شنبه، فروردین ۲۵، ۱۳۹۷

ترانه بانگ قلندر – اثری از استاد محمد شمس

فاکس نیوز : این عملیات پیامی به رژیم ایران و روسیه بود که آمریکا قرار است در خاورمیانه درگیر بماند


این عملیات اولین تلاشی‌ست که نشان می‌دهد دولت #ترامپ به دنبال رژیم ایران، در کل منطقه خواهد رفت...

مطبوعات حکومتی به نقش زنان در اعتراضات اصفهان اعتراف می کنند

روزنامه حکومتی شرق نوشت که زنان اصفهان به تجمع اعتراضی پیوستند.
این روزنامه روز پنجشنبه ۲۳ فروردین گزارش داد، «باز هم کشاورزان اصفهانی در صدد سازماندهی تجمع اعتراضی برای احیای حقابه های خود بر آمدند.این بار اما زنان خوراسگانی هم دوشادوش مردان به صحنه اعتراضات وارد شدند.»
زنان معترض در اين تجمع شعار دادند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کشاورز روی هواست امروز».
کشاورزان شرق اصفهان بیش از یک ماه است که برای به دست آوردن سهم خود از آب زاینده رود که برای اهداف سپاه پاسداران منحرف شده و به مزارع آنها نمی رسد، دست به اعتراض و تظاهرات زده اند و از حمایت مردم و جوانان اصفهان 
آن برخوردار هستند.

دانشجویان دانشگاه شیراز به اخراج استادشان اعتراض کردند

جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز در اعتراض به اخراج یکی از استادان دانشگاه دست به یک تجمع اعتراضی زدند.زنان جوان که در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند در این اعتراض که روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷ برگزار شد، شرکت فعال داشتند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف به «اخراج مغزها» اعتراض کردند.طی سال گذشته زنان جوان در ۱۱۱ مورد از اعتراضات در دانشگاههای مختلف سراسر کشور شرکت داشتند و خواهان حقوق خود و یا ارتقاء وضعیت و امکانات آموزش شدند.

حمله به سوریه بلوف‌های تو خالی‌ ایران و روسیه را بر ملا کرد

سفیر روسیه: حملات به سوریه توهینی به پوتین بود و پیامدهایی خواهد داشت
سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که حملات نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه پیامدهایی در پی خواهد داشت و اعلام کرد که توهین به رئیس جمهوری روسیه را نمی‌پذیرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در توئیتر خود نوشت: یک سناریوی از پیش طراحی شده اجرایی شده است. یک بار دیگر ما تهدید شده‌ایم. ما هشدار دادیم که چنین اقدامانی بدون پیامد نخواهد بود.وی ادامه داد: توهین به رئیس جمهوری روسیه غیرقابل قبول است. آمریکا، بزرگترین مالک زرداخانه تسلیحات شیمیایی است و حق این را ندارد که دیگر کشورها را مقصر بداند.

نگاهی به طرح صلح شورای ملی مقاومت در قبال جنگ ضد میهنی خمینی

ریچارد گولدبرگ: زمان آماده ساختن متحدان آمریکا برای تحریمهای آینده علیه رژیم ایران فرا رسیده است

ریچارد گولدبرگ، مشاور ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن گفت: آمریکا باید کم کم متحدان خود را برای احتمال اعمال تحریمها علیه رژیم ایران آماده کند. وی که با سی.ان.بی‌.سی مصاحبه می‌کرد افزود:‌ «با انتصاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو به سمت وزیر خارجه، رئیس‌جمهوری زمینه را بگونه‌یی فراهم کرده که به‌نظر می‌رسد قصد خروج از توافق هسته‌یی و تا اندازه‌ای احیای تحریمها را دارد.»
گولدبرگ همچنین گفت: «بنظر من عاقلانه است که وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری از هم‌اکنون با متحدان شروع به گفتگو کنند ـ خصوصاً با متحدان آسیایی که وارد کنندگان نفت ایران هستند ـ که با بازگرداندن تحریمها چگونه باید عمل کرد.» وی افزود: «این نکته حائز اهمیت است که عربستان سعودی گفته است آماده است نفت ایران را به‌طور موردی با نفت دیگری جایگزین کند، چه چین، کره جنوبی، ژاپن و هند باشد، ما باید با متحدانمان و شرکای ژئوپولیتیک در منطقه همکاری نزدیک داشته باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که باعث وحشت در بازارهای نفت نشویم، و مسئولانه عمل کنیم و این روش توأم با ملاحظات نظامی در سوریه و عراق و دیگر مناطق، و همراه با استراتژی دیپلوماتیک و سیاسی برای عقب راندند رژیم ایران باشد.»

