شنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۹۶

چهارشنبه سوری ـ نقطه تلاقی ایران، قیام و ‌آزادی

در این واقعیت مسلم هیچ تردیدی نیست که برای ولایت ‌فقیه و شحنگان او، ایران و هر آنچه وابسته به ایران و ایرانی است، ارزشی ندارد. سردمداران این رژیم بارها در خفا و علن گفته‌اند که مهم برای‌ آنها حفظ نظام است، نه چیز دیگر. آنها در این رهگذر به ایران، این مرز پرگهر تنها به‌عنوان گوشت قربانی برای رسیدن به منویات پلیدشان نگاه می‌کنند. شاهد برای این مدعا وضعیت کنونی ایران ماست. در یک ارزیابی شتابزده اگر بخواهیم دست به مقایسه بزنیم آنچه حاکمیت آخوندی طی 4دهه بر سر ایران و ایرانی آورده نه تنها کمتر از ایلغار مغول در فلات ایران نبوده، بل بیشتر و فاجعه‌بارتر از آن است.
حمله مغول به ایران دربرگیرندهٴ ۳لشکرکشی در فاصله سال‌های ۱۲۱۹ تا ۱۲۵۸ میلادی (۶۱۶تا ۶۵۶ه‍.ق) است. این لشکرکشی‌ها منجر به خاتمه حکومت خوارزم‌شاهیان، خلافت عباسیان، اسماعیلیه الموت و حکومت‌های محلی اتابکان سلجوقی و ایجاد حکومت ایلخانان مغول به جای آنها در ایران شد.
شگفتا که این وقایع در طول ۴دهه انجام شده‌اند؛ یعنی چیزی مشابه عمر ننگین این حکومت با تمام فراز و نشیب‌های‌ آن تا نقطهٴ کنونی.
چهارشنبه سوری ـ آسیب حاکمیت ولایت فقیه به فرهنگ ایران، بسا بیش از ایلغار مغول
حذف چهارشنبه سوریی و سایر آیین‌ها و سنت‌های ملی، در این حاکمیت ایران‌ستیز
آیین‌ها، سنتها و باورداشت‌های ملی، بخشی از هویت فرهنگی یک ملت را تشکیل می‌دهند. ادوارد تایلور، شاعر آمریکایی (۱۹۱۷-۱۸۳۲) فرهنگ را، مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هر چه که فرد به‌عنوان عضوی از جامعه از جامعه خویش فرامی‌گیرد تعریف می‌کند.
بخشی از فرهنگ را هم سنتها و مراسم می‌سازند. آنها تفکر و باوری‌اند که برخوردار از آدابی تکرارشونده‌اند. به سخن دیگر، آیین‌ها و سنتها اعمالی تکراری پیرامون فرهنگ‌اند. همین فرهنگ است که مرزهای یک جامعه و باورهای مردمان آن را مشخص می‌کند و در شکل‌دادن به هویت فرهنگی نقش دارد.
این رژیم از ابتدای به قدرت رسیدن، فرهنگ کهن ایران‌زمین را به سخره گرفت و مورد ایلغار خود قرار داد؛ فرهنگی که با اقتدار خود طی صده‌ها و هزاره‌ها ایران را در برابر هجوم کشورگشایان، زندگی‌ستیزان و جهانخواران خون‌آشام حفظ کرده است.
مراسم چهارشنبه ‌سوری در حاکمیت ولایت فقیه جرم است اما بردن کودکان به تماشای حلق‌آویز آزاد
چهارشنبه سوری در تلقی ایران‌ستیزانهٴ تئوریسینهای رژیم
مرتضی مطهری:
