امضای آن، گفت که در هفته‌های آینده با تصویب تحریمهای جدید، عملاً برجام پاره خواهد شد.
تلویزیون شبکه خبر (رژیم) 24 تیرماه 96: گزارشگر: 17، 18ماهگی برجام مصادف شد با اوج تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا، زمانی برای تاخت و تاز بیشتر بر سر توافق که هیچگاه آمریکایی‌ها به آن پایبند نبودند.
هیلاری کلینتون: توافق هسته‌یی را برای مقابله اقدامات منفی ایران در منطقه اجرا می‌کنم و در کنار متحدمان اسراییل و شرکای عربی‌مان می‌ایستم.
ترامپ: اولویت اول من از بین بردن این توافقنامه است.
گزارشگر: با روی کار آمدن ترامپ مخالفتهای پنهانی آمریکا با برجام آشکار شد و او علناً با این سند هسته‌یی مخالفت کرد.
ترامپ: ما باید تحریمهای ضدایران را دو یا سه برابر کنیم و آنها را وادار کنیم مجدداً به پای میز مذاکره بازگردند. توافق هسته‌یی یک توافق احمقانه است.
باب کورکر: توافق هسته‌یی مثل توافق پاریس نیست که نیازمند خروج از ان باشد، تنها اقدام لازم نادیده گرفتن ان و اعمال تحریم است.
ترامپ: سیاست اعمال تحریم و ایجاد محدودیت علیه ایران باید ادامه یابد تا ما در منطقه خاورمیانه بتوانیم برنامه‌های خود را به پیش ببریم
خامنه ای: ما یک جاهایی اعتماد کردیم به دشمن، ضربه خوردیم با این‌که می‌توانستیم اعتماد نکنیم، با این‌که گمان نمی‌کردیم اعتماد کنیم اما کردیم. این اعتمادکردن به دشمن و وعده دشمن به ما ضربه میزنه. وزیر محترم خارجه ما آقای دکترظریف بار چندم است که ایشون به مسئول اروپایی نامه می‌نویسند و موارد نقض روح برجام و جسم برجام، حالا گاهی می‌گفتند روح برجام نقض شده، ایشون میگه که فقط روی برجام نیست، یک جاهای هم خوده برجام یعنی جسم برجام هم نقض شده است به‌وسیله آمریکا یی‌ها.
محمد عرفانی خبرنگار صدا و سیما: آمریکایی‌ها با تصویب تحریمهای جدید از جمله تصویب نهایی تحریمهای مادر بر ضد ایران در هفته‌های آینده عملاً به سمت پاره کردن برجام پیش میرند.
بیشتر بخوانید:
برجام نویسان حاضر به مصاحبه نیستند
یک رسانه حکومتی از باند خامنه‌ای درباره شکست برجام نوشت: در دو سالگی برجام، عراقچی، ظریف و صالحی که تا پیش از این هر هفته ساعتها آنتن را از رسانه‌ ملی تصاحب کرده بودند چندماهی است که حتی در مقابل دعوت برنامه‌های تلویزیونی نیز مقاومت می‌کنند و حاضر به صحبت کردن نیستند. روزنامه‌های دولتی و حامی آنها نیز موضعی انفعالی یا به نقدهای جسته‌وگریخته می‌پردازند و یا به دستاوردتراشیهای متناقض دست می‌زنند. (سایت حکومتی رجانیوز 24 تیرماه 96)
در مقابل، روزنامه دولت روحانی تحت عنوان «دو سالگی برجام و تخریب جناحی» تلویحا به باند رقیب گوشزد کرد که در صورتی که برجام امضاء نمی‌شد رژیم سرنگون می‌شد. این روزنامه نوشت: در سال 91 نظام در آغاز طرح «نفت در برابر غذا» قرار داشت، همان طرحی که اساس حکومت عراق را از بنیاد ویران ساخت و در عرض چند روز از حکومت صدام حسین اثری باقی نماند. رقبا و دشمنان منطقه‌یی هم امید داشتند به‌زودی سر مار زده شود.
کیهان خامنه ای: برجام، FATF، قرارداد توتال در قالب IPC، سند ۲۰۳۰... اسم رمز مستحیل شدن (نظام)
کیهان خامنه‌ای با هشدار به آخوند روحانی نوشت: غرب و در رأس آن آمریکا، بی‌محابا و بدون پرده‌پوشی در‌صدد براندازی نظام است و از بیان آن هم ابایی ندارد. موضوع تنها بیان نیست و در عمل هم از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کنند.
این روزنامه حکومتی افزود: عقل و تدبیر اقتضا می‌کند که لحظه‌ای از دشمن در دستیابی به این هدف شوم غافل نشویم. آنها اکنون آرزو دارند با شبیه‌سازی وقایع دهه ۹۰شوروی سابق و اجرای «پروستریکا» و «گلاسنوست» به خیال خود فروپاشی نظام را از درون رقم بزنند.
کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری تحت عنوان «پروستریکا، خواب تکراری غرب برای (نظام) » نوشت:
غرب در پی آن است از طریق پازلی شامل قراردادها و تفاهم نامه‌هایی هم‌چون برجام، FATF، 2030و IPC و... با شعار فریبنده اصلاحات اقتصادی، ایران را به سرنوشت شوروی سابق دچار کند.
در حقیقت برجام، FATF، قرارداد توتال در قالب IPC، سند 2030... اسم رمز است و فصل‌مشترک اینها یعنی مستحیل شدن (نظام) در هزارتوی فرهنگ و اقتصاد نظام سلطه جهانی است.

