جمعه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۷

کنفرانس بین‌المللی : ایران آزاد - قیام برای تغییر رژیم

نیکولو چیراچی - نماینده پیشین پارلمان اروپا
حدود چهل سال است که رژیم دیکتاتوری ایران مردم را سرکوب میکند و بارها سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای حقوق بشری رژیم را محکوم کرده اند. در این سالها مردم ایران متحمل سرکوب و اختناقی ویرا نگر و نقص سیستماتیک حقوق بشر شده اند، اعدام در ملاعام، احکام اعدام و شکنجه، اعمال تجاوز جنسی زندانیان سیاسی، سنگسار، قطع اعضای بدن، دستگیریهای خودسرانه و نفی هرگونه آزادیهای بنیادی.
در تابستان ۱۹۸۸ رژیم ایران بدنبال فتوای خمینی، در یک قتل عام جمعی بیش از سی هزارتن از زندانیان سیاسی را بدون محاکمه عادلانه در سراسر زندانهای ایران اعدام کرده است که اکثریت آنان از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بودند .
در گزارش سالانه سازمان ملل متحد آمده است که ایران در دنیا نسبت به جمعیتش رتبه اول اعدامها را دارد.
اقتصاد ویران و فساد گسترده، هزینه کردن ثروتهای ملی کشور در جهت پروژه های موشکی و تروریسم در منطقه خاورمیانه، ۷۵ درصد از مردم ایران را به زیرخط فقر و گرسنگی کشانده است.
موج اعتراضها، خیزشها و اعتصابهای ضد حکومتی اقشار گوناگون مردم در شهرها و استانهای مختلف کشور، کل حکومت چهل ساله دیکتاتوری مذهبی ایران را نشانه میرود.
زمان مناسب آن فرارسیده است که جامعه بین المللی در کنار مردم ایران و مقاومت مشروعشان بایستد که در برگیرنده برنامه ده ماده ای خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب مقاومت ایران است.
زمان تغییر رژیم فرا رسیده است، یعنی تنها راه حل برای آزادی ایران و صلح وثبات در سراسر منطقه خاورمیانه.
چرا که امروز تغییر رژیم در ایران بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس است.
ماریا گرچه‌آ - نماینده پیشین پارلمان رومانی
دوستان ایرانی عزیز، سپاسگزارم از این‌که من‌را به اینجا دعوت کردید. خانم‌ها و آقایان طی ۵ سال گذشته که به این جنبش پیوسته‌ام، دو نکته مهم را درک کرده‌ام؛ ابتدا این‌که نیروی اپوزیسیون، قوی و قوی‌تر می‌شود و هم‌چنان به مقاومت خود علیه رژیم، هم‌زمان در داخل زندان‌ها صرف‌نظر از وضعیت غیر انسانی آنجا، ادامه می‌دهد، من به قدرتی که زنان در اینجا دارند پی برده‌ام، وقتی نظاره‌گر ایستادگی بسیاری از زنان غیر مسلح در خیابان‌ها شدم که شجاعانه دست به اعتراض می‌زنند و به مقابله با نیروهای مسلح سپاه می‌پردازند شوکه شدم و آنها به‌رغم دستگیری و شکنجه، تسلیم نمی‌شوند، شجاعت و استقامت آنها، به ما که از جنبش آنها حمایت می‌کنیم این انگیزه را می‌دهد که صدایمان را در مقابل دولت‌هایمان یا جوامع بین‌المللی بلندتر کنیم و بخواهیم که مواضع سخت‌تر به‌همراه تحریم علیه این رژیم اتخاذ کنند. بسیاری از ایرانیان عزم جزم کرده‌اند که با این رژیم مقابله کنند. و شورای ملی مقاومت به رهبری خانم مریم رجوی، تنها آلترناتیو دموکراتیک در صحنه سیاسی ایران است. به همین دلیل جوانان بیش از هر زمان دیگر مصمم شده‌اند که به خیابانها بیایند، آنها به حمایت بین‌المللی برای کسب آزادی نیاز دارند. پشتیبانی ما از برقراری دموکراسی در ایران، تضمین تداوم و بقای دموکراسی در همه کشورهای متمدن جهان است. آخوندها در ایران ۶۴ بار توسط سازمان ملل متحد به‌دلیل نقض فاحش حقوق بشر، در ۳۹ سال گذشته محکوم شده‌اند، هر ساله تعداد اعدام‌ها در ملاء عام، رشدی وقفه‌ناپذیر داشته است زندانیان تحت شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار دارند. با این مرور کوتاه از وضعیت در ایران، باید اطمینان داشت که مقاومت در ایران، رشد فزاینده و فزاینده‌تری پیدا می‌کند و پیروزی نزدیک است. آخوندها باید به زباله‌دان تاریخ فرستاده شوند.

