شنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۹۷

The 30th anniversary of the #1988Massacre of over 30,000 political prisoners

The Iranian Diaspora is planning to hold an international assembly marking the 30th anniversary of the #1988Massacre of over 30,000 political prisoners, mostly PMOI/MEK members & supporters.

سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران🌹



پخش زنده و لحظه به لحظه گردهمایی همزمان در ۲۰پایتخت جهان
این برنامه را می‌توانید در شبکه‌های زیر دنبال کنید
وبسایت: mojahedin.org
تلگرام: @massacre_67
توئیتر: @massacre_67
فیسبوک: @pmoiran
۱۹۳۰ به وقت ایران
۱۷به وقت اروپا

جنبش دادخواهی ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام ۶۷– فعالیت کانونهای شورشی

تجدید عهد کانونهای شورشی با قهرمانان شهید قتل‌عام ۶۷که به فرمان خمینی دجال و به دست جلادانی که هم اکنون مقامات رژیم هستند، هم‌چنان ادامه دارد. قتل‌عامی که قرار بود با آن، مجاهدین ریشه‌کن شوند و امپراتوری ولایت فقیه برای یک دوران تاریخی، در ایران ماندگار و پایدار شود. اما آن سرهای پرشور از یاد نرفت و الآن در قیام و خیزش مردم ایران مانند جرقه‌ هایی گداخته از پس خاکستر ایام می‌درخشد.
مریم رجوی در پیام به‌مناسبت سالگرد قتل‌عام ۶۷ از جمله گفت:
سی‌امین سالگرد قتل‌عام سی هزار گل سرخ آزادی مردم ایران، روز سربلندی قیام‌کنندگان و هر ایرانی آزاده‌‌یی است که براندازی رژیم ولایت فقیه را اراده کرده است.
آن‌ها، نه فراموش شدند، نه خاموش شدند؛ به‌عکس از شهرهای بی‌نام و نشان، از ایذه و دورود و قهدریجان و تویسرکان و بانه تا کازرون و چابهار جوشیدند و قیام‌ ماه دی و جنبش اعتراضی سراسر ایران را شعله‌ور کردند.
این زمزمه نیمه‌ شبان آن‌هاست که هنوز به گوش می‌رسد:
من مرغ آتشم
می‌سوزم از شراره‌ ا‌ین عشق سرکشم
چون سوخت پیکرم،
چون شعله‌ ها‌ی سرکش جانم فرو نشست،
آنگاه باز،
از دل خاکستر
بار دگر تولد من
آغاز می‌شود.
بله، ایستادگان بر سر موضع مجاهدین برای آزادی ملت ایران، همان استوار کنندگان مرزهای خونین میان شرف و آزادگی با تسلیم و بندگی‌اند و وجدان ناآرام جامعه ایران و بذرافشان قیام و اعتراض هستند.
قیام و جنبشی که امروز در سرتاسر میهن جریان دارد، امتداد همان ایستادگی سرخ‌فام است و کانونهای شورشی و پیشگامان جنبش دادخواهی ادامه‌ دهندگان راه همان قهرمانان‌ هستند.
دادخواهی شهیدان قتل‌عام یکی از مهم‌ترین مطالبات سیاسی مردم ایران از رژیم آخوندی است. این دادخواهی امروز، تمامیت رژیم را به‌چالش کشیده است. سردمداران رژیم نه جرأت دارند که از فتوای خمینی برای قتل‌عام مجاهدین دفاع کنند، نه‌ می‌توانند از این جنایت بزرگ فاصله بگیرند زیرا همگی مستقیم یا غیرمستقیم در آن مشارکت داشته‌اند.
سی سال پیش، جوشش خون قتل‌عام‌شدگان، بزرگ‌ترین شقه را در رأس رژیم ضدبشری خمینی ایجاد کرد و باعث عزل جانشین او شد و امروز با وجود گذشت سه دهه، آخوندهای حاکم را به‌چالش می‌کشد.
به‌ یمن تلاش‌های مقاومت ایران، در سال جاری، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌یی را تصویب کرد که در آن برای نخستین بار، قتل‌عام زندانیان سیاسی ثبت شد و بر لزوم حسابرسی از رژیم تأکید شد. پیش از آن هم در مجلس عوام بریتانیا،‌ قطعنامه‌یی درباره قتل‌عام ۶۷، به‌ثبت رسید.
چنان‌که مسعود رجوی گفته است محاکمه و مجازات عاملان و آمران قتل‌عام، حق مردم ایران، حق جامعه بشری و حق مجاهدین و خلق آن‌هاست.
یکی از خیانت‌بارترین مظاهر سیاست مماشات در سه دهه گذشته، چشم فرو بستن بر قتل‌عام زندانیان سیاسی است که جنایت علیه بشریت و بزرگترین جنایت سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم است. شورای امنیت ملل ‌متحد برای جبران این سیاست فاجعه‌بار باید با ارجاع موضوع به دادگاه جنایی بین‌المللی، ترتیبات محاکمه سران این رژیم و مسئولان این قتل‌عام را فراهم کند.
کرمانشاه – پیام کانون شورشی کامبادن از مقابل مقر اطلاعات آخوندی
اعضای کانون شورشی کامبادن کرمانشاه از مقابل مقر اطلاعات رژیم آخوندی در این شهر، پیامی در همراهی با جنبش دادخواهی خون ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال ۶۷به این مضمون فرستادند: «عرض ادب و احترام و خیرمقدم به تمام کسانی که در فراخوان جوامع ایرانی به جامعه جهانی شرکت کرده‌اند، و خاطره ۳۰هزار گل سرخ را دوباره زنده میکننند، امیدواریم هر چه زودتر عاملان و آمران این نسل‌کشی در یک دادگاه بین‌المللی و عادلانه محاکمه و پاسخگو باشند. همان‌طور که هم مردم اطلاع دارند، مسئولان این قتل‌عام وحشیانه، هم‌اکنون جزء بالاترین مقامات این رژیم هستند و همواره به‌طور مستقیم در سرکوب قیام و شکنجه و سرکوب دستگیر شده درگیرند، مرگ بر خامنه‌ای، لعنت و ننگ بر خمینی، زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران، زنده باد آزادی، درود بر رجوی – کرمانشاه – کانون شورشی کامبادن – سوم شهریور ۹۷– روبه‌روی اداره کل اطلاعات رژیم»
تجدید عهد با ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام 
۶۷
اعضای کانون شورشی دیگری در سی‌امین سالگرد قتل‌عام قهرمانان سربدار با آنها تجدید عهد کرده و گفتند، « ما هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران هستیم، ما به مبارزه شهیدان قتل‌عام ۶۷برای تغییر رژیم به یک ایران آزاد ادامه خواهیم داد، مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی»
برای تغییر رژیم و یک ایران آزاد

