شنبه، آبان ۲۷، ۱۳۹۶

همبستگی گسترده مردم با زلزله زدگان و رسوایی رژیم -زینت میرهاشمی

رویدادهای پس از زلزله مهیب در استان کرمانشاه چهره ضد انسانی رژیم ولایت فقیه را یک بار دیگر در مقابل چشم مردم ایران قرار داد. حاصل ادعاهای دروغ و دلسوزیهای مضحک پایوران رژیم، افزایش خشم و نفرت مردم شده است. هزاران گزارش صوتی، تصویری و نوشتاری از جانب شاهدان در صحنه، وضعیت تاسف آور مردم را پوشش داده است. گزارشات برخی از رسانه های کشورهای دیگر و تعدادی از رسانه های حکومتی گوشه ای از شرایط فاجعه بار را منعکس کرده اند
خبرنگار روزنامه نیویورك تایمز در روز پنجشنبه ۲۵ آبان از اسلام آباد گزارش داد: «بیمارستانی كه با هزینه ۱۵ میلیون دلاری طی ۸ سال ساخته شده بود و توسط وزیر بهداری دولت ایران افتتاح شده بود در عرض ۳۰ ثانیه مانند یك قوطی نوشابه در دستان یك بچه فروریخت در حالیكه ساختمان بیمارستان اصلی كه ۴۰ سال قبل ساخته شده بود در كنار آوار ساختمان جدید سرجایش ایستاده است.» گزارشگر اضافه می کند که «به گفته مقامات بیش از ۴۰ هزار از اماكن غیر قابل سکونت شده اند كه شامل بسیاری ساختمانهای جدید ساخته شده توسط دولت؛ بیمارستانها، مدارس، مجموعه های آپارتمانی و حتی سنگرهای ارتش» می شود.
روزنامه حکومتی انتخاب در روز چهارشنبه ۲۴ آبان از قول یکی از زلزله زدگان نوشت: «بدبخت شدیم، به خدا امشب از سرما می میریم، کمکمان کنید..بچه یک ساله ام از سرما یخ زده.. فردا چادر برسد چه فایده، چرا که باید از روی جنازه ما بگذرید. من فقط یک چادر می خواهم.» در همین گزارش نوشته شده که «پدر جوانی که صدایش از فریاد زدن برای یافتن سرپناه موقت گرفته و خاک آلود، سیاه پوشی که اشک می ریزد و برای جرعه ای آب، غذا و چادر، درخواست کمک می کند، تنها گوشه ای از مشکلات آوارگان زلزله استان کرمانشاه را نشان می دهد که در دنیای واقعی و مجازی دست به دست می شود.»
همین روزنامه در گزارشی از قول یک مجلس نشین از برخی حقایق پرده برداری می کند.
احمد صفری، نماینده مجلس از کرمانشاه با اشاره به بازدید‌ خود از روستاهای حاشیه سرپل ‌ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی گفت: «این جا قیامت است» و اضافه کرد که: «متاسفانه هنوز اقلام در همه روستاها توزیع نشده است، شاید فقط ۱۰ درصد روستاها چادر گرفته باشند. روستاهایی وجود دارد که نود درصدشان از میان رفته است، وضع خیلی نامناسب است....هلال احمر آن قدر بی‌ نظم و تدبیر و بدون مدیریت عمل می‌ کند که خود نیاز به ستادی برای رفع مدیریت بحرانش دارد.»
وی با تاکید بر این که تعداد کشته‌شدگان زلزله بیشتر از آمار اعلام شده است، گفت: «مسئولان خبر ندارند، من خودم به روستایی سرزدم که گفتند بیست نفر را همان روز اول خودشان خاک کرده ‌اند این افراد جزو آمار جان باختگان به حساب نمی‌آید. به نظر من بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، فقط در یک کوچه در سرپل ذهاب ۷۰ نفر کشته شده‌اند، در مسکن مهر بیش از ۲۵۰ نفر جان باختند.»
در مقابل رفتار نفرت آور پایوران حکومت که در همین شرایط بحرانی به دنبال چپاول هستند، مردم ایران در ابعاد شگفت آور و تحسین برانگیز به کمک زلزله زدگان شتافتند و حکومت آبرو باخته در مسیر انجام این کمکها به صورتهای مختلف کارشکنی می کند.
تشکلهای مستقل کارگری، نهادهای مدافع حقوق کارگران، معلمان و پرستاران، انجمنهای غیر انتفاعی مردمی، نهادهای مدافع حقوق زنان، کودکان و محیط زیست، دانشجویان، ورزشکاران و هنرمندان مردمی، زندانیان سیاسی و فعالان جریانهای سیاسی محالف حکومت در یک همبستگی خودجوش به یاری زلزله زدگان شتافتند و یک بار دیگر بر دره عمیقی که بین مردم ایران و رژیم ولایت فقیه مُهر تایید زدند.

همبستگی و همدردی بی نظیر مردم ایران با مردم زلزله زده و رفتار نفرت آور سران حکومت برگ زرینی در تاریخ مردم ما به 
ثبت رساند.

