جمعه، مهر ۱۴، ۱۳۹۶

مراسم خاكسپاري فعال كارگري و زنداني سياسي سابق #محمد_جراحي تبريز روحش شاد






بعد از مراسم خاکسپاری کارگر مبارز در تبریز بر سر مزار




آسوشیتدپرس‌: ترامپ هفته آینده اعلام می‌کند توافق اتمی دیگر به نفع آمریکا نیست

آسوشیتدپرس به‌نقل از مقامهای دولت آمریکا خبر داد: انتظار می‌رود دونالد ترامپ در هفته آینده، در سخنرانی خود درباره سیاست ایالات متحده در قبال (رژیم) ایران... اعلام کند که توافق اتمی، دیگر به نفع آمریکا نیست. این در حالی است که ترامپ در ضرب‌الاجل 15 اکتبر باید به کنگره بگوید، آیا (رژیم) ایران از توافق اتمی تبعیت می‌کند یا خیر و آیا این توافق به نفع آمریکا هست یا خیر؟
واشینگتن فری بیکن نیز، نوشت: «انتظار می‌رود ترامپ اعلام کند که (رژیم) ایران توافق اتمی را نقض می‌کند».
هم‌چنین فارین پالیسی نوشت: «عدم تأیید تبعیت (رژیم) ایران (از توافق اتمی) علامت روشنی از تغییر سیاست آمریکا خواهد بود».
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: «محور سیاست جدید ‌ترامپ در قبال (رژیم) ایران نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خواهد بود، که آن‌را در همان دسته‌بندی القاعده و داعش قرار خواهد داد... این نام‌گذاری اقدام قابل توجهی محسوب خواهد شد... نام‌گذاری سپاه پاسداران می‌تواند برای شرکتهای خارجی که در پی سرمایه‌گذاری در ایران هستند، مشکل ایجاد کند».
مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: «(این نام‌گذاری) به این معنی است که اگر شما در بخش‌های کلیدی اقتصاد با (رژیم) ایران تجارت کنید، با تهدید قابل‌توجه تجارت با یک سازمان تروریستی مواجه خواهید بود».
این گزارش می‌افزاید: «به گفته مقامهای آمریکایی ماه گذشته (میلادی) قبل از شروع مجمع عمومی، ترامپ استراتژی جدید در قبال (رژیم) ایران را تأیید کرد... . این استراتژی یک رویکرد تهاجمی تازه را برای مقابله با تهدیدات (این رژیم)... ترسیم خواهد کرد...»
بلومبرگ هم‌چنین، نوشت: «نام‌گذاری سپاه پاسداران یکی از عناصری است که مقامات دولت (آمریکا) آن‌را رویکرد جامع دولت برای پس‌زدن تجاوزات منطقه‌یی (رژیم) ایران می‌نامند... این (استراتژی) شامل مقابله با شبکه‌های (رژیم) ایران در آمریکای لاتین، برنامه موشکهای بالستیک (این رژیم)، نقض حقوق‌بشر و حمایت این رژیم از تروریسم خواهد بود».
https://www.mojahedin.org/news/206066/

جایزه #نوبل #صلح ۲۰۱۷ به کارزار #بین‌المللی برای نابودی سلاح‌‌های هسته‌ای (ICAN) اهدا شد

پیروزی رزمندگان سوریه و تأسیس اولین دانشکده جنگ ارتش آزادی سوریه

پیروزی رزمندگان سوریه در جبهه حرستا وشکست نظامیان اسد
تأسیس اولین دانشکده جنگ ارتش آزادی سوریه
نشست شوراهای شهرها در استان درعا و بحث پیرامون بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب
نظر مردم درباره بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب در مرز سوریه با اردن
بازگشایی مدارس در مناطق آزاد شده
پیروزی رزمندگان سوریه و تأسیس اولین دانشکده جنگ ارتش آزادی سوریه from Simay Azadi on Vimeo.

زنان معلم در لایه های زیرین فقر

روز 5اكتبر، روز جهاني معلم ، روز حمايت از جايگاه حرفه ای معلمین و حقوق آنان است. معلمان همیشه بیشترین تاثیر را بر فرهنگ، روحیه و افکار نسل های آینده دارند لذا وضعیت آنان باید برای کل جامعه علی الخصوص دولت ها از اهمیت خاصی برخوردار است. حال آنکه در ایران واقعیت معلمان فاصله زیادی با این وضعیت دارد.زنان که حدود نیمی از جمعیت معلمان ایرانی را تشکیل می دهند، با فقری جانسوز دست به گریبانند و با تبعیض های اجتماعی و قانونی متعددی روبرو هستند.
حقوق هر کارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش 1ميليون 400 هزار تومان است که بر اساس خطر فقر ۴ میلیونی کمتر از نصف خط فقر حقوق می‌گیرد. این بدان معنی است که هر معلم رسمی کمتر از نصف میزانی که برای گذران زندگی نیاز دارند درآمد دارند.
اما رژیم چپاولگر ایران برای فرار از پرداخت همین حقوق ناچیز به معلمان از استخدام رسمی آنها خودداری می کند. بسیاری از معلمین علیرغم سالهای طولانی تجربه کار، تحت عنوان معلم حق التدریسی، کار می کنند و حقوق ماهانه آنها تنها بین 300 تا 450هزار تومان می باشد و از هیچ مزایایی نیز برخوردار نیستند. ولی همین حقوق ناچیز که حتی با حداقل دستمزد 930هزار تومانی ر‌ژیم فاصله زیادی دارد نیز ماهها به آنها پرداخت نمی شود.
معلمان حق التدریسی با حضور در مدارس، کمبود نیروی وزارت آموزش و پرورش را جبران می کنند. اما این وزارتخانه سالها است که از درز هرگونه آماری در مورد معلمان حق التدریسی جلوگیری می کند. با توجه به موانع قانونی متعددی که در برابر اشتغال زنان وجود دارد و این واقعیت که اکثر زنان ایرانی مجبور به اشتغال در بخش های خصوصی و غیررسمی شده اند، و همچنین از ترکیب شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراضی، می شود نتیجه گیری کرد که بسیاری از این معلمان حق التدریسی را زنان تشکیل می دهند.
رژیم ایران همچنین برای سوءاستفاده هر چه بیشتر از زنان معلم، از بازنشسته کردن آنهایی که بالای ۲۵ سال سابقه کار دارند، خودداری می کند. (سایت حکومتی افکار نیوز – ۱۳ اردیبهشت۹۵)
در حال حاضر بسياري از معلمان در دو یا سه شیفت کار می کنند يا به چند كار مشغول هستند تا شاید بتوانند به مایحتاج زندگی خانواده خود پاسخ دهند. واضح است که این وضعیت، معلمان را درگیر معیشت خود کرده و انرژی و تمرکزی برای پرداختن به آموزش کودکان برای آنها باقی نمی گذارد.
طی دو سال گذشته انجمن صنفی معلمین به دفعات متعدد، اعتراضات سراسری برای طرح درخواست ها و مطالبات عمومی معلمین برگزار کرده است. این اعتراضات در اقصی نقاط ایران از جمله در شهرهای تهران،کرج، همدان، کرمان، شهریار، قم، مشهد، بجنورد، فردوس، تربت حیدریه، مازندران، سنندج، سقز، مریوان، قروه، تبریز، اردبیل، زنجان، شیراز، بوشهر، اصفهان، کرمانشاه، کنگان، دهگلان، لردگان، اهواز، الیگودرز، کهگیلویه و بویر احمد برگزار شده اند. علیرغم تهدید اعمال خشونت و دستگیری معترضین از سوی نیروهای امنیتی، زنان همواره فعالانه در این تظاهرات اعتراضی شرکت کرده اند.
معلمین اعتراض خود را نسبت به حقوق پایین، استخدام موقت، شرایط سخت کاری، فقدان بیمه، و ماه ها حقوق عقب افتاده ابراز نموده و همچنین خواهان آزادی فعالین زندانی حقوق معلمین، حق بیمه برای معلمین، تعدیل حقوق بازنشستگی، رفع تبعیض، اعمال کامل بند۴۱ قانون کار و افزایش بیدرنگ حقوق کارگران و معلیمن در حال کار و بازنشسته بر اساس حداقل سبد هزینه گردیدند.[1]
اخیراً‌ بخشنامه ای از وزارت آموزش و پرورش ایران به مطبوعات داده شد که شرایط معلمین برای استخدام را لیست کرده بود. این بخشنامه حاوی ۱۷ بند است که مجموعه ای از محدودیت های غیر قابل توجیه برای پذیرش کسانی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند را ردیف کرده است، از جمله بیماری های زنانه، «ناباروری»، «موی زاید صورت» زنان، کوتاهی یک پا، «لهجه غلیظ» و .... به عنوان دلایلی برای عدم استخدام متقاضیان ذکر شده است. هرچند که وزارت آموزش و پرورش در اثر فشار افکار عمومی عقب نشینی کرد و این بخشنامه را پس گرفت، اما یک سخنگوی این وزارتخانه گفت که این بخشنامه چند سالی هست که به عنوان مبنای استخدام متقاضیان استفاده می شود. (خبرگزاري حکومتی فارس - 1شهريور96)
[1] ماده 41 قانون کار رژیم حاکم شورای عالی کار را موظف کرده است که حداقل مزد را سالانه بر اساس درصد تورم تعیین نماید. این حداقل مزد باید به اندازه ای باشد تا زندگی یک خانواده را تامین نماید.

بازنشر احساسی هنوز زنده به یاد معلم شهید، فرزاد کمانگر، در روز جهانی معلم:نامه‌ات را خواندم، برادر جانم فرزاد!

می‌دانم بسیاری از قلب‌های حساس با خواندن نامه پراحساس و دلنوشت قهرمان خلق کرد، فرزاد کمانگر به احسان فتاحیان گریستند. لابد حالا او، احسان و سایر پاک باخته‌گان سرفراز مردم ایران در آبی‌های جاودانه‌ [جایی که استدلالیان چوبین پای را به فهم آن راه نیست] ، ما را می‌نگرند و تبسم بر لب دارند.
من از احسان فتاحیان اجازه خواستم به نیابت از او نامه فرزاد را پاسخی داده باشم؛ از سر نیاز و ادای دین.
متن نامه نیز ـ برای کسانی که آن را نخوانده‌اند ـ ضمیمه شعر است
ع. طارق- 4آذر 93
نامه فرزاد کمانگر به احسان فتاحیان پس از شنیدن خبر اعدام او:
«هر شب ستاره‌یی به زمین می‌کشند
و این آسمان غم‌زده غرق ستاره‌ها است
سلام رفیق، چه‌گونه تجسم‌ات کنم؟ به کدام جرم تصورت کنم؟ جوانکی نحیف بر فراز چوبه دار که به شکفتن غنچه خورشید لب‌خند می‌زند؟ یا کودکی پابرهنه از رنج‌دیده‌گان پایین شهر که می‌خواست مژ‌ده نان باشد برای سفره‌های خالی از نان مردم‌اش.
چه‌گونه تجسم‌ات کنم؟ نوجوانی از جنس آزاد چشیده‌گان بالای شهر که الف‌ بای رنج و مظلومیت، درس مکتب و مدرسه و زندگی‌شان است. راستی فراموش کردم؛ شهر من و تو پایین و بالا ندارد، چهار سوی آن رنج و درد است.
بگو رفیق بگو...
می‌خواهم تصورت کنم. در هیأت «سیامند» که رخت عروسی به تن کرد تا به حنابندان عروس آزادی برود.
چه‌گونه؟ چه‌گونه تصورت کنم؟ در پوشش جوانی که راه شاهو را پیش گرفته تا از لابه‌لای جنگل‌های سوختة بلوط به کاروانی برسد که مقصدش سرزمین آفتاب است؟ ولی هیچ‌کدام از این‌ها که جرم نیست، اما می‌دانم «تعلق به این خلق تلخ است و گریز از آنها نامردی» … .
و تو به گریز و نامردمی‌کردن «نه» گفتی و سر بدار سپردی تا راست قامت بمانی.
رفیق آسوده بخواب…
که مرگ ستاره نوید بخش طلوع خورشید است و تعبیر خواب چوبه داری که هر شب در سرزمین‌مان خواب مرگ می‌بیند، تولد کودکی است بر دامنه زاگرس که برای عصیان و یاغی شدن به دنیا می‌آید.
آرام و غریبانه تن‌ات را به خواب بسپار و با زهدان زمین بوسه ببند برای فردای رویش و رستن.
بدون لالایی مادر، بدون بدرقة خواهر و بدون اشک پدر آرام بگیر در خاک سرزمینی که ابراهیم‌ها، نادرها و کیومرث‌ها را به امانت نگه‌داشته است.
فقط رفیق بگو… بگو می‌خواهم بشنوم چه بر زبان‌ات چرخید آنگاه که صدای پا و درد به هم می‌آمیخت؟ می‌خواهم یاد بگیرم کدام شعر، کدام سرود، کدام آواز کدام اسم را به زبان بیاورم که زانوی‌ام نلرزد. بگو می‌خواهم بدانم، که دل‌ام نلرزد آنگاه که به پشت سر می‌نگرم...
سفرت به خیر رفیق!»
فرزاد کمانگر
زندان اوین
نامه‌ات را خواندم، برادر جانم فرزاد!
سطر می‌لرزد در اشک
اشک می‌بارد بر سطر
می‌شیارد شور
خطی از سوگ به هرگونه پژمان سکوت

