جمعه، فروردین ۲۴، ۱۳۹۷

عضو مجلس رژیم از اورامانات: ‌ 80درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخوندی: در استان تهران 70 الی 80درصد مردم پایتخت زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.
یک کارشناس اقتصادی رژیم: ‌80درصد حقوق‌بگیران زیر خط فقر هستند.
شنبه همین هفته یک کارشناس اقتصادی رژیم، خط فقر مطلق برای یک خانواده چهار نفره شهری در سال 96 را حدود چهار میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته در سالهای اخیر، 33درصد جمعیت کشور دچار «فقر مطلق» هستند.
رسانه‌های رژیم در مورد فریب کاری و جعل آمار توسط دولت آخوندی در این باره، نوشتند:‌ وزارت باصطلاح رفاه و تأمین اجتماعی از سال ۸۴ به بعد از اعلام شمار فقیران و ملاک‌های مورد استفاده در ارزیابی پدیده فقر خودداری کرده است.
در جریان استیضاح ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی دولت روحانی ‌یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وی گفت: وزارت رفاه برای این‌که نمره خود برابر سونامی فقر را بالا ببرد، نرخ فقر را پایین کشید و معاون وزارتخانه در مصاحبه با روزنامه اعتماد خط فقر را 700هزار تومان اعلام کرد تا با این نرخ، ربیعی تبدیل به قهرمان شود،
وی افزود: 80درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند.
بر اساس گزارشهای ارگانهای حکومتی، حداقل ۶٪ از جمعیت ایران یعنی ۵میلیون نفر زیر «خط گرسنگی» هستند و درآمد آنها حتی هزینه غذایشان را تأمین نمی‌کند.
لازم به ذکر است که «خط گرسنگی» به این معناست که درآمد یک خانوار حتی هزینه غذای آنان را نیز تأمین نمی‌کند، در حالی که افراد هزینه‌های دیگری مانند مسکن، پوشاک و حمل و نقل نیز دارند.
احمد علی کیخا نماینده زابل: تقریباً فقر مطلقی که آقای رئیس‌جمهور وعده ریشه کن کردن آن را داده است بر کل منطقه حاکم است........
گزارشی از فقر فراگیر در ایران تحت حاکمیت آخوندی براثر سیاستهای ضد مردم from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر