شنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۷

کسی می‌آید که صدای مردم ایران است



گزیده‌یی از سخنان شخصیتهای سیاسی کشورهای مختلف در باره مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقامت ایران

جشن پیروزی فوتبال ایران، عالیه عالیه جای حبیب خالیه

ایران و جام جهانی فوتبال
از شب گذشته ۲۵خرداد تا امروز صبح جشن پیروزی فوتبال ایران در بسیاری از شهرهای ایران برگزار شد و شهرهای مختلف میهن شاهد شادی و پایکوبی مردم ایران به‌ویژه جوانان به‌علت پیروزی تیم فوتبال بر مراکش در مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه بودند
شادی همگانی
شادی دیشب تا کنون، تقریباً تمامی شهرهای کشور را فرا گرفت
صحنه‌های جشن و پایکوبی ایرانیان در تهران همان‌گونه بود که در تبریز و ارومیه
و تصاویر شادی مردم از پیروزی تیم فوتبال همان شعر و شعارها و نواهایی را که در میان اعراب خوزستان برانگیخته بود، در ساری و آمل و بابل و شهرهای شرقی کشور و استانهای غربی مملکت داشت. نوای شادی سراسری در تمامی گستره ایران با تمامی تنوعاتش
دیشب ورزش و شادی حاصل از نتیجه یک مسابقه فوتبال، فرصتی شد تا مردم در شادمانه لحظه‌های یک پیروزی، یک صدا نام ایران را فارغ از مزاحمت‌های آخوندی صدا بزنند، آن نام را «دم» بگیرند و سرخوشانه آواز بخوانند، سرود میهنی ای ایران ای مرز پر گهر را حتی در متروهای سن‌پترز بورگ سر بدهند و دختر و پسر در ورزشگاه و خیابانهای اطراف آن، بدون «کله‌مزاحم‌»هایی به اسم پاسدار و نیروی انتظامی و اراذل و اوباش لباس شخصی، شادی خود را با صدای بلند و بدون دلهره و ترس از دستگیر شدن، کتک و زندان، فریاد بزنند. آرم خرچنگ‌نشان آخوندی را از وسط پرچم خوش رنگ ایران در آورده و همان پرچم دیرین را بالای سرشان بچرخانند، بوق بزنند، پایکوبی کنند، به یکدیگر تبریک بگویند و... برای دقایقی در ذهن و عین از جهنم آخوندی فاصله بگیرند
یاد کاپیتان حبیب خبیری بخیر
در جا‌ی جای لحظات آن شادی و شور، البته بودند ایرانیانی که خاطره کاپیتان بزرگ تیم‌ ملی فوتبال ایران، حبیب خبیری را گرامی داشتند که در ۳۱خرداد سال ۱۳۶۳به دست دژخیمان خمینی به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام شد. پیروزی فوتبال ایران در ۲۵خرداد در جام جهانی درست یک هفته مانده به سالگرد شهادت حبیب به دست آمد. جوان محجوب امجدیه و باز یکن ریز نقش اما اعجوبه میدانهای فوتبال در سالهای پایانی دهه ۵۰و سالهای ابتدایی دهه ۶۰بود. فوتبالیست بزرگ و گرانقدری که نه تنها پیشتاز تیمش در لحظات حساس بازیهای بین‌المللی بود بلکه پیشتاز رزم آزادی در مبارزه با پاسداران جهل و جنایت آخوندی هم بود. قهرمان بزرگی که در اقتدا به جهان‌پهلوان تختی، ورزش و نام‌آوری را سرمایه‌یی برای احقاق حقوق و آزاد‌یهای مردمش کرد، در این راه پای فشرد، ایستادگی کرد و تا پای جان از آزادی مردمش دفاع کرد آن‌چنان که سرانجام خمینی دژخیم دستور داد قلب پاکش را آماج گلوله‌های پاسداران قرار دهند
از حبیب این روزها تصویری از گل زیبایش در استادیوم کویت به تیم ملی آن کشور باقی‌مانده و یادی از آزادگی و 
آزادیخواهیش و راهی که در تاریخ معاصر ایران پیش پای ورزشکاران میهن کشود
حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که سالگرد شهادتش به دست دژخیمان خمینی به جرم هواداری از مجاهدین یک هفته 
بعد از جشن پیروزی فوتبال ایران در اولین بازی در جام جهانی روسیه است

