شنبه، آذر ۱۱، ۱۳۹۶

شهادت میرزا کوچک‌خان؛ سردار جنگل

میرزا کوچک خان در دوران جوانی
میرزا یونس معروف به میرزاکوچک خان، فرزند میرزا بزرگ در سال ۱۲۵۷خورشیدی، در محله استادسرا در شهر رشت چشم به جهان گشود. کوچک خان در سالهای آغازین زندگی به آموختن صرف و نحو و تحصیلات دینی پرداخت و به سلک روحانیان درآمد؛ اما رخدادها و شور آزادیخواهی در ایران و کشورهای همسایه، مسیر افکار میرزا را تغییر داد. بنا‌ به گفته اطرافیان، کوچک خان مردی قوی بنیه و دارای سیمایی متبسم بود و از نظر اجتماعی فروتن، خوش برخورد، مؤمن به اصول اخلاقی، صریح اللهجه، طرفدار عدل و آزادی و حامی مظلومان بود.
میرزا کوچک خان در صفوف مجاهدان مشروطه
میرزا کوچک خان در جوانی از مجاهدان مشروطه و عضوی از کمیته ستارخان بود که در فتح تهران و فرماندهی دسته‌های مجاهدان برای جنگ با قوای استبداد شرکت داشت. در همان دوران بود که نیروهای روسی، که سر دشمنی با انقلاب مشروطه ایران داشتند، مدتی میرزا را از رشت تبعید کردند. در سال ۱۲۹۳کوچک خان که تازه از تبعید آزاد شده و به رشت آمده بود، برای جلوگیری از محو دستاوردهای انقلاب مشروطه، سلاح به دست گرفت و راهی جنگل‌های گیلان شد تا آتش آزادی را، این بار از دل جنگل‌های گیلان شعله‌ور سازد.
میرزا کوچک‌ خان به‌شدت تحت تاثیر ظلم و ستمی قرار گرفت که نیروهای روس و استبداد حاکم، بر مردم گیلان اعمال می‌کردند. او مصمم شد تا به کمک دوستان مشروطه‌خواه خود، دوباره دست به قیام بزند. اما این بار علاوه بر مطالبه آرمانهای آزادیخواهانه مشروطه که آن را برباد رفته می‌دید، در پی نجات ایران از اشغال نیروهای نظامی نیز بود. افکار میرزا کوچک‌ خان توانست در دل اقشار و طبقات گوناکون مردم گیلان نفوذ کند.
قیام جنگل به رهبری میرزا کوچک خان-دوره اول
تاریخ نگاران عمدتاً قیام جنگل را به دو دوره تقسیم می‌کنند؛ دوره اول به مدت دو سال و به مرکزیت فرماندهی در کسما است. این دوره با تسخیر رشت آغاز شده و به مدت 4سال به‌صورت یک حکومت جمهوری مستقل، در کل ایالت گیلان بوده است.
این دوره زمانی است که بعد از پیروزی انقلاب کبیر شوروی، نیروهای روس از ایران خارج شدند؛ در این خروج قوای جنگل راه را برای آنها باز کردند. اما وضعیت آخرین دسته روس‌ها، یعنی قوای ژنرال «بیچراخوف» که دارای افکار تزاری بود، متفاوت بود. او با انگلیسی‌ها به فرماندهی ژنرال «دنسترویل» متحد شده بود که به قفقاز رفته و در آنجا با بلشویک‌ها بجنگند. قوای روس و انگلیس از میرزا خواستند که تعدادی پاسگاه در اختیار آنها قرار بدهد؛ میرزا کوچک خان این درخواست را رد کرد. از اینرو کنار پل منجیل جنگ سختی در می‌گیرد که به شکست نیروهای جنگل می‌انجامد...

زندانی سیاسی صابر ملک رئیسی تهدید به قتل شده است

زندانی سیاسی صابر ملک رئیسی در قرنطینه زندان اردبیل با توطئه قتل روبروست.
یکی از عوامل اجیرشده رژیم به صابر ملک رئیسی در بند ۸ این زندان (قرنطینه) حمله می کند و از پشت سر جسم سختی بر سر و صورت او می کوبد و او را مجروح و بیهوش می کند.
این زندانی سیاسی پس از به هوش آمدن اعلام می کند هیچ شکایتی از زندانی عادی ضارب ندارد بلکه عامل این درگیری و مجروح کردنش مأموران هستند که این زندانی را تحریک کرده اند. گفتنی است که صابر ملک رئیسی پس از انتقال به قرنطینه اقدام به اعتصاب غذا کرده و امروز جمعه، سومین روز اعتصاب غذای خود را می گذراند.
بند قرنطینه زندان محل زندانیان معتاد به متادون و بعضا بیماران روانی است. خشونت در این بند رواج دارد. بر اساس گفته خانواده های زندانیان و منابع مطلع؛ دژخیمان زندان و به طور خاص پرویز صورآذر مسئول جنایتکار حفاظت زندان با تبانی چند نفر از زندانیان عادی قصد قتل این زندانی سیاسی را در زندان دارند.
لازم به یادآوری است چند روز پیش این زندانی سیاسی در صحبت با خانواده خود متوجه شده بود که پدر ۸۰ ساله اش دیگر قدرت بینایی ندارد و نمی تواند او را ببیند. پدر صابر به دلیل فرتوت بودن فقط یکبار حدود ۵ سال پیش در زندان وزارت اطلاعات زاهدان توانسته بود با او ملاقات کند و اکنون پس از ۸ سال علاوه بر اینکه قدرت مسافرت برای ملاقات را ندارد بلکه چشمانش نیز قوتی برای دیدن فرزندش را ندارد.

آمار جعلی باز هم حاکی از بیکاری دردناک زنان است

طبق آمار دستکاری شده که جدیداً از سوی منابع حکومتی ایران منتشر شده، ۵۲ درصد از زنان فارغ التحصیل دانشگاهی از نظر اقتصادی غیرفعال یا به عبارت ساده تر بیکار هستند.
بنابر این گزارش، ۳۶ درصد از بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و حدود ۵۱ درصد از فارغ التحصیلان بیکار و به دنبال کار هستند. تعداد کل فارغ التحصیلان زن
دانشگاهی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، ۳۵۰ هزار زن بوده اند که۱۸۰ هزار نفر از آنها از نظر اقتصادی غیرفعال هستند. (سایت حکومتی جام نیوز – ۸آذر۱۳۹۶)
این آمار هرچند بسیار دردناک است ولی منابع رسمی قبلاً اعلام کرده بودند که نرخ بیکاری در میان زنان جوان زیر ۳۰سال ۸۵.۹ درصد می باشد. (خبرگزاری حکومتی مهر – ۱۵ دی ۱۳۹۴) یک منبع حکومتی دیگر اعلام کرده بود که نرخ بیکاری در میان زنان فارغ التحصیل از دانشگاهها در یک رشد تصاعدی از ۶۵درصد در سال ۸۴ به ۷۸ درصد در سال ۹۲ افزایش داشته است. (خبرگزاری حکومتی دانا – ۱۲ تیر ۱۳۹۵)
با توجه به ورشکستگی اقتصادی در ایران و عدم تولید مشاغل جدید، و تبعیض فاحش علیه زنان در زمینه اشتغال، این آمار نمی تواند دقیق و قابل اتکاء تلقی شود و تلاشی است مذبوحانه از جانب دولت روحانی برای اینکه اوضاع را کمتر بحرانی جلوه دهد.

مراجع تقلید علیه ورود زنان به استادیوم وارد کارزار می شوند

مراجع تقلید بر ممنوعیت ورود زنان به استادیومهای ورزشی تأکید کردند.
مکارم شیرازی در این مورد گفت: این طرح در دولت قبل نیز مطرح شد، اما هم رهبری و هم مراجع مخالفت کردند و باز هم متاسفانه برخی با وجود اطلاع از این کار به دنبال تصویب آئین نامه هستند. طرح مجدد این مسئله، رفتن راه انحرافی است. (خبرگزاری حکومتی ایسنا – ۸آذر۱۳۹۶)
نوری همدانی نیز ممنوعیت ورود زنان را اینگونه توجیه کرد: حضور زنان و مردان در یک صحنه ورزشی جایز نیست چون زن نمی تواند حجاب خود را به خوبی حفظ کند. (خبرگزاری حکومتی رضوی – ۸آذر۱۳۹۶)

پیک شادی – مجموعه طنز هفته – پنج شنبه ۹ آذر ۹۶

شاباش طلا برای «سکه خوار» ها!

در اولین هفته آذر ماه 96 دادستان جنایتکار تهران، جعفری دولت‌آبادی در جریان جنگ و جدال‌های درونی رژیم، حمید بقایی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم را متهم به تصرف غیرقانونی در اموال دولت از جمله حیف و میل ۷۰۳سکه بهار آزادی کرد. حمید بقایی هم لج کرد و بلافاصله در سایت دولت بهار (باند خودشان) ویدیویی منتشر کرد و گفت بله سکه دادیم! هدیه هم دادیم اما به همین آقایانی دادیم که الآن مدعی ما شده‌اند! بعد هم برای این‌که دهان رقبا را ببندد، بابت دستگرمی! اسامی 7-8نفر از حضرات «سکه‌خوار» را اعلام کرد و آدرس تاریخ، مکان و علت پرداخت سکه را هم داد!
بقایی گفت: در زمان تحریم‌ها، این سکه‌ها به ابراهیم رئیسی (تولیت آدمخوار آستان قدس رضوی)، محمدعلی جعفری (سرکرده دزد سپاه پاسداران)، پاسدار حسن فیروزآبادی (رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح آخوندها)، غلامحسین محسنی اژه‌ای (سخنگوی بدنام قوه قضاییه، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان وقت کل کشور)، حسین طائب (رئیس جنایتکار و پاچه ورمالیده اطلاعات سپاه پاسداران) سعید جلیلی (دبیر بیسواد شورای عالی امنیت ملی و رئیس وقت هیأت مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم) هدیه داده می‌شد!
بعد هم بقایی، یک کلیپ ضبط و پخش کرد و گفت: به ما تهمت می‌زنند پاداشها و هدایای خارج از قانون به افراد پرداخت کرده‌ایم! این پرداختها و پاداشها در همه دولتها بوده (یعنی الآن اسم این چند نفر و بردم کاری نکنید که بعدش اسم بقیه‌اتونم بگم!) بقایی در همان کلیپش در مورد سنت آخوندی «شاباش سکه»! اضافه کرد: اتفاقاً در دولتهای نهم و دهم کمتر از دولتهای قبلی و فعلی از اینجور هدایا! داده شد.
وی تصریح کرد: یکی از موارد پرداخت این هدایا، به «عزیز» انی! بود که در اوج تحریمها تا پاسی از نصف شب در جلسات مربوطه حضور داشتند و بدون دستمزد کار می‌کردند و این هدایا به‌خاطر اضافه کاری و حضور خارج از ساعتهای کاری و... به عزیزان پرداخت می‌شد. (به این میگن جهاد فی سبیل‌اله با حقوق نجومی و اضافه کار و عیدی و سنوات خدمت و رانت قدرت و... الی ماشااله... . آخوندها و برادران پاسدار) گوئیا که این «عزیزان بی‌جهت»! و حتی مدیران «‌ژنتیکشان» سر هرماه میلیارد میلیارد پول مفت از جیب ملت بر نمی‌دارند! که حالا باید «اضافه» هم بگیرند.
بقایی ادامه داد: به‌عنوان نمونه در یک مورد در شب عید غدیر، آقای فیروزآبادی به دکتر احمدی‌نژاد گفتند حالا که ما تا پاسی از شب می‌آییم و... هدیه‌ای پاداشی هم پرداخت بشه، که مقرر شد پنج سکه به عزیزان پرداخت بشود! کسانی که در آن جلسه حضور داشتند و سکه طلا دریافت نمودند: باهنر، حسین طائب، فیروزآبادی، عزیز جعفری، رئیسی، اژه‌ای، مصباحی مقدم، سعید جلیلی و... ! بودند.
البته «آقایان» همان‌طور که سنتشان است، تکذیب کردند اما باند مقابل که فکر این چیزها را هم کرده بود، بلافاصله اسم و رسید اداره کارپردازی ریاست‌جمهوری را منتشر کرد و به آقایان، «پوزبند» زد.
حالا با اجازه بیایید یک حساب سرانگشتی هم مثل بقالها بکنیم ببینیم آن شب عید غدیر (به‌عنوان نمونه!؟)، این «عزیزان بی‌جهت» چقدر هدیه گرفته‌اند؟
بقایی گفته به هر آخوند و پاسداری که اسمش را برده، 5عدد سکه ناقابل طلا هدیه داده شده.
قیمت سکه در سال 91به نوشته همشهری آنلاین حدود یک میلیون و 325هزار تومان بوده. که برای رعایت عدالت در نقل مطلب، ما قیمت آن را برای شب عید غدیر یک میلیون و 200هزار تومان می‌گیریم. (یعنی 125هزارتومن تخفیف میدیم (!
دستمزد کارگران در همان سال 1391 هم بنا‌ به اعلام خبرگزاری مهر، دقیقاً 389هزار و هفتصد تومان بوده.
یعنی قیمت فقط یک سکه طلا در آن تاریخ بیشتر از سه برابر دستمزد ماهانه یک کارگر بوده. یعنی هر کدام از این «آقایان» برای چند ساعت اضافه کاری یعنی شرکت در یک نشست ریاست جمهوری، 5عدد سکه طلا یعنی بیشتر از 15برابر دستمزد ماهانه یک کارگر، هدیه گرفته‌اند!
3-4ساعت اضافه کاری یک آخوند یا یک پاسدار = با دستمزد یک‌سال و دو ماه و 10روز یک کارگر در نظام نامقدس و پلیدی به اسم جمهوری اسلامی؟!
برای این‌که کمی بیشتر فشار خونمان بالا برود بیایید همین 15ماه کار و تلاش یک کارگر بر مبنای روزی 8ساعت کار را مقایسه کنیم با 3-4ساعت اضافه کاری «آقایان؟!»
15ماه و 10روز کار کارگر بر مبنای روزی 8ساعت کار (که واقعی نیست و روزانه تا 15ساعت کار می‌کنند) می شود 3680ساعت کار!
یعنی 3-4ساعت اضافه کاری فیروزآبادی و جعفری و رئیسی جلاد و... هرکدامشان به تنهایی برابر است با 3680ساعت کار یک کارگر!
اگر این آپارتاید آخوند – پاسداری نیست؟ پس چیست؟
سکه‌های عمر مردم اینطوری به غارت می‌رود! سکه‌هایی که تنها با بازگشت طلا به خزانه ملت تادیه نمی‌شوند...
پایان

کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات آمریکا: موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران، حمایت از جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷





کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات در واشینگتن در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67و بررسی نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی، که با حضور شخصیت‌های برجسته آمریکایی
در کنفرانس واشینگتن که تحت عنوان «ایران، جایی که قتل‌عام‌کنندگان حکومت می‌کنند» برگزار شده بود، سخنرانان عبارت بودند از:
سفیر کنت بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر در ژنو
لیندا چاوز، مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید
سفیر آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه و سفیر پیشین آمریکا در بحرین
سفیر مارک گینزبرگ، سفیر پیشین آمریکا در مراکش
و سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا
در این کنفرانس که با حضور خبرنگاران مطبوعات آمریکایی و بین‌المللی برگزار شد، انتشار کتاب جدید دفتر نمایندگی شورا در آمریکا درباره قتل‌عام 67اعلام شد.
این کتاب 164صفحه‌یی، حاوی دو تقریظ از سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاون ریاست‌جمهوری آمریکا و مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکاست. پیشگفتار کتاب توسط سفیر کنت بلکول و دیباچه آن توسط سر جفری رابرتسون نوشته شده است.
کتاب «ایران، جایی که قتل‌عام‌کنندگان حکومت می‌کنند» حاوی 9فصل به‌علاوه ضمائمی از مدارک مستند پیرامون قتل‌عام 67و اسناد جنایت علیه بشریت هم‌چون فتوای خمینی جلاد برای کشتار جمعی مجاهدین است.
در کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات، پس از اعلام انتشار این کتاب توسط سفیر آدام ارلی که مدیریت جلسه را برعهده داشت، سخنرانان در صحبت‌هایشان با اشاره به موج اعدامها و استمرار جنایات ضدبشری رژیم علیه مردم ایران، تأکید کردند که عاملان قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67هم‌چنان در مسند قدرتند. سخنرانان به تشکیل کمیتة تحقیق بین‌المللی در راستای محاکمه مسئولان قتل‌عام 67و حسابرسی از سران رژیم آخوندی به‌خاطر جنایات ضدبشری‌اش فراخوان دادند. آنها هم‌چنین بر حمایت خود از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی تأکید کردند...
ادامه دارد.
کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات آمریکا، موج اعدامها و نقض حقوق بشر در ایران from Simay Azadi on Vimeo.

ارائه لایحه منع فروش تسلیحات به رژیم آخوندی توسط نمایندگان کنگره آمریکا

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دو حزبی جدیدی را برای منع فروش تسلیحات به رژیم آخوندی ارائه کردند.
این لایحه که توسط چارلی کریست از حزب دموکرات و گاس بیلیراکیس از حزب جمهوریخواه ارائه شده، هرگونه پشتیبانی نظامی از کشورهایی که تسلیحات محدود یا تکنولوژی به رژیم بفروشند، ممنوع خواهد کرد.
چارلی کریست در بیانیه خود برای ارائه این لایحه، رژیم آخوندی را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم نامید، و گفت: «لایحه ما پیام قدرتمندی به کشورهایی می‌فرستد که معاملات تسلیحاتی با (رژیم) ایران را مد نظر دارند، (و به آنها می‌گوید)، حمایت از حکومت‌های حامی تروریسم، تحمل نخواهد شد».
گاس بیلیراکیس نیز، تأکید کرد: «به‌رغم توافق اتمی، (رژیم) ایران از طریق استمرار حمایت و گسترش تروریسم برای بی‌ثبات‌کردن خاورمیانه، هم‌چنان استبداد خود را به نمایش می‌گذارد. ما باید تضمین کنیم که تلاش‌هایی که به‌همراه متحدانمان (علیه رژیم) ایران... به پیش می‌بریم، توسط سایر دولتها تضعیف نشود؛ و کسانی که این تلاشها را تضعیف کنند، باید افشا شوند و مورد حسابرسی قرار گیرند».

تجمع اعتراضی اهالی پاسداران در تهران در اعتراض به تغییر کاربری پارک به برجهای ١۵طبقه

اهالی منطقه پاسداران در تهران، در اعتراض به تغییر نمای پارک منطقه به ساخت یک برج دست به تجمع زدند.
تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند: مرگ بر زمین خوار
معترضان بنرهای بزرگی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: منطقه ما اکسیژن می‌خواهد نه برجهای 15طبقه، تغییر کاربری خدمات شهری به مسکونی با کدام مجوز قانونی؟ و با برج سازی به حریم زندگی مردم تجاوز نکنید.
تجمع اعتراضی  اهالی منطقه پاسداران  در تهران به تغيير نماي پارك منطقه from Simay Azadi on Vimeo.

استماع در کنگره آمریکا – تأکید مقامات وزارت‌خارجه و خزانه‌داری بر حسابرسی از رژیم آخوندی به‌عنوان اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم

جان اسمیت مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا طی یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان تأکید کرد: «پاسخ‌دادن به مجموعه کاملی از تهدیدات رژیم ایران. از اولویت‌های اصلی ماست. ما به‌تازگی سپاه پاسداران را طبق فرمان اجرایی تروریسم بین‌المللی و به‌دنبال (اجرای) قانون کاتسا. لیست‌گذاری کردیم. و از ماه ژانویه تاکنون، هشت مجموعه تحریم را در رابطه با (رژیم) ایران اعمال کرده‌ایم و 78هدف را در سراسر جهان... لیست‌گذاری کرده‌ایم».
در این جلسه استماع که در زیرکمیته سیاست‌گذاری مالی و تجاری مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، دستیار وزیر خارجه آمریکا نیز نسبت به معامله شرکتهای خارجی با شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر رژیم آخوندی هشدار داد. نمایندگان ارشد کنگره از هر دو حزب نیز در سخنانشان بر لزوم افزایش تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی و سپاه پاسداران تأکید کردند.
در این جلسه استماع که برای بررسی مؤثر بودن تحریم‌ها علیه حکومتهایی مثل رژیم آخوندی و کره شمالی برگزار شده بود، مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خارجه در زمینه تأمین مالی تروریسم در سخنان افتتاحیه خود، گفت: «تحریم‌ها عامل اصلی بود که (رژیم) ایران را وادار کرد بر سر برنامه تسلیحات اتمی‌اش، به پای میز گفتگو بیاید. دولت (آمریکا) متعهد است که با رفتار شرورانه (رژیم) ایران در سراسر جهان مقابله کند».
سپس جان اسمیت مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در سخنان افتتاحیه خود که متن کامل آن در سایت کمیته خدمات مالی کنگره منتشر شد، گفت: «پاسخ‌دادن به مجموعه کاملی از تهدیدات رژیم ایران... از اولویت‌های اصلی ماست. از ماه ژانویه تاکنون دفتر کنترل دارایی‌های خارجی هشت مجموعه تحریم را در رابطه با (رژیم) ایران اعمال کرده و 78هدف را در سراسر جهان در ارتباط با سپاه پاسداران و برنامه موشک بالستیک، حمایت از تروریسم، نقض حقوق‌بشر، حملات سایبری، فعالیت جنایی فراملی و دیگر اقدامات بی‌ثبات‌کننده منطقه‌یی (رژیم ایران) لیست‌گذاری کرده است».
وی افزود: «ما به‌تازگی سپاه پاسداران را طبق فرمان اجرایی تروریسم بین‌المللی و به‌دنبال (اجرای) قانون کاتسا... لیست‌گذاری کردیم. همین هفته گذشته، ما یک شبکه جعل پول نیروی قدس سپاه پاسداران را تحریم کردیم که تأمین‌کنندگان اروپایی را فریب می‌داد تا بتواند به تجهیزات و مواد پیشرفته برای چاپ اسکناس‌های جعلی یمنی دست یابد که ارزش آن به‌طور بالقوه صدها میلیون دلار بود».
جان اسمیت در ادامه سخنانش، تأکید کرد: «ما انرژی و توجهمان را بر روی فعالیت‌های تهدیدآمیز (رژیم) ایران متمرکز می‌کنیم. از جمله استمرار توسعه و آزمایش موشکهای بالستیک... ما به‌طور مستمر نگرانی‌مان را به بخش خصوصی پیرامون رفتار شرورانه سپاه پاسداران و میزان نقش‌داشتن آن در اقتصاد ایران، ابراز کرده‌ایم. ما تأکید کرده‌ایم که سپاه پاسداران هم‌چنان بخش جدایی‌ناپذیر از اقتصاد ایران است، از جمله در بخش‌های انرژی، ساخت و ساز، معدن و دفاعی... ما در همین حال تأکید کرده‌ایم: کسانی که با نهادهای تحت کنترل سپاه پاسداران تجارت می‌کنند، باید خودشان ریسک آن‌را به عهده بگیرند».
مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین گفت: «در ماه آوریل امسال، ما سازمان زندانهای تهران و یک مقام ارشد سازمان زندانهای حکومتی (رژیم) ایران را به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر تحریم کردیم».
وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که دولت آمریکا به اجرای کامل قانون کاتسا متعهد است.
در ادامه این جلسه راجر ویلیامز نایب‌رئیس زیرکمیته سیاست‌گذاری مالی و تجاری در سخنانش، رژیم آخوندی را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم نامید و ضمن انتقاد از مماشات دولت اوباما با رژیم، گفت: «(رژیم) ایران هم‌چنان موجب نگرانی شدید من است... ما باید تمامی تلاش‌هایمان را به‌کار بگیریم تا تضمین شود که تحریم‌های مناسبی علیه اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان اعمال شود».
وی از مقام وزارت‌خارجه آمریکا پرسید که دولت چه اقداماتی را برای جلوگیری از سوءاستفاده رژیم از سیستم مالی در راستای اقدامات تروریستی‌اش در پیش می‌گیرد؟
دستیار وزیر خارجه آمریکا در پاسخ، گفت: «همان‌طور که گفتید، (رژیم) ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در سراسر جهان است و آنها از دسترسی به... منابع مالی برای حمایت بیشتر از تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه و جهان استفاده کرده‌اند. نیروی قدس (رژیم) ایران به‌طور خاص درگیر بی‌ثباتی سوریه و عراق و... یمن است... باید اقدامات بسا بیشتری برای مهار توانایی (رژیم) ایران به کسب و تأمین مالی سازمانهای تروریستی صورت گیرد».
وی با اشاره قانون کاتسا و تحریم‌های اعمال‌شده علیه سپاه پاسداران، افزود: «ما به متحدان اروپایی و سایرین هشدار داده‌ایم که در تجارت با (رژیم) ایران بسیار مراقب باشند. چون ما سپاه پاسداران را تحریم کرده‌ایم و اتحادیه اروپا نیز چنین کرده است. لذا ما انتظار داریم که قبل از هرگونه تجارتی (با رژیم ایران)، احتیاط شدیدی صورت بگیرد».
پس از آن برد شرمن از اعضای ارشد کمیته خارجی مجلس نمایندگان، با اشاره به این‌که شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر رژیم آخوندی به‌خاطر حمایتش از رژیم اسد و نقشش در تروریسم، به‌عنوان یک نهاد تروریستی لیست‌گذاری شده است، این سؤال را مطرح کرد که چرا هواپیماهای ماهان ایر می‌توانند در فرودگاههای اروپایی فرود آیند؟ و آیا آمریکا در مقابله با ماهان‌ایر جدی است؟
مارشال بیلینگزلی در پاسخ، گفت: ما در رابطه با ماهان‌ایر بسیار جدی هستیم؛ این شرکت، بازوی هوایی نیروی قدس است و از آن برای انتقال تسلیحات، تروریستها و قاتلان استفاده می‌کنند... هر شرکتی که با ماهان‌ایر معامله می‌کند... باید بسیار مراقب باشد.
برد شرمن در بخش دیگری از سخنانش خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سپاه پاسداران و مقابله جدی با شرکت هوایی ماهان‌ایر رژیم آخوندی شد و تأکید کرد: حدود 800شرکت سپاه پاسداران هستند که باید مورد تحریم قرار گیرند و تاکنون 80شرکت تحریم شده‌اند...
کنگره آمریکا، زیر کمیته سیاست‌گذاری مالی: تاکید برحسابرسی از رژیم ایران from Simay Azadi on Vimeo.

کنفرانس در شهرداری منطقه ۵پاریس - حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ - قسمت سوم

کنفرانس در شهرداری منطقه 5پاریس
با حضور منتخبان فرانسوی و شخصیتهای سیاسی
حمایت از جنبش داد خواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
همبستگی با هموطنان زلزله‌زده در استان کرمانشاه
ویلیام بوردون - وکیل برجسته فرانسوی
شب به‌خیر به همه خانم‌ها و آقایان. با تشکر از دوستان ایرانی‌ام که از مدتها قبل با آنها هستم، برای این‌که این فرصت را برایم فراهم کردید تا در میان چنین وجدانهای آگاهی سخن بگویم.
وقتی به کشتار زندانیان در سال 1988اشاره می‌کنیم که بیش از سی سال از آن گذشته، اولین چیزی که به چشم می‌خورد این است که این کشتار، بی‌شک بزرگترین کشتار زندانیان سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم است. معادل دیگری در این رابطه نمی‌یابیم، نه به‌لحاظ ارقام، نه به‌لحاظ زمان کوتاهی که طی آن این اعدام‌های گسترده صورت گرفته‌اند. تنها معادل آن، اعدام‌های گسترده‌یی است که طی سالیان اخیر در زندانهای سوریه توسط دژخیمی به‌عمل آمده که متأسفانه هنوز حاکم دمشق است.
بنابراین صحبت از یک جنایت گسترده، از قبل طراحی‌شده و سازمان‌یافته است. این جنایت، دارای همه ویژگی‌های جنایت علیه بشریت در تمامی معیارهای فکری در سطح بین‌المللی است. جنبه همه‌گیر این جنایت، انکارناپذیر است. جنبه سیستماتیک این جنایت، انکارناپذیر است. هم‌چنین انکارناپذیر است که این زندانیان، با معیار تعلق سازمانی‌شان هدف قرار گرفته‌اند، چیزی که آنها را تبدیل به برادران خونی و برادران همدرد در جنبش مقاومت ایران کرد که من افتخار همراهی با آن‌را از چندین سال پیش دارم. تناقضی که اگر حل و فصل می‌شد نیازی به سخن‌گفتن امشب ما نبود این است که طی این 20، 30، 40سال اخیر، بشریت قربانی جنایات گسترده‌یی بوده که تماماً در دسته‌بندی جنایت علیه بشریت می‌گنجیدند و هم‌زمان جنایاتی هستند که کمتر از هر جنایت دیگری مورد مجازات قرار گرفته‌اند. این مصونیت است که امروزه قابل‌تحمل نیست و به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. نه فقط به‌خاطر قربانیان یا کسانی که حقی از آنها پایمال شده یا جوامعی که مورد تعرض قرار گرفته و سوگوارند، بلکه برای همه جوامع مردان و زنان. این مصونیت قطعاً روزی به پایان خواهد رسید و ما اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد تا بدون این‌که نیاز به رجوع به تصورات و رویاها باشد، این مصونیت روزی با توافق یا به‌زور پایان پذیرد. متأسفانه به‌نظر می‌رسد این امر بیشتر با توسل به‌زور محقق خواهد شد تا با توافق.
روی کاغذ، این جنایتها کاملاً مستند هستند. مدارک بی‌شماری در این رابطه وجود دارد. عوامل این جنایتها مشخصند و حتی در مجموعِ جنایات گسترده‌یی که بعد از جنگ جهانی دوم توسط زنجیره سلسله‌مراتب سیاسی و نظامی یک کشور صورت گرفته، این جنایت از همه مستندتر است. نسبت به سایر جنایت‌ها، این جنایت دارای اسناد بیشتری است برای اثبات جزیی‌ترین دستورات و اجرای آن در مدت‌زمانی به این کوتاهی برای اجرا کردن این جنایت گسترده هولناک...

کشیدن ناخنها و سوزاندن سر زندانی سیاسی افشین حسین پناهی در زندان سنندج


دژخیمان زندان اطلاعات سنندج، زندانی سیاسی افشین حسین پناهی را مورد بدترین شکنجه‌ها قرار دادند. بنا‌ به گزارشهای رسیده مأموران جنایتکار اطلاعات آخوندی با کشیدن ناخنها و وصل کردن برق به او قصد داشتند او را به اعتراف و مصاحبه تلویزیونی وادار کنند. اما وی تسلیم نشده و قبول نکرده است. بر اساس همین گزارش قسمتی از سر وی در اثر وصل کردن برق سوخته و هم‌چنین از ناحیه زانو و کمر دچار آسیب دیدگی شدید شده است. وی در زندان مرکزی سنندج از رسیدگی پزشکی محروم بوده و از انتقال وی به مراکز پزشکی نیز جلوگیری به‌عمل می‌آورند.
زندانی سیاسی افشین حسین پناهی در دادگاهی نمایشی چند دقیقه‌ای به هشت سال و نیم زندان محکوم شده است. اتهام وی تبلیغ علیه نظام و همکاری با یکی از احزاب کردی عنوان شده است.

اعتراض و اعتصاب دانشجویان دانشگاههای کرمان در پی زلزله ۶ریشتری

دانشجویان دانشگاههای خواجه نصیر، علوم پزشکی و دانشگاه موسوم به باهنر کرمان روز جمعه دست به اعتراض و اعتصاب زدند.
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. در اعتراض به پایین بودن امنیت خوابگاههای دانشجویی و تعطیل نکردن کلاسهای آموزشی روز شنبه و ترس از زلزله‌های بعدی اعتصاب کردند.
دانشجویان خوابگاه پردیس خواجه نصیر کرمان در اعتراض به کم اهمیت دادن به جان دانشجویان در پی زلزله و بی‌توجهی کارگزاران رژیم تجمع کردند.
و دانشجویان خوابگاهی دانشگاه موسوم به باهنر کرمان در اعتراض به تعطیل نکردن دانشگاه و لغو نکردن امتحانات در دو روز آینده اعتصاب کردند.

فراخوان غارت‌شدگان به اعتراض در تهران

غارت‌شدگان کاسپین و افضل توس در تهران به تجمع و اعتراض فراخوان دادند.غارت‌شدگان کاسپین اعلام کردند برای وصول حقوق بر باد رفته خود ساعت 10روز یکشنبه 12آذر در خیابان میرداماد تجمع خواهند کرد.
هم‌چنین غارت‌شدگان افضل توس که سپرده‌هایشان توسط این مؤسسه پوششی کلاهبرداری سپاه پاسداران به یغما رفته است به برگزاری تجمع اعتراضی مقابل مجلس ارتجاع برای روز سه‌شنبه 14آذر فراخوان دادند.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه ملی در تهران + فیلم

صبح امروز شنبه 11آذر ماه؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه ملی در تهران در اعتراض به گرفتن پول از دانشجویان به‌عنوان شهریه برای دروس جبرانی تجمع کردند.
«دانشگاه پولکی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «شهریه زورکی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «دانشگاه پولکی شهریه زورکی» و «دانشگاه یا بنگاه البته بنگاه بنگاه».
تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه ملی در تهران from Simay Azadi on Vimeo.

اعتراض مردم زابل هنگام سخنرانی آخوند روحانی + فیلم

مردم زابل هنگام سخنرانی آخوند روحانی در ورزشگاه شهر علیه وی شعار می‌داند:
وعده پوچ نمی‌خوایم نمی‌خوایم!. روحانی سیستان هوا نداره
آب می‌خوایم آب می‌خوایم سیستان آباد می‌خوایم.
اعتراض مردم زابل هنگام سخنرانی آخوند حسن روحانی from Simay Azadi on Vimeo.

مردم جوانرود در اوج سرما بیرون از منزل

به‌دلیل سیاستهای ضدمردمی رژیم آخوندی و عدم تأمین کانکس و پتو و چادر مردم زلزله‌زده جوانرود در اوج سرما در بیرون از منازل خود به‌سر می‌برند.مردم با توجه به پس لرزه‌های زیادی که در مناطق زلزله‌زده اتفاق میافتد و تهدیدات آن نیاز به‌سر پناه امن دارند که رژیم دزد و غارتگر از تهیه این احتیاجات سر باز می‌زند.