نیاکان ما در گذشته چنین می‌کردند ما همچنین می‌کنیم. چهارشنبه آخر سال می‌شود، آخر سال شمسی، چهارشنبهٴ آ خر اسفندماه می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها، که باید بگویم، خانواده‌های احمق‌ها، بسیاری از خانواده‌های احمق‌ها دیاالله آتشی روشن می‌کنند، هیزمی روشن می‌کنند، بعد آدم‌های سر و بر و گنده، با آن هیکل‌های نمی‌دانم چنین و چنین، از روی آتش می‌پرند. ای آتش زردی من از تو سرخی تو از من. آه! این چقدر حماقت است. خوب چرا چنین می‌کنید؟ آقا یک سنت است مال ما مردم. از قدیم پدران ما چنین می‌کردند.
دشمنی با چهارشنبه‌ سوری در جای دیگر از اظهارات مرتضی مطهری:
«آتش روشن‌کردن شعار آتش‏‌پرستان است. از روی آتش پریدن در چهارشنبه‏ آخر سال در اسلام بوی کفر می‏‌دهد. سرخی تو از من زردی من از تو در اسلام شرک و کفر است. اینها شعار گبرها و آتش‌پرست‌هاست. اسلام برای مبارزه کردن با اینها آمده».
آخوند خزعلی:
«چرا مردم ایران عید نوروز را عید بزرگ خود قرار می‌دهند؟ این یک خفتگی در ماست».
جناب تئوریسین، که از نام بردن از چهارشنبه ‌سوری نیز ابا دارد و به جای آن عبارت چهارشنبهٴ آخر سال را بکار می‌برد، جا‌به‌جا به خانواده‌های ایرانی توهین می‌کند و آنها را گبر و آتش‌پرست می‌نامد و به شرک و کفر متهم می‌نماید.
البته این حضرات وقتی جای پیروی از سنتها پیش می‌آید یادشان می‌رود که حکم وحشیانهٴ سنگسار، اجرای حد و تعزیر و تازیانه‌زدن در انظار عام، نیز ریش و پشم و عبا و عمامه و نعلین و حجره و حوزه و تسبیح نیز قدیمی و وابسته به آبا‌ و اجداد و استخوانهای خاک‌شده هستند. اینجا که می‌رسد آگاهانه فراموش می‌کنند به چنین چیزهایی مارک خرافه و «اساطیرالاولین» بزنند؛ زیرا به چنین اقدامات جنایتکارانه برای استمرار حاکمیتشان نیاز مبرم دارند.
دلیل وحشت سردمداران رژیم از چهارشنبه سوری
خمینی، ابوالهول عبوس، دشمن خنده و شادی و مروج و بنیانگزار عزا، ماتم و گریه و مصیبت و نکبت و بدبختی، در توصیف گریه و ماتم تا آنجا پیش می‌رود که حیات خود و دیگر آخوندها و نان‌دانی ‌همپالگی‌اش را ناشی از آن می‌داند. او گفته است:
«همین گریه‌‏ها نگه‌داشته این مکتب را تا این‌جا و همین نوحه‌سرایی‏‌ها، همین‌هاست که ما را زنده نگه‌داشته».
[موعظه خمینی در جمع روضه‌خوانها ۱۷تیر ۱۳۵۸]
این رژیم برای کشتن روح سرزندگی در یک ملت، نیازمند مروج عزا، لباس سیاه، چادر سیاه و هر آنچه از سیاهی و کبودی است. در نقطهٴ مقابل فرهنگ ایران زنده، پویا و زندگی‌زاست. در نمادهای سفرهٴ هفت‌سین دقت کنیم. در آنها روح سرشار زندگی را می‌بینیم. سبزه، سمنو، سنجد، سیب سرخ، آینه و ماهی سرخ و...
آتش برای ایرانیان مظهر پاکی و پاکباختگی، گرما، شور و اشتیاق است. آنها بر آتش، پریدن از روی آن را نیز افزوده‌اند. افزون بر این شعار «زردی من از تو، سرخی تو از من» بیانگر به آتش سپردن هر نوع زردی، زردرویی، ترس، دلمردگی و یأس به آتش و ستاندن سرخی، سرخ‌رویی و نشاط و جنگاوری و شور و سرزندگی و گرما و اعتماد و یقین از آن است.
حال می‌شود فهمید چرا مطهری، خمینی و سایز آخوندها با چهارشنبه ‌سوری مخالف هستند.

کنفرانس زنده تصويری:چرا رژیم ولایت فقیه خصم کارگران و زحمتکشان است ؟! مهمان برنامه آقای عباس داوری


شنبه ۱۹اسفندماه ۲۱۳۰به وقت ايران
تلگرام کنفرانس زنده
https://t.me/conference96
اینستاگرام
https://www.instagram.com/iran_azadi_e
پيچ فیس بوك
https://www.facebook.com/IranAzadie/

https://twitter.com/iranazadi1395/status/972211137285681153

حمله خامنه ای در روز جهانی زن به زنان معترض به حجاب اجباری

علی خامنه ای ولی فقیه رژیم آخوندی در روز جهانی زن زنان معترض به حجاب اجباری را «فریب خورده» نامید و نتیجه کار آنها را «حقیر» دانست.روز پنجشنبه 17 اسفند 96، خامنه ای در جمع عده ای از آخوندها گفت: «آن همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه و کنار روسری از سر بردارند و همه تلاش هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد.»وی خواستار برخورد با زنان معترض شد و گفت: ‌«کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.»
حقیر خواندن اقدام زنان معترض به حجاب اجباری که هنوز تعدادی در زندان و زیر شکنجه به سر می برند، با واکنش گسترده مردم ایران در شبکه های اجتماعی علیه خامنه ای و به دفاع از معترضین مواجه شد.در یک تحول دیگر، دادستان تهران جعفری دولت آبادی اعلام کرد پلیس باید به وظیفه خود در مقابل زنان بد حجاب عمل کند. وی برای توقیف اتومبیل رانندگانی که فاقد حجاب شرعی می‌باشند، دستور کتبی صادر نموده است و طبق اعلام پلیس، ظرف دو ماه گذشته ۳۱۲۰ دستگاه اتومبیل توقیف شده است. (سایت حکومتی میزان – ۱۶ اسفند 1396)به نظر دولت آبادی، یکی از راهکار‌های ترویج حجاب در جامعه امر به معروف و نهی از منکر می باشد. اینها کسانی هستند که به طور شبانه روزی در خیابانها زنان ایرانی را مورد تهدید و آزار و اذیت قرار می دهند.

این همه سال -ع. طارق




این همه سال جار دروغ بزرگ کافی‌ست
این همه سال خمیازه‌ی گراز و آب دهان کفتار‌،
بر آینه‌ی پاکیزه‌ی ذهن
این همه سال سماجت تحقیر
این همه سال قصابی قلب‌،
بر نطع خون‌شسته‌ی‌ تزویر
سلاخی احساس‌، بر تل انبار استخوان
این همه سال وصله‌ی وهن بر سپید حقیقت
این همه سالِ عبث‌،
این همه ماهٍ کبود،
این همه روزِ سیاه‌،
کافی‌ست
کافی‌ست
کافی‌ست
...
نفس در نفس با تنوره‌های آتشباد تموز
دست در کمرگاه اژدرها سفت تواند کرد
آن کس که بشارت داغ لهیب را
بر تحمل نازک پوست
به تصور لبخند نشسته باشد
پنجه در پنجه‌ی محال
تواند سایید
آن کس که مرگ را بر مرگ تاخته‌ باشد
با برهنه‌ترین فواره‌ی خون؛
خون گرسنه‌ی خویش
این همه سال سماجت تحقیر کافی‌ست
برخیزیم!
فرصت
شمشیر شعله‌وری‌ست
که برکشیدن آن
در نیام همت ماست.

انتشار تصاویر مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران در تهران توسط کانونهای شورشی + فیلم

تصویری - چهارشنبه‌سوری - جوانان انقلابی و کانونهای شورشی، قیامی دیگر علیه دیکتاتوری آخوندی برپا می‌کنند