دکتر فیل گلن دنینگ، پرزیدنت ادموند رایس سنتر از استرالیا
مهم است جنبشی که ما از آن حمایت میکنیم در عمل و در فلسفه بعنوان یک جنبش جهانی دیده شود و بنابراین ما بسیار مفتخریم که اینجا برای چند روزی باشیم تا دوباره از دیدگاههای خانم رجوی حمایت کرده و مهمتر از آن، از مردمی که در خیابانهای ایران تظاهرات میکنند حمایت کنیم. رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما سابقا از مارتین لوتر کینگ نقل قول میکرد که میگفت منحنی چرخش تاریخ طولانی است اما همیشه بسمت عدالت می‌چرخد. آنچه که اغلب بدان توجه نمیشود این است که به مردم نیاز است که آنرا خم کنند. آنچه که ما درا ین لحظه در ایران شاهدش هستیم این است که این انحنا توسط مردم ایران با شجاعتی خیره کننده بسمت عدالت در حال خم شدن است. من چند سال پیش زمانی را در ایران برای ساختن یک مستند در باره پناهندگان و اینکه چطور توسط رژیم با آنها رفتار میشود، گذراندم. ما در یک روز سه بار دستگیر شدیم و آزاد شدیم و بعد از کشور خارج شدیم. اما این موضوع کمی از آنچه در داخل ایران میگذرد را بمن نشان داد، اینکه زندگی تحت سرکوب به چه شکل است زندگی تحت تعقیب به چه شکل است و اینکه اکثر ما در جهان غرب هیچ تصوری از آن نداریم. و بدنبال آن باید ببینیم این جوانان و زنان همانطور که الان ماریا گفت با چه چیز مواجهه اند. آنها خواهان جای واقعی خود در جهانند و این نه تنها شایسته تحسین ما بلکه اساسا شایسته همبستگی ما درعمل است. در این لحظه در ایران می بینیم که تاریخ جدیدی نوشته میشود که فراتر از امید است. بله ما و مهمتر، آن دسته از ما که از این جنبش حمایت میکنیم در امید زندگی میکنیم. ما باید در انتظار یک تغییر اجتناب ناپذیر زندگی کنیم.
پروفسور هنک دیهان - رئیس پیشین کمیسیون خارجی پارلمان هلند
متشکرم آقای رئیس. تشکر می‌کنم از شما به‌خاطر دعوت من به اینجا.
اکنون تمامی اروپا در اینجا نماینده دارد. این فوق‌العاده که طی دو سال هم‌چنین گروه دوستان ایران آزاد شامل کشورهای عربی و شمال آفریقا مثل مصر و هم‌چنین در خاورمیانه نیز می‌شود. این امر فوق‌العاده‌یی است که اتفاق افتاده است و ما باید از سازمان خانم رجوی سپاسگزار باشیم که به جهان در حال تغییر توجه می‌کنند. در این تحولات، رژیم ایران بیش از پیش در حال منزوی‌شدن است و این به باور من بسیار مهم است. جهان به میزان زیادی تغییر کرده است و ما باید از رسانه‌های اجتماعی برای حمایت از مردم در آنجا استفاده کنیم و این یک تغییر قابل توجه است در مقایسه با زمانی که ما شروع به حمایت از شورای ملی مقاومت ایران کردیم. از شما بسیار متشکرم.
