شنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۶

اعتراف تحلیلگر رژیم آخوندی: روحانی ضعیف‌تر از دوره پیش است. بسیاری از ترس ر‌ئیسی به او رأی دادند

امروز شنبه۳۰اردیبهشت‌ماه۹۶ یکی از تحلیلگران رژیم آخوندی به‌نام امید حسینی که از عناصر باند خامنه‌ای ولی‌فقیه نظام است در مطلبی در یکی از سایتهای حکومتی نوشته است
«آیا روحانی رئیس‌جمهوری قوی خواهد بود؟ به نظرم نه. روحانی به‌رغم سر دادن شعارهای تند و رادیکال و تهدید منتقدان، در دولت بعدی ضعیف‌تر از دوره قبل می‌شود. دقیقاً شبیه دولت دوم احمدی‌نژاد. دلیلش هم واضح است.
اولا روحانی در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی، به نوعی با همه ارکان حکومت درافتاد. آنهم ناجوانمردانه و طلبکارانه. انگار نه انگار که در همه چهل سال گذشته خود او در نهادهای مختلف نظام مسوولیت‌های کلان داشته. بنابراین عملاً خود را با چالشی مواجه ساخته است که قدرت مطلقی برای حل آن ندارد.
ثانیا برعکس آنچه که از نتیجه انتخابات تصور می‌کنیم، محبوبیت مردمی روحانی، به‌شدت کاهش یافته است. روحانی نه تنها در دل میلیون‌ها ایرانی که به رقیب او رأی داده‌اند؛ که حتی در دل بسیاری از آنها که به او رأی داده‌اند، هم تمام و کمال محبوب نیست. همه ما دور و بر خود با آدم‌های مختلفی مواجه بوده‌ایم که به ناچار به روحانی رأی داده‌اند. مثلاً از ترس رقیب. این را مقایسه کنید با محبوبیت مردمی خاتمی و احمدی‌نژاد در دولتهای اول و دومشان.
حالا کاری به مسایل اخلاقی و شخصیتی ایشان (همچون غرور و تکبر و...) نداریم که خودش یک علت مهم در عدم جذابیت و محبوبیت روحانی است. بنابراین به نظر می‌رسد چهار سال آینده را شاهد دولتی ضعیف باشیم که پرسر و صدا آمد ولی زود پنچر شد

غارتگری و شکاف طبقاتی

در سایه حاکمیت منحوس ولایت و فساد بی‌حد و مرز سران و کارگزاران فاسد آن، شتاب روزافزون و لجام گسیخته فقر و گرسنگی و خانه خرابی، به حدی رسیده است که هم‌اکنون نزدیک به 50 میلیون ایرانی در زیر خط فقر زندگی می‌کنند
ابعاد غیرقابل باور این فقر آنهم در میهنی که یکی از کشورهای غنی و ثروتمند جهان به‌شمار می‌رود چنان تنفر عموم مردم به‌ویژه جوانان را نسبت به کلیت رژیم برانگیخته است که سران و کارگزاران رژیم در وحشت از اعتراضات اجتماعی روزافزون مردم مجبور به اعتراف می‌شوند که: دولت‌های پس از انقلاب کشور را در حوزه اقتصاد به مرز فاجعه هدایت کرده‌اند. مرز فاجعه کجاست؟ مرز فاجعه همین فاصله عظیم طبقاتی است که چون دره‌یی هولناک و سیاهچالی وحشتناک همه تدابیر اصلاحی را می‌بلعد و اجازه نمی‌دهد دو قدم پیش برویم
بررسی ابعاد وسیع و گسترده بحران و شکاف طبقاتی موجود در جامعه از زاویه صرفاً اقتصادی بوضوح روشن می‌نماید که ساختار قرون‌وسطایی و ضدتاریخی همراه با سیاستهای ضدمردمی و غارتگرانه پلید آخوندها در چهار دهه گذشته عامل اصلی فاجعه کنونی کشور می‌باشد که آثار آن از یک سو در زندگی مجلل سران و کارگزاران رژیم آخوندی و از سوی دیگر فقر مفرط مردم و حاشیه نشینان شهرها و حلبی آبادها به نمایش گذشته شده است
نتیجه این سیاست ضدمردمی رژیم آخوندی افزایش فاصله طبقاتی بین اقشار مردم، نابودی طبقه متوسط و رانده شدن آن به سوی اقشار فقیر و کم‌درآمد و ایجاد آسیبهای اجتماعی نظیر حاشیه نشینی، کپر نشینی، کارتن خوابی، و... . می باشد تا آنجا که رسانه‌های رژیم اذعان می‌کنند که: «نابرابریهای اقتصادی در جامعه ایرانی که از آن با عنوان شکاف طبقاتی یاد می‌شود، مرز شکاف را هم پشت سر گذاشته، به گفته کارشناسان اقتصادی، جامعه ایرانی طبقه متوسط را از دست داده و به دو مرز دارا و ندار تقسیم شده است
امروز یک اقلیت تبدیل به یک طبقه اجتماعی شده است. اگر زمان طاغوت یک خانواده صد خانوادگی همه مناصب اقتصادی را برای خود تصاحب می‌کردند، امروز هم اشرافی گری، غارت بین‌المللی و اختلاس یک پدیده اپیدمی شده و غده سرطانی جامعه به‌صورت یک غده بدخیم درآمده است. حرام خواری در جامعه تبدیل به یک نُرم شده است
این فساد که ذاتی نظام ولایت‌فقیه می‌باشد و هم‌اکنون تا منتها درجه نهادینه شده است چنان در تمامی تار و پود آن تنیده شده است که دو تن از کارگزاران رژیم، یعنی احمد توکلی و عباس عبدی در بیانیه‌یی به صراحت اذعان می‌کنند: «امروز با فساد سیستمی و شبکه‌یی روبه‌رو هستیم. در این مرحله دستگاههای ناظر و مسئول مبارزه با فساد، خود به درجاتی آلوده می‌شوند و مفسدان به شکل شبکه‌یی از یکدیگر حمایت می‌کنند و خود به بخشی از علت تداوم و تشدید فساد مبدل می‌شوند
این فساد به‌غایت نهادینه شده را همچنین می‌توان در اعترافات سردمداران رژیم بر سر نمایش به‌اصطلاح انتخابات ریاست‌جمهوری بهتر و دقیق‌تر درک و استنباط نمود، چرا که خود گویای تمامی واقعیت و حقیقت می‌باشد، آنجا که در نهایت 
:وقاحت و بیشرمی یکدیگر را مخاطب قرار داده و اذعان می‌کنند
امکانات و ثروت جامعه در دست 4 درصد است و 96 درصد از جمعیت کشور از این ثروت و امکانات بی‌بهره‌اند.
اختلاف طبقاتی، هفت واحد در سالهای اخیر افزایش یافته است.
هم‌اکنون 3 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که متعلق به همان 4درصد اشراف و ثروتمندان نظام هستند.
 هم‌اکنون 11میلیون جوان بدون مسکن می‌باشند که برای مسکن دادن به آنها سالانه باید حداقل یک میلیون مسکن ساخته شود.
16میلیون نفر از جمعیت کشور در شهرهای مختلف حاشیه‌نشین شدند.
...جمعیت بی‌سواد کشور بیش از 10 میلیون نفر است.

نمایش انتخابات-شماره ۴: باندهای درونی رژیم تقلبهای گسترده یکدیگر را برملا می‌کنند

تقلبات و رأی سازیهای نجومی در جریان نمایش انتخابات به حدی است که در ساعتهای پایانی باندهای متخاصم به‌طور رسمی و علنی یکدیگر را متهم به تقلب در انتخابات می‌کنند. برخی از موارد تقلب به شرح زیر است
- جمع‌آوری شناسنامه‌های روستاییان از جمله در کرمان و هرمزگان به بهانه تعویض آنها چهار روز قبل از انتخابات. این شناسنامه‌ها بدون اجازه صاحبان آنها مورد استفاده قرار گرفت و هنوز به صاحبان آنها بازگردانده نشده است.
- در برخی مناطق مانند منطقه صدرا و منطقه نورآباد فارس با قطع سیستم الکترونیک رأی‌گیری، مجریان صندوقها در جریان رأی‌گیری اختلال ایجاد کردند تا به نفع کاندیداهای مورد نظر خود مداخله کنند.
- در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان و ایرانشهر پاسداران و بسیجیان تحت فرماندهی پاسدار سرتیپ سلامی، جانشین سرکرده سپاه پاسداران، به خرید رأی روستاییان و افراد محروم پرداختند.
- به‌رغم ممنوعیت تبلیغ در روز انتخابات عوامل رئیسی با حضور در حوزه‌ها و صحبت با رأی دهندگان تعرفه‌های رأی را به اسم رئیسی می‌نوشتند.
- عوامل باند خامنه‌ای در پوشش کمک به افراد سالمند نام رئیسی را بر برگه‌های رأی می‌نوشتند.
- باند خامنه‌ای تعرفه‌های بدون مهر رأی را با دست باز در بیرون حوزه‌ها پر کرده و توسط عوامل خود وارد جریان رأی‌گیری می‌کردند.
- تعرفه‌های رأی در شب قبل از انتخابات به روستاهای دوردست منتقل شد و توسط پاسداران و بسیجیان در بین روستاییان محروم توزیع شد.
- تبلیغات و وعده‌های پوشالی انتخاباتی از جمله دادن پاداش در ازای رأی دادن در روز انتخابات نیز ادامه یافت.
محسنی اژه‌ای، معاون اول قضاییه، گفت «گزارشات متعددی به قوه قضاییه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان مسئولان و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته‌اند واصل شده است همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولان ذیربط و هیئتها تخلفاتی داشته‌اند که مواردی که مجرمانه است به دادگستریها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند».
علی نیکزاد، رئیس ستاد آخوند رئیسی در شکایتی به وزیر کشور نوشت: «همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد دولت مستقر و طرفداران آن در صحنه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نیز هم‌چون مراحل تبلیغات پا را از دایره انصاف و قانون بیرون نهادند و تخلفات فراوان و بی‌سابقه‌یی مرتکب گردیدند. عدم رعایت عدالت در اعلام اسامی نامزدها، عدم صدور کارت ورود به صندوق ناظران رئیسی، تأخیر در شروع کار در برخی شعب، توزیع تعرفه بدون مهر در برخی شعب، تبلیغ غیرقانونی به نفع دولت در شمار این تخلفات است».
غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس سابق زندانها و یکی از جنایتکارترین عوامل باند خامنه‌ای، از دستگیری 120تن از عوامل روحانی تنها در شهرهای مختلف استان تهران در ارتباط با تخلفات انتخاباتی از جمله خرید و فروش آرا خبر داد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
29 اردیبهشت ۱۳۹۶ (19 مه ۲۰۱۷)
باندهای درونی رژیم تقلبهای گسترده یکدیگر را برملا می کنند from Simay Azadi on Vimeo.

در پایان گفتگوهای ژنو، اپوزیسیون سوریه خواهان حسابرسی از رژیم ایران شد

الجزیره شنبه 30اردیبهشت 96 گزارش کرد ششمین سری گفتگوهای ژنو درباره بحران سوریه با حضور فرستاده سازمان ملل استفان دمیستورا در حالی به‌پایان رسید که اپوزیسیون سوریه خواهان حسابرسی از رژیم ایران و اخراجش از سوریه شد.
نصر الحریری رئیس هیأت گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه گفت هیأت وی نکات و مدارک خود را درباره بازداشت‌شدگان و نقش رژیم ایران در سوریه و تغییر بافت جمعیتی ارائه کرده است. محدود کردن نفوذ رژیم ایران و شبه‌نظامیانش به نفع سوریه و همه منطقه خواهد بود.
وی افزود ولی متأسفانه هیچ فشار واقعی بین‌المللی بر روی رژیم اسد برای ورود به روند سیاسی وجود ندارد. اپوزیسیون سوریه موافق هر تلاشی است که با هدف برخورد با تروریسم در سوریه انجام شود.
دمیستورا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان گفتگوها اعلام کرد تلاش کرده است که گفتگوهای ژنو 6 مختصر و متمرکز روی تعمیق و روند گفتگوهای جاری باشد و این هدف از طریق پیشبرد روند سیاسی در سوریه محقق شده است.
یادآوری می‌شود هیأت اپوزیسیون سوریه روی یک خواسته اصلی اصرار دارد و آن برکناری بشار اسد در مرحله انتقالی است در حالی‌که هیأت رژیم اسد این خواسته را رد کرده و آن را امری غیرقابل گفتگو می‌داند.
بیشتر بخوانید:
ائتلاف ملی سوریه: شبه‌نظامیان رژیم ایران بیشترین نقش را در گسترش تروریسم در منطقه داشته‌اند
عبدالاحد اسطیفو از مسئولان ائتلاف ملی سوریه روز جمعه 29اردیبهشت 96 تأکید کرد شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی که خارج از مرزها عمل می‌کنند ”بیشترین نقش را در گسترش تروریسم در منطقه داشته‌اند“.
وی درباره نقش روسیه در گفتگوهای ژنو افزود روسیه تا آخر از رژیم اسد حمایت کرد ولی باید بداند که آنچه امروز از سوریه به‌دست می‌آورد فردا به‌دست نخواهد آورد.
عضو هیأت عالی گفتگوهای اپوزیسیون سوریه ادامه داد ”راه‌حل سیاسی باید از طریق مسیر ژنو باشد در حالی‌که مسیر آستانه مأموریتش تثبیت آتش‌بس و حل موضوعات انسانی است“.
ریاض سیف به د‌میستورا: رژیم ایران به‌دلیل جنایات شبه‌نظامیان وابسته‌اش نمی‌تواند در هیچ توافقی ضامن باشد
سایت ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه پنجشنبه 28 اردیبهشت 96 گزارش کرد هم‌زمان با شروع شدن سری جدید گفتگوها از روز سه‌شنبه ریاض سیف رئیس این ائتلاف با فرستاده سازمان ملل به سوریه در شهر ژنو سوئیس دیدار کرد. در این دیدار دو عضو هیأت سیاسی ائتلاف یعنی هادی بحره و حواس خلیل نیز وی را همراهی کردند.
ریاض سیف تأکید کرد اپوزیسیون سوریه هیچ نقشی از اسد را قبول نخواهد کرد چه در مرحله انتقالی و چه در آینده سوریه. مهمترین کار در برنامه کاری ما محقق کردن انتقال سیاسی است که ”راه ورود امنیت و ثبات به سوریه است“.
وی افزود روند سیاسی در ژنو مسیر اصلی رسیدن به یک راه‌حل سیاسی بر پایه بیانیه ژنو و قطع‌نامه 2254 است. جنایاتی که شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران مرتکب شده‌اند مانع از این است که ایران یک طرف ضامن در هر توافقی باشد.

سی.ان.ان:‌آخرین حملات هوایی در سوریه، پیامی از آمریکا به رژیم ایران

:سی.ان.ان 28اردیبهشت 96 گزارش داد
ائتلاف به رهبری آمریکا حملات هوایی را علیه یک ستون نظامی از وفاداران به رژیم سوریه انجام داده است
این دومین بار در تاریخ جنگ شش ساله سوریه است که هواپیماهای آمریکایی به‌طور عامدانه عوامل رژیم ایران در سوریه را هدف قرار داده‌اند. در این ستون نظامی هیچ نیروی نظامی ارتش رژیم سوریه حضور نداشته بلکه تنها شامل شبه‌نظامیان شیعی خارجی بوده‌اند
این ستون به سمت التنف پایگاهی در چند ده کیلومتری محل تهاجم در نزدیکی مرز سوریه با عراق و اردن می‌رفت. این پایگاه محل استقرار نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی است که در حال دادن مشورت به رزمندگان سوری هستند
پنج خودرو ستون که با وجود هشدار به 29 کیلومتری پایگاه رسیده بودند توسط هواپیماهای آمریکا هدف قرار گرفتند
ائتلاف تأیید کرد این ستون تهدیدی علیه نیروهای متحد آمریکا بوده‌اند
این اولین باری‌است که پنتاگون برای حفاظت از نیروهای مورد حمایتش که تحت حمله شبه‌نظامیان هوادار رژیم سوریه بوده‌اند پشتیبانی هوایی می‌کند
:زمان این حمله از چند لحاظ اهمیت دارد
اول، چند هفته بعد از شلیک 59 موشک کروز توسط کشتیهای جنگی آمریکا از مدیترانه علیه پایگاه هوایی رژیم سوریه صورت گرفته است
ثانیا، درگیری در التنف تنها چند ساعت قبل از شروع سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه انجام شده است
ثالثا، روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا دو مقام ارشد رژیم ایران را به‌خاطر تسهیل فروش مواد انفجاری و پشتیبانی از دولت سوریه مورد تحریم قرار داد
اعتقاد بر این است که رژیم ایران دارای جاه‌طلبیهای روزافزون بوده است
حمله جنگنده های نیروی هوایی آمریکا به شبه نظامیان اسد from Simay Azadi on Vimeo.

تحریم نمایش انتخابات قلابی فاشیسم دینی توسط حامیان مقاومت در کشورهای جهان - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۶

مریم رجوی: ریاست‌جمهوری مجدد روحانی، شقه در رژیم ملایان، تشدید بحران و جنگ قدرت

 شکست سنگین خامنه‌ای  در مهندسی انتخابات و یکپایه کردن رژیم برای مقابله با بحرانها و خطرات از علائم پایانی استبحران در رأس فاشیسم دینی سر باز کرده است و تا سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه ادامه می‌یابد

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، رژیم ملایان را در پایان نمایش انتخابات که به جنگ قدرت گرگها تبدیل شد، رژیمی شقه شده با ضعف مضاعف توصیف کرد. وی افزود: دومین دوره روحانی، نتیجه‌یی جز افزایش بحران و شدت یافتن جنگ قدرت ندارد. بحران در رأس فاشیسم دینی سر باز کرده و تا سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه ادامه می‌یابد. شکست مهندسی خامنه‌ای در بیرون کشیدن آخوند رئیسی از صندوق، گواه آشکار شکست «عمود خیمه نظام» در جریان انتخاباتی است که «ایمان قلبی و التزام عملی به ولایت‌فقیه» شرط اول کاندیداتوری رئیسی و روحانی و سایرین در آن بود
در شرایط خطیر داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی، یکپایه کردن رژیم قرون‌وسطایی برای مقابله با بحرانها و حفظ تعادل این رژیم، بسیار حیاتی است. از این‌رو شکست خامنه‌ای در یکپایه کردن رژیم ولایت‌فقیه، شکستی بسیار سنگین و از علائم پایانی این نظام است
این بار نمایش انتخابات، از ابتدا تا انتها، با پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1367 گره خورده بود. نفرت و انزجار عمومی از رئیسی و ترس از دادخواهی به حدی بود که بسیاری از آخوندها و حتی مهره‌های قدرتمند باند خامنه‌ای حاضر به حمایت از رئیسی نشدند
همچنین به اعتراف کاندیداهای دست‌چین شده‌ ، ثابت شد که این یک حکومت «4درصدی» است که باندهای گوناگون آن، از جمله باند روحانی و شرکاء، در اختلاس و دزدی و چپاول با هم مسابقه گذاشته‌اند
این‌چنین شعار «نه شیاد، نه جلاد، رأی من سرنگونی است» فراگیر شد و رژیم را وادار کرد در ترس از گسترش دامنه اختلافات در رأس رژیم و «دوباره قیام» توسط جوانان و توده‌های برانگیخته مردم، نمایش را شتابان در مرحله اول به پایان ببرد تا فرصتی برای اعتراضات و قیامها در مرحله دوم باقی نماند
دور دوم ریاست‌جمهوری روحانی در حالی است که چهار سال گذشته، چیزی جز افزایش سرکوب و اعدام و فقر و بیعدالتی به ارمغان نیاورده است. درآمدهای ناشی از توافق اتمی نیز در خدمت جنگ در منطقه و افزایش بودجه نظامی و امنیتی رژیم قرار گرفته است. پاسدار دهقان، وزیر دفاع روحانی، دو هفته پیش گفت دوران ریاست‌جمهوری روحانی «شکوهمندترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های موشکی و دفاعی کشور بوده» و تا پایان 1395 «بخش تأمین اعتبارهای دفاعی تا دو و نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته» و «در سال96 به چهار برابر نسبت به دولت قبل می‌رسد»
روحانی در 19بهمن 1394 خاطرنشان کرد با اهرم حضور در سوریه و عراق در مذاکرات اتمی امتیاز گرفته است. وی گفت: اگر نیروهای ما «در بغداد و سامرا و فلوجه و رمادی ایستادگی نمی‌کردند و اگر در دمشق و حلب به دولت سوریه کمک نمی‌کردند ما امنیتی نداشتیم که بتوانیم به این خوبی مذاکره کنیم
علاوه بر استمرار اعدام و سرکوب و خفقان، روحانی در دوره دوم هم‌چون گذشته تلاش می‌کند با فریبکاری و ژستهای میان تهی خود را کلید حل مشکلات معرفی کند اما این تنها به بحران و تنش در درون رژیم دامن می‌زند و در رویارویی با مطالبات اقشار مختلف مردم، به سرعت رنگ می‌بازد. مردم ایران به خوبی می‌دانند که در دوره دوم روحانی نیز ویرانیهای عظیم اقتصادی و اجتماعی و سرکوب و اختناق سیاسی ادامه دارد. روحانی، نه می‌خواهد و نه می‌تواند در بنیادها و ساختار و رفتار این رژیم عقب‌مانده‌ ضدتاریخی، تغییر جدی ایجاد کند. خامنه‌ای 10روز قبل از انتخابات هشدار داد «آقایان! توجّه داشته باشید که تغییر رفتار، با تغییر نظام هیچ فرقی ندارد
روحانی در کشمکشهای‌ انتخاباتی برای از میدان به در کردن رقیب اذعان کردکه هیأت حاکمه «در طول 38سال فقط اعدام و زندان بلد بودند». اما وقتی خامنه‌ای به صحنه آمد و او را به سیلی خوردن تهدید کرد، به سرعت واگشت زد و اعلام کرد حاضر است در برخی امور دهها بار دست «رهبر فرهیخته» را ببوسد
از کسی که در 38سال گذشته در سرکوب و جنگ‌افروزی در مقامهای درجه اول امنیتی و نظامی همین رژیم خدمت کرده و هم‌چنانکه رقبا یادآوری کردند از همان اوایل خواهان بدار کشیدن توطئه‌گران در نماز جمعه بوده است، بیش از این نباید انتظار داشت. میانه‌رو معرفی کردن آخوند شیاد دیگر اثر ندارد. به مدعیان باید گفت اگر می‌توانند او را به بازگو کردن آمار و ارقام و جزییات پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی، به احترام به حقوق‌بشر، به آزادی بیان، به آزادی احزاب و زندانیان سیاسی و به دست برداشتن رژیم از سوریه و عراق و یمن و لبنان و افغانستان، وادار کنند
راه‌حل مسأله ایران، سرنگونی استبداد مذهبی توسط مردم و مقاومت ایران، آزادی و حاکمیت مردم به جای حکومت آخوندهاست
دبیرخانه شورای ملی مقاومت
30اردیبهشت1396 (20 مه 2017

مریم رجوی: ریاست جمهوری مجدد روحانی، شقه در رژیم ملایان، تشدید بحران و جنگ قدرت from Simay Azadi on Vimeo.

محمد محدثین در گفتگو با السیاسه: شرایط کنونی خامنه‌ای را در موقعیتی بسیار ضعیفتر از آنچه در سال ۲۰۰۹ بود قرار داده است

روزنامه کویتی السیاسه در شماره امروز خود جمعه 29 اردیبهشت 96 مصاحبه با محمد محدثین مسؤل کمیسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران را منتشر کرد
در این مصاحبه محمد محدثین به سؤالات السیاسه پیرامون شرایط داخلی و بین المللی و موقعیت متزلزل رژیم آخوندی پاسخ داد
وی در پاسخ به سوالی پیرامون میزان مشارکت در انتخابات رژیم آخوندی گفت: ”واقعیت این است که کل این رژیم عبارت است از یک اقلیت منفور ناچیز که در بهترین حالت کمتر از 4 درصد مردم ایران را نمایندگی می‌کند. گسترش بی‌سابقه هواداران مجاهدین در شهرهای مختلف کشور و بردن شعار تحریم و «رأی من سرنگونی است» به اطراف و اکناف کشور جدی‌ترین نشانه تحریم همه‌جانبه این نمایش از سوی مردم است. کلیه طیفهای اپوزیسیون و حتی برخی از جناحهای داخل رژیم نیز انتخابات قلابی را تحریم کرده‌اند
السیاسه در ادامه مصاحبه به حمایت تلویحی خامنه‌ای از آخوند رئیسی اشاره کرد و پرسید که آیا شما حدس می‌زنید که سناریویی شبیه آنچه در هنگام انتخاب احمدی‌نژاد در سال 2009 اجرا شد، پیش بیاید و رئیسی به‌عنوان یک عمل انجام شده، تحمیل شود؟ مسئول کمیسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت در پاسخ گفت: ”واقعیت این است که خامنه‌ای نسبت به سال 2009 بسا ضعیف‌تر شده است. شرایط بین‌المللی و منطقه‌یی و شرایط داخلی او را در موقعیتی بسا ضعیفتر قرار داده است. بنابراین هژمونی گذشته را در تعادل قوای درونی رژیم ندارد خامنه‌ای اگر بتواند و زورش برسد، می‌خواهد رژیمش را یکپارچه کند و این پاسخی است به بقای رژیم. در واقع رئیسی پاسخی به حفظ هژمونی خامنه‌ای است. خامنه‌ای کسی را آورده است که به مجاهدکشی شناخته شده است. به قتل‌عام شناخته شده است. این ویژگی آخوند رئیسی یعنی قتل‌عام مجاهدین، یک چسبندگی بین او و سر رژیم ایجاد کرده. اما با این‌حال اگر ولی‌فقیه ارتجاع بتواند در راستای سیاست انقباض، انتخابات را به‌سود رئیسی مهندسی کند، این یک جراحی است که باعث تشدید اختلافات در درون رژیم و رویارویی با جامعه بین‌المللی 
...خواهد شد. ولی اگر توانش را نداشته باشد ناگزیر است که به روحانی تن دهد