پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۶

مریم رجوی کیست؟، قسمت اول - ۲۵ خرداد۱۳۹۶

Join us for a huge gathering to support freedom and democracy in #Iran! Details: http://iranfreedom.org/gathering/#FreeIran Save the date!

سند ۲۰۳۰ یونسکو ملغی شد

سند ۲۰۳۰ یونسکو در رابطه با برابری جنسیتی در آموزش و پرورش، که رژیم ایران آن را به صورت مشروط امضا کرده بود، روز ۲۳ خرداد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور رژیم حسن روحانی لغو شد
در این جلسه اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که سند تحول آموزش و پرورش که در دوران احمدی نژاد به تصویب رسید، در تمام مسائل آموزشی مورد توجه باشدو بر این اساس سند 2030 محلی از اعتنا ندارد.
قبل از این جلسه، ۱۵۱ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواستار اعلام رسمی لغو شدن سند ۲۰۳۰ یونسکو شده بودند. (خبرگزاری حکومتی فارس، ۲۳ خرداد ۱۳۹۶)
رژیم ملایان به این وسیله بار دیگر ضدیت خود را با ایجاد فرصتهای برابر برای زنان به اثبات رساند، سیاستی که عمیقاً با بود و نبود این رژیم آمیخته است.

مادران داغدار صحت دعاوی رژیم درباره داعش را به چالش می کشند

در پی حملات روز ۱۷خرداد در تهران که مجلس رژیم و محل قبر خمینی به ظاهر از سوی داعش مورد حمله قرار گرفت، مادران پارك لاله با صدور بيانيه اي روز ۲۱ خرداد، صحت دعاوی مسئولان حکومتی در رابطه با این که این حملات از سوی داعش انجام شده است، را به چالش کشیدند.آنها به صراحت در این بیانیه اعلام كردند: «ما می‌خواهیم بدانیم، چگونه مسئولان قضایی و امنیتی کشور می‌توانند با شعار حفظ امنیت، هر روز بهترین عزیزان ما را برای ساده ترین فعالیت سیاسی و اجتماعی مورد بازخواست قرار داده و بازداشت کنند، ولی توان مهار چنین عملیاتی را در روز روشن و در دل شهر ندارند؟ ما می‌خواهیم باور کنیم که این عملیات ترور و وحشت داعشی، بدون خواست و کمک نیروهای داخلی انجام شده است، ولی بی تردید تا زمانی که تمامی جزئیات حقیقت فاش نشود، نمی‌توانیم باور کنیم؛ زیرا تجربه‌ی حکومتی ۳۸ ساله با پرونده هایی سنگین از جنایت و دروغ و آسیب رسانی به مردم را پشت سر داریم». (مادران پارك لاله – ۲۱خرداد ۱۳۹۶)
در همین رابطه خانم شهین مهین فر، مادر امیرارشد تاجمیر، جوانی که روز ۲۷ دسامبر ۲۰۰۹ در زیر چرخهای خودروی نیروی انتظامی له شد و به شهادت رسید، دلنوشته ای منتشر کرد و عوامل حکومتی که فرزندش را به قتل رساندند، همان خود داعش خطاب کرد. وی نوشت:‌«من داعش را می شناسم. آنها را ندیده ام، اما می شناسم. داعش دل ندارد، آبرو ندارد، شرف ندارد. من داعش را می شناسم. او قاتل است و از کشتن لذت می برد. او خدایی دارد که با خدای من از زمین تا آسمان فرق می کند. خدای من مهربان و عاشق است، خدای داعش بی رحم و ظالم. من داعش را ندیده ام، اما او را می شناسم، وقتی تو را کشت... تا پست و پول و مقام بگیرد. من داعش را می شناسم.»

از نگاه مسعود رجوی - نجوایی با علی (ع)

زیارت می‌کنم از جانب تمامی مجاهدان و شرفا از حنیف کبیر و دیگر بنیانگذاران مجاهدین خلق ایران تا اشرف و موسی و هر آنکس که در شکنجه‌گاههای خمینی دژخیم، به علی گفت آری و به ضد او خمینی گفت نه
ای امیر مؤمنان و ای مولای متقیان، ای نخستین راهگشا و راهبر اسلام انقلابی، ای منادی ندای تو را شنیدیم، ندای آزادی و رهایی، ای گرز آتشینی که بر سر خمینیان فرود میایی. قطره تویی، بحر تویی، لطف تویی، قهر تویی
ای امیر مؤمنان، نور تویی، سور تویی، دولت منصور تویی، مرغ کوه طور تویی، خسته به منقار مرا، حجره خورشید تویی، خانه ناهید تویی، روضه امید تویی، راه ده‌ای یار مرا
سلام بر تو، خدایا خمینی خونخوار و دژخیمان و جلادانش از هیچ جنایت و رذیلتی فروگذار نکردند و هیچ کلمه‌ای نبود که او را به لوث وجود خودشون نیالودند. شاید که بتوانند بندگان تو را و پیروان علی را از او قطع و به خودشون وصل کنند
و خونهای مجاهدین، هزارها و هزارها و دهها هزار، ودیعه‌ای است برآمده از انفاس علی و فرزندش حسین که مانع این قطع بشود
و اگر نبود علی و سنتهاش، چه باقی می‌ماند امروز از آتش اسلام انقلابی که خمینی تمامی هم و غم دجالانه خودش رو برای خراب کردن در اذهان توده مردم به‌کار بست
یا علی، اما تویی که بر زمین و زمانه پیشی گرفتی و پیوسته درخشان تر و در قله‌های بالا بلندتر خودت را ظاهر میکنی. اثبات میکنی. گویا که تو مربوط به زمانهای بسا دور و درازتر بوده‌ای از آغاز. بله تو از قلب کعبه‌ زاده شدی. وقتی هم که شمشیر خمینیان دوران فرقت را شکاف. گفتی که به خدای کعبه رستگار شدی
بله، تو از قلب کعبه و محمد و قرآن ‌زاده شدی و به همین دلیل هر مقدار که فهم بنی نوع انسان بالاتر می‌رود، تو را بهتر می‌فهمد
پس ای روضه امید، ای حجره خورشید، ای خانه ناهید، ای علی مرتضی، راه ده‌ای یار مرا

