چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۶

پس از ۳۸ سال باز هم چماقداری

ماجرای فحاشی چماقداران باند خامنه‌ای به حسن روحانی و برخی همکارانش در نمایش موسوم به روز قدس آنهم وسط خیابانهای تهران هنوز نقل محافل باند روحانی است. تقریباً تمامی رسانه‌های این باند یکی دو مقاله در این باره چاپ زده‌اند و برخی مانند روزنامه حکومتی بهار حتی تا 4مقاله هم در یک شماره خرج این قضیه کرده‌اند. حرکتی که نشاندهنده عمق گزیدگی‌شان از خامنه‌ای و دستجات اوباشش است.پخش گسترده تصویر سردسته اوباشی که گریبان روحانی را وسط خیابان گرفته بود، در مراسم شب قبل خامنه‌ای جای هیچ تردیدی برای حتی ساده‌لوح‌ترین آدم‌ها هم باقی نگذاشت که: کار کار خود خامنه‌ای است!بویژه که سردسته اوباش با ویلچر درست در همانجایی از راهپیمایی سروکله‌اش پیدا شد که روحانی از ماشینش پیاده شد تا چندتا عکس و فیلم تبلیغاتی ازحضورش در مراسم روز کذایی قدس بگیرد و برود!
تقارنی که نشان از تبانی پاسداران تیم حفاظت روحانی با چماقدارهای بیت آقا و طراحی کامل ماجرا می‌داد. واقعیتی که از چشم هرکس پنهان بماند از چشم کسانی که خود در دهه‌های قبل به‌ویژه دهه 60 در شمار آمران و عاملان چماقداری آن سال‌ها بوده‌اند، نمی‌تواند پوشیده بماند.
عبداله نوری یک مقاله نوشته و سؤال کرده: آیا زمان آن نرسیده که برای همیشه به حساب‌شان (یعنی حساب چماقداران مربوطه) رسیده شود؟!
یکی دیگر، داستان فحاشی به روحانی را نوک کوه یخ نامیده و به کل کوه چماقداری توجه داده!
سومی اسم مقاله‌اش را گذاشته بازتاب ناهنجاریهای قدرت در خیابان!
و چهارمی گفته: این‌هایی که می‌گوییم ”خودسر“ خود‌جوش نیستند، یعنی همینطوری تصادفی و محظا لله سروکله‌اشان برای چوبکاری روحانی و باندش پیدا نشده!
ربیعی وزیر کار روحانی که سربازجوی کهنه کار وزارت اطلاعات در همان سال‌های دهه 60 است (با اسم عباد) با همان اطلاعاتی که از گذشته و حال دارد به خوبی می‌داند که این جماعت اساساً خودجوش نیستند و همین‌ را هم نوشته و منتشر کرده.تا این‌جا بازگویی داستان جمعه و برخی واکنش‌های باند روحانی به آن بود. خوب است که کمی هم به سابقه سرطان حکومتی بپردازیم که خمینی علاقه زیادی به آن داشت. خمینی چماقداران دهه 60 را فرزندان خودش می‌نامید و در روزگاری که همه مردم حتی پسر خودش احمد خمینی هم از رابطه داشتن با آن اظهار برائت کرده، آنها را محکوم می‌کردند و وزارت کشور خمینی هم ناگزیر از اعلام مرزبندی با آن بود (موضع‌گیری میرسلیم در قبال حمله اوباش پاسدار به میتینگ امجدیة مسعود رجوی)، باز این خمینی بود که یک‌ تنه به میدان می‌آمد و از آدم‌کش‌های چماقدارش حمایت می‌کرد و آنها را پدرانه زیر عبای خونین خودش می‌گرفت!

حرکتهای اعتراضی مردمی علیه ستم و چپاول حکومت آخوندی در شهرهای میهن

تجمع اعتراضی غارت شدگان کاسپین در مشهد، زاهدان، اهواز،کرمان،‌اردبیل، ملایر، بابل و انزلی
همزمان با تظاهرات و راهپیمایی غارت شدگان کاسپین در تهران، روز چهارشنبه ۷ تیر غارت شدگان در شهرهای مشهد، زاهدان، اهواز، کرمان،‌اردبیل، ملایر، بابل و انزلی تجمعهای اعتراضی برگزار کردند و خواهان اموال به غارت رفته خود شدند.
غارت شدگان در تهران؛ امروز چهارشنبه ۷ تیر از صبح در خیابان دروازه دولت تجمع کردند. آنان به سمت میدان فردوسی و چهارراه استانبول شروع به راهپیمایی کردند تا در مقابل بانک مرکزی تجمع کنند.

آنها اعلام کردند روز یکشنبه ۱۱ تیر نیز برای پس گرفتن پولهای به غارت رفته شان تجمع خواهند کرد. این تجمع ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۱ تیرماه در مقابل مجلس ارتجاع برگزار خواهد شد.
همچنین اقشار مختلف میهنمان روز چهارشنبه در مشهد، شیراز، گیلان،یاسوج، ابادان وخرم آباد تجمع اعتراضی برگراز کردند.
در مشهد از صبح امروز چهارشنبه ۷ تیر کارکنان شرکتی مخابرات برای هفتمین روز متوالی مقابل اداره کار رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند.تجمع‌کنندگان که از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد اعتراضی خود را آغاز کرده‌اند، به دلیل اجرایی نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در مخابرات و با طرح خواسته عقد قرارداد مستقیم تجمع کردند. انها گفتند ”تبعیض در مخابرات، جانمان را به لب رسانده و تا احقاق حقمان به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم“.
در شیراز صبح امروز چهارشنبه ۷ تیر دستیاران رشته جراحی عمومی شیراز با تجمع در دانشکده پزشکی این شهر ،اعتراض خود را به احضار گسترده دستیاران پاتولوژی نشان دادند.
به گفته یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی ”دستیاران پاتولوژی مورد حمایت همه جامعه پزشکی هستند و چنانچه وزارت بهداشت در نوع برخورد با خواسته های صنفی آنان تجدید نظر نکند با اعتراضات شدیدتر تمام جامعه پزشکی مواجه خواهد شد“.خاطر نشان میشود که در پی اعتراضات دستیاران پاتولوژی به یکی از آیین نامه های وزارت بهداشت تعداد زیادی از دستیاران این رشته در سراسر کشور توسط کمیته های انضباطی احضار شده اند.
در گیلان صبح چهارشنبه نیروهای شرکتی راهداری در اعتراض به اخراج خود به بهانه تعدیل نیرو در مقابل ساختمان استانداری گیلان تجمع کردند.
در یاسوج رانندگان تاکسی های بیسیم برای هفتمین روز متوالی به افزایش غیرقانونی کمیسیونهای تاکسی بیسیم اعتراض کردند و در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.
روز سه شنبه ۶ تیر نیز کارگران فضای سبز شهرداری در خرم آباد و آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده تجمع کردند.

زنان كارگر در غسالخانه، به حكم دادگاه اعتراض كردند

شماري از زنان كارگر در غسالخانه بهشت زهرا در تهران نسبت به حكم دادگاه كيفري تهران اعتراض كردند. اين دادگاه در ارديبهشت ماه، يك زن جوان را به اتهام رابطه با يك مرد غريبه، به 74ضربه شلاق و دو سال كار در غسالخانه محكوم كرده بود
زنان معترض گفتند، «شغل ما یک شغل شریف و نماد خدمت به مردم است؛ این قبیل برخوردها، شکستن اعتبار و حرمت شغلی ماست... 8 ساعت کار سخت و توانفرسا و مشکلات شغلی بیشمار و همچنین دردها و آسیب‌های مختلف را تحمل می‌کنیم ولی اینگونه برخوردها قابل تحمل نیست». (خبرگزاري حكومتي ايلنا – 6تير 1396)

شکست فضاحت‌بار موشک‌پرانی سپاه پاسداران طبق گزارش مؤسسه واشینگتن

مؤسسه واشینگتن اعلام کرد موشکهایی که رژیم ایران با دود و دم بسیار به سوی دیرالزور در سوریه شلیک کرد به هیچ هدفی برخورد نکرده است. اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه ۶تیر ۹۶ به نقل از این مؤسسه افزود که 7موشک از این موشکها در صحرای عراق سقوط کرده است و ۳موشک دیگر هم به‌کلی خطا رفته است و فقط 1 یا ۲موشک به اهداف خود نزدیک شده‌اند
مؤسسه واشینگتن در توضیحات خود گفته است ظاهراً اهداف این عمل ۲برج مخابراتی و بی‌سیمی و ساختمانهای مربوط به آنها در شمال و یک ساختمان ناشناخته احاطه شده با دیوارهای امنیتی در ۲کیلومتری جنوب محل اصابت بوده است و هیچ دلیلی مشاهده نشده است که این اهداف مورد اصابت قرار گرفته باشند. فقط آثاری از سقوط موشک در فاصله ۵۰ و ۱۵۰متری این اهداف دیده شده‌اند.
این مؤسسه مجدداً توضیح داده است که در دومین منطقه اصابت شده فقط تعدادی درختان سوخته مشاهده می‌شود و هیچ خساراتی به ساختمانهای مجاور وارد نشده و خسارت جانی و کشته و مجروحی نداشته است.
بیشتر بخوانید:‌
ادعای سرکرده نیروی هوا فضای سپاه: آنچه در عراق به زمین خورده بدنه جدا شده موشکها بوده
امیرعلی حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوا فضای سپاه برای توجیه شکست رژیم در موشک‌پرانی به سوریه مدعی شد این‌که گفته می‌شود برخی موشکهای شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و در مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، در واقع بدنه جدا شده موشکها (موتور) بود که در عراق به زمین خورد.وی مدعی شد موشکها به‌گونه‌یی است که ۱۰۰کیلومتر مانده به هدف قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می‌کند و عملیات طوری طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین می‌خورد.اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه گزارش داد شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق اعلام کردند با موشکهایی روبه‌رو شده‌اند که محل شلیک آنها نامعلوم بوده است. بر اساس عکس‌هایی که نزدیکان به این گروه منتشر کرده‌اند موشک ها در محل اصابت خود حفره‌هایی به قطر ده متر ایجاد کرده‌اند.
برای مطالعه بیشتر در مقالات سایت مجاهد:‌
خامنه‌ای و شکست پروژه پرتاب درمانی
http://bit.ly/2tekOdl
عاقبت موشک درمانی و یاد روزهای خوش صدور بحران
http://bit.ly/2sCWCko.

