شنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۹۷

گرامی باد ياد وخاطره شهدای 19فروردین فروغ اشرف



آن عاشقان شرزه که با شب نزیستند
رفتند و شهر خفته ندانست کیستند

شعارنویسی در بروجرد و جاده تهران - قم (خلق جهان بداند مسعود معلم ماست)

دیکتاتورها بسیار شبیه بهم هستند – ۱۷فروردین۱۳۹۷

آزار و ضرب و شتم زن دستفروش درتنکابن

روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماموران شهرداری سبزیجات یک زن دستفروش را در جوی آب ریختند و لگدمال کردند.
یک زن دستفروش در تنکابن که روزگار خود را با فروختن سبزیهایش می گذارند و می گوید که تنها نان آور خانه است و همسر وی نیز بیمار می باشد، درخیابان طالقانی شهر مورد اذیت و آزار ماموران شهرداری حکومتی قرار گرفت و تنها امکان امرار معاش او را به جوی آب ریختند.
در دی ماه گذشته نیز مجیده مزرعه، یک خانم دستفروش، در جریان حمله مأمورین نیروی انتظامی و شهرداری اهواز به دستفروشان دستگیر شد.
این وضعیت در حالی است که دولت روحانی برای ارائه آمار اشتغال روی آوردن زنان به دستفروشی را در عداد شغل آفرینی دولت خود به حساب می آورد.

پیام زندانی سیاسی علی معزی به زندانی سیاسی در اعتصاب غذا گلرخ ایرایی

ای گلهای شاداب و معطر نبرد اراده ها؛ شما پیروز هستید.
آسیبهای برگشت‌ناپذیر جسمانی سرفرازانی همچون گلرخ، آرش، مجید، ارژنگ و دیگران از اسناد زنده و ماندگار جنایات این دیکتاتوری فلک زده است. نظام بیچاره‌ای که به خیال خود اقتدار پوشالی‌اش را در خواب خرگوشی و تظاهر به بی‌توجهی به مطالبات آنها می‌بینید در حالی که این به نفهمی زدنها از یک سو ضعف و زبونی رژیم را به نمایش می‌گذارد و از دیگر سو ثابت می‌کند که این حکومت دشمنی جز جوانان این آب و خاک برای خود نمی‌شناسد.
اعتصاب غذا بهانه است؛ بلکه این سرفرازان پایدار خشم و عصیان؛ هم نسلان خود و یک دهه جوانتر از خود را نمایندگی می‌کنند که اکنون بپاخاسته و می‌شتابند تا طومار این سیستم ننگین را در هم بپیچند. گویا که این ایام آخرین دورانی باشد که زندانیان سیاسی با سلاح اعتصاب غذا، به رویاروی جهل و جنایت می‌پردازند.
ای جانهای مدهوش و ای رگ های بی‌خون و ای گلهای شاداب و معطر نبرد اراده‌ها درود بر شما. تمامی عشق و احترام و تعظیم خود را نثار شما می‌کنم. پیروز هستید.
علی معزی – زندان تهران بزرگ
۱۶/فروردین /۹۷

نامه سرگشاده 300بسیجی به خامنه‌ای علامت بارز مرحله سرنگونی

به‌دنبال مواضع اخیر احمدی‌نژاد، مهره‌ها و مقامات و رسانه‌های باند خامنه‌ای به‌صورت مستقیم و غيرمستقیم به تهدید او پرداختند، احمدی‌نژاد هم ۳۰۰تن از هوادارانش را که از سرکردگان سابق بسیج در دانشگاه و حوزه بوده و خود را «جمعی از مسئولان تشکلهای انقلابی و فعالان دانشگاهی و حوزوی کشور» معرفی کرده‌اند به صحنه آورد تا در یک نامه سرگشاده تند و تیز خطاب به خامنه‌ای، او و نهادهای مرتبط و غيرمرتبط با ولی‌فقیه را زیر ضرب برده و هشدار بدهند که نظام در آستانه فروپاشی است. این نامه و مواضع احمدی‌نژاد نشاندهنده فاز جدیدی از بحران در نظام ولایت فقیه است. در این نامه از جمله آمده: «نگرانی عمومی نسبت به آینده کشور، گسست بین مردم و حاکمیت، و تردید نسبت به امکان تحقق آرمانهای انقلاب در ساختار سیاسی فعلی و سازوکارهای موجود، به بالاترین سطح خود در ۴دهه‌ گذشته رسیده است... در شرایط فعلی... کلیت نظام روز به روز به پیکری بی‌جان و از درون شکننده شبیه‌تر شده... عدالت، آزادی، مردم‌سالاری و حتی بعضاً استقلال امروز در کشور ما در وضع ناشایستی به‌سر می‌برند... مردم چنین دولتی را نه از خود بلکه مقابل خود حس می‌کنند... مجلس‌... اکنون در وضعیتی است که امیدی نمی‌رود که قانون و طرحی قوی، ملی و به نفع مردم از آن بیرون بیاید...
قوه‌ قضاییه‌مان خود به کانون تحمیل ظلم و اجحاف به مردم تبدیل شده است...
شورای نگهبان‌مان... مانعی برای انتخاب افراد شایسته مستقل موردنظر مردم تبدیل شده.... دستگاههای امنیتی... گویی بیشتر از آن‌که وظیفه اصلی‌شان تأمین امنیت کشور تلقی شود، وظیفه‌شان صیانت از امنیت و ثبات و قدرت برخی حاکمان و جناح‌های قدرت دیده می‌شود... صدا و سیما و رسانه‌های پرتعداد و پرهزینه؛ گویی از طرفی صرفاً ابزار عملیات روانی و مهندسی افکار عمومی برای برخی گروه‌های سیاسی‌اند و از طرف دیگر ابزار تخدیر مردم و پوشاندن حقایق و مطالبات و مسائل جدی جامعه...».
اکنون ببینیم ویژگی و اهمیت این نامه سرگشاده و پیام و پیامدهای آن چیست؟
احمدی‌نژاد تاکنون چندین نامه به خامنه‌ای نوشته و چندین پیام هم داده و انتقادات زیادی را نسبت به نظام و حتی تلویحاً شخص خامنه‌ای مطرح کرده، اما در این نامه چند حرف یا نکته جدید علاوه بر حرفهای قبلی وجود دارد.
اول این‌که این نامه هیچ جای آبادی در نظام باقی نگذاشته که به آن تهاجم نکرده باشد. سرکردگان سابق بسیج در این نامه تمام نهادها و ارگانهای رژیم را از قوه قضاییه گرفته تا قوه مقننه و دولت و از دستگاههای امنیتی گرفته تا رادیو و تلویزیون و حتی بسیج (با این‌که خودشان بسیجی هستند) و خلاصه همه و همه را با شدیدترین کلمات مورد حمله قرار داده و وضعیت را در همه زمینه‌ها بحرانی توصیف کرده‌اند. آنها خطاب به خود خامنه‌ای هشدار داده‌اند که اگر کاری نکنید، نظام فروپاشی خواهد شد، مگر این‌که دست به اصلاحات اساسی بزنید. این نامه که قبل از هر چیز مرحله سرنگونی و شرایط عینی انقلاب و شقه در بالای رژیم ارتجاعی را بازتاب می‌کند، هم‌چنان که برخی محورهای آن را در ابتدا دیدیم، وضعیت به‌غایت بحرانی را ترسیم می‌کند و با شاخص قیام دیماه ۹۶ از جمله می‌گوید:
- اعتراضات مردمی سال ۹۶ زنگ خطر هولناک فروپاشی اجتماعی ایران را به صدا در آورده است. سپس تک‌تک ارگانهای اصلی نظام را نام می‌برد و ناکارآمدی آنها برای حل بحرانهای گریبانگیر نظام یک به یک یادآوری کرده و سپس نتیجه می‌گیرد که: «به نظر می‌رسد سال ۱۳۹۷ سالی مهم و سرنوشت‌‌ساز برای انقلاب ۴۰ساله ماست».
در این نامه حتی خود خامنه‌ای هم تلویحاً مورد طعنه قرار گرفته از جمله:
«نباید ایجاد و تقویت حقیقی امید اجتماعی را با امیدآفرینی‌های زبانی اشتباه گرفت. رویکرد غلط به امیدآفرینی در گفتمان رسمی کشور و سرپوش گذاشتن بر مشکلات اساسی و روندهای غلط حاکمیتی موجود، موجب باز نشدن راه اصلاح و عامل اصلی انسداد و رکودی است که بر کشور حاکم شده است. این وضعیت مطلقاً غیرقابل‌قبول، سیر نزولی و روند شتابان دورشدن از انقلاب اسلامی است. دستگاه سیاست خارجی به سرگردانی میان ذلت‌پذیری برجامی و سلطه‌جویی منطقه‌یی رسیده و حتی استقلال کشور را نیز خدشه‌دار کرده است...».

شناسایی مزار 5تن از شهدای قتل‌عام سال 67 در مسجدسلیمان + فیلم

وضعیت جسمی زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد وخیم تر شده است

زینب جلالیان به دلیل تداوم اعتصاب دارو و هم چنین به دلیل ناراحتی گوارشی وضعیت سلامتی اش وخیم تر شده است.
بنا بر گزارشات رسیده روز پنجشنبه ۱۶ فروردین زینب جلالیان زندانی سیاسی زن کرد که محکوم به حبس ابد می باشد، طی روزهای اخیر به دلیل بیماری های گوارشی قادر به غذا خوردن نیست.
طی ماه های گذشته با وجود درخواست خانواده اش مبنی بر پایان دادن به اعتصاب دارویی، زینب نپذیرفته و همچنان برادامه اعتصابش اصرار دارد.
به گفته یک منبع نزدیک به این زندانی، «به دلیل اینکه طی چند سال گذشته امکان انجام معاینات و آزمایشات تخصصی پزشکی برای زینب فراهم نشده است، وی شخصا به صورت تلفنی با چند پزشک متخصص در تهران صحبت کرده است و آنان با توجه به نشانه‌های بیماری‌اش، احتمال داده‌اند به تب برفکی دهان مبتلا شده باشد.»
پیش تر نیز علی جلالیان پدر زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد نسبت به وضعیت چشم و سلامت زینب ابراز نگرانی کرد و گفته بود، «چند سال است که پیگیری کردیم به مسئولان گفتیم، مصاحبه کردیم و گفتیم که چشم‌هایش مشکل دارد، مشکل روده و گوارش دارد و نیاز به درمان دارد. چند سال است توی زندان درد می کشد و کسی توجهی نمی‌کند.»
زینب جلالیان، متولد سال ۱۳۶۱، از سال ۱۳۸۷ در زندان به سر می‌برد، به حبس ابد محکوم شده و در زندان خوی، یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی، زندانی است. زینب جلالیان ۱۰ سال است که از مرخصی محروم می باشد.

گزارش سایت البشایر در مصر از جلسه پارلمان انگلستان به مناسبت آغاز سال نو در حمایت از قیام مردم ایران


رجوی معامله با رژیم علیه مردم ایران و صلح و امنیت جهان

رجوی معامله با رژیم علیه مردم ایران و صلح و امنیت جهان – ۱۷فروردین۱۳۹۷ from Simay Azadi on Vimeo.

بازداشت حداقل ۴۰۰تن در شهرهای مختلف خوزستان

بنا‌به گزارشهای دریافتی تعداد بازداشت‌شدگان در تمام شهرهای خوزستان از آغاز تظاهرات در روز چهارشنبه هشتم فروردین تا کنون حداقل به ۴۰۰تن بالغ می‌شود. خبرها حاکی از این است اکثر بازداشت‌شدگان نوجوان هستند.
بازداشتها در کوی انقلاب در اهواز طی روزهای ۱۵ و ۱۶فروردین‌ماه؛ به بیش از ۱۴۰نفر بالغ شده است.
در منطقه عین دو در اهواز نیز در روزهای ۱۵ و۱۶فروردین دهها تن بازداشت شدند.
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نیمه‌شب به خانه‌ها و منازل مردم هجوم برده و عده‌یی را به‌صورت خودسرانه بازداشت می‌کنند. بعضی از والدین کودکان، بعد از مراجعه به ستاد خبری جهت کسب خبر از سرنوشت فرزندانشان نیز بازداشت شده‌اند.

تجمع اعتراضی کشاورزان در اصفهان و درگیری با مأموران سرکوبگر+ فیلم و عکس












بر اساس گزارشها و فیلمهای ارسالی برای سایت مجاهد از صبح امروز، صدها تن از کشاورزان اصفهان در پل خواجو تجمع و تظاهرات کردند و با مأموران سرکوبگر درگیر شدند.تظاهر کنندگان اصفهان که خواستار گرفتن حقابه هستند شعار می‌دادند:‌ عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز زندگی کشاورز روی هواست امروز، آب زاینده رود حق مسلم ماست، ناله این کشاورز ناله زنده رود است و نصرمن الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب.مأموران سرکوبگر به طرز وحشیانه‌یی به تظاهر کنندگان اصفهان یورش بردند و شماری را مجروح و مصدوم کردند اما کشاورزان خشمگین با مقاومت در برابر مأموران سرکوبگر تظاهرات خود را ادامه دادند.
تجمع اعتراضی کشاورزان در اصفهان from Simay Azadi on Vimeo.
تجمع اعتراضی کشاورزان در اصفهان from Simay Azadi on Vimeo.

زنجیره‌انسانی در اعتراض به نابودی محوطه شهر باستانی یئری در مشکین شهر+فیلم

جمعی از مردم مشگین شهر امروز ‌شنبه۱۸فروردین‌ ۹۷ در اعتراض به رسیدگی نکردن به محوطه و شهر باستانی یئری، دور محوطه این شهر یک زنجیره‌انسانی تشکیل دادند.خاطرنشان می‌شود منطقه باستانی معروف به شهر یئری، در ۶۵کیلومتری اردبیل و ۳۱کیلومتری شرق مشگین شهر در کنار رود قره سو قرار دارد.
زنجیره انسانی در اعتراض به نابودی محوطه شهر باستانی یئری در مشکین شهر from Simay Azadi on Vimeo.

هجوم وحشیانه نیروهای سرکوبگر رژیم و دستگیری دهها تن از جوانان در کوت عبدالله+فیلم

روز جمعه ۱۷فروردین ۹۷ مأموران جنایتکار نیروی انتظامی در منطقه کوت عبدالله در اهواز به‌صورت وحشیانه‌ای دهها تن از هموطنان عرب به‌ویژه جوانان را دستگیر کرده و با خود بردند. نحوه بازداشت وحشیانه جوانان توسط مأموران جنایتکار 
نیروی انتظامی رژیم آخوندی خشم و نفرت مردمی که شاهد این دستگیریها بودند، برانگیخت

آتش زدن تصاویر سران رژیم آخوندی در تهران و چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی 40کلانتری جدید در تهران در وحشت از گسترش خیزشهای اجتماعی

رژیم آخوندی با ایجاد 40کلانتری جدید در تهران وحشت خود را از گسترش خیزشهای اجتماعی به نمایش می‌گذارد.
پاسدار حسین رحیمی سرکرده نیروی انتظامی تهران گفت: تهران به ۴۰کلانتری جدید نیاز دارد و در این زمینه جلسه‌یی با فرمانداری و استانداری برای افزایش کلانتریها برگزار شده است. بر اساس مصوبه شورای امنیت باید ۴۰کلانتری در تهران اضافه شود.

جمعه، فروردین ۱۷، ۱۳۹۷

امشب در حمايت از خواسته او مينويسيم


گلرخ در بيمارستان بستري شده اما شرايطش بعد از ٦٣ روز اعتصاب غذا خوب نيست

پنتاگون: خروج آمریکا از سوریه «شایعه» است

سخنگوی پنتاگون اظهارات دونالد ترامپ، مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه را «شایعه» خواند.
دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «پنتاگون قصد ماندن در سوریه دارد،
اما کاخ سفید مایل به خروج از این کشور است.
آیا این نشانه عدم هماهنگی نیست؟» ، گفت: “شایعات مردم درباره خروج را شنیده‌ام.
درست است که در شکست دادن شبه نظامیان داعش بسیار موفق بوده‌ایم،
ولی هنوز این گروه نابود نشده و به هدف خود در این زمینه پای‌بندیم.
مانند همیشه می گوییم وظیفه ما در سوریه شکست شبه نظامیان داعش است. این ماموریت رو به پایان است

فراخوان سراسري غارت شدگان موسسات مالى و اعتبارى حكومتى به تجمع جلوي مجلس 20 فروردين -11صبح


اين همه ظلم به ملت، مرگ بر اين حكومت

پارادوکس حمایت از کالای داخلی – ۱۶فروردین۱۳۹۷

ابوالفضل قدیانی: خامنه‌ای هم‌چون گوبلز دروغهای بزرگ می‌گوید

با تضعیف موقعیت ولی‌فقیه ارتجاع، ابوالفضل قدیانی از اعضای باند موسوم به مجاهدین انقلاب اسلامی، خامنه‌ای را با گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر مقایسه کرد و نوشت: می‌پنداشت دروغ را هرچه بزرگ‌تر بگویند راستنماتر می‌شود.
وی طی بیانیه‌یی در واکنش به ادعای خامنه‌ای در مورد وجود آزادیها نوشت:‌«دایره خودی‌های نظام ولایت‌فقیه چنان تنگ شده است که حبس و بند شامل نزدیکان رئيس‌جمهور سابق نیز شده است. کسی –جز خودبرخواب‌زدگان- نیست که نداند سزای مقاومت در برابر خامنه‌ای و نقد و سنجش کارنامه تباه او چیست. کیفر این جرم نابخشودنی‌ همانا پرونده‌سازیهای دستگاههای امنیتی و نهایتاً حبس و زندان و … از سوی دستگاه بیداد است.
در سرزمینی که چنین آشکار بدیهی‌ترین حقوق انسانی –یعنی حق آزادی بیان و عقیده منکوب و سرکوب شده است، خامنه‌ای –گویی به پیروی از سنت سیئه وزیر تبلیغات آلمان نازی، گوبلز که می‌پنداشت دروغ را هرچه بزرگتر بگویند راست‌نماتر می‌شود- مدعی وجود آزادی و مردم‌سالاری و حق انتخاب برای مردم می‌شود و ادعا می‌کند که حکومت او متعرض منتقدانش نمی‌شود. باید از او و متصدیان دستگاههای امنیتی و قضایی‌اش پرسید که فهرست بلندبالای زندانیانی که جرم‌شان تبلیغ علیه نظام (بخوانید نقد دستگاه حکومت ایشان) بوده است از کجا آمده است؟ آزادی انتخاب با وجود نظارت غیرقانونی استصوابی و سلب حق قانونی انتخاب شدن و انتخاب کردن چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آزادی انتخاب در سرزمینی که شورای نگهبان استبداد دینی با دست‌چین کردن کاندیداها مجلس خبرگانی تشکیل می‌دهد که کارش مجیزگویی مستبد به جای نظارت بر اوست، چگونه متحقق شده است؟

وضعیت وخیم هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه در ایام سال نو

هموطنان زلزله‌ده زده در استان کرمانشاه سال نو را در شرایطی آغاز کردند که علاوه بر مشکلات ناشی از زلزله‌های برزگ، عوارض ناشی از سیل و زلزله‌های روزهای اول سال ۹۷ را هم تحمل کردند.
علیرغم تبلیغات کرکننده حکومتی در مورد رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان، استاندار رژیم در کرمانشاه گفت عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به زلزله‌ردگان نامطلوب و وضعیت بازسازی این مناطق رضایتبخش نیست.
یک رسانه حکومتی نوشت: در زلزله کرمانشاه شاهد بی‌برنامگی از منابع و امکانات موجود و سوءمدیریت در استفاده از کمکهای مردمی و هم‌چنین شاهد عدم برنامه‌ریزی مبتنی بر هدف که با گذشت شش ماه از زلزله کرمانشاه هم‌چنان بی‌برنامگی را شاهد هستیم.
یک نمونه از سوءمدیریت مد نظر این رسانه حکومتی، دزدی صورت گرفته در مورد لباسهای اهدایی مردم است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، کت و شلوارها و اقلام اهدایی از سوی یک شرکت به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب در انبار هلال‌احمر دپو شده بود در عملیاتی شبانه با نیسان به خانه یک نماینده مجلس رژیم در سرپل ذهاب منتقل شده است.
به اعتراف یک کارگزار رژیم، با فرو ریختن دیوارها و شروع زندگی در چادر و کانکس، دیوار حریم شخصی خانواده‌ها فرو ریخته است. تراکم جمعیت در چادرهای مستقر در شهر سرپل ذهاب، اضطراب مردم به شدت افزایش داده است.
یک هموطن زلزله درباره شرایط کنونی خود و خانواده‌اش می‌گوید: هفت نفر بزرگسال و سه بچه‌ کوچک اعضای خانواده‌ام هستند. در کانکس کوچک یک تخت بیمارستانی را هم گذاشته‌اند تختی که چون به پهنا جا نمی‌شود کج قرار است. پسرم قطع نخاعی است.
به گفته یکی از ساکنان منطقه پاونار سرپل ذهاب منشأ آتش‌‌سوزی در کمپ زلزله‌زدگان تیر برق بود که از آن چندین انشعاب برای کانکسها و چادرهای زلزله‌زدگان گرفته شده است.
اهالی در مورد وضعیت مراکز درمانی در این مناطق زلزله نیز از وضعیت نامناسب خبر می‌دهند.
یک کارشناس رژیم نیز از رشد آسیبهای پنهانی در چادر زلزله‌زدگان برای زنان و کودکان بی‌سرپرست خبر داد و در مورد ادعای دادن وام برای ساختن خانه گفت که با این میزان وام امکان ساخت خانه برای زلزله‌زدگان وجود ندارد.
این وضعیت در حالیست که گردانندگان حکومت آخوندی به طور مستمر تأکید بر کنترل اوضاع امنیتی منطقه تأکید می‌کنند. این هفته پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت رژیم که کرمانشاه سفر کرده بود، در جلسات مختلف در این استان شرکت کرد و به کارگزاران رژیم در این استان حساسیت اوضاع را گوشزد کرد.
https://www.hambastegimeli.com/اخبار-ايران/74061-وضعیت-وخیم-هموطنان-زلزله-زده-در-استان-کرمانشاه-در-ایام-سال-نو

هشت زن قهرمان بر تارک حماسه کبیر ۱۹فروردین ۹۰ در اشرف

یکی از حماسی ترین رویارویی های تاریخ نبردهای ملی و جنگهای آزادیبخش جهان روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ در اشرف (عراق) در مقر جنبش اپوزیسیون ایران که توسط ۱۰۰۰ زن قهرمان هدایت می شود رخ داد.
رزم آوران مجاهد در مقابل یک ستون متشکل از ده تیپ و گردان زرهی، پیاده و مکانیزه نیروهای عراقی وابسته به خامنه ای که به درخواست رژیم ایران به شهر اشرف حمله کردند، ایستادند. قصد مهاجمین قتل عام همه ساکنان بیدفاع، در هم کوبیدن و ویرانی اشرف و نابودی کامل اپوزیسیون بود.
رزم آوران آزادی - زن و مرد،‌ پیر و جوان – با دستهای خالی و بدنهای بی سپر. سر و قلب آنها هدف مستقیم شلیک گلوله‌ها بود. حداقل ۲۲نفر با خودروی زرهی زیر گرفته شدند. محلهای مسکونی هدف گلوله‌های توپ قرار گرفت. و حتی از رساندن مجروحان در حال اغما به بیمارستان جلوگیری می‌شد..
شلیک زرهی‌ها و تیربارها به‌طور فشرده و سنگین بیش از 6ساعت ادامه داشت. هدف قتل عام همه ساکنان اشرف بود. ۱۸۰ نفر هدف تیر مستقیم قرار گرفتند. تعدادی از گروگانهای مجروح به‌شهادت رسیدند و حدود ۳۰۰ نفر مجروح شدند.
در تاریخ جنگهای ملی و انقلابی، هرگز نظیر نداشته است که افرادی با دست خالی و با بدنهای بی سپر در برابر زرهی و نیروی زمینی دشمنی که گویی برای حمله به یک کشور بسیج کرده است، ایستادگی کنند و تازه بتوانند نیروی مهاجم را دفع کنند.
این حمله حلقه ای دیگر از زنجیره طولانی توطئه ها، محاصره و قتل اعضای اپوزیسیون ایران بود که توسط نوری مالکی نخست وزیر مزدور عراق از جانب رژیم آخوندی پیش برده می شد.
قیمت بسیار سنگین و دلخراش بود اما این زنان و مردان دلاور توانستند پیشروی دشمن را متوقف کنند و اشرف مهد آزادی را نجات بدهند. آنها ثابت کردند که می توان با پایداری شگفت انگیز و عزم راسخ و البته با پرداخت بهای لازم بر هر مشکلی فائق شد.
این حادثه فقط یک درگیری نظامی نبود بلکه یک دفاع جانانه از مقدس ترین ارزشهای انسانی بود که انسانها را به نبرد برای آزادی و برابری برمی انگیزد.در این تصویر حماسی، هشت زن در خط مقدم نبرد جان باختند اما با فدای بیکران و شهامت و ایستادگی خود توانستند توطئه عظیم آخوندها را در هم بشکنند. آنها سمبلهای عزم و خلوص نسلی از زنان هستند؛ هزار زن قهرمان پیشتاز مقاومت ایران که سکان هدایت جنبش را در دست دارند؛ گنجینه و سرمایه ای بی نظیر در تاریخ مبارزات صدساله مردم ایران برای آزادی و یک نیروی شگفت انگیز برای تغییر. اگر پیروز شوند و وقتی بر پدرخواندگان تروریسم و بنیادگرایی در تهران فائق شوند، آنها نه فقط اوضاع ایران را دگرگون خواهند کرد بلکه بر خاورمیانه جنگزده و اروپای بهت زده نیز تأثیر به سزائی خواهند گذاشت.و حالا نگاهی کوتاه بر زندگی این زنان قهرمان:
صبا هفت برادران
صبا هفت برادران در سال ۱۳۶۱ در تهران در زندان به دنیا آمد. پدر و مادرش به خاطر مخالفت با رژیم آخوندی زندانی شده بودند. صبا ۱.۵ ساله بود که همزمان با آزادی مادرش از زندان بیرون آمد. وقتی که پدرش هم از زندان آزاد شد، آنها کشور را ترک کرده و در منطقه مرزی به مقاومت پیوستند.

زندگینامه غلام تلغری از شهدای حماسه فروغ اشرف در ۱۹ فروردین ۱۳۹۰

تاکید نیکی هیلی بر حسابرسی از رژیم آخوندی به خاطر مداخلات تروریستی و برنامه موشکی

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد طی سخنانی در دانشگاه دوک بر لزوم حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر مداخلات تروریستی و برنامه موشکی تأکید کرد.
وی گفت: «طی سالیان، نه فقط آمریکا بلکه متحدان ما در اروپا، پرتاب موشکهای بالیستیک رژیم ایران،‌ حمایت آن از تروریسم و سرکوب مردم ایران را در راستای حفظ توافق اتمی نادیده گرفتند. طراحان این توافق مدعی بودند که انتخاب ما بین پذیرش یک توافق بد و یا جنگ با رژیم ایران است. اما این دولت شهامت آن‌را داشت که این انتخاب‌های غلط را به چالش بکشد».
نیکی هیلی اضافه کرد: «ما همراه با متحدان اروپایی‌مان برای تقویت این توافق و حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر حمایتش از تروریسم منطقه‌یی کار می‌کنیم. رئیس‌جمهور ضرب‌الاجلی را برای اواسط ماه می جهت مشخص‌کردن تداوم مشارکت ما در این توافق تعیین کرده است».
سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به گسترش مداخلات و تروریسم رژیم پس از برجام، گفت: «به رژیم ایران ۱۰۰ میلیارد دلار دادند و گفتند، درست رفتار کن. به آنها گفتند، در حالی که آنها در پایگاه‌های نظامی و دانشگاه‌ها، فعالیت و تحقیقات اتمی دارند، از حق بازرسی از آن برخوردارند؛ ولی ۲۸ روز قبل از آن به آنها اطلاع می‌دهند. همه این کارها را انجام دادند و فکر کردند اگر با رژیم ایران به‌عنوان یک همسایه خوب بین‌المللی رفتار کنند، آنها هم همین‌طور رفتار خواهند کرد... تأسیسات نظامی و دانشگاه‌های رژیم ایران مورد بازرسی قرار نگرفته است. اماکنی که ما گمان می‌کردیم این فعالیت‌ها در آنجا صورت می‌گیرد، بازرسی نشده است... از زمانی که آنها این ۱۰۰ میلیارد دلار را گرفته‌اند، اروپایی‌ها هم قبول دارند که آنها یک قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده‌اند؛ قطعنامه‌یی که آنها را از انجام هرگونه پرتاب موشک بالستیک منع می‌کند؛ آنها از تروریسم حمایت کرده‌اند و آن‌را گسترش می‌دهند. ما این‌را در همه‌جا مشاهده می‌کنیم؛ در لبنان، سوریه و یمن و غزه... ما می‌دانیم که آنها حوثی‌ها را در یمن مسلح می‌کنند. حال شما به ما بگویید، آیا ما باید در توافقی بمانیم که آنها طبق آن پول ما را گرفته‌اند و هم‌زمان به نقض‌های خود ادامه می‌دهند؟ دبیرکل ملل متحد طی گزارشی، فهرست تمامی این نقض‌ها را منتشر کرده است. ما می‌توانیم مثل اروپایی‌ها برخورد کنیم و چشمانمان را ببندیم... یا این‌که به گزینه دیگری بپردازیم: یعنی کار با اروپایی‌ها در تلاش برای اصلاح برجام... اگر اروپایی‌ها نتوانند راهی را برای کمک به ما در اصلاح برجام پیدا کنند... و فرض کنید ما از توافق خارج بشویم، چه چیزی تغییر خواهد کرد؟ آن‌گاه ما به ارزش‌هایمان پایبند بوده‌ایم؛ یعنی از حکومتی که از تروریسم پشتیبانی می‌کند، حمایت نخواهیم کرد. اروپایی‌ها می‌توانند در توافق بمانند، ما هم می‌توانیم تحریم‌هایمان را مجدداً برقرار کنیم و رژیم ایران از این توافق خارج نخواهد شد. آنها خواهان تجارت با اروپایی‌ها هستند و می‌خواهند آن ۱۰۰ میلیارد دلار را حفظ کنند. آنها برجام را ترک نخواهند کرد؛ ولی نیازی نیست که ما بخشی از آن باشیم... ما چشممانمان را بر رژیم ایران نخواهیم بست».
نیکی هیلی در پاسخ به سئوالی درباره مذاکره با اروپایی‌ها برای برخورد با مسائل غیر اتمی رژیم آخوندی، تأکید کرد و گفت:«ماه‌هاست که این کار را کرده‌ایم و با اروپایی‌ها کار کرده و گفته‌ایم، باید این کار را انجام بدهید. آنها از ضرب‌الاجل اواسط ماه می اطلاع دارند؛ این برایشان یک غافلگیری نیست؛ از چند ماه پیش به آنها اطلاع داده شده است. حال من به شما می‌گویم، هرگز نباید سخنان رئیس‌جمهور را شوخی تلقی کنید؛ صرف این‌که شما به ما بگویید، «ما با شما کار می‌کنیم»، اگر به اقدام عملی منجر نشود و ما شاهد نتایج آن نباشیم، واقعی نیست. ما اجازه نخواهیم داد با ما بازی کنند و بگویند: «انجامش می‌دهیم، انجامش می‌دهیم». من در سازمان ملل هستم، تلاش کردم آنها قطعنامه‌یی را علیه رژیم ایران به‌خاطر حملات موشک بالستیک، تدوین کنند. اما هیچ کاری انجام نمی‌دهند. پس چه کسی پایبند نیست؟ ما هم‌چنان منتظر هستیم».