تجمع اعتراضی کشاورزان و مردم اصفهان برای ششمین روز متوالی




ششمین روزتجمع کشاورزان و مردم اصفهان در اعتراض به ندادن حق_آبه
کشاورزان شرق اصفهان امروز شنبه 25فروردین 97 برای ششمین روز متوالی در پاسخ به فراخوان قبلی در اعتراض به ندادن حق‌آبه از سوی رژیم آخوندی در میدان خوراسگان تجمع کردند.
تظاهر کنندگان شعار می‌دادند:
مرگ بر آب فروش خائن مردم فروش
نیروهای سرکوبگر حکومتی مسیر مردم را در خیابان جی با گذاشتن مانع و ماشین‌های آبپاش بسته‌اند!
روز گذشته کشاورزان اصفهان، در اعتراض به پرداخت نشدن حق آبه شعار می‌دادند:
دشمن ما همین جاست، الکی می گن آمریکا است
در این تظاهرات زنان نقش چشمگیری داشتند.
نیروهای ضدشورش برای ایجاد رعب و وحشت با اتوبوس‌های مجهز به آب‌پاش و تفنگ‌های گاز اشک‌آور در مسیر راهپیمایی کشاورزان به چشم می‌خورد.
آخوند جنایتکار یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه رژیم در اصفهان در نمایش جمعه این هفته این شهر خشم خود را از تظاهرات مردم نشان داد و وقیحانه گفت:‌ «تجمعات پی‌درپی و شعارهای افراد نشان می‌دهد که آنان مغرض و به‌دنبال فتنه و آشوب هستند.» آنها «قصد آب را ندارند و می‌خواهند شیطنت کنند؛ به همه خانواده‌ها مبلغی داده شده و آب نیز وجود ندارد و نباید توقع وجود داشته باشد».
مردم و کشاورزان متحصن اصفهانی پس از راهپیمایی؛ هنگامی که در برابر گله نیروهای سرکوبگر انتظامی قرار گرفتند؛ بدون اعتنا به تهدیدات و عجز و لابه‌های عوامل رژیم برای متفرق شدن؛ در وسط خیابان نماز جماعت برگزار کردند.
همچنین کشاورزان اصفهان در دهستان شاتور نیز روز جمعه ۲۴فروردین۹۷ در اعتراض به ندادن حقآبه تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان با اسم بردن از چند تن از کارگزاران دزد و غارتگر رژیم شعار می‌دادند: مرگ بر چهار خائن آب فروش.

کانادا و ناتواز حملات نظامی علیه رژیم اسد حمایت کرد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اعلام کرد از حمله مشترک آمریکا، بریتانیا و فرانسه حمایت می‌کنیم.
روسیه از این حملات ابراز ناخشنودی کرد.آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، در بیانیه‌یی گفت: هشدارهای ما ناشنیده ماند. بار دیگر، ما داریم تهدید می‌شویم. هشدار داده بودیم چنین اقدام‌هایی بدون تبعات نخواهد ماند. همه مسئولیت این تبعات با واشینگتن، لندن و پاریس است.

تلویزیون سی.ان.ان اعلام کرد حداقل یک کشتی جنگی آمریکا از دریای سرخ در عملیات شرکت داشتضربات مشترک آمریکا، فرانسه و انگلستان برای جلوگیری از استفاده از سلاح شیمیایی بوده است.دبیرکل ناتو از حملات هوایی به مراکز نظامی بشار اسد حمایت کرد و جامعه بین‌المللی را به اقدام برای جلوگیری از استفاده از سلاحهای شیمیاییفراخواند.نانسی پلوسی، رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حمله شیمیایی اخیر در سوریه یک جنایت جنگی بوده است.

وزیر دفاع انگلستان: اقدامات متحد پیام روشنی به رژیم سوریه


وزیر دفاع انگلستان بیانیه‌یی در مورد حملات هوایی علیه رژیم سوریه منتشر و اعلام کرد:‌
انگلستان در "حملات دقیق علیه تأسیسات شیمیایی در سوریه" به متحدان پیوسته است.
در این بمبارانها چهار جنگنده انگلستان برای حمله علیه یک پایگاه سابق موشکی در 15مایلی غرب حمص مورد استفاده قرار گرفته است، رژیم سوریه در این پایگاه ذخایر تسلیحات شیمیایی را نگهداری می‌کرد...
وزیر دفاع انگلستان گفت: جامعه بین‌المللی به‌طور قاطعی با نیروی نظامی قانونی و متناسب واکنش نشان داد. او ادامه داد: بگذارید این اقدامات متحد پیام روشنی به رژیم سوریه بفرستد.

سخنرانی دونالد ترامپ در مورد حمله به #سوریه


باید تمام زیر ساخت‌های نیروی هوایی اسد را از بین بردـ ۲۴ فروردین

ژنرال ۴ ستاره بازنشسته، جک کین، رئیس انستیتوی مطالعات جنگ در مصاحبه با فاکس نیوز می گوید: باید تمام زیر ساخت‌های نیروی هوایی اسد را از بین ببریم که عبارت است از شش پایگاه هوایی عملیاتی و همه امکانات پشتیبانی مربوط به آنها.
آیا بمباران شیمیایی سوریه یک نقطه عطف در سیاست خارجی دونالد ترامپ است؟
ژنرال جک کین: بله، قطعا اینطور خواهد بود. اسد مجددا از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است. این قطعا یک حرکت گستاخانه و بیشرمانه از جانب اسد است. او احتمالا فکر کرده دست باز دارد. البته باید صادق باشیم، ما هیچوقت کاری نکردیم که او به طور کامل قیمت به کار گیری تسلیحات شیمایی را بپردازد. به نظر من مشکل همینجاست. این بار دیگر نباید مانند دفعه قبل یک پاسخ محاسبه شده محدود به آن بدهیم، و فقط پایگاه هوایی که حمله از آن صورت گرفته بود را هدف قرار دهیم، بلکه این بار باید تمام زیر ساخت‌های نیروی هوایی اسد را از بین ببریم که عبارت است از شش پایگاه هوایی عملیاتی و همه امکانات پشتیبانی مربوط به آنها. ما باید این کار را در هماهنگی با برخی از متحدانمان انجام دهیم تا همزمان به معیارها و استانداردهای بین المللی نیز ملتزم باشیم. این حمله شیمیایی فقط حمله‌ای علیه مردم سوریه نیست،‌ بلکه حمله‌ای علیه کل جامعه بین المللی است که به کار گیری چنین تسلیحات وحشتناکی را ممنوع اعلام کرده است.
ژنرال جک کین در پاسخ به سؤال دیگری درباره حمایت رژیم ایران از اسد و جری شدن این رژیم می گوید: در حال حاضر ده ها هزار نیروی حزب الله در سوریه هستند که قاتلان اصلی هستند، و نه نیروهای زمینی اسد. رژیم ایران اکنون یک پل زمینی در اختیار دارد که از طریق آن می‌تواند امکانات خود را از طریق عراق و سوریه به لبنان برساند، و پایگاه‌های میانی در سوریه ایجاد کند. این به لحاظ استراتژیک برای آمریکا یک مشکل جدی است.
ما باید با متحدانمان کار کنیم. من مدتی است گفته‌ام زمان آن رسیده که اعراب میخ خود را بکوبند. زمان آن رسیده که ما به صورت یک اتحاد به هم بپیوندیم. یک سال پیش در تابستان، رئیس جمهور در ریاض همین را در مقابل ۵۵ رئیس کشور گفت‌. این یک سفر تاریخی و عمیق بود. زیرا کلماتی که او به کار برد این معنی را می‌دهد: «من در مقابل تهدید اصلی استراتژیک منطقه یعنی رژیم ایران در کنار شما خواهم ایستاد. و ما با هم اسلام تندرو را از بین خواهیم برد. فکر کنم او از عبارت افراط‌گرایی خشونت آمیز استفاده کرد. این دو عاملی است که در اینجا عمل می‌کند. ولی تهدید اصلی استراتژیک منطقه که با آن مواجه هستیم، رفتار تهاجمی و بدخیم رژیم ایران است. به نظر من ما باید روابط خود را رسمی کنیم و باید با این نیروهای مهاجم در این منطقه مقابله کنیم.
ژنرال جک کین افزود: کاری که در سوریه باید انجام شود، نابود کردن سیستم‌های شلیک این مواد شیمیایی است. به نظر من باید همه پایگاه‌های هوایی و همه زیرساخت‌های حول و حوش آنرا از میان ببریم. یعنی امکانات سوخت رسانی، انبارها و سوله‌ها، زاغه‌های مهمات و مشابه آن. اگر بخواهیم خود پایگا‌ه‌های هوایی را از نیز بین ببریم، در این صورت موشک‌های کروز به تنهایی قادر به این کار نیستند و باید از هواپیماهای استیلث برای این منظور استفاده کنیم. این‌ها گزینه‌هایی است که در اختیار رئیس جمهور گذاشته خواهد شد
باید تمام زیر ساخت‌های نیروی هوایی اسد را از بین بردـ ۲۴ فروردین from Simay Azadi on Vimeo.

رئیس‌جمهور فرانسه: بعد از حمله شیمیایی مرز سرخ زیر پاگذاشته شده بود

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به‌دنبال حملات امشب علیه رژیم اسد با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: مرز سرخ تعیین شده توسط فرانسه در ماه مه 2017 زیر پا گذاشته شده است. لذا من امشب به نیروهای مسلح فرانسه به‌عنوان بخشی از عملیات بین‌المللی همراه با ایالات متحده و انگلستان علیه ذخایر مخفی شیمیایی رژیم سوریه فرمان دخالت دادم.

صحنه شروع عملیات نظامی علیه سوریه+ شلیک موشک از ناوهواپیمابر آمریکایی به سوریه +اصابت موشکها به اهداف در سوریه


حملات هوایی نیروهای حفاظت اسد و فرودگاههای نظامی را هدف قرار داد

حملات هوایی مشترک آمریکا، فرانسه و انگلستان، تیپ 105نیروهای حفاظت ریاست‌جمهوری و فرودگاه نظامی المزه و مرکز پژوهشهای علمی در دمشق را که به تهیهٴ سلاح شیمیایی اختصاص داشت و هم‌چنین چندین انبار نظامی را در حمص هدف قرار داد
حملات هوایی هم‌چنین مرکز تیپ41 نیروهای ویژه و هم‌چنین اهدافی در نزدیکی منطقهٴ قلمون شرقی را نیز منهدم کرده است.
https://news.mojahedin.org/i/حملات-هوایی-نیروهای-حفاظت-اسد-…