کانون شورشی دیگری در کرمانشاه نیز با پخش تراکت قتل‌عام ۶۷که بر آن جمله « ما هواداران مجاهدین خلق ایران هستیم. ما به مبارزه شهدای قتل‌عام ۶۷برای تغییر رژیم و یک ایران آزاد ادامه خواهیم داد» به فارسی و انگلیسی نوشته شده بود و هشتگ های #قتل-عام۶۷و #۱۹۸۸Massacer در آن معرفی شده بودند، با شهدا تجدید عهد کردند.
تجدید عهد با قهرمانان سربدار قتل‌عام ۶۷– در تهران
اعضای یکی از کانونهای شورشی تهران، با پخش و نصب پوسترهای قتل‌عام ۶۷که در آن هشتگ های #قتل-عام۶۷و #۱۹۸۸Massacer معرفی شده بود، یاد این قهرمانان را گرامی داشته و برای ادامه راهشان تجدید عهد کردند.
https://news.mojahedin.org/i/






تظاهرات کارگران گروه ملی فولاد اهواز + فیلم‎



‎کارگران گروه ملی فولاد اهواز که در اعتصاب به‌سر می‌برند، امروز شنبه ۳شهریور۹۷تظاهرات کردند
کارگران اهوازی شعار می‌دادند: کشور ما دزد خونه است، توی جهان نمونه است.
این اعتصاب و تظاهرات در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات عقب‌افتاده صورت می‌گیرد.
این خبر در حال تکمیل است.

اعتصاب رانندگان کامیون در مشهد و سایر شهرهای ایران - شنبه ۳ شهریور ۹۷ + فیلم و عکس







از بامداد امروز شنبه ۳شهریور۹۷ اعتصاب رانندگان کامیون در مشهد و شاپور اصفهان و برخی دیگر از شهرها شروع شد.‎
این اعتصاب بر اساس فراخوان قبلی و در اعتراض به گرانی لوازم یدکی، اخاذی رژیم وپایین بودن کرایه‌ها صورت می‌گیرد.‎
با توجه به موج گرانی اخیر به‌ویژه جهش نرخ دلار وضعیت معیشتی کامیون‌داران بدتر شده است.
اعتصاب کامیونداران در باغ بهادران اصفهان
کامیونداران اعتصابی در جاده اهواز در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و گرانی لوازم یدکی تجمع کردند.
اعتصاب رانندگان کامیون در شاپور جدید اصفهان ۳شهریور۹۷

کنفرانس بین‌المللی «ایران آزاد- قیام برای تغییر رژیم» با حضور پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی از کشورهای مختلف

ارونس ورما-عضو مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعه انگلستان
خانم ها و آقایان به این گردهمایی بسیار مهم خوش آمدید. همه ما از تمامی قسمت های جهان برای یک ماموریت اینجا هستیم اینکه بتوانیم نشان دهیم مردم ایران با چه چیزی مواجه هستند ضروری است که ما یک ائتلافی از صداهایی باشیم که ما را متحد می کند و قادر باشیم تضمین کنیم که جهان از سرکوب حقوق بشر در ایران اطلاع پیدا کند. ضروری است که ما به طور جهانی نشان دهیم که حقوق مردم چه در ایران چه در جاهای دیگر حقوق اساسی بشر است. ما می توانیم خواست و اراده مردم ایران که در داخل ایران در حال نبرد هستند را تقویت کنیم. من به مدت ۱۲ سال نماینده پارلمان بوده ام و در این ۱۲ سال درگیر این موضوع بوده و هستم. همه ما باید، اگر برخی از شما بیشتر از من اینجا بوده اید و چگونگی تغییرات در ایران را دیده اید و آنچه که ما در مورد این مردم می دانیم این است که آنها مدت طولانی در نبرد بوده اند و به ما امید و تکیه دارند و بنابراین برای ما مسئولیت می آورد اگر ما دمکرات های واقعی هستم باید قادر باشیم تضمین کنیم که آن صداهای دمکراتیک شنیده شود به راستی که از شما بسیار متشکرم.
باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان
ایران کشوری است با جمعیت جوان و یک تاریخ به دلیل نبود گزارشهای کافی در مورد تظاهراتهای اخیر، مشکل است دقیقا از آنچه در ایران میگذرد آگاه بود و در جریان قرار گرفت، اما همانگونه که در ویدیو مشاهده شد، تظاهرات زیادی بر علیه ظلم و سرکوب و کمبود غذا و نقض حقوق بشر در داخل کشور در جریان است و بنظرمن در واقع این تظاهرات به مثابه آتش به نقاط مختلف نیز کشیده شده است.
به باور من علیرغم توافق رژیم ایران همچنان در حال آماده سازی برای سلاحهای هسته‌ای و دستیابی به تکنولوژی استفاده از آن است که به شکل موشکهای بالستیک قاره پیما است. بنابر این کاملا واضح است که رژیم ایران باید تغییر کند و من میخواهم از تمام دمکراتها و آزادی خواهان بخواهم که از طرح ده ماده‌ای خانم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنند.
ما در اینجا بمنظور حمایت از مردم ایران حضور داریم این کاملا روشن است که رژیم در تهران زمان محدودی برای بقا دارد و بدون آینده است و ما میتوانیم این پیام را برای رژیم ایران بیشتر مشخص کنیم که آنها در حکومت خود شکست خورده‌اند و وقت رفتن از جامعه ای است که دو سوم آنرا جوانان تشکیل میدهند و بیش از ۵۰ درصد آن را زنان تشکیل میدهند که بشدت سرکوب شده‌اند.