ویژه برنامه گردهمایی بزرگ مقاومت - ایران آزاد، ۱۰۰۰ اشرف - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

دفاع آخوند رئیسی از اعزام پاسداران به سوریه در دفاع از کشتار مردم این کشور

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی از اعزام پاسداران و مزودان بسیجی به سوریه برای دفاع از دیکتاتور خونریز و کشتار مردم این کشور دفاع کرد و دجالانه مدعی شد اگر این مزدوران اعزام نمی‌شدند تمامی کشورهای اسلامی ناامن بود.وی با وقاحت افزود: ملت ایران و همه مسلمانان جهان مدیون مدافعان حرم هستند،

درخواست امارات از قطر برای دوری جستن از رژیم تروریست ایران

امارات متحده عربی بار دیگر از دولت قطر خواست بین رژیم ایران و متحدان عرب خود در منطقه یکی را انتخاب کند
نوره الکعبی از فوریه ۲۰۱۶در سمت مسئول امور خارجه کمیسیون ملی فدرال امارات متحده عربی فعالیت می‌کند. وی نخستین شهروند این کشور است که نامش در فهرست ۱۰۰متفکر جهانی مجله فارین پالیسی قرار گرفته است.
وی روز سه‌شنبه 23خرداد 96طی مصاحبه‌یی اختصاصی با یورونیوز مواضع این کشور را در قبال قطر و حمایت آن از تروریستها و بنیادگراهای وابسته به رژیم ایران تشریح کرد:
نوره الکعبی در پاسخ به سؤالی در مورد آینده شورای همکاری خلیج‌فارس پس از تحریم قطر می‌گوید:
واکنش‌های بزرگ در قبال قطر و بحران این کشور به‌خاطر مسائلی است که طی ۲۰سال گذشته انباشته شده است. در سال ۲۰۱۴و در دوران ملک عبدالله پادشاه عربستان قطر تعهدی را امضا کرد اما به آن عمل نکرد. این تعهد شامل خودداری از دخالت در امور کشورهای منطقه و همین طور تأمین مالی سازمانهای تروریستی و افراطی بود. قطر پایگاه امنی برای بنیادگرایانی است که دستشان به خون آغشته است. ما با متحدانمان یعنی عربستان و مصر و بحرین دیدگاه روشنی داریم. ما خواستار تضمین امنیت و آسایش آن هستیم.
این یک هدف مشترک است. ما نمی‌توانیم در قلب چنین منطقه‌یی با آن‌چه‌ که در اطرافمان در حال روی دادن است به‌لحاظ اقتصادی و اجتماعی به امنیت برسیم. پس از اجلاس ریاض، توافقی درباره در مورد رژیم ایران که از تروریسم حمایت می‌کند صورت گرفت. دولت قطر این را نپذیرفت. در حالی که همه می‌دانند رژیم ایران منبع ترور در منطقه است. این برای ما موضوعی اصلی است. دولت قطر می‌تواند انتخاب کند. آیا شرایط اجلاس ریاض و توافق سال 2014را می‌پذیرد و عملی می‌کند یا می‌خواهد با حمایت از رژیم ایران منزوی بماند.
اقدامهای یمن امنیت منطقه را تضعیف می‌کند
شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس طی ۳۶سال گذشته یک پیکره بسیار قوی بوده است. ما اهداف، فرهنگ و تاریخ مشترک داریم. ما همچنین به یکدیگر پیوسته‌ایم.
انتخاب با قطر است. ما نمی‌خواهیم ببینیم که کشوری مثل قطر از شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس اخراج شود. به همین دلیل تکرار می‌کنیم دو راه وجود دارد. راه عاقلانه که مسیر شفاف بودن و توقف دو رویی در سیاست خارجی است و راه دیگر هم مسیر منزوی شدن است.

فراخوان سازمان حقوق‌بشر بحرین به شورای حقوق‌بشر علیه تروریسم رژیم ایران

سازمان حقوق‌بشر بحرین یک فراخوان فوری علیه تروریسم بین‌المللی به‌سرکردگی رژیم ایران برای رئیس شورای حقوق‌ بشر در ژنو ارسال کرد.
اسکای نیوز عربی روز چهارشنبه ۲۴خرداد 96 با اعلام این خبر افزود تعدادی از سازمانهای عربی و بین‌المللی با امضای این فراخوان فوری از شورای حقوق‌بشر خواستند تروریسم رژیم ایران و حمایت مالی از آن را افشا کرده و آن را محکوم کند.
در بیانیه‌یی که این سازمان منتشر کرده است آمده است رژیم ایران همه قوانین و معاهدات و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی و اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته است. کارنامه ‌این رژیم سراسر از حمایت از تروریسم و بنیادگرایی است و ایران فعلی تحت حکومت این رژیم حامی اول و پدرخوانده تروریسم در جهان است.
این بیانیه افزوده است رژیم ایران بسیاری از سازمانهای تروریستی در داخل ایران (‌س‍پاه قدس و غیره) و در خارج ایران (حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، حزب‌الله حجاز، عصائب در عراق، شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در سوریه، حوثیها در یمن و 
بسیاری دیگر) را بنیان نهاده است.

جان باختن یک کولبر زحمتکش کرد بر اثر شلیک مستقیم پاسداران

بنا‌ به گزارشات رسیده پاسداران جنایتکار رژیم آخوندی روز گذشته چهارشنبه 24خرداد 96 با شلیک مستقیم به گروهی از کولبران زحمتکش کرد در منطقه بیتوش از توابع سردشت موجب مرگ یک تن از آنان شدند. کولبر جان‌باخته در این جنایت پاسداران ”سیروان خانه خلی“ اهل سردشت نام داشت.اخبار رسیده از این جنایت پاسداران حاکی است که پاسداران بدون هیچ اخطار قبلی شلیک کردند.

نگرانیهای حکومت آخوندی از تحریمهای جدید سنای آمریکا

ولایتی مشاور ولی‌فقیه ارتجاع، در وحشت از تحولات منطقه و تحریمهای جدید سنای آمریکا علیه حکومت آخوندی گفت: تحولات منطقه‌یی به قدری سریع و غیرقابل پیش‌بینی است که ضرورت توجه حداکثری و ترسیم چشم‌اندازهای دقیق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند
گزارشی از نگرانیهای حکومت آخوندی از تحریمهای جدید سنای آمریکا علیه سپاه پاسداران و دخالتهای منطقه‌یی و نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم:
‌رفتارهای متناقض از جمله «ابراز تأسف» و دود و دم برای افزایش ظرفیت اتمی نظام از جمله واکنشهای هراس‌آلود باندهای حکومتی در قبال تحریمهای جدید آمریکاست. ظریف بعد از ملاقات با طرف حسابهای اروپایی خود با ناامیدی از بسته شدن مسیر برجام می‌گوید:‌
(تلویزیون رژیم – 24خرداد): متأسفانه طرز رفتار دولت جدید واشینگتن چندان امیدوار کننده نیست.
فواد ایزدی مهره اطلاعاتی باند خامنه‌ای مدعی شد: اگر طرف مقابل نقض کرد باید بدونه که یک انتخابی ایران داره و اون انتخاب اینه که ایران برگرده به همون حالتی که قبلاً داشت. آنهایی که تو سنای آمریکا نشسته‌اند اگر بدانند ایران به توانمندی هسته‌یی ۶سال پیش خودش میرسه قطعاً در تصویب تحریمهای جدید فکر خواهند کرد.
ادعای بازگشت به توان هسته‌یی در حالی است که او شب قبل در تلویزیون رژیم گرد ناامیدی بر سر نیروهای روحیه باخته رژیم پاشیده بود:
(تلویزیون رژیم 23خرداد - فواد ایزدی: مادر تحریمها است، یعنی صد رحمت به تحریمهای قبل از برجام.
مجری: فکر می‌کنید مصوبه شده؟
فوائد ایزدی: بله امروز و فردا کارش تمامه...
در مقابل مهره‌های باند روحانی ضمن ابراز یاس از وضعیت تحریمهای جدید، چاره‌یی جز ادامه مسیر زهرخوران برای نظام نمی‌بییند:
سایت حکومتی دیپلوماسی ایرانی- 23خرداد: اما آقای هادیان یکی دیگر از استادان روابط بین‌الملل دانشگاه تهران معتقد است انتظارات ما نسبت به برجام برآورده نشده اما ایران نباید در برابر بدعهدیهای آمریکا واکنشی عمل کند.
حق شناس یک مهره دیگر باند روحانی صریحتر بر ضرورت ادامه مسیر برجام تأکید کرده و گفته است: «ما اگر خواسته‌های خود را بر منوالی که در دولت یازدهم دنبال کرده‌ایم، یعنی سیاست کاهش تنش، احترام متقابل و توجه جدی به منافع ملی پی بگیریم، می‌توانیم با عزت و احترام، حتی با وجود دولت جدید و روی‌کارآمدن شخصی مانند ترامپ، به منافع مطالبات و اهداف خود در ارتباط با واشینگتن دست‌یابیم... قطعاً اکنون شرایط سخت‌تر و در عین حال پیچیده‌تری پیش روی نظام و دولت دوازدهم قرار گرفته است. از همین رو باید گفت که هر گونه ارتباط، مذاکره یا گفت وگویی قطعاً مانند دوره برجام در زمان دولت اوباما نخواهد بود».
حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع با ابراز وحشت از پیامدهای مسیر زهر هسته‌یی و با حمله به باند روحانی به یک سایت حکومتی گفت: «امید بستن به آمریکا در شرایط کنونی خیانت است». وی بدون ارائه راه‌حلی افزود: «آنان تحریمها را در آینده ادامه داده و فشارهای حقوق‌بشری را نیز مثل همیشه به آن می‌افزایند... آنها بی‌کار ننشسته و در حوزه نفوذ به داخل کشور هم اقدامات جدی خواهند داشت... امروز آنها پا را فراتر گذاشته و تحریم‌هایی را علیه ما طرح و عملی می‌کنند که در گذشته اصلاً وجود نداشته و ارتباطی نیز به موضوعات هسته‌یی کشور ندارد. امروز عمده تحریمهای صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها مربوط به موضوعات اقتصادی، فنی وصنعتی است... اجازه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را نمی‌دهند، بانکها را از ارتباط کاری با ایران منع کرده تا از ارتباطات صنعتی و فنی دنیا با ایران جلوگیری شود».

سالگرد شهادت مجاهدان اشرفی کلثوم صراحتی و محمد جواد نقاشان

عضو ارشد کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا از تیلرسون خواست سپاه پاسداران را در لیست تروریستی بگنجاند

براد شرمن، از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در جلسه استماع روز گذشته خطاب به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ «من شما را ترغیب می‌کنم که سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کنید. نیروی قدس همین حالا نامگذاری شده است. اگر شما زیرمجموعه را نامگذاری می‌کنید، شما باید کلیت آن موجودیت را نامگذاری کنید... با توجه به هزاران نفری که آنها کشته‌اند شما مطمئناً باید سپاه پاسداران را نامگذاری کنید».

ایلینا رزلهتینن : جنگهای نیابتی رژیم ایران، خاورمیانه را در بحران فرو برده است

ایلینا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا، در جلسه استماع این کمیته گفت: جنگهای نیابتی رژیم ایران در سوریه، عراق و یمن و حضور حزب‌الله در لبنان کل این منطقه را در بحران فروبرده است. این رژیم یقینا یکی از بزرگترین تهدیدهای ثبات منطقه است.
تد دویچ نماینده کنگره آمریکا نیز اظهار داشت: در این منطقه رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان نیروهای نیابتی خود استفاده می‌کند.همچنین سفیر فراستاین از مؤسسه خاورمیانه و امور خلیج‌فارس در جلسه زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقای کنگره آمریکا رژیم آخوندی را «موتور محرک بی‌ثباتی» در منطقه دانست و گفت: این رژیم با کمکهای مالی، نظامی و آمورشی هدفهای خود را به پیش برده‌ و برای عقب راندن آن باید افراط‌گرایی را عقب برانیم.

رکس تیلرسون: آمریکا همواره نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را در دست بررسی دارد

 
روز چهارشنبه جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره بودجه سال 2018وزارت خارجه با حضور وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.
رکس تیلرسون در این جلسه بر لزوم مقابله با دخالتهای تروریستی رژیم در کشورهای منطقه تأکید کرد و گفت که دولت ترامپ همواره نام‌گذاری سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی در دست بررسی دارد.
در این جلسه که تحت ریاست اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و با حضور اشرف‌نشانها برگزار شده بود، قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم، منع تکثیر و تجارت کنگره در سخنان خود بر لزوم نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم آخوندی تأکید کرد، و گفت: «نظر من این است که وزارت‌خارجه باید (سپاه پاسداران) را به‌عنوان حامی تروریسم نام‌گذاری کند... آنها در سراسر جهان، دست به اقدامات تروریستی... می‌زنند و حقوق‌بشر بسیاری از مردم را سرکوب می‌کنند».
قاضی تد پو با اشاره به حضور اشرف‌نشانها در این جلسه استماع تأکید کرد که مردم ایران در داخل و خارج کشور، با رژیم استبدادی حاکم مخالفند. وی سپس از وزیر خارجه آمریکا خواست درباره سیاست دولت در قبال رژیم توضیح بدهد.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ خود نخست تأکید کرد که سیاست ایالات متحده در قبال رژیم آخوندی در معرض بازبینی است و هنوز نتایج بازبینی به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه نشده است.
وی افزود: «ولی ما قطعاً می‌دانیم که (رژیم) ایران هم‌چنان به حضور بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه می‌دهد، شبه‌نظامیان را تأمین مالی می‌کند و آنها را به سوریه، عراق و یمن می‌فرستد. آنها از حزب‌الله حمایت می‌کنند. ما برای مقابله با هژمونی‌خواهی (رژیم) ایران، دست به اقدام می‌زنیم: تحریم‌های جدیدی (در این رابطه)... اعمال شد. ما به‌طور مستمر، هم به‌لحاظ دیپلوماتیک و هم به‌لحاظ پیامدهای بین‌المللی، لزوم نام‌گذاری سپاه پاسداران (رژیم) ایران را در تمامیت آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی مورد بررسی قرار می‌دهیم. همان‌طور که می‌دانید ما (نیروی) قدس آن‌را (قبلاً ) لیست‌گذاری کرده‌ایم».
وزیر خارجه آمریکا در ادامه، گفت: «سیاست ما در قبال (رژیم) ایران این است که هژمونی‌خواهی آن‌را پس بزنیم، توانایی آن‌را برای توسعه سلاح اتمی مهار کنیم».
جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا، وزیر خارجه : ضرورت مقابله با تروریسم رژیم آخوندی from Simay Azadi on Vimeo.

تجمعهای اعتراضی در ممسنی، سوسنگرد، کرمانشاه و سامان در چهار محال و بختیاری

اقشار مختلف میهنمان در شهرهای ممسنی، سوسنگرد، کرمانشاه و سامان تجمع اعتراضی برگزار کردند
در ممسنی کارگران قند این شهر روز چهارشنبه 24خرداد 96 در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت حقوق و حق بیمه ابتدا مقابل کارخانه و سپس در جاده سراسری تجمع کردند.
در سوسنگرد روز چهارشنبه ۲۴خرداد کارگران شهرداری این شهر در اعتراض به پرداخت نشدن 5ماه حقوق عقب‌افتاده و پرداخت نشدن 7ماه حق بیمه کارگران دست به تحصن زدند.
در کرمانشاه نیز، تاکسی‌داران در اعتراض به عدم تحقق و پیگیری مطالباتشان از سوی کارگزاران رژیم دست به اعتصاب زدند.تاکسی‌داران کرمانشاه نسبت به اقساط کمرشکن و سرسام‌آور طرح تعویض خودروهای فرسوده و عدم توجه نسبت به بیمه رانندگان جدید اعتراض دارند.
و در سامان در استان چهار محال و بختیاری کشاورزان طرح کشاورزی عمان در اعتراض به واگذاری آب این طرح به مرغداری صنعتی سامان تجمع کردند.

رخدادهای مهندسی شده خامنه‌ای قبل از حادثه ۱۷خرداد تهران

به دنبال فرمان «آتش به اختیار» خامنه‌ای در جنگ نرم و گرم، مافیای گفتمان سازی و توطئه چینی خلیفه ارتجاع نه فقط در منبرها و نمایشهای جمعه بلکه در شبکه‌های پرهزینه تلویزیونی، برای مقابله به موج فراگیر اجتماعی و سیاسی جنبش دادخواهی بسیج شده‌اند.
اما خون پاک و جوشان ۳۰هزار زندانی سربه دار و سرفراز و همه زنان و مردان مجاهد و رزمنده‌یی که در تیربارانها و اعدامهای وحشیانه دهه ۶۰ به حکم خمینی و به دست جلادانی چون لاجوردی و رئیسی و پورمحمدی به خاک افتادند یا در میدانهای نبرد آزادیبخش و حماسه پایداری در اشرف و لیبرتی با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و زنده باد آزادی به‌شهادت رسیدند، حقیقت را حتی در تناقض گوییها و اعترافهای دشمن در جریان جنگ گرگها برملا می‌کند.
در نمونه دیگری از این اعترافها و تناقض گوییها، در تلویزیون حکومتی افق در روز ۲۲خرداد ۹۶، بازجوها و پاسدار- شکنجه‌گرهایی که در لباس مداحان و گفتمان سازان ولایت، به شارلاتانیزم و تحریف حقایق مشغولند، پرده‌ها را از روی زنجیره‌یی از رخدادهای مهندسی شده در فاصله ۱۴تا ۱۷خرداد کنار می‌زنند. رخدادهایی که سخنرانی خامنه‌ای بر سر گور خمینی در ۱۴خرداد درباره دهه ۶۰ و اعتراف او به شکست شعبده انتخاباتی در برابر شعار نه جلاد و نه شیاد را به چنگ انداختن ناگهانی داعش به پدرخوانده‌اش در تهران با کشتار شماری از مردم بیگناه و سخنرانی ذوق زده خامنه‌ای در همان روز، همراه با برنامه سازیهای تلویزیونی علیه مجاهدین به هم متصل می‌کند. توجه شما را به بخشهایی از اعترافها و تناقض بافیهای این مزدوران در لابلای یاوه سرایی و لومپنیزم آخوندی - پاسداری جلب می‌کنیم:
تلویزیون افق -22خرداد 96:
یامنیپور: ... هفته گذشته دو شب قبل از حادثه تروریستی تهران برنامه‌ی رو در خدمت تون بودیم از سلسله برنامه های جهان آرا با موضوع تروریزم و سازمان منافقین به‌مناسبت بیانات رهبر معظم انقلاب و این جمله مشهور که نباید بگذاریم که جای شهید و جلاد عوض بشود این برنامه رو تقدیم حضورتون کردیم و کمتر از چهل و هشت ساعت بعد اون حادثه در تهران هم رخ داد شاهد یک حادثه تروریستی دیگری بودیم اما روز دوشنبه هفته گذشته وعده کردیم که بحث سازمان مجاهدین رو ادامه بدیم ابعاد بسیار گسترده‌ی داره که باید موشکافانه بهش رسیدگی بشه.
کوشکی: ... هیچکس واقعاً فکر نمی‌کرد در اون لحظه که ما از ترور صحبت می‌کردیم به تعبیر شما 48ساعت بعدش به‌طور ملموس نسلی که ترور رو ندیده بودند و فقط شنیده بودند گاه گاه لمس بکنه...
... اما مثل هر حادثه تلخ دیگه این حادثه یک عبرتی هم در کنارش داشت می‌بینید ما سالها می‌گفتیم ترورهای سال 60 و نسلی که اون ترورها رو ندیده بود می‌گفت یعنی چی؟
کوشکی: الآن نسل سوم و چهارم میتونند لمس کنه یعنی چی و الآن متوجه میشه که جای قربانی و جلاد عوض شدن جای شهید و جلاد عوض شدن یعنی چی
یامینپور: حالا اشاره کردید به بیانات رهبر معظم انقلاب این رو باید ببینیم مجدد یک یادآوری بشه...
[صحبتهای خامنه ی.. جلاد و شهید]
سال 60مقطعی که سازمان مجاهدین کشور را بهم ریخت، رسماً دست به سلاح نبرده بود، آشوبی وجود داشت دقیقاً شبیه حوادث سال 88...

اجلاس بررسی لایحه دو حزبی تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی در سنای ایالات متحده

