شنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۶

پخش زنده #ارتباط_مستقیم #سیمای_آزادی بر روی #توییتر- #فیس_بوک-#اینستاگرام و #تلگرام موضوع برنامه:#قیام_ایران- مهمان برنامه:مهدی ابریشمچی


یکشنبه : ۱ بهمن ۱۳۹۶
۲۰۰۰ به وقت

مثنوی پرنده – علیرضا معدنچی




کانونهای شورشی، گرامیداشت ۳۰دی در شهرهای میهن، سالروز آزادی آخرین دسته از زندانیان سیاسی + فیلم و عکس

مناسبت ۳۰دی قسمت اول

ارايه لایحه ی جدید تشدید تحریمها علیه رژیم آخوندی توسط ۳۲ تن از اعضامی مجلس نمایندگان آمریکا

گروهی متشکل از ۲۲ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌یی را برای تشدید تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشک بالستیک و هم‌چنین رفع نواقص برجام ارائه کردند.
لایحه ۴۸۲۱ تحت عنوان «قانون سیاست آزادی ایران و تحریم‌ها» توسط نمایندگان کنگره پیتر روسکام و لیز چینی ارائه شده و قاضی تد پو، رابرت پیتینجر و ران دسانتیس از جمله حامیان مشترک آن هستند.
در بخشی از این لایحه چنین آمده است: «آمریکا باید... توان (رژیم) ایران را برای ادامه سرکوب مردم ایران و به‌کارگیری خشونت و اعدام‌ها علیه معترضان طرفدار دموکراسی و مخالفان رژیم، از آن سلب کند... (آمریکا باید) تماماً و علناً از تلاش‌های مردم ایران برای ترویج برقراری آزادی‌های اساسی حمایت کند که بنیاد ظهور یک سیستم سیاسی است که آزادانه انتخاب شده... و دموکراتیک است».
نماینده کنگره پیتر روسکام درباره لایحه ۴۸۲۱، گفت: «ما (این لایحه) را... برای تحقق همین هدف و برای حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر نقض گسترده (حقوق) معترضان، استمرار حمایت آن از تروریسم و پیشرفت‌های برنامه موشک بالستیک آن ارائه کرده‌ایم».
وی تأکید کرد: «این لایحه علاوه بر افزودن تحریم‌های فلج‌کننده بر (رژیم) ایران، تبعیت رزیم از توافق اتمی را تقویت خواهد کرد... به این صورت که (رژیم) ایران را ملزم می‌کند می‌کند از محدودیت‌های سختگیرانه در برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک خود تبعیت کند یا با... اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا مواجه شود».
هم‌چنین لیز چینی در بیانیه خود درباره ارائه «قانون سیاست آزادی ایران و تحریم‌ها» با انتقاد از توافق اتمی اوباما با رژیم، تأکید کرد: «برای این‌که به‌طور واقعی از تلاش (رژیم) ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی جلوگیری شود، یک توافق باید حداقل شامل این موارد باشد: اجازه بازرسی‌ها در هر زمان و هر مکان از جمله بازرسی از تأسیسات نظامی، افشای همه فعالیت‌های اتمی نظامی و غیر نظامی در گذشته و حال، وهم چنین ممنوعیت غنی‌سازی با درجه تسلیحاتی و منع توسعه موشک بالستیک.
ارائه لایحه جدید برای تشدید تحریم های رژیم توسط ۲۲ تن از نمایندگان کنگره from Simay Azadi on Vimeo.

اعدام پنج جوان زندانی و قطع دست جوانی دیگر در سه روز

همزمان با قیام سراسری مردم ایران علیه نظام منفور ولایت فقیه، قضاییه رژیم در فاصله روز های ۲۵ تا ۲۷ دی ماه (۱۵تا ۱۷ژانویه) پنج جوان زندانی را اعدام کرد. در روز ۲۷دی ماه نیز حکم سبعانه قطع دست یک جوان به جرم سرقت چند گوسفند در زندان مشهد به اجرا در آمد
دو زندانی ۳۰ و ۳۳ساله در روز ۲۷دیماه در زندان مرکزی کرج به دار‌آویخته شدند. روز پیش از آن دو جوان دیگر که در زمان دستگیری ۱۹و۲۰ساله بودند در زندان مشهد اعدام شدند. روز دوشنبه ۲۵دی یک زندانی ۲۷ساله در محوطه زندان بابل به دار آویخته شد
در همین حال ابوالفضل چزانی، که در سن ۱۵سالگی بازداشت شده بود، پس از تحمل چهار سال حبس اکنون در زندان قم در آستانه اعدام قرار دارد. هدف از این اعدامها تشدید جو ارعاب و زهر چشم گرفتن از جوانان به‌ستوه آمده از سرکوب و تنگدستی و بیکاری است که طی هفته‌های اخیر با خیزش خود ارکان نظام آخوندی را به لرزه انداخته‌اند. پاسخ مردم به ویژه جوانان برومند ایران به این توحش، ادامه قیام تا سرنگونی نظام فاسد و سرکوبگر آخوندی است.مقاومت ایران عموم مراجع و ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر را به اقدامی فوری و مؤثر برای مقابله با اعدامهای خودسرانه و مجازاتهای سبعانه فرا می خواند
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹دی ۱۳۹۶ (۱۹ژانویه ۲۰۱۸
https://www.hambastegimeli.com/…/73046-اعدام-پنج-جوان-زندان…

زنان پرستار با فشار وحشتناک کاری و بدون حقوق

فشار کاری بر پرستاران بیمارستان‌های دولتی که عمدتا از زنان هستند به صورت وحشتناکی افزایش یافته است.
حسین‌ علی‌نسائی، عضو شورای عالی نظام پرستاری ضمن بیان این موضوع توضیح داد: طرح تحول نظام سلامت، باعث شد مردم بیشتری برای استفاده از خدمات درمانی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند، اما چون برای افزایش کادر پرستاری اقدامی صورت‌نگرفت، فشار کار بر پرستارانموجود به صورت وحشتناکی افزایش یافته است. (خبرگزاری حکومتی ایلنا – ۲۷دی۱۳۹۶)
این فشار کاری بر پرستاران شامل اضافه کاری های اجباری و تبعیض های موجود در سیستم درمانی می شود در حالی که پرستاران حقوق و مزایای خود را هم دریافت نمی کنند. به عنوان مثال پرستاران شهر اصفهان نزدیک به 11 ماه است که معوقات خود را دریافت نکرده اند. (سایت سازمان نظام پرستاری ایران – ۲۸دی۱۳۹۶)

توئیت اد رویس و رزلهتینن در رابطه با سومین سالگرد قتل جنایتکارانه قاضی شهید آلبرتو نیسمن

هم‌زمان با سومین سالگرد قتل جنایتکارانه قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن ، اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «ما امروز یاد قاضی آرژانتینی آلبرتو نیسمن را گرامی می‌داریم که 3سال پیش در حالی به‌قتل رسید که می‌خواست، تلاش‌ها برای لاپوشانی نقش (رژیم) ایران و حزب‌الله را در حمله تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 1994 افشا کند».ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره نیز، گفت: «در سومین سالگرد مرگ نیسمن... . ما به تعهد او برای کشاندن مسئولان حمله تروریستی بوئنوس‌آیرس به پای میز عدالت ادای احترام می‌کنیم. آرژانتین و ایالات متحده باید... حزب‌الله و رژیم ایران را به‌خاطر نقششان در (بمب‌گذاری) آمیا، مورد حسابرسی قرار بدهند».
قاضی نیسمن پرونده دست‌داشتن بالاترین سرکردگان رژیم آخوندی در بمب‌گذاری بوئنوس‌آیرس را پیگیری می‌کرد؛ وی که قرار بود شواهد خود را درباره تبانی دولت وقت آرژانتین با رژیم، برای لاپوشانی نقش حکومت آخوندی در این عملیات تروریستی به کنگره آرژانتین ارائه کند، در روز 18ژانویه 2015 و ساعتهایی قبل از ارائه شهادتش، در خانه خود به‌قتل رسید.
در روزهای پایانی سال گذشته میلادی، قاضی فدرال آرژانتین خولیان ارکولینی طی حکمی، رسماً و برای نخستین‌بار اعلام کرد که قاضی نیسمن به‌قتل رسیده و فرضیه خودکشی او مردود است.
https://www.mojahedin.org/news/211171/
کنگره آمریکا، سومین سالگرد شهادت قاضی نیسمن from Simay Azadi on Vimeo.

بیانیه جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در تهران و خوزستان در حمایت از قیام

جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زبان و ادبیات انگلیسی و فرانسه در تهران و خوزستان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از قیام سراسری مردم ایران خواهان آزادی بی‌قید و شرط دستگیر ‌شدگان تظاهرات اخیر و زندانیان سیاسی شدند.
در قسمتی از این بیانیه آمده است ”بیش از 50کشته و 8هزار دستگیری که معمولاً در زندانها به کوچکترین نیازهای انسانی دسترسی ندارند و البته فرو ریختن تقدس دروغین جمهوری ددمنش آخوندی ماحصل اعتراضات سراسری مردم ایران در دی‌ماه 1396 است. اعتراضاتی که همه بر حق بود و معترضان حق خود را از رژیم ”جمهوری“ نام می‌خواهند که غیر از سرکوب، خفقان سیاسی- اجتماعی، تحمیل عقیدتی و نابودی و به زوال کشاندن بسیار گسترده و حیرت‌انگیز ایران و ایرانی، کوچکترین چیزی برای این مرز و بوم به ارمغان نیاورده است.
جوانان کشته شده زمستان 96 هرگز فراموش نخواهند شد ما همگی به نیابت از تمامی مردم آزادیخواه ایران سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی بی‌قید و شرط معترضان بازداشت شده و زندانیان سیاسی هستیم“.

دستگیری در تالش و رشت

بنا‌ به گزارشهای دریافتی مأموران وزارت بدنام اطلاعات آخوندی روز پنجشنبه 28دی ماه مهندس عزیز عاقبتی و دکتر وحید فرهادی را در شهر تالش در منزلشان بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. در رشت نیز مأموران اطلاعاتی و امنیتی یک مغازه‌دار را دستگیر کرده و با خود بردند. شاهدان گفتند که مأموران گونی روی سر این مغازه‌دار کشیده و او را سوار ماشین کردند و بردند.
https://www.mojahedin.org/news/211148/

اعتراف رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم به نقش مجاهدین در قیام اخیر

پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم در اعتراف صریح به نقش مجاهدین در قیام اخیر گفت:
«نخستین مجموعه دعوت‌کننده از افراد به تجمعات اعتراضی، کانال تلگرامی مالباختگان مشهد بود، در حالی که ادمین این کانال در ترکیه حضور دارد و (مجاهدین) مدیریت آن را برعهده داشتند».
وی که روز گذشته 28دی در همایش «فضای مجازی، فرصتها و تهدیدها» سخن می‌گفت، افزود: این مجموعه‌ها و کانال‌ها قصد داشتند تا با استفاده از فضای مجازی در ۴۰روز نخست، مردم را با مباحثی از جمله گرانی و مشکلات اقتصادی سازماندهی کنند و این مسأله میان عناصر ضدانقلاب و (مجاهدین) نیز تقسیم‌بندی و وظایف هر گروه مشخص شده بود.

بیانیه ۴۷۶نفر از نویسندگان و هنرمندان در اعتراض به دستگیری ”محمد بم“

476تن از نویسندگان و هنرمندان با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی محمد بم شاعر خوزستانی شدند.
در قسمتی از این بیانیه آمده است ”ما امضاکنندگان از این‌که در سال‌های اخیر، شاعران و نویسندگان با محدودیتها و برخوردهای مضاعفی روبه‌رو بوده‌اند که حتی به احکامی نظیر زندان و شلاق انجامیده است متاسفیم و امیدواریم آزادی «محمد بم» و تغییر نگاه به شاعران و نویسندگان هرچه زود‌تر حاصل شده و شاهد روزهایی باشیم که جواب کلمه، کلمه باشد نه حذف و زنجیر و زندان.ما امضاکنندگان این نامه که همگی از اهالی فرهنگ و هنر هستیم با خواست اکید مبنی بر آزادی «محمد بم»، تأکید می‌کنیم که باید روند برخورد با هنرمندان و هنر به‌طور کامل متوقف شود و به جای سیستم تهدید و برخورد، به تشویق و حمایت هنرمندان بپردازند“.
خاطر نشان می‌شود که محمد بم شاعر ساکن شهر آبادان روز ۱۲دی در پی شرکت در تظاهرات اعتراضی بازداشت شد.

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان اروپا در اجلاس رسمی در حمایت از قیام مردم ایران

استراسبورگ – اجلاس رسمی پارلمان اروپا
۱۶ژانویه ۲۰۱۸
سخنرانیهای نمایندگان پارلمان
حمایت از قیام مردم ایران
فراخوان به آزادی همه زندانیان و دستگیرشدگان
پاول تلیچکا – نایب‌رئیس پارلمان اروپا
باید بگویم که ما خودمان را فریب می‌دهیم وقتی می‌گوییم، مسائل صرفاً اقتصادی محرک (اعتراضات) بوده و تفاوت عمده‌یی بین افراط‌گرایان و به‌اصطلاح مدره‌ها وجود دارد: همان‌طور که طی چند روز اخیر دیده‌ایم، چنین نیست. با دیدن استفاده مفرط از زور، کشتارها، دستگیریها و با نگرانی می‌گویم، اعدام‌هایی که صورت خواهند گرفت، این چیزی است که ما نمی‌توانیم بر سر آن مصالحه کنیم.
من خشونت مفرط و رفتار رژیم ایران را محکوم می‌کنم و همبستگی‌ام را با مردم ایران ابراز می‌دارم. هم‌چنین انتظار دارم یک پیام قدرت‌مند بفرستیم مبنی بر این‌که ما خواهان رعایت حقوق بنیادین هستیم و این رفتار مفرط مورد تحقیق قرار خواهد کرد و ما بر سر ارزش‌ها و اصولمان، قاطع خواهیم بود.
متأسفانه با توجه به صحبتها و توئیت‌های معاون رئیس (اتحادیه اروپا) و دفترش، باید بگویم که تاکنون شکست خورده‌ایم. متأسفم که خانم موگرینی امروز این‌جا حضور ندارد تا بتوانم همین را رو در رو به وی بگویم.
آنا فوتیگا - رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اروپا، وزیر خارجه پیشین لهستان
خانم رئیس، بله شور و ذوق اقتصادی و ژست‌های دوستانه دیپلوماتیک بیش از حدی در قبال آخوندها صورت گرفت، همراه با انعقاد برجام. اما این مسأله در خیابانهای تهران غایب است. شعارهای مردم متفاوتند و علیه یک رژیم بسیار خشن هستند که نقش بسیار مخربی نیز در منطقه و در سطح جهان دارد. اکنون باید یک پیام بسیار قوی بفرستیم و اقدامات رژیمی را محکوم کنیم که سابقه بسیار بدی از ارعاب و کشتار مردم را دارد.
خامنه‌ای به‌تازگی درباره اعدامها صحبت کرد. حال، هم‌زمان ما از وزیر خارجه (رژیم) ایران در بروکسل استقبال می‌کنیم و مدعی هستیم که برجام مهم‌ترین مسأله است. پیام ما بیش از حد ضعیف است. ما باید بیش‌از‌پیش از اعمال بسیار مخرب این رژیم جلوگیری کنیم.
دیوید کمپبل بنرمن – رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
خانم رئیس، اعتراضات شجاعانه‌یی که در سراسر ایران طی هفته گذشته صورت گرفت، باید به‌عنوان نمایشی از (این واقعیت) مورد استقبال قرار گیرد که این مردم سرانجام سرکوب رژیم شرور و استبدادی آخوندی را رد می‌کنند. نارضایتی فزاینده در میان جوانان علیه مداخله پرهزینه خارجی، نرخ بالای بیکاری و فساد، به درستی سران ارشد (رژیم) ایران تحت فشار قرار داده است.
اما سکوت اتحادیه اروپا شوکه‌کننده است. فقط یک هفته کامل اعتراضات و پس از آن‌که نیروهای امنیتی هزاران تن را به زندان افکندند و دست‌کم ۲۲تن را به‌قتل رساندند، نماینده عالی موگرینی بالأخره یک اطلاعیه شرم‌آور صادر کرد و از همه طرف‌های درگیر خواست که از خشونت خودداری کنند. به‌نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا بیشتر علاقه‌مند به حفاظت از توافق عمیقاً ناقص اتمی و فرصت‌های تجاری در وضعیتی است که ایران می‌خواهد به سازمان تجارت جهانی ملحق شود، تا به مقابله با نقض مفرط حقوق‌بشر توسط (رژیم) ایران. غرب به‌سادگی بارها و بارها توسط (رژیم) ایران فریب خورده است، اما درس آن باید این باشد که اگر این رژیم بدخواه، این اختاپوس عفونی که بازوانش را در سراسر خاورمیانه دراز کرده، از ما در غرب، تمنای راهی برای بقای خود دارد، ما باید قاطعانه آن‌را رد کنیم.
گزارشی از سخنان نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه رسمی - حمایت از قیام ایران from Simay Azadi on Vimeo.

29دی96: مریم رجوی: قیام ایران، آغاز دوران پیشروی

در کنفرانسی تحت عنوان «تغییر رژیم در ایران -به پیش با هزار اشرف»با حضور نیوت گینگریچ رئیس سابق کنگره آمریکا و همچنین سناتور رابرت توریسلی و سرهنگ وسلی مارتین و با شرکت جمعی از اعضا و هواداران مقاومت مریم رجوی گفت:

به‌همه شما خوش‌آمد می‌گویم و سر تعظیم فرود می‌آورم در برابر قیام پرشکوه ملت ایران و شجاعت و فداکاری قیام‌آفرینان برای کسب آزادی و دمکراسی.
سلام‌های بی‌پایان به‌ هزاران نفری که به‌خاطر ایستادگی در برابر خامنه‌ای روانه سیاهچال‌ها شدند.
درود‌های ما به‌شهیدان قیام‌، به‌جوانان و نوجوانان معصومی که زیر شکنجه جان باختند.
باید بگویم که با همه وجود، با شما مادران و پدرانی هم‌درد هستم که این‌ روزها در سوگ فرزندان و جگرگوشه‌هایتان اشک می‌ریزید. همدل و همراهم با شما زنان و مردانی که در سوز و سرما پشت در زندان‌ها در جستجوی فرزندانتان هستید.
با همه لحظات این دردها و رنج‌ها آشناییم؛ لحظات بی‌تابی و بی‌خبری از خواهران و برادرانمان در زیر شکنجه، لحظه‌های بهت و بیقراری از شنیدن خبر اعدام و شهادت یاران‌مان. و لحظه‌های پرشور قیام و خیزش که وصف‌ناپذیر است.
حضور شما در مراسم خاکسپاری شهیدان قیام، ایران را تکان داد. باشد که صفوف خود در این اجتماعات را هرچه طولانی‌تر و هرچه فشرده‌تر سازید. تا آخوندها بدانند که تا سرنگونی رژیمشان، جوشش این خونها ادامه خواهد یافت.
می‌خواهم در این‌جا از مردم ایران قدردانی کنم؛
از دانش‌آموزان، دانشجویان، از دختران و پسران، مادران و پدران، به‌ویژه زنان و تمام هموطنان‌ام که شرف ایران و ایرانی را در چشم مردم جهان بالا و بالاتر بردند.
به‌همه شما درود که با قیام‌تان و فدای فرزندانتان و گذشتن از جان و مال و زندگی‌تان به این رژیم ضدبشری نه گفتید. بی‌تردید همه با هم، تا سرنگونی این رژیم سراپا فساد و جنایت پیش می‌رویم و پیروزی از آن شماست.
پس به‌یاد همه شهیدان و برای تقدیر از همه قیام‌کنندگان یک دقیقه کف می‌زنیم.
دوستان عزیز،
قیامی که از ۷ دی آغاز شد، با‌ سرعتی خیره‌کننده‌، ۱۴۲ شهر ایران را فرا گرفت. این قیام نشان داد که جامعه ایران انباشته از یک نارضایتی انفجاری است. نشان داد رژیم ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌شد. نشان داد که انبوه پول‌هایی که پس از برجام به ‌جیب آخوندها سرازیر شد، نتوانست بی‌ثباتی رژیم را مهار کند. و نشان داد که مردم ایران از هر دو جناح رژیم بیزارند و سرنگونی تمامیت نظام را می‌خواهند.
این قیام برخاسته از سه تغییر بزرگ است.
نخست این‌که دیوار ترس در شهر‌های ایران شکاف برداشته است. یک ویژگی جوانان قیام‌کننده، تهور و شجاعت آنهاست. حالا این آخوندها هستند که از ترس، به‌خود می‌لرزند...

سالروز آزادی آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانهای دیکتاتوری شاه – ۳۰ دی

30دیماه 1357: سالروز آزادی مسعود رجوی و آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانهای شاه


روز 30دیماه 1357گروه کثیری از مردم به‌ویژه دانشجویان و جوانان پرشور با تجمع در مقابل زندان قصر تهران، با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شده و تأکید کردند که تا آخرین زندانی سیاسی آزاد نشود، به تجمع خود ادامه خواهند داد.
در این روز آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم شاه به‌دست خلق قهرمان ایران آزاد شدند. مسعود رجوی، موسی خیابانی و اشرف رجوی از جمله این زندانیان آزاد شده بودند.
مسعود ساعتهایی قبل از آزادی، به‌عنوان نماینده زندانیان سیاسی، با هزاران تن از مردمی که جلوی درب زندان قصر برای آزادی آنان لحظه‌شماری می‌کردند سخن گفت.
مسعود رجوی، در حالی‌که با احساسات پرشور مردم روبه‌رو گشته بود، گفت: «آیا هیچ واژه‌یی هست که بشود با به‌زبان آوردنش از شما مردم تشکر کرد؟ به‌راستی که ما همه این آزادی را مدیون شما هستیم، نه شخص دیگری یا گروهی خاص».
ساعتهایی بعد، رژیم شاه که امواج انقلاب مردم ایران پایه و اساسش را لرزانده بود، در وحشت از مردم، مجبور شد در زندان قصر را باز کرده، تا آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندان آزاد شود. انبوه مردم گرد آمده در برابر زندان قصر، قهرمانان واقعی انقلاب ضدسلطنتی را در آغوش گرفته، با شور و احساسات پایان‌ناپذیر آزادی آنها را جشن گرفتند.
چهار روز بعد، در 4بهمن ماه 1357مسعود رجوی برای اولین بار پس از آزادی از زندان، در دانشگاه تهران حضور یافت و طی یک سخنرانی در مسجد دانشگاه تهران ابتدا از شهیدان راه آزادی تجلیل کرد و سپس ضمن ارائه گزارش کوتاهی از 14سال مبارزه و جانفشانی سازمان مجاهدین خلق ایران، در راه انقلاب و مردم، از‌ جمله درباره تهدیدها و نگرانیهای مجاهدین پیرامون توطئه‌های ارتجاعی و ضدانقلابی، سخنانی ایراد کرد.
لحظات آزادی از زندان از زبان مسعود رجوی در گفتگو با مصاحبه‌گر مجله آفریقا آسیا
«... داشتم از لحظات شادی‌آفرین می‌گفتم: مثلاً لحظه آزادی از زندان. در لحظات آزادی، جمعیت قابل توجهی در اطراف زندان قصر جمع شده بودند. آنها شعار می‌دادند و نام مرا فریاد می‌زدند، من هیچ نمی‌فهمیدم. آخر من‌ که کسی غیر از یک زندانی سیاسی، مثل بقیه زندانیان نبودم. مردم از خود بیخود شده بودند. رئیس زندان وحشت کرده بود.‌ از من خواست به پشت‌بام زندان بروم و با بلندگو به مردم بگویم که همه زندانیان آزاد خواهند شد. من که مات مانده بودم به پشت‌بام رفتم و مردم، سراپای مرا گلباران کردند. من علت این همه تشویق را می‌پرسیدم و فریادها با شکوه‌تر از قبل اوج می‌گرفت: «زنده‌باد مجاهدین». و من در آن حال فریاد می‌زدم: «زنده‌باد خلق».
وحشت مردم از این بود که در گیروداری که آن‌ روزها وجود داشت، به‌نحوی ما را از میان ببرند».
خاطراتی از زندان از زبان مسعود رجوی
«بعد از دستگیری و زدن و بستنها و کشتنهای آن ایام، نخستین محاکمات ما در بیدادگاههای شاه تمام شد. به خیلی از ما گفتند باید بنشینید و تا ابد حبس بکشید و بپوسید و لاشه بشوید. در آن شرایط وظیفه ما چه بود؟ اول با تعدادی از برادران نشستیم و به ارزیابی محیط جدیدمان (زندان) پرداختیم...

گرامیداشت ۳۰دی، سالروز آزادی آخرین دسته زندانیان سیاسی از زندانهای رژیم شاه توسط یکانهای شورشی قیام

جمعه، دی ۲۹، ۱۳۹۶

بروجردی از نزدیکان خامنه ای و در ارتباط مستمر با اسد و نصرالله و مزدوران رژیم در منطقه است.