#محمدنظری،#خالدفریدونی و #عمرفقیه_پور سه زندانی سیاسی از زندان #گوهردشت به زندان ارومیه منتقل شدند

محمد نظری 24 سال زندان عمر فقیه پور بیش از 18 سال زندان خالدفریدونی بیش از 17 سال زندان محمد نظری بعد از 99 روز حال جسمی مساعدی ندارد

غارت کمکهای مردمی توسط عوامل رژیم و افشای آن در فضای مجازی

تشدید مخاصمات سرکردگان رژیم در جریان فاجعه زلزله کرمانشاه

جدال مفتضحانه سرکردگان و باندهای رژیم در جریان فاجعه زلزله کرمانشاه که آن روی سکه اهمال و بی اعتنایی به درد ورنج مردم مصیبت دیده است هم چنان ادامه دارد.
آنها تلاش میکنند تا در این دعاوی ننگین، مسئولیت سیاستهای تبهکارانه و ابعاد خرابیها و فقدان حداقل کمک رسانی که خشم و انزجار مردم به جان آمده را برانگیخته است، به گردن دیگری یبیندازند.
همزمان با افزایش مخاصمات درونی رژیم بدنبال زلزله کرمانشاه با صدها کشته و هزاران مجروح، و برملا شدن گوشه هایی از اقدامات ضدمردمی این رژیم در جریان باصطلاح پروژه مسکن مهر، کیهان خامنه ای باند روحانی را مورد حمله قرار داد و تقصیر کشته شدن مردم درجریان تخریب ساختمانهای مسکن مهر را به گردن باند رقیب انداخت
کیهان خامنه ای نوشت: ۵۷۰۰ واحد مسکن مهر، اواخر بهمن ۱۳۹۴ از سوی مدیران دولت یازدهم افتتاح شدهاند. بنابراین حتی اگر ادعا میشود در این پروژهها اشکالی وجود میداشت، مسئول آن دولت یازدهم بود.
کیهان خامنه ای سپس اظهارات روحانی در جلسه هیئت دولتش را که خواستار وحدت باندهای رژیم شده بود بوی گوشزد کرد و تحت عنوان گفتار و رفتار متناقض دولتمردان درباره زلزله کرمانشاه نوشت:
رئیس جمهور میگوید وقوع حوادث طبیعی میز محاکمه نیست. برخلاف ادعای آقای روحانی مبنی بر اینکه «هنگام حوادث طبیعی، زمان مچگیری و محاکمه نیست»، رئیس دولت و معاون اول وی بلافاصله پس از انتشار خبر زلزله، موجسواری روی موج تأثر عمومی را آغاز کرد و دو قطبی همیشگی «دولت قبلی- دولت فعلی» را با حمله به مسکن مهر و ادعای بیپایه «اکثر ساختمانهای تخریب شده، مسکن مهر هستند»، آغاز کرد. این در حالی است که اگر کسی هم باید مؤاخذه میشد، خود دولتمردان بودند که ۵۷۰۰ واحد مسکن مهر را اواخر سال ۹۴ ساخته و در فصل انتخابات تحویل مردم دادهاند.
آخوند روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولتش خطاب به باند رقیب گفته بود: از این زلزله باید برای وحدت بیشتر استفاده کنیم, نه برای تفرقه. زلزله میز محاکمه نیست که همدیگر رو پای میز محاکمه ببریم, الان وقت اینکارهای نیست.حالا عیب نداره یک زمان همدیگر رو محاکمه کنیم. مسئولیت اصلی این کار در زمینه اسکان موقت و دائم بنیاد مسکن است و من خواهش میکنم کار موازی انجام نگیره
در همین حال یک رسانه دیگر باند خامنه ای در بحبوحه حمله به باند رقیب، گوشه ای از وضعیت دردناک زلزله زدگان محروم را ترسیم کرد و نوشت ۳ روز پس از حادثه مردم همچنان با کمبود چادر و پتو مواجهند.
فلاحت پیشه عضو مجلس آخوندی از اسلام آباد گفت: به رغم توزیع ۲۰ هزار تخته چادر اما بخشی از چادرها به دست افراد سودجو افتاده و زلزلهزدگان اصلی همچنان شبهای سرد را بدون چادر سپری میکنند. زلزله چند شهرستان و چندده روستا را تا صددرصد ویران کرده است و کمکرسانی درستی هم به آنها نمیشود آقایان بحرانساز! جهت اطلاعتان باید عرض کنم تعداد بالایی از روستاهای اطراف شهرهای سرپلذهاب، قصر شیرین، اسلامآباد، گیلان غرب و... با خاک یکسان شده است در حالی که به کمکرسانی شما احتیاج دارند، در بخشهایی حتی آب برای خوردن نیست!.
مخاصمات باندی برسر به گردن هم انداختن شمار بالای کشته ها ادامه دارد from Simay Azadi on Vimeo.

بگذار برخیزد مردم بی لبخند

تخریب ۷۰ درصد کارخانه های سرپل ذهاب در زلزله

۷۰ درصد از کارخانه های سرپل ذهاب در زلزله این منطقه تخریب شده است.یک کارگزار رژیم گفت: در سر پل ذهاب بیش از ۷۰ درصد کارخانه ها در اثر زلزله خراب شده است. در سر پل ذهاب بیش از ۹۰ واحد صنعتی وجود داشت که فقط ١٧ کارخانه فعال بودند..

تصویب لایحه نظارت بر فروش هواپیماهای تجاری به رژیم آخوندی در کنگره آمریکا

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه ۴۳۲۴ را برای تقویت نظارت بر فروش هواپیماهای تجاری به رژیم آخوندی که تحت برجام مجاز شده است، به تصویب رساند.
لایحة ۴۳۲۴ که تحت عنوان «قانون تقویت نظارت بر دسترسی (رژیم) ایران بر تأمین مالی» ارائه شده از وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد به کنگره دربارة صادرات هواپیما به رژیم گزارش بدهد و هم‌چنین تأیید کند که چنین معاملاتی، به‌سود اقدامات رژیم برای انتقال تسلیحات از طریق هواپیماهای تجاری نینجامد.
در جریان تصویب این لایحه، رئیس کمیتة خدمات مالی و شمار دیگری از اعضای این کمیته در سخنانشان رژیم آخوندی را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان دانستند و بر لزوم حسابرسی از آن تأکید کردند.
در شروع جلسه کمیتة خدمات مالی درباره لایحة ۴۳۲۴، نمایندة کنگره راجر ویلیامز که ارائه‌دهندة این لایحه است در سخنان خود، گفت: «دولت اوباما تحت برجام، پذیرفت که آمریکا اجازه فروش هواپیما به (رژیم) ایران را بدهد... به‌رغم این‌که خزانه‌داری (آمریکا) هم‌چنان (رژیم) ایران را جزو حوزه‌های اصلی مورد نگرانی در زمینة پول‌شویی تعیین کرده، این مجوزها به بانک‌ها نیز اجازه می‌دهد تا درگیر تأمین مالی بشوند. علاوه بر این وزارت خارجه (آمریکا) هم‌چنان (رژیم) ایران را بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان می‌نامد. یکی از اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان این هواپیماها «ایران‌ایر» خواهد بود که اصلی‌ترین شرکت هواپیمایی حکومتی جمهوری اسلامی است. در سال ۲۰۱۱ خزانه‌داری آمریکا، شرکت ایران ایر را به‌خاطر انتقال تسلیحات و محمولة نظامی به سوریه از طرف سپاه پاسداران و وزارت دفاع (رژیم) ایران، تحریم کرد. طبعاً که این تسلیحات توسط رژیم اسد برای نقض حقوق بشر، به‌کار گرفته شده‌اند».
وی افزود: «لایحه من نظارت کنگره را بر هرگونه تأمین مالی که خزانه‌داری برای فروش هواپیما به (رژیم) ایران مجاز می‌کند بهبود خواهد بخشید. هر شش ماه یک بار، خزانه‌داری باید خطاب به ما تأیید کند که مجوزهای تأمین مالی، به افراد (رژیم) ایران که موادی را در راستای توسعة تسلیحات کشتار جمعی منتقل می‌کنند، سودی نخواهد رساند...».
نمایندة کنگره آن واگنر رئیس زیرکمیتة نظارت و تحقیقات، گفت: «سپاه پاسداران هم‌چنان تحت تمامی اشکال، نقش قابل توجهی را در رفتار غیر قانونی (رژیم) ایران و نیز در برنامة اتمی و موشکی آن ایفا می‌کند».
نمایندة کنگره تد باد Ted Budd ضمن رد امتیاز دادن به رژیم آخوندی، گفت: «اقدامات (رژیم) ایران از زمان اجرای برجام این موضوع را مورد تأکید قرار می‌دهد که اگر به (این رژیم) یک اینچ (امتیاز) بدهید، آنها یک مایل را خواهند گرفت. وقتی دولت قبلی تحریم علیه ایران ایر را رفع کرد، همین را شاهد بودیم... همین امسال هم دیدیم که ایران ایر مسیرهای شناخته‌شدة تأمین تسلیحاتی را به‌سمت مناطق تحت کنترل اسد در سوریه طی می‌کند؛ از جمله پروازهایی که در آبادان متوقف می‌شوند و بعد به سوریه می‌روند. این از این بابت اهمیت دارد که آبادان محل یک مرکز لجستیکی مظنون سپاه پاسداران است».
وی افزود که امتیاز دادن به رژیم باعث می‌شود، آنها راه‌های جدیدی را برای دور زدن تحریم‌ها و تأمین مالی شبکة تروریسم جهانی خود پیدا کنند. «ما باید همواره هوشیار باشیم... و این لایحه در این راستا به ما کمک می‌کند».
پس از آن جب هنزرلینگ رئیس کمیتة خدمات مالی نیز بر حمایت خودش از لایحة ۴۳۲۴، گفت: «فارغ از برجام، ما هم‌چنان می‌دانیم که (رژیم) ایران، یک نظام قابل توجه در زمینه پولشویی است... هم‌چنان می‌دانیم که آنها اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان هستند... (لایحه ۴۳۲۴) تضمین می‌کند که ما در کنگره بدانیم، آیا هرکدام از این فروش‌های هواپیما، یک تهدید جدی پول‌شویی در بر دارد یا خیر؟...».
بروس پالیکوئین Bruce Poliquin از دیگر اعضای کمیتة خدمات مالی، با اشاره به این‌که سپاه پاسداران رژیم آخوندی از شرکت هوایی «ایران‌ایر» برای انتقال تسلیحات استفاده می‌کند، گفت: «از زمان اجرای برجام... بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، حداقل ۱۳۴ پرواز ایران‌ایر به سوریه را ثبت کرده است... برخی از این پروازها، ثبت‌نشده بودند و برخی از آنها از مسیر تأمین تسلیحاتی به سمت سوریه عبور کرده‌اند...».
نمایندة کنگره لی زلدین در سخنانش با ذکر نمونه‌هایی از نقض برجام توسط رژیم آخوندی و هم‌چنین ممانعت از بازرسی از تأسیسات نظامی از جمله سایت پارچین، گفت: «(رژیم ایران) از ایران‌ایر برای حمایت از بشار اسد در سوریه یا کمک به حوثی‌ها برای ساقط‌کردن دولت یمن... استفاده کرده است... ادعای این‌که (رژیم) ایران از برجام تبعیت می‌کند، نادیده‌گرفتن این واقعیت است که آنها (از جمله).... سانتریفیوژهای آی.آر. شش بیشتری از حد مجاز را به چرخش در می‌آورند، به ما اجازة بازرسی از تأسیسات نظامی‌شان را نمی‌دهند و آب سنگین را بیش از حد مجاز ذخیره کرده‌اند... همه اینها نقض برجام است».
پس از آن اندی بار Andy Barr رئیس زیرکمیته سیاست مالی و تجارت طی سخنانش گفت: «ما درباره حمایت (رژیم) ایران از عوامل تروریست از طریق هواپیماهای تجاری صحبت می‌کنیم... (در یکی از جلسات استماع کنگره گفته شد که)... بسیاری از پروازهای ایران‌ایر، با (هواپیمای) خالی یا بدون مسافر تجاری صورت می‌گیرد و به دمشق می‌روند. آنها در همان زمانی که زنان و کودکان در حمله شیمیایی کشتار می‌شدند، تمامی این پروازها با (شرکت) ایران‌ایر را پشتیبانی می‌کردند... یک وظیفه اساسی آمریکا این است که چشمانش را بر روی حمایت (رژیم) ایران از عوامل تروریست نبندد و این هیچ ربطی به برجام ندارد... هدف لایحه (۴۳۲۴) این است که تضمین شود، معاملات (مورد بحث)، شامل تأمین مالی تروریسم نشود».

بیانیه رئیس جمهور آمریکا در رابطه با کاهش خرید نفت و فرآورده های نفتی از رژیم آخوندی

رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه باکاهش خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از رژیم آخوندی بیانیه یی صادر کرد.
در بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا، آمده است: «مطابق اختیاراتم بعد از بررسی دقیق گزارش‌هایی که از سوی ادارة اطلاعات انرژی به کنگره ارائه شد و هم‌سو با تصمیمات قبلی، تعیین می‌کنم که عرضة نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران به قدر کافی وجود دارد و میتوان نفت و فرآورده‌های نفتی خریداری‌شده از رژیم ایران توسط نهادهای مالی خارجی یا از طریق آنها را به‌میزان قابل توجهی کاهش داد».رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه افزود: «من به نظارت دقیق بر وضعیت ادامه خواهم داد. وزیر خارجه مجاز است و به او دستور داده می‌شود که این تصمیم را در فدرال رجیستر ثبت کند».

ابعاد فاجعه بار وضعیت مردم مناطق زلزله زده برغم لاپوشانیهای رژیم آخوندی

وضعیت مردم مناطق زلزله زده به حدی وخیم است که به رغم لاپوشانیهای رژیم، گوشهای از درد و رنج مردم و فاجعهای که اکنون با آن دست و پنجه نرم میکنند در رسانه های حکومتی نیز مشهود است.
از روز دوشنبه مصیبت های زلزله زدگان باران نیز افزوده است. در چنین شرایطی وخامت اوضاع به ویژه در مناطق روستایی شدیدتر است.
به اعتراف کارگزاران رژیم و رسانه های حکومتی بیش از ۱۹۰۰ روستا در مناطق زلزلزده غرب کشور آسیب دیدهاند و تعداد بالای تلفات در روستاها در حال افزایش و آمار کشته ها تصاعدیست.
فرماندار رژیم در تلاث باباجانی گفت: ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی هم اکنون نیازمند چادر هستند. نیاز مردم به پتو و وسایل گرمازا زیاد است، هوا سرد و مواد خوراکی هم ندارند. روستاهای سرپلذهاب و قلخانی هم در مضیقه شدید هستند.
فرماندار رژیم در گیلانغرب هم گفت: هیچ فردی از خارج از استان سراغ گیلانغرب نیامده و این منطقه زلزلهزده در محرومیت و مظلومیت باقی مانده است. مشکل ما توزیع اقلام به دلیل حجم بالای نیازهای مردم و هجوم آنها است.
در منطقه گیلانغرب در حال حاضر چند ده هزار نفر بیخانمان هستند. مردم هنوز در سرمای خیابان و بدون چادر هستند و به خاطر نبود چادر و امکانات ضجه میزنند.
مردم منطقه گلین، انجاورو در گیلان غرب که خانههایشان تخریب شده به کوههای اطراف پناه بردهاند و هنوز کسی به آنجا کمکی نرسانده است.
درچند روستای بین شهر ازگله و سرپلذهاب، بوی شدید تعفن اجساد مانع تسهیل رفت و آمد به اطراف خانه ها شده است.
در روستاهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو تعداد زیادی حیوان از جمله گوسفند، بز و گاو در زمان وقوع حادثه در اصطبلها بودند که امکان فرار نداشتهاند و اکنون بعد از گذشت چند روز از وقوع این حادثه همچنان زیر آوارها ماندهاند.
به تدریج بوی تعفن لاشه این حیوانات در محیط روستاهای زلزله زده پخش میشود و این معضل هم به مصایب مردم زلزلهزده اضافه میشود.
بیش از ۲۰۰ هزار راس دام عشایر در منطقه غرب کرمانشاه تلف شدهاند و در منطقه ثلاث باباخانی امکانات لازم برای بیرون آوردن لاشه حیوانات وجود ندارد.
یک خبرگزاری حکومتی نوشت: روستای امام عباس، تقریبا خاک شده؛ (یکی از اهالی) آخرین ردیف گورستان را نشان می دهد که حدود ۱۰۰ نفر از اهالی کوئیک حاتمی، کوئیک عزیز صیفوری، کوئیک حسن و کوئیک مجید دسته جمعی کنار هم خوابیده اند؛ گورهایی که هر کدامشان ۵_۶ نفر از عزیزهایشان را یک جا کنار هم خوابانده اند؛ او می گوید «هیچ کس کمک حالمان نبود؛ فقط بیل مکانیکی یکی از اهالی گودال ها را کند و همه شان را یکجا دفن کردیم؛ برای بعضی ها نماز خواندیم و برای بعضی ها هم نشد؛ نه اینکه نخواستیم، نشد...».
دستش را به سمت تپه خاکی باقی مانده از کوئیکها میگیرد و میگوید بوی لش مرده تمام روستا را گرفته؛ لش باد کرده دامها؛ هنوز هم زیر آوارند؛ از صبح گودالی درست کرده ایم و هر کدام را که بیرون میکشیم داخلش میاندازیم ولی تمامی ندارد.
این حال و روز همه روستاهای زلزله زده است؛ از ثلاث باباجانی تا ازگله؛ از امام عباس تا کوئیک؛ از سرپل ذهاب تا اسلام آباد غرب؛ همه روستاهایی که این روزها در سایه غفلت برخی دستگاههای مسئول، شبهای سرد را به روز میرسانند؛ روستاها و مناطقی که تمام نگرانی و غصهشان، هفته ها و ماه های سردی است که در کمینشان نشستهاند؛ روزهایی که شاید در مقایسه با امروزشان روشنتر نباشد.
یک رسانه حکومتی به نام بهار نیز نوشت: مردمان روستای زرده همچون سایر روستاها نگران هستند، نگران از شرایط و آینده مبهمشان و زمستانی که دعا میکنند امسال خیلی سخت نباشد.
خشم مردم نسبت به ادعای رژیم در مورد رسیدگی به مناطق زلزله‌زده from Simay Azadi on Vimeo.

زلزله در ایران- شماره ۴: پس از گذشت یک هفته اکثر مناطق زلزله زده نه آب دارد نه برق و نه چادر به مردم داده شده است خطر شیوع وبا و بیماریهای مسری زلزله در ایران

به رغم گذشت یک هفته از زلزله مرگبار در غرب کشور هنوز مردم زلزله زده و مصیبت دیده از کمترین امکانات زیستی برخوردار نیستند. بسیاری از روستاها هنوز نه چادر دارند، نه غذا، نه آب و نه برق. رویکرد رژیم دزد، فاسد و چپاولگر ولایت فقیه که مردم داغدار و آواره را در فصل سرما در میان ویرانه ها رها کرده خشم و انزجار عمومی را برانگیخته است.
یکی از خلبانان در پادگان موسوم به ابوذر سرپل ذهاب در مورد مشاهداتش در پرواز بر فراز مناطق زلزله زده می گوید: «صحنه هایی دیدیم...آن چیزهایی که در صدا و سیما شما دارید می بینید نیست. ... آن فاجعه یی را که ما دیدیم عمقش خیلی وسیعتر و بیشتر از آن چیزی است که در صدا و سیما و در فضای مجازی منعکس می شود. آن چیزی که من دارم می بینم کمکهای مردمی و کمکهای دولتی را بسیار ضعیف به دست مردم می رسانند».
در روز جمعه ۲۶آبان مردم زلزله زده گیلانغرب در اعتراض به کمبود چادر و امکانات اولیه استقراری در مقابل فرمانداری این شهر دست به یک تجمع اعتراضی زدند. آنها به محض دیدن خبرنگاران رادیو و تلویزیون رژیم که برای استفاده تبلیغاتی به منطقه زلزله زده رفته اند انزجار و اعتراض خود را ابراز کردند.
پاسداران و نیروهای سرکوبگر در یک رشته اقدامات نمایشی و با صحنه سازیهای دروغین تلاش می‌کنند چنین وانمود کنند که رسیدگیهای لازم به زلزله زدگان صورت گرفته است. به عنوان نمونه سپاه اعلام کرد که در سرپل ذهاب یک بیمارستان صحرایی۶۰ تختخوابی ایجاد کرده و با حضور چند پاسدار و آخوندی این بیمارستان را افتتاح کردند. اما بعد از عکس و فیلم گرفتن درب آن را بستند و وقتی مردم نیازمند به آنجا هجوم بردند، دیدند کسی در آنجا نیست.
در همین حال رژیم آخوندی تمام تلاش خود را برای لاپوشانی ابعاد واقعی خسارات جانی و مالی این زلزله مرگبار معطوف کرده است. مأموران سرکوبگر در ورودیهای بسیاری از شهرهای زلزله زده مستقر شده و از ورود کسانی که برای کمک به زلزله زده ها به این شهرها می‌روند جلوگیری می‌کنند و تنها به کسانی اجازه ورود می دهند که اقوام و آشنایان نزدکی در آن شهر داشته باشند و در بسیاری از موارد از افراد تعهد می گیرند که عکس و فیلم از شهر نگیرند.
بر اساس هزاران گزارش از زلزله زدگان، مردمی که برای کمک به این مناطق رفته اند و معدود خبرنگارانی که اجازه ورود به شهرها و روستاهای زلزله زده را داشته اند، تعداد کشته شدگان و زخمیها به مراتب بیشتر از ارقام رسمی است. مقامات محلی نیز اذعان می کنند اکثر کشته ها قبل از ثبت رسمی دفن شده اند. در برخی از روستاها که بیشتر اهالی کشته شده است، اجساد کشته شدگان دفن نشده و خطر شیوع بیماری در این مناطق بسیار جدی است
علاوه بر این کمترین اقدامات بهداشتی در مناطق زلزله زده مانند جمع آوری اجساد حیوانات کشته شده، یا جمع آوری زباله ها انجام نمی‌شود، بسیاری از فاضلابها تخریب شده و خطر شیوع بیماری وبا و دیگر اپیدمی های خطرناک وجود دارد. به گفته مقامات محلی ۳۰درصد دامهای منطقه زلزله زده تلف شده اند. بسیاری از دامها نیز در اثر فقدان آب در روزهای بعد از زلزله تلف شده اند.
فرهاد تجری، نماینده مجلس رژیم، در روز ۲۶ آبان در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: مهمترین نیاز کنونی مردم چادر است و متاسفانه مقداری از بار چادرها در مسیر مورد مزاحمت قرار گرفت... متاسفانه امدادرسانی به روستاها بسیار ضعیف است و این ضعف نیز ناشی از همان سردرگمی و پراکندگی توزیع امکانات است.
عباس گودرزی، یک عضو دیگر مجلس رژیم که به مناطق زلزله زده سفرکرده بود به خبرگزاری حکومتی مهر گفت: وضعیتی که در مناطق حادثه دیده غرب کشور مشاهده کردیم در زلزله سال ۸۵ شهرستان بروجرد نیز دیده بودیم و [همین] وضعیت در زلزله سال ۸۲ بم نیز مشاهده شده بود.... این مساله نشان می دهد که در کیفیت خدمات رسانی و مدیریت بحران، رشد نداشته ایم و برنامه ریزی های قبلی به گونه یی نیست که در شرایط بحرانی به نحو مطلوب خدمات رسانی انجام شود. وی با اشاره به نحوه توزیع چادر و پتو گفت: در این رابطه مشکلات جدی وجود داشته به نحوی که هنوز هم نه فقط برای «اسکان موقت» که برای «اسکان اضطراری» هم مشکل دارند.
کلیپهای منتشر شده از مناطق زلزله زده صحنه های بسیار وخیمی را نشان می دهد. یک مرد جوان به جان آمده فریاد می کشد: اینها کمکها را می برند و می فروشند. اگر قانون باشد باید اینها را اعدام کنند، نه اینکه من با زن و بچه شیرخواره ام در خیابان بلرزم.
یک مرد از روستای علی آباد می گوید: برخلاف گفته های رسانه ها که گفته اند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای کمک آمده اند، غلط است و هیچ ارگانی پایش به اینجا نرسیده است. تنها مردم سایر شهرهای پاوه، سنندج، مریوان، ایلام و اطراف برای کمک آمده اند. همه حرفها الکی است. مرگ بر جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس.
مرد دیگری بی تاب می خروشد:‌ بیشتر از این باید بشود. زن و بچه ام در زلزله فوت کردند. تلویزیون می گوید ۳۰۰نفر مردند. اما بیشتر از ۳۰۰۰ نفر فوت شدند. کجایید بیشرفها. کجایید. چرا خودتان را پنهان کرده‌اید؟ بروید خودتان را بکشید. اسم خودتان را رئیس نگذارید. این پیرمرد که ۲۰نفر از خانواده اش مردند یک چادر ندارد.
مرد دیگری در مقابل ساختمانهای ویران شده می گوید: ما ۴۰۰۰کشته دادیم چرا می گویند ۴۰۰تا. دلیلش چیست. کشته ها خیلی بیشتر از اینها است .هنوز دارند [اجساد] را از زیر آوار در می آورند. چرا دروغ می گویند. فقط مسکن مهر بالای ۵۰۰ کشته داده است.
یکی از زلزله زدگان معترض می گوید:‌ همه وسایل ما زیر آوار مانده است و الان برای دریافت امکانات و اقلام از ما شناسنامه وکارت ملی می خواهند! گوسفندان و احشام همه از بین رفته اند، آخر از توی این آوار من از کجا مدرک بیاورم؟
یک مرد زلزله زده به خبرنگاران می گوید: در کنار خانه ویرانه اش می گوید:‌ با بدبختی بعد از هفت الی هشت ساعت پسرم را که زیر آوار مانده بود، درآوردیم. من همان موقع رفتیم فرمانداری اگر چند ساعت پیش کمک بود و زودتر می‌توانستیم اقدام کنیم، او الان زنده بود. پسرم ۱۶سالش بود. او خفه شده است. ما اینجا هیچکس را نداریم. نه فرماندار داریم، نه نماینده داریم، نه صاحبی داریم. اگر یک کشور عربی بود همان لحظه می رفتند نجاتشان می دادند. کشورهای عربی برای چیست؟ مردم در صحنه می‌گویند فرماندار فرار کرده است.
یک مرد زلزله زده میگوید “یک نفر از مسئولین نیامده حال یک نفر را بپرسد. من دو فرزندم را از دست دادم. دار و ندارم نابود شده است. چهار روز است که زن و بچه هایم چادر ندارند. فرماندار هم آمد کاری برای ما نکرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ آبان ۱۳۹۶ (۱۸نوامبر ۲۰۱۷)

زنان و مردان معترض در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

عصر روز جمعه۲۶ آبان‌ماه۹۶ صدها تن از مالباختگان و غارت‌شدگان کاسپین در اعتراض به غارت سپرده‌های خود توسط این مؤسسه حکومتی در نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال تجمع کردند. آنها همچنین به سانسور خبری اعتراضات خود معترض بودند.مالباختگان خشمگین در حالیکه شعار «مرگ بر سیف» سر می دادند با مأموران نمایشگاه درگیر شدند.

انفجار کوره ذوب کارخانه فولاد عجب شیر

در اثر انفجار کوره ذوب کارخانه فولاد عجب شیر یک فرد ۵۰ساله دچار سوختگی شدید شد که از عجب شیر توسط اورژانس هوایی تبریز به بیمارستان سینا انتقال یافت.

حرف‌های دردناک دختر زلزله‌زده سرپل‌ذهابی

ممانعت رژیم آخوندی از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان


در حالی که هزاران هموطن زلزله‌زده حداقل امکانات نظیر غذا و آب و پتو و چادر و سرپناه ندارند جواد ظریف وزیر خارجه رژیم هر نوع کمک کشورهای دیگر به زلزله‌زدگان را رد می‌کند.
گزارشی از سی.ان.ان درباره وضعیت زلزله‌زدگان ایران
سی.ان.ان 26آبان 96: زلزله‌زدگان ایران فاقد تدارکات پایه می‌باشند آنها در هوای باز می‌خوابند. در حالی که تعدادی در زیر آوار هستند هلال احمر رژیم ایران می‌گوید عملیات تجسس و نجات پایان یافته است. معنای آن این است که دیگر بازمانده‌ای که زیر آوارها مانده باشد باقی نمانده و نیاز نیست بروند و مجدداً تلاش کنند که بازمانده‌ها را بیرون بکشند!.
بنا‌به گفته رسانه‌های رژیم ایران بیش از 500روستا آسیب دیده‌اند که برخی از آنها به‌طور کامل از بین رفته‌اند و هزاران هزار نفر آسیب دیده‌اند برآورد هلال احمر این است که احتمالاً حدود 70هزار نفر از این زلزله آسیب دیده‌اند که این عدد می‌تواند تغییر کند. این در حالی است که مردم بیشتری برای درخواست کمک نام نویسی می‌کنند.آنچه که این تلاش را به واقع سخت می‌کند جغرافیای منطقه است روستاهای دور افتاده و پراکنده‌ای که در سراسر استان کرمانشاه قرار دارند.
ما فیلمهایی را روی شبکه‌های اجتماعی از مناطق آسیب دیده مشاهده کرده‌ایم. مردم نومیدانه درخواست هر نوع کمکی اعم از نان و غذا و پتو و چادر می‌کنند. زمستان بسیار سردی است.
مردم بسیار ناراحتند و شکایت دارند که کمکها به اندازه کافی انجام نمی‌شوند.ما از وزیر خارجه ایران جواد ظریف شنیدیم که توئیت کرده بود و کمک سایر کشورها را رد کرده بود.بسیار سخت است که بتوان برآورد کرد رژیم ایران با پیامدهای این زلزله چگونه برخورد می‌کند با توجه به این‌که به رسانه‌های بین‌المللی امکان دسترسی به مناطق آسیب دیده نمی‌دهد و آنچه که می‌گیریم از طریق رسانهای دولتی است.!

رژیم آخوندی تردد خودروهای شخصی به مناطق زلزله‌زده را ممنوع کرد

رژیم ضدبشری آخوندی روز شنبه ۲۷آبان ۹۶؛ تردد خودروهای شخصی به مناطق زلزله‌زده را ممنوع کرد؛ مردم برای جلوگیری از دزدی و چپاول وسایل جمع‌آوری شده برای زلزله‌زدگان توسط عوامل رژیم؛ خودشان مستقیماً آن را به زلزله‌زدگان می‌رساندند؛ پلیس راه استان کرمانشاه از تردد خودروهای شخصی از اسلام‌آباد غرب به سرپل‌ذهاب جلوگیری می‌کند.

فراخوان به تظاهرات در شهرهای کردستان

هموطنان زلزله‌زده کرد، در اعتراض به بی‌عملی کارگزاران دزد و غارتگر رژیم در قبال فاجعه زلزله، به اعتراض در میادین اصلی شهرها در روز شنبه فراخوان دادند.در این فراخوان آمده است: روز شنبه 27آبان ساعت 4بعدازظهر در تمامی شهرهای کردنشین به‌خصوص سنندج، ایلام، مهاباد و ارومیه به‌خاطر بی‌تفاوتی دولت نسبت به زلزله استان کرمانشاه دست به اعتراض می‌زنیم و به میادین اصلی شهرها خواهیم رفت.

تظاهرات مردم زلزله‌زده سنندج

مردم سنندج علیه بی‌عملی رژیم آخوندی در کمک به زلزله‌زدگان تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان یاد یکی از هموطنان خود به نام ابوبکر معروفی را که در جریان کمک به زلزله‌زدگان جان باخت، گرامی داشتند.
فیلم تظاهرات سنندج from Simay Azadi on Vimeo.

مجله آتلانتیک: ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم

مجله آتلانتیک چاپ آمریکا 19آبان 96 در گزارشی پیرامون روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم نوشت: رئیس شورای شریعت در سازمان القاعده از گذرگاه تفتان در بلوچستان ِ پاکستان وارد ایران شد و با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس رژیم ایران دیدار کرد.
مجله «آتلانتیک» در بخشی ار گزارش مشروح و تحلیلی خود درباره چگونگی گسترش همکاری و رابطه القاعده و رژیم آخوندی می‌نویسد: سپاه قدس طی طرحی به فرماندهان القاعده پناهگاه امنی داد. در مرحله اول زنان و دختران اعضای القاعده و در ادامه صدها داوطلبی که به این تشکیلات پیوسته بودند به ایران آمدند. زنان در یک هتل مجلل در خیابان طالقانی در تهران اسکان داده شدند و افراد القاعده در هتل دیگری در همان خیابان مستقر شدند. مقامهای رژیم ایران به میهمانان خود یعنی افراد القاعده مدارک جعلی برای سفر به‌عنوان پناهندگان عراقی دادند و به برخی از آنها نیز در سفر به کشورهای دیگر و استقرار در آن کمک کردند.
در تابستان 2002 فرماندهان بلندپایه القاعده از جمله سیف العدل، ابومحمد المصری و ابومصعب السوری به‌تدریج وارد خاک ایران شدند.
آتلانتیک بر اساس سند 19صفحه‌یی مربوط به گزارش یکی از فرماندهان القاعده نوشت: شورای نظامی القاعده که در ایران بازسازی شد، اولین عملیاتش را در ریاض با انفجار سه مجتمع مسکونی در سال 2003 انجام داد که در جریان آن 35تن از جمله 9تن از اتباع آمریکایی به‌قتل رسیدند.
بر اساس اسناد منتشر شده از سوی اطلاعات مرکزی آمریکا، چند ماه پس از حوادث تروریستی 11سپتامبر در واشینگتن و بعد از حمله آمریکا به افغانستان محفوظ بن ولید یک روحانی اهل موریتانی و رئیس شورای شریعت در سازمان القاعده از گذرگاه تفتان در بلوچستان پاکستان وارد ایران شد تا در مورد احتمال پناه‌گیری رهبر القاعده در ایران با مقامهای امنیتی رژیم یران مذاکره کند. وی با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس دیدار کرد.
نشریه آتلانتیک می‌افزاید: مایک پمپئو، رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا درباره ارتباط القاعده گفت: این ارتباط جز اسرار نیست. مواقعی بوده که رژیم ایران پا به پای القاعده در منطقه عمل می‌کرده و مدارک منتشر شده پاکستان به دست آمد همین را نشان می‌دهد. بزرگترین نقطه مشترک القاعده و رژیم ایران دشمنی‌ آنها با غرب است. نقطه اشتراکی که همواره بر رقابتهای فکری دو طرف فایق آمده است. با شکست داعش در رقه، حال نهادهای متحد با القاعده در شمال سوریه قدرت گرفته‌اند که با توجه به حضور نیروهای رژیم ایران در جنگ داخلی سوریه، آمریکا تماسهای آنها با یکدیگر را به خوبی زیر نظر دارد. محور اقدامات ترامپ در خاورمیانه و منطقه خلیج‌فارس مقابله با تعاملات نظامی و سیاسی بی‌ثبات کننده رژیم ایران است.
خاطرنشان می‌شود، ماه گذشته دونالد ترامپ در سخنرانی خود درباره استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی پیرامون نقش در حمایت از تروریسم گفت:
عوامل رژیم ایران به عواملی آموزش دادند که بعداً در بمبگذاری القاعده در سفارت‌خانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا شرکت داشتند و 2سال بعد، 224نفر را کشتند و بیش از 4000تن را مجروح کردند.
این رژیم به‌دنبال حملات 11سپتامبر به تروریست‌های سطح بالا پناه داد، از جمله به پسر اسامه بن لادن.
در عراق و افغانستان گروه‌هایی تحت حمایت رژیم ایران، صدها پرسنل نظامی آمریکا را کشته‌اند.
تجاوزات دیکتاتوری حاکم بر ایران تا همین امروز ادامه دارد. این رژیم هم‌چنان حامی اصلی تروریسم در جهان است و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر شبکه‌های تروریستی مساعدت می‌رساند.
ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی، گزارش مجله آتلانتیک from Simay Azadi on Vimeo.