اجرای موزیک ایرانی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

گردهمایی بزرگ مقاومت: پیامها، ویژگیها، قسمت اول، دوم سوم چهارم پنجم وششم– مهمانان برنامه :مهدی ابریشمچی، مریم فضل، زلال وفرزین هاشمی

گردهمایی بزرگ مقاومت: پیامها، ویژگیها، قسمت پنجم – مهمان برنامه: فرزین هاشمی from Simay Azadi on Vimeo.
گردهمایی بزرگ مقاومت: پیامها، ویژگیها، قسمت ششم – مهمان برنامه: فرزین هاشمی from Simay Azadi on Vimeo.

به سخره گرفتن سرکوب و اختناق، فعالیت‌های اشرف‌نشانان در داخل کشور سرخط- ۲۵ تیر ۱۳۹۶

جیمز وولسی: سپاه پاسداران بزرگترین تهدید تروریستی جهان

جیمز وولسی رئیس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا سپاه پاسداران را تهدیدی بزرگتر از داعش نامید.وی طی مقاله‌یی که شماره روز دوشنبه واشینگتن تایمز درج شده نوشت:‌ داعش برای مدتهای طولانی توجه غرب را به خود جذب کرده است... صحنه‌های هولناک توسط داعش چنین توجه و تمرکزی را از جانب تلویزیونهای خبری ایجاب می‌کرد ولی این امر عملاً باعث فراموش شدن بزرگترین تهدید تروریستی جهان که سپاه پاسداران ایران متعلق به جمهوری اسلامی گردیده است
اقدامات داعش در هر زمینه‌یی در قیاس با سپاه پاسداران کوچک مینماید. داعش هرگز بیش از 30هزار نیرو نداشته و عمدتاً مسلح به تسلیحات کوچک می‌باشد و دسترسی بسیار کمی به تسلیحات با تکنولوژی پیشرفته دارد
در قیاس سپاه پاسدران در حدود 125هزار نیرو دارد و تنها سازمان تروریستی در جهان است که داری نیروی زمینی، دریایی و نیروهای ویژه می‌باشد... نیروی ویژه سپاه که نیروی قدس نامیده می‌شود 5000نیرو دارد
سپاه پاسداران ابزاری است که از طریق آن رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم جهانی از جمله علیه مردم خودش می‌باشد
از دیگر اهداف سپاه پاسداران صدور انقلاب اسلامی به کشورهای خاورمیانه و جهان می‌باشد
تشکیل سپاه پاسداران و اهداف آن مشابه سازمان اس اس آدولف هیتلر است که اهدافش شامل مانیتور و چک ارتش معمولی آلمان، اطمینان از استمرار قدرت نازیسم و اعمال اعتقادات ایدئولوژیکی هیتلر در بین مردم آلمان و ابزاری برای فتح جهان توسط آلمان نازی بود
سپاه پاسداران بسا بیشتر از داعش در عراق و سوریه، هزاران آمریکایی را کشته و مجروح ساخته است. سپاه پاسداران همچنین از طریق عملیاتهای تروریستی خود بیش از داعش از اتباع کشورهای متحد ایالات متحده به قتل رسانده است
برای نمونه حزب‌الله لبنان و حماس توسط ایران تأمین مالی می‌شوند
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که سپاه پاسداران قدرت غالب در ایران حتی قدرتمندتر از آخوندها هستند
سپاه پاسداران یک امپراطوری مالی چند میلیارد دلاری است که عمده اقتصاد ایران را در کنترل دارد. برای مثال بزرگترین شرکت ساختمانی ایران به‌نام خاتم‌الانبیا 7میلیارد دلار ارزش دارد و دارای 25000مهندس و پرسنل می‌باشد که متعلق به سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران همچنین شرکت ارتباطات مخابراتی ایران به ارزش ۷.۸میلیارد دلار را تحت کنترل خود 
...دارد

اعلام اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی ابراهیم فیروزی در زندان گوهردشت کرج


:وی طی نامه‌یی نوشت
با توجه به بدرفتاری دستگاه قضایی با نوکیشان مسیحی و مخالفت با در اختیار داشتن کتابهای مذهبی خود و صدور احکام ناعادلانه و سنگین علیه نوکیشان مسیحی به‌گونه‌یی که در ماههای اخیر سیستم قضایی ایران دهها نفر از آنها را بازداشت و به حبسهای طولانی‌مدت محکوم کرده است لذا از تاریخ 26تیر 96 به مدت 10روز در حمایت از خواسته‌های به‌حق آن عزیزان اعتصاب‌غذای خود را اعلام می‌دارم و در نامه مورخه 25تیر 96 به دادستان تهران در رابطه با این محدودیتها اعلام کرده ام:
رژیم ایران، مسیحی بودن یا نبودن افراد را تعیین یا تأیید نمی‌کند و این موضوع صرفاً در اختیار و صلاحیت کلیسا می‌باشد.
بیشتر بخوانید
نامه زندانیان سیاسی و عقیدتی خالد حردانی و ابراهیم فیروزی -به خانم عاصمه جهانگیر
زندانیان سیاسی و عقیدتی خالد حردانی و ابراهیم فیروزی طی نامه‌یی به خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ایران خواهان آن شدند که هر گونه رابطه با رژیم ایران را مشروط به توقف اعدامها و نقض حقوق‌بشر کنند.
در این نامه آمده است: ضمن عرض سلام و درود فراوان به حضرت عالی و همکاران شما در سازمان ملل
حدود چهار دهه از سرکوب، شکنجه، پرونده‌سازی و زندان و اعدام پیروان مذاهب در ایران می‌گذرد و شوربختانه در این ارتباط شاهد سکوت مجامع بین‌المللی حقوق‌بشری در سازمان ملل و دیگر ارگانهای حقوق‌بشری بوده‌ایم. ایران بیش از 64بار در سازمان ملل‌متحد به‌خاطر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر، اعدامها و نادیده گرفتن حقوق قانونی مشروع اقلیتهای مذهبی، محکوم گردیده ولی متأسفانه این محکومیتها در حد یک بیانیه؛ الزام آور محسوب نشده و ماده 18منشور حقوق‌بشر نه تضمین شده و نه به اجرا گذاشته شده است. سال گذشته شاهد اعدام دهها تن از زندانیان عقیدتی سنی مذهب در زندان بوده‌ایم، بیش از دهها تن از زندانیان عقیدتی مسیحی و بهایی در زندانها هستند و حتی از کمترین حقوق قانونی خود بهره‌مند نیستند.
در بلوچستان روحانیان سنی مذهب و امامان جمعه و جماعت دستگیر و روانه بازداشتگاهها و شکنجه‌گاهها می‌شوند و همچنین شاهد بی‌ارزش قلمداد کردن آموزه‌های ادیان در ایران بوده و هستیم. البته حکومت از معیارهای دو‌گانه بهره جسته و افکار عمومی جهان را فریب می‌دهد.
ما زندانیان زندان رجایی شهر کرج از سازمانهای حقوق‌بشری می‌خواهیم و انتظار داریم هر گونه رابطه با حکومت ایران را به توقف کامل اعدامها، پایان نقض حقوق‌بشر و احترام و الزام عملی به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، احترام کامل به اقلیتهای مذهبی و آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی مشروط کنند.
با سپاس فراوان
زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان رجایی شهر کرج
خالد حردانی- ابراهیم فیروزی
۲۲فروردین ۱۳۹۶
نامه سرگشاده به عوامل پریشان حال حکومت آخوندی
ابراهیم فیروزی زندانی عقیدتی زندان گوهردشت کرج طی نامه سرگشاده‌یی برخورد دژخیمان زندان با زندانیان مسیحی را مورد حمله قرار داد و نوشت: «آقایانی که در نهایت سردرگمی به‌خاطر ناامیدی از عدم ثمربخشی تهدید و زندان برای انکار مسیحی شدن از جانب نوکیشان دست به بازداشت و تهدید افرادی میزنید که فقط به نیت نوع دوستی، سعی در کمک به زندانیان مسیحی دارند؛ این رفتارهای کودکانه برای رسیدن به هدف ضدانسانی شما تنها نتیجه‌یی که در بر دارد نمایان شدن سرشت استبدادی شماست. علاوه بر هویدا بودن دیکتاتوری مذهبی شما برای جامعه بین‌الملل، ملت ایران نیز پس از لمس عملکرد چند دهه حکومت دینی، اکنون متوجه سستی روش اداره جامعه توسط شما شده‌اند هر چند خودتان به این حقایق واقف هستید اما با تهدید نظامی و بازداشت کسانی که به علت آزاداندیشی و انسان دوستی به زندانیان سیاسی و عقیدتی مساعدت می‌کنند دست میزنید.
حکومت شما هر ساله سفره‌های غذای ملت را خالی‌تر کرده است و با وجود منابع عظیم خدادادی، کفایت امانتداری از اموال ملت را ندارید چرا که هر روز چپاول عوامل حکومتی نمایان می‌شود. پس بدانید هیچ‌یک تهدیدها، بازداشتها و محدودیتهای ظالمانه‌ای که برای مسیحیان در زندان اجرا می‌کنید نمی‌تواند ما را از محبتی که خداوند در عیسی مسیح به ما نمایان ساخته است از ما جدا کند زیرا حکومت ایران در بیگناهی ما را گناهکار اعلام و در اسارت گرفته است اما عیسی مسیح ما را با داشتن گناه بسیار عادل شمرده و آزادی را هدیه داده است.
ابراهیم فیروزی زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر (گوهردشت) _ نهم فروردین‌ماه 1396.

قتل‌عام ۶۷ ـ وعده‌های خمینی ـ شماره ۲

10روز قبل از پیروزی انقلاب، خمینی تو بهشت زهرا گفت: دلخوش نباشید که فقط مسکن و آب و برق را مجانی می‌کنیم... ما علاوه بر این‌که زندگی مادی شما را مرفه می‌کنیم زندگی معنوی شما هم مرفه می‌کنیم
بعد هم با اشاره به چند شهید 17شهریور گفت ممکلت ما را خراب کرد و قبرستانهای ما را آباد...
می‌گفت روحانیت کاری به سیاست نداره، رئیس‌جمهور نباید آخوند بشه، می‌گفت مجلس مؤسسان، حکومت مردم و... اما چشمتون روز بعد نبینه همین‌ که سوار قدرت شد یعنی روز 17اسفند گفت «جمهوری اسلامی نه یه کلمه کم نه یه کلمه نه زیاد»، یه مشت چماقدار و چاقوکش هم به اسم مردم حزب‌الله تو خیابونها راه انداخت تا هر صدای مخالفی رو به نام اسلام خفه کنه.
قتل‌عام ـ وعده‌های خمینی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب
هنوز چند هفته از انقلاب نگذشته بود که با شعار «یا روسری یا توسری» صحبت از حجاب اجباری شد؛ مجاهدین رسماً اطلاعیه دادن و با طرح حجاب اجباری مخالفت کردن. دخترای مجاهد هم با وجودی‌که خودشون حجاب داشتن علیه حجاب اجباری تظاهرات کردن و بلوا شد.
قتل‌عام 67 ـ تظاهرات زنان در مخالفت با حجاب اجباری
البته خمینی به‌خاطر ماهیت ارتجاعیش، هیچ زمان حقی برای زنان قائل نبود. شاید شنیده باشید اولین اعتراض خمینی هم به شاه به‌خاطر مخالفتش با حق رأی زنان بود که شاه سال 1341مطرح کرده کرده بود...
قتل‌عام 67 ـ نامه‌ خمینی به شاه در سال 1341و درخواست حذف حق رأی زنان
وعده‌های خمینی قبل از روی کار آمدن
ما علاوه بر این‌که زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به‌ معنویجات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند این‌ها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم، اتوبوس را مجانی می‌کنیم. دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دیم. شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم. این‌ها شما را منحط کردند. این‌قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می ‌آباد می‌کنیم و هم آخرت را. یکی از اموری که باید بشد همین معناست که خواهد شد. این دارایی‌ها از غنائم ملت است و مال ملت است و مستضعفین.
ادامه دارد...

اد رویس: رژیم ایران حتی بدون تقلب در برجام در مسیر تولید سلاح اتمی است

اد رویس رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد رژیم ایران حتی بدون تقلب در اجرای برجام، مسیر تولید سلاح اتمی را حفظ کرده است.وی در بیانیه‌یی که همزمان با دومین سالگرد برجام منتشر ساخت تأکید کرد که آمریکا باید اقدامات خود علیه حمایت رژیم ایران از تروریسم، نقض حقوق‌بشر و فعالیتهای نقض کننده روح توافق برجام را تشدید کند.اد رویس افزود توافق اتمی به رژیم جمهوری اسلامی ایران فرصت می‌دهد حتی بدون آن که تقلب کند در مسیر تولید سلاح اتمی باقی بماند. به گفته اد رویس، دو سال پس از اعلام توافق اتمی از سوی باراک اوباما، آخوندها هنوز سرگرم فعالیت برای تولید بمب اتمی هستند.رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ضمن ابراز نگرانی از برنامه موشکی رژیم ایران، آزمایش موشکهای بالیستیک را اقدامی مغایر با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد دانسته است.