کنفرانس مطبوعاتی ژنرال جیمز متیس در پنتاگون درباره حمله به رژیم اسد

هم‌چنانکه جهان مطلع است، مردم سوریه به واسطه وحشی‌گری طولانی‌مدت رژیم اسد، رنج بسیاری متحمل شده‌اند. در هفتم آوریل این رژیم تصمیم گرفت تا بار دیگر از هنجارهای انسانهای متمدن سرپیچی کند و با استفاده از سلاحهای شیمیایی برای کشتار زنان، کودکان و سایر بیگناهان، قانون بین‌المللی را به طور تام و تمام نادیده گرفت. ما و متحدانمان این جنایات را غیرقابل بخشش می‌دانیم
فرمانده کل قوای ما، رئیس جمهور، طبق ماده دوم قانون اساسی از اختیار به کارگیری نیروی نظامی در آن سوی مرزها برای دفاع از منافع ملی مهم ایالات متحده برخوردار است، ایالات متحده دارای منافع ملی حیاتی در فجایع رو به وخامت در سوریه و مشخصاً بازدارندگی در رابطه با استفاده و گسترش سلاحهای اتمی است
سال گذشته در واکنش نسبت به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان و برای علامت دادن به رژیم که استفاده از سلاحهای شیمیایی را متوقف کند ما پایگاه نظامی‌ای را که سلاحهای شیمیایی از آن شلیک شده بودند هدف قراردادیم.
امروز، ساعتهايی پیش، پرزیدنت ترامپ به ارتش آمریکا دستور اجرای عملیات را در هماهنگی با متحدانمان برای نابود کردن توانمندی تحقیق، توسعه و تولید سلاحهای شیمیایی رژیم سوریه صادر کرد. امشب فرانسه، انگلستان و ایالات متحده اقدام قاطع برای نابود کردن زیرساختهای تسلیحات شیمیایی سوریه را اتخاذ کردند
واضح است که رژیم اسد، سال گذشته پیام را نگرفت. این بار ما و متحدانمان ضربه سنگین‌تری وارد کردیم. ما با یکدیگر پیامی آشکار به اسد و دستیاران جنایتکارش دادیم. پیام این بود که آنها نباید حمله شیمیایی دیگری را انجام دهند چرا که مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت
هفتاد کشور تشکیل دهنده ائتلاف برای شکست دادن داعش متحد شده‌اند کماکان به هدف شکست دادن داعش در سوری متعهد هستند
می‌خواهم تأکید کنم که این حملات، رژیم سوریه را هدف گرفته‌اند. برای اجرای این حملات، وقت زیادی صرف کردیم تا از تلفات غیرنظامی و خارجی، ممانعت کنیم
ولی زمان است که تمامی کشورهای متمدن به فوریت متحد شوند تا با حمایت از روند صلح ژنو که از حمایت سازمان ملل برخوردار است، جنگ داخلی سوریه را به پایان برسانند
در هماهنگی با کنوانسیون تسلیحات شیمیایی که استفاده از چنین سلاحهایی را ممنوع می‌کند، ما کشورهای مسئول را ترغیب می‌کنیم که رژیم اسد را محکوم کنند و در اراده مستحکم ما برای جلوگیری از به‌کارگیری مجدد تسلیحات شیمیایی به ما بپیوندند
https://news.mojahedin.org/i/کنفرانس-مطبوعاتی-ژنرال-جیمز-مت…

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران در مورد حمله آمریکا و متحدینش به اسد

