شنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۹۵

بي پرده- مجاهدين تو ايران حامي ندارن! - قسمت اول و دوم

آيا واقعيت داره كه تو ايران كسي مجاهدين رو نميشناسه؟ پشت اين ادعا چيه؟




نگرانی رژیم از فضای مجازی در آستانه چهارشنبه‌سوری

در آستانه جشن ملی چهارشنبه‌سوری ابراز نگرانی از فضای مجازی، سایتها و رسانه‌های حکومتی را پر کرده است. روز گذشته نمایشهای جمعه هم صحنه آشکار شدن همین نگرانی بود
سخنگوی نیروی سرکوبگر انتظامی پیشاپیش خبر از رصد فضای مجازی در آستانه «چهارشنبه سوری» داده بود. (سایت حکومتی تهران نیوز3اسفند 95)
نیروی سرکوبگر موسوم به پلیس فتا نیز اطلاعیه داده بود که: «شهروندان سایتها و کانالهای ساخت و فروش مواد محترقه را به پلیس فتا اعلام کنند». (سایت پلیس فتا7اسفند 95)
کمپین مضحک ضد چهارشنبه‌سوری که از مدتی پیش در تلویزیون رژیم، روزنامه‌ها و سایتهای حکومتی جریان یافته، در روزهای اخیر شدت گرفته است. این کمپین تحت عنوان چهارشنبه‌سوری بی‌خطر، به یاد شهدای آتش‌نشان «پلاسکو» ادامه دارد و بخشی از ابراز نگرانیها نسبت به فضای مجازی را هم شامل می‌شود.
نگرانی از فضای مجازی بخشی از بیانیه پایانی اجلاس خبرگان ارتجاع را به خود اختصاص داد. در این بیانیه آمده بود: «گرایش بی‌ضابطه به این فضا به‌ویژه از سوی جوانان و نبود کنترل و نظارت لازم از سوی مسؤولین و خانواده‌ها، موجب نگرانی جدی می‌باشد». خبرگان ارتجاع در این بیانیه از نهادهای سرکوبگر نظام خواسته‌اند با توجه به هشدارهای خامنه‌ای «فضای مجازی را مقوله‌ای ملی، منطقه‌یی و حتی بین‌المللی به حساب آورده، با تقویت اینترنت ملی و پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی داخلی، راهبردها و توصیه‌های» خامنه‌ای را عملی کنند.
روز گذشته 20اسفند 95 نمایشهای جمعه هم صحنه همین نگرانیها بود:
در مشهد آخوند علم‌الهدی گفت: فضای مجازی ضایعه است، در برخورد با مشکلات فضای مجازی مستاصل هستیم.
آخوند مهدی‌نژاد در نمایش جمعه اراک با ابراز وحشت از این‌که «دشمن در فضای مجازی مشغول فعالیت است» گفت: «مواظب باشیم تبدیل به وسیله‌ای برای رسیدن به هدف دشمن نشویم».
یک کارگزار دیگر خامنه‌ای به اسم منتظری در نمایش جمعهٔ انار، با ابراز وحشت از فضای مجازی گفت: «دشمنان خوش رنگ و لعاب در خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند».
دادستان کل رژیم آخوند منتظری، فضای مجازی را «سنگر حمله دشمن» توصیف کرد که «به یک بستر بسیار خطرناک و جهنم سوزان تبدیل شده است».
این کارگزار جنایتکار رژیم افزود: «وقتی می‌گوییم فلان کانال باید فیلتر شود می‌گویند آزادی را از مردم نگیرید! آیا این آزادی است؟».
و بالاخره آخوند حسینی بوشهری گماشتهٔ خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ قم روی نقطهٔ کانونی وحشت رژیم از شبکه‌های مجازی و فضای سایبری انگشت گذاشت و گفت: «شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به مسائل و پدیده‌هایی که بروز می‌کند دامن می‌زنند». وی با وحشت از دوری و تنفر جوانان از نظام گفت: «امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی جوانان ما را به قتلگاه می‌برند و یکی از راه‌کارها برای مقابله با این اقدامات این است که از دفاع مقدس غافل نشویم».
واقعیت این است که با نزدیکتر شدن جشن چهارشنبه سوری، رژیم آخوندی، با همه توان از تهدید به سرکوب و دستگیری گرفته تا ضد تبلیغات مهوع تصویری تا آویختن به فتاوی مراجع حکومتی و کنترل فضای مجازی، برای مقابله با این جشن ملی اقدام کرده است، اما بی‌تردید جوانان ایران زمین، در همراهی با اعتراضات اجتماعی، با پایداری و همبستگی و با کار جمعی و انقلابی، بساط رعب و وحشت آخوندها را درهم خواهند شکست و خشم و نفرت فزاینده مردم ایران را نسبت به این نظام سراپا فاسد و ضد‌مردمی ابراز خواهند کرد.

ادامه سلسله مقالات ”کودکان؛ معصومیت پرپرشده “ این قسمت سوء تغذیه کودکان




سوء تغذیه چیست؟

سوء تغذیه در کودکان زیر 5سال و کمبود ریزمغذیها از مشکلات مهم تغذیه‌یی هر کشوری محسوب می‌شود. سوء تغذیه در این گروه سنی با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی و افزایش موارد ابتلا به بیماریها، پوکی استخوان و در نهایت کاهش توانمندیهای ذهنی و جسمی کودکان در بزرگسالی همراه است. نوزادان و کودکانی که در ابتدای زندگی و سن رشد قرار دارند به‌دلیل نیاز بیشترشان به مواد معدنی برای شکل‌گیری درست اعضا و ارگانهای بدن بیشتر با خطر سوءتغذیه روبه‌رو هستند.

اعتراف به سوء تغذیة گسترده کودکان

از دیگر نتایج فاجعه‌بار 38 حکومت ننگین ولایت‌فقیه بر میهن‌مان و به‌ویژه بر کودکان معصوم سوء تغذیه خردسالان کشور است. با توجه به بحران روبه‌رشد فقر در حاکمیت چپاولگر آخوندی که هر روز ابعاد تازه‌تری به‌خود می‌گیرد، این گستردگی فقر نه تنها در شکاف عمیق طبقاتی، بلکه فراتر از آن اکنون در «سوء تغذیه» به‌ویژه در میان کودکان، نوجوانان و اقشار ضربه‌پذیر خود را نشان می‌دهد. این در حالی است که سپاه پاسداران ولی‌فقیه ارتجاع بر قسمت اعظم اقتصاد کشور چون اختاپوس حاکم شده و آن را در کنترل خود گرفته است. بنا‌ به گزارش روزنامه لوموند ۲۲ آوریل 2016 (برابر با ۳ اردیبهشت 95) تحت عنوان 'مافیا'ی اقتصادی سپاه پاسداران: «حدود ٧٠ تا ٨٠ درصد از فعالیت‌های اقتصادی را اکنون سپاه پاسداران تصاحب کرده است». آن‌روی مافیای اقتصادی سپاه پاسداران، فقر شدید مردم محروم کشور است که از نتایج آن سوء تغذیة میلیونها ایرانی است.
در همین رابطه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت آخوند حسن روحانی با اعتراف به این پدیده شوم گفت: «4 تا 5 میلیون ایرانی در آستانة سوء تغذیه قرار دارند». (خبرگزاری حکومتی مهر- ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵)
این کارگزار حکومت آخوندی در ادامه به وجود ناعدالتی گسترده، فقر و برهم خوردن تعادل جامعه اینگونه اعتراف می‌کند: «طبق نموداری که از پراکندگی ثروت در کشور وجود داشت، درصدی از مردم در سمت راست این نمودار بسیار ثروتمند بوده اما در طرف دیگر این نمودار درصدی از مردم بسیار فقیرند و چهار تا پنج میلیون نفر آنها در آستانه سوءتغذیه قرار دارند». (همان منبع)
از همین جملات این وزیر فعلی آخوند حسن روحانی، که در کارنامة خود معاونت وزارت بدنام اطلاعات در دوره آخوند محمد ری‌شهری و آخوند علی فلاحیان؛ و نیز مسئولیت کمیته تبلیغات دبیرخانة شورای عالی امنیت ملی رژیم را دارد- به‌خوبی می‌توان فهمید که به چه میزان فقر، بیکاری در این حاکمیت خونریز و چپاولگر آخوندی گسترش یافته است.
همچنین واقعیت دردناک فعلی را یک سایت دیگر حکومتی در گزارشی اینگونه به تصویر کشیده است: «آمار سوء تغذیه در بسیاری از نقاط کشور، به‌ویژه در کودکان، بسیار بالا است و این آمار در برخی از استانهای محروم نظیر سیستان و بلوچستان و هرمزگان حاکی از شرایط بسیار نامناسب‌تری است. کمبود ویتامین D در بیش از ۳۰ درصد از کودکان در کنار کمبود ید و آهن مواردی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵)
این گزارش در ادامه ناخواسته می‌افزاید: «هنوز نگرانی‌های جدی‌ در خصوص بروز و شیوع سوء تغذیه در استانهایی هم‌چون کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وجود دارد. در این استانها بیشتر کودکان در بدو تولد با وزن کم که ناشی از سوء تغذیه مادر در دوران بارداری است، به دنیا‌ می‌آیند و این موضوع عامل مرگ بیش از ۲۶۰ نوزاد در قبال هر یک میلیون تولد در کشور است». (همان منبع)
خبرگزاری حکومتی مهر 14 دی 95 در گزارشی به‌نقل از رئیس سازمان غذا و داروی رژیم نوشت: «چهار میلیون ایرانی دچار سوءتغذیه هستند».
اعتراف رسول دیناروند در حالی است که این کارگزار رژیم، فقر غذایی و سوء تغذیه و تقلب در مواد غذایی را از چالشهای دیگر کشور می‌داند. دیناروند در ادامه صحبتهایش بدون اشاره به نقش سیاستهای میهن بربادده حاکمیت آخوندی در گسترش فقر در جامعه اضافه می‌کند:
«… درصد بالایی از فرآورده‌های غذایی که مردم دریافت می‌کنند از نظر بهداشت و ایمنی قابل تأیید نیستند».

عوارض سوء تغذیه در کودکان

به باور بسیاری از کارشناسان، میلیون‌ها کودک ایرانی اکنون در معرض عوارض جانبی آن مانند «کم وزنی، کوتاه‌قدی، 
اختلالات رشد مغزی و جسمانی، کاهش ضریب هوش، افت شدید در فراگیری، پوکی استخوان و بالارفتن ضریب ابتلا به 
بیماریهای مختلف» قرار گرفته‌اند...

دیدار مریم رجوی از نمایشگاه عکس ۱۵۰ سال مبارزه زنان ایران در راه آزادی و آرمان برابری










در جریان کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت روز جهانی زن در آلبانی، یک نمایشگاه عکس، از مبارزات ۱۵۰ساله زنان ایران در راه آزادی همراه با تصاویری از زنان پیشتاز و آزادیخواه ایران، در معرض بازدید شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار گرفت
مریم رجوی ضمن بازدید از این نمایشگاه، طی سخنانی به تقدیر از مبارزات زنان ایران پرداخت و با تقدیم گل نسبت به زنان شهید و پیشتاز و مجاهدان و مبارزان راه آزادی ادای احترام کرد
وی گفت
از همه کسانی که دست‌اندرکار تهیه و تدارک این ابتکار زیبا بودند، و این صحنه‌ها را برای ما مجدداً یادآوری کردند صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنم
به این دلیل که لحظاتی از راه طولانی و پر مشقت زن ایرانی را در این سالیان آن هم در نبرد با چند دیکتاتوری به‌تصویر کشیده‌اند
این، تاریخ قهرمانی زن ایرانی است و البته تاریخ رنج‌های زنان ایران هم هست
عکس‌هایی در این جا هست انگار که هر کدامش هر تابلوش داره یک تاریخ را بازگو می‌کند
نگاه کنید به عکسِ شهید قهرمان طاهره طلوع که با دشنه‌ پاسدارانِ خمینی در قلب‌اش به‌شهادت رسید و او را در چهار زبر این چنین به نمایش گذاشتند با آن همه شناعت و قساوت. فکر نمی‌کردند که یک روزی این عکس و این صحنه تبدیل بشود به یک صحنه‌یی که هر زن ایرانی را و هر زن آزادیخواه را در دنیا به جوش و خروش و حرکت در می‌آورد
یا عکسِ ندا آقاسلطان را در خیابانهای تهران نگاه کنید: آن چه که واقع شد دنیایی را به لرزه در آورد
یا عکس خواهران عزیزمان در اشرف و لیبرتی چه آنها که در حمله موشکی به‌شهادت رسیدند چه آنها که در حمله رودررو و آن نبرد حماسی که زهره و یارانش آنجاخلق کردند این‌ها همه تاریخ ماست
تاریخ پایداری مردم ما برای آزادی علیه استبداد و دیکتاتوری. البته واقعیت این است که در این فرصت کم در این جای محدود نمی‌شود همه این تاریخ را به تصویر کشید و کلاً هم باید گفت که بخشِ کمی از قهرمانی‌های زنان ایران به ثبت رسیده یا به‌تصویر کشیده شده. یا در مورد آن صحبت شده و این بخشی از زن‌ستیزی مرتجعین و حاکمان است که اجازه نمی‌دهند دلاوریها جنگاوریها و قهرمانی‌های زنان حتی بازگو بشه یا به تصویر کشیده بشه آن چه هم که باقی مانده یا تحریف کردند یا سانسور. بهرحال ما از میان انبوه تحریف و سانسور توانسته‌ایم این میزان را به‌دست بیاوریم
اما واقعیت این است که تلخی‌ها و جراحتها و دردهایی هم از زندگیِ این ۱۵۰ساله خواهران ما در ایران، این جا به تصویر کشیده شده که باز گوشه بسیار بسیار کمی هست از واقعیت. ولی با این حال همین میزان محدود هم خودش یادآوری پیشینه تاریخی زنان ایران است
و تاریخچه همه تلاش‌هایی که بی‌وقفه در این سالیان زن ایرانی پنهان و آشکار به آن مشغول بوده. بنابراین دلم می‌خواهد این‌جا از مبارزه و فداکاری‌ آن‌ها، از آن همه که بر تخت‌های شکنجه شلاق خوردند و ایستادگی کردند؛ که من الآن نمایندگی از زنان زندانی و خواهران عزیزمان را که در زندانها و در شکنجه‌گاهها در خانه‌های مسکونی و در بندهای مختلف زیر شلاق پاسدار و زیر سرکوب بدتر از شلاق پاسدارها مقاومت کردند تا به این جا آنها را الآن دیدم و افشاگریهای آنها و تلاش‌های روشنگر و آگاهی بخش‌ آنها در همه عرصه‌ها در همین تصاویر کوتاه به‌چشم می‌خورد. باید بگم که آن چه که ما الآن در دست داریم از شعر تا رمان تا آموزش و کارهای علمی و پژوهشی بخش ناچیزی هست از یک تاریخ غنی پربار و طولانی
این نشان می‌دهد که خواست‌های امروزِ مردم ایران
و به‌خصوص زنان ایران برای آزادی و برابری علیه دیکتاتوریهای حاکم، به‌خصوص علیه دیکتاتوری ولایت فقیه چه پشتوانه قدرتمند غنی و طولانی دارد
و چطور در این سالیان قدم به قدم این مبارزه تکامل پیدا کرده و چطور توانسته یک نقش محوری در مقاومت مردم ایران برای آزادی را امروز ایفا کند
وقتی این تصویرها را کنار هم بگذارید
معنی‌اش این است که در امتداد همین پایداریها، قطعاً زن ایرانی تاریخ را ورق خواهد زد. دیکتاتوری ولایت فقیه و مرتجع و عقب مانده و قرون‌وسطایی و البته جنگ‌افروز و تروریسم حاکم بر ایران را سرنگون خواهد کرد و روز آزادی مردم ایران فراخواهد رسید. شعار زنان ایران در این سالیان همواره مرگ بر اصل ولایت فقیه زنده باد آزادی
آری این رژیم سرنگون خواهد شد قطعاً به دست زنان پیشرویی چون شما و نسلی از مردان رها که در مورد آن صحبت کردم و هم‌چنین به همت و یاری زنان و مردان آزاده ایران که دیگر این رژیم را تحمل نخواهند کرد و قطعاً سرنگونی آن بیش از هر زمان دیگر نزدیک است
و آن روز روز آزادی مردم ایران روز رهایی مردم منطقه از رژیم جنگ‌افروز ولایت فقیه و روزی است که صلح و امنیت در کل دنیا تضمین خواهد شد
درود بر همه شما
https://www.mojahedin.org/…/دیدار-مریم-رجوی-از-نمایشگاه-عکس…

مینا انتظاری: «آزادی و برابری» یک رویا نیست، آرمان ماست!