هم‌زمان با جلسات استماع در سنای آمریکا، اجلاس سنا برای بررسی لایحه دو حزبی اس 722 برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی ادامه دارد. روز دوشنبه سنای آمریکا با رأی‌گیری شفاهی به استمرار کار در راستای تصویب نهایی این لایحه که «قانون سال 2017 برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران» نام دارد، رأی داد.
این لایحه که هفته گذشته پیگیری دستور کار آن با رأی اکثریت قاطع بیش از 90سناتور از 100عضو سنا، به تصویب رسید توسط سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی ارائه شده و از حمایت 57حامی مشترک برخوردار است.
در جلسه سنای آمریکا سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در سخنان خود، گفت: «روز (دوشنبه) سنا گام دیگری را برای پیشبرد لایحه کلیدی تحریم‌ها به‌منظور حسابرسی از (رژیم) ایران برداشت. (رژیم) ایران یک استراتژی منطقه‌یی را در پیش گرفته که هدف آن تقویت شبه‌نظامیان شیعی (مثل) حزب‌الله، عوامل حوثی و دیگر گروه‌هاست. بعد از سالیان تمایل دولت اوباما برای بی‌توجهی به فعالیت‌های بدخواهانه (رژیم) ایران و ناتوانی (دولت قبلی) به برخورد با تحریکات (این رژیم)، بالأخره دولتی داریم که با خواست ما برای اتخاذ رویکردی قوی‌تر اشتراک نظر دارد...»
سناتور مک‌کانل، اضافه کرد: «این لایحه توانایی ما را برای حسابرسی از (رژیم) ایران تقویت خواهد کرد که با توجه به ادامه آزمایش‌های موشک بالستیک (رژیم) ایران، و حمایت آن از تروریسم در سراسر منطقه، بسیار مهم است...»
سناتور جان کورنین دومین سناتور ارشد اکثریت جمهوریخواه نیز در سخنان خود، تأکید کرد: «روز دوشنبه سنا به پیشبرد (لایحه ) تحریم‌های قوی جدید برای حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر استمرار حمایتش از تروریسم رأی داد. اتفاق آرایی که ما داشتیم، یک پیام قوی به جهان است مبنی بر این‌که ایالات متحده هم‌دستی (رژیم) ایران در تروریسم را تحمل نخواهد کرد...»
سناتور کورنین، خاطرنشان کرد: «همین ماه گذشته رکس تیلرسون وزیر خارجه (آمریکا) اعلام کرد که (رژیم) ایران هم‌چنان یک حامی اصلی تروریسم است. من به این جمله این را اضافه می‌کنم که (رژیم ایران) اصلی‌ترین حامی تروریسم است... توافق اتمی اوباما، هیچ کاری را برای متوقف‌کردن سرمایه‌گذاری (رژیم) ایران بر روی تروریسم در سراسر جهان انجام نداد. فقط پول بیشتری را در اختیار (رژیم) ایران قرار داد که می‌تواند از آن برای تأمین مالی اعمال تروریستی در سراسر جهان استفاده کند... (رژیم) ایران در سوریه به تقویت و ایجاد پوشش برای بشار اسد، جلاد دمشق حتی بعد از استفاده وحشیانه او از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش، ادامه می‌دهد...»
وی افزود: «دوشنبه‌شب نشانی از یک پیام اتحاد را علیه تروریسم مشاهده کردیم و علامتی از این‌که سنا برای متوقف‌کردن (رژیم) ایران در راستای تقویت خودش، مبارزه خواهد کرد... . لایحه (سنا) با اعمال تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ، روشن می‌سازد که سپاه مسئول فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و تروریسم در منطقه است. این لایحه همچنین به نقض حقوق‌بشر (رژیم) ایران می‌پردازد و به وزیر خارجه فرمان می‌دهد که فهرستی از کسانی را ارائه کند که مسئول نقض حقوق‌بشر هستند تا بتوانیم دست به اقدامات بیشتری علیه آنها بزنیم».
سناتور کورنین با اشاره به الحاقیة خودش برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر حکومت آخوندی، گفت: «ماهان ایر به‌عنوان حمل و نقل کننده تروریستها و تسلیحات، چیزی جز یک پوشش تجاری برای اقدامات تروریستی نیست».
سناتور لینزی گراهام کاندیدای پیشین ریاست‌جمهور نیز طی سخنانی در اجلاس سنا، گفت: «حکومت مذهبی در ایران، اصلی‌ترین نیروی بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه است... تلاش‌های (رژیم) ایران برای تسلط بر عراق، سوریه، لبنان و یمن باید پس زده شود... این حکومت مذهبی در ایران، بزرگ‌ترین خطر برای نظم جهانی است... (رژیم) ایران در تلاش است تا به‌نحوی بی‌سابقه، خاورمیانه را بی‌ثبات کند».
وی با انتقاد از امتیازهای ناموجه اوباما به رژیم آخوندی در توافق اتمی، گفت: «این توافق باید جایگزین بشود... از زمان (اجرای) برجام... (رژیم ایران) در نقض قطعنامه‌های ملل متحد، آزمایش‌های موشکی انجام می‌دهد... ، آنها (ایدئولوژی) افراطی شیعی خود را به سراسر جهان و خاورمیانه گسترش می‌دهند؛ از پولی که از آن توافق عاید (رژیم ایران) شده است، برای ساختن... پل و بیمارستان استفاده نخواهد شد، بلکه (این پول) صرف افزایش قدرت کشندگی سپاه پاسداران و سایر نیروهای نظامی (این رژیم) می‌شود».
سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته قوای مسلح سنا نیز با تأکید بر لزوم مقابله با دخالتهای تروریستی رژیم، تصریح کرد: (رژیم) ایران به رفتار تجاوزکارانه خود ادامه داده است...
همچنین سناتور بن کاردین رئیس دموکراتها در کمیته روابط خارجی طی سخنانی، گفت: «تصویب لایحه تحریم‌های (رژیم) ایران، به‌خاطر فعالیت‌های کنونی (این رژیم) از اهمیت حیاتی برخوردار است...»
سناتور ایمی کلوباخر از دیگر سناتورهای حزب دموکرات نیز، تأکید کرد: «ما باید (رژیم) ایران را به‌خاطر آزمایش‌های موشکی، تأمین مالی تروریسم و نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار بدهیم... به همین دلیل من از اولین حامیان مشترک لایحه سنا بوده‌ام... مأموریت ما روشن است: باید از شهروندان خودمان و از متحدانمان حفاظت کنیم؛ آن هم با اجرای یک لایحه قوی برای تضمین این‌که (رژیم) ایران بر سر التزامات بین‌المللی‌اش تقلب نکند. (این رژیم) باید بداند که اگر قوانین را نقض کند، مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. دموکراتها و جمهوری‌خواهان برای انجام این کار با هم همراه شده‌اند و امیدوارم این هفته این لایحه را به تصویب برسانیم».
سناتور تام کاتن نیز در سخنانش در اجلاس سنا، تأکید کرد: «من از حامیان مشترک اولیه (لایحه تحریم‌های رژیم ایران) هستم و لذا مشخص است که از آن حمایت می‌کنم؛ اما تنها نگرانی من این است که چرا ما این (لایحه را) زودتر تصویب نکردیم... به‌مدت 8سال اوباما هر کاری را که می‌توانست در راستای لطف به آخوندها در تهران انجام داد. او اعتراضات مردمی (سال 2009) را نادیده گرفت...
سناتور کاتن اضافه کرد: «این لایحه... تحریم‌های سختی را بر روی هر کسی اعمال می‌کند که در کمک به (رژیم) ایران برای توسعه موشکهای بالیستیک، دور زدن تحریم تسلیحاتی و گسترش تروریسم در سراسر جهان نقش داشته باشد».
اجلاس بررسی لایحه دو حزبی تحریم های جدید علیه رژیم آخوندی در سنای ایالات متحده from Simay Azadi on Vimeo.

رژیم ایران قاتلان یک شهروند بهایی را آزاد کرد

دو قاتل یک شهروند بهایی به نام فرهنگ امیری که در 5مهر سال گذشته با ضربات چاقو در یزد به قتل رسید، پس از این‌که اعتراف کردند وی را به‌خاطر بهایی بودن کشته‌اند، از سوی قضاییه رژیم آخوندی به قید وثیقه آزاد شدند. این دو قاتل اعتراف کردند هدف آنها «کشتن یک بهایی بوده» زیرا بر اساس «اعتقادِ مذهبی خود» و سخنانی که از برخی آخوندها شنیده‌اند، ریختن خون بهائیان ثواب است.قاتلین فرهنگ امیری، که دو برادر هستند پس از ارتکاب جنایت خود در محلۀ قاسم آباد یزد در حال فرار توسط کاسبکاران و اهالی محل دستگیر شدند و تحویل نیروی انتظامی این شهر داده شدند. این قاتلان در جریان بازجویی‌ها و در برابر دادگاه به قتل فرهنگ امیری اعتراف کرده و انگیزۀ خود را از این اقدام اعتقاد وی به بهاییت دانستند.
یکی از قاتلان در مراحل بازجویی در بارۀ انگیزۀ عمل خود گفته است: «می‌خواستیم یک بهایی را بکشیم. چون ریختن خونشان ثواب است.» قاتل دیگر در بازجویی‌ دیگری با تأیید اعترافات برادر خود اظهار داشته است: «هدفمان کشتن یک بهایی بود. مهم نبود چه کسی باشد.» این دو برادر حتی در جریان بازجویی‌ها گفته‌اند در صورت آزادی فرد دیگری را به قتل خواهند رساند.

25خرداد سالگرد شهادت مجاهد کبیر رضا رضایی گرامی باد

من نمی‌اندیشـــــم جز بـه میـدان نبـــــرد
نیمه‌شب 25خرداد ۱۳۵۲، انقلاب ایران، یکی از رهبران برجسته تاریخ معاصر خود را از دست داد. ‌مجاهد کبیر رضا رضایی پس‌از نبردی حماسی با مزدوران دشمن به ‌خاک افتاد ولی خاطره غرورانگیز قهرمانیهایش برای همیشه ره‌توشه انقلابیون گردید. مبارزه‌کردن در شرایطی که جز یأس تبلیغ نمی‌شود، و قدرت حاکم، کوس جاودانگی و ثبات حاکمیتش را در سراسر میهن به‌صدا درآورده، و همه جا را نا‌امیدی فراگرفته، کار پیشتازان طریق آزادی است و مجاهد کبیر رضا رضایی یکی از آنان بود

رضای قهرمان که درجریان یک حادثه تصادفی، در محل استقرار خود در خانه‌یی در خیابان غیاثی (جنوب‌شرقی تهران) توسط ساواک مورد حمله قرار گرفت، از طبقه دوم ساختمان به‌ پایین پرید و بااین‌که پایش شکسته بود، برای شکستن حلقه‌ محاصره، با مزدوران ساواک درگیر شد. دشمن که از رضا که پیش‌از آن، بارها محاصره تیمهای شکار دشمن را در‌هم‌شکسته و گریخته بود، کینه بسیار به‌دل داشت، گله‌یی از مزدوران خود را برای دستگیری وی وارد صحنه کرد. اما این‌بار نیز رضا تا آخرین نفس جنگید و از انقلاب و خلق ستمدیده‌اش دفاع کرد، و سرانجام پس‌از جنگ و گریزی 2ساعته به‌خاک افتاد و خون پاکش را فدیه آزادی مردم و میهنش کرد. 

دشمن، عصر همان‌روز، با تیترهای درشت در صفحه اول روزنامه‌های خود، خبر شهادت مجاهد کبیر رضا رضایی را با عنوانهای جنجالی منعکس کرد و بدین‌وسیله داغ عمیقی را که از این مجاهد قهرمان، از فرار جسورانه‌اش تا تک‌تک ضربه‌هایی که پس‌ازآن‌ به ‌رژیم وارد آورده بود، بر دل داشت، بارز ساخت.رضا نمونه تمام‌عیار کادرهای همه‌جانبه‌یی بود که حنیف‌کبیر تحقق ‌آن‌ را ‌از یک آرزو به‌ واقعیت تبدیل کرده بود. او عضو کمیته‌مرکزی مجاهدین و از اولین‌کسانی بود که پس‌از بنیانگذاری مجاهدین در سال 44، همراه با برادر بزرگترش احمد، به‌ سازمان پیوست و در دامان عقیدتی و تشکیلاتی حنیف‌کبیر پروسه رشد خود را گذراند
 :او خود در این‌ باره می‌گفت
 «من افتخار می‌کنم که از اولین‌روزهای تشکیل سازمان به ‌آن‌پیوستم و از اولین‌اعضای آن‌بودم. برای من زندگی جدیدی بود و من بی‌هیچ تردید و هیچ ماجراجویی ‌آن‌ را ‌پذیرفتم، با ‌کمال اشتیاق» ‌. رضا همچنین در یکی ازنوشته‌هایش، خاطره زیبایی از رابطه‌اش با حنیف‌کبیر را نقل کرده است
 «من محمدحنیف‌نژاد را مثل یک برادر بزرگ خودم می‌دیدم و به‌یاد می‌آورم آن‌روز پر‌شکوهی را که (برای رفتن به‌ مأموریت) از محمد خداحافظی می‌کردم. محمد گفت رضا بیا تو را در‌آغوش بگیرم و ببوسم چون می‌دانم که ممکن است دیگر همدیگر را نبینیم. محمد کمتر ابراز لطف و صمیمیتش از دست‌فشردن تجاوز می‌کرد و من تنها در آن‌لحظه دیدم که محمد سرش را روی شانه من گذاشته بود و برای من آرزوی پیروزی می‌کرد. وقتی که نزدیک گاراژ رسیده بودم، از 20متری سعیدمحسن را دیدم که انتظارم را می‌کشد و از دور می‌خندد. یاد‌کردن از خاطره‌های دورتر برایم خیلی لذت‌بخش است. آن‌روز را به‌یاد می‌آورم که تابستان سال 44 بود، با سعید و محمد و احمد به ‌کوه رفته بودیم. هنوز سازمانی در‌کار نبود، محمد، سعید و احمد روی مسئولیت تکیه می‌کردند و من در آن‌روز محصل بودم و زیاد از کار سر ‌در‌نمی‌آوردم‌. برایشان آتش روشن کردم، هیزم جمع کردم، چای درست کردم و محمد برایمان قرآن‌می‌خواند و من تمام تنم مــی‌لــرزید. بــرای اولین‌بار بــود که در آن‌روز احســاس کــردم که مسلمانان صدراسلام چه ‌احساسی در مقابل قرآن‌داشتند
مجاهدشهید رضا رضایی، درجریان ضربه شهریور سال 50، ‌ به‌همراه تعدادی از کادرهای سازمان دستگیر شد.‌ در زندان ضمن تماس با سایر اعضای مرکزیت و مسئولان سازمان، ‌اطلاعات و تجربه‌های آنان در زمینه‌های بازجویی و تاکتیکهای دشمن و نیز اخبار و اطلاعات مربوط به ‌سازمان را جمع‌آوری نمود. ‌آن‌گاه طرح دقیق و حساب‌شده فرار او از چنگ ساواک که توسط سازمان تنظیم شده بود، به‌پشتوانه هوشیاری، کارآیی، جسارت و دلیری او به ‌بهترین وجه به‌اجرا درآمد و رضا با فرار قهرمانانه خود ساواک را در سوگی عمیق نشاند و خود با دست پر از غنی‌ترین تجربه‌های مبارزاتی، به‌ جمع معدود مسئولان
...مجاهدی که بیرون زندان بودند، پیوست

در خاطره روزها – تقویم نوشتاری رخدادهای - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

چهارشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۶

ویژه برنامه گردهمایی بزرگ مقاومت - ایران آزاد، ۱۰۰۰ اشرف - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

رضا شهابی و داود رضوی، به‌دلیل ممنوع الخروجی از شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار بازماندند

رضا شهابی و داود رضوی، از اعضای هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که قصد شرکت در صد و ششمین اجلاس سازمان جهانی کار (ILO) را داشتند، به‌دلیل ممنوع الخروجی از سفر و شرکت در این اجلاس بازماندند. این دو مدافع حقوق کارگران به‌دنبال دعوت سندیکاهای کارگری فرانسه از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صبح روز دوشنبه ۲۲خرداد 96 عازم ژنو بودند اما مأموران در فرودگاه از سفر آنها جلوگیری
.کردند
رضا شهابی، فعال کارگری در خرداد ماه سال ۸۹ در شعبه‌ ۱۵دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی جنایتکار ابوالقاسم صلواتی به شش سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی محکوم شد. ضرب‌وشتم‌های صورت گرفته از سوی مأموران امنیتی هنگام بازداشت و در طول دوران بازجویی این فعال کارگری باعث شد تا او به آسیب‌های نخاعی دچار شود
او بخشی از دوران محکومیت خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین گذراند و به سبب بیماری و درد شدید ستون فقرات و گردن، چند مرتبه در بیمارستانهای تهران بستری شد. این در حالی بود که احتمال فلج‌ شدن او می‌رفت.رضا شهابی از جمله زندانیان سیاسی‌ای بود که در حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین باز مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفت و پس از آن از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج منتقل شد.این فعال کارگری به‌دلیل ضعف و بدحالی ناشی از ۵۰روز اعتصاب‌غذا و نیاز فوری به انجام جراحی در ناحیه گردن و ستون فقرات، مدتی در بخش مغز و اعصاب بیمارستان هزار تختخوابی تهران بستری بود