استقبال آمریکا از تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط پارلمان کانادا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در روز جمعه، گفت: «ایالات متحده از تصمیم کانادا در محکومیت قوی رژیم ایران به‌خاطر حمایت جاری آن از تروریسم و افزودن سپاه پاسداران به لیست نهادهای تروریستی کانادا استقبال می‌کند».
وزیر خارجه آمریکا، تأکید کرد: «مردم ایران علیه نقض‌های این رژیم فاسد ایستاده‌اند. ما از آنها حمایت می‌کنیم و سایر کشورها را فرا می‌خوانیم تا از سران رژیم ایران حسابرسی کنند».
کانادا:‌ روند رسمی لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد تروریستی شروع شده است
مایکل لویت رئیس زیرکمیته حقوق بشر در پارلمان کانادا از حزب حاکم اعلام کرد، وزیر امنیت عمومی این کشور در پاسخ به نامه او گفته است، روند رسمی لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم آخوندی در کانادا شروع شده است.
مایکل لویت گفت: «روز (پنجشنبه) من نامه‌یی را به رالف گودیل Goodale (وزیر امنیت عمومی کانادا) ارسال کردم و از او خواستم که به‌دنبال تصویب قطعنامه پارلمان درباره (رژیم) ایران...، روند رسمی لیست‌گذاری سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی در کانادا، شروع کند. وی تأیید کرد که این روند، شروع شده است».
مایکل لویت در نامه خود خطاب به وزیر امنیت عمومی کانادا از جمله تأکید کرده است که سپاه پاسداران به‌خاطر اقدامات کنونی و گذشته‌اش، از معیارهای لازم برای لیست‌گذاری... برخوردار است. سپاه نهاد اصلی حمایت از گروه‌ها و شبه نظامیان تروریست در داخل و خارج ایران به‌شمار می‌رود.
رئیس زیرکمیته حقوق بشر پارلمان کانادا، می‌افزاید: «سپاه پاسداران با نیروی قدس (این نهاد) کار کرده تا تجهیزات نظامی را به سوریه منتقل کند و از پایگاه‌های خود و فرودگاه‌های غیر نظامی در ایران، به‌منظور انتقال تجهیزات نظامی برای نیروی قدس در عراق و سوریه استفاده کرده است».
استقبال آمریکا از لیست گذاری سپاه پاسداران توسط کانادا from Simay Azadi on Vimeo.

نرگس غفاری: صدای ناقوس سرنگونی آخوندها از ویلپنت

هر سال نزدیکیهای گردهمایی، میتینگ و یا کهکشان مقاومت در پاریس(۳۰ ژوئن) که می شود، چنان جنب و جوشی ایرانیان هوادار مقاومت را فرا می گیرد که گویی نوروز است و چنان پر انرژی که گویی بهاری دیگر از راه رسیده و وقت نو شدن است.برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت ایران که با شرکت بالای صدهزار ایرانی و نمایندگان و منتخبان پارلمانهای کشورهای مختلف، و شخصیتیهای سیاسی و فرهنگی برگزار می شود، کار ساده ای نیست. در نظر بگیرید که صد هزار نفر با سلایق مختلف از راههای دور و نزدیک به ویلپنت می روند و آنهایی که با قطار و اتوبوس و اتومبیل شخصی خود را رسانده اند، خسته، اما مصمم از راه می رسند، مخصوصا شرایط آنهایی که با فرزندان خود به این برنامه می روند را هم باید اضافه کرد. حتما موافقید که حل کردن مسائل فردی این همه آدم، کاری بسیار مشکل است. ولی برگزاری این گردهمایی فقط همین جمع شدنها زیر یک سقف نیست. جدای از اینکه رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت، خطوط سیاسی مقاومت را اعلام می کند، این برنامه سالانه، در واقع نمایش قدرت مقاومت است. ایرانیان با این کار ناقوس سرنگونی رژیم آخوندهای حاکم بر ایران و حامیانشان را به صدا در آورده و به گوش جهانیان می رسانند. هر چند این گردهماییها در گذر زمان، با سنگ اندازیهای بسیار، از سوی رژیم آخوندها و گاهی سنگین وزن ترین قدرتهای جهانی تا ریزه خوارترینشان، روبرو بوده اما سرافرازتر از قبل بیرون آمده است. بعنوان یک زن ایرانی و آزادیخواه که سالهاست از سیاستهای مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم آخوندها و برقراری دمکراسی حمایت می کند، به شما هموطنان عزیزی که هر سال با مشکلات مختلف اعم از مالی و کاری و خود را به هر قیمت به ویلپنت می رسانید، می بالم و و سرم را بالا می گیرم که چنین مقاومت، با چنین شناسنامه و تاریخچه ای، را اینگونه شکوهمندانه نمایندگی می کنید.هر چه موفقیت آمیزتر باد گرهمایی ۳۰ ژوئن در ویلپنت
زنده باد آزادی