همزمان با « روز جهانی زن» و ادای احترام به همه زنان آزاده و مبارز میهنم، بطور نمادین از چند زن زنده و برگزیده یاد میکنم که سالهاست دربند و زندانند و تنها جرمشان البته دفاع از «آزادی» است؛ بله آزادی! آزادی اندیشه، آزادی بیان، آزادی انتخاب، آزادی باور و یا عدم باور به هر دین و آئینی، و طبعآ آزادی تلاش و کوشش برای تحقق آرمان «عدالت و برابری»، برای رسیدن به جامعه ای عاری از ستم و نابرابری جنسیتی، و نیل به جایگاهی که حرمت و کرامت انسانی فراتر از هر ارزش دیگری باشد.
فریبا کمال آبادی، مادر سه فرزند و دانش آموخته روانشناسی که فقط بجرم ایمان به آیین بهایی در بیدادگاه اسلامی محکوم به بیست سال زندان شده و اکنون هشت سال است که در زندان و در زنجیر ستمکاران حاکم بسر می برد. این زن آزاداندیش و عدالت خواه، همچنان در کمال مسالمت از حقوق بشر و مقام انسانیت دفاع میکند.
زینب جلالیان، دختر شجاع کردستان که با حکم ناعادلانه «حبس ابد» بیش از هشت سال است در بند و زنجیر می باشد و بدلیل عدم مراقبتهای پزشکی در زندان جانیان حاکم، در خطر نابینایی کامل یک چشم کم سویش قرار دارد. جرم واقعی او بیش از سه کلمه نیست: «دختر مبارز کورد» بودن!


فاطمه مثنی، مادر دو فرزند که به همراه همسرش حسن صادقی حدود سه سال است زندانی ست ... من او را از همان دهه شصت، حدود سی و پنج سال پیش، در زندان بیاد دارم. آن زمان او در حالی که فقط ۱۳ سال داشت به همراه مادرش، «مادرمثنی» و همسر برادرش و دو برادرزاده اش بنامهای زینب و زهره که ۴ و ۶ ساله بودند در زندانهای مخوف اوین و قزل حصار بسر می بردند، در شرایطی که سه برادر مجاهد او اعدام شده بودند و یکی از آنها، زنده یاد علی مثنی، پدر آن دو دخترک خردسال بود. در واقع بطور همزمان سه نسل از این خانواده در اسارت بودند. جرم فاطمه ۱۳ ساله در آنزمان فقط داشتن نسبت خانوداگی با مجاهدین خلق بود!
مادر بزرگ خانواده یعنی «مادر مثنی» بعد از دو دوره دستگیری و تحمل ۸ سال زندان، بدلیل شکنجه های بسیار دچار دردهای شدید استخوانی و بیماریهای مختلف شده بطوریکه اکنون نیز اکثر اوقات بستری است و حتی قادر به نگهداری از نوه هایش، یعنی فرزندان فاطمه و حسن که زندانی هستند نیز نمی باشد. جرم جدید فاطمه و همسرش، برگزاری مراسم یادبود خانوادگی برای پدر همسرش، آقای صادقی که در کمپ لیبرتی بر اثر محاصره پزشکی جان خود را از دست داد، می باشد و به همین جرم این زوج دردمند و داغدار در بیدادگاه آخوندها محکوم به ۱۵ سال زندان شده اند!
مریم اکبری منفرد، مادر سه کودک که به همراه برادرش رضا اکبری منفرد سالهاست بدون حتی یک روز مرخصی زندانی است. او هشتمین سال زندان خود را بجرم تماس تلفنی با بستگانش در کمپ اشرف می گذراند. من او را زمانی که در دهه سیاه شصت خردسال بود و برای ملاقات خواهر بزرگترش رقیه به زندان آمده بود بیاد دارم. رقیه اکبری منفرد، مادر یک کودک، یکی از بهترین دوستان همبندم در زندان بود. او را در مراسم ختم برادرش که در سال شصت تیرباران شده بود دستگیر کردند و بعد به ۱۰ سال زندان محکوم شد و سرانجام در تابستان تبدار ۶۷، بهمراه برادر کوچکترش عبدالرضا که در زمان دستگیری زیر هیجده سال بود و حکمش نیز تمام شده بود، بیرحمانه به دار کشیدند.
 حالا بعد از آنهمه جور و جنایت که طی سی و پنج سال سیاه در حق این خانواده مجاهد روا داشته اند، مریم اکبری منفرد همچنان در بند و زندان بسر می برد. او از سران و سردمداران جمهوری اسلامی چند سوال ساده دارد. او می پرسد:
به چه جرمی چهار خواهر و برادر مرا اعدام کردید؟
رعایت عدالت و حق دفاعشان چه شد؟
مزار آنها کجاست؟....
بله این دادخواهی یک زن آزاده هرچند دربند است که مثل بسیاری از دیگر سالارزنان، جباران را به چالش می کشد.
بی تردید نبرد برابری طلبانه زنان، دوشادوش مردان آزادیخواه ادامه دارد. البته راه سختی در پیش داریم ولی تاریخ تکامل بشری به ما آموخته است که به طلوع خورشید پیروزی و روئیدن بهار آزادی ایمان داشته باشیم.
 برای ما «آزادی و برابری» یک رویا نیست، این آرمان ماست!
http://www.hambastegimeli.com/ديدگاه-ها/68579-مینا-انتظاری-«آزادی-و-برابری»-یک-رویا-نیست،-آرمان-ماست

راهپیمایی زنان فلسطینی و اسراییلی هوادار صلح در کرانه باختری


صدها نفر از زنان فلسطینی و اسراییلی هوادار صلح که یکی از نزدیکان خود را در جنگ از دست داده‌اند، در کرانه باختری راهپیمایی کردند
آنان یک دیوار دست ساخت را به نشانه پایان دادن بر اختلاف بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تخریب کردند. بر روی دست نوشته‌هایی که تظاهر کنندگان در دست داشتند شعارهایی بر ضد اشغالگری اسراییل نوشته شده بود
این راهپیمایی تحت تدابیر امنیتی اتخاذ شده توسط نیروهای امنیتی اسراییل و توسط یک انجمن هوادار صلح که بیش از ۶۰۰ خانواده داغدیده اسراییلی و فلسطینی را گردهم آورده است برگزار شد
https://www.mojahedin.org/news/194970/

آغاز جشنهای باستانی نوروز در روستای تاریخی پالنگان در کردستان

مراسم جشنهای باستانی نوروز در روستای تاریخی پالنگان از توابع کامیاران با حضور گسترده مردم این مناطق در تاریخ 18اسفند 95 آغاز شد
این مراسم که همه ساله در 25روز مانده به اول فروردین و در اولین چهارشنبه اسفند ماه برگزار می‌شود امسال به علت جان باختن جمعی از کولبران مناطق مرزی در کردستان با تأخیر و در روز های 18 و 19اسفند برگزار شد
در این مراسم همه ساله مردم این مناطق با برافروختن مشعل و رقص و شادی در اطراف شعله‌های آتش و با بردن شعله‌های آتش به درب منازل اقدام به برپایی جشن و استقبال از نوروز و بهار می‌کنند
https://www.mojahedin.org/news/194913/

بیرون کردن مدیر شرکت پلی اکریل توسط کارگران این شرکت

بنا‌ به گزارشهای دریافتی کارگران شرکت پلی اکریل، امروز 20اسفند 95 مدیر این شرکت را از محل کار بیرون کردند
بنا‌ به این گزارش کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن 9ماه حقوق عقب‌افتاده دست به تجمع زدند و به همین دلیل مدیر شرکت را با هو کردن از محل کار بیرون کردند
کارگران این شرکت در اعتراض به‌عملی نشدن خواسته‌هایشان بارها تجمع اعتراضی برگزار کردند ولی تاکنون به خواسته‌هایشان توجهی نشده است
https://www.mojahedin.org/news/194943/

ابراز نگرانیهای حکومت آخوندی از حکم دادگاه لوگزامبورگ

واکنش مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در مورد توقیف یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار از داراییهای بانک مرکزی رژیم، به حکم دادگاه لوکزامبورگ هم‌چنان ادامه دارد. رسانه‌های حکومتی با عباراتی چون یک حکم شیطانی یا توقیفی غیرقانونی یا نوشداروی معاون ظریف برای تحریم لوکزامبورگ، این حکم را دستمایه حمله به باند رقیب کرده‌اند.
تازه‌ترین واکنش یک در یک نمونه مضحک است که توسط حسین قاضی زاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع صورت گرفته است. وی به خبرگزاری مجلس آخوندی گفته است: «دولت باید ۱.۶ میلیارد دلار از داراییهای لوکزامبورگ را مصادره کند. غارت اموال ایران مغایر با اصول اولیه روابط بین‌الملل است... دولت یازدهم با هدف کاهش اختلافات پا به میدان گذاشت اما شاهدیم که اقدامات خصمانه آمریکا در این دوره افزایش پیدا کرده است». وی با حمله به دولت آخوند روحانی افزود: در شرایط کنونی استراتژی ما صلح از طریق اظهار ضعف است
ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی رژیم تقصیر را به گردن دولت احمدی‌نژاد انداخت و گفت: در دولت قبلی امکان نقل و انتقال دارایی‌های مزبور پیش از آن که عملاً مسدود شوند وجود داشت ولی به هر دلیلی از فرصت مذکور به نحو مطلوب استفاده نشد
یک رسانه حکومتی دیگر موسوم به دمادم نیز تقصیر را به گردن دولت احمدی‌نژاد انداخته و نوشته است: «هنوز درگیر پس لرزه‌های اقدامات و تصمیمات نسنجیده آن دولت (احمدی‌نژاد) هستیم
طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی هم روز پنجشنبه با نگرانی گفت: «جای تعجب دارد که آمریکا همه حقوق بین‌الملل را نقض کرده و درصدد این است که اموال و دارایی‌های بانک مرکزی را که در همه جای دنیا مصونیت دارد به ازای یک ادعای واهی برداشت کند
طیب نیا افزود: اقدام دادگاه آمریکایی درباره مصادره دارایی بانک مرکزی در لوکزامبورگ مخالف همه حقوق بین‌المللی است
یک رسانه حکومتی دیگر موسوم به آخرین خبر نیز تحت عنوان «شیطنت آمریکایی» نوشت: ماجرا ادامه دارد. هنوز هم آمریکا بر ادعای خلاف عرف بین‌المللی پا می‌فشارد و حالا... دست به دامان دادگاهی در لوکزامبورگ شده تا دادخواست خلاف قانون خود را اجرایی کند
شمار دیگری از رسانه‌های حکومتی سراسیمگی آخوندها را با تیتر «شیطنت آمریکایی و توقیفی غیرقانونی» به نمایش گذاشتند و از جمله نوشتند: دادگاه آمریکا نیز به‌صورت یک طرفه و تنها با آنچه درخواست شماری از خانواده‌های قربانیان 11سپتامبر عنوان شده است کشورمان را محکوم و حکم صادر کرد
رسانه‌های باند خامنه‌ای هم‌چنان به متهم کردن دولت روحانی به ناتوانی و بی‌تدبیری در مقابله دا حکم دادگاه لوکزامبورگ ادامه می‌دهند. به‌عنوان نمونه یکی از سایتهای این باند خامنه‌ای نیز به نام هم اندیشی با تیتر «نوشداروی معاون ظریف برای تحریم لوکزامبورگ» با تمسخر نوشته است: مجید تخت روانچی گفته است
وکلای بانک مرکزی ما با وکلای آن بانک لوکزامبورگی در ارتباط هستند و در حال انجام رایزنی برای دسترسی به آن پول هستیم
گزارشی از ابراز نگرانی های رژیم آخوندی از حکم دادگاه لوگزامبورگ from Simay Azadi on Vimeo.

میان پرده رویا

سخنرانی آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی

با تشکر، با تشکر فراوان. خانم رئیس‌جمهور گرامی، دوستان عزیز، اشرفیان عزیز، باعث خوشوقتی بزرگی برای من است که امروز در ا ین جلسه در آلبانی شرکت داشته باشم
همان‌طور که شما بسیار محبت کردید و فرصتی دادید چند کلمه صحبت کنم، اجازه دهید یک ایده را با شما در میان بگذارم. یک ایده بسیار روشن و ساده که متأسفانه توسط بسیاری از دولتهای غربی درک نشده است
این ایده مستقیماً با انگیزه سیاسی حمایت من و حمایت همه دوستانم و همکاران سابق و کنونی‌ام در گروه ایران آزاد در پارلمان اروپا، برای اپوزیسیون دموکراتیک ایران بوده است. چرا که همکاری ما با مقاومت ایران دو علت اصلی دارد
علت اول این است که بودن در مبارزه شما، یعنی بودن در صف شما و تلاش طولانی و پر از چالش برای رسیدن به ایران دموکراتیک و آزاد، ما را به افراد بهتری تبدیل می‌کند. کار مشترک با افرادی مانند شما، یعنی افرادی که چنین سطح بالایی از کیفیت اخلاقی، شجاعت، هوش، سخاوت و فداکاری، دارند، سطح ما را به‌عنوان انسان ارتقاء می‌دهد. به واقع این یک افتخار و امتیاز است، و ما از این بابت از شما تشکر می‌کنیم
علت دوم ماهیت سیاسی دارد. این ایده‌یی است که امروز می‌خواهم با شما در میان بگذارم
دوستان عزیز من، دموکراسی را نمی‌توان از خارج با نیروی نظامی تحمیل کرد. نتیجه چنین تلاشهایی همواره معکوس بوده و راندمان منفی خواهد داشت. ما از تجربه کافی برخورداریم که بتوانیم این استدلال را ارائه کنیم. دموکراسی باید نتیجه اعمال جمعی مردم باشد و وظیفه کسانی از کشورهای دیگر که قصد کمک دارند این است که از جنبشهای ذاتی که برای آزادی مبارزه می‌کنند حمایت به‌عمل آورند
نتیجه‌گیری من این است که مشکل ایران نیاز به یک راه‌حل ایرانی دارد، و این راه‌حل شورای ملی مقاومت ایران و رهبری مریم رجوی است
در این مبارزه، زنان این مقاومت و همه زنان ایران منبع بزرگی از انگیزه، ایمان و قدرت هستند. به این دلیل، این جشن روز جهانی زن سمبل امید ما در پیروزی نهایی است. اطمینان داریم آن روز خواهد رسید وقتی که کرامت زنان ایران به‌رسمیت شناخته شود، آزادی آنها محقق شود و آینده آنها به‌عنوان شهروندان ایران رو به پیشرفت و توسعه باز باشد. تا رسیدن چنین روزی، زنان گرامی مقاومت ایران، مطمئن باشید ما که در کنار شما می‌جنگیم، برای چنین آرمان نیکی، در تعهد خود شکست نخواهیم خورد تا این‌که این روز جهانی زن توسط زنان آزاد در ایرانی آزاد جشن گرفته شود. با تشکر فراوان
آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت from Simay Azadi on Vimeo.

سخنرانی فاتمیر مدیو نمایندهٔ پارلمان و رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی


با تشکر فراوان، با تشکر، با تشکر بابت این دعوت
خانم رجوی خیلی از شما بابت اقداماتتان تشکر می‌کنم. این یک نمونه بسیار عالی است. من سلامهای همکاران خود را از پارلمان به این‌جا می‌آورم. دوست خوبم پاندلی مایکو. ما هر دو از زوایای مختلفی از زندگی سیاسی هستیم. او یک سوسیالیست است و من یک جمهوریخواه
من با دولت کنونی پیرامون خیلی از مسائل اختلاف‌نظر دارم. اما اگر یک موضوع است که با آن بسیار موافقم کاری است که دارند انجام می‌دهند، کاری که ما آغاز کردیم و کاری که باید با یکدیگر انجام بدهیم تا همه چیز را برای شما فراهم کنیم تا شما احساس کنید در خانه خودتان هستید. این وظیفه ما است
من از نماینده آلمانی شنیدم که گفت مردم آلبانی ثروتمند نیستند. به نظر من باید قلبی غنی داشته باشید تا دربهای خود را به روی مردمانی که نیازمند هستند باز کنید. و با قلبی غنی ما دربهای خود را به روی افرادی بسیار قدرتمند باز کردیم و افرادی که نیازمند هستند. من بسیار خوشحالم، خانم چاوز، که این‌جا هستید. من یکی از میزبانان رئیس‌جمهور آمریکا جرج بوش بودم وقتی که به آلبانی آمد
من همواره در مورد آزادی در زندگی صحبت می‌کنم. چرا که معتقدم و باید یک بار دیگر این‌جا بگویم خدا ما را برابر می‌بیند. او به ما حیات، آزادی و توان جستجوی خوشبختی را داد. او اینها را به همگی داد و هیچ اختلافی نبود. چه مرد، چه زن. این موضوعی است که ما باید درک کنیم. ما مخلوق خداوند هستیم و باید اهمیت همکاری، احترام و عشق به یکدیگر را درک کنیم
چطور می‌توانیم چنین کاری کنیم؟ من از دکتر کینگ نقل‌قول می‌کنم. دکتر کینگ گفت، جوامع به‌دلیل خطاهای افراد بد، ضرر نمی‌کنند. بلکه از همه بیشتر بی‌تفاوتی افراد نیک مضر است
بنابراین ما باید به‌عنوان افرادی نیک با یکدیگر کار کنیم تا تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنیم. خانم رجوی، با تشکر فراوان بابت رهبریتان چرا که شما بسیاری افراد خوب را دور هم جمع کردید تا برای این آرمان تلاش کنید
دوست خوب من از اسپانیا، نایب‌رئیس پارلمان اروپا، قبل از آمدن به این‌جا به دستور جلسه نگاه کرد و گفت فاتمیر ما مسئولیت بزرگی برعهده داریم چون فقط ما دو مرد هستیم که در این برنامه بسیار خارق‌العاده صحبت می‌کنیم. من هم دارم بیشترین تلاش را می‌کنم
سخنان خود را با نقل‌قول از فرد دیگری به پایان می‌برم. مخترع بزرگ استیو جابز در سخنانی برای دانشجویان خود، که فکر کنم برای همه ما مناسب باشد، گفته بود زمان شما محدود است. بنابراین آن را با تلقین از زندگی فرد دیگری هدر ندهید. خود را محصور عقاید دگم نکنید، یعنی زندگی خود را بر اساس عقاید افراد دیگر تنظیم نکنید. اجازه ندهید صدای نظرات دیگران صدای وجدان خودتان را ساکت کند، و از همه مهمتر، از این شجاعت برخوردار باشید که به صدای قلب و نیات خود گوش دهید. به‌نحوی آنها از قبل می‌دانند شما به واقع چه کسانی می‌خواهید بشوید
خدا شما را حفظ کند. با تشکر فراوان
https://www.mojahedin.org/news/194921/
فاتمیر مدیو – نماینده پارلمان و رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی from Simay Azadi on Vimeo.

سخنرانی اوا دوران راموس نمایندهٔ پیشین پارلمان اسپانیا؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی

خانم رجوی ـ می‌خواستم چند جمله به زبان خودم اسپانیایی برای شما صحبت کنم
خانم رجوی شما شاخص خیلی مهمی هستید نه تنها برای زنان ایران بلکه همچنین برای دیگر کشورهایی که وضعیت مشابه کشور شما دارند من با بیان درد و اندوه و شرمندگی باید بگویم در آنسو کسی نیست که کاری را که شما برای مردمتان می‌کنید به عهده بگیرد. خیلی کارهای ضروری است که ما باید انجام دهیم، می‌دانم که شما با تمام زنانی که در این مقاومت حضور دارند نمونه و شاخصی هستید که ما تاکنون در هیچ‌کجا ندیده‌ایم. ما خودمان را در طرف شما می‌دانیم و آن چه را باید، محقق خواهیم کرد. همان‌طورکه گفتم هنوز راه‌های بسیاری در پیش روی داریم. من امسال با همه احساسم و خوشحالم که به این جا آمدم و این‌جا هستم و امیدوارم که مردم ایران با خانم رجوی به آزادی دست پیدا کنند. شما می‌خواهید و می‌توانید این را به دست بیاورید به امید این‌که یک روز مثل امروز که روز جهانی زن هست، بتوانید در کشور ارزشمندی هم‌چون ایران این مراسم را برگزار کنید و امیدوارم که آن روز هرچه زودتر فرا برسد و ما هم در کنار شما آنجا باشیم تا این روز را در یک ایران آزاد و دموکراتیک با هم جشن بگیریم. آرزو می‌کنم که در برپایی یک کشور آزاد موفق باشید
و من امروز برای همین این جا هستم تا بگویم که من با شما هستم و همیشه دوست دارم همان چیزی که ما در کشورمان اسپانیا از آن برخورداریم و مهمتر از همه آزادی نصیب شما هم بشود از شما خیلی سپاسگزارم و برایتان آرزوی موفقیت بسیار دارم
https://www.mojahedin.org/news/194923/
اوا دوران راموس – نماینده پیشین پارلمان اسپانیا from Simay Azadi on Vimeo.

سخنرانی دریتا اودلی ـ رئیس انجمن میانجیگران آلبانی؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی

خانم مریم رجوی عزیز، خانمهای عزیز این پنل، خواهران و برادران عزیز
مایلم روز جهانی زن را به همگی تبریک بگویم. اسم من دریتا اودلی است. من مدیر امور پناهندگان در وزارت کشور بودم. اکنون رئیس انجمن ملی پزشکی آلبانی هستم. بسیار خوشوقتم که در این روز بزرگ در میان شما هستم و از شما تشکر می‌کنم که این برنامه بزرگ را در تیرانا برگزار کردید. ما به همگی شما در تیرانا خوش‌آمد می‌گوئیم. من همگی شما را می‌بینم. ما یک کشور بسیار زیبا داریم. ما فقیر هستیم اما قلب ما برای همگان بسیار بزرگ است. من یکی از اولین نفراتی بودم که با شما در هنگام انتقالتان از عراق به این‌جا دیدار کردم. داستانهایی که از شما در مورد مقاومت و شجاعتتان زیر حملات موشکی علیه کمپتان شنیدم باعث شد احترام بالایی نسبت به وفاداری شما به آرمان آزادی کشورتان پیدا کنم. برای من بسیار جالب توجه بود که این تعداد از زنان را در میان شما ببینم، کسانی که در زندانهای رژیم ایران بودند، و سپس در عراق، و تاریخچه طولانی در مبارزه برای آزادی کشورشان دارند. خوشحالم که کشور کوچک ما با قلبی بزرگ اجازه داد همگی شما وارد شوید. ما هم داستان بسیار طولانی از مبارزه علیه دیکتاتوری داریم و درک می‌کنیم شما و مردمتان چه می‌کشید
بیش از هر زمان دیگر نیاز است. رهبری بزرگ و رئیس‌جمهور شما، یعنی خانم رجوی، در سخنان خود گفت زنان می‌توانند نقشی تأثیرگذار در رهبری مردمان جهان به سمت مناسبات خواهری، برادری و همبستگی ایفا کنند و ما باید این مسئولیت را با شرکت فعال در این جنبش برعهده گیریم. مایلم همبستگی و حمایت خود را از جنبش بزرگ شما ابراز کنم. مطمئنم جنبش شما با رهبری شما، خانم رجوی، که مروج دموکراسی و بردباری است، در کشورتان موفق خواهد شد، همان‌طور که در این سالیان سکونت خود در کشور ما هم موفق بوده‌اید. مردم آلبانی با شما هستند و در تلاش شما برای آزادی در کنار شما هستند. خدا همگی شما را حفظ کند
اما سخنان خود را با کلماتی بزرگ به پایان می‌برم. جهان زنان را تغییر داد. زنان جهان را تغییر می‌دهند. ما یکدیگر را تغییر دادیم. با تشکر فراوان. با تشکر
https://www.mojahedin.org/news/194927/
دریتا اودلی – رئیس سازمان میانجیگران آلبانی from Simay Azadi on Vimeo.