تظاهرات سراسری فرهنگیان در ۲۰ استان در روز جهانی معلم





روز پنجشنبه ۱۳مهر به مناسبت روز جهانی معلم دست کم ۲۸ شهر از ۲۰ استان کشور شاهد تجمعات اعتراضی فرهنگیان بود.در تهران فرهنگیان شاغل و بازنشسته به همراه فعالان کارگری و کارگران بازنشسته و دیگر بازنشستگان و خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل سازمان برنامه و بودجه رژیم دست به تجمع زدند. حضور زنان فرهنگی به جان آمده از ستم آخوندی در این تجمع سه هزار نفری، چشمگیر بود. تجمع کنندگان شعار می دادند: «معلم به پا خیز برای رفع تبعیض»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «این همه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی»، «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه»، «بودجه عادلانه، حق مسلم ماست» و «سفره ما خالیه، پْز شما عالیه»
آنان دست نوشته هایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «معلم، کارگر، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «دست غارتگران از صندوقهای بازنشستگی کوتاه باد»، «جای معلم زندان نیست» و «ما خواهان حقوق بالاتر از خط فقر به میزان حداقل ۴میلیون تومان هستیم
همزمان معلمان شاغل و فرهنگیان بازنشسته در شهرهای مختلف از جمله شهرهای اهواز، اصفهان، شهر کرد، یزد، کرج، قزوین، تبریز،‌ رشت، ساری، آزاد شهر (استان گلستان)، مشهد، بجنورد، تربت حیدریه، خرم آباد، ‌‌الیگودرز، ملایر، کوهدشت و رومشکان و دلفان (استان لرستان)، همدان، کرمانشاه، سنندج،‌ سقز، مهاباد، مریوان و بوشهر و... دست به تجمع زدند. در شیراز فرهنگیان در اقدامی نمادین یک تابوت را به مثابه نماد نابودی آموزش و پرورش کشور تشییع کردند.
فرهنگیان در قطعنامه سراسری خود خواستار پرداخت ۹ ماه مطالبات معوقه، همسان سازی حقوق معلمان شاغل و بازنشسته با دیگر کارکنان دولت به نحوی که حقوق هیچ معلمی زیر خط فقر نباشد، برقراری بیمه درمانی کامل، تأمین امنیت شغلی و روانی عموم معلمان اعم از معلمان بخش خصوصی، معلمان حق التدریسی و معلمان آزاد و پوشش بیمه درمانی برای آنها، ارتقای نظام تربیت معلم کشور، کیفیت ‌بخشیدن به آموزش کودکان به ویژه در مناطق محروم و کودکان بازمانده از تحصیل و مهاجر، تأمین نیازهای دانش آموزان با توجه به تنوع جغرافیایی، فرهنگی و قومی آنها، تأمین الزامات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس..شدند.
مقاومت ایران با درود به فرهنگیان شریف و دیگر اقشار به پا خاسته عموم مردم به ویژه جوانان دلیر را یه حمایت و همبستگی با آنها فرا می خواند
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴مهر ۱۳۹۶ (۶ اکتبر ۲۰۱۷
https://www.hambastegimeli.com/…/71335-تظاهرات-سراسری-فرهنگ…

ترامپ «آرامش قبل از توفان است»

خبرگزاری رویتر روز جمعه گزارش داد:‌ دونالد ترامپ بعد از بحث در مورد رژیم ایران و کره شمالی با رهبران نظامی آمریکا عکسی باآنها گرفته و این لحظه را «آرامش قبل از توفان» اعلام کرد
ترامپ روز پنجشنبه بعد از این‌که خبرنگاران در اتاق پذیرایی کاخ سفید برای عکس گرفتن از او و بانوی اول ملینیا ترامپ با رهبران یونیفورم پوش نظامی وهسمرانشان جمع شده بودند گفت: «شما می‌دانید که این نشان‌دهنده چیست؟». او گفت: «شاید آرامش قبل از توفان است».
ترامپ به خبرنگارانی که سؤال می‌کردند، چه توفانی؟ گفت خواهید فهمید.
ترامپ اوایل شب در حالی که با مقامهای ارشد دفاعی در اتاق کابینه نشسته بود در مورد تهدید کره شمالی و ممانعت از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی صحبت کرده بود.
او گفت: «در کره شمالی هدفمان خلع‌سلاح اتمی است». «ما نمی‌توانیم به این دیکتاتوری اجازه دهیم که کشورمان و متحدان ما را با تلفات غیرقابل تصور تهدید کند. ما آنچه راکه باید انجام دهیم تاکه مانع از واقعه شویم انجام خواهیم داد و باور کنید این کار اگر لازم باشد انجام خواهد شد».
به گزارش خبرگزاری رویتر دونالد ترامپ روز پنجشنبه هم‌چنین سخنان تندی در مورد رژیم ایران کرد و گفت این رژیم به تعهداتش در مورد روح توافقنامه که با قدرتهای جهان برای مهار برنامه اتمی خود بسته بود پابیند نبوده است.
یک مقام ارشد دولت روز پنجشنبه گفت ترامپ انتظار می‌رود به‌زودی عدم تأیید این توافقنامه مهم را اعلام کند.
ترامپ مواضع عالی در دولت خود را با ژنرال‌های نظامی از جمله رئیس ستادش ژنرال بازنشسته جان کلی و مشاور امنیت ملی سپهبد اچ آر مک مستر پر کرده است، مک مستر معمولاً لباس مدنی در کاخ سفید می‌پوشد که برای این جلسه یونیفرم پوشیده بود.
ترامپ بدون اشاره مشخصی به رهبران برای ارائه هر چه سریعتر گزینه‌های نظامی برای مواقع مورد نیاز، فشار آورده است.
او در خلال جلسه در اتاق کابینه گفت: «با پیشروی، از شما انتظار دارم هر چه سریعتر برایم طیفی از گزینه‌های نظامی را برای زمان موردنیاز ارائه کنید. می‌دانم که بوروکراسی دولت کند است اما من روی شما که بر موانع بوروکراسی غلبه کنید حساب می‌کنم».

