شنبه، آذر ۰۴، ۱۳۹۶

داستان اسماعیل بر دار

از منظومه گفتگو با سنگ سنگ خاوران
بر اساس یک گزارش واقعی از شهادت قهرمانانه‌ی مجاهد خلق سیداسماعیل میرباقری در جریان قتل‌عام سال 67. اصل خاطره در پایان آمده است.
آن یک اسماعیل بر بالای دار شیر مردی بود او حلاج وار
آخرین دم از حیاتش چون رسید خواست فریادی دگر یک دم کشید
با اشارت گفت: «جلادم!... ... بیا! بسته ره بر بانگ فریادم!... ... بیا!»
زود از جا جست جلادش که: «هان! اینک آمد پهلوان را امتحان»
داشت در دل نیتی زشت آن پلید تا مگر آن مرد ره، از ره برید!
گفت: «بردارم طناب از گردن‌اش تا بگوید راز توبه کردن‌اش
گر که برگردد وی از ایمان خود می‌کند ره باز بر یاران خود
باز می‌گردند جمعی زین مسیر چون که برگردد ز راه این مرد شیر»
آمد آن جلاد و بگشود آن طناب تا کند ایمان جمعی را خراب
شل نمود از حلق اسماعیل بند تا مگر توبه کند آن سربلند
چون ره فریاد آن والامقام باز شد تا یک نفس گوید کلام
با هر آنچه در توان فریاد زد هم‌چو پتکی بر سر بیداد زد
گفت: «بر آزادی از من صد سلام بر خمینی لعنت‌ام تنها کلام
عشق من آزادی خلق من است مرگ بر دیوی که خصم میهن است»
شور و شوق افتاد در آن بندیان گشت عزم پایداری صدجنان
آنگه اسماعیل با لبخند خویش بست با مولای خود پیوندخویش
***
حماسه‌ی بالا بر اساس نوشته‌ی زیر به نظم در آمده است:
نوشته‌ی یکی از بستگان مجاهد شهید اسماعیل میرباقری
اسماعیل فقط با یک کلمه انتخاب مجاهد خلق به طناب دار بوسه زد و جمله آخرش قبل از شهادت این بوده که به‌سر پاسداری که چهارپایه را از زیر پایش بیرون می‌کشیده گفته است یک لحظه می‌خواهم چیزی بگویم و آنها همه میدوند و سرپاسدار می‌دانسته اسماعیل سر موضع بوده و همه از او زندانیان رهنمود می‌گرفته‌اند، می‌گوید بروید سریع طنابش را شل کنید شاید که توبه کرده. اما همین که طناب را شل می‌کنند اسماعیل فریاد می‌زند «مرگ بر خمینی - سلام بر آزادی و زنده باد خلق» و پاسداران سراسیمه شده و سرپاسدار خودش میدود و چهارپایه اسماعیل را می‌کشد و اسماعیل لبخند بر لب به سوی خدا و مولایش حسین (ع) و علی ع سلام و حنیف و... پرمی‌گشاید..
این خاطره را یک پاسدار تعریف کرده است. پاسداری که بعد ها به‌خاطر همین صحنه‌ی تکان‌دهنده که از اسماعیل می‌بیند دیگر به زندان نرفته و بر ضد رژیم می‌شود و نزد مادر اسماعیل می‌رود و ماجرای حماسی اسماعیل را تعریف می‌کند و می‌گوید مادر مرا ببخشید من شرمنده اسماعیل شیر شما هستم و او یک انسان متکامل بود. او همه ما پاسداران را از کارها و صلابتش و خنده‌هایش عاجز کرده بود. او واقعاً عاشق واقعی بود عاشق فدا کردن و زندگی انسانی.»
م. شوق.

از بهار آزادی تا آخرین نفس - دکتر غلامحسین ساعدی

دکتر غلامحسین ساعدی (زادۀ ۲۴ دی ۱۳۱۴، تبریز ـ درگذشتۀ ۲ آذر ۱۳۶۴، پاریس)، از نخستین روزهایِ بهارِ آزادی، پیش از آن که «رژیمِ هنرکش» آخوندی، بساطش را، کاملاً، بگستراند، نفیرِ استبدادِ مذهبی را از زیرِ رِدای خمینی شنید
وی در نیمه فروردین ۱۳۵۸, در مقاله یی با عنوان «هنرزُدایی، مُهلِک ترین ضربت، بر پیکرِ فرهنگ فردا» نوشت: «نشانه های پیدا و ناپیدایِ هنرزدایی در درونِ دولتِ موقّتِ انقلاب، اگر نه تمام مردم را که عدّه بسیار زیادی را به شدّت، نگران کرده است» و هشدارداد که «تمام تلاشِ استبدادی، چه در جلوگیری از هنر اصیل و چه در پرورشِ هنرِ وابسته به نظامِ مسلّط، چگونه با شکست روبه رو شد و چگونه با آن همه سانسورِ وحشتناک، نتوانستند ادبیات و هنرِ پویا را به نابودیِ محض بکشانند و چگونه با آن همه یقه درانیها و ولخرجیهای غیرضروری و سرِ کیسه شُل کردنها، نتوانستند هنرِ پوشالی و فرمایشیِ موردنظرِ خود را به کرسیِ اعتبار بنشانند» و تأکید کرد که اگر در بر همین پاشنه بچرخد «از هم اکنون برای مبارزه با غول سانسورِ دیگری، با شکل و هیبتِ دیگری، باید، آستینها را بالازد و آماده شد».
***
در پایان فروردین ۱۳۵۸, در مقاله دیگری با عنوان «بعد از انقلاب، اِرعاب؟» بااشاره به تهدید و اِرعابی که رژیم نوپا پیش گرفته بود، نوشت: «آن چه را که خلقهای ستم کشیده ایران تصوّر نمی کردند به این زودی دچارش خواهند شد، فضای ترس و ارعاب و تهدیدی است که سالهایِ سال، به هزاران شکل و رنگ، زیر تسلّطِ اَیادی و جلّادان شاه، آزموده بودند... دستگاهِ قدرتِ امروزی نیز از همان وسایل و لوازمی که دستگاه استبدادی بدان متوسّل می شد، یاری می گیرد... آنهایی که جان برکف، با شجاعتِ کامل، درمقابلِ هیچ نوع تهدیدی مرعوب نمی شدند و تیره ترین سیاهچالها را به سرخم کردن و پوزه بر خاک مالیدن درمقابلِ قدرت ترجیح می دادند و هر خطری را به جان می خریدند... دیگر در مقابلِ هیچ اِرعابی جاخالی نخواهندکرد و این داستانی است نه تازه... دستگاهی که به ارعاب متوسّل شود، خود مرعوب تر از همه است؛ یادتان نرود».
***
در روز ۳۰ تیر ۱۳۵۸, در مراسمی که به مناسبت قیام شکوهمندِ ۳۰ تیر ۱۳۳۱, در ساری برگزار شد، طی سخنانی، باز هم از انحصارگریهای مسندنشینانِ جدید، انتقاد کرد و گفت: «این وظیفه همه ماست که... از هیچ نوع افشاگری خودداری نکنیم، چرا که دم فروبستن به وقت گفتن، جنایتِ عظیمی است، باشد که این حداقلّ جرأت و جسارت را داشته باشیم که انحصارطلبانِ امروز، با هر نوع برچسبِ آماده، آگاهان و روشن اندیشانِ جامعه را از میدان به درنبرند... بر همگان روشن است که [محمدرضا] سعادتی جاسوس نیست و ماجراهایِ پشتِ پرده، آن چنان واضح است که اصلاً پرده یی در کار نیست... پرونده سازیِ قلّابی و اتّهامِ جاسوسی به مردی که عمری را در مبارزه با رژیم منفور پهلوی سرکرده است... آیا باید ساکت نشست، درحالی که صدها عمله و اَکَره ساواک، صاف صاف و آزادانه، درمیان مردم می چرخند و راه می روند، سعادتی ها و خاکسارها باید راهیِ زندان شوند؟ انحصارطلب، دهانِ دیگران را می بندد تا تنها خود حرف بزند... در یک فضای غیردموکراتیک، می توان قانون و لایحه و یا هرچیزِ دیگر را به مردم حُقنه کرد. لایحه مجازاتِ ضدّانقلاب، بهانه یی است برای سرکوبیِ هر عملِ انقلابی و وحشتناک تر از قوانینِ رضاخانی... طرحِ لایحه مطبوعات، عجیب تر از آن است؛ یعنی، خفه تان می کنیم...»...

زینت میرهاشمی: فاتح جنگ یا پیاده نظام آمریکا و روسیه

حرفهای خامنه ای در روز سه شنبه ۳۰ آبان، اظهارات حسن روحانی، نامه قاسم سلیمانی به خامنه ای، نامه تبریک مجلس نشینان به ولی فقیه، تمجید جهانگیری از قاسم سلیمانی و سخن پراکنی پایوران ریز و درشت رژیم و سینه چاکان خلیفه ارتجاع که به تیترهای درشت روزنامه های حکومت تبدیل شده، چه واقعیتی را بیان می کند؟ همه ی دست اندرکاران حکومت تلاش می کنند تا بحران در دوره پسابرجام، موضوع موشکهای بالستیک و دخالتهای تروریستی در منطقه را پنهان کنند و با طرح دوره پسا داعش خود را فاتح جنگ علیه داعش جا زنند. این البته خیال باطلی است که پایوران رژیم بتوانند با جار و جنجال پیروزی، از کابوس سرنگونی خود را رها کنند
در پس موضع گیریهای کارگزاران حکومت و معرفی یک پاسدار جنایتکار به عنوان «قهرمان» مبارزه علیه داعش، هراس واقعی رژیم نهفته است.
مکارم شیرازی پاسدار سلیمانی را سزاوار جایزه نوبل دانسته و علت آن را خاموشی جنگ و رهایی دنیا از یک کابوس خطرناک اعلام کرده است.
خامنه ای در صحبتهایش به ناباوری مردم نسبت به «خود» (یعنی رژیم) و مخالفت مردم با دخالت در منطقه تاکید می کند. وی در هراس از این مخالفتها، خواهان نخواندن «آیه یاس» شده است. او کار داعش را تمام شده اعلام کرد و مدعی شد که آمریکا را به زانو در آورده است. سخن پراکنی او با همه کلمات خصمانه اما عمیقا از موضع ضعف و شکست در تقابل با جبهه شکل گرفته علیه رژیم در منطقه است. حرفهای او پاسخ دردآلود در برابر شعار مردمی «نه سوریه، نه لبنان، جانم فدای ایران» است.
شرایطی که پایوران رژیم خود را فاتح آن می دانند، محصول حمله های هوایی آمریکا و روسیه است. بدون حمله های هوایی مجموعه نیروهای رژیمهای ایران، عراق و سوریه در مبارزه با داعش زمین گیر می شدند. البته در این اوضاع، ثروت مردم ایران خرج پیاده نظام این جنگ شده است و هزینه نیروهای به اصطلاح مستشاری همچون نیروهای حزب الله، فاطمیون و حشد الشعبی از جیب مردم ایران دزدیده می شود.
نشست پوتین، اردوغان و روحانی در روز چهارشنبه اول آذر، در پی مذاکرات ترامپ و پوتین، پوتین و بشار اسد و رایزنیهای پشت پرده صورت گرفت و قرار است نشست سوری سوری در آینده ای نزدیک تشکیل شود. بیانیه ای که بعد از نشست سران سه کشور در سوچی صادر شد، از برقراری «صلح، ثبات در سوریه، از تدوین قانون اساسی با حمایت مردم سوریه و از انتخابات آزاد، منصفانه با مشارکت تمامی مردم واجد شرایط در سوریه تحت نظارت مناسب سازمان ملل» صحبت شده است. مواردی که اگر قرار باشد به درستی و زیر نظر سازمان ملل به اجرا درآید، در گام اول باید دست و پای جمهوری اسلامی یعنی سپاه پاسداران و حزب الله از منطقه و به ویژه در سوریه قطع شود. در غیر این صورت جنگ در سوریه در شکل دیگر ادامه خواهد داشت.
برگرفته از ایران نبرد - پنجشنبه ۲ آذر

فرانسه خواهان اجرا كنوانسيون سازمان ملل براي منع تبعيض عليه زنان شد

وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای با گرامیداشت روز بین‌المللی رفع خشونت علیه زنان (۲۵ نوامبر)خواهان اجرای کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان شد.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: بیست سال بعد از کنفرانس جهانی زنان در پکن در سال ۱۹۹۵، این خشونتها آفتی است که هیچ منطقه ای از جهان از آن مصون نیست. یک سوم زنان جهان و در بعضی کشورها دو سوم زنان با این واقعیت روبرو هستند. این خشونتها یک مانع مداوم در مقابل توسعة انسانی و اقتصادی است.
https://www.hambastegimeli.com/اخبار-ايران/72131-وزارت-امور-خارجه-فرانسه-خواهان-اجرای-کنوانسیون-منع-تبعیض-علیه-زنان-شد

A call to stop state-sponsored #ViolenceAgainstWomen in #Iran #orangetheworld #16daysofactivism #vaw #EndViolenceAgainstWomen

فراخوان برای پایان دادن به خشونت دولتی علیه زنان ایران

به مناسبت روز جهانی امحاء خشونت علیه زنان، این فراخوانی است برای پایان دادن به خشونت دولتی علیه زنان در ایران.
نه تنها قانون اساسی و قوانین رژیم آخوندی خشونت علیه زنان را نهادینه کرده و مجازاتهای بیرحمانه همچون شلاق، سنگسار و کور کردن را تأیید می کند، بلکه رژیم به طور سیستماتیک و رسمی و به طور شبانه روزی در سراسر کشور دست به اقدامات خشونت آمیز علیه زنان ایران می زند، روندی که همچنان جریان دارد و در ادامه سرکوب بی سابقه ای است که در دهه ۶۰ هزاران زن مخالف را وحشیانه کشتار کرد.
ذیلاً نگاهی کوتاه به کارنامه رژیم طی سال گذشته می اندازیم:
حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی سال قبل اعلام کرد حداقل ۲هزار زن به طور روزانه به خاطر عدم رعایت کامل حجاب در کشور دستگیر می شوند. این زنان را با وحشیگری و به زور سوار خودروهای نیروی انتظامی می کنند تا بعداً‌در بازداشتگاه مورد بدرفتاری و تحقیر قرار بگیرند و مجبور به امضای برگه و پرداخت وثیقه سنگین برای آزادی بشوند.
مردم توانسته اند برخی از این صحنه های وحشتناک دستگیری را ضبط کرده و بر روی اینترنت منتشر کنند، صحنه هایی که تنها گوشه کوچکی از جو رعب و وحشتی را نشان می دهد که زنان ایران به طور مستمر و دائمی با آن مواجه هستند.
آنطور که از فراخوانهای مقامات و بسیج نیرو برای کارزارهای «عفاف و حجاب» در سراسر کشور ‌بر می آید، تعداد واقعی دستگیریها قطعاً بالاتر از ۲هزار است. فرماندهان نیروی انتظامی و فرمانداران استانهای سراسر کشور یکی بعد از دیگری با صدور فراخوانهایی به زنان به اصطلاح «بدحجاب» و به خصوص کسانی که در داخل ماشین حجابشان را برمی دارند، اخطارهای شدید داده اند.
مقام مسئول «امر به معروف و نهی از منکر» در استان سمنان اعلام کرد که آنها قوای خود را با ۲۰۰۰ مأمور زن برای تسهیل سرکوب زنان تقویت کرده اند. فرمانده نیروی انتظامی شهر تنکابن در شمال ایران اعلام کرد که طی سال گذشته قوای او با ۲۲هزار زن برخورد کرده اند.
در حالی که قضائیه رژیم با تصویب لایحه جرم انگاری خشونت علیه زنان مخالفت کرد، رژیم پوشیدن لباسهایی که مغایر با استاندارد حکومتی پوشش هستند را حتی در خارج از ساعات کار جرم اعلام کرد. وزارت کشور برای بازرسی ادارات دولتی و خصوصی و بیمارستانها برنامه ریزی کرد تا بتواند رعایت حجاب از سوی زنان را رصد کند.
یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه زنان دستفروش هستند که به هر بهانه ای بساط آنها را بهم می ریزند و اموالشان را غارت می کنند. از جمله مأموران شهرداری در تهران در روز ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ به یک زن فقیر دستفروش حمله کردند که منجر به حمله قلبی او شد و در آذرماه ۹۵ در اهواز یک زن دستفروش را با شوکر برقی مورد ضرب و شتم قرار دادند.
قضائیه رژیم ایران حداقل یک دوجین حکم شلاق برای زنان صادر کرد که بخشی از آنها به اجرا گذاشته شد. این علاوه بر صدور یک حکم سنگسار و یک حکم کور کردن بود.
حداقل ۸۱ زن در چهار و نیم سال دوره روحانی اعدام شدند که ۱۰ تن از آنها در سال ۲۰۱۷ حلق آویز شده اند...