سر دیوید ایمیس- نماینده ارشد پارلمان انگلستان ورئیس کمیته ایران آزاد
در سال گذشته که همگی در اینجا حضور داشتیم اعتقاد جمعی بر این بود که مردم ایران خواهان این حکومت مذهبی نیستند و رژیم ایران با توسل به سرکوب داخلی و تروریسم در قدرت مانده است. خوب، بعد از گذشت یکسال وقایعی که در داخل ایران اتفاق افتاده‌ اند تحولات منطقه خاورمیانه به صحت این باور گواهی داده‌اند، همانگونه که باب و دوستان دیگر توضیح دادند، از اوائل سال ۲۰۱۸ دنیا شاهد اعتراضات متوالی بر علیه رژیم در ایران بوده است. بنابراین امروز بر تمام ناظران و حتی رژیم ایران روشن است که حکومت دینی در ایران به آخر خط رسیده است.
اگر چه رهبران جامعه بین المللی امروز به نظر من چالش برانگیزترین رهبران جهان در طول زندگی من بوده‌اند، باید متحد شوند و از خواست مردم ایران برای یک تغییر واقعی در ایران حمایت کنند.
همکاران من در مجلس عوام و مجلس لردها فعالیتهای فراحزبی مختلفی را در رابطه با حمایت از مردم ایران و مقاومت آنان، شورای ملی مقاومت که خواهان یک ایران آزاد و دمکراتیک است، انجام داده‌ایم.
به عقیده من متأسفانه دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا با بسنده کردن به توافقنامه اتمی و پنهان شدن پشت آن، در رابطه با سرکوب وحشتناک تظاهراتها در داخل ایران و حمایت رژیم ایران از تروریسم جهانی، نسبت به رژیم ایران منفعل برخورد.
کرده اند .ما با ارائه بیانیه‌های امضا شده به دولت خودمان و دولتهای اروپایی خواهان تغییر سیاست آنها در رابطه با تهران شده‌ایم. این امر نه تنها به لحاظ اخلاقی امری درست است بلکه بنفع منافع والای دولت بریتانیا و کشورهای اروپایی می‌باشد.
به عنوان گام اول، اتحادیه اروپا با نامگذاری تمامیت سپاه پاسداران در لیست تروریستی میتواند یک پیام مهم برای رژیم تهران بفرستند. متحدین ما همچون ایالات متحده و کانادا، اوایل امسال این کار را انجام داده‌اند، نامگذاری سپاه پاسداران در لیست که کانالهای مالی این ارگان سرکوب را محدود میکند، میتواند نه تنها بنفع مردم ایران باشد، بلکه میتواند دخالت این نیرو را در منطقه تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، اعمال سیاستهای تنبیهی علیه سران و مسئولین بالای رژیم که در ۴ دهه گذشته در نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران دست داشته‌اند، باید انجام گیرد، و سرانجام اینکه تمام کشورهای اروپا بایستی جنش مقاومت ایران را به رسمیت بشناسند.
بنابراین خانمها و آقایان این آلترناتیو رژیم ایران است که باید مورد حمایت بین المللی قرار گیرد به این علت که برای حل مشکلات و بحرانهایی که رژیم تهران باعث شده است، بهترین گزینه برای مردم ایران است. مردم ایران علیرغم ریسکهای موجود به خیابانها آمده و برای تغییرات دمکراتیک برخاسته‌اند. آنها با اعتراضها و اعتصابهای هر روزه در خیابان به این امر اشتغال دارند بنابراین دمکراسیهای غربی بویژه انگلستان و اتحادیه اروپا باید متحد مردم ایران و نه متحد رژیم سرکوبگر آنان باشند، با حمایت از مردم ایران و شورای ملی مقاومت ما میتوانیم کمک کار مردم ایران برای تحقق آزادی و خواسته‌های آنان باشیم.

عفو بین‌الملل: اعتراض به احکام سنگین صادره علیه مسیحیان ایرانی

سازمان عفوبین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به احکام سنگین صادره علیه مسیحیان ایرانی به‌خاطر ابراز عقاید و انجام اعمال دینی خواستار اقدام فوری جهت آزادی آنها شد. این نهاد مدافع حقوق‌بشر تأکید کرد “کشیش ویکتور بِت تمرز و شامیرام عیسوی، که از مسیحیان آشوری هستند و امین افشار نادری و هادی عسگری به پنج تا پانزده سال زندان محکوم شده‌اند. آنها تنها به‌دلیل عقاید مسیحی و انجام فرایض دینیشان هدف قرار داده شده‌اند.
متن کامل بیانیه عفو بین‌الملل به شرح زیر است
مسیحیان ایرانی ویکتور بِت تمرز، همسر او شامیرام عیسوی، امین افشار نادری و هادی عسگری تنها به‌خاطر عمل به ایمان مسیحی خود، از جمله حضور در گردهمایی‌های مسیحی و برپایی کلیساهای خانگی در مجموع به ۴۵سال زندان محکوم شده‌اند. در صورتی که این افراد دستگیر و زندانی شوند، به‌عنوان “زندانیان عقیدتی” شناخته خواهند شد.
کشیش ویکتور بِت تمرز و شامیرام عیسوی، که از مسیحیان آشوری هستند و ایرانیان مسیحی امین افشار نادری و هادی عسگری به پنج تا پانزده سال زندان محکوم شده‌اند. آنها تنها به‌دلیل عقاید مسیحی و انجام فرایض دینیشان هدف قرار داده شده‌اند. اساس این احکام فعالیتهایی مسالمت‌آمیزی مانند برگزاری جشنهای کریسمس، راه‌اندازی و برپایی کلیساهای خانگی و مسافرت به خارج از کشور برای شرکت در سمینارهای مسیحی است که مقامات از آنها با عنوان “فعالیت‌های غیرقانونی کلیسایی” و “اقدام علیه امنیت ملی” یاد کرده‌اند. این نامبردگان پس از تودیع وثیقه، اکنون خارج از زندان و در انتظار رأی دادگاه تجدید نظر هستند.
بازداشت به‌خاطر برپایی جشن کریسمس
در پنجم دیماه ۱۳۹۳ کشیش ویکتور بت تمرز همراه با امین افشار نادری و یک نفر دیگر، هنگام شرکت در گردهمایی خصوصی که به‌مناسبت میلاد مسیح در منزل کشیش ویکتور برگزار می‌شد، با یورش مأموران امنیتی لباس‌شخصی بازداشت شدند. آنها به زندان اوین در تهران منتقل شدند. در آنجا از دسترسی به وکیل خود محروم ماندند و تنها اجازه یافتند ارتباط بسیار اندکی با خانواده خود برقرار کنند. آنها چندین ماه بعد، پس از تودیع وثیقه به‌طور موقت از زندان آزاد شدند. در ۳۱اردیبهشت ۱۳۹۶ دادگاه بدوی آن‌ها، همراه با هادی عسگری که در ۵شهریور ۱۳۹۵در شهر فیروزکوه در استان تهران بازداشت شده بود، برگزار شد. در تیر ماه ۱۳۹۶ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران هر کدام از این افراد را “به جرم تشکیل گروهی بیش از دو نفر با هدف برهم زدن امنیت کشور” در ارتباط با فعالیت‌های کلیسایی آنها به ۱۰سال زندان محکوم کرد. همین دادگاه امین افشار نادری را به اتهام “توهین به مقدسات اسلام” برای به اشتراک گذاشتن مطلب طنز شخص دیگری در فیس‌بوک که با شیوه نگارش قرآنی با موضوع افزایش قیمت مرغ در ایران پرداخته بود به پنج سال حبس بیشتر محکوم کرد. هادی عسگری پس از تودیع وثیقه در فروردین ۱۳۹۷ آزاد شد.
بیشتر بخوانید:

خامنه‌ای بعد از قیام مردادماه چه کرد؟ - ۲شهریور۱۳۹۷

افشای جزئيات جديد مربوط به پرونده اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

كنفرانس در برلين با حضور شخصيتهاي سياسي و حقوقي و نمايندگان پارلمان ۲۲ اوت ۲۰۱۸
بدعوت کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، یک کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه، در ساختمان کنفرانس مطبوعاتی فدرال در برلین با عنوان دستگاه ترور آخوندها باید در مقابل دادگاه قرار بگیرد برگزار شد.
در این کنفرانس مطبوعاتی، ادوارد لینتنر معاون پیشین وزیر کشور آلمان، مارتین پاتسلت، نماینده پارلمان فدرال آلمان، هیله گوزه یاکوب رئیس سندیکای مددکاران اجتماعی و دبیر کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، برند هویزلر نایب رئیس و سخنگوی پیشین حقوق‌بشر کانون وکلای برلین و جواد دبیران معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آلمان شرکت و سخنرانی کردند
در این کنفرانس مطبوعاتی، اطلاعات و جزییات جدید مربوط به پرونده دیپلمات تروریست دستگیر شده رژیم در آلمان اسدالله اسدی و سابقه فعالیتهای تروریستی وی افشا شد.
سخنرانان در این کنفرانس تأکید کردند که رژیم آخوندی که در مقابل گسترش قیام مردم ایران درمانده شده، تنها راه نجات را در تشدید اقدامات تروریستی علیه جنبش مقاومت یافته است.
هیله گوزه یاکوب رولف، دبیر کمیته آلمانی ایران آزاد
خانم هیله گوزه یاکوب رولف، دبیر کمیته آلمانی ایران آزاد علت برگزاری این کنفرانس را افشاگری در مورد سوءقصد خنثی شده علیه گردهمایی بزرگ مجاهدین در پاریس و ممانعت از تلاش رژیم برای دربردن دیپلمات تروریست اسدالله اسدی عنوان کرد که از اول ژوئیه در ایالت بایرن آلمان در حبس به‌سر می‌برد.
هیله گوزه یاکوب در ادامه گفت: هیچگاه من تصور این را نمی‌کردم که یک دیپلمات رژیم ایران بتواند با یک محموله مواد منفجره از خاک آلمان عبور و به لوکزامبورگ یا بلژیک تردد کند تا به همدستان خودش در آنجا مأموریت بمب‌گذاری واگذار کند. در آلمان به زحمت کسی به‌دلیل تلاشهای مماشات جویانه دولت فدرال ما باور دارد که یک چنین وضعیتی در ایران وجود دارد که از سوی حکومت ایران تروریسم هدایت و فعالیتهای تروریستی حمایت می‌شوند. این واقعیت به‌طور خاص بدین خاطر برای ما ملموس است که اکثریت مردم ایران الآن تحت رژیم حاکم آن‌چنان رنج می‌برند که به‌رغم تهدید دستگیری و اعدام در تظاهراتی که پیوسته جریان دارند شرکت می‌کنند. در تصور ما نمی‌گنجد که در حالیکه رژیم می‌خواهد از چنین دیپلماتی حفاظت کند، همزمان مردم ایران در معرض چه اعمال وحشیانه‌ای قرار دارند.
ما نگران این هستیم که پروسه قضایی علیه دیپلمات رژیم اسدالله اسدی که در آلمان در حبس به‌سر می‌برد، و با استرداد خودش به بلژیک مخالفت کرده، بگونه‌ای طی نشود که تمامی ابزارهای قضایی بکار گرفته شوند، بلکه به‌جای آن یک مسیر دیپلماتیک طی شود چیزی که نهایتاً خروج او از آلمان (به سوی ایران) را امکانپذیر سازد.