حمایت کانونهای شورشی از گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس




...در قم نیشابور گلستان علی آباد ساوه و خرم‌آباد رامسر و تبریز

هراس رژیم از جشن پیروزی فوتبال ایران


جشن و شادی جوانان شهرری بعد از پیروزی فوتبال ایران بر مراکش
تجمعات و راهپیمایی جوانان بعد از پیروزی فوتبال ایران بر مراکش
شب گذشته ۲۵خرداد۹۷ نقاط مختلف تهران و سراسر ایران شاهد تجمعات و راهپیمایی جوانانی بود که برای جشن پیروزی فوتبال ایران بر مراکش در جام جهانی فوتبال به خیابانها آمدند.
رژیم در هراس از تبدیل شدن این حرکت مردمی به تظاهرات ضدحکومتی گله‌های لباس‌شخصی و انتظامی در چهارراه‌ها و خیابانهای مهم و عمومی در شهرهای مختلف مستقر کرده بود..
بر اساس یک گزارش رسیده از تهران که به‌طور مستقل قابل تأیید نبود در یکی از این تجمعات در هفت‌حوض نارمک و خیابان پنجم نیروی هوایی تهران جوانانی که برای جشن پیروزی به خیابان آمده بودند با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. مأموران موتورسوار یگان ویژه با شلیک گاز اشک‌آور به جوانان حمله کردند. جوانان در مقابل یورش نیروهای سرکوبگر مقاومت کردند. بر اساس این گزارشات این درگیری تا پاسی از شب در خیابانها جریان داشت.

مجاهدین در آلبانی، قیام توده‌ها و رسالت ما

این روزها وقتی سیر حوادث و تحولات داخل میهن‌مان را دنبال می‌کنیم می‌بینیم که هر روز در گوشه‌یی از این میهن اسیر صدای اعتراضات و خروش مردم عاصی و خسته از بی‌عدالتی‌ها و نابرابریها و هزینه‌های کمرشکن زندگی بلند می‌شود. آن هم صرفاً تک صدایی و پراکنده، بلکه پیوسته و سازمان‌یافته! این صدا به‌خصوص وقتی با اپوزیسیون سازمان‌یافته ایران یعنی سازمان مجاهدین خلق گره می‌خورد، در رسانه‌های این رژیم انعکاس زیادی دارد. به‌طوری‌که یکی‌درمیان مجاهدین در آلبانی را با این تظاهرات و اعتراضات ارتباط می‌دهند!
علی‌الخصوص این سری اعتراضات نه فقط مربوط به یک بخش اجتماعی و یا یک قشر طبقاتی، بلکه در ابعاد توده‌یی و فراگیر خودش را بارز می‌کند. نمونه برجسته آن اعتصاب شجاعانه، یکپارچه و سراسری رانندگان کامیون بود که همه را غافلگیر کرده و حتی حمایتهای بین‌المللی را با خود همراه کرد. اعتراضات و اعتصاباتی که به‌واقع انعکاس صدای مردمی است که خواهان رهایی از این وضعیت اسفناک و تحقیر‌آمیز هستند که هم پایه‌های حاکمیت رژیم را به لرزه در آورده و هم جاپایی در محاسبات طرف‌حسابهای بین‌المللی باز کرده که نمونه برجسته آن حرفها و سخنرانی سرفصلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اتخاد تصمیم خطیرش بابت برون‌رفت از برجام بود. آنجا که به‌طور مشخص به تظاهرات و اعتراضات اجتماعی در ایران اشاره کرد. سخنرانی که به‌صورت یک بمب خبری صدا کرد و طیف‌بندی عظیمی را در سطح جهانی به‌وجود آورد.
اما آنچه که به مقاومت ایران و مجاهدین حاضر در آلبانی برمی‌گردد، خیلی صریح و واضح نقشه‌مسیر سیاسی‌شان را بیان و اعلام کرده‌اند.
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران، به‌صراحت اعلام کردند: ”خلاصی از خطر اتمی رژیم در گرو خلاصی از تمامیت آن است و رژیم ولایت فقیه بدون تروریسم و سرکوب و تسلیحات کشتارجمعی وجود ندارد و هر گونه سرمایه‌گذاری بر روی این رژیم در آینده نیز مانند گذشته نافرجام و محکوم به شکست است“.
و اما در ورای این موضعگیری به‌غایت سنجیده و مسئولانه، مقاومت ایران، مجاهدین در آلبانی و دیگر کشورها اعلام کردند که راه‌حل سرنگونی آخوندها را از معبر استراتژی کانونهای شورشی در داخل ایران می‌جویند. طبعاً مجاهدین حاضر در آلبانی کسانی نیستند که بعد از ۳دهه مبارزه طاقت‌فرسا با این رژیم، بدون محاسبات دقیق مبارزاتی و علمی و عملی، روی خط و استراتژی مشخصی انگشت بگذارند.
بر همین مبنا آنچه که بر دوش تک به تک ما ایرانیان وطن‌پرست و آزادی‌خواه سنگینی می‌کند حمایت همه‌جانبه و بی‌دریغ از این راه‌حل استراتژیکی و بنیادین مجاهدین است.
علی‌الخصوص که هر روز شاهد صدای رسای تظلم‌خواهی کارگران، کشاورزان، غارت‌شدگان، فرهنگیان و دانشجویان و رانندگان خودروها در اشکال مختلف هستیم و می‌بینیم که چطور جانانه و با دستان خالی در مقابل نیروهای سرکوبگر انتظامی سینه سپر می‌کنند. با مشت گره‌کرده فریاد مرگ و نابودی خامنه‌ای و نظام ولایی‌اش را سرمی‌دهند و در این راه علاوه بر به‌جان خریدن دستگیری و شکنجه و زندان، آماج گلوله‌های مستقیم وحوش رژیم قرار می‌گیرند اما باز از خواسته و مطالبه اصلی‌شان که همانا برچیدن بساط غارت و چپاول است، کوتاه نمی‌آیند.
پس اگر امروز به حمایت از چنین خواسته و راه‌حل اصولی و درست مجاهدین برنخیزیم و به وظیفه ملی و میهنی خود قیام نکنیم فردا دیر خواهد شد و هم مایه پشیمانی.
باشد که در فردای آزادی میهن اسیرمان از چنگال این وطن‌فروشان خانمان بربادده؛ همگام و همصدا با مجاهدین و مقاومت ایران جشن رهایی برپا کنیم و مردمِ تشنه به عدالت و برابری را به سمت رفاه و آسایش رهنمون سازیم. پس با شعار ”پشت به دشمن، رو به میهن“ همگی به پیش.