سخنرانی سویم آربانا رئیس انجمن دفاع از زنان آلبانی؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی


خانم رجوی عزیز، به خانه دوم خودتان، آلبانی، خوش آمدید. خواهران و برادران عزیز ایرانی-آلبانیایی، من به زبان آلبانیایی خوشآمد خواهم گفت زیرا من یک آلبانیایی هستم، در نتیجه، شما به زبان آلبانیایی بهتر خواهید فهمید تا به زبان انگلیسی. من به‌عنوان یک فعال صلح و حقوق‌بشر، همواره از خودم می‌پرسیدم: گناه زنان چیست؟ گناه یا تقصیر ما چیست؟ گناه شما چیست؟ گناه زنانی که به قتل می‌رسند و شکنجه می‌شوند چیست؟ گناه کسانی که جهان را به جنگ می‌کشانند چیست؟ به همین دلیل است که همه ما در این جنبش عظیم جهانی به‌نام ”گروه بین‌المللی صلح زنان ”گرد آمده‌ایم
من رئیس یک کمیته طرفدار صلح هستم و ما بیانیه‌ای را به تصویب رسانده‌ایم که از همه کشورهای جهان، برای خاتمه دادن به جنگ و برقراری صلح دعوت به‌عمل می‌آورد. این ممکن است یک خیال باطل به نظر برسد، اما این‌طور نیست، این یک استراتژی است، یک طرح است، و ما باید بر اساس یک طرح کار کنیم تا بتوانیم همگام با هم بسوی یک جهان مسالمت‌آمیز حرکت کنیم، چرا که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و باید در صلح زندگی کنیم. جنبشی که توسط خانم رجوی اداره می‌شود، به من الهام می‌بخشد، همچنین شجاعت و توان غلبه او بر مشکلات برایم الهام‌بخش است. من همچنین از سبعیت بنیادگرایی عظیمی که علاوه بر قدرت اقتصادی کشوری مانند ایران، حتی از قدرت یک بنیادگرایی ”کهن ”برخوردار است، الهام می‌گیرم. از پدیده‌یی که به نظر می‌رسد مستقیماً از قرون وسطی آمده است. و حالا یک زن، سمبل جنبشی است که برای برابری می‌جنگد، کسی است که باید مورد تحسین و حمایت قرار بگیرد و همبستگی خود را با او نشان دهیم. در سال 2013، ما تنها تعداد اندکی از آلبانی بودیم، دریتا و من. از آنجایی که دریتا رئیس و سرپرست مهاجرت در کشورهای غرب بالکان است، او از اولین گروه 200نفره مجاهدین استقبال کرد و پیشداوریهای منفی را، که نه تنها در آلبانی، بلکه در سراسر اروپا وجود داشت، کنار گذاشت. او بر آن موانع غلبه کرد و این انتقال را به همراه دولت آلبانی ممکن ساخت تا مجاهدین به این‌جا بیایند.
بدلیل شغلی که من دارم، روزانه پیش می‌آید که گریه کنم و سر به شورش بزنم، زیرا من با فقیرترین مردمان کار می‌کنم، با آنهایی که در رنج و محنت هستند. وقتی که من سابقا به داستانهای زنان ایرانی گوش می‌دادم، خیلی گریه می‌کردم. اما حالا دیگر گریه نمی‌کنم. می خواهم قوی باشم، زیرا تنها به این طریق قادر خواهیم بود که وضعیت را تغییر دهیم. اگر همه ما برای جنگیدن، نه تنها برای 8مارس، بلکه برای این‌که به جهان بگوییم که ما هستیم، در کنار هم قرار بگیریم، در آنصورت، 8مارس متفاوتی را در یک تهران آزاد، جشن خواهیم گرفت. متشکرم!
سویم آربانا – رئیس انجمن دفاع از زنان آلبانی from Simay Azadi on Vimeo.

نمایش انتخابات و صف آرایی باند خامنه ای در مقابل آخوند روحانی

بحران درونی رژیم برسرنمایش انتخابات هر روز بیشتر می شود و با حملات خبرگان ارتجاع و ارگانهای تحت امر ولی فقیه علیه دولت روحانی، برخی از مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای بر ضرورت کنار زدن آخوند روحانی در نمایش انتخابات رژیم تأکید می‌کنند. آخوند نوری همدانی طی پیامی به تشکل جدید باند خامنه‌ای که برای گرفتن کرسی ریاست جمهوری اعلام موجودیت کرده است، به آنها گوشزد که تنها رها برای رسیدن به این هدف، معرفی یک کاندید است و نبایستی شکست بخورد
آخوند نوری گفت:‌نظر بنده اینه که تیغ چوبین مبر بر کارزار - بنگر اول نا نگردد کار، زار
اگر این فرقه این را انتخاب کند، اون فرقه هم اون را انتخاب کند، کلاٌ شکست خواهند خورد. و بدتر هم خواهد شد، شکست اگر بخورند؛ ما می خواهیم یک کاری بکنیم که شکست نخوریم، بنابراین پیام و سلام بنده اینه که تمام اصولگراها در کل مملکت فکر کنند و یک نفر را در نظر بگیرند، اگر این جور باشه ممکنه شما غالب باشید، اگر این جور نباشه غالب نخواهید شد
با نزدیک شدن به موعد نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم، باند خامنه ای با کوبیدن بر طبل تشکل دولت باصطلاح انقلاب، در مقابل آخوند روحانی صف آرایی کرده است
پاسدار ذوالقدر، رئیس ستاد اجرایی تشکل جدید باند خامنه‌ای گفت: باید از تداوم حضور جریان غرب‌گرا در قوه مجریه جلوگیری شود و نخستین گام در این راه تشکیل دولت انقلابی و کارآمد است. جریان اعتدال به معنای عبور از انقلاب است و تعامل در آن نیز به معنای مذاکره با آمریکا است که البته این هدف تا حدودی در خرداد سال ۹۲ به وقوع پیوست. دولت کنونی تمایل بسیاری به غرب دارد و زمینه ساز این حرکت و نقشه است

پاسدار ذوالقدر سپس موضوعات اتمی، تروریسم، سلاحهای کشتار جمعی، حقوق‌بشر و انتخابات آزاد با نظارت بین‌الملی، و 
خلع ید رژیم از کشورهای منطقه را برجامهای بعدی دانست که در صورت ابقای روحانی ادامه می‌یابد
پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت رژیم، نیز خواهان تغییر وضعیت در نظام و بازگشت به دوران جنگ ضدمیهنی شد و گفت: نظام دچار سرطان ناکارآمدی مدیران و مسئولان است. بازگشت به مدیریت زمان جنگ، تنها نسخه نجات‌بخش است
وی با اشاره به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت، به باندهای حکومتی هشدار داد: اگر این اوضاع مدیریت نشود، کشور با بحران بزرگی در آینده روبرو خواهد شد
یک عضو مجلس رژیم از باند خامنه‌ای به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس نیز گفت: روحانی در اداره کشور موفق نبود. او خود را معطل برجام کرد اما چیزی عاید نشد. وعده‌های اقتصادیش هم تحقق نیافته است روحانی باید جوابگوی کارنامه چهار سال گذشته‌اش باشد
سایت خامنه‌ای نیز در اقدامی کم‌ سابقه کلیپی را منتشر کرد که در آن ضمن گنجاندن صحبتهای دجالگرانه خامنه ای درباره مشکلات مردم، و برخی عوامل رژیم در مراسم حکومتی ۲۲ بهمن، تلاش کرده تا دولت آخوند روحانی را مسئول بحرانها و نابسامانیهای موجود جلوه دهد
از سوی دیگر، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در نامه‌ای به جنتی رئیس خبرگان ارتجاع فاش ساخت که او را به جلسه خبرگان راه نداده‌اند؛ تا از کارنامه اقتصادی دولت دفاع کند. وی در این نامه، به آخوند جنتی گوشزد کرد که برخلاف سخنرانیش، خطاب ابلاغیه‌های خامنه‌ای تنها دولت نبوده بلکه همه ارکان نظام بوده است
در واکنش به تبلیغات باند رقیب، وزیر نفت رژیم رادیو و تلویزیون تحت کنترل خامنه ای را به وارونه نشان دادن فعالیتهای دولت آخوند روحانی متهم کرد. به گزارش انتخاب، زنگنه، گفت: باید به صدا و سیما جایزه نوبل داد چرا که تخصص خاصی در تبدیل شهد فعالیتهای دولت به شرنگ دارند
  

http://www.hambastegimeli.com/اخبار-ايران/68580-نمایش-انتخابات-و-صف-آرایی-باند-خامنه-ای-در-مقابل-آخوند-روحانی
گزارشی از حملات باند خامنه ای به روحانی و ضرورت کنار زدن وی from Simay Azadi on Vimeo.

۲۰سازمان خواستار توقف آزار و اذیت سه زن می شوند


سازمان عفو بین‌الملل و ۱۹ سازمان غیردولتی و گروه مدافع حقوق بشر، با انتشار بیانیه مشترکی روز ۱۸ اسفند ۹۵ (۸ مارس ۲۰۱۷) از مقامات ايران خواستند تا آزار و اذیت، تهدید و تعقیب قضایی مدافعان حقوق بشر را که به دنبال حقیقت و عدالت از جانب اعدام‌شدگان و ناپدیدشدگان قهری دهه‌ ۶۰ و خانواده‌های آن‌ها هستند، پایان دهند
طبق این بیانیه، «در طول چند ماه گذشته، چندین مدافع حقوق بشر، از جمله منصوره بهکیش، مریم اکبری منفرد و راحله راحمی پور، مورد آزار و اذیت، اقدامات تلافی جویانه و یا پیگرد قانونی به اتهامات مبهم مربوط به امنیت ملی به خاطر تلاش های صلح آمیزشان برای تعیین سرنوشت و محل نگهداری عزیزانشان قرار گرفته اند. این آزار و اذیت بیانگر تجدید تلاشهای مقامات برای سرکوب مبارزه ای است که بیش از سه دهه برای فاش کردن حقیقت در مورد نقض فاحش حقوق بشر که توسط مقامات ایرانی در دهه 1980 مرتکب شده، از جمله اعدام های فراقضایی چند هزار نفر در سال 1988 و دفن آنها در گورهای جمعی، ادامه داشته است
http://women.ncr-iran.org/…/2856-ایران-%E2%80%8C۲%DB%B0سازم…

سر و ته یه کرباسن « آخوند دژخیم غلامحسین محسنی اژه ای » آشنایی با مهره های ولایت فقیه

خاطره روزها – تقویم نوشتاری – بیستم اسفند

جمعه، اسفند ۲۰، ۱۳۹۵

پیام مریم رجوی به جلسه حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران در مجلس نمایندگان آمریکا


قانونگذاران محترم
دوستان گرامی!
این روزها، ایرانیان در سراسر جهان در حال آماده‌سازی برای فرارسیدن نوروز هستند.
نوروز همزمان با فرارسیدن بهار و اولین روز سال ایرانی است که از سالیان پیش جشن گرفته می‌شود. نوروز سمبل تغییر است؛ تغییر از روزهای تیره و تار زمستان به روزهای سبز بهاری.
فرارسیدن نوروز و آغاز بهار برای مردم ایران، این پیام ساده و در عین‌حال پرمعنی را در بر دارد که بهار آزادی هم اجتناب‌ناپذیر است. ممکن است به تأخیر بیفتد اما متوقف نخواهد شد.
نوروز برای مردم ایران، پیام‌آور چشم‌انداز امیدبخش حتمیت پایان رژیم دیکتاتوری مذهبی و استقرار آزادی و دموکراسی است. مردم سرکوب شده کشور من شایسته زندگی در یک جامعه آزاد و دموکراتیک هستند. جامعه‌یی که کلید صلح و ثبات در منطقه است. این تنها راه ریشه‌کنی بنیادگرایی اسلامی به‌عنوان تهدید جهانی است.
تعداد اعدامها در دوران روحانی، با محافظه‌کارانه‌ترین تخمین‌ها به بیش از ۳۰۰۰ اعدام می‌رسد و اقدامات سرکوبگرانه رژیم هم‌چنان در حال افزایش است.
طی سال گذشته، مردم ایران بارها در شهرهای مختلف، علیه سرکوب رژیم به اعتراض پرداختند. آنها علیه سانسور و فقر و فساد گسترده حکومتی تظاهرات کردند و به‌خاطر بی‌پاسخ ماندن ابتدایی‌ترین خواسته‌هایشان هزاران تظاهرات کوچک و بزرگ برپاکردند. جدیدترین نمونه آن، خیزش مردم قهرمان اهواز در ماه گذشته بود.
از سوی دیگر، مرگ هاشمی رفسنجانی، رژیم را به‌شدت ضعیف کرده است. رفسنجانی طی ۳۸ سال مقام شماره۲ رژیم و عامل تعیین‌کننده در حفظ تعادل درونی آن بود.
علاوه بر این، پول‌های بادآورده از لغو تحریم‌ها، هیچ بهبودی در وضعیت معیشتی مردم ایجاد نکرده است پول‌های آزاد شده از تحریم‌ها صرف جنگ‌افروزیهای این رژیم در سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه می‌شود و قول‌های روحانی، مبنی بر راه‌اندازی چرخ‌های اقتصادی پوچ از آب درآمده است. این رژیم، عامل اصلی ادامه شش سال جنگ و کشتار در سوریه و بحران در عراق و قدرت‌گیری داعش و بالا گرفتن جنگ فرقه‌یی در منطقه است.
سوخت‌رسانی به درگیریها، افزایش سرکوب در ایران و گسترش جنگ‌طلبی و تروریسم ابزار تعیین‌کننده آخوندها برای حفظ حاکمیت ننگین آنها و مقابله با فوران اعتراضات اجتماعی و یک قیام سراسری است که به سرنگونی آنها راه خواهد برد. اما، اکنون آخوندها به ته خط رسیده‌اند و با مصرف کردن تمامی ذخائر استراتژیک خود، نه راه پیش دارند و نه راه پس و لاجرم، به‌دست مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن سرنگون خواهند شد.
در این راستا، جامعه بین‌المللی و آمریکا باید این رژیم ضدبشری را به‌خاطر کشتار مردم ایران و به‌خاطر دخالت در جنگ سوریه، به‌خاطر صدور تروریسم به کشورهای منطقه وگروه‌های شبه‌نظامی تروریست در کشورهای همجوار مورد حسابرسی قرار دهند.
پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل‌متحد برای اتخاذ مجازات‌های لازم‌الاجرا ارجاع گردد. سپاه پاسداران که ارگان اصلی سرکوب داخلی و صدور تروریسم به کشورهای منطقه است، باید در لیست سازمانهای تروریستی قرار گیرد. همان چنان که یک حمایت دو حزبی قوی در آمریکا خواسته است، عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷در ایران، باید شناسایی شده و در برابر عدالت قرار بگیرند.
من از اقدام قانونگذاران دو حزبی که خواستار فشار بر رژیم ایران برای متوقف‌کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن در حمایت از گروه‌های تروریستی و ادامه آزمایش موشکهای بالستیک، شده‌اند، استقبال می‌کنم. هم‌چنان که از ارائه لایحه‌یی که به قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی فراخوان می‌دهد، قدردانی می‌کنم.
یک‌بار دیگر به‌خاطر حمایت قانونگذاران آمریکا، از هموطنان سرکوب‌شده‌ام در سراسر ایران و همبستگی قوی آنها با مجاهدان مستقر در آلبانی، تشکر می‌کنم.
اکنون، گسترش حمایت‌های ارزشمندتان نسبت به مبارزه مردم ایران برای کسب آزادی بیش از هر زمان دیگر اثربخش است. در سال نو ایرانی برای همه شما و برای مردم آمریکا آرزوی موفقیت می‌کنم.
https://www.mojahedin.org/news/194900/

بیانیه عفو بین الملل و ۱۹ سازمان مدافع حقوق بشر، مورد قتل عام سال ۶۷

افشای فعالیتهای سپاه پاسداران در انگلستان از نگاه رسانه ها

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پارلمان انگلستان که روز سه‌شنبه برگزار شد و طی آن جزییاتی از فعالیت‌های سپاه پاسداران رژیم آخوندی برای قاچاق تسلیحات و مهمات از طریق بنادر جنوبی ایران به کشورهای منطقه خلیج‌فارس فاش شد در رسانه‌های خبری بین‌المللی انعکاس گسترده‌یی داشت.
تلویزیون الاخباریه عربستان: 18اسفند 95
شورای ملی مقاومت ایران عملیات قاچاق گسترده سلاح که سپاه پاسداران انجام می‌دهد را فاش کرد این افشاگری با عکسهای هوایی و اسناد همراه بود که دست داشتن فرماندهان سپاه پاسداران در عملیات قاچاق سلاح را اثبات می‌کند.
حسین عابدینی به تلویزیون الاخباریه گفت: اطلاعاتی که به ما رسیده است از طریق شبکه‌یی از افراد هوادار مجاهدین وابسته به شورای ملی مقاومت ایران بوده است این اطلاعات از نهادهای نظامی رژیم آخوندی و خود سپاه پاسداران گرفته شده است
این اسناد اثبات می‌کند که سه شرکت مربوط به فرماندهان سپاه پاسداران مسئولیت قاچاق سلاح به یمن را برعهده ‌دارند
غسان ابراهیم روزنامه‌نگار عرب به الاخباریه گفت: اهمیت این اطلاعات در این زمان از این بابت است که بعد از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، فضای غرب نسبت به رژیم ایران در حال تغییر است. چشمها به‌عملکرد رژیم ایران باز شده است، و تمایل جدی برای مجازات این رژیم به‌عنوان سردمدار تروریزم وجود دارد.
تلویزیونه العربیه 17اسفند 95: در لندن یک بررسی نشان می‌دهد که سپاه پاسداران طی سه دهه گذشته در امور 14 کشور در منطقه دخالت کرده است. این بررسی شکل و میزان دخالت ها و تأمین گروه‌های تروریستی برای محقق کردن اهداف توسعه‌طلبانه رژیم ایران را نشان می‌دهد
بررسی فعالیتهای سپاه پاسداران که نت در کنفرانس لندن اعلام شد نشان می‌دهد که دخالتهای رژیم ایران، به‌خصوص در عراق و سوریه و یمن و لبنان از زمان توافق اتمی رژیم ایران با کشورهای برزگ افزایش یافته است.
استراون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی برای آزادی عراق به العربیه گفت: سپاه پاسداران سلاح و مهمات و صندوق های پر از تجهیزات نظامی را به یمن و سازمانهایی می‌رساند که به نیابت از رژیم ایران برای دامن زدن به اختلافات در خاورمیانه می‌جنگند. این دلایل نشان می‌دهد که رژیم ایران از سپاه پاسداران برای انتشار تروریزم در منطقه استفاده می‌کند، مهم است که این نیروها وارد لیست تروریستی بشوند.
از بین دلایلی که در این بررسی همه‌جانبه جمع‌آوری شده است، استفاده سپاه پاسداران از شرکتهای پوششی برای اداره 90 بندرگاه یعنی 45درصد از بندرگاههای ایران با درآمدهای سالیانه 12میلیارد دلار است. عملیات قاچاق سلاح از ایران به کشورهای همسایه و سپس به شبه‌نظامیان وابسته به آن برای بهم زدن ثبات کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.
این بررسی با توصیه‌هایی به پایان می‌رسد که خواستار مقابله با سپاه پاسداران ایران می‌شود که در رأس آن اجرای قطعنامه
2231شورای امنیت درباره متوقف کردن فعالیتهای موشکی و قاچاق سلاح به کشورهای مجاور می‌باشد و شبه‌نظامیان آنها
به‌خصوص از سوریه و عراق بیرون رانده شوند...

تجمع اعتراضی هزاران معلم در تهران و سراسر ایران برای آزادی معلمان زندانی









صبح روز پنجشنبه ۱۹ اسفند (۹ مارس) هزاران تن از فرهنگیان و معلمان شاغل و بازنشسته در یک تجمع اعتراضی در تهران و شهرهای مختلف خواستار آزادی معلمان زندانی و نقض احکام قضایی علیه فعالان فرهنگی شدند. آنها همچنین خواهان دریافت حقوق و مزایای حداقل و همسان سازی حقوقشان با سایر کارمندان دولت شدند. در حالی که خط فقر تعیین شده توسط رژیم برای یک خانواده چهار نفری چهار میلیون تومان است حقوق بخش عمده معلمان از یک میلیون تومان فراتر نمی‌رود و عموم آنها در وضعیت مشقت باری زندگی می‌کنند. اصلاح ساختار بیمه و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و بازگرداندن پولهای چپاول شده صندوق بازنشستگی فرهنگیان از دیگر خواستهای معترضان بود
تجمع اعتراضی فرهنگیان شهرهای تهران، کرج، شهریار و قم در مقابل مجلس رژیم در تهران برگزار شد. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «تامین ۱٪ ، گرسنگی ۹۹٪ »، «بیمه کارآمد حق مسلم ما است»، «فقر و تبعیض دیگر بس است» و «اسماعیل عبدی آزاد باید گردد». آقای عبدی که روز ۱۹ آبان ماه برای چندمین بار در منزلش بازداشت شد به اتهام مسخره «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال زندان محکوم شده است
حضور فرهنگیان زن که به همراه فرزندان خود به تجمع آمده بودند چشمگیر بود. نیروهای سرکوبگر انتظامی تلاش می‌کردند با تهدید مردم از گسترش تظاهرات جلوگیری کنند. آنها از فیلمبرداری یا عکاسی از صحنه جلوگیری می‌کردند. اینترنت منطقه مجلس و اطراف آن نیز قطع بود.
تجمعهای مشابهی در مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرهای شیراز، مشهد، کرمانشاه، اراک، رشت، قزوین، تبریز، اردبیل، زنجان، اصفهان، اهواز، سنندج، مریوان، قروه، سقز، بانه، کامیاران، دیواندره و دهگلان، بوشهر و کنگان، الیگودرز و رومشگان، تربت حیدریه، فردوس، بجنورد، لردگان و شاهرود برگزار شد. روی پلاکارد تجمع اهواز نوشته شده بود: «جای معلم در کلاس است نه زندان» و بر پلاکاردهایی که معلمان در مریوان به دست داشتند نوشته بود: «تحصیل رایگان حق بچه‌های ماست». در تجمع شیراز فرهنگیان به نشانه گرسنگی و زندگی محنت بار خود بر سر سفره‌های خالی که در سراسر خیابان مقابل اداره آموزش و پرورش پهن کرده بودند، نشستند
قطعنامه‌این تظاهرات سراسری از جمله خواستار تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، حق‌التدریسی و پیمانی به‌رسمی و تأمین امنیت شغلی آنان، تأمین امنیت شغلی مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای آموزشی شاغل در بخش خصوصی شده است. این قطعنامه همچنین خواهان توقف سیاستهای سرکوبگرانه علیه معلمان و لغو هر گونه محکومیت فعالان فرهنگی و جبران خسارت وارد شده به آنان، تحصیل رایگان برای کودکان و نوجوانان شده است. هزینه سنگین باعث محروم شدن بسیاری افراد از تحصیل شده است
مسئول کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران با درود به فرهنگیان آزاده، عموم اقشار به‌ویژه زنان و جوانان را به همبستگی با آنها و جنبش اعتراضی‌شان فراخواند. وی تأکید کرد تنها با اتحاد و همبستگی و سرنگونی این رژیم سراسر فساد و سرکوب و استقرار دموکراسی و آزادی می‌توان بر همه محرومیتها و تیره روزیهای ناشی از چهاردهه حاکمیت نظام ولایت فقیه پایان داد
کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ (۹ مارس ۲۰۱۷

تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته ۲۵ شهر ایران در مقابل مجلس ارتجاع from Simay Azadi on Vimeo.