شنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۶

قرارداد ایران-توتال: اهداف، ریسکها و نتایج-یزدان حاج حمزه -سرخط

در طول تاریخ بیش از یکصد ساله بهره‌برداری از ذخایرنفتی ایران هیچ‌گاه حکام مستبد ایرانی، قراردادهای نفتی یا گازی با خارجی‌ها را با رعایت مصالح ملی و برپایه استفاده از حق حاکمیت ایران بر منابع طبیعی خود، منعقد نکرده‌اند. این قراردادها، به درجات مختلف در فضای ضعف و ناتوانی سیاسی طرف ایرانی منعقد و اجراشده و برحسب میزان ضعف سیاسی اقتصادی طرف ایرانی، عقد و اجرای این قراردادها، به درجات مختلف، حق حاکمیت و حق مالکیت ایران پایمال‌شده است. این واقعیت تلخ در قرارداد ننگین مظفرالدین شاه قاجار با دارسی، در قرارداد ضد ملی رژیم شاه پس از ۲۸ مرداد ۳۲ با کنسرسیوم نفتی خارجی (قرارداد امینی -پیج) و در قراردادهای قوه مجریه رژیم ولایت‌فقیه نظیر قرارداد دولت خاتمی با شرکت فرانسوی توتال برای بهره‌برداری از ذخایر نفتی ایران در اطراف جزیره سیری وفاز۲ و ۳ پارس جنوبی وهم چنین قرارداد صادرات گاز حوزه سلمان به امارات (موسوم به کرسنت) قابل‌لمس است . واینک رژیم نفتی ایران قرارداد بهره برداری ازفازیازدهم میدان گازی پارس جنوبی با شرکت فرانسوی توتال را درشرایطی منعقد می کند که چشم طمع به گشایش تنگنای سیاسی جلب سرمایه خارجی دوخته و اساسا منافع ملی برایش مطرح نیست
دررابطه با کم و کیف این قرارداد مصاحبه ای داریم با آقای مهندس یزدان حاج حمزه از اعضای شورای ملی مقاومت ابتدا باهم گزارشی را می بیینیم
قرارداد فاز یازدهم پارس جنوبی با توتال وشرکاء به کجا می رود؟
روز ۱۲ام تیرماه خبرگزاریهای مشروح قرارداد رژیم ایران را با شرکت فرانسوی نفت و گاز توتال منتشر کردند
سایت حکومتی اقتصاد نیوز ۹۶۰۴۱۲
گزارش داده است توتال وشرکای چینی وایرانی او توافق کرده است قراردادی ۴.۸ میلیارد دلاری در راستای توسعه یکی از بزرگترین میدان‌های گاز طبیعی جهان با ایران امضا کند.
خبر گزاری AFP در بهره برداری ازاین میدان گازی، شرکت پترو پارس ایران ۱۹.۹ درصد، شرکت سی ان پی سی چین ۳۰ درصد و شرکت توتال فرانسه ۵۰.۱ درصد سهم دارند. و قرار است به مدت 20 سال (قابل تمدید)تحت سرپرستی شرکت توتال برداشت ازاین مخزن بزرگ گازی ادامه داشته باشد.
سایت حکومتی اقتصاد نیوز ۹۶۰۴۱۲
رضا زندی، خبرنگار حوزه نفت:«مدیرعامل توتال بعد از امضای قرارداد با رییس جمهور روحانی دیدار می کند. بالاخره سد امضای قراردادهای جدید نفتی شکست
سایت حکومتی آفتاب ۹۵۰۸۱۸ این تاریخ نوشته شده ولی مطلب مربوط به همین قرارداد است
جناح مقابل دولت روحانی برای آنکه ازلحاظ سیاسی ازاین دولت طلبکاری کند درعالم دعواهای درونی رژیم دررسانه های خود ازجمله کیهان خامنه ای به این دولت ایراد می گیرد که جرا واگذاری فازیازدهم گازپارس جنوبی به توتال فرانسه را به توقف یا محدود کردن فعالیت شورای ملی مقاومت ایران دراین کشور مشروط نکرده است !؟برای اینکه تصویر روشنتری داشته باشیم از این رویداد تعیین کننده گفتگویی داریم با مهندس یزدان حاج حمزه از اعضای شورای ملی مقاومت ایران که آقای حاج حمزه به تشریح سوالات زیر میپردازد:
در امضای این قرارداد، رژیم ایران و شرکت نفتی توتال درورای بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی، چه هدفهایی را دنبال می کنند ؟
شرکت توتال به طورمشخص چه ریسکی را درامضای این قرارداد پذیرفته وبابت پذیرش این ریسک چه امتیازاتی ازرژیم گرفته است؟
- همانطوری که اشاره کردید رژیم ایران درعقد این قرارداد هدف سیاسی مشخصی را دنبال می کند ودرتلاش است با کشاندن شرکتهای نفتی غیرآمریکایی به مشارکت دربهره برداری ازذخایر گازونفت ایران، با تحریم هایی که دولت وکنگره آمریکا درصدد وضع آن هستند مقابله کند .
سوال اصلی اینست که چه چشم انداری برای این کشاکش متصوراست؟
.گشایش راه عقد قراردادهای دیگرنفتی وگازی با رژیم ایران؟
یا بازگشت مجدد تحریم های نفتی و بسته شدن مجدد دربهای عقد قراردادها ؟
قرارداد ایران-توتال: اهداف، ریسکها و نتایج-یزدان حاج حمزه -سرخط-۲۳ تیر ۱۳۹۶ from Simay Azadi on Vimeo.

ارتباط مستقیم یکشنبه 25تیراز سیمای آزادی.میهمان برنامه آقایان مهدی ابریشمچی و فرزین هاشمی


موضوع:ویژگی و پیام گردهمایی بزرگ مقاومت #ایران در پاریس.1930بوقت اروپا #Iran #FreeIran #PMOI
سوالات و نظرات خود را به این شبکه ها ارسال کنید.
توییتر @ertebatm2013
یوتوب. گوگل پلاس Ertebat M
وبلاگ http://ertebatmostaghim.blogspot.fr/
جي ميل ertebatmostaghim@gmail.com. دمین تلگرام @Ertebatm
https://telegram.me/Ertebat_Mا
شماره تلفنهای تماس با ارتباط مستقیم
0044-1865582349
001-8556420594
0044-8455442652


افزایش تعداد کودکان کار در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی


طاهره پژوهش نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان در رژیم آخوندی، روز 23تیر 96 در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا با اذعان به افزایش کودکان کار گفت: «متأسفانه به‌رغم آن که در سطح جهان آمار کودکان کار رو به کاهش بوده اما در ایران شاهد افزایش تعداد کودکان کار هستیم
افزایش كودكان كار در ایران تحت حاكمیت رژیم
طاهره پژوهش نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان در رژیم آخوندی

وی بناچار به ریشه اصلی این مشکل که همانا ساختار حاکمیت ولایت فقیه است اشاره کرد و افزود: «تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح و فقر ریشه کن نشود، این روند ادامه خواهد داشت».
و ادامه داد: «زمانیکه حداقل دستمزد یک کارگر 800هزار تومان است، در حالیکه قیمت اجاره خانه‌ها سر به فلک می‌زند، با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان فهمید که با این میزان حقوق و دستمزد حتی نمی‌توان یک سرپناه مناسب داشت».
او در پایان یادآورشد و گفت: «به این ترتیب وقتی از اوضاع اقتصادی نا به سامانمان آگاه نیستیم و ساختارهای غلط را اصلاح نمی‌کنیم؛ عجیب نیست که در آیین‌نامه‌هایمان مدعی آن شویم که با پرداخت ماهیانه 50هزارتومان به هر کودک کار می‌توان آنان را به چرخه تحصیل برگردانده و از رشد این معضل در کشور جلوگیری کرد».
بیشتربخوانید:
عوامل رژیم آخوندی به وجود هفت میلیون کودک کار و خیابانی، سه میلیون و ۲۰۰هزار کودک ترک تحصیل کرده و همچنین سوءاستفاده از تعداد قابل توجهی کودک در ایران به‌منظور خرید و فروش مواد مخدر به‌طور وقیحانه اعتراف می‌کنند.
در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود.
فاطمه دانشور عضو شورای شهر قلابی تهران روز شنبه ۱۰تیر 96 به خرید و فروش باند بزرگ کودکان در تهران اشاره کرد و گفت:‌ «در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود و بعد از مدتها جسد برخی از آنها در بیابانها بدون کلیه و چشم رها شده است.»
وی با وارونه گویی عامل اصلی فاجعه قاچاق اعضا‌ء بدن کودکان را خانواده‌ها اعلام کرده و بدون این‌که بگوید که این حاکمیت پلید چه به روز مردم آورده است که مجبورند عزیزان خود را برای یک لقمه نان به خیابانها بفرستند، گفت: خانواده‌ها، کودکان خود را برای کار اجاره می‌دهند و شاید هفته‌ها بچه‌هایشان را نبینند آنها نگران هم نمی‌شوند و معتقدند که بالاخره باز می‌گردند...

ترانه «شير خاور» با صداى سعيد

بشنو تو اي دنياي سرد
قصه ي داغ منُ
دست كين ربوده گل باغ منُ

اگه تو اين شلوغى 
ميخواى از من نشونه
منم اون شير دشت خاور
اسم من ايرونه 
تو خيابونام سر ميدونام
شرري تو راهه تو نگاه آدماس
اينجا آتيشى به پاس
خشمى تو دلاس
ميگه پاشو بسه نشو خسه كه گناس
گلداره پيراهن من از بارون دشنه
دشتاى كويرم چه تشنه
اما فرزنداى شيرم حقم رو ميگيرن
هرگز نمى شينن زپا
اگه تو اين شلوغى 
ميخواى از من نشونه
منم اون شير دشت خاور
اسم من ايرونه 
تو خيابونام سر ميدونام
شرري تو راهه تو نگاه آدماس
اينجا آتيشى به پاس
خشمى تو دلاس

ميگه پاشو بسه نشو خسه كه گناس
https://www.facebook.com/MUSICASHRAFofficial/

فرمانده سابق کلاه سبزها:‌ رژیم ایران و متحدانش صدها هزار نفر را قتل‌عام کردند

مایکل والتز، فرمانده سابق کلاه سبزها و مشاور پیشین معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیک چینی در امور ضدتروریست می‌گوید رژیم ایران و متحدان آن صدها هزار نفر را قتل‌عام کردند.
تلویزیون فاکس‌ نیوز 23تیر 96: به نظر می‌رسد آتش‌بسی که در سوریه میان آمریکا و روسیه مورد توافق قرار گرفته پر از چالش است، به‌خصوص وقتی در نظر بگیرید که آمریکا از رزمندگان سوری که با دیکتاتوری اسد می‌جنگند حمایت می‌کند و روسیه نیز از بشار اسد پشتیبانی می‌کند. تنها زمینه مشترکی که آمریکا و روسیه در جنگ داخلی سوریه دارند این است که هر دو مخالف داعش هستند. با توجه به این واقعیت، آیا شما اطمینان دارید که این آتش‌بس دوام خواهد آورد؟
مایکل والتز، فرمانده سابق کلاه سبزها: باید صبرکرد و دید... من نسبت به روسها و همکاری با آنها در سوریه بسیار مشکوک هستم زیرا فراموش نکنید که روسیه، رژیم ایران، حزب‌الله و اسد در پرونده سوریه، یک کلیت به هم پیوسته برای معامله کردن محسوب می‌شوند. آنها صدها هزار نفر را قتل‌عام کرده‌اند و مردم خودشان را با گازهای سمی مورد حمله قرار داده‌اند. نکته مهمی که وجود دارد این است که این آتش‌بس میان آمریکا، روسیه و اردن است و رژیم ایران و حزب‌الله و شبه‌نظامیان محلی آنها را شامل نمی‌شود. باید دید چه می‌شود، اما فکر می‌کنم رژیم ایران و حزب‌الله به سختی تلاش خواهند کرد نقاطی که داعش از دست می‌دهد را بگیرند و آن هلال شیعی را که رژیم ایران خواستار آن است، از تهران تا عراق تا سوریه و تا لبنان به‌وجود آورند.
علاوه بر این روسها می‌گویند پلیس نظامی آنها، نیروی مانیتور کننده آتش‌بس خواهد بود اما ما و هم‌پیمانان ما، پیشتر گفته‌ایم مطلقاً نه. در نتیجه، هنوز باید روی جزییات این آتش‌بس کار کرد.
روسها در حال حاضر میلیاردها دلار سلاحهای پیشرفته به ایران می‌فروشند و رژیم ایران هم هزینه این سلاحها را از محل وجوهی که ما از بابت توافق اتمی آزاد کردیم، می‌پردازد. اما اگر روسها بخواهند از ایران در سوریه فاصله بگیرند... و مایل باشند که دست از اسد بکشند، قیمتی طلب خواهند کرد زیرا آنها هرگز به‌طور مجانی دست از چیزی نمی‌کشند. من نمی‌دانم که این قیمت چه خواهد بود، آیا اوکراین خواهد بود، آیا کریمه یا کشورهای بالتیک خواهد بود... باید صبر کرد و دید...