آمریکا، دونالد ترامپ مجوز کمک به کلاه سفیدها در سوریه را صادر کرد​​​​​​​

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برای ادامه عملیات امدادرسانی گروه معروف به کلاه سفیدها در سوریه، مجوز یک کمک ۶.۶میلیون دلاری صادر کرد. وزارت‌خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد، واشنگتن از فعالیت‌های قهرمانانه این افراد که تا کنون توانسته‌اند جان بیش از صدهزار تن از مردم کشورشان به‌ویژه قربانیان حملات شیمیایی را نجات دهند شدیداً قدردانی می‌کند. حدود ۳۰۰۰داوطلب در این گروه فعالیت می‌کنند که به نوعی وظایف آتش‌نشانی و هلال احمر سوریه را برعهده‌دارند. بیانیه وزارت‌خارجه می‌افزاید، بخشی از کمک ۶.۶میلیون دلاری فوق به گروه تحقیقاتی جرایم جنگی موسوم به تریپل آی.ام IIIM تعلق خواهد گرفت
کلاه سفیدها، اولین کمک کنندگان به قربانیان سلاح شیمیایی
خاطر نشان می‌شود گزارش وقوع حمله شیمیایی در دوما، اول بار توسط داوطلبان گروه کلاه سفیدها مخابره شده بود.​ دولت سوریه مدعی است که حمله شیمیایی در این منطقه انجام نداده است. خاطر نشان می‌شود سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز چهارشنبه ۲۳خرداد ۹۷ در گزارشی استفاده از گاز کلر و سارین در حمله روزهای ۲۴ و ۲۵مارس سال گذشته به شهرک لطامنه در سوریه را مورد تأیید قرار داد. این سازمان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که گزارش کمیته حقیقت‌یاب این سازمان نشان می‌دهد به احتمال بسیار زیاد در حمله روز ۲۴مارس گذشته به شهرک لطامنه در سوریه از گاز سارین و در حمله ۲۵مارس ۲۰۱۷ به یک بیمارستان در این شهرک از گاز کلر استفاده شده است.دیده بان تسلیحات شیمیایی در اواخر مارس سال گذشته در دو حمله جداگانه شیمیایی به شهرک لطامنه در شمال غربی سوریه گاز مرگبار سارین و کلر بکار گرفته شده است. تا کنون صدها تن از اعضای «کلاه سفیدها» در درگیریهای جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند

چه باید کرد -بخش اول: بهارزود گذر آزادی

نگاهی به‌ برنامه ۱۰ماده‌‌ای مریم رجوی - لغو مجازات اعدام - ماده۳


در ماده سوم از مواد ۱۰گانه رئیس جمهور برگزیدهٔ مقاومت برای ایران آزاد فردا، به جمله‌یی برمی‌خوریم که نمی‌توان ساده از کنار آن گذشت. یک تاریخچه پر رنج و خون و درعین‌حال آینده‌یی شکوهمند در پشت آن به چشم می‌خورد.
«ما در ایران آزادشده فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم».
لغو مجازات اعدام در کشوری که حاکمیت آن بدون سرکوب و اعدام حتی یک روز هم نمی‌تواند سرپا باشد به راستی خرق‌عادتی بزرگ و تصمیمی شجاعانه است.
لغو مجازات اعدام ـ اعدام چیست؟
نوعی کیفر محکومان است و اشد مجازات نامیده می‌شود. این کیفر یکی از موارد پیش‌بینی شده در قانون برخی کشورهاست که در آن بر اساس حکم دادگاه عمومی، جنایی، نظامی و غیره زندگی یک انسان سلب می‌شود. اولین سند تدوین‌شده رسمی به‌جا مانده به ۱۸قرن قبل از میلاد مسیح و حکومت حمورابی شاه بابل بازمی‌گردد که در آن برای ۲۵نوع جنایت، مجازات اعدام پیش‌بینی شده است. در یونان باستان نیز از مجازات اعدام به‌طور گسترده استفاده می‌شد اگر‌چه افلاطون معتقد بود اعدام تنها باید در مواردی اعمال شود که مجرم اصلاح‌ناپذیر است.
از آن زمان تاکنون انواع روش‌های مجازات اعدام در سراسر جهان شامل مصلوب کردن، غرق کردن، ضرب‌وشتم منجر به مرگ، سنگسار، سوزاندن در آتش، چهارمیل کردن، دار زدن، تیرباران، صندلی الکتریکی و تزریق کشنده و اتاق گاز جهت مجازات مجرمان به کار می‌رود.
در ایران آخوندزده به‌طور گسترده از این مجازات استفاده می‌شود به‌نحوی که به نسبت جمعیت، رتبه یک اعدام در جهان از آن حاکمیت ولایت فقیه است.
لغو مجازات اعدام ـ استفاده گسترده حکومت آخوندی از اعدام
اعمال مجازات اعدام در رابطه با جرایم اجتماعی به موضوع بررسی‌های علمی دانشمندان در یک قرن اخیر تبدیل شد که آنها از طریق مطالعه علمی اثبات کردند که ازدیاد اعدام تأثیری بر میزان جرایم در جامعه ندارد و از قضا در بسیاری از جوامع که اعدام در آن منسوخ شده میزان خشونتهای اجتماعی نیز کاهش یافته است.
ماندگاری پدیده شوم اعدام تا این برهه از زمان مرهون استفادهٔ ابزاری آن توسط صاحبان قدرت سیاسی و دینی است. آخوندهای حاکم بر ایران به خزیدن به سریر قدرت بادآورده، به‌زودی دریافتند که می‌توانند با استفاده از اعدام در جامعه وحشت مداوم ایجاد کرده و علاوه بر آن مخالفان سیاسی خود را نیز به‌صورت فیزیکی از میان بردارند.
در تابستان سال ۱۳۶۰ محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران، خطاب به همپالگی‌هایش گفت: «ماشین اعدامها را راه‌اندازی کنید، ترور خودش پا در خواهد آورد». هدف کشتار وحشیانه مجاهدین بعد از ۳۰خرداد ۶۰ این بود که هم دهانهای مخالفان را می‌بست و هم پیام وحشت به توده‌های مردم می‌داد تا پا در راه پرمخاطره مخالفت با حکومت نگذارند. اجرای اعدامها در ملأعام و در حضور چشمان حیران و وحشت‌زده زنان و کودکان، چیزی جز وحشت‌پراکنی و قفل کردن جامعه را دنبال نمی‌‌کند.
لغو مجازات اعدام ـ اجرای اعدام در حضور کودکان در ایران
در سال ۱۳۶۰ آخوند رفسنجانی که رئیس مجلس ارتجاع بود رسماً طی سخنرانی خود اعلام کرد: «۴حکم بر اعضای اینها(مجاهدین) لازم‌الاجراست: «۱ـ کشته شوند ۲ـ به‌دار آویخته شوند ۳ـ دست و پایشان قطع شود ۴ـ از جامعه جدا شوند».

بحران اقتصادی، ۸۳درصد کارگران ایران زیر خط مرگ

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۲۵خرداد۹۷ گزارشی از گرانی و وضعیت وخامت‌بار اقتصادی کارگران در ایران آخوند زده درج کرده که قابل تأمل است. در این گزارش اذعان شده است که ۸۳درصد از کارگران ایرانی زیر خط مرگ زندگی می‌کنند.
این گزارش از قول نماینده کارگران در شورای عالی کار رژیم می‌نویسد: با اشاره به این‌که ۸۳درصد کارگران زیر خط مرگ زندگی می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنیم که تا اول مرداد ماه شاهد تورم تولیدکننده بر مصرف کننده باشیم.
این گزارش ادامه می‌دهد: در سه ماه سال جاری قیمت تمام اقلام خوراکی و غیرخوراکی تا حدی افزایش یافته است که کمتر کسی را مشاهده می‌کنیم که گله از این شرایط نداشته باشد؛ در این میان کارگران قشری هستند که بیشتر از سایر مردم این گرانیها را در سبد معیشت خود حس می‌کنند و وضعیت نگران‌کننده است. افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، افزایش قیمت دلار، سکه، طلا، مرغ، موز، گوشت، برنج، روغن و.... همه و همه حکایت از این دارد که سفره خانوارها به‌خصوص کارگری در سال ۹۷هر روز کوچک تر می‌شود و ادامه روند قیمت ها در بازار این پیش‌بینی را به‌دنبال دارد که در نیمه دوم سال جاری اشک مردم برای تأمین هزینه‌های زندگی در می‌آید.
تأثیر افزایش قیمتها بر سبد هزینه خانوار کارگری
فرامرز توفیقی، که از وی به‌عنوان نماینده کارگران در شورای عالی کار نام برده شده در گفتگو با این خبرگزاری حکومتی، درباره تأثیر افزایش قیمت ها در سبد هزینه خانوار کارگری و کشانده شدن معیشت کارگران ایرانی به زیر خط مرگ گفت: «یکی از مباحثی که همواره مورد بحث نمایندگان کارگری است، این است که هر سال دستمزد کارگران بر اساس تورم سال گذشته تعیین می‌شود؛ یعنی بر اساس تورم سال گذشته برای سال آینده تصمیم گیری می‌کنیم».
وی گفت: «سودجویی سوداگران در کشور رها شده است، این دولت است که باید برنامه‌ریزی کند و مشکلات اقتصادی را حل کند. به‌طور مثال آیا حجم میزان گردش مالی باید توسط مردم کنترل شود؟! خیر. بلکه این دولت است که باید این میزان حجم نقدینگی را برنامه‌ریزی کند».
به گفته توفیقی به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم و زیر خط مرگ قرار گرفتن، از این پس تولیدات روی دست تولید کنندگان خواهد ماند و مردم در عین گرسنه‌تر شدن نسبت به گذشته، توان دسترسی به مایحتاج اولیه خود را نیز نخواهند داشت: «درجایگاه نماینده کارگران نگرانیم، تورم حاکم بر تولیدکننده در اردیبهشت ماه بسیار جهش داشته است،تورم تولیدکننده تا چند ماه آینده در تورم مصرف کننده بروز می‌کند. پیش‌بینی می‌شود تا اول مرداد ماه تورم ناشی بر سبد معیشت رشد خیره کننده داشته باشد.جهش ۴۰درصدی در قیمت مرغ، جهش ۳۰درصدی در قیمت گوشت، جهش ۱۸درصدی در قیمت برنج و روغن و جهش ۲۸درصدی در مسکن و... نشان‌دهنده این است که مسئولان... کشور، مردم را رها کرده‌اند».
افزایش دستمزد سال ۹۷مانند یخی در گرما
«یکی از مؤلفه‌هایی که همیشه به آن اعتراض داشتیم نرخ خودرو بود. معتقد بودیم که نرخ خودرو نباید در سبد معیشت خانوار کارگری بیاید. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم نرخ خودرو موجود در بازار با نرخ خودرو در کارخانه یکسان نیست، می‌گویند حباب است. اگر حباب است پس چرا مسئولان کنترل نمی‌کنند؟... هر آنچه که برای دستمزد در سال ۹۷ افزایش یافت با افزایش تورم از بین رفت. افزایش دستمزد سال ۹۷ مانندیخی در گرما بود. یعنی در سبد معیشت کارگران مؤثر واقع نشد. افزایش دستمزد در سفره کارگری مشاهده نشد. همه این موارد مشکل است که باید چاره اندیشی و برنامه‌ریزی شود. دولت کاملاًً سکوت کرده است. لبنیات،گوشت، مرغ، برنج همه گران می‌شود اما واکنشی نمی‌بینیم! در حال حاضر که قیمت مسکن گران شده، عده‌یی توجیه می‌کنند که با گران شدن مسکن رونق در بازار ایجاد می‌شود؛ معنی این استدلال را نمی‌دانم. یعنی اگر هر چیز بخواهد رونق بگیرد باید افزایش قیمت پیدا کند؟».
فرامرز توفیقی با اعتراف به این‌که ۸۳درصد کارگران زیر خط مرگ زندگی می‌کنند با نگرانی گفت: «این جهش غیرقابل کنترل در قیمت به سمتی می‌رود که کارگرانی که زیر خطر مرگ زندگی می‌کنند دیگر توانایی تحمل این شرایط را نداشته باشند. مسئولان به‌طور کلی کشور را رها کرده‌اند....تا زمانی که کرسیهای بزرگ اقتصادی همه سرمایه‌دار و صاحب بنگاه‌های اقتصادی هستند، نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. از لاغری مردم آنها فربه‌تر می‌شوند و به فکر مشکلات مردم نیستند».
بیشتر بخوانید:

