پنجشنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۵

صالح کهندل: کوزه ای که ته آن سوراخ است


مردی برای خرید کوزه‌ای وارد بازار شد، همه مغازه‌ها را بسته دید به جز یکی، وارد شد و درخواست کوزه‌ای کرد. صاحب مغازه شروع کرد به تعریف و تمجید از کوزه‌های خود و گفت: این یکی یادگاری است از لنین که استالین در اولین ملاقاتش به او اهدا کرده، آن یکی کوزه‌ای است که افلاطون در آن شراب ناب می‌ریخته. این یکی از زمان کورش کبیر، بین پادشاهان دست به‌دست چرخیده تا به این‌جا رسیده، آن یکی کوزه‌ای است که جملات گهر بار جان لاک در آن حک شده، و این هم کوزه‌ای است که حضرت مسیح به حواریون خود از آن آب میداد، و اما اینکه می‌بینی از دوران حمورابی به یادگار مانده و قوانین حقوق‌بشر با ظرافت خاص روی آن نوشته شده … با این همه زیبایی و نکات مثبت، همه آنها تنها یک ایراد کوچک دارند که ته آنها سوراخ است و شب باید زیر آنها یک تشت بگذاری. خریدار خندید و گفت: لطفاً برایم همان تشت زیری را بدهید شاید جایی به درد بخورد.
اکثر جریان ها و افراد مدعی کشورمان که خود را با مارک های گوناگون بزک کرده اند، در ۳۷ سال حکومت جهل و تاریکی هم، فقط یک ایراد کوچک داشتند که در برابر تمام جنایات رژیم کرنش کرده و تسلیم شدند و به جز این، هیچ ایراد اساسی نداشتند. در جنگ هشت ساله ایران، عراق که صدها هزار نفر قربانی و هزار میلیارد دلار دارایی مردم حیف و میل شد، به رغم اینکه همه این جریانهای می‌دانستند ادامه جنگ هیچ نفعی برای مردم ندارد و فقط به استحکام پایه‌های رژیم آخوندی سود می‌رسانند، نه تنها بر علیه آن هیچ حرفی نزدند بلکه از ترس رژیم با آن همراه شدند و هر چه می‌توانستند بر سر مخالفان جنگ و طالبان صلح فریاد زدند و … پروژه اتمی هم که از جنس جنگ 8ساله بود و باعث حیف و میل صدها میلیارد دلار از اموال مردم محتاج به نان شب و هزاران زن و مرد کارتن خواب شد باز نه تنها کوچکترین اعتراضی نکردند بلکه با رژیم هم صدا شدند و شعار ”انرژی هسته‌ای حق ملی ماست” سر دادند و به آنها که این پروژه میهن بر باد ده را افشا کردند تهمت وطن‌فروشی و خیانت زدند.در مقابل کشتار وحشیانه دهها هزار نفر از زندانیان مظلوم در دهه 60 و 67 لال شدند کر شدند و برای یاری رساندن به ظالم، بر چشم مردم خاک پاشیدند و با کارهای به‌اصطلاح فرهنگی و اجتماعی در نهادهای زیر نظر وزارت اطلاعات مردم را مشغول کردند. در برابر فتوای خمینی در مورد سلمان رشدی حتی آنها که باورهای ضد مذهبی داشتند هیچ اعتراضی نکردند و به نوعی با سکوت خود از آن حکم حمایت کردند. در برابر ویرانی کشورهای سوریه و عراق و یمن که بر کسی پوشیده نیست زیر سر رژیم آخوندی با پولهای مردم ایران می‌باشد و تا به‌حال بیش از 300 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده نه تنها اعتراضی نکردند بلکه برای کمک به رژیم، مردم را با الفاظ توهم آمیز منافع ملی، تمامیت ارضی، و … مشغول کردند. زمانی که جوانان و مردان و زنان وطن مثل (فرزادها، شیرین ها، صارمی‌ها، زمانی ها …) بالای چوبه‌دار فریاد آزادی سر می‌دادند یا هزاران نفر در سلولهای انفرادی و در انتظار طناب دار بودند این فیلسوفهای شیاد با همکاری دنیای مماشاتگر دنبال دلقکهایی بودند تا از آنها قهرمانان دروغین بسازند و به خورد مردم بدهند تا مردم قهرمانان واقعی خلق را نشناسند و برای این‌که این داستان واقعی جلوه داده شود، هرازگاهی به دلقکهای قهرمان جایزه‌های جهانی از طرف لابی‌ خارجی اهدا می‌کردند. و اما در جنایات بیسابقه تاریخی در اشرف و لیبرتی توسط رژیم و مزدورانش در عراق که از طرف همه نهادهای بین‌المللی به‌شدت محکوم شد این دوستان فیلسوف نشان دنبال نجات خرگوش هندی بودند که در فلان کوهستان نسلشان در حال منقرض شدن بود. آری چنان‌که گفتم این دوستان تنها یک ایراد کوچک دارند که هر چه فریاد دارند بر سر قهرمانان وطن می‌کشند و هر چه می‌توانند با سکوت خود در خدمت دشمن می‌باشند، بد نیست این جا یاد کنیم از غضنفر که میگویند بهترین فوتبالیست جهان بود فقط با یک ایراد کوچک که: دروازه خود و رقیب را همیشه اشتباه می‌گرفت و هر گلی هم در طول عمرش زده به خودی بود. البته همه اینها اتفاقی بود و هیچ غرضی در کار نبود. 