دکتر مریدیس برگمن – رئیس پیشین سنای ایالت نیو ساوت ولز استرالیا
با درود به همگی از راهی بسیار دور. آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاده است این است که تعدادی از سناتورهای استرالیا به آنچه که در ایران اتفاق می افتد بسیار علاقه مند شده اند. و فقط در هفته گذشته، چهار سناتور در مجلس سنای استرالیا سخنرانی کردند و یک تومار تقریبا توسط یک چهارم مجلس سنا امضا شد. بنابراین کل مسئله ای که در حال حاضر در ایران در حال وقوع است، به بخش بزرگتری از فضای سیاسی استرالیا تبدیل شده است.
من فکر می کنم که آنچه در خیابان ها در تهران اتفاق می افتد واقعا فوق العاده است نه فقط تهران. اما جالب است که این اتفاق در شهرهای دیگر در سراسر ایران هم رخ می دهد. و این واقعا قابل توجه است زیرا هر هفته یا هر دو هفته یکبار این اعتراضات اتفاق می افتد. متشکرم.
ماریا یوجینا بارنا – نماینده پیشین پارلمان رومانی
من به شما به خاطر مقاومت و عزمتان در نبرد برای رسیدن به اهدافتان تبریک می گویم. آنچه که شما به آن باور دارید بهترین برای کشورتان و مردان و زنان ایران است. دمکراسی و آزادی در ایران به معنای امنیت و ثبات در منطقه و صلح و فرصت رونق و کامیابی است. به همین دلیل اروپا و اتحادیه اروپا نمی تواند این ضرورت را نادیده بگیرد و اروپا باید با استراتژی کامل رژیم های افراطی گرا از جمله رژیم ایران را تحریم کند. من به شما و خانم رجوی درود می فرستم به خاطر تعهدتان به بیانیه جهانی حقوق بشر و میثاق های مربوطه از جمله آزادی بیان، آزادی شغل و حرفه، ممانعت از نقض حقوق افراد و همچنین تعهد به حقوق و آزادی مدنی. یک نکته مشخص که مایلم به آن اشاره کنم فرصت های برابر برای مردان و زنان است زیرا این امر در عملکرد یک دمکراسی و یک آینده شکوفا برای تمام ایرانیان ضروری است. بنابراین، من قویا از دیدگاه شما در مورد حقوق زنان برای انتخاب کردن و انتخاب شدن در تمامی انتخابات، حق رای دادن در رفراندوم، حق استخدام، و حق انتخاب آزادانه حرفه و مشاغل عمومی و دولتی از جمله ریاست جمهوری و قضاوت حمایت می کنم. و حق انتخاب آزادانه لباس و پوشش حق استفاده بدون تبعیض از تمامی منابع آموزشی، تحصیلی و هنری. لطفا اجازه دهید همبستگی خود را با زنان ایران ابراز کنم و و امیدوارم که ما دوباره ملاقات کنیم و خبرهای خوبی برای مردم ایران داشته باشیم.
برایان اودانل – نماینده سنای ایرلند
متشکرم. با این سخنرانی فهرست سخنرانان را به پایان می‌رسد. آن‌چه در تماشای ویدئو کلیپ‌ها جالب بود و هم‌چنین در تمام سخنرانی‌ها، وجود یک رشته مشترک در همه اظهارات سخنرانان بود و آن هم ضرورت حمایت از قیام و پایان این رژیم است و این‌که همه ما باید با هم کار کنیم، با تمام پیشنه‌های مختلف سیاسی‌مان و از تمام کشورها، برای حمایت از این هدف مشترک، یعنی تحقق صلح، ثبات، آزادی، حق رأی و برابری که زنان ایران شایسته آن هستند.
کنفرانس بین المللی ایران آزاد-قیام برای تغییر رژیم ایران-۲۹ ژوئن۲۰۱۸ from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر