شنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۹۶

اول شهریور - آغاز ضربات ساواک شاه علیه مجاهدین

روز اول شهریور سال ۱۳۵۰ یادآور ضربه بزرگ ساواک شاه به سازمان مجاهدین خلق ایران است. در ظهر روز اول شهریور موج ضربات گروه‌های ضربت ساواک شاه علیه مجاهدین خلق ایران آغاز شد. در این روز ساواک شاه در یورش گسترده به‌ پایگاههای مجاهدین در تهران، دهها تن از کادر مرکزی، مسئولان و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را دستگیر کرد و مجاهدین اسیر را زیر وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار داد.
از کودتای ۱۲۹۹ و شروع سلطنت پهلوی در ایران تا سال ۱۳۵۰، سازمان مجاهدین نخستین سازمان مخفی و مسلحی بود که توانسته بود به مدت ۶سال (ازشهریور ۱۳۴۴تا شهریور ۱۳۵۰) دور ازچشم مأموران رژیم شاه و ساواک به حیات و فعالیت مخفیانه در ایران ادامه دهد.
مجاهدین در شرایط فعالیت مخفی در دوران اختناق رژیم شاه و با وجود سرکوب ساواک، به‌ دور از فرمالیسم و نمودها و نامگذاریهای احزاب سنتی، به مدت ۶سال حتی نامی هم بر خود نگذاشته بود و اعضای آن تشکل خود را فقط با کلمه «سازمان» می‌شناختند. نام «سازمان مجاهدین خلق ایران» بعدها در زمستان سال ۱۳۵۰در زندان اوین پس از شهادت احمد رضایی در درگیری با مأموران ساواک شاه، به‌عنوان نخستین شهید مجاهدین انتخاب شد.
طی ۶سال فعالیت مخفی تعداد اعضای سازمان مجاهدین در سراسر ایران به ۲۱۴نفر رسیده بود. اعضایی که علاوه بر تهران، در تبریز و مشهد، شیراز و اصفهان نیز حضور داشتند. دستیابی به چنین تعدادی از اعضا در یک سازمان مطلقاً مخفی که در شرایط اختناق کامل رژیم شاه به مبارزه اشتغال داشت، بی‌سابقه بود.
در آن زمان، دیکتاتوری رژیم شاه، در تدارک جشنهای ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی در ایران بود. شاه با دعوت از سران کشورهای جهان، درصدد بود تا ثبات پوشالی خویش را به رخ بکشد. لازمه اجرای چنین نمایشی، سرکوب بود و سرکوب! پس ساواک دست به‌کار شد و هجوم گسترده‌یی را به تمام نیروهای مبارز در ایران آغاز کرد.
مجاهدین خلق ایران هم که در آستانه سال ۵۰ با در اختیار داشتن حدود ۱۳-۱۲تیم آماده نظامی، برای انجام عملیات در جریان جشنهای ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی آماده شده بودند، در تور ساواک افتاده و متحمل ضربه اول شهریور 1350 شدند.
دستگاه امنیتی شاه و ساواک او، بعد از ماهها شناسایی که به‌وجود یک تشکیلات مخفی پی برده بود، سرانجام در روز اول شهریور ۱۳۵۰، موج دستگیری مسئولان و کادرهای سازمان نوبنیاد مجاهدین خلق ایران را آغاز کرد. در جریان این هجوم ساواک، 90درصد از اعضای سازمان مجاهدین و تمام مرکزیت مجاهدین خلق ایران دستگیر و روانه شکنجه‌گاههای رژیم شاه شدند.
علت این ضربه، ارتباط یکی از اعضای کادر مرکزی مجاهدین، یعنی مجاهد شهید ناصر صادق با یک توده‌یی پیشین بود که به استخدام ساواک شاه در آمده بود اما داعیه مخالفت با رژیم شاه داشت. مأموران ساواک آن‌چنانکه بعداً مقام امنیتی ساواک در زمستان ۱۳۵۰در تلویزیون رژیم شاه فاش کرد، بعضاً با ۲۵موتورسیکلت، ناصر صادق را تعقیب می‌کردند و از این طریق طی چند ماه، به شماری از پایگاههای مجاهدین و ارتباطات آنها با یکدیگر در تهران، پی بردند.
در جریان دستگیریها و تهاجمات پیاپی ساواک که تا ۲ماه هر روز ادامه داشت، کلیه امکانات و تسلیحات مجاهدین نیز به چنگ ساواک شاه افتاد.
آنچه باقی مانده بود فقط چندتیم یا نفرات پراکنده و تحت تعقیب از مجاهدین بود و تعداد اندکی هم در خارج از ایران که ساواک درصدد به دام انداختن تک‌تک آنها بود.
شاه پس از دستگیری مجاهدین که با تعقیب و مراقبت پرحوصله و چندین ماهه ساواک به‌عمل آمده بود، سپهبد نصیری، رئیس ساواک را به درجه ارتشبدی ارتقا داد.
رژیم شاه و ساواک سلطنتی ابراز اطمینان می‌کردند که توانسته‌اند سازمانی چون مجاهدین را که در نیم قرن سلطنت پهلوی در ایران، برای نخستین بار توانسته بود 6سال فعالیت مخفی داشته باشد، ریشه‌کن نموده و خطر آن را از بین ببرند.
اما به‌رغم ضربه سنگین ساواک شاه، این نقطه، عملاً سرفصل اعلام موجودیت سازمان مجاهدین و ورود آن به صحنه نبرد نظامی و سیاسی- افشاگرانه شد.
پس از این ضربه، به‌دلیل پایداری بنیانگذاران و مسئولانش، مجاهدین نه‌تنها مقهور ضربه نظامی نشدند، بلکه سازمان آنها به کانون مبارزه انقلابی و نقطه امید مردم ایران برای سرنگونی رژیم شاه و دستیابی به آزادی تبدیل شد.
برگزاری یک دادگاه علنی و انتشار دفاعیات نیرومند و آگاهی‌بخش مسعود رجوی و دیگر اعضای مرکزیت مجاهدین خلق ایران، موجی از اقبال اجتماعی به سوی سازمان مجاهدین و مبارزه انقلابی را به همراه داشت. در سالهای بعد از 50 نیز به‌رغم ضربه سنگین و دستگیری و شهادت بنیانگذاران و کادر مرکزی مجاهدین، آنها الگویی برای جوانان انقلابی و مبارز شدند.
۷سال بعد در ۲۲بهمن ۱۳۵۷دیگر اثری از رژیم شاه و ساواک و بازجویانش نبود و اعضای مجاهدین در اوج استقبال مردمی از زندانهای سراسر ایران آزاد شدند و سازمان مجاهدین خلق ایران با سرعتی شگفت به یک سازمان بزرگ مردمی در ایران تبدیل شد.
آری حتی ضربه مهیب اول شهریور 1350 نیز نتوانست شجره طیبه مجاهدین را از پا بیندازد. چرا که ریشه این درخت در اعماق جامعه ایران کاشته و با خون و فدیه بنیانگذاران و اعضای مجاهدین آبیاری گشته بود. از آن پس نیز، بسیار ضربات و توطئه‌های شاه و شیخ، به یمن این ریشه‌داری و فدای بیکران مجاهدین، نتوانست این سازمان را از مسیر مبارزه برای رهایی مردم ایران، خارج کند. مجاهدین ماندند و هر روز بیش‌از‌پیش تنومند و استوار، بر مبارزه برای آزادی ایران پای فشردند.
سازمانی که شالوده آرمانی و سیاسی آن از دل تاریخ و فرهنگ ایران برخاسته و به همین دلیل، هم‌چون بذری اصیل و رویان، بر دل جامعه و نسلهای آینده نشسته و جنگلی سرسبز و انبوه از مجاهدین آزادی‌ستان را در سراسر خاک پهناور ایران و در هرکجا که مجاهدین امکان ظهور و بروز یافته‌اند، پدید آورده و شگفتی و شعف تاریخ معاصر را برانگیخت.

تحریم خنده دار آمریکا توسط جمهوری اسلامی و مجلس در برنامه این هفته آفساید


#ایران #MoJahedin #simayazadi


۳۱مرداد، فراخوان بازنشستگان کشور به تجمع در مقابل مجلس ارتجاع

بازنشستگان کشور در فراخوانی از تصمیم به برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل مجلس ارتجاع در روز سه‌شنبه 31مرداد 96 خبر دادند.این فراخوان تاکنون با استقبال بسیاری از تشکلهای بازنشستگی کشوری از تمامی شهرها و استانها مواجه شده است که آنان نیز آمادگی خود برای شرکت در این تجمع را اعلام کرده‌اند.خاطر نشان می‌شود که بازنشستگان کشوری در گذشته نیز بدفعات تجمعات اعتراضی گسترده‌یی را بر علیه حاکمیت پلید آخوندی در نقاط مختلف کشور برگزار کرده‌اند که یکی از آخرین آنها که به شکل گسترده‌یی برگزار شد در تاریخ 10اسفند 95بود که با حضور هزاران تن از بازنشستگان در مقابل مجلس ارتجاع برگزار شد. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان با سر دادن شعارهایی از قبیل نوبت ما که میشه خزانه خالی میشه- یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه- باز نشسته به پاخیز برای رفع تبعیض- این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی اعتراض خود را به چپاول و دزدیهای نجومی و سیاستهای ضدایرانی حاکمیت پلید آخوندی به نمایش گذاشتند.

#Iran Resistance expresses grave concern over health/security of political prisoners on #hungerstrike in solitary confinement اعتصاب_غذا#


نمایشگاه یادبود شهیدان قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ در شهرکپنهاک در کتابخانه و در یک مرکز فرهنگی در مرکز کپنهاک - پنجشنبه ۲۶ مرداد

دستگیری یک زن و شوهر در مشهد به جرم آموزش و پخش موسیقی

يك زن و مرد جوان در مشهد به جرم کار دي.جي بازداشت شدند.به نوشته خبرگزاري حكومتي ركنا، «تیم بررسی‌کننده به رصد کامل فعالیت‌های دو متهم اصلی پرونده پرداخت که مشخص شد این زن و مرد جوان، علاوه‌ بر دی‌‌جی بودن، در مراسم‌های جشن و عروسی‌های مختلط اقدام به اجرای زنده موسیقی، خوانندگی و آموزش رقص می‌کنند. علاوه‌بر این، متهمان در شبکه‌های مجازی نیز فعالیت چشمگیری داشتند و بیش از ۶۰ هزار نفر در کشور صفحات اینستاگرام و کانال تلگرامی آنان را دنبال مي كردند.از اين رو پرونده‌ای در این راستا در دادسرا تشکیل شد و دستور جلب متهمان از سوی قاضی بهاری صادر گردید». (وبسايت حكومتي ركنا – 25مرداد 1396

وزارت بدنام اطلاعات در کابوس ترسناک

روز پنجشنبه ۲۶مرداد ۹۶ وزارت اطلاعات آخوندی از اخباری که در مورد جنایات و جاسوسی این وزارتخانه بدنام در سطح جامعه منتشر می‌شود، با ترس و وحشت واکنش نشان داد و اطلاعیه‌یی در این خصوص صادر کرد.
اطلاعیه هراس‌آلود وزارت اطلاعات به مباحث مجلس ارتجاع در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آخوند حسن روحانی اشاره می‌کند و می‌نویسد:
«… در روزهای اخیر که روند بانشاط رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در حال طی شدن می‌باشد، برخی جریانهای مشکوک و رسانه‌های معاند و ضدانقلاب تلاش دارند با جعل اطلاعات و انتشار اتهامات و اخبار کذب، فضای جامعه را ملتهب نمایند…». (اطلاعیه‌ی وزارت اطلاعات رژیم آخوندی- ۲۶مرداد ۹۶)
بررسی وزرای کابینه‌ی پیشنهادی حسن روحانی در مجلس ارتجاع
حال ببینیم این «روند بانشاط! رأی اعتماد نمایندگان چقدر بانشاط است. چون روز اول که این روند بانشاط! طوری شروع شد که در آن جدی‌ترین مخالفت با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات، صورت گرفت و یک نماینده خواستار رأی عدم اعتماد به جهرمی شد و گفت وزارت ٰارتباطات به وزارت اطلاعات دوم بدل نشودٰ:
«… آقای جهرمی به‌دلیل سابقه‌ی کمی که دارد، بله قربان‌گو خواهد بود و استقلال رأی نخواهد داشت… یکی از ویژگی‌های آقای جهرمی پنهانکاری و عدم شفافیت ایشان است. همه وزرای پیشنهادی برنامه خود را به‌صورت مکتوب به مجلس ارائه کردند. در برنامه‌ی ایشان تحصیلات‌شان برخلاف همه وزرای پیشنهادی اعلام نشده و… مشخص نیست تحصیلات ایشان در چه مقطعی است… وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دوم تبدیل نکنید». (محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و کبودرآهنگ- جلسه ۲۴مرداد مجلس ارتجاع) 
محمدجواد آذری جهرمی، مدیرکل شنود وزارت اطلاعات
واقعیت این است که این روزها موضوع وزیر پیشنهادی آخوند حسن روحانی برای وزارت ارتباطات، یعنی محمدجواد آذری جهرمی، به موضوعی در افشاء هر چه بیشتر وزارت اطلاعات تبدیل شده است. پاسدار آذری جهرمی کسی است که مدیرکل شنود وزارت اطلاعات در دولت دوم پاسدار محمود احمدی‌نژاد بود. آذری جهرمی هم‌چنین بازجویی از بازداشت‌شدگان قیام سال ۸۸ را در پرونده سیاه خود دارد. به این ترتیب مسئولیت آذری جهرمی در وزارت اطلاعات به سال ۸۸ و سرکوب مردم برمی‌گشت. زمانی که بسیاری از مردم و فعالان سیاسی و مدنی به‌دلیل شنود‌های گسترده وزارت اطلاعات بازداشت و زندانی شدند. آذری جهرمی خودش در جلسه کمیسیون مجلس گفته بود که در زمینه زیرساخت‌های تجهیزات شنود سابقه‌دار است:
«… کشور به شنود نیاز دارد… در دوران فعالیتم مسئول زیرساخت‌های فنی ساخت تجهیزات صنایع این موضوع را برعهده داشتم و این را افتخار می‌دانم».
این گفته آذری‌جهرمی به این معنا است که ابزار‌های شنود مخابراتی و اینترنتی شامل روش‌ها و ابزارهای هک که از آنها برای شنود ارتباطات و مکالمات کاربران ایرانی استفاده می‌شود، تحت نظر و مدیریت او تولید و در وزارت اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است.آذری جهرمی سپس در ادامه همین جلسه گفت: «البته دکترین ما در عرصه‌ی فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست و آن دکترین مقام معظم رهبری است». (محمدجواد آذری جهرمی -جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع- ۲۱مرداد ۱۳۹۶)
دکترین! مقام رهبری هم یعنی همان دکترین ولی‌فقیه ارتجاع علی خامنه‌ای که آنهم چیزی نیست جز «قتل و غارت» و «جاسوسی و جنایت»، که وقتی در وزارتخانه بدنامی چون وزارت اطلاعات ضرب شود، معلوم است که چه چیزی از آب درمی‌آید.اما آذری جهرمی اگر ‌چه مسئولیت خود در وزارت اطلاعات را تأیید کرد، اما برنامه‌یی که به مجلس ارتجاع برای وزارت خود ارائه داد، در قسمت بیوگرافی، هیچ اشاره‌یی به سابقه‌ی خود در وزارت اطلاعات نکرد.
چرا آذری جهرمی سال‌ها حضور خود در وزارت اطلاعات را پنهان می‌کند؟ اگر فی‌المثل در سابقه‌ی خود، حضور در وزارت بهداشت و درمان را می‌داشت، آیا باز هم آن را لاپوشانی می‌کرد؟ بگذریم از این‌که حتی همان وزارت بهداشت و درمان هم در نظام قتل و غارت آخوندی- هم‌چون دیگر وزارتخانه‌ها- محلی است برای چپاول هر چه بیشتر مردم ستمدیده ایران. اما نجاست وزارت اطلاعات در میان سایر وزارتخانه‌های رژیم آن‌قدر زیاد است که حتی کارگزاران همین رژیم هم سعی می‌کنند در ظاهر از آن دوری بجویند.
آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات کابینه‌ی آخوند حسن روحانی
از سوی دیگر در جریان نزاع باندهای مافیایی نظام آخوندی و در جریان همین روند بانشاط! رأی اعتماد در مجلس، علی مطهری نایب رئیس مجلس ارتجاع بی‌کفایتی آخوند محمود علوی، وزیر اطلاعات آخوندی، در برابر ولی‌فقیه ارتجاع را مورد حمله قرار داد و گفت:‌
«نمی‌شود که وزیر در امور مختلف بگوید از دست من خارج است… علوی در این چهار سال مرد میدان نبود… ما به وزیری نیاز داریم که بتواند جلوی برخی دخالت‌های سازمانها و نهادهای موازی با وزارت اطلاعات را بگیرد… [این نهادها] در قبال این وظایف گسترده خود به مجلس… هم پاسخگو نیستند… وقتی از وزیر اطلاعات درباره بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی که در نزدیکی نوروز ۹۶ سؤال کردیم، ایشان گفتند که این بازداشت توسط نهادهای دیگری صورت گرفته… درباره بازداشت روزنامه‌نگاران و دانشجویان سؤال می‌کنیم، می‌گویند آن مسأله از حیطه‌ی من خارج است؛ پس مجلس نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند… وضعیت کنونی تداخل اطلاعاتی قابل داوم نیست… تکیلف ما باید با وزارت اطلاعات مشخص باشد و وزیر حیطة کاری خود را مشخص کند و وزیر نگوید این مسائل از حیطه‌ی فعالیت‌های من خارج است». (علی مطهری- دومین روز بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس ارتجاع- ۲۵مرداد ۹۶)
این دو نمونه فقط گوشه‌ی کوچکی از روند بانشاط! رأی اعتماد در مجلس ارتجاع بود. روند بانشاطی! که در مورد سایر وزرای پیشنهادی هم طی شد و هم‌چنان ادامه دارد و در جریان هر کدام از آنها، نوک کوه غارت و فساد و جنایت آخوندها و پاسداران برملا شده و برملا می‌شود. مثلاً در جریان جنگ وجدال باندهای رژیم بر سر وزیران پیشنهادی آخوند حسن روحانی در مجلس رژیم، ابعاد جدیدی از فساد حکومتی برملاء شد. در یک نمونه، نماینده مجلس ارتجاع گفت:
«در یک روز ۳۳۰۰کانتینر وارد کشور میشه و کارخانه‌های ما رو و صنعت ما رو و تولید ما رو فلج میکنه… زمانیکه مفاسد اقتصادی همه می‌بینیم که مثل اژدهای هشت سر بیرون می‌آید از هر جا میزنی از جای دیگه بیرون می‌آید این بحث مفاسد اقتصادی جدی است، شبکه‌یی شده…». (امیر خجسته نماینده مجلس رژیم)
«… شما هم می‌دانید یک عده آدم‌های صاحب منافع که در دستگاههای دولتی نفوذ دارند و در دستگاههای دولتی هم یک عده هستند که منافع اونها رو بر منافع ملی کشور ترجیح می‌دهند…». (لاهوتی، عضو مجلس ارتجاع)
این است روند بانشاط! رأی اعتماد وزرای کابینه‌ی آخوند حسن روحانی در مجلس ارتجاع. روند بانشاطی که کیهان علی خامنه‌ای در مورد آن نوشت: «اوضاع کابینه [پیشنهادی] آن‌قدر خراب است که بی‌منطق‌ترین‌ها هم نمی‌توانند از آن دفاع کنند!».
اما در این میان وزارت بدنام اطلاعات را چه شده که یکدفعه سرآسیمه و نگران، اطلاعیه صادر می‌کند؟ از چه چیزی می‌ترسد؟ از چه شکافی هراس دارد که نکند در جامعه و در بین مردم باز شود و وزارت بدنام را با همه مأموران جنایتکار گمنام در خود فرو ببلعد؟ چه شده که با ترس و لرز اطلاعیه می‌دهد و می‌گوید:
«… تمامی اقدامات این وزارتخانه در چارچوب شرع مقدس، قانون و رعایت اخلاق اسلامی صورت می‌گیرد».
واقعیت این است که دیکتاتوری درهم شکسته‌ی آخوندی در مرحله‌ی تغییر دوران و در پایان سیاست مماشات و در فاز تهاجم قرار گرفتن مجاهدین و مقاومت ایران، اکنون آن‌چنان سست و لرزان شده است که طرح هر موضوعی از جنایات ارگانها و سرکردگان نظام ولایت، به سرعت در کوچه‌ها و خیابانهای سراسر میهن و در نزد مردم و جوانان و زنان به‌جان آمده از ستم آخوندی، رسوخ پیدا می‌کند در عرض مدت کوتاهی بر روی سر کارگزاران نظام آخوندی آوار می‌شود. تجربه‌ی جنبش دادخوانی خون قتل‌عام شدگان ۶۷ گواهی است بر این مدعا.

کودتای ۲۸ مرداد - خاطرات و درسهای یک کودتا

نتیجه فرسودگی ساختمان و تخت بیمارستانها


یکی از زیرساختهای هر کشور بیمارستانهای آن کشور است که به نوعی شاخص پیشرفت کشور و شاخص پیشرفت درمان 
در آن نیز محسوب می‌شود.اما همان‌طور که حاکمیت پلید ولایت‌فقیه ایران را در بسیاری از زمینه‌ها به عقب برده در زمینه درمان و به‌ویژه وضعیت بیمارستانها و کیفیت خدمات رسانی آنها نیز اوضاع به همین منوال است.یکی از مشکلات جدی در بیمارستانها ساختمان بیمارستان است. ساختمان بسیاری از بیمارستانها فرسوده است و در مواردی آن چنان است که حتی خطر فروریختن وجود دارد و ماندن در آنها از ایمنی کافی برخوردار نیست. این وضعیت به حدی است که حتی مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نیز ناگزیر به گوشه‌یی از این واقعیت اعتراف می‌کنند.
مثلاً ساکی، مدیر عمرانی وزارت بهداشت روحانی ماه گذشته (۲۳تیر) در تلویزیون رژیم اعتراف کرد: ”خیلی از بیمارستانهایی که ساخته شدند در سالهای گذشته حتی اصول ابتدایی طراحی سازه درش رعایت نشده خیلی‌هاشون اصلاً ساختمانهایی بوده که برای بیمارستان ساخته نشدند و الآن داره کاربری درمانی از آنها می‌شود، خب طبیعتاً اینها هیچ استاندارد مهندسی را برای بیمارستان ندارند“.
محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم نیز در گفتگو با خبرگزاری مجلس رژیم ۷تیر ۹۶ با اشاره به این‌که عمر مفید بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانها سالیان بسیاری گذشته است گفت: ”متأسفانه شرایط داخلی اکثر بیمارستانها فرسوده بوده و نوسازی آنها ضرورتی انکارناپذیر است، ضمن این‌که این دست از مراکز درمانی از استانداردهای لازم ایمنی نیز برخوردار نیستند“. (خبرگزاری مجلس ۷تیر ۹۶)
پیش از این نیز آقاجانی معاون وزیربهداشت رژیم گفته بود: ۶۰درصد از بیمارستانهای ما فرسوده هستند که این یک خطر جدی است.اوضاع وخامت‌بار فرسودگی بیمارستانها در حالی است که ایران از لحاظ بلایای طبیعی یک کشور بلاخیز است که بیش از ۹۰درصد جمعیت آن در معرض زلزله و سیلهای وسیع هستند.
اخیراً قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت رژیم اعتراف کرد بیمارستانهای پایتخت در برابر زلزله مقاوم نیستند. همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم ضمن تأیید این گفته وزیر بهداشت، با بیان این‌که طبق بررسیهای انجام شده قدمت بسیاری از بیمارستانهای دولتی مربوط به دهه 30 و 40 است گفت: ”نوسازی این دست از بیمارستانها باید هرچه سریعتر در دستورکار قرار گیرد؛ ضمن این‌که بسیاری از بیمارستانها باید قلع و قمع شده و مجدد ساخته شوند“.. (خبرگزاری مجلس ۲۳مرداد ۹۶)
اضافه بر فرسودگی بیمارستانها وضعیت تختهای بیمارستانی نیز اغلب نامناسب است، به گونه‌یی که بسیاری از آنها فرسوده هستند.در رابطه با کمبود تخت و فرسودگی تختهای موجود در بیمارستانها ساکی مدیر عمرانی وزارت بهداشت می‌گوید: ”ما ۴۶هزار تخت اینجا کم داریم از تعداد تختهایی هم که خدمتتون عرض کردم، ما حدود ۵۰هزار تخت فرسوده هم داریم یعنی تعداد تخت مورد نیاز کشور الآن برای این‌که بتونیم تختهای فرسوده رو جایگزین کنیم و توسعه لازم اتفاق بیفته یک چیزی حدود ۹۰هزار تخت بیمارستانی رو لازم داریم ۹۰هزار تا ۱۰۰هزار تا. (تلویزیون شبکه خبر ۲۳تیر ۹۶)
به‌طور معمول در کشورهای توسعه یافته مثلاً در اروپا، عمر یک تخت بیمارستانی ۷ تا ۱۰سال است، اما در حاکمیت آخوندی با توجه به این‌که بیمارستانها ۳۵سال و بیشتر از این عمر دارند، وضعیت تختها آن‌چنان خراب است که حتی مهره‌های حکومتی نیز ناگزیر به اعتراف به بخشی از این وضعیت نابسامان شده‌اند. در حال حاضر ایران از لحاظ تعداد تخت در رده‌های بسیار پایین در خاورمیانه قرار دارد و حتی در مقایسه با کشورهایی مانند تاجیکستان و قزاقستان وضعیت بسیار فاجعه باری دارد.در حالی که بیماران کشور ما ناگزیرند در چنین مکانهایی دوران بیماری خود را سپری کنند، رژیم آخوندی سرمایه‌های کشور را چپاول می‌کند و این سرمایه‌ها به جیب سران و مهره‌های رژیم می‌ریزد یا نیز در سوریه و عراق در تنور جنگ‌طلبی تروریستی رژیم می‌ریزد یا در سایر کشورهای منطقه هزینه صدور تروریسم و صدور ارتجاع می‌شود.

آمریکا، فرانسه، انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر تهاجم تروریستی در بارسلون اسپانیا را محکوم کردند

ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان نیز ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان گفت: انگلستان دوشادوش اسپانیا در برابر تروریسم می‌ایستد.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هم طی بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن حمله بارسلون گفت: ما متحد و مصمم باقی می‌مانیم.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر خود نوشت، ایالات متحده ضمن محکوم کردن حملات تروریستی بارسلون، هر کمکی که لازم باشد را ارائه می‌کند. وی هم‌چنین از مردم اسپانیا خواست محکم و استوار باشند. در حمله تروریستی بارسلون دهها تن کشته و مجروح شدند
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت:‌ تروریستها در سراسر جهان باید بدانند که ایالات متحده و متحدان ما مصمم هستند که شما را پیدا و عدالت را در مورد شما اجرا کنند.
حمله تروریستی بارسلون روز پنجشنبه 26مرداد 96 رخ داد و حداقل 13کشته و حداقل 100مجروح بر جای گذاشت.
حمله وحشیانه تروریستی داعش با محکومیت جهانی مواجه شد from Simay Azadi on Vimeo.

بالا گرفتن تنش میان آمریکا و رژیم ایران

به‌دنبال اعمال مجازاتهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران تنش میان آنها بر سر توافق اتمی بالا می‌گیرد. روزهای اخیر شاهد اظهارات تندی میان دولت آمریکا و روحانی بر سر توافق اتمی بوده‌ایم.تلویزیون العربیه 27مرداد 96: جدال میان آمریکا و رژیم ایران حول توافق اتمی و مجازاتهای جدید آمریکا هنوز در حال افزایش است.در آخرین موضع‌گیری، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنان سران رژیم ایران که گفته بودند درصورتی‌که مجازاتهای جدیدی علیه آنها اعمال شود از توافق اتمی بیرون می‌کشند انتقاد کرد و گفت
می‌بایست رژیم ایران مسئولیت شلیک موشک، حمایت از تروریسم و عدم احترام به حقوق‌بشر و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت را بپذیرد.این مقام آمریکایی اضافه کرد نمی‌توان به رژیم ایران اجازه داد که با توافق اتمی جهان را به گروگان بگیرد. او تأکید کرد که مجازاتهای جدید علیه این رژیم هیچ ربطی به توافق اتمی ندارد.اظهارات هیلی در پاسخ به روحانی بود که گفت درصورتی‌که واشینگتن علیه رژیمش مجازات اعمال کند از توافق اتمی بیرونخواهد کشید.روحانی در یک جلسه پارلمانی گفته بود آمریکا و دولت ترامپ شرکای خوب و طرف مذاکره قابل اعتمادی نیستند.با شروع بازنگریهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره میزان التزام رژیم ایران به توافق اتمی تنشهای میان رژیم ایران و آمریکا وارد نقطه عطف خواهد شد. واشینگتن عقیده دارد نمی‌بایست این توافق مطرح شود چرا که در معرض شکست است

کابینه روحانی در مجلس ارتجاع: تأکید روحانی، وزیران او و مجلس آخوندی بر سرکوب، صدور تروریسم و دخالتهای تجاوزکارانه

در جریان گرفتن رأی اعتماد برای محمود علوی وزیر مافیای اطلاعات کابینه روحانی، مقامات رژیم به نقش اطلاعات نظام ولایت فقیه در صدور تروریسم و دخالتهای جنگ‌افروزانه و تجاوزکارانه در سوریه و عراق اعتراف کردند
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی با اذعان به دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی در منطقه گفت آنچه در سوریه، عراق، لبنان و همه منطقه اتفاق افتاد «نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرتهای بزرگ دنیاست».
عزیز اکبریان نماینده مجلس از باند خامنه‌ای گفت: به‌عنوان کسی که ۲۷سال در سپاه بوده می‌گویم: «ما دشمنانمان را باید در خارج از مرزها زمین‌گیر کنیم که وزارت اطلاعات با همکاری سپاه موفق به این امور شده است».
علی مطهری، نایب رئیس مجلس، در مورد گسترش اطلاعات سپاه پاسداران و فقدان هرگونه کنترل بر عملکرد فزاینده آن گفت:‌ «دایره کار اطلاعات سپاه وسیعتر شده و به موضوع رسانه‌ها و مطبوعات و خبرنگاران یا موضوع دانشگاهها و دانشجویان و نشریات دانشجویی و مانند اینها گسترش پیدا کرده و... بهانه‌های حقوق‌بشری نیز به دست دشمنان.. داده است». او اعتراض علیه نقض حقوق‌بشر در ایران را «یک معضل سیاسی امنیتی کشور» توصیف کرد که در چند سال اخیر آسیبهایی به نظام وارد کرده است (تلویزیون رژیم-۲۵مرداد ۹۶).
سر دژخیم علوی با کرنش تهوع آور در مقابل خامنه‌ای گفت: ما به «اختیاراتی که از سوی مقام منیع ولایت‌فقیه واگذار می‌شود پایبند هستیم، تمکین می‌کنیم، احترام می‌کنیم و برای کاهش اختیاراتمان از این مسیر، کوچکترین واکنشی نشان نمی‌دهیم. اگر مقام معظم رهبری، تمام اختیارات وزارت اطلاعات رو به نهادهای دیگری واگذار کنند دست ادب و تمکین به سینه می‌گیریم و آن را می‌پذیریم. به دستگاههایی که از اختیارات اینچنین نیز برخوردار هستند، احترام می‌گذاریم... تعامل امروز بین وزارت اطلاعات و دستگاههای دخیل در امر اطلاعات از جمله در اطلاعات سپاه در حد خوبی است».
روحانی هنگام معرفی وزیران به ستایش از سردژخیم علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری و وزیر دادگستری قبلی که هر دو از اعضای کمیته‌های مرگ در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷هستند، پرداخت و وقیحانه آنها را مدافع حقوق‌بشر و معتدل معرفی کرد. روحانی گفت با پورمحمدی «قبل از دولت هم رفاقت داشتیم و هر جا بودند خادم بودند و خدوم بودند. در وزارت دادگستری مسؤلیتهای خودشون را به خوبی ایفا کردند. او نقش خود را در زمینه حقوق شهروندی، حقوق‌بشر و در زمینه مبارزه با فساد توی این دولت... ایفا کردند». او در مورد آوایی جلاد نیز گفت: «فرد معتدلی است. هر وقت آوایی چیزی می‌گفت برای ما اطمینان آور بود، زیرا به روحیه اعتدالگری وی اعتقاد داشتیم» (‌تلویزیون رژیم-۲۲مرداد).
روحانی به‌دنبال افشای گسترده پورمحمدی به‌عنوان یکی از بیرحم‌ترین جلادان قتل‌عام ۶۷ در سطح داخلی و بین‌المللی ناگزیر او را با علیرضا آوایی عضو کمیته‌های مرگ در خوزستان جایگزین کرد (اطلاعیه شورای ملی مقاومت-۱۷مرداد ۱۳۹۶).
بنا‌ به گفته شاهدان به دستور آوایی در محوطه‌ پرت افتاده‌ در پشت حیاط خلوت زندان یونسکو دزفول، زندانیان نوجوان و زیر ۱۸سال را در گروه‌های دو - سه نفره اعدام می‌شدند. این سردژخیم در مهر ۱۳۹۰ (اکتبر ۲۰۱۱) در فهرست تحریمهای اتحادیه اروپا قرار گرفت.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶مرداد ۱۳۹۶ (۱۷اوت ۲۰۱۷)
اطلاعیه شورای ملی مقاومت در باره وزیران پیشنهادی کابینه روحانی from Simay Azadi on Vimeo.

لیگ حقوق‌بشر ایتالیا: موج جدید اعدامها در ایران شامل اعدام نوجوانان هم‌چنان ادامه دارد

لیگ حقوق‌بشر ایتالیا با صدور اطلاعیه‌یی با عنوان «موج جدید اعدامها در ایران شامل اعدام نوجوانان هم‌چنان ادامه دارد» نوشت: ما نگرانی عمیق خود را به‌خاطر وضعیت وخیم حقوق‌بشر در ایران ابراز داشته و از دولت ایتالیا می‌خواهیم این اعدامها رامحکوم کند.آنتونیو استانگو رئیس لیگ حقوق‌بشر ایتالیا که سال قبل هماهنگ‌کننده ششمین کنگره جهانی علیه حکم اعدام بود در این اطلاعیه خاطرنشان می‌کند بر طبق پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان و نوجوانان که رژیم ایران نیز به آن متعهد است، خواستار دخالت کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و وادار کردن رژیم ایران به اجرای این کنوانسیونهاست.لیگ حقوق‌بشر ایتالیا هم‌چنین شرایط وخیم حاکم در زندان گوهردشت به‌خصوص وضعیت زندانیان در حال اعتصاب‌غذا را نقض فاحش حقوق‌بشر دانست و آن را محکوم کرد
وزارت‌خارجه فرانسه نیز اعدام علیرضا تاجیکی که در زمان جرم انتسابی یک نوجوان بوده را محکوم و اعلام کرد: این عمل رژیم ایران مغایر با تعهدات بین‌المللی آن، به‌ویژه کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک است.
محکومیت اعدامها در حاکمیت آخوندی – لیگ حقوق بشر from Simay Azadi on Vimeo.

سالگرد کودتای 28 مرداد علیه دولت ملی دکتر مصدق

نقش کاشانی در کودتای ۲۸ مرداد و ضدیت با نهضت ملی ایران - قسمت اول ودوم

حمایت وزارت بدنام اطلاعات از وزیر پیشنهادی ارتباطات آخوند حسن روحانی

دستیار ویژه وزیر بدنام اطلاعات از آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات آخوند روحانی حمایت کرد و این جنایتکار را خوشنام و پاکدست معرفی کرد.این دستیار ویژه وزیر اطلاعات که خبرگزاری رسمی رژیم نام وی را منتشر نکرده، تأکید کرده است: «آنچه در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب درباره آذری جهرمی مطرح می‌شود، کذب محض است. جهرمی از مدیران خوشنام، پاکدست و قانونمدار وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است... اقدامات رسانه‌های معاند و فرصت‌طلب با هدف تخریب نیروهای خدوم جمهوری اسلامی انجام می‌شود».گزارشهای منتشر شده حاکی است محمد جواد آذری جهرمی از شکنجه‌گران اطلاعات آخوندی بوده و بازجویی برخی از زندانیان سیاسی سابق را برعهده داشته است.

ضرب‌وشتم دستفروش توسط مأموران شهرداری در ارومیه

بنا‌ به گزارشهای دریافتی مأموران شهرداری رژیم در ارومیه روز پنجشنبه 26مرداد 96 در خیابان عطایی این شهر یک دستفروش محروم را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند و وسائل این دستفروش محروم را تخریب کرده و از بین بردند.
بیشتر بخوانید:
حمله و هجوم مأموران شهرداری و نیروی انتظامی به تهی‌دستانی که بر اثر بیکاری و فقر برای امرار معاش ناگزیرند به دستفروشی روی آورند و مصادره اموال ناچیز آنها یک روال ثابت در شهرهای مختلف کشور است.
قتل یک دستفروش محروم به نام مظفر عباسی به دست مأموران سرکوبگر شهرداری در قم با انزجار عمومی و اعتراض دستفروشان این شهر روبه‌رو شد. این حادثه در روز جمعه ۲۰مرداد 96پس از آن روی داد که مأموران شهرداری مظفر عباسی را که با فروش میوه بر روی وانت بار زندگی محنت بار خود و خانواده‌اش را تأمین می‌کرد، مورد حمله قرار دادند. و او را به بهانه سد معبر به‌شدت مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند به‌نحوی که بر اثر شدت ضربات وارده جان باخت.
روز یکشنبه 22مرداد، رانندگان وانت بار، خروجی میدان میوه و تره‌بار قم را در اعتراض به کشته شدن این دستفروش مسدود کردند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. شب قبل از آن نیز گروهی از دستفروشان در حالی‌که تعدادی از مردم هم به آنها پیوسته بودند، در اعتراض به این جنایت آشکار، در بلوار شاهد قم دست به تجمع زدند.
اعتراض دستفروشان جیرفت
روز چهارشنبه یازده مرداد 96 دستفروشان و میوه فروشان شهرستان جیرفت؛ در مقابل شهرداری رژیم تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان به شرایط بد معیشتی و هزینه بالای اجاره غرفه‌ها اعتراض کردند.
حمله وحشیانه مأموران سد معبر در گرگان
روز پنجشنبه ۲۲تیرماه 96؛ مأموران سد معبر در گرگان؛ به‌صورت وحشیانه‌ای به دستفروشان محرومی که برای امرار معاش مشغول فروش میوه و اجناس خود بودند حمله کرده و کلیه اموال و اجناس آنان را تخریب کرده و به غارت بردند.
دستفروشها در تهران با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند
بنا‌ به گزارشهای دریافتی روز شنبه 28اسفند 95 از ساعت ۸ صبح جمعی از دستفروشان، از خیابانهای محدوده میدان بهارستان تا چهارراه سرچشمه و از میدان بهارستان تا چهارراه استانبول به‌صورت گسترده مستقر شدند.
تعداد زیادی از دستفروشان که با خانواده‌هایشان بودند گفتند به هر قیمت تصمیم دارند بساط دستفروشی خود را پهن کنند.
دستفروشان ساعت 0915 همزمان همه با هم بساط شان را پهن کرده و مشغول فروش شدند.
گزارشهای رسیده حاکی است که در چند نقطه دستفروشان با نیروهای سرکوبگر انتظامی و مأموران شهرداری درگیر شدند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.
ضرب و شتم دستفروش توسط ماموران شهرداری در خیابان عطایی ارومیه from Simay Azadi on Vimeo.

انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلول انفرادی زندان زابل

دژخیمان خامنه‌ای زندانی سیاسی ارژنگ داوودی را به‌منظور فشار بیشتر به سلول انفرادی زندان زابل منتقل کردند.
شکنجه‌گران زندان این زندانی را بعد از 22روز اذیت و آزار و توهین و تحقیر نهایتاً از زندان زاهدان به سلولهای انفرادی در زندان زابل منتقل کرده و هم‌اکنون تحت فشار و محدودیت قرار دادند.زندانی سیاسی ارژنگ داوودی از بیماری شدید دیابت و سایر بیماریهای گوارشی رنج می‌برد به‌طوری‌که تاثیرات جدی و برگشت ناپذیری روی بینایی وی گذاشته است.

فراخوان سندیکاهای فرانسوی برای آزادی زندانی سیاسی رضا شهابی

پنج سندیکای عمدة کارگران فرانسه، سِ.اِف.دِ.تِ ؛ سِ.ژِ.ت؛ اونسا؛ اتحادیه سندیکایی سولیدر و افِ.اِس.او (فرهنگیان) با انتشار فراخوان مشترکی خواهان آزادی زندانی سیاسی رضا شهابی عضو سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شدند.در این فراخوان از جمله آمده است:‌ «رضا شهابی یکی از مسئولان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بار دیگر زندانی شده است. او در سال ۲۰۱۰ به‌دلیل دفاع از حق اعتصاب و حق ایجاد تشکلات کارگری مستقل، به شش سال زندان محکوم شد. او که در سال گذشته به دلایل پزشکی آزاد شده بود، در روز ۹اوت مجبور شد که برای گذراندن سه ماه باقی مانده از محکومیتش، و به‌رغم گزارش پزشکی مبنی بر عدم نگه‌داشتن اش در زندان، خود را به زندان گوهردشت معرفی کند. کارگزاران رژیم ایران به این هم کفایت نکردند و به بهانه «عدم تطابق» آزادی او در سال ۲۰۱۶، یک سال دیگر بر مدت زندان او افزودند. رضا شهابی از روز 18مرداد و پس از ورود به زندان، اعتصاب‌غذا کرده است. این محکومیت نقض آشکار کنوانسیونهای اساسی سازمان جهانی کار است. در حالی که رژیم ایران خود عضو این سازمان وابسته به سازمان ملل‌متحد است. سازمانهای سندیکایی فرانسه امضا کننده این فراخوان، خواهان آزادی فوری رضا شهابی هستند. این سندیکاها، سران رژیم ایران را مسئول وخامت قابل پیش‌بینی وضع سلامتی او می‌دانند. وضع سلامتی رضا شهابی، به‌خاطر شرایط نامناسب دوره‌های پیشین زندان اش و به‌خاطر رفتارهای غیرانسانی که متحمل شده، هم‌اکنون بسیار بد است. سندیکاهای فرانسه هم‌چنین آزادی دیگر فعالان زندانی که به‌خاطر فعالیتهای سندیکایی در زندان به‌سر می‌برند، از جمله اسماعیل عبدی معلم، را خواستارند. آزادی آنها و نیز لغو محکومیت زندان دیگر اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد از جمله ابراهیم مددی و داود رضوی امری ضروری است.
پاریس ۱۶اوت ۲۰۱۷
سندیکاهای:
سِ.اِف.دِ.تِ ؛
سِ.ژِ.ت؛
اونسا؛
اتحادیه سندیکایی سولیدر؛
افِ.اِس.او (فرهنگیان)