پنجشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۷

اعتصاب غذای مریم اکبری منفرد در همبستگی با گلرخ ایرایی

زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷ در همبستگی با گلرخ ایرایی اعلام سه روز اعتصاب غذا کرد و از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواستار اقدام برای نجات جان گلرخ گردید.
زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی پس از ۶۰ روز اعتصاب غذا، روز سه شنبه ۱۴ فروردین، ابتدا بی حال وسپس دچار تشنج شده و به اغما رفته است. وی را به دلیل آسیب‌دیدگی کیسه صفرا و حالت تهوع مداوم و بالا آوردن زردآب به بیمارستانی در نزدیکی زندان منتقل کردند که از مشخصات آن اطلاعاتی منتشر نشده است.
از لحظه انتقال به بیمارستان هیچ خبری از خانم ایرایی نیست و به خانواده اش هم پاسخی داده نشده است.
خانم اکبری در نامه سرگشاده خود از بند زنان زندان اوین خطاب به خانم ایرایی نوشت، «گلرخ عزیزم، ایامی را به یاد دارم که آرش در اعتصاب غذا بود و تو محکم و استوار بدون درخواست ملاقات یا تماس تلفنی صبورانه با دلی پرتلاطم در انتظار روزهای پیش رو لحظه شماری می‌کردی... شاید سخت، شاید دردمندانه، شاید رنج‌آور ولی بدون شک به درستی زندگی خواهیم کرد؛ ما بر این درد پیروز خواهیم شد. آزادی امروز یک روز به ما نزدیک‌تر شده است.»
خانم اکبری در همین نامه اعلام کرد، «شنیده‌ام با توجه به اینکه بیش از ۶۰ روز از اعتصاب غذای گلرخ در زندان جهنمی قرچک گذشته، او نه توان راه رفتن دارد و نه توان حرف زدن و بیش از ۲۰ کیلو وزن کم کرده است. در حمایت از او و درخواست او برای برگشت به اوین از تاریخ ۱۵ فرودین ماه ۱۳۹۷، به مدت سه روز اعتصاب غذا می‌کنم و از تمامی وجدان‌های بیدار و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری درخواست دارم برای نجات جان گلرخ اقدام فوری بکنند.»
روز ۴ بهمن‌ماه 96، دو زندانی سیاسی اوین گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی بعد از ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. آنها در برابر بازجویی در قبال پرونده ساختگی جدیدی که علیه آنها باز شده بود، مقاومت کرده بودند و جهت اعمال فشار و شکنجه جسمی و روانی به این زندان مخوف که شرایط زیستی وحشتناکی دارد منتقل شدند.
خانم اکبری منفرد بعد از قیام عاشورای ۸۸ بازداشت و در دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر