شنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۶

راهپیمایی عظیم کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به بی توجهی مسئولان به مطالباتشان



در کنار مردم سوریه باشیم در کنار #غوطه_شرقی

زنانی که مُهر «باطل شد» بر حجاب اجباری می زنند-زینت میرهاشمی

این روزها قوانین ارتجاعی رژیم توسط زنان شحاعی که دختران خیابان انقلاب نامیده می شوند در کف خیابان مُهر «باطل شد» می خورد.
در روز پنجشنبه ۳ اسفند یک دختر شجاع روسری بر دست توسط یک مزدور از روی سکو به پایین پرتاب شد. فحشهای رکیک این مزدور که یک زن معترض به حجاب اجباری را به پایین سکو پرت کرد همراه با ضرب و شتم و دستگیری وی، نه نشانه قدرت حکومت مردسالار که علامت عجز و ناتوانی خلیفه ارتجاع در مقابل مبارزه زنان است. نظامی که ستونهای آن با موهای یک زن بلرزد، پوسیده تر از آن است که دَم از قدرت و تسلط زند. 
دختری که روز چهارشنبه ۲ اسفند، روی سکوی مخابرات در تهران، روسری اش را بر چوب دار زده بود به درستی در برابر خشونت ماموران فریاد زد «جرم من چیست؟». جرم او هماوردی با قوانین ارتجاعی است که او را به بند کشیده است و همه چیز را بر او به دلیل جنسیت اش اجبار می کند. جرم او مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است. جرم او دفاع از زن بودن خود به عنوان یک انسان و نه به عنوان جنس دوم است.  
اما جرم دختران روسری بر دار، یکی از جرایم بسیار مهم و اساسی در قوانین جمهوری اسلامی و یکی از حرکتهای اعتراضی مسالمت آمیز بر اساس معیارهای جهانی حقوق بشر است. 
یادآوری قوانین مربوط به حجاب زنان توسط پلیس رژیم، بعد از انعکاس صحنه پرتاب دختر به زمین و خشم و تنفر مردمی از این عمل، بسیار مضحک است. پلیس روز آدینه ۴ اسفند، در مورد این خبر ضمن تایید آن اعلام کرد که: «تشویق مردم به نداشتن حجاب مشمول بند دوم ماده ۶۳۹ خواهد بود که یک تا ۱۰ سال حبس دارد و قابل تبدیل به مجازات جایگزین حبس نیست.». پلیس ولایت فقیه تازه دوریالی اش در مورد حرکت شجاعانه دختران خیابان انقلاب افتاده است و قانون را به رخ زنان می کشد. زنان ایران سالهاست که با قوانین زن ستیز رژیم آشنا هستند و همواره این قوانین را به چالش کشیده اند.
در رویدادی دیگر قرار است خانم نرگس حسینی، از معترضان به حجاب اجباری در بیدادگاههای ولی فقیه به اتهام «تشویق به فساد» محاکمه شود. حکومتی که پایوران آن از بالا تا پایین غرق در فساد و جنایت هستند، برای حفظ امنیت خود می خواهد با برگزاری بیدادگاهها اعتراض زنان را مهار کند. زیرا می داند که اگر این اعتراض گسترش پیدا کند و دامنه آن به هر کوی و 
بَرزَن و میدان کشیده شود، یکی از بنیادهای مهم استبداد دینی بر باد می رود.

جشن ملی چهارشنبه سوری، قیامی دیگر علیه دیکتاتوری آخوندی - فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور


هموطنان،
قیام آفرینان،
جوانان اشرف‌نشان،
جشن ملی چهارشنبه سوری؛ جشن آتش برای روشنایی و آزادی در ظلمت استبداد آخوندی فرا می‌رسد.
قیام ایران زمین، بار دیگر، شعله‌ور می‌شود. پرچمهای برافراشته کاوه‌های آهنگر و آتش‌افروز در هزار اشرف به اهتزار در می‌آید.
در جشن ملی چهارشنبه سوری؛ هر کوچه سنگری، هر خانه قلعه‌یی، و هر خیابان و هر کوی و برزن، میدانی برای کارزار آزادی است.
در جشن ملی چهارشنبه سوری؛ جوانان انقلابی و کانونهای شورشی، قیامی دیگر علیه دیکتاتوری آخوندی برپا می‌کنند. ایران را باید از ضحاک عمامه‌دار پس گرفت.
توفان قیام سرِ بازایستادن ندارد و تا سرنگونی فاشیسم دینی با شعارهای مرگ بر اصل ولایت فقیه به پیش می‌تازد.
بهار خجسته پیروزی در راه است. ایران‌زمین آزاد می‌شود.
شاه سلطان ولایت،آتش جواب آتش
مرگ بر خامنه‌ای روحانی-زنده باد ارتش آزادی
درود بر رجوی
ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور
2اسفند 1396

شعار علیه کارگزاران رژیم در جریان مسابقه فوتبال در مشهد

روز جمعه ۴ اسفند ۹۶تماشاچیان مسابقه فوتبال سیاه جامگان و سپاهان در ورزشگاه امام رضا در مشهد علیه کارگزاران رژیم شعار می‌دادند: مسئولان بی‌غیرت.

بیانیه رهبران فرانسه و آلمان در محکومیت حملات به شهروندان غیرنظامی در غوطه شرقی

به گزارش سایت کاخ الیزه رهبران دو کشور فرانسه و آلمان روز جمعه4اسفند 96 با صدور بیانیه‌یی حملات عمدی و کورکورانه بر علیه شهروندان غیرنظامی در غوطه شرقی را محکوم کردند.در قسمتی از این بیانیه آمده است” فرانسه و آلمان با قاطعیت تمام حملات عمدی و کورکورانه بر علیه شهروندان که بسیاری کودک می‌باشند و بر علیه زیرساختهای شهری و پزشکی را محکوم می‌کنند. این نقض آشکار پایه‌یی‌ترین قوانین حقوق انسان دوستانهٴ بین‌المللی می‌باشد.“
بر اساس گزارش سایت کاخ الیزه رهبران دو کشور همچنین در نامه‌یی به ولادمیر پوتین همتای روسی خود از وی خواستند تا از قطعنامه آتش‌بس و کمکهای انسانی که در حال حاضر در دست بررسی در شورای امنیت سازمان ملل است حمایت کرده و در این زمینه مسئولیتهای خود را به‌طور کامل به‌عهده بگیرد.

تعداد دستگیر شدگان دراویش به ۶۰۰ تن رسید


به گزارش دریافتی، تا روز جمعه ۴ اسفند ۹۶ تعداد دستگیر شدگان در ارتباط با درگیری روزهای اخیر دراویش در تهران با مأموران سرکوبگر انتظامی به بیش از ۶۰۰ تن رسید.بنا به این گزارش نیمی از دستگیر شدگان که به زندان تهران بزرگ منتقل شده اند را مردم عادی و تظاهرکنندگان و کسانی که علیه رژیم به پاخاسته بودند؛ تشکیل می دهند.غالب دستگیر شدگان جوان هستند. همچنین تعداد زخمی ها نیز زیاد گزارش شده است. دستگاه سرکوب آخوندی طی روزهای پنجشنبه و جمعه به بازجویی دستگیرشدگان در راهروهای بند مشغول هستند.

پنجمین روز اعتصاب پرسنل گروه ملی فولاد اهوازواعتصاب گسترده کارگران شرکت نیشکرهفت‌تپه وآغازاعتصاب عمومی دربانه و پیرانشه




از صبح امروز شنبه 5 اسفند 96 کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده به‌صورت گسترده دست به اعتصاب زدند و دست از کار کشیدند.
از صبح امروز شنبه 5اسفند صدها تن از کارگران و کارکنان گروه ملی فولاد اهواز پنجمین روز اعتصاب خود را با تجمع مقابل استانداری رژیم در این شهر شروع کردند.
کارگران شعار می‌دادند:«حساب ما پر نشه اهواز قیامت می‌شه» و یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم بکن» و «پول مارو دزدیدن دارن باهاش پز می‌دن».


به دنبال فراخوان قبلی امروز شنبه اعتصاب عمومی در بانه آغاز شد.به رغم اینکه رژیم آخوندی اعلام کرده بود که مرز با اقلیم کردستان روز دوشنبه باز خواهد شد تا بتواند با این ترفند از اعتصاب عمومی جلوگیری کند، اما مردم بانه از صبح امروز مغازه‌های خود را باز نکرده و دست به اعتصاب عمومی زدند.
رژیم آخوندی در هراس از گسترش اعتصاب؛ خودروهای آب‌پاش و صدها مزدور را وارد فرمانداری رژیم در بانه کرد ه است. این رژیم همچنین به گسیل مزدوران به نقاط مختلف شهر اقدام کرده است.
امروز شنبه مردم پیرانشهر نیز در پاسخ به فراخوان قبلی و همزمان با بازاریان بانه؛ در اعتراض به بسته بودن مرز با اقلیم کردستان که معیشت این مردم را دچار بحران کرده است، دست به اعتصاب عمومی زدند.

امام جمعه خامنه ای در شیراز: ردپای مجاهدین در پشت پرده حوادث خیابان پاسداران دیده می شود

آخوند اسداله ایمانی امام جمعه خامنه ای در خطبه های نمایش جمعه شیراز گفت: ظاهر این کار به نام دراویش بود اما روی دیگر سکه آن است که مجاهدین و دشمنان این مرز و بوم همیشه در پشت این حوادث حضور دارند. دست های خارجی پشت این حوادث است؛ افرادی که نمی خواهند کشور ما امنیت و آرامش داشته باشد.وی افزود: مسئولان نیز باید همه ابعاد این رویداد را برای مردم تبیین و نقش مجاهدین و آمریکا در این حوادث را بازگو کنند.

ممنوعیت نرم افزار رژیم توسط گوگل پس از افشاگری مقاومت

به‌دنبال افشاگری هفته گذشته دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن درباره اقدامات سایبری رژیم آخوندی علیه قیام‌کنندگان و انتشار کتاب «ایران: سرکوب سایبری، چگونه سپاه پاسداران جنگ سایبری را برای حفظ استبداد مذهبی بکار می گیرد؟»، شرکت گوگل یکی از نرم‌افزارهای جاسوسی رژیم به نام «تلگرام سیاه» را ممنوع و از سایت‌های خود حذف کرد.
فاکس نیوز روز دوم اسفند ۹۶ در این رابطه گزارش داد: فاکس‌نیوز به‌طور اختصاصی تأیید می‌کند که گوگل یکی از نرم‌افزارهای مورد حمایت (رژیم) ایران به‌نام «تلگرام سیاه» را بسته و سازنده آن‌را از پلاتفرم‌های گوگل منع کرده است. مقام‌های آمریکایی نسبت به جنگ سایبری (رژیم) ایران علیه ایالات متحده هشدار می‌دهند.
گزارشگر فاکس نیوز: این تازه‌ترین اقدام در حالی صورت گرفت که دولت و شرکت‌های آمریکایی به این تهدید در حال ظهور از سوی جمهوری اسلامی پاسخ می‌دهند. همین دیروز دادستان کل (آمریکا)، یک نیروی اقدام سایبری جدید را به‌راه انداخت که دشمنان خارجی جنایی را تعقیب خواهد کرد. گوگل، نرم‌افزار جاسوسی حکومت ایران را پس از آن ممنوع کرد که شورای ملی مقاومت ایران یک گزارش جدید هشداردهنده را منتشر ساخت. (این گزارش) فاش می‌کند که چه‌طور نیروهای نظامی (رژیم) ایران نرم‌افزارهای موبایل را دست‌کاری کرده تا هزاران تن از شهروندان این کشور را مورد مراقبت قرار دهند. آنها واحدی به‌نام سازمان اطلاعات و یک بخش ویژه برای جنگ سایبری دارند؛ این بخشی است که به جنگ سایبری علیه کشورهای غربی، و همچنین اخیراً علیه مردم (ایران) می‌پردازد
فاکس نیوز در ادامه افزود: در ماه دسامبر اعتراضات گسترده مردمی در( ایران) شروع شد و به سرعت به بسیاری از شهرهای اصلی ایران گسترش یافت. در روزهای بعد از آن، جامعه اطلاعاتی آمریکا به این موضوع مظنون شد که (رژیم) ایران از نرم‌افزار جاسوسی برای تعیین موقعیت و دستگیری معترضان استفاده می‌کند.
گزارشگر: در حالی که اغلب آمریکایی‌ها روی تهدید اتمی (رژیم) ایران متمرکز بوده‌اند، دولت ترامپ در پشت صحنه در مورد تهدید جنگ سایبری آن تحقیق کرده است. این تهدید جدید یک عامل جدید مد نظر رئیس‌جمهور است در حالی که او طی همین هفته‌های آتی تصمیم می‌گیرد، آیا توافق اتمی را بازتأیید کند یا خیر؟
https://www.hambastegimeli.com/…/73481-ممنوعیت-نرم%E2%80%8C…
ممنوعیت نرم افزار رژیم توسط گوگل پس از افشاگری مقاومت from Simay Azadi on Vimeo.

پیامد های فاجعه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج – بحران درونی نظام آخوندی

بیانیه عفو بین‌الملل خطاب به اجلاس سی و هفتمِ شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد

عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی خٍطاب به اجلاس سی و هفتمِ شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد ضمن تأکید بر لزوم تعیین گزارشگر ویژه جدیدی برای بررسی نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی، به دستگیریهای گسترده اخیر اشاره کرده و می‌نویسد: دستگیریهای خودسرانه انبوهی که بعد از اعتراضات سراسری دسامبر 2017 صورت گرفته است. استفاده مرگبار از سلاح توسط نیروهای امنیتی علیه اعتراض کنندگان که منجر به‌قتل بسیاری از آنها شده و شماری از جان باختنها در بازداشت، نگرانیها در رابطه با نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران را افزایش داده است.
این بیانیه با استناد به سخنان یک عضو مجلس رژیم مبنی بر دستگیری 4972نفر توسط نیروهای امنیتی رژیم می‌افزاید:‌ عفو بین‌الملل از ابعاد دستگیریها احساس خطر می‌کند و معتقد است که بسیاری از دستگیر ‌شدگان به‌خاطر اعتراض مسالمت‌آمیز هدف قرار گرفتند.
در این بیانیه همچنین آمده است: عفو بین‌الملل از ابعاد نقض متعدد حقوق‌بشر در ایران نگران است. مقامات رژیم ایران به استفاده از حکم اعدام در مورد نوجوان به‌نحوی شتابان ادامه داده‌اند؛ آنها آزادی بیان و اجتماعات را سرکوب کرده و احکام سنگین زندان علیه مدافعان حقوق‌بشر اعمال کرده‌اند. در زندانهای رژیم ایران شکنجه اعمال می‌شود و شلاق‌زدن و قطع اعضای بدن و مجازات‌های بی‌رحمانه، هم‌چنان اجرا می‌شوند.
رژیم ایران به استفاده از حکم اعدام تحت عناوین مبهمی مانند محارب یا مفسد فی الارض ادامه می‌دهد و افراد را به‌خاطر فعالیت برای کسب حق آزادی مذهب، به اعدام محکوم می‌کند».
عفو بین‌الملل در پایان بیانیه‌اش از شورای حقوق‌بشر مصرانه خواست، مأموریت گزارشگر ویژه در ایران را تجدید کند تا کار مهمی که تا این تاریخ انجام شده، ادامه یابد.
بیانیه عفو بین الملل خطاب به شورای حقوق بشر from Simay Azadi on Vimeo.

خبرگزاری سوئیس مخالفان به لغو سفر آوایی فراخوان می دهند – گفتگو با بهزاد نظیری

خبرگزاری سوئیس: «مخالفان (رژیم) ایران به لغو سفر علیرضا آوایی فراخوان می‌دهند
خبرگزاری سوئیس گزارش داد: «مخالفان (رژیم) ایران به لغو سفر علیرضا آوایی به ژنو فراخوان می‌دهند و می‌گویند که حضور او، به‌خاطر این‌که مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، «اهانتی» به شورای حقوق‌بشر خواهد بود.
در این گزارش آمده است: «قرار است وزیر جنجالی دادگستری (رژیم) ایران علیرضا آوایی روز سه‌شنبهٴ آینده در شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد در ژنو سخنرانی کند. او متهم است که از مسئولان قتل‌عام 1988در ایران است؛ او همچنین در لیست تحریم‌های مالی اعمال‌شده توسط سوئیس قرار دارد. سوئیس به‌طور معمول از اقدامات شورای امنیت ملل‌متحد پیروی می‌کند. اما در رابطه با (رژیم) ایران با تصمیمات اتحادیه اروپا نیز همراه است که علیرضا آوایی را در سال 2011 به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر در لیست تحریم‌های مالی خود قرار داد.
خبرگزاری فرانسه: خشم و اعتراض مخالفان رژیم ایران علیه سفر محتمل علیرضا آوایی به ژنو، وی متهم به ارتکاب جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷شده و به‌دلیل نقض حقوق‌بشر در لیست اتحادیه اروپا و سوئیس است.خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اعتراضها به سفر دژخیم علیرضا آوایی وزیر دادگستری آخوند روحانی به سوئیس برای شرکت در اجلاس حقوق‌بشر سازمان ملل، نوشت« معترضان خشم خود را از سفر وزیر دادگستری رژیم ایران در هفته آینده به ژنو نشان دادند. وی با وجودی که به‌خاطر نقض حقوق‌بشر با تحریمهای سوئیس و اتحادیه اروپا مواجه است می‌خواهد در نهاد حقوق‌بشری سازمان ملل سخنرانی کند».این خبرگزاری افزود: اتحادیه اروپا و سوئیس، تحریمهایی را علیه آوایی اعمال کرده‌اند و گفته‌اند که او دادستان سابق تهران و «مسئول نقض حقوق‌بشر و دستگیریهای خودسرانه و محروم‌کردن زندانیان از حقوقشان و افزایش اعدامها» بوده است.خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: به گفته اعضای اپوزیسیون ایران، او نقشی کلیدی در قتل‌عام سال 67 علیه زندانیان سیاسی ایفا کرده است.شاهین قبادی گفت: «اجازه دادن به آوایی برای سخنرانی در شورای حقوق‌بشر شرم‌آور و به سخره گرفتن سازمان ملل و مکانیزمهای حقوق‌بشری آن است».قبادی افزود: یک حرکت 
اعتراضی در مقابل مقرات اصلی سازمان ملل در ژنو در سه‌شنبه آینده که آوایی قرار است صحبت کند برنامه‌ریزی شده است.
مصاحبه با بهزاد نظیری در ارتباط با حضور دژخیم آوایی از عاملان قتل‌عام 67در ژنو
بهزاد نظیری:
با سلام به بینندگان عزیز سیمای آزادی همان‌طوریکه می‌دانید روال معمول این است که در روز افتتاحیه شورای حقوق‌بشر که هر سال در این موقع در ژنو تشکیل می‌شود مقاماتی از کشورها برای سخنرانی در روز افتتاحیه شرکت می‌کنند خوب این یک روال معمول سازمان ملل است ولی خوب در مورد این رژیم که هیچ چیزش با نورمها و قواعد بین‌المللی سازگار نیست نمایندگان جرم و جنایت خودش را به صحنه می‌فرستند و در این مورد هم وزیر جنایتکار دادگستری روحانی هست که جایگزین جلاد دیگری قبل از خودش پورمحمدی که هر دو عضو کمیسیون مرگ و همان کمیته‌های مأمور از طرف خمینی برای قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی بودند. موضوع قتل‌عام ۶۷هم همان‌طور که می‌دانید بعد از ثبت تاریخی در گزارش مرحوم عاصمه جهانگیر داشت وارد مدار جدیدی شد و دیگر در این مقطع همه دست‌اندرکاران در این جنایت بزرگ و فراموش ناشدنی در صورتی که قصد خروج از کشور کنند آرام و قراری نباید داشته باشند و نخواهند داشت و همه آنها لیست نزدیک به ۱۰۰نفر آنها از جمله خود آوایی که سوابقش کاملاً معلوم است چه در قتل‌عام ۶۷که به‌عنوان دادستان در کمیسیون مرگ در مشخصاً زندان یونسکو دزفول مسئول اعدام دسته‌دسته زندانیان حتی زندانیان نوجوان و کمتر از ۱۸سال در یک محوطه‌ای به نام حیاط خلوت زندان یونسکو بوده در گروه‌های دو سه نفره در آنجا اعدام می‌شدند و بعد از آن هم در مقطع قیامهای سال ۸۸باز هم در سرکوب و دستگیری و شکنجه تظاهر کنندگان شرکت داشته و از این بابت هم در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد هم در لیست مجازاتهای مالی دولت سوئیس به‌خاطر هم نقضهای حقوق‌بشر، دستگیریهای خودسرانه، انکار حقوق زندانیان افزایش اعدامها، این همه چیزهایی است که اسمش ثبت شده. از این بابت، این جنایتکار سزاوار آمدن به خارج از کشور نیست الا این‌که دستگیر شود و در مقابل دادگاه بین‌المللی قرار بگیرد چون شریک بوده در جنایت علیه بشریت. و به‌خصوص که الآن به‌عنوان وزیر دادگستری آخوند روحانی بایستی پاسخگوی تمام سرکوب وحشیانه تظاهرات مردمی و دستگیریهای گسترده اخیر بیش از ۸هزار تن از تظاهر کنندگان و قتل در زیر شکنجه تعدادی از آنها که بیشتر از ۱۰نفر شان ثبت شدند در این رابطه باشد. بنابراین الآن حتماً اطلاع دارید که نه تنها خبرگزاریها که به‌صورت گسترده به این موضوع پرداختند بلکه سازمانهای غیردولتی واکنش نشان داده‌اند و واکنشهای بیشتری هم نشان خواهند داد و هم افکار عمومی خارج از کشور و هم به‌خصوص اشرف‌نشانها با تظاهرات و اعتراضات خودشان استقبالی آن طور که شایسته این جنایتکار هست برایش تدارک دیده‌اند و خواهند نه فقط در این سفر این جانی مستحق دستگیری است و نه سخنرانی در مقابل سازمان ملل بلکه کیفر واقعی جنایاتی که آوایی و دیگر مقامات این رژیم در قتل‌عام ۶۷و بعد از آن مرتکب شدند توسط مردم قهرمان ایران و جوانان خیام آفرین داده خواهد شد که کیفر واقعی همان سرنگونی این رژیم جنایتکار هست و بعد هم محاکمه همه دست‌اندرکاران این جنایات بزرگ در مقابل عدالت مردم ایران.
https://news.mojahedin.org/i/مصاحبه-با-بهزاد-نظیری-در-ارتباط-با-حضور-دژخیم-آوایی-از-عاملان-قتل-عام-67-در-ژنو-فیلم
https://news.mojahedin.org/i/خشم-و-اعتراض-مخالفان-رژیم-ایران-علیه-سفر-محتمل-علیرضا-آوایی-به-ژنو-جنایت-علیه-بشریت-در-قتل-عام-۶۷
خبرگزاری سوئیس مخالفان به لغو سفر آوایی فراخوان می دهند – گفتگو با بهز from Simay Azadi on Vimeo.

فعاليت‌های کانونهای شورشی در میهن – ۳اسفند-۱۳۹۶ شعارنویسی و پیامهای کانونهای شورشی در شهرهای مختلف ایران

یک زن شجاع در بندرعباس بنر خامنه‌ای را در مقابل دادگستری رژیم در این شهر پاره کرد


سخنرانی‌های کنفرانس بین‌المللی در آستانهٴ روز جهانی زن در پاریس (قسمت آخر) + فیلم

«زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان»
کنفرانس بین‌المللی در آستانهٴ روز جهانی زن
اوا دوران راموس-نماینده پیشین پارلمان اسپانیا
اوا دوران راموس نماینده پیشین پارلمان اسپانیا در سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس، ضمن حمایت از زنان مبارز ایرانی که در جریان قیام مردم ایران علیه رژیم آخوندی فعالانه شرکت داشتند قیام مردم ایران را نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه رژیم آخوندی دانست و گفت
من مطمئن هستم که یک « قبل » و یک « بعد » در رابطه با تاریخ ایران وجود خواهد داشت. تاریخی که متأسفانه با خون ایرانیان شجاع نوشته شده است. ولی می‌دانیم که این قیام یک امید جدیدی است به سوی مسیری که چیز بسیار بزرگتری را محقق خواهد کرد. در این مسیر می‌خواهم به‌خاطر بیاورم یک مدافع حقوق‌بشر و حقوق مدنی را به نام مارتین لوتر کینگ که گفت: « آزادی هرگز به‌طور داوطلبانه توسط سرکوبگر به کسی داده نمی‌شود بلکه باید توسط سرکوب شده مطالبه شود ». بله این سالهای رنج و مشقت خانم رجوی، دارد به نقطه‌ای می‌رسید که آزادی را به دوستان ایرانی‌مان که این قدر در آرزوی آن هستند می‌رساند. و آنچه که این آزادی و دموکراسی به ما می‌گوید این است که باید کنار شما باشیم و تمام حمایت خود را از شما به‌عمل بیاوریم.
به همین دلیل خانم رجوی این یک افتخار است برای ما که بتوانیم به شما و جنبشی که شما نمایندگی می‌کنید نشانی را که توسط شورایی که من ریاست آن را بر عهده‌ دارم اعطا کنیم
شورای بین‌المللی حقوق‌بشر، آزادی و دموکراسی
متن را می‌خوانم. نشان اعلاء: به‌خاطر کار خستگی‌ناپذیر برای آزادی برای مردمش، فراخوان ایشان به شورای اروپا، به اتحادیه اروپا، و به کشورهای عضو آنها برای آزادی زندانیان تظاهراتهای اخیر و همچنین وظیفه ایجاد یک کمیسیون تحقیق در مورد ناپدید شدن ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸و این‌که مسئولان آن به‌خاطر جنایت علیه بشریت مورد مجازات قرار گیرند. این نشان، خانم رجوی، یک یادگاری است از تمام مردان و زنان ایران که جان خود را برای آزادی فدا کرده‌اند. همانند فاطمه مصباح که هنگام اعدام تنها ۱۳سال سن داشت و این فرصت را نیافت که آرزوهای خود را ببیند. ثریا ابوالفتحی که باردار بود وقتی توسط رژیم به‌قتل رسید و بسیاری دیگر که جان خود را برای این روز درخشانی که در حال به‌وقوع پیوستن است داده‌اند.همه آنهایی که امروز دیگر در بین ما در این جنبش نیستند. ولی آنها همگی حاضرند، در شما، و در شجاعت شما خانم رجوی. من می‌دانم که شما پیروز خواهید شد. لذا شما باید روی حمایت همه ایرانیان حساب کنید و این‌که ما هم هستیم و ما هم همانند شما آرزوی دیدن این آزادی را داریم. خیلی ممنون و شما همیشه حمایت ما را از اسپانیا خواهید داشت و بسیاری افرادی که امروز اینجا نیستند. ما از این آزادیها دفاع می‌کنیم و دفاع خواهیم کرد. برای خلقی که شایسته آن است. یعنی مردم ایران. خیلی ممنون
سناتور مارگاریتا دوران وادل-نماینده پیشین مجلس سنای اسپانیا
سناتور مارگاریتا دوران وادل عضو پیشین سنای اسپانیا سخنران دیگر این کنفرانس بین‌المللی بود. وی در سخنانش، همبستگی خود را با زنان بپاخاسته ایران ابراز کرد و گفت
وقتی مردم به خیابانها ریختند و فوراً خواهان تغییر و سرنگونی خامنه‌ای و روحانی شدند از همان روزی که فریاد آنها را شنیدیم، ما در غرب نمی‌توانیم چشممان را به این درخواستها ببندیم. مردم ایران، به‌ویژه زنان و جوانان، به ما می‌گویند: دیگر سیاست مماشات با رژیم کافی است؛ اروپا نمی‌تواند عقاید و ارزش‌های دموکراتیک خود را فراموش کند و باید به فراخوان مردم ایران بپیوندد؛ زیرا سرانجام و من معتقدم خیلی زود، تغییر به ایران هم خواهد رسید و ما نمی‌توانیم بگوییم که شنیدیم ولی گوش نکردیم
من از شما خانم رجوی متشکرم به‌خاطر فراخوان بسیار مهمتان برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی؛ و ما از فراخوان شما حمایت می‌کنیم برای تضمین آزادی بیان و تجمعات و توقف سرکوب زنان و حجاب اجباری. این خواست همه کسانی است که امشب اینجا حضور دارند
سناتور دوران وادل پس از اشاره به کارزار پیروزمند انتقال مجاهدان اشرفی از لیبرتی و نقش پیشتاز زنان مجاهد خلق، افزود:با ایستادن در کنار شما و اصول شما یعنی دموکراسی و انسانیت، ما هم می‌توانیم و باید نقش فعالی برای ایستادگی بر سر آن چه حق و عدالت است داشته باشیم
وی در ادامه گفت
امروز ما به‌عنوان خواهران شما اینجا هستیم، کسانی که شما همیشه می‌توانید روی آنها حساب کنید و ما می‌دانیم این افتخار ما است که با شما و جنبش شما باشیم.بله ما می‌گوییم: ما می‌توانیم و باید در این لحظات خطیر، ایرانی آزاد داشته باشیم. ما می‌توانیم و باید چشمان رهبران جهان را باز کنیم .تا در کنار شما بایستند و جنبش شما را به‌عنوان تنها اپوزیسیون مشروع علیه رژیم ایران به‌رسمیت 
...بشناسند. متشکرم

‌ زندانیان سیاسی زن آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در شرایط دشوار


زندانیان سیاسی زن گلرخ ایرایی و آتنا دائمی در یک اتاق تاریک و تنگ در زندان قرچک ورامین محبوس هستند در شرایطی که از ملاقات و تماس با خانواده محروم می باشند.
این را پدر زندانی سیاسی آتنا دائمی روز پنجشنبه ۳ اسفند در توئیتر خود اعلام کرد. آقای حسین دائمی اعلام کرد جان این زنان زندانی در خطر قرار دارد.
بنا به گفته آقای دائمی حال دخترش آتنا و گلرخ ایرایی که هنوز در اعتصاب غذا به سر می برد هیچ خوب نیست.
از روز اول اسفند به بهانه ورود زنان دراویش به زندان قرچک و بند قرنطینه، خانم دائمی و خانم ایرایی از امکان تماس تلفنی و هواخوری نیز محروم شده اند. آنها اجازه خرید از فروشگاه زندان را هم ندارند و شرایطشان مثل سلولهای انفرادی است. آنها همواره زیر نظر و کنترل سه زندانی قرار دارند.
شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه ای مورخ ۲ اسفند ۹۶ از عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق زنان خواست برای نجات جان دو زندانی اعتصابی خانم گلرخ ایرایی و آقاي سهیل عربی دست به اقدام فوری و مؤثر بزنند.
زندانی سیاسی سهیل عربی، به زندان «تهران بزرگ» که به زندان فشافویه نیز شهرت دارد تبعید شده است. وی پس از ۲۹روز اعتصاب غذا، در وضعیت وخيمي قرار دارد. حاجی مرادی دادیار اوین، اعلام کرده است که اگر سهیل عربی بمیرد هم به بیمارستان اعزام نخواهد شد.
http://women.ncr-iran.org/…/3930-ایران-%E2%80%8C-زندانیان-س…