نابودی تأسیسات شیمیایی دیکتاتور سوریه یک اقدام ضروری برای پایان فاجعه در سوریه استو باید با اخراج کامل پاسداران و شبه‌نظامیان مزدورشان از سراسر منطقه تکمیل شود
هدف قرار دادن مراکز و تأسیسات تولید و نگهداری سلاحهای مرگبار شیمیایی دیکتاتور بیرحم سوریه و از کار انداختن ماشین جنگی این رژیم، یک اقدام ضروری برای پایان دادن به فاجعه تاریخی سوریه است که 7سال است بیش از 500هزار کشته در میان کودکان و زنان و مردان بیگناه و بی‌دفاع به‌جای گذاشته و نیمی از مردم این کشور را آواره کرده و دامنه آن بسا فراتر از مرزهای این کشور رفته است.
این اقدام که خواست مبرم همه مردم و آزادیخواهان سوریه و دیگر کشورهای منطقه است باید با بیرون انداختن رژیم ضدبشری آخوندی و پاسداران و مزدورانش از سوریه و یمن و عراق و دیگر کشورهای منطقه تکمیل شود. رژیمی که عامل اصلی بقای بشار اسد و منشأ اصلی تروریسم و افراطی‌گری و جنگ افروزی در خاورمیانه و بخشهای وسیعی از جهان است.
سیاست مماشات با فاشیسم دینی حاکم باعث شد که این رژیم بدون پرداخت هیچ قیمتی جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در داخل و خارج ایران را به‌ نحو بی‌سابقه‌يی افزایش دهد. زمان پایان دادن قطعی به مماشات و چشم‌پوشی در مقابل این جنایات که نقض آشکار قوانین و معیارهای شناخته شده بین‌المللی است فرا رسیده است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
25فروردین 1397(14آوریل 2018)

خبرگزاری رویتر: حملات هوایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه

خبرگزاری رویتر 25فروردین97 گزارش داد:‌ نیروهای آمریکا، انگلستان و فرانسه صبح شنبه 25فروردین رژیم سوریه را با حملات هوایی زیر ضرب بردند که در پاسخ به یک حمله شیمیایی است که دهها نفر از مردم در هفته گذشته کشته شدند.
این بزرگترین مداخله نظامی توسط قدرتهای غرب در جنگ داخلی سوریه است.
پرزیدنت ترامپ اواخر جمعه این حمله را اعلام کرد. در حالیکه او صحبت می‌کرد انفجارها دمشق را تکان داد...
ترامپ طی یک سخنرانی تلویزیونی از کاخ سفید گفت من به نیروهای مسلح آمریکا دستور دادم تا حملات دقیق روی اهداف مربوط به توانایی‌های تسلیحات شیمیایی بشار اسد دیکتاتور را شروع کنند.
یک مقام آمریکا به رویتر گفت این حملات همزمان چند هدف را با موشکهای کروز تاماهاگ مورد حمله قرار داده‌اند.
یک شاهد عینی گفت منطقه برزه در دمشق مورد حمله قرار گرفته است که محل یک مرکز عمده تحقیقات علمی عمده می‌باشد.
ترامپ در رابطه با حمله شیمیایی که در سوریه شده گفت اینها رفتار یک انسان نیست بلکه جنایات یک هیولا است.
رویتر افزود: دونالد ترامپ کلمات تندی علیه روسیه و رژیم ایران که از حکومت اسد حمایت کردهاند بیان کرد.
ترزا می‌ نخست وزیر انگلستان گفت او به نیروهای مسلح بریتانیا دستور داده تا حملات هوایی هماهنگ و هدفمند برای از بین بردن توان تسلیحات شیمیایی رژیم سوریه را شروع کنند. منظور وی از هماهنگ و هدفمند به حداقل رساندن تلفات شهروندی می‌باشد.

حملات مشترک نظامی آمریکا، فرانسه و انگلستان به رژیم اسد؛ اد رویس خواستار اقدام بیشتری علیه رژیم اسد شد