سال پيروزي - با صدای شهید بهروز ثابت


درد وطن دوا مي شه سال پيروزيه
دنيا به كام ما مي شه وقت بهروزيه
امروز و فردا نكن
اين پا و اون پا نكن
قفل درا وا مي شه سال پيروزيه
همصدا با من بخون ترانه ي بهارو
از تن آينه پاك كن سال نو گرد و غبارُ
اين همه گرمي و صفا، اين همه عشق و اميد
دنيا بايد يه روزي خاك بشه پيش خورشيد
درد وطن دوا مي شه سال پيروزيه
دنيا به كام ما مي شه وقت بهروزيه
امروز و فردا نكن
اين پا و اون پا نكن
قفل درا وا مي شه سال پيروزيه
اين شب بي ستاره هميشه روسياهه
شهر و خبركن امشب بگو سحر تو راهه
درد وطن دوا مي شه سال پيروزيه
دنيا به كام ما مي شه وقت بهروزيه
امروز و فردا نكن
اين پا و اون پا نكن
قفل درا وا مي شه سال پيروزيه

از دلواپسان تا «وصله ناجوران»، جدال دزدان - زینت میرهاشمی


همایش دلواپسان در دوران شکل گیری برجام را کسی فراموش نکرده است. نقش خلیفه ارتجاع در حمایت از دلواپسان در علن و آماده سازی برای خوردن جام زهر در خفا بر همگان روشن است. این بار جبهه دلواپسان در جدال باندها تیدیل به نیرویی علیه «وصله ناجوران» شده است.
موضوع حقوقهای نجومی در دولت روحانی و دزدیهای کلان کارگزاران حکومت از همه باندها، تنش در هرم قدرت را افزایش داده است. بحران و تنشی که پایه آن را همان مثال «آی دزد، آی دزد» تعیین می کند. دزدی در هنگام فرار از ترس گیر افتادن، همنوا با مردم فریاد می زد «آِی دزد، آی دزد». مساله رسوایی حقوقها و دزدیهای کلان منطبق بر همین مثال است. اساس این دعواها عیان کردن بخشی از «بِگَم بِگَم» ها برای تقسیم قدرت در همه زمینه هاست. از آنجایی که حکومت ایران در ردیف فاسدترین حکومتهاست، یکی از نقاط اشتراک باندهای حکومتی به شمول راس آن،  فاسد بودن است. نتیجه این فساد گسترده و حقوقهای نجومی تحمیل ریاضت به نیروهای کار است.
خبرگزاری حکومتی فارس از برگزاری نشستی به نام «وصله ناجور» خبر داد. در این نشست یکی از مجلس نشینان سابق به نام زاکانی که از سرکرده های دلواپسان است، برادر روحانی را در مورد دزدیها و فساد مورد حمله قرار داد و از این کانال حمایت خود را از حرفهای اخیر خامنه ای اعلام کرد. بر اساس حرف زاکانی «دولت همه چیز را محرمانه اعلام می کند و از مسائل مهم فقط افرادی که در اندرونی دولت هستند مطلع می شوند که یک پدیده استثنایی است.» بر اساس گفته های وی، باد «ساماندهی افکار عمومی» این بار در جهت کوبیدن باند روحانی – رفسنجانی با مدیریت خامنه ای وزیدن گرفته و وصله ناجور به «فتنه» و «نفوذ» اضافه شد. با توجه به تهدیدهای روحانی در افشای دزدیها که پاسخ غیر مستقیم به خامنه ای است، می توان گفت بحران قدرت در زمینه چپاول مردم وارد دور جدیدی شده است.