مردم و کشور ایران از نگاه حکومت‌گران:


ـ گرگ فقر، فربه و پروار می‌شود و بر سفره‌ی مردم پوزار می‌کشد. به دُرُک
 پدران شرمگین، رؤیاهای بر باد رفته کودکان
ـ اعتیاد و فساد، بیداد می‌کند. به دُرُک
ـ گرانی کمر مردم را تا می‌کند. به دُرُک
ـ بیلان خودکشی، رکورد می‌شکند. به دُرُک
ـ فرزندفروشی و کلیه‌فروشی باب می‌شود. به دُرُک
ـ کارگران از دو ماه تا یک سال و بیشتر حقوق نمی‌گیرند. به دُرُک
کارگران بدون حقوق، کودکان بدون نان
ـ 42درصد بیکاران ایران، دانشگاهیان هستند! به دُرُک
ـ در رتبه‌بندی کشورهای شاد و غمگین دنیا، مردم ایران غمگین‌ترین هستند. الهی شکر! مملکت هر چه عزادارتر، سنگین‌تر! بهتر
ـ حقوق زنان سرپرست خانواده از حقوق مردان کمتر است! به دُرُک! (دندشان نرم! می‌خواستند زن نشوند
ـ سرانه مطالعه برای هر ایرانی 8دقیقه است. به دُرُک! (بدبخت اروپایی‌ها که سرانه مطالعه‌شان 48دقیقه است
ـ آمار مهاجرت ایرانیان و فرار مغزها از ایران بیداد می‌کند. به دُرُک
ـ دختر و پسر پنج ساله و هفت ساله، کارگران ساختمان‌اند و بلوک و آجر و سیمان حمل می‌کند. این‌ها رؤیای مدرسه و سینما و لذت زندگی‌شان بر باد رفته؛ به دُرُک
 تحصیل زیر خط فقر
ـ شهروند ایرانی در کارتن می‌خوابد. زمستان که سر برسد، از سرما و گرسنگی یخ می‌زند و می‌میرد. به درک! «منشور حقوق شهروندی» اش در جیب دولت و بیت ولایت محفوظ است! به‌جایش پول‌های سپرده‌گذاران خرج سوریه، یمن، بلاد اسلام و سرمایه نجومیِ سرداران حکومتی و ولایتی می‌شود. مبارک
ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقیِ ایران، چنان تباه شده است که در تاریخ سه‌هزار ساله‌اش بی‌نظیر است. به دُرُک 
*** *** ***
ـ من دندان همه‌ این «به دُرُک» ها را کشیده‌ام. من بر مالیات و درآمد خالص و ناخالص و ثروت عظیم مملکتی پهناور خیمه زده‌ام و خرج سوریه، عراق، یمن، زندانها، تبلیغات‌چی‌ها و ملازمان و «دار» خیابانها می‌کنم که سر پا بمانم. مبارک
 بارگاه خمینی بر روی خون و سفره مردم ایران
ـ من از بالای سر قرون وسطا دستم را دراز می‌کنم و تکنولوژی مدرن ارعاب، جاسوسی و هسته‌یی را برای حفظ خودم خرید و وارد می‌کنم. مبارک 
همان چهار درصدی که با من‌اند، امت اسلام‌اند. حیات متعارف بقیه مردم ایران از هم بپاشد و بمیرد. به دُرُک
(زندگی هر ایرانی در نظام ولایت فقیه، می‌تواند ادامه طولانیِ این جامعه‌شناسی باشد...)

ریزش و ژن خوب در نظام جمهوری اسلامی در برنامه آفساید

واکنش غیظ آلود صادق لاریجانی درباره فساد مالی و جاسوسی دخترش

آخوند دژخیم صادق لاریجانی در قبال انزجار اجتماعی از خبرهای منتشر شده درباره فساد مالی خودش و جاسوسی دخترش برای انگلیس، واکنشی غیظ آلود نشان داد وی گفت: صادق لاریجانی: در فتنه 88 در بحث نفوذ و البته خب حالا طبیعی است علیه قوه قضاییه دستگاه قضایی مسئولان قضایی شخص رئیس قوه هر چی می‌خواهند می‌کنند، میگند، اقدام می‌کنند شایعات درست می‌کنند شما اخیراً دیدید شایعات درست می‌کنند، یک عده به من گفتند شما جواب بدهید گفتم من چه جوابی بدهم؟ چه پاسخی به حرفهایی که صددرصد کذبه من بنشینم اینجا جواب بدهم؟ اینها مسببینش رو ما 
...می‌شناسیم کی اند؟ اراذل و اوباشی اند که از فتنه 88 فرار کردند رفتند اونجا این کارها رو می‌کنند

فراخوان بیش از ۶۰نماینده مجلسین انگلستان برای به‌ رسمیت‌ شناختن قتل‌عام سال ۶۷در ایران به‌مثابه یک جنایت علیه بشریت

کنفرانس سالانه حزب محافظه انگلستان در روزهای اول تا چهارم اکتبر، در شهر منچستر برگزار شد. هیأتی از مقاومت ایران ضمن شرکت در این کنفرانس، با گروهی از رهبران حزب و رؤسای کمیته‌های مختلف پارلمانی دیدار و گفتگو کرد. نمایندگان حزب محافظه‌کار در این دیدارها وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران، افزایش اعدام‌ها، به‌ویژه اعدام نوجوانان و زنان به ‌دست دژخیمان رژیم و وضعیت وخامت‌بار زندانیان سیاسی و سرکوب مدافعان حقوق ‌بشر را مورد بحث و بررسی قرار دادند. نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلستان، ضمن محکوم ‌کردن نقض شدید حقوق‌بشر، به‌ویژه سرکوب زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر، حمایت خود را از حق دموکراتیک مردم ایران برای مقاومت در برابر رژیم آخوندی اعلام کردند.در جریان این کنفرانس، بیش از 60تن از نمایندگان حزب محافظه‌کار از هر دو مجلس انگلستان با صدور بیانیه‌یی، از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت، برای پایان دادن به مصونیت مقامات رژیم و مسئولان قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 حمایت کردند و از دولت و وزارت‌خارجه انگستان خواستند این قتل‌عام را به ‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسند و از اقدامات انجام ‌شده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران حمایت کنند.نمایندگان مجلسین انگلستان هم‌چنین از دولت انگلستان خواستار آن شدند که از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل بخواهد، دستور تحقیقات درباره قتل‌عام 67 را به‌منظور قرار دادن عاملان و آمران آن در مقابل عدالت صادر کند
بیانیه‌ایران‌: فراخوان به سازمان ملل‌متحد برای تحقیق درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷
ما عمیقاً نسبت به وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران و به‌خصوص تعداد فزاینده اعدامها نگرانیم؛ (اعدام‌هایی که تعداد آن) در دوران روحانی به بیش از 3200مورد رسیده و از ژوئیه 2017 بیش از 200اعدام گزارش شده است.
گزارش گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران در 14 اوت 2017 این نقض‌ها را مستند می‌کند و هم‌چنین قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در 1988 را مورد توجه قرار می‌دهد که شامل مردان، زنان و نوجوانان و تمام زندانیان سیاسی می‌شود که از جنبش اپوزیسیون اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت می‌کردند.
از آنجا که این گزارش:
- می‌گوید که این اعدام‌های جمعی پس از فتوای خمینی، انجام شد؛
- افشاگریهای قبلی را تأیید می‌کند که مقامات عالی‌رتبه رژیم مسئول این قتل‌عام بودند، از جمله وزیر دادگستری، یک قاضی دادگاه عالی و رئیس یکی از بزرگ‌ترین بنیادهای مذهبی در کشور و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه؛- (از آنجایی که گزارش) می‌گوید «برخی از مقامات مذهبی و رئیس قوه قضاییه تصدیق کردند که این اعدامها انجام شده بود و در مواردی از آنها دفاع کرده‌اند» ؛ و اسناد «... تهدید و ارعاب و تعقیب مدافعان حقوق‌بشر که در پی حقیقت و عدالت» هستند را ارائه می‌کند.
ما امضا‌کنندگان زیر، از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، برای اقدام سازمان ملل و کشورهای دموکراتیک غربی برای پایان دادن به مصونیت مقامات (رژیم ایران) حمایت می‌کنیم و از دولت و وزارت‌خارجه انگستان مصرانه می‌خواهیم که:
- این قتل‌عام را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت در توافق انگلستان برای حمایت از اقدامات انجام‌شده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران به‌رسمیت بشناسند و آن‌را محکوم کنند؛
- از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل بخواهند که دستور یک تحقیقات درباره این قتل‌عام را با هدف قرار دادن عاملان و آمران آن در مقابل عدالت صادر کند.
شرکت هیئت مقاومت ایران در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار from Simay Azadi on Vimeo.