قرار است روز سه شنبه ۳ بهمن (۲۳ ژانویه۲۰۱۸) علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فاشیسم دینی در کمیسیون خارجه پارلمان اروپا استماع شود. مجلس آخوندی جزیی از دستگاه نظام آخوندی است که همه اعضای آن از فیلتر اعتقاد قلبی و تعهد عملی به ولایت فقیه عبور کرده اند. بروجردی از باند خامنه ای و از نزدیکان شخص وی و در ارتباط مستمر با بشار اسد، حسن نصرالله و دیگر تروریستهای رژیم در منطقه است.
پذیرش کسی که در چهار دهه گذشته همواره نقش فعالی در سرکوب و صدور تروریسم داشته است، در پارلمان اروپا، به طور مطلق غیر قابل قبول است. مقاومت ایران خواستار لغو این دعوت، که در تعارض آشکار با ارزشهایی است که اتحادیه اروپا بر مبنای آن تشکیل شده و پارلمان اروپا از آن دفاع می‌کند می باشد. این پذیرش در حالی که مردم سراسر ایران خواستار سرنگونی این رژیم هستند و هزاران تن از قیام کنندگان زندانی و شماری از آنها زیر شکنجه کشته شده اند، لگدمال کردن ارزشهای حقوق بشری است و موجب تشجیع ملایان در شدت بخشیدن به سرکوب و شکنجه و اعدام می‌گردد.
هر گفتگویی با این رژیم بدون محکوم کردن علنی جنایتهای این رژیم و حمایت بی‌قید و شرط از قیام مردم ایران برای پایان دادن به استبداد دینی، از سوی آخوندهای حاکم، علیه مردم ایران به کار گرفته می‌شود.
طی دو هفته اول قیام سراسری، مردم در بیش از ۱۴۰شهر در سراسر ایران دست به تظاهرات زده و خواست خود برای سرنگونی رژیم را با شعارهایی همچون «مرگ بر خامنه ای» و «مرگ بر روحانی» به‌طور کامل بارز نمودند. آنها با شعارهایی همچون «نه به اصلاح طلب، نه به اصولگرا، دیگر تمام است ماجرا» به‌خوبی نشان دادند که هیچ تفاوتی بین دو جناح این رژیم قائل نبوده و خواستار سرنگونی تمامیت آن هستند. دست کم هشت هزار تن از تظاهر کنندگان دستگیر، شماری زیادی مفقود و شماری از آنان تحت شکنجه به قتل رسیدند. ۹۰درصد دستگیر شدگان را جوانان زیر ۲۵ سال و ۳۵در صد آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.
شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون خارجه
۲۹ دی ۱۳۹۶ (۱۹ ژانویه ۲۰۱۸)

گریه و شیون مادر بزرگ شهید قیام حسن ترکاشوند برسر مزار فرزند پرپر شده اش توسط جنایتکاران رژیم پلید آخوندی


گرامیداشت ۳۰ دی سالروز آزادی آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانهای رژیم شاه

سی دى سالروز آزادى مسعود رجوى از زندان شاه مبارك


 آیا هیچ واژه‌ یی هست که بشود با به‌ زبان آوردنش از شما مردم تشکرکرد؟ به ‌راستی که ما همه این آزادی را مدیون شما هستیم
خدا رحمتش كند حاج خليل الله رضايى (پدر رضايى هاى شهيد) تلفن زد، با همان لهجه خاص خودش گفت «حاج مانيان» زنگ زده و گفته امروز «بچه ها» ميان بيرون از زندان، پيام واضح بود، مسعود همراه با آخرين گروه زندانيان سياسى از زندان آزاد مى شد
در سال ۱۳۵۶ كه همراه با روشنفكران و مبارزان آن زمان (از جمله دكتر منوچهر هزارخانى) «كميته دفاع از زندانيان سياسى» را تأسيس كرده بوديم، نام مسعود رجوى همواره به عنوان يك زندانى كه جانش بيش از همه در معرض خطر است را بارها شنيده بودم
حاج محمود مانيان را هم خوب مى شناختم. از بازاريان جبهه ملى بود و ارتباطاتى هم با شاپور بختيار كه آن موقع نخست وزير بود، داشت
غروب رفتم جلوى زندان قصر، دير رسيدم، شلوغ بود، يك جورى خودم را رساندم نزديكتر. بالاى پشت بام، مسعود ايستاده بود و كنارش حاج مانيان كه مى خواست «تلاشهاى جبهه ملى» را باعث آزادى آخرين دسته زندانيان عنوان كند. مسعود ضمن اين كه مژده داد همه زندانيان آن شب آزاد خواهند شد از جمله گفت
"آیا هیچ واژه‌ یی هست که بشود با به‌ زبان آوردنش از شما مردم تشکرکرد؟ به ‌راستی که ما همه این آزادی را مدیون شما هستیم، نه شخص دیگری یا گروهی خاص
غرش «زندانى سياسى آزاد بايد گردد... آزادى زندانى سياسى» كه دو سال بود در سراسر ميهن طنين افكن شده بود، نتيجه داده بود. هيچ زندانيان سياسى ديگر در زندان نبود
بخشى از گزارش روزنامه كيهان اول بهمن ۱۳۵۷
«محوطۀ زندان تا پاسی از شب گذشته یکپارچه شور و هیجان بود. خویشان و بستگان، دوستان و آشنایان و رفقا، که همۀ روز و ساعاتی از شب را بی ‌تابانه انتظار کشیده بودند، با شعار "درود بر فدایی، سلام بر ‌مجاهد"، برای فرزندان پاک‌نهاد و آزادیخواه ملت آغوش گشودند و این در‌حالی بود که عدّۀ کثیری از خانواده ‌های زندانیان سیاسی در کانون وکلا هنوز به ‌تحصّن خود ادامه می‌ دادند و منتظر عزیزانشان بودند... باخوانده‌ شدن هر اسم، اجتماع چندین‌ هزار نفری مردم درود می ‌فرستادند و غریو شادی بود که بر‌ می‌ خاست… پس از آن برای این ‌که مردم از آزادی زندانیان سیاسی اطمینان حاصل کنند، یکی از زندانیان مستقیماً از پشت میکروفن با آنها صحبت کرد… مسعود رجوی درحالی‌ که با احساسات پرشور مردم رو به ‌رو گشته بود، گفت: "آیا هیچ واژه‌ یی هست که بشود با به‌ زبان آوردنش از شما مردم تشکرکرد؟ به ‌راستی که ما همه این آزادی را مدیون شما هستیم، نه شخص دیگری یا گروهی خاص". او سپس خاطرنشان ساخت که تمامی زندانیان آزادشده همین امشب آزاد خواهند شد
طاقت انتظار دیگر از همه سلب شده بود. ازدحام جمعیت در جلو در ورودی لحظه به ‌لحظه فشرده‌ تر می ‌شد. انگار مردم انتظار داشتند در بزرگ آهنی را از جا بکنند و به ‌عزیزان آن ‌سو بپیوندند…
حوالی ساعت۹ شب بود که اولین دستۀ آزادشدگان در زیر نور خیره‌کننده پروژکتورهای فیلمبرداران و عکاسان داخلی و خارجی از در زندان خارج شدند. جمعیت با آویختن حلقه ‌های گل به‌ گردنشان آنها را می ‌قاپیدند و بر‌ روی دوش خود می ‌بردند و شعار "درود بر ‌زندانی سیاسی" و "زندانی سیاسی، تو افتخار ملتی" را سر‌ می ‌دادند
آن شب نتوانستم مسعود را از نزديكتر ببينم
اولين ديدار ۱۲ روز بعد دست داد كه حكايتى جداگانه دارد
سی دى مبارك

وحشت آخوند علم‌الهدی از قیام سراسری و سرنگونی نظام

پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، وحشت‌زده از قیام، ناگزیر شد به زبان خود به این واقعیت که مردم تصاویر او را آتش زده و پایین کشیدند اذعان کند . این جنایتکار جنگی و پاسدار ولایت و خلافت خامنه‌ای، با دجالبازی مضحکی تلاش کرد تصاویر منحوس خودش و خلیفه ضدایرانی بالای سرش را زیر نام پرچم ایران پنهان کند و گفت: «ای کاش به جای پرچم، نه تصویر من، بلکه من را ده بار آتش می‌زدند».
سرکرده نیروی تروریستی قدس که نام منحوسش در لیستهای تروریستی بین‌المللی هست، در مورد لیست‌گذاری و تحریم آخوند صادق سردژخیم دستگاه قضایی خامنه‌ای گفت: قرار گرفتن نام رئیس قوه قضاییه در فهرست تحریمی آمریکا به سبب دفاع ایشان از نظام است. هم‌چنین هجمه‌هایی که نادانان در داخل و خارج به ایشان نیز می‌برند مؤید همین موضوع است

https://www.mojahedin.org/news/211132/