برند هویسلر رئیس پیشین کانون وکلای برلین
وکیل امور کیفری برند هویسلر رئیس پیشین کانون وکلای برلین در زمینه حقوق‌بشر در مورد ابعاد بزرگ این جنایت در صورت وقوع سخنرانی کرد. او تأکید کرد که این اقدام نه در مرحله برنامه‌ریزی بلکه در آخرین مراحل اجرا بوده و مشمول مجازات سنگین می‌شود. وی گفت: دیپلمات متهم به تروریسم اسدالله اسدی تا کنون با استردادش به بلژیک مخالفت کرده است شاید بدین دلیل که هنوز به تلاشهای رژیم ایران برای در بردن وی از این پرونده امید بسته است. او تأکید کرد که بهیچ‌وجه نباید چنین امکانی به رژیم داده شود. وی گفت: ایرانیان مخالف رژیم و حامیان خارجی‌شان همگی در معرض خطر این سوءقصد انفجاری قرار داشتند و آنها حق دارند که تقاضای پیوستن به پرونده به‌عنوان شاکی خصوصی را بکنند.
برند هویزلر در پایان سخنانش، ضمن یادآوری روندی که شاکیان خصوصی می‌توانند طی کنند، دولت آلمان را از مماشات با رژیم آخوندی به‌منظور در بردن دیپلمات تروریست رژیم از ایستادن در برابر دادگاه برحذر داشت و تأکید کرد: این سیاست است که باید خود را با قانون و حقوق منطبق کند و نه بالعکس.
مارتین پاتسلت گزارشگر ایران در کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان گفت: باید چشمها را نسبت به واقعیت رژیم ایران باز کرد. این رژیمی است که مردم به ستوه آمده ایران را سرکوب می‌کند. این رژیمی است که ابایی از دست زدن به ترور ندارد. من همراه با بسیاری دیگر از نفرات تقاضا کرده‌ایم که در این پرونده به‌عنوان شاکی خصوصی پذیرفته شویم. ما می‌خواهیم بدینوسیله اهمیت این پرونده را برجسته کنیم.»
مارتین پاتسلت-نماینده پارلمان فدرال آلمان در سخنان خود گفت:
من هم به‌عنوان شاکی خصوصی به دادگاه شکایت کرده‌ام و من این را قبل از هر چیز به‌دلیل سیاسی انجام داده‌ام، همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شده ما باید از تمام امکانات استفاده کنیم تا افکار عمومی را نسبت به این موضوع حساس کنیم. این خواسته من است و به همین دلیل من به‌عنوان شاکی خصوصی شکایت کرده‌ام.
ما جمعی از نمایندگان فعلی و سابق مجلس فدرال، و همچنین سیاستمدارانی مثل خانم اشنارنبرگز، آقای باوم، آقای تلچیک، آقای برنهارد و خودم طی نامه‌یی به خانم صدراعظم از ایشان خواسته‌ایم که اشراف داشته باشند – اگر‌چه ایشان مطلع هستند – که ما بر اساس اعتماد به حکومت قانون و به دستگاه قضایی در کشور مان مخالف بازگرداندن این دیپلمات دستگیر شده به ایران هستیم و باید در این رابطه به مسئولیت‌مان در همینجا عمل کنیم.
ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور آلمان گفت: با فعالیتهای سرویس اطلاعاتی رژیم ایران در خاک آلمان و اروپا باید به‌صورت پیگیرانه مقابله و این فعالیتها متوقف شوند. مأموران این سرویس کسانی هستند که در آنها پتانسیل این خطر وجود دارد که راه ترور را هموار کنند. آنها باید از این کشور اخراج شوند و بدین ترتیب ما می‌توانیم یک علامت روشن به تهران بفرستیم. پرونده اسدالله اسدی باید در مقابل دادگاه قرار بگیرد.
ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور آلمان گفت:
فکر می‌کنم که باید کم‌کاریها در این ارتباط نه تنها در آلمان بلکه در سراسر اروپا جبران شود. در اینجا سعی شده که این موضوع، به‌دلیل گره خوردن آن با سرنوشت و یا نجات برجام، بی‌اهمیت جلوه داده شود.
بطوریکه ملاحظه می‌شود، تشکیل دادگاه علیه این ۴نفر در بلژیک و طرح شکایت از سوی شاکیان خصوصی پرونده، قطعاً منجر به شفاف سازی خواهد شد و فرصتی خواهد بود تا که افکار عمومی نظرات و تصورات خوش خیالانه خود در مورد ایران را تصحیح کند و چهره واقعی رژیمی که به ظاهر دم از رفاه مردم می‌زند را خواهند شناخت.
جواد دبیران در سخنان خود در کنفرانس افشاگرانه برلین، با اشاره به دستگیری دو مأمور وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در آمریکا به‌عنوان تازه‌ترین مورد از فعالیتهای اطلاعاتی و تروریستی رژیم گفت که ما می‌خواهیم نسبت به ورود تروریسم دولتی رژیم به یک مرحله جدید هشدار دهیم. وی سپس به پروسه تصمیم‌گیری در مورد توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی ۳۰ژوئن در پاریس در شورای عالی امنیت رژیم تحت ریاست آخوند روحانی و با تأیید خامنه‌ای پرداخته و اطلاعات جدیدی در مورد سابقه دیپلمات تروریست دستگیر شده در آلمان اسدالله اسدی و همچنین ارگانها و مقامات درگیر در این توطئه تروریستی را در داخل ایران افشا کرد.
جواد دبیران تأکید کرد که رژیم با تمام قوا برای در بردن دیپلمات تروریست خود اسدالله اسدی از چنگال عدالت تلاش می‌کند و برای این منظور کمیته ویژه‌یی تشکیل داده است. وی همچنین به افشاگری در خصوص نقش سفارت رژیم آخوندی در برلین در این پرونده پرداخت.
جواد دبیران در پایان گفت:
در اینجا می‌خواهم بگویم که مقاومت ایران بر سه اقدام فوری و ضروری تأکید می‌کند.
اول. تروریستهای دستگیر شده در آلمان و بلژیک بدون هیچگونه ملاحظه سیاسی در بلژیک محاکمه و مجازات شوند، تو‌طئه وزارت اطلاعات رژیم برای بازگردان اسدی به کشور اتریش باید خنثی شود.
دوم. مزدوران و جاسوسان وزارت اطلاعات در کشورهای اروپایی دستگیر و محاکمه و اخراج شوند.
سوم. سفارت ها و نمایندگیهای رژیم ایران در اروپا تعطیل شوند.
نباید اجازه داد رژیم ایران در دوران پایانی خود جان پناهندگان و مخالفان ایرانی و امنیت کشورهای اروپایی را به خطر بیندازد.
برلین-کنفرانس با حضور شخصیتها حقوقدانها و پارلمانترها-افشای جزئیات جدیدی از پرونده اسدالله اسدی from Simay Azadi on Vimeo.