پاریس 10تیر 1396 (اول ژو‌ئیه 2017) گردهمایی بزرگ مقاومت ایران سخنرانیهای باب بلکمن، سید احمد غزالی، بارونس ورما و کاک باباشیخ حسینی

باب بلکمن- نماینده پارلمان انگلستان
عصر به‌خیر به دوستانی که نه تنها در پاریس، بلکه در سراسر جهان گردهم آمده‌اید. همه ما این‌جا گردهم آمده‌ایم تا آن روز بزرگ را نزدیک‌تر کنیم، روزی که ایران آزاد خواهد شد. ما چه می‌خواهیم؟
چه موقع خواهان تحقق آن هستیم؟من باب بلکمن عضو پارلمان انگلستان هستم و بارها در آن پارلمان در حمایت از ایران سخت گفته‌ام. بسیار خوشحالم که ما دوستان زیادی داریم که متولد ایرانند، اما در تبعید به‌سر می‌برند. من در انتظار روز بزرگی هستم که در آن دموکراسی و آزادی به ایران بازگردد، خانم‌ها و آقایان من افتخار معرفی افراد بسیار مهمی از سراسر جهان را دارم که برای ابراز حمایت از شما امروز به این‌جا آمده‌اند. اولین مهمان برجسته سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر است.
سید احمد غزالی-نخست وزیر پیشین الجزایر
این گردهمایی مرا به یاد 14سال پیش انداخت. از 14سال پیش این افتخار را دارم که هر سال در این گردهمایی شرکت کنم. بعضی از شماها که قیافه‌تان برایم آشناست 14سال پیش هم این‌جا بو دید. تعداد شرکت‌کننده‌ها چقدر بود؟ 5تا 6هزار نفر. و هر سال من شاهد این بودم که تعداد شرکت‌کننده‌ها هر سال و هر سال و هر سال افزایش پیدا کرد و از سال 2015رقم شما به صدهزار نفر رسید، صدهزار نفر!
سازمانهای زیادی را در جهان نمی‌شناسم که این‌قدر پایگاه اجتماعی داشته باشند که توان بسیج صدهزار نفر در خارج از کشور و در میان تبعیدیان را داشته باشند. این مرا بیاد سال 1980می‌اندازد. در آن سال مسعود رجوی میتینگهایی را در تهران برگزار می‌کرد که ۵۰۰.۰۰۰ایرانی را گردهم می‌آورد
در این 20سال چه راه طولانی‌ پیموده شد! عجب راه طولانی پیموده شد! چه مشکلاتی پشت سر گذاشته شد! و چه پیروزیها و موفقیتهایی که توسط مقاومت ایران به‌دست نیامد! 20سال پیش در غرب فقط برخی از افراد، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران را می‌شناختند. از آن به بعد تعداد فعالان و هواداران اهداف ( مقاومت) ایران افزایش یافت و امروز اکثریت بی‌چون و چرای پارلمانهای 28کشور اروپا و کانادا و ایالات متحده در طرف مقاومت ایران قرار دارند.
20سال پیش دولت آمریکا سازمان مجاهدین خلق را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده بود و خودشان می‌گفتند این اقدام برای مماشات با حکومت آخوندها صورت گرفته است. غربیها نتوانستند مانع تکرار اشتباه بزرگ دولت فرانسه و دولت انگلستان در سال 1939شوند. آنها به مونیخ رفتند تا با هیتلر مماشات کنند. با دیکتاتورها مماشات نمی‌کنند؛ دلیلش هم این است که برای به‌دست آوردن صلح، دو قدرت غرب به بهای آبروباختگی رفته بودند صلح را به‌دست بیاورند. وقتی وینستون چرچیل به حکومت رسید و آلمان وارد جنگ با لهستان شد، وی گفت شما صلح را به بهای آبرویتان می‌خواستید، هم آبرویتان را از دست دادید، هم صلح را، و جنگ را به‌دست آوردید...

یکشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۶

قتل‌عام ۶۷ ـ شرحی بر اسرار قتل‌عام ـ شماره یک

درست یک سال از روشن شدن مشعل دادخواهی قتل‌عام شدگان گذشت. پارسال این موقع وقتی تو فضای مجازی صحبت از قتل‌عام 67 می‌کردی بعضی‌ها خبر نداشتن، بعضی‌ها می‌ترسیدن جواب بدن، بعضی‌ها هم درست و غلط یه چیزهایی شنیده بودن.
البته قدیمی‌ها میدونستن چی گذشت اما اغلب بچه‌های دهه هفتاد و هشتاد خبر نداشتن تو دهه شصت چه بلایی سر مردم آوردن، نمی‌دونستن هزاران دانش‌آموز و استاد و دانشجو و کارگر ایرانی چطور تو زندونها مثل شمع سوختن، آتیش گرفتن و بعد از هفت سال در اوج ناباوری حلق‌آویز شدن...
چند روز بعد از فعال شدن جنبش دادخواهی یعنی روز 19مرداد با انتشار فایل صوتی دیدار آقای منتظری با هیأت مرگ تو سال 67 خیلی چیزها روشن شد. وقتی از احمد منتظری پرسیدن چی شد که بعد از 28سال این سند رو رو کردی گفت دیدم بحث خیلی داغ شده و زمان انتشارش فرا رسیده رو کردم.
الان درست یه سال از اون روز میگذره. جنبش دادخواهی به اوج رسیده و ماجرای اعدامها و جنایت‌های دهه شصت کاملاً عام و اجتماعی شده. به همین مناسب، در آستانه سالگرد قتل‌عام زندانیان نگاهی می‌کنیم به حوادثی که به قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی منجر شد. در این سلسله به موضوعاتی مثل وعده‌های خمینی، داغ و چماق، راز 30خرداد، دوران بازجویی و محکومیت، بازجویی زنان مجاهد و قتل‌عام سفید، شکست تز لاجوردی و تأسیس وزارت اطلاعات، مقدمات قتل‌عام، اسرار کشتار بیماران و دختران و دانش آموزان، راز ناگفته‌ خواهران مجاهد، بررسی فایل صوتی و صدها گواه و سند منتشر نشده مربوط به شهیدان جنبش دادخواهی در تهران و شهرستانها... می‌پردازیم.
ادامه دارد...

اعتراضات مردمی علیه غارت و چپاول موسسات حکومتی در شهرهای میهن





روز شنبه ۲۴ تیر غارت شدگان مؤسسه های مالی در شهرهای کوهدشت، اردبیل، بابل تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در کوهدشت غارت شدگان خشمگین توسعه (آرمان) ابتدا با آتش زدن لاستیک خیابان مقابل این شعبه را مسدود کردند. انها همچنین در و پنجره و شیشه‌های این مؤسسه را با گل پوشاندند.در اردبیل‌ غارت شدگان کاسپین در مقابل استانداری رژیم در این شهر دست به تجمع زدند و خواستار رسیدگی به وضعیت کنونی خود شدند.در بابل غارت شدگان موسسه فرشتگان در وسط خیابان میدان حمزه کلا تحصن کردند تا به این ترتیب صدای فریاد خود را به گوش همه برسانند.در کرج نیز غارت شدگان در مقابل بانک مرکزی رژیم در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خامنه‌ای آمر فیلم حکومتی «ماجرای نیمروز»