 در رویدادی دیگر، اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی، در شیراز گفت:«فردی به اندازه احداث 4 پتروشیمی شیراز مبلغی در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از پولهای کشور را برداشت و بُرد» (خبرگزاری حکومتی فارس سه شنبه 29 تیر 95)
 روز سه شنبه خبرگزاری فارس از دستگیری علی رستگار، مدیر عامل سابق بانک ملت خبر داد. براساس خبر خبرگزاری تسنیم، حقوق ماهیانه این مدیر بانک 37 میلیون تومان در ماه است.
در همین روز به گزارش خبرگزاری ایرنا، بزرگترین محموله قاچاق پس از انقلاب به ارزش یک هزار و 900 میلیارد ریال کشف شد. بر اساس خبر خبرگزاری حکومتی ایرنا، در این رابطه، 23 مامور دولتی و 17 قاچاقچی در این قاچاق نقش داشته و دستگیر شده اند.
 پرده برداری از تاریکخانه فساد حکومتی در جنگ و جدال باندهای حکومتی هیچکدام را تبرئه از فساد نمی کند، زیرا سرنشینان این کشتی زهوار در رفته حکومتی، برای بقای کاخ قدرت شان در فساد و سرکوب مردم شریکند. 

به ياد ميرزاده عشقي...

جائیست آرزوی من، ار من به آن رسم
از روی نعش لشکر دشمن گذر کنم
من آن نیم به مرگ طبیعی شوم هلاک
وین کاسه خون به بستر راحت هدر کنم
معشوق عشقی ای وطن ای عشق پاک من
ای آن‌که ذکر عشق تو شام و سحر کنم
عشقت نه سرسریست که از سر به‌در شود
مهرت نه عارضی است که جای دگر کنم
عشق تو در وجودم و مهر تو در دلم
با شیر اندرون شد و با جان بدر کنم

از بودن و سرودن، قسمت اول

عقب نشيني حكومت در برابراعتصاب غذاي نرگس محمدي




.نرگس محمدي بعد از چندين رو ز اعتصاب غذا توانست نيم ساعت با فرزندانش كه در فرانسه هستند صحبت كند
 .او ميتواند از اين به بعد هفته اي يك تماس با فرزندانش داشته باشد.او قبلا در نامه اي نوشته بود:«خواسته من، فرياد مادران و زنان در بند است. نه فقط مادران و زناني که اکنون در حبس‌اند بلکه زنان و مادران دهه‌هاي پيش از من و پس از من، زنان و مادران آرمان خواهي که بر سر باورهايشان و عهد و پيمانشان ايستادند و ماندند، اما ايستادنشان نه با بغض و کينه و انتقام بلکه با دريايي از عشق و مهر، زنانگي و مادرانگي همراه بود. آواز صلح را با نغمه لالايي کودکانشان درهم 
«.آميختند و در راه باورهايشان قامت کشيدند. تاريخ گواه ماست

سی تیر، سالروز قیام ملی مردم ایران و سالگرد تاسیس شورای ملی مقاومت