جمعه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۷

خشونت خانگی دلخراش علیه دختربچه ها در ماهشهر



کشف شکنجه سه کودک از جمله دو دختربچه توسط پدر و نامادری شان در شهرک طالقان ماهشهر باعث خشم و انزجار عمومی شد.سه کودک به نام های فاطمه ۱۲ ساله، ام‌البنین ۸ ساله و علی‌اکبر ۵ ساله توسط نامادری و پدر خود به وسیله چکش و میله داغ و دیگر وسایل مورد آزارهای جسمی و روحی قرار می گرفتند.
براساس اعلام مقامات رسمی پدر این سه کودک با حکم دادستانی بازداشت شد، اما نامادری که عامل اصلی شکنجه کودکان بوده با قید ضمانت آزاد شده است.شاهدانی که متوجه این شکنجه شده و آن را کشف کردند اظهار داشتند که این کودکان در حیاط پشتی خانه در گرما نگه داشته می شدند. دهان بچه ها را با چسب حرارتی می بستند. فاطمه ۱۲ ساله در حالی دستهایش به میله ای بسته شده بود و قادر به حرکت نبود توسط همسایه کشف شد. نامادری با تبر دست او را شکسته و با چکش دندانش را خرد کرده بود. وی نقاط مختلف بدن بچه ها را سوزانده بود. بچه ها در این مدت تنها به وسیله آفتابه آب می خوردند. (سایت حکومتی عصرایران – ۴ اردیبهشت ۹۷)
لایحه حمایت از کودکان در قبال خشونت ده سال است که در مجلس رژیم ملایان به حالت تعلیق مانده است

سه زن از جمله دو نوجوان در اثر خودکشی جان خود را از دست دادند

سه شنبه ۴ اردیبهشت۹۷ خانم هیرو صدقی، ۴۰ ساله و مادر دو فرزند، با پرتاب نمودن خود از طبقه سیزدهم یک آپارتمان در شهر تبریز به زندگی خود پایان داد.
روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷ در تربت حیدریه، زهره کرمانی خورشانه، یک دختر دانش آموز ۱۷ساله، بعد از اینکه از سوی مدیران مدرسه به خاطر ترک مدرسه در زنگ تفریح تهدید به اخراج شد، از ترس تنبیه پدر خود را حلق آویز کرد.
همزمان با این خبر فاش شد که یک دختر ۱۴ ساله به نام هستی ممشلی در شهر مینودشت در روز ۴ فروردین ۹۷ اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. هستی ممشلی دانش آموز پایه هشتم بود.
فشار و محدودیت های روز افزون بر زنان و دختران ایرانی، ایجاد موانع عدیده برای اشتغال و فعالیت های اجتماعی زنان، موجب افسردگی و ناامیدی و نرخ بالای خودکشی در میان آنها است. نرخ خودکشی زنان در ایران بالاترین در خاورمیانه 
است.

شهروند بهایی نازنین بنگاله ، به خاطر اعتقاداتش در دادگاه شیراز به ۵ سال حبس محکوم شد.

شهروند بهایی نازنین بنگاله به همراه پدرش نعمت الله بنگاله که در ۶ شهریور ۱۳۹۵ بازداشت شده و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شده بود، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در شعبه اول دادگاه شیراز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. محل سکونت این خانواده هنگام دستگیری همراه با خشونت مورد تفتیش قرار گرفت و به برخی وسایل منزل آسیب‌های جدی وارد شد.تحت حاکمیت رژیم ملایان در ایران، حقوق بنیادین بهائیان به طور سیستماتیک نقض می شود.

تایید حکم قصاص #محمد_ثلاث -صایش باشیم. حکم اعدام او باید لغو شود- روز جمعه 7 اردیبهشت 21 الی 23 به وقت ایران


تایید حکم قصاص #محمد_ثلاث علیرغم رد اتهامات از طرف متهم یعنی نزدیک شدن به آن چوبه های لعنتی، به آن مرگ دست ساز این جانیان
صایش باشیم. حکم اعدام او باید لغو شود
#SaveSalas
#نه_به_اعدام
روز جمعه 7 اردیبهشت 21 الی 23 به وقت ایران

اظهار نگرانی مهره های رژیم از اعتراضات کسبه و کولبران و تبدیل شدن آن به مشکلات امنیتی

یک عضو مجلس آخوندی در هراس از اعتراضات کسبه و کولبران به بستن مرزها گفت: ما نگرانیم که این گونه مسائل تبدیل به مشکلات امنیتی شود.عضو مجلس آخوندی از سردشت و پیرانشهر گفت:‌ دولت به صورت چکشی اقدام به بستن معابر مرزی کرده است و این باعث شده الان بین ۷۵تا۸۰هزار کولبر و ۶ الی ۷ میلیون کسبه شهرهای مرزی عملا بیکار شوند. اینگونه اقدامات، آجر کردن نان مردم است. وی تصریح کرد: مرزنشینان گاهی اوقات در ماه یکصدهزار تومان هم درآمد ندارند و معلوم نیست ۲۲۰هزار تومان عوارض خروج سنگین را باید از کجا بیاورد، ما از اینکه این گونه مسائل تبدیل به مشکلات امنیتی شود نگرانیم و‌ بارها در این زمینه هشدار دادیم.