رودسر: خسارات و تلفات فراوان بر اثر سیل و رانش زمین+عکسها






بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در غروب روز جمعه در روستاهای رودسر خسارات جانی و مالی فراوانی به هموطنان وارد آمد.
برخی از آمارها حاکی از جان باختن ۳تن از هموطنان است.
منصور سعادت‌نژاد بخشدار رحیم‌آباد رودسر گفت:‌ هنوز از تعداد افرادی که در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند آمار دقیقی در دست نیست. کشته شدن سه نفر در این حادثه قطعی است. ‌ تا کنون چندین باب منزل مسکونی که در منطقه و در مسیر سیلاب رودخانه کاکرود قرار داشتند تخریب شده و چند دستگاه خودرو نیز از بین رفته است.
خسارات فراوان به محصولات کشاورزی رودسر
بر اثر جاری شدن سیل خسارات زیادی به محصولات کشاورزی وارد آمده است. در پی حجم آسیب وارده به باغات فندق و گردو بسیار زیاد است.
منابع مطلع از قطع شدن پل ارتباطی منطقه اشکورات علیا خبر دادند.
راههای ارتباطی بیش از ۷۰روستا هم قطع شده است.
قطع پلهای ارتباطی در روستاهای رودسر
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۶خرداد ۹۷ در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در مناطق اشکور رحیم آباد شهرستان رودسر در استان گیلان بیش از ۲۰۰متر راه ارتباطی و ۷۰روستای بالادست تخریب و به‌دنبال آن سه دستگاه منزل مسکونی ویران و سه نفر نیز کشته شدند.
مدیرکل راهداری و حمل‌‌ و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: بر اساس وقوع سیل در محل روستای کاکرود در مسیر راه فرعی رحیم آباد به لشکان، حدود ۲۰۰متر از راه فرعی مذکور دچار رانش شده است لذا اکیپ های راهداری بلافاصله در محل حاضر شدنداما به‌دلیل فعال بودن رانش و شیرآبه در محل فعلاً قابل عملیات نمی‌باشد.
سیل اشکور رودسر را عزادار کرد
بارش نیم‌ساعته باران در مناطق بالادست کاکرود شهرستان رودسر موجب طغیان رودخانه کاکرود شد.
بر اثر این طغیان بخش کاکرودلات که محل اسکان و گردشگاه مسافران است به‌یک‌باره غرق سیلاب شد و در این حادثه سه نفر از اهالی کاکرود و تعدادی از خودروی مسافران و گردشگران غرق شدند.
طغیان رودخانه در کاکرود، نیاسن دره و بعضی جاهای دیگر بسیار شدید گزارش‌شده است.
به گفته شاهدان سیل باعث تخریب چند واحد خانه و هم‌چنین آسیب جدی به پل کاکرود شده است.
کوتاهی رژیم در کمک‌رسانی به مردم
با وجود گستردگی ابعاد سیل و رانش زمین در رودسر و مناطق اطراف آن و خسارات فراوانی که بر جای گذاشته است کارگزاران رژیم در این منطقه اقدام لازم را برای کمک به مصیبت دیدگان به‌عمل نیاوردند