جلسه استماع در کنگره آمریکا: شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند

در جلسه استماع زیرکمیته تروریسم کمیته امور خارجی کنگره آمریکا، که با عنوان «شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند» برگزار شد، شرکت کنندگان بر ضرورت مقابله با دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه تأکید کردند. قاضی تدپو در این جلسه گفت: امن‌ترین راه برای برقراری صلح، تغییر رژیم در ایران است تا مردم خودشان تصمیم‌گیری کنند.
گزارشی کوتاهی از این جلسه استماع:
قاضی تدپو-ر‌ئیس زیرکمیته تروریسم کنگره آمریکا
در جلسه استماع زیرکمیته تروریسم کمیته امور خارجی کنگره آمریکا که چهارشنبه شب برگزار شد، تد پو، رئیس این کمیته گفت: وقتی تهدیدی در منطقه وجود دارد می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که رژیم ایران و عواملش و شبه‌نظامیانش همان اطراف هستند.
از یمن گرفته تا افغانستان تسلیحات رژیم ایران در اختیار برخی از خطرناکترین عوامل آن قرار دارد. این یک استراتژی حساب شده توسط حکومت ملایان در تهران است تا کنترل خود را بر روی کشورهای منطقه اعمال کنند...
آنها فرقه‌گراها را تسلیح می‌کنند و نهادهای مشروع را تضعیف می‌کنند. در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین و سرزمینهای فلسطینی، رژیم ایران از عوامل افراطی خود حمایت می‌کند تا با بیرحمی حکومت کنند و یا دنبال قبضه قدرت با حذف اپوزیسیون سیاسی باشند. رژیم ایران هم‌اکنون گروه‌های متعددی همانند حزب‌الله لبنان ایجاد کرده تا بتواند از آنها برای زورگویی در سراسر منطقه استفاده کند. تأمین مالی این نیروها از منابع مالی آزاد شده در توافق برجام صورت می‌گیرد و عقب‌نشینی اوباما در 8سال گذشته آنها را قدرتمند کرده است،
قاضی تدپو رئیس این جلسه در ادامه سخنرانی خود گفت: به‌یاد داشته باشیم دخالتهای رژیم ایران در عراق دموکراسی نوپای این کشور را مسموم کرد و رژیم اسد در سوریه را سر پا نگه داشت. این رژیم مشغول عضوگیری سربازان نوجوان از افغانستان است تا رژیم اسد را در سوریه نجات دهد.
کنگره باید با طراحی یک استراتژی به مقابله با تمامی عوامل رژیم ایران اقدام کند.
قاضی تدپو اضافه کرد:
وزیر تیلرسون در استماع کمیته خارجی به سؤال من که آیا سیاست دولت آمریکا تغییر رژیم در ایران است پاسخ مثبت داد و گفت که هدف همین است. البته نگفت چه‌طور، ولی گفت: «تغییر رژیم». من شخصاً فکر می‌کنم پاسخ همین است و آقای زلدین هم بر آن تأکید کرد. مردم ایران از نظر من خواهان آن هستند که حکومت خودشان را تحت کنترل داشته باشند و نه این‌که این حکومت توسط آخوندها و (خامنه‌ای) دیکته شود. امن‌ترین راه برای برقراری صلح، تغییر رژیم در ایران است تا مردم خودشان تصمیم‌گیری کنند.
نماینده کنگره لی زلدین در سخنانش گفت: «در سال 2009میلیون‌ها ایرانی به خیابانها آمدند... و دولت آمریکا گفت این ربطی به ما ندارد... در ایران میلیونها ایرانی می‌خواهند کشورشان را به شیوه بهتری هدایت کنند... و بار دیگر که چنین وضعیتی پیش بیاید، امیدوارم که ما بتوانیم تأثیرگذار باشیم و نتیجه متفاوتی برای (مردم ایران) حاصل شود».
کیتینگ، عضو ارشد این کمیته در سخنرانی خود گفت: اقدامات و سیاست خارجی بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران مطمئناً عامل نگرانی جدی است چون امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و اجازه نمی‌دهد مردم این منطقه دولتهای مشروع و مؤثری داشته باشند. ما باید علیه حمایت این رژیم از گروه‌های که به نیابت از آن عمل می‌کنند، اقدام کنیم.
این رژیم از طریق ایجاد بی‌تباتی و درگیری دخالتهای خود را در منطقه گسترش می‌دهد.
نماینده اشنایدر نیز گفت: همه متفق‌القول هستیم که باید در برابر رژیم ایران بایستیم. این کافی نیست علاوه بر این، ما باید گامهای معینی را به این دولت و کنگره توصیه کنیم تا که جلوی دخالتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه را بگیرند.
ملیسا دالتون، از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی نیز در این جلسه استماع تأکید کرد که هدف رژیم ایران از گسترش دخالتهایش در کشورهای منطقه، کسب موقعیت سیاسی و اقتصادی و به‌ویژه اطمینان از حفظ و بقای حکومتش در ایران است.
آمریکا - سیاست تغییر رژیم ایران - جلسه استماع زیر کمیته تروریسم from Simay Azadi on Vimeo.