کارشناس رژیم: زلزله تهران ۴میلیون کشته می‌دهد

یک کارشناس رژیم به‌دنبال زلزله استان کرمانشاه، در مورد تبعات خطر زلزله در تهران، گفت: زلزله تهران، 4میلیون کشته می‌دهد».
یک کارگزار دیگر رژیم نیز گفت: ریزش ساختمانها در زلزله‌یی در تهران، به تنهایی یک میلیون کشته و مصدوم خواهد داشت و اگر مخاطرات ثانوی زلزله، از جمله انفجارها را حساب کنیم، این رقم، بزرگ‌تر خواهد شد».
یک رسانه حکومتی در گزارشی پیرامون این اظهارنظرهای کارشناسی، نوشت: «پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، کابوس وقوع زلزله در استان تهران با حدود ۱۳میلیون نفر جمعیت و بافتی فرسوده و ناایمن، سبب هشدارهای مکررِ کارشناسان شده است. تهران منطقه پر گسلی است و باید خود را برای وقوع زلزله در تهران آماده کنیم؛ صدای پای زلزله در تهران به گوش می‌رسد. یک کارشناس می‌گوید: سه گسلِ شمال تهران، قدرت ویرانگریِ بسیار بالایی دارد و پایتخت کشور را به‌شدت تهدید می‌کنند».به گفته این کارشناس رژیم، گسل‌های دیگر در تهران نیز دارای تهدیدهایی هستند.

فاکس نیوز:‌ ولیعهد عربستان خامنه‌ای را هیتلر جدید خاورمیانه نامید

فاکس نیوز روز جمعه گزارش داد: در بحبوحه اصلاحات فرهنگی گسترده و پاکسازیهای سیستماتیک خانواده سلطنتی، ولیعهد عربستان در این هفته ولی‌فقیه رژیم آخوندی را هیتلر جدید خاورمیانه خواند. اظهاراتی که مطمئناً منازعه بین این دو قدرت مسلمان را افزایش می‌دهد... محمد بن سلمان به نیویورک تایمز گفت لازم است که با دخالتهای رو به افزایش رژیم ایران مقابله شود...
وی در این مصاحبه جنگ قدرت میان رژیم ایران با عربستان در این منطقه را با جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت ما از اروپا یاد گرفته‌ایم که مماشات جواب ندارد و ما یک هیتلر جدید در ایران ایران را برای تکرار آنچه در اروپا اتفاق افتاد نمی‌خواهیم...

سرخط ۳ آذر ۱۳۹۶: زلزله استان کرمانشاه - آن چه گذشت به روایت تصاویر

درخواست مادر زلزله‌زده و گورهای جمعی قربانیان زلزله



باران در سرپل ‌ذهاب برای زلزله‌زدگانی که در چادر زندگی می‌کنند، مشکلاتی به‌وجود آورده است.
فیلمی از درخواست مادران و زنان زلزله زده در سرپل ‌ذهاب که چادرهای آنها را آب گرفته است.این مادر زلزله زده درخواست کمک میکند:
برادرم یه کم آجر برامون بیاورید برای چادرهامون تا جامون رو بلندتر کنیم، به خدا آب اومده همه جای زندگیمون، به خدا هیچی نداریم بدبختیم بیچاره ایم - فقط یک ماشین آجر بیاورید تا بذاریم داخل چادرها آب بیشتری نیاد بینمون ، خیلی بدبخت بیچاره ایم به فریادمون برسید، ببییند چطور بین این باران و گل گیر کرده ایم به خدا خونمون گرفته راه نداریم بیرون برویم ، داخل اون چادر یه بچه 20 روزه هست، داخل هر چادر بچه هایی یک ماهه و دو ماهه هستن این هم وضعیتمونههم‌چنین تصاویری از گورهای جمعی به دستمان رسیده که مربوط به جانباختگان زلزله اخیر است که باین شکل خاکسپاری شده‌اند. و ابعاد گسترده فاجعه زلزله را نشان می‌دهد

سوختن چادر زلزله‌زدگان در ثلاث باباجانی

جمعه شب ۳آذرماه ۹۶ چادر یکی از زلزله‌زدگان در شرایطی که هوا به ۳درجه زیر صفر رسیده است به‌علت سوختن کابل برق در داخل چادر در روستای قلقله در ثلاث باباجانی دچار آتش‌سوزی شد و از میان رفت. در حالیکه وضعیت فعلی زلزله‌زدگان بسیار بحرانی است و باید در این هوای یخبندان به کانکس انتقال پیدا کنند. اما رژیم آخوندی نه تنها هیچ‌گونه کمکی به آنها نمی‌کند بلکه کمکهای ارسالی که از سوی مردم به هموطنان زلزله‌زده می‌شود را دزدیده یا برای پاسداران جنایتکار خود استفاده می‌کند یا به‌عنوان کمکهای رژیم آخوندی به سوریه می‌فرستد که به‌عنوان نمونه روز ۲آذر خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرد که رژیم آخوندی یک محموله کمک به شهر آلبوکمال به سوریه ارسال کرده است.

تجمع اعتراضی پرسنل بهداشتی شرکتی طرح تحول سلامت اصفهان؛کارکنان شهرداری ساوه و کسبه در مشهد برای دومین بار

پرسنل بهداشتی شرکتی طرح تحول سلامت اصفهان روز شنبه ۴آذرماه ۹۶؛ در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده چندین ماهه؛ کسر حقوق و نبود امنیت شغلی در مقابل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجمع کردند.
کارکنان شهرداری ساوه روز شنبه ۴آذر ۹۶ در محل افتتاح نمایشگاه این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.آنها در اعتراض به اخراج خود تجمع کردند خواستار بازگشت به کار شدند.
کسبه و اهالی خیابان توحید مشهد روز شنبه ۴آذرماه ۹۶ در اعتراض به اجرای بی‌آرتی برای دومین بار مقابل شهرداری رژیم در این شهر تجمع کردند. معترضان بنرهایی را به همراه داشتند که روی یکی از آنها نوشته بود: «به‌جای مردم تصمیم نگیرید» و «اجرای بی‌آرتی خلاف قانون است».

مقاومت ایران جنایت تروریستی در سینا و کشتار صدها نمازگزار بی‌دفاع را قویاً محکوم می‌کند

مقاومت ایران جنایت ضداسلامی و ضدانسانی تروریستی در شمال شبه جزیره سینا علیه نمازگزاران بی‌دفاع را که تاکنون ۲۳۵قربانی و شمار زیادی مجروح به جای گذاشته است به‌شدت محکوم می‌کند و عمیقترین تسلیتهای خود را به مردم و دولت مصر و به‌ویژه به خانواده‌های قربانیان تقدیم می‌کند و برای مجروحان از خداوند بزرگ شفای عاجل مسئلت دارد.
جنایت فجیع علیه بشریت در شبه جزیره سینا، آنهم علیه نمازگزاران، یک بار دیگر نشان داد که تروریسم جنایتکارانه تحت باندرول اسلام چه در لباس شیعه و چه در لباس سنی نه تنها هیچ ربطی به اسلام ندارد بلکه رو‌در‌روی تعالیم عالیه آن است.
مردم ایران که چهار دهه است با تروریسم و بنیادگرایی چنگ در چنگ هستند و ۱۲۰هزار تن از فرزندانشان به دست تروریستهای حاکم بر ایران اعدام شده‌اند، درد و رنج مردم مصر را به خوبی احساس می‌کنند و در آن سهیم هستند.
این تروریسم ضدبشری در ابعاد امروزی‌اش با روی کار آمدن فاشیسم دینی در ایران در سال ۱۹۷۹ بارز شده است و چهار دهه است که نظام ولایت‌فقیه حاکم بر ایران به‌طور عملی پایتخت صدور تروریسم و بنیادگرایی و مشوق، مروج، آموزش دهنده و صادر‌کننده و زمینه‌ساز تروریسم است و کلیه جریانهای تروریستی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با این مرکز جنایت ارتباط دارند. این رژیم از آن دسته از کشورهای منطقه که رابطه نزدیکی با آنها دارد برای توسعه و گسترش تروریسم و بنیادگرایی سوء‌استفاده می‌کند. برای پایان دادن به این چرخه خون و وحشت بایستی آن را در کانونش در تهران تحت حاکمیت ملایان در هم شکست.
شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون خارجه
۳آذر ۱۳۹۶ (۲۴نوامبر ۲۰۱۷)

بنیاد اروپایی آزادی عراق: رژیم ایران پدرخوانده بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام


بنیاد اروپایی آزادی عراق به ریاست استرون استیونسون با انتشار گزارش جدیدی درباره نقش رژیم آخوندی به‌عنوان پدرخوانده و مرکز صدور بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام، به اِعمال تحریم‌های گسترده علیه سپاه پاسداران به‌عنوان عامل اصلی پیشبرد این سیاست، و اخراج همه عوامل تروریست رژیم از منطقه فراخوان داد.
بنیاد اروپایی آزادی عراق در این گزارش 24صفحه‌یی تحت عنوان «حمایت (رژیم) ایران از گروه‌های بنیادگرای اسلامی با استناد به اسناد روابط گسترده رژیم و القاعده که به‌تازگی توسط اطلاعات مرکزی آمریکا منتشر شد تأکید کرده است که رژیم برای پیشبرد سیاست‌هایش، تمایزی بین بنیادگرایان شیعی و سنی قائل نیست و همه باندهای حکومت آخوندی، در سیاست صدور بنیادگرایی با هم اتفاق‌نظر دارند.
در مقدمه گزارش بنیاد اروپایی آزادی عراق به‌ریاست استرون استیونسون، صدور بنیادگرایی به‌عنوان یکی از پایه‌های استراتژی حکومت آخوندی طی 38سال گذشته ذکر شده و توضیح داده شده است که هر چند حمایت رژیم از گروه‌های به‌اصطلاح شیعه همواره روشن بوده است، اما رژیم ولایت‌فقیه که مرکز صدور بنیادگرایی است، در این زمینه برای پیشبرد اهداف خودش، تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی‌شود.
این گزارش سپس جزییاتی از روابط رژیم و القاعده را که به‌تازگی در اسناد مربوط به بن‌لادن فاش شد ذکر می‌کند و می‌افزاید: اکنون ضرورت فوری‌تری وجود دارد تا روابط رژیم ایران با گروه‌های بنیادگرای سنی به‌طور عام و با القاعده و داعش به‌طور خاص، مورد بازبینی قرار گیرد و فهم شود.
گزارش سپس به مشخصه‌های بنیادگرایی اسلامی پرداخته که یکی از آنها قساوت بی حد و حصر است؛ در این رابطه جنایاتی مثل قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67، اسیدپاشی به‌صورت زنان یا پاکسازی قومی توسط شبه‌نظامیان رژیم در عراق، به‌عنوان برخی از نمونه‌های عملکرد بنیادگرایان ذکر شده‌اند.
گزارش «حمایت (رژیم) ایران از گروه‌های بنیادگرای اسلامی» سپس به این حقیقت می‌پردازد که بنیادگرایی اسلامی در عصر معاصر، نخستین‌بار با روی کار آمدن خمینی جلاد به‌وجود آمد و در پی آن رژیم آخوندی به «حامی سیاسی، ذاتی، معنوی و استراتژیک تمامی بنیادگرایان اسلامی در سراسر جهان به‌رغم اختلافات آنها با این رژیم، تبدیل شد».
بنیاد اروپایی آزادی عراق در بخش دیگری از گزارش خود خاطرنشان می‌کند که مقاومت ایران در کتاب «بنیادگرایی اسلامی، تهدید جدید جهانی» که در سال 1993به‌قلم محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت منتشر شد، نسبت به این خطر به‌ویژه بعد از شکست رژیم در جنگ ضد میهنی، هشدار داده بود.
ایفا سپس اهداف و مقاصد رژیم را در صدور بنیادگرایی و تروریسم در محورهای مختلف، تشریح کرده است از جمله:
ترویج بنیادگرایی اسلامی
برخی از ارگانهای رژیم که مشغول عضوگیری بنیادگرایان هستند
حمایت رژیم از گروه‌های بنیادگرای شیعی و سنی و هماهنگی استراتژیک رژیم با القاعده و داعش
در این قسمت از گزارش تصریح شده است که رژیم و داعش و القاعده، دشمن هم نیستند و به‌رغم اختلافات، اشتراک نظرتشان بسا بیشتر است. «رژیم ایران هم‌سو با استراتژی‌اش، هرگز از کمک یا فراهم‌کردن همکاری، پشتیبانی و (حمایت) لجستیکی از بنیادگرایان سنی مثل القاعده و داعش، خودداری نکرده است».
یک بخش دیگر از گزارش ایفا، به نقش حزب‌الشیطان لبنان در پیشبرد تروریسم و بنیادگرایی رژیم از جمله به‌کارگیری از حزب‌الشیطان برای همکاری و ارتباط با القاعده، اختصاص یافته است.
گزارش بنیاد اروپایی آزادی عراق در بخش دیگری خاطرنشان می‌کند که رژیم آخوندی در ماه می‌سال 2003، به مقامات آمریکایی پیشنهاد تبادل سران القاعده با رهبران سازمان مجاهدین در اشرف را داد، اما این پیشنهاد از سوی آمریکا رد شد.
گزارش سپس نمونه‌های مختلف را ذکر می‌کند که در آن، مقامات دولت آمریکا بر ارتباطات و روابط میان رژیم و القاعده صحه گذاشته‌اند.
در همین رابطه دونالد ترامپ در 21مهرماه گذشته، در سخنرانی خود درباره استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی پیرامون نقش این رژیم در حمایت از تروریسم گفت:
عوامل رژیم ایران به عواملی آموزش دادند که بعداً در بمبگذاری القاعده در سفارت‌خانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا شرکت داشتند و 2سال بعد، 224نفر را کشتند و بیش از 4000تن را مجروح کردند.
این رژیم به‌دنبال حملات 11سپتامبر به تروریست‌های سطح بالا پناه داد، از جمله به پسر اسامه بن لادن.
در عراق و افغانستان گروه‌هایی تحت حمایت رژیم ایران، صدها پرسنل نظامی آمریکا را کشته‌اند.
تجاوزات دیکتاتوری حاکم بر ایران تا همین امروز ادامه دارد. این رژیم هم‌چنان حامی اصلی تروریسم در جهان است و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر شبکه‌های تروریستی مساعدت می‌رساند.
بنیاد اروپایی آزادی عراق در پایان گزارش 24صفحه‌یی خود نتیجه‌گیری‌ها و درخواست‌هایش را اعلام کرده و از جمله تصریح می‌کند که رژیم ایران مرکز بنیادگرایی اسلامی است و سیاست صدور بنیادگرایی برای این رژیم یک مسئله حکومتی است. این سیاست در بالاترین سطوح حکومتی توسعه یافته و همه دسته‌بندی‌های رژیم از آن حمایت می‌کنند.
بنیاد اروپایی آزادی عراق در پایان با تأکید بر این‌که با توجه به جایگاه حمایت از تروریسم در اهداف رژیم آخوندی، باید اقدامات بیشتری برای مقابله با آن صورت بگیرد، توصیه‌های خود را به این ترتیب ارائه کرده است:
1- قدرت‌های جهانی که با بنیادگرایی و تروریسم (تحت نام) اسلام مقابله می‌کنند باید نقش ویژه رژیم ایران را در آن مورد تأکید قرار بدهند. این باید بدون هیچ‌گونه ملاحظة سیاسی، به‌طور علنی اعلام و به آن پرداخته شود...
2- باید تحریم‌های گسترده‌یی علیه سپاه پاسداران در تمامیتش و بر حزب‌الله اعمال شود. باید یک کارزار جامع برای شناسایی، افشا و مجازات همه شرکای تجاری سپاه پاسداران و حزب‌الله در سراسر جهان وجود داشته باشد.
3- ایالات متحده، اروپا و همه کشورهای متمدن باید در اتحاد با هم برای اخراج همه مأموران تروریست رژیم ایران از سرزمینشان کار کنند.
4- سپاه پاسداران، حزب‌الله و سایر عوامل (رژیم) تهران، باید از کشورهای منطقه، به‌ویژه از سوریه، بیرون رانده بشوند.
گزارش بنیاد اروپایی آزادی عراق، رژیم ایران پدرخوانده بنیادگرایی و تروریسم from Simay Azadi on Vimeo.

سنابرق زاهدی: مردم می‌گویند که ساده‌ترین مشکلات مردم ایران حل نمی‌شود، الا از طریق سرنگونی این رژیم

سنابرق زاهدی رئیس کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت درباره مسائل منطقه و دخالتهای رژیم ایران مصاحبه‌یی با اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه مصاحبه می‌کرد در پاسخ به این سؤال که رژیم گفته در سوریه می‌ماند گفت:‌ من معتقدم که این همان نقطه تعیین‌کننده در سیاست رژیم ایران و سیاست سلیمانی جنایتکار و سیاست خامنه‌ای دجال است که حتی با سیاست روسیه هم تفاوت می‌کند چرا که روسیه ممکن است که با وضعیت سیاسی خود را منطبق کند. اما سیاست رژیم ایران، رژیم سلیمانی و خامنه‌ای و سپاه پاسدران این است که نمی‌تواند از آنجا خارج شود تا زمانیکه تمام کسانی که آنها را تروریست می‌خواند از بین بروند که اگر بخواهیم به‌صورت درست تعبیر کنیم کسانی که رژیم ایران آنها را تروریست می‌خواند همان مردم سوریه هستند که علیه رژیم بشار اسد و وجود رژیم ایران در سوریه قیام کرده‌اند. این روزها مشاهده می‌کنید که قاسم سلیمانی و خامنه‌ای به هم تبریک می‌گویند و ابراز شادی می‌کنند.
وی افزود:‌ داعش بلحاظ عقیده و سیاست و حتی تاکتیک با رژیم ایران همخوانی دارد و به‌صورت تاریخی نیز داعش دست‌ساز رژیم ایران در عراق و سوریه است و همان‌طوریکه می‌دانید حتی در تشکیل هسته‌های اولیه داعش رژیم ایران در تهران دست داشته و مالکی در عراق و بشار اسد در سوریه دست داشته‌اند. اما الآن آنها به این پیروزیهای داخل گیومه می‌نازند تا جنایتهای خود علیه مردم سوریه و مردم عراق و دخالتهایشان در کشورهای مختلف منطقه را توجیه نمایند. لیکن همان ‌طوریکه می‌دانید بلحاظ جنایتکاری رفتارهای حشدالشعبی در عراق و حزب شیطان در لبنان و حوثیها در یمن با رفتارهای داعش به هیچ لحاظ تفاوتی نمی‌کند، زیرا به اعتقاد من این رژیم از ابتدا بر اساس سرکوب، جنگ و صدور بحران و کشتار به کشورهای دیگر بنیان شده است.
اما مسأله مهمی که می‌خواهم در اینجا یادآوری کنم این است که دشمنی مردم ایران و مردم سوریه و حتی حکومت سوریه با این رفتارهای رژیم است بعضی از ارکانهای رژیم سوریه از وجود رژیم ایران در سوریه بیزارند مهم این است که این روزها در خیابانهای تهران و در خیابانهای دیگر شهرهای ایران مردم این شعار را سر می‌دهند که «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن»! برای این‌که مردم ایران گرسنه هستند و مردم ایران در فقر کشنده به‌سر می‌برند. مشکلات فراوانی مردم ایران را احاطه کرده است، به همین دلیل این شعارها را سر می‌دهند. این شعار معنی بسیار مهمی دارد.
در مورد سوریه و نفرت مردم سوریه و هم‌چنین مردم لبنان از حزب‌الله، حزب‌الشیطان، ما گزارشات دقیقی از درون رژیم داریم که آنها صحبت می‌کنند از این‌که استراتژی ایی که به مدت 30سال در لبنان و سوریه پایه‌گذاری کرده‌اند، در حال حاضر نتایج معکوسی برایشان داشته است. آنها را در تاکتیک در پیشبرد طرح هایشان کمک کرده ولی در استراتژی می‌گویند که ما تمام آنچه که طی این سالیان بنا نهادیم به‌دلیل دخالت حزب‌الله، حزب‌الشیطان در سوریه باعث ضررمان شده است.
رئیس کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در پاسخ به این سؤال که این اقدامات سپاه ایران در خارج ایران، آیا باعث محکومیت رژیم ایران نمی‌شود؟ گفت:‌ اولاً از طرف مردم ایران محکوم می‌شود. از طرف مردم سوریه و از طرف اتحادیه عرب که چند روز قبل محکوم شد. و از طرف کل دنیا همچنین. بله به این معنی است که استراتژی رژیم در این مرحله ضربه خورده است. قطعا، قطعاً خامنه‌ای شخص خودش می‌گوید، بارها این را گفته است و امروز نیز همین حرف را زد. امروز گفت ما در تمامی جاهایی که طلب می‌کند، بایستی حضور داشته باشیم. معنی‌اش این است که این رژیم نمی‌تواند باقی بماند الا از طریق دخالت در سایر کشورها. یک نبرد گسترده‌یی بین این رژیم و مردم ایران وجود دارد. این رژیم می‌خواهد این درگیری را به سایر کشورها منتقل کند. این حرف خامنه‌ای و قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران و حرف سران رژیم است. آنها می‌گویند اگر ما در حلب و در صنعاء و در بغداد نجنگم بایستی در اصفهان و تهران و در کرمانشاه بجنگیم و این حرف دقیقی است. چرا که در جریان زلزله‌ای که در غرب ایران به‌وقوع پیوست، مردم ما در این منطقه شعارهایی علیه این رژیم برای سرنگونی آن سر دادند. آنها می‌گویند که ساده‌ترین مشکلات مردم ایران حل نمی‌شود، الا از طریق سرنگونی این رژیم. شعار سرنگونی این رژیم در شهرکها و روستاها سر داده می‌شود. و معنی آن این است که این رژیم به‌شدت از این وضعیت می‌ترسد و به همین دلیل تمامی قوا و امکانات و پول را برای مصرف در کشورهای دیگر بکار می‌گیرد تا این پیام را بدهد که گویی یک رژیم قدرتمندی است. اما این رژیم به‌شدت ضعیف است و لذا من می‌خواهم که از طریق همین کانال اورینت به تمامی کشورهای عربی که از وجود این رژیم و از کشتارها و ترویسم این رژیم رنج می‌برند این پیام را بدهم که نیروهای سپاه پاسداران و نیروی قدس را در لیستهای تروریستی خود قرار دهند. به نظر من این یک وظیفه ملی، وظیفه انسانی و وظیفه قومی است. بایستی این گروهها را در لیستهای تروریستی خود قرار دهند و سپس بایستی تمامی امکانات خود را و تمامی امکانات خلقها را برای اخراج همین نیروها از کشورهایی که از این نیروها آسیب دیده‌اند بکار بگیریم. از عراق و از سوریه و از یمن و از کشورهای دیگر.