فراخوان عفو بین‌الملل در مورد زندانی سیاسی زینب جلالیان

عفو بین‌الملل بار دیگر به برداشتن فشارهای ضدانسانی بر زندانی سیاسی زینب جلالیان در زندانهای رژیم ایران فراخوان داد.
عفو بین‌الملل روز ۲۵خرداد۹۷اعلام کرد:
زینب جلالیان، یک زن کرد ایرانی که توسط مقامهای رژیم ایران مورد شکنجه قرار گرفته‌است، با وجود وضعیت وخیمش در زندان خوی در استان آذربایجان غربی، به‌طور عمدی از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی تخصصی محروم شده است.
او دارای چندین پرونده پزشکی از جمله مشکل قلبی و عفونت شدید دندان‌ دارد.
نامه زینب جلالیان از زندان خوی
زینب جلالیان زندانی سیاسی در زندان خوی، در اعتراض به وضعیت بد زندان و وضعیت جسمانی بد خود خطاب به افکار عمومی نامه‌‌ای سرگشاده نوشته است.
زندانی سیاسی زینب جلالیان در قسمتی از نامه‌اش خطاب به جلادان و دژخیمان خامنه‌ای نوشته است:
ای جلادها صدای آزادیخواهی من را پشت میله‌های زندان می‌شنوید؟
بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ که با جسمم مبارزه نکرده‌ام که افسوس بخورم جسمم در بند است.
یک آزاده با فکر و اندیشه‌اش مبارزه می‌کند نه با جسم خویش و خوشبختانه شما جلادها هم نمی‌توانید افکار هیچ آزادیخواهی را به بند بکشید. برای من حتی مردن و درد کشیدن در راه آزادی گواراست.
در حقیقت شما تیشه به ریشه خودتان می‌زنید و همه‌ٔ تلاشهایی که شما کرده‌اید بیهوده بوده و محکوم به شکستید.
هیچ کس و هیچ چیزی آن‌قدر قوی نیست که بتواند مرا از رسیدن به اهدافم بازدارد. به تنهایی از همه قوی‌ترم و به راهم ادامه خواهم داد.
متن نامه زندانی سیاسی زینب جلالیان از این قرار است: زینب جلالیان - این نظام ریاکار و دروغگوست
این نظام ریاکار و دروغگوست. مرا به دکتر نبرده‌اند اما برایم پرونده‌ٔ پزشکی درست کرده و در رسانه‌هایشان این اسناد جعلی را منتشر کرده که زینب جلالیان را به دکتر برده‌ایم.
این یک دروغ محض است.
این نظام بویی از انسانیت نبرده و بدتر از همه از تصاویری که از سال ١٣٨٧ گرفته بودند استفاده کردند. در حقیقت سوءاستفاده کردند تا سازمانهای حقوق‌بشری را گمراه کنند و اذهان عمومی را بفریبند.
درود برای شماهایی که برای حق می‌جنگید.
من این نامه را برای کسانی می‌نویسم که برای حق و حقوق دیگران ارزش قائلند و به‌خاطر آن تلاش می‌کنند.
من یازده سال است در زندانهای جمهوری اسلامی به‌سر می‌برم و به‌رغم همه‌ٔ بیماریهایم از این رژیم تقاضای مداوای پزشکی نکرده‌ام.
اول از همه‌ چشمهایم بیمار شدند و بعد از آن کلیه‌ها، ریه‌هایم و فشار خونم و بعد از آن دهانم برفک زد و نهایتاً دندانهایم خراب شدند و مجبورم درد زیادی را تحمل کنم.
چون به مدت سه ماه است که تقاضای دندانپزشک کرده‌ام اما مسئولان زندان هیچ اقدامی نکرده‌اند. من به‌عنوان یک زندانی سیاسی از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستم و همیشه با دردهایم کنار آمده‌ام مثل مادری که کودک ناآرامش را با لالایی‌هایش آرام کرده با دردهایم کنار آمده‌ام.
چون به‌خوبی می‌دانستم اگر تقاضای درمان کنم مثل الآن جوابی نخواهم گرفت.این نظام ریاکار و دروغگوست.
آیا شکنجه کردنم و سالها در سلول نمور نگه‌داشتنم، از تلفن و ملاقات محروم کردنم کافی نبود؟ برای بی‌اهمیت‌ترین تقاضاهایم دهها شرط و شروط می‌گذارند.
زینب جلالیان - معامله کثیف جلاد با زندانی
به مانند جلادی که سرم را از تنم جدا کند و با لبخندی ملیح از من تقاضا کند که پا شوم و راه بروم. این چه معامله‌ٔ کثیفی است که این جلادها با من انجام می‌دهند.
آیا کسی که به مانند این جلادان فکر نکند و عمل نکند، بایستی بمیرد؟ یا در زندان بپوسد؟
این منطق سیاه انکار طبیعت است.
پس تکلیف این همه رنگها و تفاوتمند‌یها چه خواهد شد؟
آیا کسی که به مانند شما جلادها تشنه‌ٔ خون نباشد باید بمیرد؟
ای جلادها صدای آزادیخواهی من را پشت میله‌های زندان می‌شنوید؟
بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ که با جسمم مبارزه نکرده‌ام که افسوس بخورم جسمم در بند است.
زینب جلالیان - یک آزاده با فکر و اندیشه‌اش مبارزه می‌کند نه با جسم خویش
یک آزاده با فکر و اندیشه‌اش مبارزه می‌کند نه با جسم خویش و خوشبختانه شما جلادها هم نمی‌توانید افکار هیچ آزادیخواهی را به بند بکشید. برای من حتی مردن و درد کشیدن در راه آزادی گواراست.
در حقیقت شما تیشه به ریشه خودتان می‌زنید و همه‌ٔ تلاشهایی که شما کرده‌اید بیهوده بوده و محکوم به شکستید.
هیچ کس و هیچ چیزی آن‌قدر قوی نیست که بتواند مرا از رسیدن به اهدافم بازدارد. به تنهایی از همه قوی‌ترم و به راهم ادامه خواهم داد.
بدرود
زینب جلالیان
زندان خوی
خرداد ١٣٩٧
زندانیان سیاسی بدون قید و شرط باید آزاد گردند
سرنگون باد جمهوری اسلامی