قیام ایران-شماره۱۰۷ -هراس رژیم از خیزش چهارشنبه سوری و تهدیدات فاشیسم دینی حاکم

رژیم آخوندی در هراس از انفجار خشم مردم در جشن ملی چهارشنبه سوری و به‌دنبال فراخوان دوم اسفند ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور زیر عنوان «جشن ملی چهارشنبه سوری، قیامی دیگر علیه دیکتاتوری آخوندی»، مذبوحانه تلاش می‌کند با انواع تهدیدها و بگیر و ببندها از دامنه و ابعاد خیزشهای مردمی در این روز بکاهد:
پاسدار سرتیپ حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در روز ۸‌اسفند هشدار داد کسانی که در روز چهارشنبه‌سوری، ناامنی ایجاد کنند، دستگیر خواهند شد. وی در روز ۱۶‌اسفند بار دیگر به صحنه آمد و گفت: «رفتارهایی که مخل نظم باشد...خط قرمز پلیس است و شدیدا با آنٰها برخورد می‌کنیم. از روز سه شنبه ساعت ۲بعدازظهرکلیه نیروها در آماده باش خواهند بود و افرادی که از خودرو مواد محترقه پرتاب و موجبات اخلال در نظم را ایجاد می‌کنند هم خود بازداشت می شوند و هم خودروهایشان توقیف می‌شود. ۱۰۰میلیون عدد مواد محترقه کشف کرده ایم».
پاسدار-سرتیپ بخشعلی کامرانی، فرمانده انتظامی استان همدان در روز ۱۷ اسفند ضمن تهدید به اینکه «پلیس در برخورد با هنجار شکنان و برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم قاطع است» گفت که امسال کشفیات مواد محترقه در این استان نسبت به سال گذشته ۱۳۵درصد رشد داشته است .
در روز ۱۱ اسفند سرهنگ تقی افرند از معاونان پلیس امنیت تهران فروش و نگهداری مواد محترقه منفجره را ممنوع اعلام کرد و گفت انبارهایی که به تولید و نگهداری مواد محترقه، بپردازند «پلمپ شده و جواز آن به صورت دائم ابطال می‌شود». پاسدار محسن همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران نیز در روز ۸ اسفند در همین رابطه گفته بود: «نیروی انتظامی در مورد چهارشنبه سوری مأموریت دارد با تمام قوا برخورد کند و به همین دلیل ساز و کار مشخصی پیشبینی شده و این نیروها در سطح شهر مستقرمی‌شوند».
مقامات رژیم آخوندی در روز ۱۸ اسفند در نمایش‌های جمعه شهرستانهای مختلف وحشت خود را از چهارشنبه سوری برملا کردند. طباطبایی نژاد در نمایش جمعه اصفهان گفت: «خوشحالی به این نیست که خدا را ناراحت کنیم, حواسمان جمع باشد با رقص و مفاسد که نمی‌توان دل را شاد کرد» و غیاث‌الدین طه‌محمدی در نمایش جمعه همدان از جوانان خواست که «از پرتاب ترقه و ایجاد صدای انفجار ناشی از آن خودداری کنند” و عبدالرحمن خدایی نماینده خامنه ای در سنندج گفت: «استفاده از مواد محترقه و ایجاد سر و صدا در فرهنگ مردم ایران به‌ویژه کردستان نیست و انجام چنین بدعت‌های ناپسندی دور از شأن خانواده های ایرانی است».
به‌رغم این تدابیر سرکوبگرانه و اظهارات ابلهانه و مسخره مقامات ریز و درشت رژیم، تردیدی نیست که جوانان شجاع و زنان آزاده، امسال بسا فراتر از همیشه درس فراموشی ناپذیری به این رژیم منحط خواهند داد. اراده تزلزل ناپذیر مردم ایران نظام ولایت فقیه را که کمترین سنخیتی با مردم و تمدن و فرهنگ ایران ندارد برای همیشه از تاریخ ایران محو خواهد ساخت.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ (۹ مارس ۲۰۱۸)

سخنرانی دکتر حنیفه خیری - نماینده انجمن بین المللی برابری زنان در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو

دکتر حنیفه خیری نماینده انجمن بین المللی برابری زنان در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو درباره وضعیت وحشتناک حقوق بشر در ایران به سخنرانی پرداخت.متن سخنرانی حنیفه خیری: «انجمن بین المللی برابری زنان از محکوم کردن رژیم ایران توسط کمیسر عالی بدلیل اعدام نوجوانانی که در کودکی مرتکب جرائمی شده اند استقبال می کند.
رژیم ایران همچنین در ملا عام مراسم اعدام بر گزار میکند و علیرغم صدمات روانی ناشی از دیدن چنین صحنه هائی، کودکان اجازه حضور در این مراسم را دارند رژیم ایران همچنین کودکان خردسال را همراه با مادرانشان در زندان نگه میدارد و این کودکان در پشت میله های زندان رشد کرده و بزرگ میشوند. این موارد نقض حقوق کودکان در ایران تعهدات بین المللی این حکومت را به سخره گرفته و وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران را نمایان میسازد.
این انجمن همچنین از موضع کمیسر عالی حقوق بشر در محکوم کردن خشونت و سرکوب علیه کسانی که در تظاهرات سراسری بر علیه فساد گسترده٬ نقض حقوق بشر٬ مشکلات اقتصادی و دخالت بی رحمانه حکومت ایران در درگیری های خارجی شرکت کرده بودند استقبال می کند. کمیسر عالی بدرستی اشاره کرد که علیرغم نقض شدید حقوق بشر در ایران، حق تجمع و ابراز عقیده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کشتار دست کم ۱۴ نفر از معترضین در زندان پس از شکنجه های طولانی توسط مقامات رژیم باید بعنوان زنگ خطری برای جامعه بین المللی و این شورا تلقی گردد. ادعای رژیم ایران مبنی بر خودکشی این تعداد زندانی طی چند هفته٬ توهین به درک و فهم جمعی ماست.
انجمن بین المللی زنان برای برابری از همه کشورهای عضو و مکانیزم های سازمان ملل میخواهد تا تکرار اینگونه کشتار فراقانونی در زندانهای ایران را افشا کند. شاید توجه بین المللی به این موضوع بتواند از جنایتی دیگر مانند موج اعدام های سال ۱۹۸۸ (سال ۶۷) جلوگیری کند. با تشکر».
ژنو – اجلاس شورای حقوق بشر – محکومیت نقض گسترده حقوق بشر در ایران from Simay Azadi on Vimeo.

تجمع اعتراضی غارت‌شدگان کاسپین مقابل مجلس ارتجاع با شعار مرگ بر روحانی + فیلم

صبح امروز شنبه 19اسفند جمعی از غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار بازگرداندن پولهای به غارت رفته خود شدند.شدند غارت‌شدگان شعار می‌دادند: مرگ بر علی لاریجانی، مرگ بر سیف و مرگ بر روحانی -نصرمن الله وفتحا قریب مرگ بر این دولت مردم فریب.
تهران.تجمع غارت شدگان کاسپین روبروی مجلس رژیم from Simay Azadi on Vimeo.

تجمع مردم اصفهان در پل خواجو؛ شعار مردم اصفهان: یگان ویژه حیا کن ورزنه را رها کن + فیلم و عکس

بنا‌ به گزارشهای دریافتی از صبح امروز شنبه 19اسفند جمعی از مردم اصفهان در حمایت از کشاورزان معترض ورزنه، اژیه و زیار در محل پل خواجو تجمع کردند.تجمع‌کنندگان سرکوب مردم بپاخاسته توسط مأموران سرکوبگر انتظامی را محکوم کردند. مأموران سرکوبگر روز گذشته با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور تعدادی از معترضان ورزنه را مجروح کردند و شماری را دستگیر کردند.
مردم در این تظاهرات شعار می‌دهند:
روحانی دروغگو زاینده رود ما کو
نصر من الله و فتح القریب مرگ بر این دولت مردم فریب
کشاورزان ورزنه در مقابل کلانتری رژیم برای آزادی دستگیرشدگان from Simay Azadi on Vimeo.
تجمع اعتراضی در پل خواجو اصفهان from Simay Azadi on Vimeo.
اصفهان ، حرکت مردم به سمت بزرگمهر from Simay Azadi on Vimeo.

تجمع کشاورزان ورزنه در مقابل کلانتری رژیم برای آزادی دستگیرشدگان+ پیام خانم مریم رجوی

کشاورزان بپاخاسته ورزنه اصفهان شب گذشته در مقابل کلانتری ۱۰نیروی انتظامی تجمع کردند و خواستار آزادی دستگیرشدگان گردیدند. روز گذشته هزاران تن از کشاورزان ورزنه و مناطق اطراف در اعتراض به طفره رفتن رژیم از دادن حقآبه آنها؛ تظاهرات کردند و با مأموران انتظامی درگیر شدند. آدمکشان گارد ضدشورش با تیراندازی و گاز اشک‌آور به آنها 
حمله کردند و تعدادی را مجروح ساختند و شماری را هم دستگیر کردند
خانم مریم رجوی طی پیامی گفت: با درود به کشاورزان بپاخاسته و ستمدیده ورزنه اصفهان، حمله جنایتکارانه پاسداران به این کشاورزان محروم و مجروح کردن شماری از آنان را قویاً محکوم می‌کنم و عموم مردم و جوانان اصفهان را به حمایت و همبستگی با آنها فرا می‌خوانم
https://www.mojahedin.org/i/تجمع-کشاورزان-ورزنه-در-مقابل-کل…

اعتراضات و تظاهرات کشاورزان منطقه اژیه اصفهان

کنفرانس به مناسبت روز جهانی زن در پارلمان بلژیک

به مناسبت روزجهانی زن و در همبستگی با زنان ایران روز پنجشنبه ۶ مارس ۲۰۱۸، یک کنفرانس پارلمانی در محل پارلمان بلژیک برگزار شد.در این کنفرانس که به ریاست خانم الس وان هوف، نماینده پارلمان بلژیک برگزار شد شماری از نمایندگان پارلمان اروپا و اعضای سنا و پارلمان بلژیک شرکت و سخنرانی کردند.
سخنرانان عبارت بودند:
آنا زابورسکا نماینده پارلمان اروپا از اسلوواکی،
ماریانا پتیر Marijana Petir نماینده پارلمان اروپا از کرواسی،
سناتور لطیفه کاحوشی Latifa Gahouchi، عضو مجلس سنای بلژیک از حزب سوسیالیست فرانکوفون
فرانسواز اسکپمانز، ), Françoise Schepmans نماینده پارلمان بلژیک و شهردارشهر مولنبک از حزب لیبرال فرانکوفون،
فاطمه پهلوان Fatma Pelivan نماینده پارلمان بلژیک از حزب سوسیالیست فلامان،
سونیا کلاس Sonja Claes نماینده پارلمان فلامان از (حزب دموکرات مسیحی)،
فاتوماتا سیدیبه، Fatoumata Sidibé نماینده پارلمان بروکسل،
و الهام زنجانی
سخنرانان در این کنفرانس ضمن حمایت از مبارزه مقاومت ایران برای دموکراسی و حقوق زنان تاکید کردند: زنان در ایران جلودار مبارزه علیه بنیادگرایی اسلامی بوده اند که رژیم مذهبی با ربودن انقلاب ۱۳۵۷ به جامعه ایران تحمیل کرد. آنها جنبش آزادی را در تمامی این سالها با شجاعت و فداکاری بزرگ زنده نگه داشته اند و اعدام هزاران زن، از جمله دختران ۱۵ تا ۱۶ ساله، و زنان باردار توسط دیکتاتوری مذهبی، گواه مقاومت و استواری زنان رزمنده ایرانی در برابر این رژیم است
سخنرانان کنفرانس در پارلمان بلژیک همچنین تاکید کردند از آنجایی که در ایران یک دیکتاتوری مذهبی بنیادگرا و زن ستیز حاکم است، کارزار مبارزه برای حقوق زنان تنها در صورتی می تواند به اهداف خود برسد که شاهد تغییر رژیم در ایران باشیم. قیام اخیر در ایران تایید کرد که مردم ایران به باصطلاح اصلاح طلبان اعتقاد ندارند. آنها خواستار تغییر کامل رژیم هستند.
خانم الس وان هوف نماینده پارلمان فدرال بلژیک در سخنان خود با اشاره به نقش زنان در هدایت مقاومت ایران گفت: «اپوزیسیون ایران سازمان مجاهدین خلق ایران و ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران توسط زنان رهبری می شود. جالب بود که رژیم ایران این اپوزیسیون را مسؤل رهبری اعتراضات اخیر معرفی کرده است.
من فکر می کنم دولت ما در بلژیک و همچنین اتحادیه اروپا باید نقش فعالتری در حمایت از مبارزه مردم برای آزادی داشته باشد. روابط ما با ایران باید به بهبود حقوق بشر، حقوق زنان و البته به توقف اعدام های وحشتناک مشروط شود».
در کنفرانس سناتور لطیفه کاحوشی طی سخنانی ضمن حمایت از قیام مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن تاکید کرد: آزادی ایران و آزادی مردم ایران از مسیر مبارزه زنان و مبارزه شما به نتیجه خواهد رسید.
پارلمان بلژیک – کنفرانس به مناسبت روز جهانی زن با حضور نمایندگان پارل from Simay Azadi on Vimeo.