کولبر بدون پاـ انتهای جنایت

روز چهارشنبه ۲۱تیرماه ۹۶ وقتی عکس یونس فیضی از پیرانشهر در سایت‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یونس بدون داشتن پا کولبری می‌کند به این رژیم سراپا نکبت لعنت کردم می‌گویند که وقتی یک رژیمی در حال سقوط است همه چیز در منتهای خود قرار می‌گیرد. در این رژیم نیز همین را شاهد هستیم که از یک طرف پول مردم ایران را در مؤسسه‌های ریز و درشت که توسط سپاه پاسدران درست شده می‌گیرند و با این پول‌ها سلاح می‌سازند و می‌فرستند سوریه و عراق و یمن و بحرین و... . تا کودکان این کشورها را بکشند از طرف دیگر همین مالباخته‌ها را آن‌قدر سر می‌دوانند و سرکوب می‌کنند که دیگر کسی صدایش درنیاید. از یک طرف هر روز بساط دار و درفش و شلاق زدن و قطع دست و پا و چشم در آوردن را در خیابانها برقرار می‌کنند از آن طرف برای حفظ نظام ننگین با توتال قرار داد حراج ثروتهای ملی مردم ایران را می‌بندند و زنگنه وزیر نفت آخوند شیاد روحانی رک و پوست کنده تو مجلس ارتجاع می‌گوید «قرارداد با توتال قبل از هر چیز امنیتی است». در جنگ باندی هم پاسدار تروریست و قاتل کودکان سوری و عراقی قاسم سلیمانی در چهلمین روز به‌درک واصل شدن یک جنایتکار دیگر مثل خودش به نام شعبان نصیری از سرکردگان نیروی تروریستی قدس گفت: «مقام معظم رهبری تأکید داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران از هر گونه کمکی به عراق دریغ نکند. بر همین اساس وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران سه شیفت برای عراق سلاح تولید و ارسال می‌کرد». از آن طرف رئیس‌جمهور ارتجاع در جنگ و جدال باندی که پس از نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری به اوج جدیدی رسیده است و دارد به مرحله حذف فیزیکی همدیگر نزدیک می‌شود برای این‌که بتواند در جنایت روی دست قاسم سلیمانی بلند شود گفت: «در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دولت به عراق کمک کردیم، وقتی ما می‌گوییم کمک به عراق، برخی فکر می‌کنند که فقط فداکاری جانی است که البته درست است عده‌یی با جان فداکاری می‌کنند، باید از آنها قدردانی کنیم اما حقوق و سلاح آنها را چه کسی تأمین می‌کند؟»
بعد هم گفت: «چه کسی پول تمام سلاحی را که عراق نیاز داشت تأمین کرد. نیازهایی که مردم سوریه داشتند پولش را در شرایط تحریم چه کسی تأمین کرد؟».
حالا یک بار دیگر به عکس یونس نگاه کنید در این رژیم همه چیز به منتهای خود رسیده است.
میرزآقا از تهران.
مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تایید نمی‌کند

گردهمایی مقاومت - گفتگو با ابراهیم مازندرانی و حمید عظیمی-سرخط-۲۳ تیر ۱۳۹۶

ایندیپندنت: هیأت خارجی تنها از «لوکس‌ترین» بخش زندان اوین دیدن کرد

مقامات ایران هفته پیش هیأتی متشکل از دیپلمات های خارجی را به بازدیدی از زندان اوین در تهران دعوت کردند.بنا به مقاله ای در نشریه ایندیپندنت نوشته رها بحرینی، محقق سازمان عفو بین الملل، ایران هفته گذشته از یک هیأت دیپلماتیک خارجی متشکل از ۴۵ نماینده از اروپا، آسیا، آفریقا، و آمریکای جنوبی دعوت به دیدار از بخش هایی از زندان اوین در تهران کرد.
رها بحرینی در مقاله ای در ایندیپندنت با عنوان «ایران لوکس‌ترین بخش یکی از مخوف‌ترین زندانهای کشور را برای هیأتی خارجی به نمایش گذاشت» می نویسد این دیدار برای کارشناسان زندان و یا فعالان حقوق بشری صورت نگرفته بود.
بنا به نشریه ایندیپندنت، هیأت خارجی تنها از بخش هایی از اوین دیدار کردند که در بهترین شرایط ممکن بسر می برد و میزگردی که برای بحث‌ و گفت‌وگو برگزار شده بود نیز در باغ سرسبز این زندان صورت گرفت که به نقل از خانم بحرینی، چیزی بیش از یک مانور روابط عمومی رژیم نبوده است.
اما تنها چند روز پس از ملاقات هیأت خارجی از زندان اوین، رسانه های دولتی ایران مطالب متعددی درباره سیستم بسیار پیشرفته زندان اوین منتشر کردند که گویا تحسین مقاماتی از هند، اندونزی، و کره جنوبی را به دنبال داشته است.
اما بنا به ایندیپندنت، آنچه در این روایت ها به آن اشاره نشده این است که زندان اوین محوطه ای بسیار بزرگ دارد و از ساختمان های متعددی تشکیل که شرایط آنها با یکدیگر فرق دارد.
هیأت خارجی تنها از بخش هایی از ساختمان های شماره ۴ و ۷ اولین دیدار کردند که محل نگهداری زندانیان دارای تمکن مالی و متهم به جرایم مالی است، بخش هایی با هزینه خود این زندانیان توسعه و بهبود یافته تا شرایط بهتری برای آنها فراهم سازد. آرایشگاه، ورزشگاه، کتابخانه، و رستوران هایی که این هیأت از آنها دیدار کرده اند تنها در دسترس زندانیان ساختمان شماره ۷ اوین است.
اما بنا به تحقیقاتی که ایندیپندنت به آن اشاره دارد، شرایط بیشتر بخش های اوین غیرانسانی و آلوده است.[1] ازدیاد جمعیت، محدودیت دسترسی به آب گرم، عدم تهویه مناسب هوا، و رخنه سوسک و موش در زندان از جمله معضلات بیشتر بخش های زندان اوین محسوب می شود که از دید هیأت خارجی پنهان مانده است.
از سوی دیگر، در دیدار هفته گذشته، ورود هیأت دیپلماتیک خارجی به بخش هایی از زندان اوین که تحت کنترل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران قرار دارد منع شده بود، بخش هایی که در آن زندانی ها زمان طولانی در سلول انفرادی بسر برده و تحت شکنجه قرار می گیرند.
پس از دیدار هفته گذشته هیأت خارجی از زندان اوین، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران، اعلام کرد شرایط زندان اوین با بالاترین استانداردهای زندانها در کشور ساخته شده و زندانیان به «تسهیلات پزشکی دسترسی کامل» دارند، ادعایی که با گزارش سال گذشته مبنی بر اینکه زندانیان سیاسی اوین به خدمات پزشکی دسترسی ندارند مغایرت دارد.
به گفته رها بحرینی، دیدار هیأت خارجی از زندان اوین تنها یک «نمایش سیاسی» به منظور تبلیغات برای رژیم بوده که در آن از دیپلمات های خارجی استفاده شده است.
به نوشته خانم بحرینی، این مقام های خارجی باید به شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان های ایران، و همچنین حبس توجیه‌ناپذیر فعالان حقوق بشری و منتقدان صلح‌طلب نظام اعتراض کرده و از ایران بخواهند تا درهای اوین و دیگر زندان های کشور را برای تحقیقات بیشتر از سوی گروه های بین المللی ناظر باز کنند.
[1] پیوندهای افزوده شده در مقاله مربوط به سایت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران می باشد و در مطلب اصلی وجود نداشته است.

دختر 7ساله هدف خشونت جنسی و قتل قرار گرفت

 
یک دختر هفت ساله در پارس آباد اردبیل قربانی خشونت جنسی شد و به قتل رسيد.
روز 29خرداد 96، خبری مبنی بر گمشدن آتنا اصلانی در شهرستان پارس آباد مغان، منتشر شد. پدر آتنا دستفروشی می‌کرد و پوشاک می‌فروخت. روز حادثه، آتنا کنار بساط پدر بود و در حين گفتگوي پدر با مشتری، آنجا را ترک کرد و دیگر هرگز بازنگشت.جسد بي جان آتنا، عصر دوشنبه 19تیرماه96، در داخل يك پارکینگ، در يك بشكه پلاستيكي پيدا شد. او پيش از قتل، مورد تجاوز قرار گرفته بود.رسانه هاي حكومتي هويت متهم به قتل و تجاوز به او را اسماعيل، از کسبه محل با شغل رنگرزي، خبردادند. بعد از این ماجرا مردم به خیابانها آمده و انزجار خود را ابراز كردند. پیکر بی جان آتنا چهارشنبه21تيرماه با حضور مردم پارس‌آباد به خاک سپرده شد. (وبسايت حكومتي ركنا، عصر ايران – 21تير 1396)

گرامیداشت انقلاب کبیر فرانسه – پاریس ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷

در مراسم سالگرد انقلاب کبیر فرانسه و فتح زندان معروف باستیل در ۴ژوئیه، که روز جشن ملی فرانسه است، امسال رئیس‌جمهور آمریکا نیز به دعوت رئیس‌جمهور فرانسه شرکت داشت.
 
حضور ترامپ در مراسم  باستیل
گزارشی از مراسم و رژه بزرگ در فرانسه
14ژوئیه سالگرد فتح زندان باستیل در 14ام ژوئیه سال 1789در انقلاب کبیر فرانسه است و سمبل پایان حکومت مطلقه پادشاهی است. در سالگرد این روز تاریخی که به‌عنوان سرآغاز انقلاب فرانسه از آن یاد می‌شود، رژه نیروهای نظامی فرانسوی در خیابان شانزلیزه پاریس برگزار شد.
رژه نیروهای فرانسوی در خیابان شانزلیزه پاریس
14ژوئیه امسال همچنین با صدمین سالگرد ورود نیروهایی آمریکایی به جنگ جهانی اول در سال 1917مصادف بود و به همین مناسبت، رئیس‌جمهور فرانسه از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرد که برای شرکت در این مراسم به پاریس بیاید.
 
شرکت نیروهای آمریکایی در مراسم باستیل
همچنین در شروع رژه و در پیشاپیش صف نیروهای فرانسوی، 145سرباز آمریکایی رژه نیروهای زمینی را افتتاح کردند.
در رژه 14ژوئیه در پاریس، در مجموع 62هواپیما، 29هلیکوپتر، 211خودرو، 241 اسب و 3765نفر شرکت داشتند. مسیر رژه در خیابان شانزلیزه، از طاق نصرت شروع شد و تا میدان کنکورد که جایگاه ریاست‌جمهوری در آن قرار داشت، ادامه یافت.
مانور هوایی در مراسم باستیل
در رژه امسال، یکانهای نیروهای فرانسوی، اعم از نیروی هوایی، دریایی، زمینی، نیروهای ویژه، نیروهای مکانیزه، زرهی، ژاندارمری و آتش‌نشانی شرکت کردند و مسیر بین طاق نصرت تا میدان کنکورد را طی کردند.
در پایان رژه 14ژوئیه در پاریس امانوئل ماکرون طی سخنرانی کوتاهی، گفت: «انرژی و اراده ملت فرانسه، تاریخ ما را رقم زد. تاریخ فرانسه روز 14ژوئیه 1789شروع نشده است، اما در آن روز، مردم نشان دادند که آرمانهای مورد نظرشان چیست».
وی افزود: «در جهان... امروز، دموکراسی و آزادی عقیده... . و حق زندگی در امنیت... هیچ‌کدام از اینها خودبخودی (به‌دست نمی‌آید). این‌جا در فرانسه و در سراسر جهان، مردان و زنانی هستند که انتخاب کرده‌اند متعهد بشوند و جانشان را به‌خطر بیندازند تا این ارزش‌ها پایدار بماند...»
ماکرون هم‌چنین، گفت: «در این روز جشن ملی، وظیفه ما این است که هرگز قیمتی را که برای کسب حقوقمان پرداختیم و قیمتی که حاضریم برای دفاع از آن بپردازیم فراموش نکنیم...».
گرامیداشت انقلاب کبیر فرانسه – پاریس ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷ from Simay Azadi on Vimeo.

سرو ته یک کرباسن – علی اکبر ولایتی

اعتراض سازمان جوامع ایرانیان آمریکا به سفر جواد ظریف به آمریکا

سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی در بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن سفر جواد ظریف به آمریکا نوشت:‌ جواد ظریف نماینده رژیمی است که از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، دست‌کم سه هزار شهروند ایرانی را اعدام کرده است. این سازمان با اشاره به قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67، کشتار و حبس اقلیتها و سرکوب زنان و مخالفان رژیم نوشت: اینها تنها نمونه‌ای از رژیم قاتلی است که ظریف نماینده آن است

پروفسور ریموند تنتر: تغییر رژیم ایران با شورای ملی مقاومت امکانپذیر است

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا طی مقاله‌یی در شماره روز جمعه مکس نیوز نوشت:‌ شنبه بیست و چهارم تیر ماه دومین سالروز توافق هسته‌یی است. آن چه در سیاست آمریکا تغییر کرده است تغییر رژیم از درون به دست مخالفان ایرانی دموکراسی خواه است.
«شورای ملی مقاومت» در بهترین موقعیت برای رهبری ائتلافی فراگیر از سازمانهای اپوزیسیون قرار دارد که حاکمیت آخوندها را رد کرده و خواهان حمایت از تغییر رژیم از درون ایران هستند.
احتمال این‌که پرزیدنت ترامپ به این نتیجه برسد که با اپوزیسیون دموکراسی خواه ایران تماس برقرار کند بیش از باراک اوباما است زیرا اوباما برای حفظ توافق هسته‌یی ارزش بسیاری قائل بود و تماس با اپوزیسیون را در این راه خطرناک می‌دید.
«شورای ملی مقاومت ایران» برای تغییر رژیم ایران از درون نیازی به نیروهای آمریکایی ندارد. حتی اگر دونالد ترامپ قصد سرنگونی رژیم را نداشته باشد می‌تواند فشار بر ملاها را با حمایت از این گروه افزایش بدهد.

سوز و گداز امام جمعه‌های خامنه‌ای از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

در ادامه سوز و گدازهای رژیم ولایت فقیه از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، آخوند محمودی، امام جمعه خامنه‌ای در ورامین گفت: برخی مقامات آمریکا به صراحت نظام را مانع اهداف خود عنوان می‌کنند، و صحبت از تغییر نظام به میان می‌آورند، و از طرفی در فرانسه همایش مجاهدین برگزار می‌شود و دولت فرانسه از آنان حمایت می‌کنند؛ اما این افراد باید بدانند که مردم، ماهیت آمریکا و حامیان مجاهدین را به خوبی می‌دانند
امام جمعه خامنه‌ای در اردبیل هم از «میزبانی اروپا و آمریکا برای مجاهدین و خارج کردن نام آنها از لیست تروریستها و دعوت آنها از مریم رجوی در پارلمان اروپا و کنگره آمریکا» به‌شدت سوز و گداز کرد.
امام جمعه خامنه‌ای در قزوین نیز گفت: فتنه سال ۷۸که سپس فتنه ۸۸را همراه خود کرد نقشه تمام عیار دشمنان استکباری و منافقان داخلی و خارجی برای نابودی جمهوری اسلامی بود... اما هنوز باید مراقب این توطئه‌ها باشیم.
آخوند رجایی نیز در نماز جمعه سمیرم با غیظ و سوزش گفت: دولت جدید فرانسه برای تشکیل جلسه (مجاهدین) در پاریس اجازه داد. هر گونه حمایت و همکاری با مجاهدین محکوم است.
رژیم ایران، ادامه سوز و گداز از گردهمایی بزرگ مقاومت، در نمایش های جمعه from Simay Azadi on Vimeo.

الحیات نیوز: مریم رجوی: سرنگونی رژیم ولایت فقیه، ضروری و در دسترس است

الحیات نیوز اردن در گزارشی از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس نوشت: در این گردهمایی که شخصیتهای سیاسی و پارلمانترها از آمریکا، اروپا و جهان عرب در آن شرکت داشتند، مریم رجوی در برابر جمعیت عظیمی گفت: تنها راه رهایی مردم ایران از شر استبداد مذهبی و تنها راه صلح و امنیت در منطقه، سرنگونی رژیم حاکم بر ایران است
وی افزود: سرنگونی رژیم ولایت فقیه، ضروری و در دسترس است و جایگزین دموکراتیک و مقاومت سازمانیافته برای به زیر کشیدن آن وجود دارد.مریم رجوی همچنین گفت: بزرگ‌ترین تهدید رژیم برخلاف تبلیغاتش دشمن خارجی نیست؛ بلکه قیامهای کمین کرده در دلجامعه ایران است. جنگ این رژیم از روز اول، با مردم ایران بوده و هست و تمام جنگهای خارجی‌اش سرپوش همین جنگ اصلی است.وی نیروی تغییر و جایگزین دموکراتیک را تضمین سرنگونی رژیم و آزادی ایران دانست
الحیات نیوز سپس گزارشی از کنفرانسهای جانبی گردهمایی سالانه مقاومت، با حضور شخصیتهای سیاسی و متخصصان و تحلیلگران از کشورهای مختلف جهان درباره نقش رژیم آخوندی در منطقه و نقش اپوزیسیون این رژیم، درج کرده است
https://www.mojahedin.org/news/201752
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، گزارش الحیات نیوز اردن from Simay Azadi on Vimeo.

بررسی همکاریهای رژیم ایران و القاعده در جلسه استماع کنگره آمریکا

در جلسه استماع زیرکمیته امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا در روز 22تیر 96 همکاریهای رژیم ایران و القاعده مورد بررسی قرار گرفت.
کاترین زیمرمن کارشناس تحقیق و مدیر تحقیق پروژه تهدیدات حیاتی از مؤسسه آمریکن اینترپرایز در این جلسه گفت:‌ القاعده صحنه سوریه را به‌عنوان جنگ مقدم علیه غرب و روسیه اولویت می‌دهد.
رهبری القاعده بر اهمیت جنگ سوریه برای تمامی مسلمانان تأکید دارد. اعضای ارشد القاعده در سوریه عملیات می‌کنند تا راهنمای استراتژیکی جامعی برای شبکه القاعده در سوریه تهیه کنند.
آمریکا اولین بار این افراد را تحت عنوان «گروه خراسان» شناسایی کرد و به‌دنبال نابود کردن این هسته (تروریستی) بود. نیروهای عملیاتی القاعده که در ایران بودند در سال 2013 شروع به استقرار در سوریه کردند. القاعده آزادی دست‌کم 5نیروی عملیاتی ارشد خود را در تبادل با یک دیپلومات ایرانی که در یمن اسیر شده بود به‌دست آورد. این نیروهای عملیاتی بعداً به سوریه رفتند در میان آنها فرمانده عملیاتی القاعده سیف العدل و معاون رهبری آن ابوخیر المصری قرار داشتند.