ساعت:0904
وال استریت ژورنال: یک پیام “بازدارنده” به سوریه
وال استریت ژورنال نوشت: حمله نظامی جمعه شب توسط آمریکا، فرانسه و انگلستان یک پاسخ ضروری به رژیم اسد بود. سؤال این است که آیا این یک تلاش منفرد جهت مجازات اسد است و یا پیش‌درآمد یک استراتژی بزرگتر برای مقابله با تلاش محور اسد-روسیه-رژیم ایران جهت مسلط شدن بر خاورمیانه
به نوشته وال استریت ژورنال بشار اسد و بیش از همه حامیان او یعنی رژیم ایران و روسیه باید بدانند که آنها به‌خاطر حمایت از رفتار اسد بها خواهند پرداخت...آنها سرمایه‌گذاری زیادی روی اسد کرده‌اند که بخواهند عقب بکشند مگر این‌که فکر کنند که بهای بیشتری خواهند پرداخت. برای بازداشتن واقعی بیرحمی و حفاظت از منافع آمریکا، دونالد ترامپ باید استراتژی بزرگتری به‌جای یک حمله یکبارهٴ نظامی داشته باشد.
ساعت: 0900
اد رویس طی بیانیه‌یی خواستار اقدام بیشتری علیه رژیم اسد شد
اد رویس رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا طی بیانیه‌یی درباره حمله به سوریه خواهان اقدامات بیشتر علیه رژیم اسد شد. در این بیانیه آمده است:‌ «دولت موظف به اقدام محدود، در هماهنگی با متحدانمان، برای حسابرسی از اسد برای استفاده از سلاحهای شیمیایی است. هفته آینده، این کمیته یک جلسه درباره سیاست ایالات متحده برای منطقه برگزار خواهد کرد و دولت باید به‌طور کامل استراتژی خودش را برای ماههای آینده تعیین کرده و توضیح دهد. نیروی نظامی نمی‌تواند تنها وسیله پاسخ دادن به این جنایات باشد. ایالات متحده باید با سیاست قوی و فشار مالی جدی دخالت کند. به همین دلیل، سال گذشته، کاخ سفید تحریمهای جدید را علیه اسد و حامیانش اتخاذ کرد. سنا باید این قانون را به سرعت به میز رئیس‌جمهور منتقل کند.
ساعت: 0855
استقبال ترکیه از شروع حملات هوایی علیه رژیم اسد
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه از شروع حملات هوایی به رهبری آمریکا علیه رژیم اسد استقبال کرد. وزارت‌خارجه ترکیه اعلام کرد: عملیات فوری که توسط آمریکا، انگلستان و فرانسه علیه رژیم سوریه شروع شده واکنشی متناسب است.
ساعت: 0815
حمایت ناتو از حمله نظامی به سوریه
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از حمله به سوریه حمایت کرد و گفت:‌ «من از اقداماتی که توسط آمریکا، انگلستان و فرانسه علیه سایتهای تسلیحات شیمیایی رژیم اسد شروع شده حمایت می‌کنم. اینکار توان این رژیم برای حملات بعدی علیه مردم سوریه را کاهش می‌دهد.
وی افزود:‌ ناتو مستمراً ادامه استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم اسد را محکوم کرده است. این یک نقض آشکار قوانین و توافقات بین‌المللی است. کاربرد تسلیحات شیمیایی غیرقابل قبول است و کسانی که مسبب این حمله بودند باید مورد حسابرسی قرار گیرند.
دبیرکل ناتو تأکید کرد: ناتو استفاده از سلاح شیمیایی را به‌عنوان یک تهدید علیه امنیت و صلح بین‌الملل می‌بیند و بر این اعتقاد است که ضروری است از کنوانسیون تسلیحات شیمیایی حفاظت کرد. برای اینکار نیاز به یک پاسخ جمعی و مؤثر توسط جامعه بین‌الملل است.

جمعه، فروردین ۲۴، ۱۳۹۷

📣کنفرانس زنده تصويری :بازی با نرخ ارز توسط آخوندها؛ چرا؟-مهمان برنامه آقای عباس داوری جمعه۲۴ فروردین ۲۱۳۰به وقت ايران

تلگرام کنفرانس زنده
اینستاگرام
پيچ فیس بوك ایران آزادی

بازی با نرخ ارز، کثیف‌ترین پهنه‌ی غارت و چپاول رژیم ـ عباس داوری


در حالی که نرخ یک دلار از مرز ۶هزار تومان گذشته بود، روز ۲۰فرورودین ۹۷، جهانگیری معاون آخوند روحانی اعلام کرد که دلار تک‌نرخه شد و تأکید کرد که «دیگر هیچ نرخی برای دلار غير از ۴۲۰۰تومان به‌رسمیت شناخته نمی‌شود و قاچاق محسوب خواهد شد.» (سایت حکومتی انتخاب ۲۱فروردین ۹۷)
برای روشن شدن علت صعود و سقوط نرخ برابری دلار و نتایج آن برای رژیم که چگونه با این کارش غارت و چپاول سیستماتیک را پیش می‌برد، لازم است نگاهی به بازی رژیم با برابری نرخ ارز خارجی با تومان، بکنیم.
از ابتدای تشکیل حکومت آخوندی، خمینی موضوع ارز و مالی را به‌طور انحصاری در اختیار دار و دسته خود قرار داد و شروع به غارت مردم از طریق دونرخه کردن (نرخ رسمی و نرخ بازار آزاد) برابری ارز خارجی با ریال ایران کرد. تئوری دونرخه کردن برابری ارز خارجی با ریال ایران، فقط برای غارت و چپاول ثروت و دسترنج مردم ایران با یک کلاهبرداری و شیادی آخوندی بود و نه هیچ چیز دیگر.
به‌عنوان مثال تفاوت دو نرخ (رسمی و بازار آزاد) را در ۱۰سال اول حکومت خمینی یعنی از سال ۵۸ تا سال ۶۷، در نظر بگیرید. معدل قیمت نرخ رسمی در این ۱۰سال هر دلار برابر با ۷/۵(هفت‌ونیم) تومان و معدل قیمت نرخ بازار آزاد در همین مدت برابر با هر دلار ۵۳تومان بود (روزنامه حکومتی جمهوری ۲۴اردیبهشت ۱۳۹۰) یعنی به‌طور میانگین در ۱۰سال اول حکومت خمینی، نرخ ارز در بازار آزاد بیش از ۷برابر نرخ رسمی بوده است و از آنجایی که نرخ رسمی فقط به «خودی»های رژیم فروخته می‌شد، هر کدام از سرکردگان و ایادی رژیم توانستند دهها میلیارد دلار از این طریق سود به دست بیاورند.
بعد از مرگ خمینی در سالهای ۱۳۶۹ و ۷۰ در حالی‌که خامنه‌ای و رفسنجانی، نرخ رسمی دلار را به ۶تومان تنزل داده بودند، نرخ بازار آزاد دلار به ۱۴۲تومان رسید (روزنامه جمهوری ۲۴اردیبهشت ۱۳۹۰) یعنی از یک دلار حدود ۲۴دلار سود می‌بردند. ابعاد غارت و چپاول بسیار دردناک است.
داستان تکراری تک‌نرخه کردن‌های ارز خارجی
موضوع بسیار قابل تأمل، افزایش ناگهانی نرخ رسمی دلار توسط بانک مرکزی در سال ۱۳۷۱ می‌باشد. همه می‌دانند که برنده اول جنگ کویت در سالهای ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی، رژیم بود. وقتی عراق تحریم اقتصادی شد رژیم در همان سال اول بیش از ۱۳میلیارد دلار درآمد بیشتری نسبت به سال قبل، از فروش نفت به دست آورد. اما ناگهان در سال ۱۳۷۱، بانک مرکزی، نرخ رسمی برابری دلار با تومان را ۱۴۵تومان اعلام کرد (همان منبع) یعنی در حالی که هیچ دلیل اقتصادی برای تضعیف نرخ ریال در مقابل ارزهای خارجی نبود، خامنه‌ای و رفسنجانی تصمیم گرفتند قیمت ریال در مقابل ارزهای خارجی را بیش از ۲۴برابر تضعیف کنند و به این ترتیب حکومت به یک کلان منبع مالی دست یافت. مشخص است که اولین ضررکننده‌ تضعیف پول ایران، دهها میلیون کارگر و زحمتکش میهن ما و خانواده آنها بوده و هستند زیرا قدرت خرید ریال با شدت تمام افت پیدا کرد و گرانی ناگهانی کالاهای اولیه، کارگران و زحمتکشان را از به دست آوردن حتی غذای کافی محروم کرد.