انعکاس مراسم همبستگی با زلزله‌زدگان در رسانه‌های عربی: مریم رجوی برای سرنگونی رژیم آخوندی فراخوان داد

رسانه‌های مصر، عربستان، اردن و یمن مراسم همبستگی مقاومت ایران با زلزله‌زدگان کرمانشاه را که با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی برگزار شده بود با عنوان:‌ برای سرنگونی رژیم آخوندی فراخوان داد منعکس کردند.
الصباح العربی، البوابه نیوز و اجیپ نیوز (مصر) نوشتند:‌ مریم رجوی در حاشیه مراسم بزرگداشت زلزله ایران که هزاران کشته و زخمی و دهها هزار آواره و صدها روستای ویران به‌جا گذاشت در پایتخت آلبانی گفت: ”با سلاح همبستگی می‌توان روحیه اجتماعی را در نقطه مقابل ولایت فقیه، که تفرقه و بی‌اعتمادی و بی‌تفاوتی را در بین مردم ترویج می‌کند دگرگون کرد
العاجل (عربستان) نوشت:‌ رجوی از ایرانیان خواست که به سرعت به یاری و کمک آسیب دیدگان زلزله بشتابند و اضافه کرد آنها از بی‌پناهی رنج می‌کشند و از ناامنی و بی‌آیندگی در اضطرابند و وقتی می‌بینند که هموطنانشان به آنها کمک کرده و محبت می‌کنند در دلهایشان امید کاشته می‌شود در نتیجه رشته‌های پیوند میان تمام اجزای جامعه بر علیه رژیم ولایت‌فقیه محکم می‌شود
الگون نیوز اردن نوشت:‌ در تیرانا پایتخت آلبانی، مقاومت ایران با حضور مریم رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق و با شرکت اعضا و کادرهای این سازمان مراسمی برای همبستگی با قربانیان زلزله در غرب کشور برگزار کرد. این زلزله هزاران کشته و زخمی و صدها روستای تخریب شده بر جای گذاشت
و السجل (یمن) با عنوان: مریم رجوی برای سرنگونی رژیم آخوندی فراخوان داد این مراسم همبستگی با زلزله‌زدگان کرمانشاه را منعکس کرد
https://www.mojahedin.org/news/208302/