شنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۶

حمایت پل رایان، جان مک کین و کوین مک کارتی از استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، سناتور جان مک کین، رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا و کوین مک کارتی نفر شماره دو جمهوریخواهان در کنگره، از استراتژی رئیس جمهور آمریکا در قبال رژیم ایران حمایت کردند.رویتر گزارش داد، سناتور جان مک کین، رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا، با استقبال از استراتژی اعلام شده توسط دونالد ترامپ گفت: سالها بود که رژیم ایران توانسته بود از تاوان دادن در برابر اعمالش فرار کند اما راهبردی که امروز دونالد ترامپ آن را تشریح کرد، کاری بود که بایستی بسیار زودتر از این رخ می‌داد.
پل رایان, رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ به خاطر سیاست جدیدش در قبال ایران حمایت کرد و گفت: از اقدام رییس‌جمهور آمریکا در ارزیابی برجام که توافقی خطرناک است ستایش می‌کند. اجرای صرف یک که به طور مرگباری خلل و فرج آن خطرناک است. وی تأکید کرد: مجلس نمایندگان با دولت برای مقابله با اقدامات ثبات زدای ایران همکاری می کند.
همچنین, کوین مک کارتی اعلام کرد که با رئیس جمهور آمریکا برای تغییر و اصلاح توافق اتمی همکاری خواهد کرد.
رویتر خاطرنشان کرد، سناتور مک کارتی که از اعضای کمیته ای است که مطابق قوانین آمریکا این قدرت را دارد که بتواند تحریمهای لغو شده برجام را بار دیگر احیا کند

اخراج شبانه دانشجویان دختر از خوابگاه کوی دانشگاه تهران

کلیه دانشجویان دختر ساختمان فیض کوی دانشگاه تهران شبانه از خوابگاه اخراج شدند.ساعت 22.30 چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۹۶ دانشجویان دختر اهل کاشان که در خوابگاه فیض کوی دانشگاه تهران مستقر بودند شبانه مجبور به ترک ساختمان خوابگاه شدند.
بنا به گفته دانشجویان یکی از دلائل این اخراج جنگ و دعوای میان دانشگاه تهران با مسئولین این ساختمان بوده است .

سر و ته یه کرباسن - علي ربيعي ـ وزارت تعاون

خبری از جامعة‌کارگری ایران طی چند سال اخیر دارید؟! کارگرانی که چند ماه است حقوق نگرفتند. کارگران اخراجی. کارخانه های ورشکسته و کارگران از کار بیکار شده. از تعاونی ها چی؟ از آنها خبر دارید؟! صندوق بازنشست‌گان در چه وضعیتی است؟! صندوق فرهنگ‌یان چطور؟ آنها در چه حالی هستند؟ در سال‌هایی اخیر چند تا تعاونی تعطیل شده؟ راستی در ایران ما از رفاه خبری است یا اینکه رفاه یک واژة لوکس واسه کتاب‌ها است؟ مسئول این وضعیت چه کسی است؟ چه کسی در این رابطه پاسخگو است؟ خوبه بدانید که بطور مشخص برای این امور در کشور ما یک وزارتخانه وجود دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. در برنامة امروز می‌خواهیم به وزیر ساکن این وزارتخانه بپردازیم. علی ربیعی یا همان عباد در سیستم های امنیتی و اطلاعاتی
سر و ته یه کرباسن - علي ربيعي ـ وزارت تعاون from Simay Azadi on Vimeo.

استقبال ایلیانا رزلهتینن از استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم ایران

ایلیانا رزلهتینن، رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا از استراتژی دونالد ترامپ در قبال رژیم ایران حمایت کرد و گفت: ”این تصمیم فرصت خوبی برای رفع برخی کمبودهای عمده در برجام است تا اطمینان حاصل کنیم رژیم ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست نخواهد یافت. ما باید با هم کار کنیم تا شکافها را ببندیم، برنامه موشک بالستیک رژیم ایران را متوقف کنیم و اجازه بازرسی از سایتهای نظامی این رژیم را به دست آوریموی با اشاره به نقض حقوق‌بشر در ایران و حمایت رژیم از تروریسم تأکید کرد باید برای تحریمهای غیرهسته‌یی، اتحادیه اروپا را با خود همراه کنیم و علیه سپاه پاسداران دست به‌عمل بزنیم تا از منافع امنیت ملی آمریکا و متحدانمان حفاظت کنیم
https://www.mojahedin.org/news/206440/

سواری که سکوت سهمگین را تاراند*-س.ع.نسیم

مرضیه: ترنم طبیعت و انسان
«گوش کن!
دورترین مرغ جهان می‌خواند:
بهترین چیز
رسیدن به نگاهی‌ست
که از حادثه‌ی عشق
تَـر است.»
(سهراب سپهری، شعر «شب تنهایی خوب»)
مرضیه ـ گلبانگ رؤیاها و آرزوها
فرهنگ هر ملت و جامعه‌یی، آسمانی‌ست سایه‌افکنِ حیات و روزگارانش. این آسمان را ستارگانی آذین می‌کنند؛ اما کم‌اند اخترانی که نام و اثرشان مرادف فرهنگ جامعه‌شان باشد. یکی از این کوکب‌های نادر عرصه‌ی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ایران، مرضیه است.
مرضیه، نامی‌ست مرادف صمیمیت نافذ سرشتی که همه زندگی‌اش «حادثه‌ی عشق» بود. صدایی مأنوس فرهنگ ایران. نوایی که برای شصت سال حیات مردم ایران، تصنیف و خاطره آلبوم کرد. وجودی که ظرافت‌های روح‌انگیز و دلنواز و کمال‌خواهیِ هنر را با شخصیت 
اجتماعی و فرهنگ پیشرو جامعه‌اش آمیخت و زندگی‌اش را با ارزش‌هایی که آنها را ندا و نوا می‌کرد، سازمان و نظم داد و قوام بخشید.
مرضیه ـ صدای سروی و بیدی بر لب جویی
تـرّنم طبیعت و انسان
مرضیه، خاطرات چند نسل را در صدایش جای داد و جاری نمود. خاطراتی که با گردش روزگاران، در سیر و گذارند؛ با بلند آبشاران بر شانه‌های سحرگاهان و شامگاهان، گیسو افشانند؛ با جریان بی‌مرگ و تجلّی‌های نیرومند زندگی عجین‌اند و در جویبار شعر و ترانه و فرهنگ زمانه، جاری. در پیوند با چنین فرهنگ انسانی بود که مرضیه نوای سوک و سور مردم سرزمینش گشت. زنـی که جلوه‌های متنوع 
زندگی را با پیوندی از طبیعت و انسان، مترّنم کرد.
مرضیه ـ زمزمة مدام گل‌ها
همبسته با فرهنگ و تاریخ یک ملت
عصرانه‌های دلنواز چهار فصلِ «گل‌های تازه»، ضیافت منادیان شعر بالنده و موسیقی ماندگار ایران بود. شمع‌های فروزان و گل‌های رنگارنگ این ضیافت، مرضیه بود و بنان، روح‌الله خالقی، نورعلی برومند، خوانساری، همایون خرّم، ابوالحسن صبا، حسین قوامی، رهی معیری، نوّاب صفا، علی‌اکبر شیدا، عارف قزوینی، مرتضی و منوچهر محجوبی، احمد عبادی، حسن کسایی، فرامرز پایور، داریوش صفوّت، جواد معروفی، تورج نگهبان و... سال‌هاسال سرآمدان ترانه‌سرا و آهنگساز این بوم و بر، در هاله‌ی سِحر آوای فریبای مرضیه گرد آمدند. این همه، با رسولان زبان فارسی و فرهنگ ایران و تاریخ آزادیخواهی‌اش به هم آمیختند. همان آمیختگی که نحله‌ی پلید ارتجاع خمینی و آخوندهای انسان‌ستیز، تا همین امروز هم نتوانسته این پیوند تاریخی ـ فرهنگی ـ انسانی را بگسلد و هرگز هم نخواهد توانست. همان آمیختگی و همبستگی که کمرِ نیزه‌ی اسکندر و تبرزین مغول و... را در طول زمان شکست.
جاده صدا می‌زند از دور قدمهای تو را (۱)
سکوت پانزده ساله‌ی نغمه‌های مرضیه در برابر ایلغار هنرکش خمینی، اعتراض هنرمند و هنر اصیل ایران‌زمین در برابر ساطورچیان قداره‌بند و متشرعان دین‌فروش آخوندی بود که «به کشتن چراغ» آمده‌اند.
مرضیه ـ نگاهی در خاطرات ایران
در تابستان ۱۳۷۳ با پیوستن به مقاومت سراسری مردم ایران، فصلی نوین را در زندگی خود آفرید. در آموزه‌های تاریخ ملت‌ها، بی‌حکمت نیست در برابر ارتجاع آخوندی که سمبل زن‌ستیزی و آزادی‌کشی است، زنی که سمبل هنر ایران است، علم آزادی و رهایی از استثمار و بردگی برمی‌افرازد و دوشادوش رزمنده‌ی آزادی، به مصاف با ولایت اهریمن‌خویِ فاشیسم مذهبی می‌شتابد.
مرضیه «سوار» ی بود که به دلمان برات شده بود «خواهد آمد» تا «سکوت سهمگین را از» سرای هنر «بتاراند». و او آمد و جنگاوری و زیبایی را در هم سرشت و با پیمودن این مسیر، آلبوم پنجاه سال نواهای عاشقانه را به سروش و خروش آزادی پیوند زد تا آنها در حافظة تاریخی میهنش:
«مناجات درختان را هنگام سحر
بغض پاینده‌ی هستی را در گندم‌زار
جای مهتاب به تاریکی شب‌ها
در دل ساغر هستی» (۲)
باشند...
هزار قناری در گلوی تو می‌خوانند
مرضیه ـ تنها صداست که می‌ماند
هزار سال شعر فارسی در صدا‌ی مرضیه طنین یافت. از رودکی در قرن چهارم تا سعدی و مولوی در قرن هفتم، حافط در قرن هشتم و تا لشکری از طبع روان شعر و نغمه‌های ایران‌زمین از مشروطیت تاکنون.
در فصل خاطره‌انگیز پاییز چهارمین سالگرد سکوت ستاره‌ی درخشانی از این کاروان نوا و صدا و یاد، در پس افق‌ها‌ و شفق‌های ارغوانی، دستان مغرور هنر بالنده و ملی و ماندگار، گیسوان پرتوهای طلوع و غروب آسمان فرهنگ ایران را شانه می‌کند؛ اگر‌چه در گذار فلق‌ها و شفق‌هایش، گاه‌گاهی:
«دلتنگی‌های آدمی را
باد
ترانه‌یی می‌خواند...» (۳)
آلبوم تصنیف‌های مرضیه، پاسخ رنج‌ها، شادی‌ها، نیازهای عاطفی و سفارش‌های اجتماعی مردم بود و هست. مرضیه با هوشیاریِ ناشی از یک ضمیر روشن و بینا، ظرافت‌های هنرش را درک نمود و همیشه در حشمت و شوکت زیست. همیشه خود را در اوج نگه داشت. هرگز نگذاشت حرمت این غرور دلپذیر انسانی، در پای زرق و برق ناپایدار و گذرا، و پیش پای سفلگان زمانه لکّه‌دار شود. او ابتذالی را که چون گرگی گرسنه به کمین سرمایه‌ی هنر می‌نشیند، به خوبی شناخت و با آن مرزبندی داشت. هرگز به «هنر اتو کشیده و وظیفه‌خور حاکم» تن نداد. این همه، به او زیباییِ شکوه‌واری بخشیدند. این‌گونه عمر خویش را در بستر زمان سازمان و نظم داد. این‌گونه صمیمیت نافذ سرشت بی‌آلایش خویش را با تارهای عشق و آزادی سرشت و با آن‌ها، خاطره و هنرش را در آسمان فرهنگ ملت و جامعه‌اش، جامه‌ی فاخر پوشاند و «جاودانگی / رازشش را / با او در میان نهاد» (۴)...
آنجا که سپهر عشق را پرده نبود
نجوای شبِ ستارگان را که سرود؟
پروین به نوا و بانگ «ماهور» ی خواند:
تا هستم و هست، بر لبم هست درود...
نشانی‌ها ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
*عنوان مقاله، وامی است از شعر «سوار خواهد آمد»، سروده‌ی سیمین بهبهانی
از شعر «شب تنهایی خوب»، سهراب سپهری
از شعر «آخرین جرعه این جام»، فریدون مشیری
از مارگوت بیکل، ترجمه‌ی احمد شاملو
از شعر «مرثیه»، احمد شاملو

حاشیه نشینی و اعتیاد، بحرانهای فزاینده و بی‌جواب

نزدیک به چهار دهه پیش خمینی دجال با سوار شدن بر موج انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران، انقلاب را از صاحبان اصلی آن که همانا نیروهای انقلابی و پیشتاز مردم ایران بود به سرقت برد. حاصل این سرقت تاریخی بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه، امروز چهره زشت و نفرت‌انگیز خود را در فقر وفلاکت تمامی اقشار خلق چنان برخ کشیده که نشان‌دادن تصویری واقعی و همه‌جانبه از آن نامحتمل و طاقت‌فرسا به نظر می‌آید.
دور نمای ظلمت و سیاهی، فقر وفلاکت در صور گوناگون از بیکاری، حاشیه نشینی، گرفته تا اعتیاد، فساد مالی و غارتهای نجومی و... . چنان دامنگستر مردم محروم میهن شده است که به‌جرأت می‌توان گفت در صورت ادامه این روند موجودیت و حیات تمامی جامعه ما در یک برهه از تاریخ ایران در معرض انهدام و نابودی قرار خواهد گرفت
در این میان ابعاد عظیم و بی‌سابقه پدیده شوم و ضدانسانی اعتیاد که با هیچ شاخص و معیار متعارفی در تاریخ میهن ما قابل تبیین نبوده و نیست چنان وجدان ملی اقشار و طبقات مختلف جامعه را برانگیخته که به‌اصطلاح وزیر بهداشت دولت آخوند شیاد روحانی را وادار به اعتراف کرد:
«وضعیت و روند اعتیاد در کشور روند خوبی نیست، گسترش اعتیاد در کشور معلول سوء تدبیر و سوء رفتار ما مسئولان است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته است.» (روزنامه حکومتی آرمان ۹مرداد ۹۶)
به این ترتیب است که شاهد هستیم رسانه‌های رژیم مجبور می‌شوند هر روز پرده دیگری از مافیای مواد مخدر را که اساساً تحت کتترل باندهای فاسد خلیفه ارتجاع می‌باشد را کنار زده و گوشه‌هایی دیگر از این پدیده شوم و ضدانسانی در حاکمیت ولایت‌فقیه را برملا نمایند. از جمله:
خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۵مهرماه ۹۶ تحت عنوان رنج مضاعف حاشیه نشینان بجنورد از کاسبی سوداگران مرگ پرده دیگری از تجاوز و نابودی حرث و نسل میهن در لجنزار ولایت را این‌گونه بنمایش گذاشته است:
«کوچ اجباری شماری از ساکنان مناطق حاشیه بجنورد یا عدم رفت و آمد زنان و کودکان بدون حضور یک مرد در کوچه‌ها دلیل بر ناامنی مناطق حاشیه نشین بجنورد است. در جایی نزدیک به مرکز شهر بجنورد، در تعدادی از مناطق حواشی شهر هم‌چون حاجی بیگلر، جوادیه، کلاته کوره، صادیقه و ناظر آباد، آن جا که آسمان‌شان همیشه خاکستری و پردود است و برای آفتابی شدن معتادان نیازی به تاریکی شب نیست. در میانه‌روز هم به این محله‌ها سر بزنی حضور مواد فروشان و معتادان را در داخل و سر کوچه‌ها مشاهده می‌کنی به‌طوری‌که حضور این افراد امان ساکنان این مناطق را بریده است و موجب نارضایتی مردم ساکن در این مناطق شده‌اند. مراکز فروش مواد مخدر در جوادیه تبدیل به پاتوق برای انجام سایر آسیبهای اجتماعی شده است»...

وزیر دفاع آمریکا: اقدامات تحریک کننده رژیم ایران پس از سخنرانی ترامپ را زیر نظر داریم

خبرگزاری رویتر 21مهر 96 گزارش داد جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت شاهد هیچ اقدام تحریک‌آمیز از سوی رژیم ایران به‌دنبال سخنرانی دونالد ترامپ نبوده‌ایم. در این سخنرانی دونالد ترامپ رویکرد مقابله‌ جویانه‌تری نسبت به رژیم ایران را ترسیم کرد.وی افزود:‌ هیچ تغییری در آرایش نظامی ارتش آمریکا تا به‌حال وجود نداشته است.
جیمز متیس در یک هواپیمای نظامی به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر، ما احتمال اقدامات تحریک‌ آمیز بیشتر از سوی رژیم ایران را زیر نظر داریم، ولی فعلاً چنین چیزی ندیده‌ایم.»وی گفت: «با وجود سوابق بی‌ثبات کننده رژیم ایران از لبنان تا سوریه و از یمن تا افغانستان، ما رفتار این رژیم را زیر نظر داریم. در حال حاضر ما آرایش نظامی خود را تغییر نمی‌دهیم.».

انعکاسهای جهانی درقبال اعلام استراتژی جدید آمریکا درباره رژیم ایران؛

ای.بی.سی نیوز:‌ دونالد ترامپ روز جمعه به‌شدت به رژیم ایران ضربه زد
ای.بی.سی نیوز گفت:‌ دونالد ترامپ روز جمعه به‌شدت به رژیم ایران ضربه زد و این رژیم را «تهدید» خواند و تحریمهای جدید علیه رژیم ایران اعلام کرد.
ای.بی.سی نیوز افزود:‌ «دونالد ترامپ، سه گام را به‌عنوان بخشی از مسیر آمریکا به جلو طرح کرد: مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه، اعمال تحریمهای جدید بر روی جنبه‌های غیراتمی رژیم و مقابله کردن با بلندپروازیهای اتمی رژیم ایران. ترامپ هم‌چنین تحریمها علیه سپاه پاسداران را اعلام کرد.».
سناتور تد کروز:
رئیس‌جمهور آمریکا به‌درستی تبعیت (رژیم) ایران با توافق اتمی را رد کرد و تمامیت سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از تروریسم، نام‌گذاری کرد
قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم کنگره:
من از نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی از طریق فرمان اجرایی 13224استقبال می‌کنم؛ این اقدامی است که خودم در لایحه اچ.آر.479پیشنهاد کرده‌ام.
رویتر:‌امارات متحده عربی اعلام کرد از استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم ایران حمایت کامل می‌کند.
معاون سابق دستیار رئیس‌جمهور آمریکا:‌ توافق فاجعه‌بار برجام، یک مرده متحرک شده است
دکتر سباستیان گورکا معاون سابق دستیار رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتر خود با عنوان «خاتمه مماشات» از تصمیم دونالد ترامپ حمایت کرد و نوشت: توافق فاجعه‌بار برجام، یک مرده متحرک شده است. دونالد ترامپ فقط یک تصمیم موجه گرفته است.
سی.ان.ان:‌ رئیس‌جمهور بسیار «بی پرواتر» از آنچه که دستیاران می‌گفتند بود
تحلیلگر ارشد تلویزیون سی.ان.ان در تحلیل سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره سیاست جدید این کشور در قبال رژیم ایران گفت:‌ من با دقت بسیار زیاد به سخنرانی ترامپ گوش کردم. او توپ را به زمین کنگره انداخت. ما بسیار با دقت گوش کردیم. من فکر می‌کنم این اظهارات بسیار سخت بود. او خیلی جلوتر از اظهاراتی رفت که از قبل گفته شده بود که وی می‌گوید. او این توافق را، یک توافق بسیار بسیار وحشتناک خواند و گفت، باید دنبال یک توافق جدید رفت... او تحریمهای جدید بر روی سپاه پاسداران که بخش عظیمی از رژیم ایران است اعمال کرد. این یک قدم قابل‌توجه و مهم است. به نظر می‌آید که رئیس‌جمهور بسیار بیشتر «بی پرواتر» از آنچه که دستیاران می‌گفتند بود
جیم شوتو رئیس خبرنگاران امنیت ملی سی.ان.ان نیز گفت: بخش بزرگی از رژیم ایران و بخش بزرگی از اقتصاد رژیم ایران هدف قرار گرفتند. اگر سیستم بانکی و مالی بر روی آنها بسته شود، پیامدهای عظیمی بر روی اقتصاد آنها خواهد داشت.
واشینگتن اگزمینر:‌ ترامپ سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کرد
واشینگتن اگزمینر: روز جمعه دولت ترامپ سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد، و این اقدام خود را با فراخوان به تحریم‌های سخت تر علیه آن تکمیل کرد.ترامپ در سخنرانی خود از کاخ سفید گفت: «من وزارت خزانه‌داری را مجاز می‌دارم که تمامی سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت آن از تروریسم تحت تحریم قرار دهد و این تحریم‌ها را به مقامات، مأموران و وابستگان آن اعمال کند.»
ترامپ اضافه کرد «من از متحدانمان تقاضا می‌کنم در اتخاذ تحریم‌های قدرتمند برای متوقف کردن رفتار خطرناک و بی‌ثبات سازنده‌اش بپیوندند.».
رویتر: ترامپ به توافق اتمی رژیم ایران در یک تغییر عمده سیاست در آمریکا ضربه وارد ساخت
خبرگزاری رویتر، گزارش داد:‌ پرزیدنت دونالد ترامپ روز جمعه علیه برجام در مخالفت با سایر قدرتهای جهان ضرب زد و تصمیم گرفت تأیید نکند که تهران از این توافق متابعت کرده است که یک تغییر عمده در سیاست آمریکا است.دونالد ترامپ این سیاست را در یک سخنرانی مفصل و با لحنی مقابله جویانه‌تر با سیاست موشکی بالستیک و حمایت از گروه‌های افراطی در خاورمیانه رژیم ایران اعلام کرد.ترامپ گفت امروز من استراتژی‌مان را همراه با گامهای عمده اعلام می‌کنم و ما می‌خواهیم با اعمال خصمانه رژیم ایران مقابله کنیم و مطمئن شویم که ایران هرگز و منظورم دقیقاً این است که ایران هرگز سلاح اتمی به‌دست نیاورد.
تلویزیون سی.بی.اس: انتظار می‌رفت دونالد ترامپ تا نقطه ملغی اعلام کردن این توافق پیش نرود
‌تلویزیون سی.بی.اس گزارش داد:‌ «پرزیدنت دونالد ترامپ روز جمعه قبل از اعلام این‌که توافق هسته‌ای، دیگر مطابق منافع آمریکا نیست، پرده از سیاست جدید و سرسختانه‌ای در رابطه با «رژیم یاغی ایران» برداشت. انتظار می‌رفت وی تا نقطه ملغی اعلام کردن این توافق پیش نرود.ترامپ گفت: «تاریخ نشان داده است که هر قدر ما به یک تهدید بی‌توجهی کنیم، این تهدید خطرناک‌تر می‌شود. ترامپ حملات مزدوران رژیم ایران علیه آمریکا، از جمله بمبگذاری بیروت در سال ۱۹۸۳که منجر به کشته شدن ۲۴۱تفنگدار دریایی آمریکایی شد را یادآوری کرد.»
ترامپ با نام گذاری دولت تهران به‌عنوان یک «رژیم فناتیک» که حامی تروریزم است و اقدام به شلیک موشکهایی می‌کند که نیروهای آمریکا و متحدان آن را مورد تهدید قرار می‌دهند گفت: «اقدامات خشونت‌بار دیکتاتوری ایران تا امروز ادامه دارد.».

وزیر خارجه آمریکا:‌ فرصتی به دست آمده است تا با همه تهدیدهای رژیم ایران مقابله کنیم

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد استراتژی جدید دونالد ترامپ گفت:‌ به دوستان و متحدانمان در اروپا می‌گویم یک فرصت واقعی پیش آمده است تا با همه تهدیدهای رژیم ایران مقابله کنیم. برنامه‌یی که رئیس‌جمهور آمریکا ارائه داد در رابطه با بیان تهدیدها خیلی روشن بود. این به نفع ماست با هم کار کنیم.وزیر خارجه آمریکا که روز 21مهر 96 سخنرانی می‌کرد افزود
من کاملاً انتظار دارم که متحدان و دوستان ما در اروپا و در منطقه در تلاشهای ما برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران از حمایت کنند
https://www.mojahedin.org/news/206433/

خنده دارین گزارش از سران سپاه و لیست تروریستی – ببینید و بخندید 😂😂😂


بحران درونی رژیم و جنگ گرگها برسر شکست برجام

تد پو عضو کنگره از حزب جمهوریخواه، نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را تحسین کرد

قاضی تد پو عضو کنگره آمریکا طی پیامی توئیتری نوشت:‌ «من اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را تحسین می‌کنم. سپاه پاسداران با پشتیبانی از رژیم قاتل سوریه، توسعه موشکهای بالستیکی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه ملوانان ما که از منطقه عبور می‌کردند، دلیل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه است. این باند اوباش باید خیلی زودتر از حالا مورد حسابرسی قرار می‌گرفتند.
وی افزود:‌ ”تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ درباره این‌که رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت نکرده است، تصمیم درستی است“. دادن امکان یک مسیر درازمدت برای کسب سلاح اتمی به رژیم ایران، منافع آمریکا را تأمین نمی‌کند. رژیم ایران بارها اثبات کرده است که غیرقابل اعتماد است. با تأیید نکردن توافق اتمی، ما به رژیم ایران یک پیام قوی می‌فرستیم که آمریکا رفتار این رژیم را تحمل نخواهد کرد..

مایکل مک کول عضو کنگره آمریکا:‌ برجام یک دیکتاتوری خون‌آشام در تهران را تقویت کرده بود

مایکل مک کول رئیس کمیته امنیت داخلی و عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به‌دنبال اعلام استراتژی جدید توسط رئیس‌جمهور ترامپ برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی بیانیه‌یی 
:صادر کرد. در این بیانیه آمده است
یکی از بزرگترین تهدیدها علیه وطن ما سلاح هسته‌یی رژیم ایران است، متأسفانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که توسط دولت اوباما مورد توافق قرار گرفت، به‌شدت توافق ضعیفی است که در حال حاضر دیکتاتوری خون‌آشام در تهران را تقویت کرده است و به این رژیم اجازه خواهد داد حتی اگر به‌شدت به توافق پایبند باشد، خطرناکترین سلاح در جهان را وقتی توافق منقضی شد، به‌دست بیاورد...
من از رئیس‌جمهور برای انجام یک رویکرد حساب شده به‌منظور تقویت توافق بدون شکاف، تشکر می‌کنم. من و همکاران من در کنگره، و متحدان ما با اقدامهای سختگیرانه برای جلوگیری از گسترش رعب و وحشت توسط این رژیم استبدادی و ممانعت از توسعه سلاحها هسته‌یی آن برای همیشه، منتظر کار با دولت هستیم.

ضرورت به‌رسمیت شناختن مقاومت عادلانه مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و نیل به آزادی و حاکمیت مردم

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، از سیاست جدید ایالات متحده علیه تمامیت رژیم آخوندی به‌خاطر جنایاتش علیه مردم ایران و منطقه و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال کرد و گفت: سیاست دولتهای گذشته آمریکا مبتنی بر چشم‌پوشی بر نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران و اشغالگریهای مرگبار ملایان و سپاه پاسداران در منطقه و دادن امتیازات کلان به آنها در برجام، فاجعه‌بار بوده و مردم ایران و منطقه، بهای سنگینی برای آن پرداخته‌اند. مخرب‌ترین وجه این سیاست معامله بر سر مقاومت عادلانه مردم ایران و لیست‌گذاری تروریستی سازمان مجاهدین خلق ایران و ارتش آزادیبخش ملی و شورای ملی مقاومت به مدت 15سال همراه با بمباران قرارگاههای مقاومت در نزدیکی مرزهای ایران در خاک عراق و هم‌چنین نقض تعهدات در مقابل مجاهدان اشرف و لیبرتی، بی‌عملی در برابر کشتار آنها و ضبط 600میلیون دلار دارایی‌ها و اموال آنها توسط حکومت عراق بوده است که کماکان ادامه دارد. این در حالی است که مقاومت ایران در اوت 2002 برنامه و مراکز پنهان تسلیحات کشتار جمعی رژیم ملایان را افشا کرده بود
خانم رجوی با تأکید بر گواهی رئیس‌جمهور ایالات متحده که بار دیگر مردم ایران را قربانی اصلی رژیم ملایان معرفی کرد گفت: به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان تنها جایگزین دموکراتیک دیکتاتوری مذهبی و تروریستی، لازمه پایان و جبران سیاستهای فاجعه‌بار پیشین است.
خانم رجوی نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا را که بلافاصله پس از سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور اعلام شد، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی توصیف کرد و گفت: هم‌چنانکه شماری از سیاستمداران برجسته آمریکایی خاطرنشان کرده‌اند این کار باید دو دهه پیش انجام می‌شد. در این صورت وضعیت منطقه و کشورهایی از قبیل عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان امروز به‌کلی متفاوت بود. مردم ناراضی و خشمگین اکنون در داخل ایران خطاب به خامنه‌ای و روحانی برخروشیده‌اند که «سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن».
واقعیت این است که سپاه پاسداران عامل تعیین‌کننده سرکوب در ایران، اشاعه تروریسم در سراسر جهان، جنگ‌افروزی و کشتار در منطقه، دست‌یابی به تسلیحات هسته‌یی و افزایش تولید موشکهای بالستیک است. بنابراین تمامی افراد، ارگانها و نهادها و شرکتهای وابسته و طرف معامله پاسداران باید بلادرنگ و بدون هیچ ملاحظه‌ای مورد تحریم قرار گیرند.
بخش عمده اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به آن است و منفعت روابط اقتصادی با این رژیم مستقیماً به جیب سپاه پاسداران می‌رود و در خدمت سرکوب داخلی و صدور تروریسم و بنیادگرایی و جنگ‌افروزی در منطقه و جهان است.
خانم رجوی افزود: همه علایم مانند تشدید بحرانهای درونی رژیم، وخامت روزافزون اقتصادی و گسترش اعتراضات ضدحکومتی در سراسر کشور حاکی از این است که رژیم ملایان به فاز نهایی خود رسیده و هیاهوی توخالی آنها در قبال سیاست جدید آمریکا وحشت فوق‌العاده از پایان دوران استمالت را بازتاب می‌کند. راه‌حل نهایی سرنگونی رژیم به‌دست مردم و مقاومت ایران و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران است. سه دهه گذشته، سیاست استمالت به‌عنوان مانع اصلی در مقابل تغییر عمل کرده است. اکنون زمان آن است که جامعه بین‌المللی در کنار مردم ایران و خواسته برحق آنها برای تغییر رژیم قرار بگیرد. سیاست جدید دولت آمریکا می‌بایستی با سلسله‌ای از اقدامات اجرایی جامه عمل بپوشد:
1-ارجاع پرونده جنایات رژیم ولایت‌فقیه به‌ویژه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ به دادگاه بین‌المللی جنایی و قرار دادن سردمداران رژیم و مسئولان جنایتها در برابر عدالت
2-خلع ید از رژیم آخوندی در منطقه و اخراج پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور از عراق و سوریه و یمن و لبنان و افغانستان و جلوگیری از ارسال تسلیحات و نیروهای رژیم به این کشورها
3-ممانعت از دسترسی رژیم ملایان به‌ویژه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به سیستم جهانی بانکی به‌خاطر نقش آنها در تروریسم بین‌المللی
4-اعمال قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت ملل‌متحد درباره پروژه تسلیحات اتمی رژیم ملایان و ممنوعیت غنی‌سازی همراه با بازرسی بی‌قید و شرط از مراکز نظامی و غیرنظامی
5-پرداخت مابه‌ازاء اموال و تجهیزات و تسلیحات و قرارگاههای سازمان مجاهدین خلق و ارتش آزادیبخش ملی ایران در عراق که تماماً با هزینه خود آنها تهیه شده و اسناد آن موجود است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت

21مهر 1396 (13اکتبر 2017)
استقبال خانم رجوی از سیاست جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه from Simay Azadi on Vimeo.

حمایت اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از استراتژی دونالد ترامپ علیه رژیم ایران

اد رویس رئیس کمیته امور خارجی و کوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، به همراه مک تورنبری و لیز چنی از اعضای ارشد این مجلس، با صدور بیانیه‌ای مشترک از استراتژی جدید دونالد ترامپ در برابر رژیم ایران حمایت کردند.در این بیانه از جمله آمده است، «اعلام رئیس‌جمهوری به درستی بر طیف کاملی از تهدیدهای مرگبار رژیم ایران متمرکز بود. روابط ما با رژیم ایران نباید از طریق یک توافق هسته‌یی معیوب تعیین شود. از یمن تا لبنان، رژیم ایران در تلاش برای تحمیل اصول مذهبی ظالمانه خود در سراسر منطقه است.»
این بیانیه، با اشاره به حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان، تقویت رژیم دیکتاتوری بشار اسد در سوریه، دامن زدن به بی‌ثباتی در عراق از طریق درگیریهای قومی، و نقض حقوق مردم ایران تأکید می‌کند:‌ ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین رژیمی تبدیل به یک قدرت هسته‌یی شود
https://www.mojahedin.org/news/206443/

لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به دستور رئیس‌جمهور این کشور

همزمان با سخنرانی دونالد ترامپ و اعلام سیاست جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی و بر اساس دستور وی وزارت خزانه‌داری آمریکا تمامیت سپاه پاسداران را در لیست تروریستی و در فهرست تحریمها قرار داد. کاخ سفید به سی.ان.ان گفت ترامپ سپاه پاسداران را تحت اختیارات وزارت خزانه‌داری به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری می‌کند
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد خزانه‌داری، سپاه پاسداران را تحت اختیارات مربوط به تروریسم نامگذاری می‌کند و سپاه پاسداران و حامیان نظامی آن را تحت اختیارات ضدتوسعه هدف قرار می‌دهد. امروز دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا سپاه پاسداران رژیم ایران را طبق فرمان اجرایی تروریسم بین‌المللی با شماره 13224 نامگذاری کرد. دفتر کنترل داراییهای خارجی امروز سپاه پاسداران را نامگذاری کرد که طبق فرمان اجرایی 13224 در 25اکتبر 2007 به‌خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی نامگذاری شده بود. در همین رابطه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت سپاه پاسداران یک نقش مرکزی در تبدیل شدن رژیم ایران به اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان ایفا کرده است. قدرت طلبی رژیم ایران به قیمت بی‌ثباتی در منطقه صورت گرفته و خزانه‌داری به استفاده از اختیاراتش برای مختل کردن فعالیتهای مخرب سپاه ادامه خواهد داد. ما سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از نیروی قدس نامگذاری می‌کنیم سپاه قدس نهاد کلیدی رژیم ایران است که بسیج بی‌وقفه خشونت مرگبار رژیم اسد علیه مردم خودش و نیز فعالیتهای مرگبار گروه‌های تروریستی را امکانپذیر کرده است. ما از بخش خصوصی می‌خواهیم که نفوذ سپاه پاسداران در بیشتر بخشهای اقتصاد ایران را به‌رسمیت بشناسند و کسانی که می‌خواهند با شرکتهای تحت کنترل سپاه معامله کنند ریسک بسیار بزرگی را به جان می‌خرند
لیست گذاری سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه داری آمریکا به دستور رئیس جمهور این کشور from Simay Azadi on Vimeo.