تظاهرات اعتراضی علیه سفر وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی در برلین + فیلم

در یک تظاهرات اعتراضی در روز سه‌شنبه همزمان با سفر جواد ظریف وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی به برلین، اشرف‌نشانها و حامیان مجاهدین و مقاومت ایران، حضور نماینده فاشیسم مذهبی و بانکدار مرکزی تروریسم در پایتخت المان را محکوم و اعلام کردند: رژیم آخوندی در عین استمرار اعدامهای و حشیانه و نقض حقوق‌بشر و دخالتهای جنگ‌افروزانه در منطقه، برای بیرون کشیدن خود از بحرانهای مرگبار مرحله پایانی، دست به دامن کشورهای غربی از جمله آلمان شده است
تظاهر کنندگان از دولت آلمان خواستند هر گونه رابطه با این رژیم وحشی را به توقف اعدامها و پایان دادن به نقض فاحش حقوق‌بشر و صدور ترویسم و دخالت در کشورهای منطقه مشروط کند و به خواست مردم ایران برای آزادی و مقاومت و برای رهایی از چنگال دیکتاتوری دینی احترام بگذارد

ممانعت از اعزام زندانی سیاسی خالد حردانی به بیمارستان به‌رغم تشخیص پزشک زندان

روز سه‌شنبه 6تیرماه 1396زندانی سیاسی رسول حردانی بیست ونهمین روز و زندانی سیاسی خالد حردانی چهاردهمین روز اعتصاب‌غذای اعتراضی خود را در زندان گوهردشت کرج پشت سر گذاشتند اما دستگاه قضاییه رژیم آخوندی تاکنون در خصوص خواسته‌های قانونی آنها هیچ‌گونه اقدامی نکرده است.وضعیت جسمانی خالد حردانی به‌دلیل بیماریهای متعدد در چهاردهمین روز اعتصاب‌غذا وخیم گزارش شده است. این در حالی است که همبندیان وی او را به بهداری زندان منتقل کردند اما هیچ اقدام مناسبی در خصوص وضعیت او صورت نگرفته است.پس از انتقال خالد حردانی به بهداری؛ پزشک تشخیص وخامت وضعیت جسمانی و انتقال به بیمارستانی خارج از زندان را می‌دهد با این حال دژخیمان زندان با مخالفت مانع از این انتقال شده و وی را به بند بازمی‌گردانند.این زندانی از بیماریهای متعدد از جمله ناراحتی کلیوی و قلب رنج می‌برد. قابل ذکر است که همبندیان این دو زندانی با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی خالد حردانی از تمامی سازمان و نهادهای حقوق‌بشری خواهان رسیدگی به وضعیت این دو تن شده‌اند

رژیم آخوندی سه زندانی کرد را از زندان اشنویه به زندان ارومیه منتقل کرد.

این سه تن که در سه محل جداگانه و در سه تاریخ متفاوت بازداشت شده‌اند، هم‌اکنون تحت اتهاماتی چون «همکاری با احزاب کُردی» و «جاسوسی» در بازداشتگاههای اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه در ارومیه تحت بازجویی قرار دارند. این افراد تنها طی تماس تلفنی کوتاه به‌صورت جداگانه، محل نگه‌داری خود را به اطلاع خانواده‌هایشان رسانده‌اند.
روز ۱۰خردادماه سال ۱۳۹۶خورشیدی، نیروهای امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران یک سرباز کُرد به نام «طاهر خورشیدی» ٢١ساله از اهالی محله سیدآباد اشنویه را به اتهام «جاسوسی و افشای اسرار محرمانة سپاه پاسداران» بازداشت کردند که پیشتر در بخش کامپیوتر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در اشنویه مشغول خدمت بوده است. وی جهت بازجویی به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده است.
عصر روز دوشنبه ۸خرداد نیز، «امیر پیغامی» از سوی نیروهای لباس‌شخصی اشنویه بازداشت گردید. نیروهای اطلاعاتی در اشنویه پس از بازداشت امیر پیغامی، اقدام به تفتیش منزل شخصی وی نموده و پاسپورت و وسایل شخصی او را هم ضبط کردند. در طی این مدت، پس از پیگیری مکرر خانواده‌ی پیغامی جهت اطلاع از سرنوشت فرزندشان، چندین بار نیروهای اطلاعاتی آنان را تهدید به بازداشت کرده‌اند. وی جهت بازجویی به اطلاعات ارومیه منتقل شده است.
همچنین روز ۲۱ اردیبهشت‌ ، «فاروق شارویرانی» فرزند احمد با اتهامات سیاسی و مرتبط با احزاب کُردی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات مستقر در اشنویه بدون مجوز قانونی پس از تفتیش منزلش، بازداشت گردید. وی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

خبرگزاری زاگرس: اعضای پارلمان اروپا خواستار تشکیل کمیته‌یی برای بررسی میزان اعدامها در ایران می‌شوند

خبرگزاری زاگرس روز چهارشنبه 7تیر گزارش داد: اعضای پارلمان اروپا در بیانیه‌یی، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند. آنها خواهان تشکیل کمیته‌یی برای بررسی میزان اعدامها در ایران هستند.265عضو پارلمان اروپا در بیانیه‌یی نگرانی خود را از افزایش تعداد اعدامها در ایران ابراز داشته و نقض حقوق‌بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است در چهارسال اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی، بیش از سه هزار نفر در ایران اعدام شده‌اند و آزادیهای شخصی محدود شده است.اعضای پارلمان اروپا از رئیس کمیته عالی حقوق‌بشر و شورای عالی حقوق‌بشر وابسته به ملل‌متحد درخواست کردند، کمیته‌یی برای تحقیق درباره افزایش تعداد اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران تشکیل شود.

همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس - پیامهای نمایندگان کنگره آمریکا

اد رویس - رئیس کمیته امور خارجی کنگره
سلام، من نماینده اد رویس از کالیفرنیا هستم. همچنین افتخار این را دارم که به‌عنوان رئیس کمیته امور خارجی کنگره خدمت کنم. من و همکارانم بسیار نگران تهدیدهایی از جانب رژیم ایران هستیم، رژیمی که وحشیانه با مردم خودش بدرفتاری می‌کند و با حمایت از تروریسم به خارج از مرزها خشونت صادر می‌کند، . بسیاری از ایرانیان تجربه خانمانسوزی داشتند که رژیم ایران دوستان و خانواده‌شان را زندانی کرده و آنها را بدون دسترسی به وکیل غیرمنصفانه محاکمه کرده است. آنهایی که زندانی می‌شوند با شرایط غیرانسانی مواجه هستند از جمله کمترین دسترسی به رسیدگی پزشکی. برخی از آنها وحشیانه شکنجه می‌شوند.
این رژیم همچنین به محدود کردن آزادی بیان و اعمال تبعیض خشونت‌آمیز ادامه می‌دهد. در انتخابات امسال در بهار، به مردم امکان انتخاب دروغینی داده شده بود که بین یک سخت سر و یک سرسختتر که هر دو تأیید شده خامنه‌ای بودند، انتخاب کنند. این چه پیامی دارد که نزدیک به 3000اعدام فقط در دوره اول ریاست‌جمهوری به‌اصطلاح میانه‌رو، حسن روحانی انجام شد؟
من و همکارانم هم‌چنان بر اعمال تحریم سران رژیم که در نقض حقوق‌بشر در سال گذشته دست داشتند، تأکید می‌کنیم.
در سال گذشته ما شاهد منتقل شدن ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به آلبانی بودیم، جاییکه آنها از (حملات) رژیم ایران و مزدوران تروریستی‌اش بهتر در امان هستند. این یک خبر خوش بود.اما هنوز ما مسیر طولانی در پیش داریم. مسیر طولانی برای تأمین حقوق همه ایرانیها. مردم ایران شایسته حکومتی هستند کهبا آنها با کرامت و احترام برخورد کند. به همین دلیل کنگره آمریکا به مقابله با رفتار ظالمانه و غیرقانونی رژیم ادامه خواهد داد.
پال گوسار – نماینده کنگره آمریکا
باعث خوشنودی من است که آرزوی یک کنفرانس موفق برای شما بکنم و از همه تلاشهایتان برای اصلاح وضعیت در ایران قدردانی کنم. برنامه شما که به حقوق‌بشر، حقوق زنان و اقلیتهای مذهبی احترام می‌گذارد، بیش از حد در ایران مورد نیاز است. تلاشهای سخت و پایداری شما حتماً ثمره خواهد داد. تاریخ در طرف شما است، پس هم‌چنان در این مسیر باشید. جهان کارهای شما را می‌نگرد و از تلاشهای شما قدردانی می‌کند. از طرف همه در این‌جا در ایالات متحده آمریکا از شما تشکر می‌کنم.
استیو کوهن - نماینده کنگره آمریکا
به دوستانم در گردهمایی ایران آزاد درود می‌فرستم. به‌عنوان رئیس مشترک کمیته حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران در کنگره، باعث افتخار من است که به شما درود بفرستم. مدت‌هاست که حامی (تلاش) مردم ایران برای یک ایران آزاد بوده‌ام. من قویاً از یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی حمایت می‌کنم.مردم ایران شایسته حکومتی هستند که به حقوق پایه‌یی و آزادی آنها احترام بگذارد اعم از آزادی بیان، انجمن و اجتماع و برابری جنسی و مذهبی. من به محکوم‌کردن نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و حمایت آن از تروریسم ادامه می‌دهم. من حامی مشترک قطعنامه‌یی هستم که رژیم جمهوری اسلامی را به‌خاطر قتل‌عام زندانیان سیاسی در 1988 محکوم می‌کند و خواهان عدالت برای قربانیان آن است. از دوستان ایرانی مقیم آمریکا قدردانی می‌کنم به‌خاطر حضور و حمایت بی‌نظیرشان از مبارزه برای دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران. شجاعت شما برای من و همه اعضای کنگره الهام‌بخش است.

ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا‌: حمایت ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا

:ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
می‌خواهم به شما اعلام کنم، ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا که در بین آنها ۴نایب‌رئیس پارلمان اروپا و ۲۳رئیس کمیسیون و رئیس هیأت‌های روابط پارلمان اروپا حضور دارند بیانیه مشترکی را امضا کرده‌اند که خواهان احترام به حقوق‌بشر در ایران شده است.
بر خلاف آنچه برخی مطبوعات غربی می‌گویند، انتخاباتی که به‌تازگی در ایران برگزار شد، هیچ بارقه‌یی از دموکراسی را نداشت. فقط کاندیداهای مورد تأیید رژیم مجاز به کاندیدا شدن بودند. نمی‌توان آن‌را دموکراسی نامید. حسن روحانی که دور دوم خود را شروع می‌کند نه یک مدره است و نه رفرمیست. طی دور قبلی خود در رأس حکومت، (رژیم) ایران حکومتی بود که رکورد بالاترین آمار اعدام در جهان نسبت به جمعیت را داشت. وزیر دادگستری روحانی خود یک عضو «هیأت مرگ» بوده که مسئول اعدام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸است که اکثر آنها از سازمان مجاهدین بودند.
ما کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و شورای حقوق‌بشر را فرا می‌خوانیم که یک کمیسیون تحقیق واقعی در مورد قتل‌عام این زندانیان سیاسی ایجاد کنند. ما همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم که گسترش روابط خود را با (رژیم) ایران به توقف اعدامها و پیشرفت روشن در زمینه حقوق‌بشر مشروط کنند. علاوه بر این، ما بسیار نگران نقش مخرب رژیم در منطقه هستیم. می‌دانیم که سپاه پاسداران (رژیم) ایران به‌طور خاص در سوریه و عراق حضور فعال دارد. ما خواهان آن هستیم که سپاه در لیست سیاه بین‌المللی قرار گیرد.
برای اعلام هبستگی خودمان با اپوزیسیون دموکراتیک ایران، من در گردهمایی ایرانیان شرکت خواهم کرد که در اول ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود. آنجا حمایت ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا که این بیانیه مشترک را امضاء کرده‌اند ارائه کنم. ما قویاً خواهان آن هستیم که دولتهای اروپایی از بیانیه ما تبعیت کنند. زنده باد اپوزیسیون ایران.
ای یو ریپورتر - 26ژوئن 2017: اعضای پارلمان اروپا و شخصیت‌های برجسته‌یی در گردهمایی عظیم پاریس شرکت خواهند کرد تا خواستار تغییر رژیم در ایران بشوند... چند صد تن از پارلمانترهای اروپایی و شخصیتها از بیش از 20کشور در گردهمایی عظیم ایران آزاد در پاریس در اول ژوییه شرکت خواهند کرد. انتظار می‌رود که این برنامه همچنین دهها هزار ایرانی در تبعید و هوادارانشان را جلب کند... قانونگذاران، احزاب و دیدگاههای سیاسی مختلفی را نمایندگی می‌کنند ولی دارای یک نقطه‌نظر مشترک هستند مبنی بر این‌که رژیم آخوندی (حاکم بر) ایران به‌قدری نسبت به حقوق‌بشر و دموکراسی بی‌اعتنا است که تغییر رژیم، برای آزادی در ایران و ثبات در منطقه، اجتناب‌ناپذیر است. آنها از جنبش اپوزیسیون به رهبری مریم رجوی، به‌عنوان بهترین وسیله و راه‌حل تحقق چنین تغییری حمایت خواهند کرد... سخنرانان، از این اپوزیسیون به‌خوبی سازماندهی‌شده، به‌عنوان یک گزینه پایدار حمایت خواهند کرد که می‌تواند تغییر رژیم در ایران را به واقعیت تبدیل کند. گرایش فزاینده‌یی وجود دارد که ائتلاف اپوزیسیون به رهبری خانم رجوی یعنی شورای ملی مقاومت ایران، یک آلترناتیو پایدار را در برابر این حکومت مذهبی، نمایندگی می‌کند. بخش اصلی این شورا، سازمان مجاهدین خلق ایران... دارای شبکه عظیمی از حامیان در ایران است و در پی تغییر رژیم است. شبکه سازمان مجاهدین در ماه‌های اخیر بر فعالیت‌هایش در داخل ایران، به‌طور چشمگیری افزوده است.
تلویزیون العربیه: در آستانه برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت ایران، گروه دوستان ایران آزاد در (پارلمان) اروپا، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد.
پرونده نقض حقوق‌بشر توسط (رژیم) ایران از توجهات جهانی و سازمانهای حقوق‌بشری خارج نمی‌شود و موضوع بسیار قابل توجهی برای آنهاست که ناشی از نقض‌های برنامه‌ریزی‌شده حقوق‌بشری این رژیم و حمایت آن از تروریسم است. ژرار دوپره رئیس گروه ایران آزاد در پارلمان اروپا در بیانیه‌یی اعلام کرد که 265عضو پارلمان اروپا طی یک بیانیه مشترک، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرده‌اند.
ژرار دوپره (گفت): 265نماینده پارلمان اروپا از جمله چهار نایب‌رئیس پارلمان و 23تن از رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت‌ها، بیانیه مشترکی را امضا کرده‌اند و خواستار احترام به حقوق‌بشر در ایران شده‌اند.
دوستان ایران (آزاد) در اطلاعیةشان خواسته‌هایی مطرح کرده‌اند که بر جسته‌ترین آن نام‌گذاری سپاه پاسداران (رژیم) ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در لیست سیاه و اعمال شروطی علیه (رژیم) ایران است تا اعدام را متوقف کند و گام‌های مناسبی را در زمینه حقوق‌بشر بردارد.
ژرآرد دوپره (تأکید کرد): از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم روابط با (رژیم) ایران را به توقف اعدام و پیشرفت در زمینه حقوق‌بشر مشروط کنند.
روزنامه عکاظ- عربستان: 265عضو پارلمان اروپا نقض حقوق‌بشر در ایران، سرکوب اقلیتها و زنان توسط رژیم آخوندی و حمایت آن از تروریسم در منطقه را محکوم کردند و به گنجاندن سپاه پاسداران در لیست سیاه بین‌المللی فراخوان دادند... آنها به بیانیه عفو بین‌الملل توجه دادند که اعلام کرده (رژیم) ایران به تنهایی، ۵۵درصد اعدام‌های ثبت شده در دنیا در سال ۲۰۱۶را انجام داده است. (رژیم) ایران همچنین دارای رتبه اول در اعدام زندانیانی است که هنگام دستگیری زیر ۱۸سال سن داشته‌اند. (نمایندگان پارلمان اروپا) همچنین به محاکمه تمامی افرادی فراخواندند که در جنایت علیه بشریت نقش داشته‌اند. آنها همچنین بر ضروریت مشروط‌کردن هر گونه توسعه روابط با (رژیم) ایران به بهبود روشن (وضعیت) حقوق‌بشر و حقوق زنان و توقف اعدامها تأکید کردند.
اینفوبائه – آرژانتین: گروهی متشکل از 265نماینده پارلمان اروپا به رهبری ژرارد دوپره نماینده این پارلمان از بلژیک روز دوشنبه در بروکسل سندی را به امضا رساندند که در آن نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند و به تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی فراخوان دادند..
نمایندگان پارلمان اروپا در (این بیانیه) کمیساریای عالی حقوق‌بشر و شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد را به تشکیل یک کمیسیون تحقیق درباره قتل‌عام 67فرا می‌خوانند و از دولتهای اروپایی (می‌خواهند) روابط سیاسی و تجاری خود را به توقف اعدامها و پیشرفت وضعیت حقوق‌بشر و حقوق زنان (در ایران) مشروط کنند.

پیام های شجاعانه زندانیان سیاسی از اوین – گوهردشت و زاهدان

زندانیان مقاوم در زندانهای دیکتاتوری آخوندی طی بیانیه‌های شجاعانه خود در همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت در دهم تیرماه در پاریس، هموطنان را به شرکت هرچه گسترده‌تر در این گردهمایی فراخواندند و این گردهمایی را پژواک آزادیخواهی تمام مردم دربند ایران، صدای محرومان و کولبران زحمتکش کردستان صدای اهل سنت و هموطنان بلوچ، تبلور سربلندی ایران و ایرانی و نماد مقاومت و آلترناتیو سازمانیافته و پیام هزار اشرف و و پرچم برافراشته مقاومت به هرقیمت برای نیل به آزادی، توصیف کردند.
فرازهایی از بیانیه‌های این زندانیان سیاسی مقاومت که در اینترنت منتشر شده است در زیر آورده شده است:
زندانی سیاسی علی معزی: راست گفت خواهر مریم که تمامی سرمایه ما در این راه مقاومت است. او از هزار اشرف و هزار کانون مقاومت سخن گفت. و راست گفت خواهر مریم که نه عمامه سیاه و نه عمامه سفید چرا که تلاش برای دگرگونی به سوی ایران آزاد شده و دموکراتیک فردا با ولایت فقیه یک جا جمع نمی‌شود.
اینک در گردهمایی بزرگ و هر چه باشکوهتر امسال ایرانیان در پاریس در تیر ماه 96 از همین کنج زندان خود را در میان جمع شما و همراه شما می‌بینم و با احساس غرور و دلی لبریز از عشق و امید به تک‌تک شما درود می‌فرستم که با حضور خود بر سرمایه اراده و ایمان ملت ما می‌ افزایید.
درود بر شما، درود بر هیاتها و میهمانان ارجمند و درود بر مریم، مهر تابان و افتخار بزرگ ایران زمین
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی: گزافه نیست اگر صادقانه و به صراحت بگویم که در حال حاضر مجاهدین خلق ایران دیرپاترین و سازمانیافته‌ترین بخش از کلیت آلترناتیو بالقوه‌ای هستند که برای مدیریت پیکار سراسری ایرانیان در جهت رهایی از شر مافیای خامنه‌ای و شرکا ضرورت وجودی غیرقابل کتمان یافته است. لذا بدینوسیله از تمامی آنانکه دل در گرو سربلندی ایران داشته و به سرافرازی ایرانیان می‌اندیشند صمیمانه دعوت می‌نمایم در صورت امکان بکوشند با حضور عملی خود در هرچه باشکوه‌تر برگزار گردیدن گردهمایی بزرگ پاریس سهیم باشند و بدانند که مشارکت گسترده آزادیخواهان در این‌گونه مناسبت ها کماکان مایه دلگرمی زندانیان مبارزی است که هم‌چنان در حسرت آزادی میهن درون دخمه‌های قرون‌وسطایی رژیم منسوخ ولایت فقیه دوره می‌کنند شب را و روز را و هنوز را...

سه‌شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۶

عکاظ عربستان: ۲۶۵پارلمانتر اروپایی، رژیم ایران را حامی تروریسم دانسته و خواستار گنجاندن سپاه در لیست تروریستی شدن

عکاظ چاپ عربستان نوشت:‌ 265عضو پارلمان اروپا نقض حقوق‌بشر در ایران و سرکوب اقلیتها و زنان توسط رژیم آخوندی و حمایتش از تروریسم در منطقه را محکوم کرده و به گنجاندن سپاه پاسداران در لیست سیاه بین‌المللی فراخواندند.
این پارلمانترها نگرانی شدید خود در قبال افزایش اعدامها را ابراز داشتند و تأکید کردند که بیش از 3000نفر طی دوره اول رئیس‌جمهور روحانی بدار آویخته شده‌اند.
آنها به بیانیه سازمان عفو بین‌الملل توجه دادند که فاش نمود ایران به تنهایی، ۵۵درصد اعدام‌های ثبت شده در دنیا در سال ۲۰۱۶ را انجام داده است. ایران همچنین دارای رتبه اول در اعدام زندانیانی است که در هنگام دستگیری زیر ۱۸سال سن داشتند.
پارلمانترهای اروپایی گفتند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که عمده اقتصاد ایران را کنترل می‌کند، در سرکوب داخلی و صدور مرگ و نابودی به سایر نقاط منطقه درگیر است. آنها نسبت به قوانینی که زنان را از رسیدن به مناصب رهبری منع می‌کند انتقاد کرده و تأکید کردند که زنان سرکوب می‌شوند و بسیاری از فعالان زن به زندانهای طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.
این پارلمانترها کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد را فراخواندند تا یک کمیسیون تحقیقاتی برای قتل‌عام زندانیان سیاسی ایران در ۱۹۸۸ که در میان آنها چندین هزار زن قرار داشته و اغلبشان وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بودند تشکیل دهند. پارلمانترها تأکید کردند که سازمان عفو بین‌الملل این قتل‌عام‌ها را جنایت علیه بشریت توصیف کرده است.
بیانیه پارلمانترها که بیش از یک سوم اعضای پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنند به انتخابات ایران تهاجم کرده و تأکید کردند، این انتخابات آزاد و شفاف نیست چرا که اپوزیسیون حق شرکت ندارد و تمامی کاندیداها باید اعتقاد قلبی خود به اصل ولایت فقیه را ابراز دارند. همچنین یک ارگان غیرمنتخب به نام شورای نگهبان وجود دارد که اکثر کاندیداها را رد صلاحیت می‌کند.
این پارلمانترها اتحادیه اروپا و ایالات متحده و ملل‌متحد را به محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران و گنجاندن سپاه پاسداران در لیست سیاه فراخواندند.
همچنین به تحویل دادن تمامی افرادی فراخواندند که در جنایت علیه بشریت نقش داشته‌اند. همچنین بر ضرورت مشروط نمودن هر گونه توسعه روابط با ایران به بهبود روشن حقوق‌بشر، حقوق زنان و توقف اعدامها تأکید کردند.
پارلمانتر ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا به نوبه خود در یک بیانیه جداگانه توضیح داد، پارلمانترهای امضاء کننده این بیانیه که همه جریانهای سیاسی و گرایشات در پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنند شامل چهار معاون رئیس پارلمان و 23تن از رؤسای کمیسیونها و هیئتها می‌شوند. وی همچنین سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

رفع و رجوع فرمان «آتش به اختیار» توسط خامنه‌ای

ولی‌فقیه ارتجاع، در وحشت از خطر خیزشهای مردمی در اثر زهر شقه و آشفتگی نظام، دستور فضاحت‌بار و مستأصلانه خود تحت عنوان «آتش به اختیار» را رفع و رجوع کرد و خطاب به ایادی خود گفت آتش به اختیار به‌معنای بی‌قانونی نیست و آنها باید مراقب آرامش کشور و عدم سوء‌استفاده دشمنان باشند!
تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۵/۴/۹۶ - خامنه‌ای: ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم، جاهایی که نفوذگاه دشمن است از لحاظ فرهنگی بسیار است،آتش به اختیار به‌معنی کار فرهنگی خود جوش و تمیز است، این‌که ما گفتیم معنی‌اش این است که در تمام کشور جوانها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همت خودشون با ابتکار خودشون کار رو پیش ببرند، کارهای فرهنگی رو، منافذ فرهنگی رو بشناسند و در مقابل آنها کار انجام بدهند، کار آتش به اختیار به‌معنای بی‌قانونی و فحاشی و طبلکار کردن مدعیان پوچ گوی اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیستنیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سو استفاده دشمنان از وضعیت کشور، مراقب حفظ قوانین، این مراقبتها در درجه اول متوجه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند.در همین نمایش حکومتی، یک مداح دلسوز خامنه‌ای با طعنه زدن به رئیس‌جمهور رژیم که در صف اول نشسته بود، گفت:
این حکمرانی این مسئولیت برای تو طعمه نیست امانتی است برعهده تو
ای نشسته صف اول نکنی خود را گم -پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانتداری - منصبت را نکند طعمه خود پنداری
مداح خامنه‌ای در حرکت آتش به فرمان خود با حضور خامنه‌ای، آثار زهر شقه در رأس نظام و پیامدهای شکست برجام وزهر اتمی را هم خطاب به آخوند روحانی و باند رقیب برملا کرد، و گفت:
ما نه انیم که اموخته غرب شویم-پی هر وسوسه‌یی سوخته غرب شویم
سیلی از کوخ نشین کاخ نشین خواهد خورد و زمین خوار سر انجام زمین خواهد خورد
2030چیست که تعلیم جهان از دل ماست. هان که جمهوری اسلامی ایران اینجاست
اگر از غرب رسد نسخه، خودش بیماری است. قرص خواب است ولی چاره ما بیداری است
وحشت از حربه تحریم مبادا با ما -باز تحریم جدیدی به سنا رفت که رفت
جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت
ذوق بیهوده ز برجام خطابود خطا تکیه بر عهدعموسام خطا بود خطا
خامنه‌ای همچنین در دیدار با کارگزاران و سفرای نظام، با ترس و نگرانی از تغییر اوضاع منطقه وسیاست آمریکا آن را دشمنی توصیف کرد و گفت متأسفانه باید به فکر باشیم.
علی خامنه ای‌: آنوقتی که انسان میشنود که فلان سناتور آمریکایی که با اصل اسلام و کشورهای اسلامی دشمن است، او دغدغه جامعه سنی را در مقابل شیعه ابراز می‌کنه، وقتی انسان این ترفند را مشاهده می‌کند جا دارد به‌شدت نگران بشه، جا داره به‌شدت مراقب باشه، دشمنی که با اصل اسلام مخالف است حالا نسبت به گروه اسلامی در مقابل یک گروه دیگر ابراز پشتیبانی کنه، این جز خباثت، جز توطئه، جز ایجاد دشمنی چیزی دیگری است و این اتفاقاً متأسفانه امروز وجود دارد، ما باید بفکر باشیمآخوند روحانی در این دیدار ضمن به مجیزگویی برای خامنه‌ای و سپاه پاسداران که سلاحهای راهبردی می‌سازند، گفت:و من باید اینجا تشکر کنم از همه ملت ایران که در برابر تروریستها با بیان روشن و شجاعانه‌ای ایستادند و اتحاد ملی را حفظ کردن و همچنین تشکر کنیم از آنهاییکه سلاحهای راهبردی کشور را می‌سازند و از آنهایی که از آنها به‌خوبی استفاده می‌کنند.

ایران در بین ۴۰ کشور دارای بالاترین نرخ زنان بیوه

در حال حاضر، ايران با بیش از یک میلیون زن بیوه دارای در بالاترین رتبه در میان 40 کشور قرار دارد.روزبه کردونی، مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، ضمن ارائه اين آمار گفت: واقعیت آن است که در جوامع مختلف، زنان بیوه با چالش‌های متعددی مواجه هستند.یکی از مهم‌ترین مسائلی که زندگی این زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سبب آن خشونت‌های دیگر را علیه آنها روانه می‌کند، فقر آنهاست... نوع نگاه به زنان بیوه از سوی برخی مردان در بسیاری موارد حالت غیر اخلاقی دارد. متأسفانه برخوردهای این چنینی زندگی نگران‌کننده‌ای را برای آنان فراهم ساخته است...؛ به‌گونه‌ای که زنان بیوه در جامعه ایران در بسیاری موارد ناگزیرند مسئله بیوگی خود را پنهان کنند. (روزنامه حكومتي خراسان – 4تير 1396)

ریسک جنگ نیابتی آمریکا و روسیه و رژیم ایران

فاکس نیوز 5تیر 96 می‌گوید:‌ آمریکا ممکن است در سوریه، خود را در یک جنگ نیابتی با روسیه و رژیم ایران بیابد.
تلویزیون فاکس نیوز:‌ ... آمریکا که از رزمندگان سوری حمایت می‌کند یک جت نیروی هوایی سوریه را سرنگون کرده است. روسیه که از رژیم بشار اسد حمایت می‌کند، اکنون تهدید کرده است همین کار را با خلبانان آمریکایی خواهد کرد. علاوه بر این، رژیم ایران موشکهای بالستیکی به سوریه پرتاب کرد...
خبرنگار فاکس‌ نیوز از پنتاگون: این اولین بار از 1999 تا کنون است که آمریکا یک هواپیمای جنگی دیگر را در یک درگیری هوا به هوا سرنگون کرد. در 24ساعت گذشته، روشن شده است که فضای جنگی در سوریه تا چه حد شلوغ و پیچیده است. این امر نگرانیهای را ایجاد کرده که شاید آمریکا، خود را در یک جنگ نیابتی بیابد، آن هم نه فقط با روسیه، بلکه همچنین با رژیم ایران...
فرماندهی مرکزی آمریکا بیانیه‌یی صادر کرد و گفت: ”ائتلاف بین‌المللی از دفاع از خود یا نیروهای متحد خود در برابر هر گونه تهدیدی خودداری نخواهد کرد“.
پنتاگون هواپیماهای جنگی بیشتری را روانه آسمان سوریه کرده است.
ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا: من اطمینان خاطر دارم که نیروهای ما توانایی مراقبت از خودشان را دارند.
فاکس نیوز: سپاه پاسداران 6موشک بالستیک به سوی خاک سوریه شلیک کرد. به آمریکا هیچ هشداری در مورد موشکهای رژیم ایران داده نشده بود. اوایل این ماه، آمریکا یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم ایران را در جنوب سوریه سرنگون کرد. این چهارمین بار در یک ماه گذشته است که ارتش آمریکا بر روی نیروهای طرفدار رژیم اسد که مورد حمایت روسیه و ایران هستند، آتش گشوده است.