شهرهای میهن – فعالیتهای کانونهای شورشی

سخنرانیهای کنفرانس بین‌المللی در آستانهٴ روز جهانی زن در پاریس(قسمت پنجم) + فیلم

قیام مردم ایران
فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام
کنفرانس با حضور مریم رجوی
شخصیت‌های سیاسی و قانونگذاران از 9کشور اروپایی
انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر
خانم انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر، در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس به‌مناسبت روز جهانی زن به قیام مردم ایران و زنان شرکت کننده در این قیام درود فرستاد و گفت جوانان ایران با شجاعت و از خود گذشتگی برای آزادی و دموکراسی در ایران به پاخاستند و تظاهرات و قیام آنها به سرعت در سراسر ایران گسترش یافت. وی با تأکید بر نقش زنان در قیام ایران افزود
در این تظاهرات زنان ایرانی در همه جا حضور داشتند. آنها که ۳۹سال است قربانی یک دیکتاتوری مذهبی و زن‌ستیزند حضور خود را به ثبت رساندند و فهمیدند که چیزی برای از دست دادن ندارند بلکه همه چیز برای به‌دست آوردن دارند. شجاعت و جسارت آنها از این جهت نمونه است که جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ اول آوریل ۱۹۷۹توسط روحانیانی که خواهان یک حکومت مذهبی هستند، برقرار شد، ۱۲۰۰۰۰زندانی سیاسی را اعدام کرد که ۳۰٪ آنها را زنان تشکیل می‌دادند، یعنی تعداد ۳۶۰۰۰زن. همچنین فراموش نکنیم که قبل از مرگش، خمینی شخصاً دستور اعدام ۳۰۰۰۰مخالف سیاسی را در سال ۱۹۸۸داده بود. انیسه بومدین همچنین با یادآوری مبارزات مردم و زنان الجزایری علیه بنیادگرایان این کشور که با حمایت رژیم آخوندی درصدد حاکم کردن حکومتی از نوع دیکتاتوری مذهبی آخوندی در الجزایر بودند مبارزه زنان پیشتاز مجاهد علیه بنیادگرایی تحت نام اسلام را مورد تقدیر قرار داد و گفت
امروز درود می‌فرستیم به زنان قهرمان ایرانی که علیه قشریگری مبارزه می‌کنند. روز ۲۷ژانویه اخیر سخنگوی سیاسی سپاه پاسداران اعلام کرد که ۸۰٪ افرادی که دستگیر شده‌اند زیر ۳۰سال سن دارند و تعدادی از آنها نیز زن هستند. عجب شکستی است برای حکومت آخوندها! چون با این اذعان آنها تلویحا به‌رسمیت می‌شناسند که جوانانی که در دوران خمینی به دنیا آمده‌اند و حکومتی جز دیکتاتوری مذهبی را ندیده‌اند، این حکومت را نفی می‌کنند و جان‌به‌لب شدنشان را به نمایش می‌گذارند، به‌رغم اشراف به این‌که جانشان به خطر می‌افتد یا ممکن است به زندان بیفتند. در این قیام برای آزادی و حاکمیت مردمی، کشورهای غربی نباید بار دیگر چشم و گوش خود را ببندند.آری! مریم ما با شما هستیم، همان‌طور که با همه خواهران ایرانیمان هستیم، در مبارز بی‌امانتان که می‌خواهد غل و زنجیرها را از دست و پای زن ایرانی باز کند. از حسن توجهتان ممنونم
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس، به شرکت‌کنندگان در قیام مردم ایران به‌ویژه زنان ایرانی که به‌طور گسترده‌یی در این قیام حضور دارند درود فرستاد و با تقبیح مماشات‌گران با رژیم آخوندی که تلاش می‌کنند واقعیت سرکوب مردم به‌ویژه زنان ایرانی توسط دیکتاتوری آخوندی را وارونه جلوه دهند بر حمایت از قیام مردم ایران به‌ویژه مبارزه زنان ایرانی علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی تأکید کرد. اینگرید بتانکور گفت مبارزه زنان در ایران 
مبارزه‌یی است برای آزادی و حقوق پایه‌یی و انسانی همه زنان و مردان. مبارزه‌یی است علیه بنیادگرایی و تحمیل و تبعیض و حجاب اجباری رژیم آخوندها و همچنین علیه همه سیاستهای این دیکتاتوری تروریستی و فعالیتهای رژیم برای دستیابی به سلاح هسته ای مبارزه زنان ایران نه تنها علیه حکومتی زن‌ستیز است، بلکه علیه حکومتی است جنایتکار و حمایت از زنان ایرانی به‌معنی مقابله با حکومتی فریبکار است که متحدانی را در کشورهای غربی خریده است
اینگرید بتانکور در پایان سخنان خود گفت
بنابراین از شما زنان و مردانی که با هم در اینجا گردهم آمده‌ایم می‌خواهم که قیام کنید. با من همراه شوید. بپا خیزید. قیام کنیم و همان حرکت آن زن ایرانی را که در میان دود گاز اشک‌آور به خود این جرأت را داد که در برابر دژخیمانش بایستد را تکرار کنیم و فریاد سر بیاوریم «مرگ بر دیکتاتور»،‌«زنده‌باد جمهوری آزاد ایران»، «درود بر مریم رجوی». متشکرم
سخنران دیگر کنفرانس زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان، که در آستانه روز جهانی زن در پاریس برگزار شد، خانم بوزنا کومینسکا عضو کمیسیون دفاع پارلمان لهستان بود. وی از جانب زنان لهستانی به به تمامی زنان در مقاومت ایران که علیه رژیم ددمنش و سرکوبگر آخوندها مبارزه می‌کنند و در ادامه سخنان خود گفت
بوزنا کومینسکا – نماینده پارلمان لهستان
من شکی ندارم که مقاومت ایران یک جنبش عمیقاً دموکراتیک است، زیرا که پرنسیپ‌های بنیادی در این جنبش، حقوق برابر زنان در تمامی جنبه‌های زندگی است. برای من خیلی مهم است که مبارزه زنان ایرانی توسط رئیس‌جمهور منتخب، مریم رجوی، رهبری می‌شود،
این باعث می‌شود که صف ما بیشتر متحد شود. هم‌اکنون خواهران شجاع ما و مردم ایران علیه آخوندهای بنیادگرا ایستاده‌اند. آنها خطر بزرگی را می‌پذیرند، ما نمیتوانیم و نباید خواهران خود را تنها بگذاریم در مسیر مبارزه‌شان علیه دیکتاتوری مذهبی، ما باید صدای آنها 
...باشیم.از همگی شما متشکرم