دونالد ترامپ: رژیم ایران به روح برجام پایبند نبوده و از تروریسم حمایت می‌کند

دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۱۳مهرماه 96 درآستانه دیدار با فرماندهان نظامی آمریکا بار دیگر تأیید کرد رژیم ایران به روح توافق هسته‌یی پایبند نبوده است.وی پیش از نشست خود با وزیر دفاع و مقامهای ارشد نظامی این کشور گفته است: نباید اجازه داد رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد، این رژیم از تروریسم حمایت می‌کند، وخشونت، خونریزی و هرج و مرج را در سراسر خاورمیانه گسترش می‌دهد. بهمین دلیل می‌بایست ستیزه‌جویی مستمر و بلندپروازی هسته‌یی رژیم ایران را متوقف کرد. این رژیم به روح توافق هسته‌یی پایبند نبوده و ما در همین نشست در این باره بحث خواهیم کرد
ترامپ در پاسخ به سؤالات متعدد خبرنگاران در خصوص برجام گفت: به‌زودی خبرهایی درباره ایران خواهید شنید
دونالد ترامپ هنگام عکس گرفتن با ژنرال‌های آمریکایی گفته است، «می‌دانید به این چه می‌گویند؟ شاید این آرامش قبل از توفان است

غارت‌شدگان متحصن در تهران: روحانی روحانی ننگت باد سیف سیف مرگت باد+ غارت‌شدگان اهواز دومین روز تحصن شبانه خود را سپری کردند

پنج‌شنبه شب ۱۳مهرماه ۹۶ غارت‌شدگان کاسپین در نوزدهمین روز تجمع شبانه خود با شعارهای «روحانی روحانی ننگت باد -سیف سیف مرگت باد» اعتراض خود را به چپاول سپرده‌هایشان توسط این مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران و حمایت آخوند شیاد روحانی و ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی رژیم از این چپاول نشان دادند. غارت‌شدگان هم‌چنین شعار می‌دادند «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی وای از این ظلم وای از این ظلم» و «هزار تومن کم بشه اینجا قیامت می‌شه» غارت‌شدگان بر ادامه تحصن تا پس گرفتن داراییهای به غارت رفته خود تأکید کردند
بنا‌ به گزارشهای دریافتی پنجشنبه‌شب ۱۳مهرماه ۹۶ غارت‌شدگان مؤسسه آرمان در اهواز که در اعتراض به غارت سپرده‌های خود توسط این مؤسسه متعلق به سپاه پاسداران تحصن خود را از روز چهارشنبه ۱۲مهرماه در مؤسسه ملل در کیانپارس اهواز آغاز کرده‌اند دومین روز تحصن خود را با برگزاری تجمع شبانه سپری کردند.
در این تحصن که جلوی مؤسسه ملل که غارت‌شدگان آن را برای تحصن خود به تصرف درآورده‌اند برگزار شد؛ شعار می‌دادند: «می‌جنگم می‌میرم پولمو پس می‌گیرم
https://www.mojahedin.org/news/206061
https://www.mojahedin.org/…/2017106_SpecilaClip_73116397.mp4
https://www.mojahedin.org/…/غارت-شدگان-اهواز-دومین-روز-تحصن…^فیلم
https://www.mojahedin.org/…/2017106_SpecilaClip_74926351.mp4