در پی مفتضح شدن فیلم حکومتی «ماجرای نیمروز» علیه مجاهدین، سپاه پاسداران با انتشار خبری از دیدار خامنه‌ای با تولیدکنندگان این فیلم، نقش ولی‌فقیه ارتجاع در تولید آن را برملا کرد.انتشار خبر دیدار به‌دنبال اعترافها و اعتراضات در میان باندهای نظام آخوندی به‌خاطر مفتضح شدن این فیلم، صورت گرفت، باعث شد سپاه پاسداران که دست‌اندرکار ساخت این فیلم بود، اظهارات خامنه‌ای در گفتگو با دست‌اندرکاران تولید این فیلم در اسفند گذشته را در خبرگزاری خود منتشر کند و سپس در سایر خبرگزاریهای حکومتی نیز منتشر شد.به گزارش خبرگزاریهای رژیم، خامنه‌ای که خود در پی ساختن این فیلم علیه مجاهدین بوده است، در این دیدار به عوامل خود که تولید آن را بر عهده داشتند، می‌گوید: «این فیلم «ماجرای نیمروز» بسیار خوب بود. همه اجزاء فیلم عالی بود، کارگردانی عالی بود. بازیها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش ساخت بود.
این گزارش نشان می‌دهد که ولی‌فقیه ارتجاع در همین دیدار دستور ساختن یک فیلم برای جلاد اوین اسدالله لاجوردی را به عواملش صادر کرده است.
بیشتر بخوانید:
تامین بودجه فیلم ماجرای نیمروز توسط سپاه پاسداران
چه کسانی با چه هدفی فیلم «ماجرای نیمروز» را تولید کردند؟
فیلم ماجرای نیمروز به نویسندگی و کارگردانی فردی به‌نام محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی تولیدشده است.
خلاصه داستان فیلم: این فیلم روایت بازجویان و قاتلان مستقیم مجاهدین در سال 60در درگیریها از 30خرداد تا 19بهمن 60 شهادت سردار موسی خیابانی و اشرف رجوی و یارانشان می‌باشد.
هدف این فیلم مقابله با اوج‌گیری محبوبیت سازمان مجاهدین به‌ویژه در بین جوانان متولد 1360 به بعد، به‌منظور مخدوش کردن چهره مجاهدین و بقول خودشان جلوگیری از گرایش جوانان به مجاهدین است. با همین نیت سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، دست به تولید فیلم‌هایی علیه مجاهدین زده است. فیلم سیانور، ماجرای نیمروز از جمله این فیلم‌های تولیدشده است. محمدحسین مهدویان در همین راستا، فیلمی هم در رابطه با فروغ جاویدان به‌نام مرصاد در دست تهیه دارد.
خلاصه‌ای از سوابق کارگران و تهیه‌کننده فیلم:
محمدحسین مهدویان تهیه‌کننده و نویسنده فیلم ماجرای نیمروز، متولد 1360 در شهر بابل است که در ارتباط با سپاه پاسداران به تولید فیلم پرداخته. به گفته خودش «فیلمی با موضوع زمینه‌های جنگ به نام «استخوان لای‌زخم» در سال 1383ساخته و در اختیار سپاه قرار داده است و فیلم ماجرای نیمروز را هم زیر نظر و پشتیبانی مستقیم «سازمان هنری و رسانه‌یی اوج» تولید کرده است.
سید محمود رضوی متولد 1359 که تهیه‌کننده این فیلم است از اصول‌گرایان افراطی و حامیان جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) در انتخابات اخیر است که در کار فیلم‌سازی در ارتباط مستقیم با «سازمان هنری و رسانه‌یی اوج» قرار دارد.
سازمان هنری و رسانه‌یی اوج:
سازمان هنری و رسانه‌یی اوج وابسته به معاونت فرهنگی سپاه پاسداران در سال 1390 تشکیل شد. تشکیل این سازمان به‌دنبال جمع‌بندی از قیام 88بود. در جمع‌بندی ارگانهای اطلاعاتی من‌جمله اداره کل التقاط وزارت اطلاعات (که مخصوص مقابله با مجاهدین است) آمده است که بر پایه دستگیریها، کنترل تلفن و ایمیل‌ها... مشخص شد که 60 تا 65درصد قیام 88 توسط مجاهدین و هواداران آنها سازمان داده شده است.
رژیم خامنه‌ای بر مبنای این جمع‌بندی، چندین اقدام برای مقابله با قیام احتمالی در آینده صورت داده است. از جمله این اقدامات ارتقای معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات سپاه، با این هدف که مشخصاً نقش اداره سوم ساواک در زمان شاه که به‌نام «اداره ضدخرابکاری» نامیده می‌شد را به عهده داشته باشد و همچنین سازمان بسیج و لباس شخصی‌ها و... را به‌عنوان بازوهای اجرایی و عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه شکل دادند.
در کنار این ارگانهای اطلاعاتی امنیتی، معاونت فرهنگی سپاه پاسداران برای مقابله و جنگ روانی با آگاهی قشر جوان و تزریق افکار ارتجاعی گسترش یافت. (در آخرین تحول در نیمه دوم سال 95 پاسدار نقدی را از فرماندهی بسیج خامنه‌ای به معاونت فرهنگی سپاه منتقل شد).
از آنجاکه مردم و جوانان از سپاه متنفر هستند، معاونت فرهنگی سپاه، «سازمان هنری و رسانه‌یی اوج» را به‌عنوان یک بازوی اجرایی فرهنگی در سال 1390 به وجود آورد تا به‌عنوان یک ارگان هنری اهداف این معاونت را دنبال کند.
ریاست این سازمان برعهده «احسان محمدحسنی» است که علاوه بر معاونت فرهنگی سپاه با قرارگاه عماریون (لباس شخصی‌ها) در ارتباط است و از جانب پاسدار قالیباف شهردار تهران هم پشتیبانی مالی می‌شود.
لازم به توضیح است که سپاه، علاوه بر «سازمان هنری رسانه‌یی اوج»، سازمان مرکز انقلاب اسلامی را هم در حمایت از فیلم «ماجرای نیمروز» بکار گرفت و محمدحسن روزی‌طلب معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی رژیم با سید محمود رضوی تهیه‌کننده و محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم همکاری داشته است.
ارگان سپاه پاسداران نقش خامنه‌ای در تولید فیلم علیه مجاهدین را برملا کرد from Simay Azadi on Vimeo.

پاریس 10تیر 1396 (اول ژو‌ئیه 2017): گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، سخنرانیهای جان برد، مایکل موکیزی و لوئیس فری

جان برد – وزیرخارجه پیشین کانادا
خانم رجوی، دوستان، متشکرم،
خانم رجوی، دوستان، این امتیاز و افتخار بزرگی برای من است که می‌توانم به شما در مبارزه‌تان برای آزادی و بر ضدفاشیسم مذهبی ملحق شوم. مردم ایران خواهان و شایسته چیزی بهتر از این سرکوب بی‌رحمانه‌ای هستند که توسط آخوندها در تهران با آن روبه‌رو هستند.
دوستان، من بر این باورم که اکنون ضرورت دارد که با یک شفافیت معنوی سخن گوییم چرا که عبارات سیاسی دارای اهمیت هستند. و من بسیار مفتخرم که دولتی که من در آن به‌عنوان وزیر خارجه کانادا خدمت کردم، با شفافیت معنوی بالایی سخن گفت. ما تمامیت رژیم ایران را یک حامی تروریسم دولتی نام گذاری کردیم، ما سخنگوی رژیم را با تو سری از کانادا بیرون کردیم، سفارت خودمان را بستیم و به مناسبات دیپلوماتیک با این رژیم پایان دادیم.
دوستان، دوستان، پولی که این رژیم صرف تروریسم می‌کند، صرف دخالتهای نظامی در کشورهای منطقه می‌کند، پولی را که آنها صرف برنامه هسته ای‌شان می‌کنند، پولی است که از مردم ایران دزدیده شده و آنها (مردم) خواهان متوقف کردن آن هستند. خبر خوب این است که غرب به نحو فزاینده‌یی از سیاستهای شکست خورده‌اش فاصله گرفته است، در مراوداتش، در مساعدت به آن و مماشات؛ این سیاست‌ها مبارزه مردم ایران برای آزادی را بی‌نتیجه کرده است. دوستان، ما باید همچنین به این دروغ بزرگ پایان بدهیم که روحانی و همراهان او مدره هستند؛ به سابقه آنها نگاه کنید، 1800اعدام، حمایت فزاینده از تروریسم در منطقه و ماوراء آن، حمایت وحشیانه نظامی بر ضدهمسایگان ایران و مسئول جنایت علیه بشریت در سوریه. روحانی از این حکومت حمایت کرده و به مدت 38سال از سران آن بوده است، ما باید قویاً علیه مشروعیت انتخابات اخیر صدایمان را بلند کنیم. این انتخابات غیرقانونی، ساختگی و تقلبی بوده است، فقط دوستان و حامیان این رژیم بودند که توانستند در این انتخابات شرکت کنند و هیچ زنی اجازه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را نداشت.
به جای مراودات، مساعدت و مماشات، راه بهتری هم وجود دارد؛ اکنون زمان آن فرا رسیده است که مردم ایران آینده خود را رقم بزنند؛ زمان تغییر رژیم ایران فرا رسیده است. جمعیتی که در این اجتماع جمع شده است، بهترین گواه بر خواسته مردم ایران برای به‌دست آوردن مسیری جدید است؛ بگذارید که تمامی آزادیخواهان در همه جا، از این اشتیاق مردم ایران حمایت کنند. و در خاتمه دوست دارم که به شجاعت همه شما در این سالن اذعان کنم، به‌خصوص از رهبری شجاعانه خانم مریم رجوی سپاسگزاری کنم. از این شجاعت شما تشکر می‌کنیم و بگذارید که سال آینده در تهران به دور هم جمع شویم. ایران آزاد.
مایکل موکیزی-وزیر پیشین دادگستری آمریکا
خانم رجوی، مهمانان گرامی و بیش از همه شما حامیان سازمان مجاهدین و آزادی در ایران.
از سال پیش تا الآن که این‌جا جمع شدیم، بنظرم این عادلانه است که بگویم برای آنچه که اتفاق افتاده است باید سپاسگزار باشیم. به یک معنا، ما در یک مکان کاملاً جدید و بهتر هستیم. این چیزیست که محقق شده است. همه متوجه هستند که من منظورم چیست وقتی می‌گویم که ما در یک مکان بهتر هستیم، منظورم به‌طور عام همه کسانی هستند که می‌خواهند تغییر رژیم را در ایران ببیند و به‌طور خاص سازمان مجاهدین...