استقرار نیروهای سرکوب در اطراف دبیرستانها در وحشت از خیزش جوانان میهن

در ادامه ابراز نگرانیهای مقامات حکومتی از خطر انباشت نارضایتی و اعتراضات جوانان، سرکرده نیروی انتظامی تهران اعلام کرد به طور دائم در اطراف دبیرستانها در تهران مأمور مستقر می‌کند.وی گفت: با اجرای این طرح با مزاحمین و تخلف در اطراف مدارس به شدت برخورد می‌شود.در همین حال، خبر خودکشی یک دختر دانش‌آموز در تربت حیدریه، خشم مردم این شهر را برانگیخته و گفته می‌شود علت این خودکشی محدودیتهای موجود در مدارس بوده است.

دیدار سران کره شمالی و جنوبی

به گزارش خبرگزاریهای بین المللی امروز جمعه 7 اردیبهشت 97 کیم جونگ اون، با پای پیاده از مرز دو کره گذشت و با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد.
پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی از کیم جونگ اون، نشست سران دو کره برگزارشد.
کیم جونگ اون پیش از آغاز مذاکرات مقامهای دو کشور گفت:‌ ما امروز در خط شروع تاریخی نو، صلح و رفاه در روابط بین دو کره هستیم.
کیم جونگ اون اولین رهبر کره شمالی است که از زمان توقف خصومتها در جنگ کره در سال ۱۹۵۳، به کره جنوبی سفر می‌کند.
جزییات دیدار سران کره شمالی و جنوبی
گزارش ها حاکی است رهبر کره شمالی از آمادگی خود برای گفتوگوهای صادقانه در خصوص مسایل جاری بین دو کره خبر داده و گفته نباید مانند گذشته ناکامیها در اجرای توافقها تکرار شود.در این نشست خواهر کیم جونگ اون نیز در کنار او بر سر میز مذاکره حضور داشت.
آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ کیم یو جونگ که پیشتر در جریان مسابقات المپیک به کره جنوبی سفر کرده بود، اکنون به یکی چهره مهم حکومت کره شمالی بدل شده است.
به گزارش خبرگزاریها نشست اول سران دو کره ساعت ۱۲ظهر به وقت محلی در روستای مرزی «پانمونجوم» پایان یافته و کیم جونگ اون به کره شمالی بازگشته است.
قرار است نشست دوم بعد از ظهر جمعه در یکی از روستاهای مرزی دو کره برگزار شود.
به گزارش آسوشیتدپرس، کره جنوبی گفته است، هدف این نشست پایان دادن به رویارویی بین دو کشور بر سر برنامه هسته ای کره شمالی است.
این در حالی است که بر اساس برآورد کارشناسان کره شمالی ۶۰بمب اتمی دارد.
استقبال دولت ترامپ از مواضع جدید کره شمالی
وزیر خارجه جدید آمریکا به تازگی در پیونگ یانگ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرده است
کیم جونگ اون قرار است با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دیدار کند اما تاریخ و مکان این دیدار هنوز مشخص نشده است. کمی پیش از دیدار سران دو کره، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید تصاویری از دیدار محرمانه اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه جدید آمریکا با کیم جونگ اون را در توییتر منتشر کرد.
تا قبل از اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای ملاقات با رئیس جمهوری کره جنوبی و دعوت از رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سال جاری، فعالیتهای هستهای و آزمایش‌های موشکی کره شمالی همراه با مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی باعث تیرگی کم سابقه روابط بین آنها شده بود.

یادواره شهیدان مجاهد خلق در شهر همایونشهر – شهیدان آزادی مردم ایران

اعتراض مغازه‌داران بازار روز در شهر دهدشت

روز جمعه هفتم اردیبهشت؛ مغازه‌داران بازار روز در شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به افزایش عوارض از سوی شهرداری رژیم تجمع کردند.

اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه بانه در سیزدهمین روز متوالی

بازاریان و کسبه بانه امروز جمعه 7 اردیبهشت وارد سیزدهمین روز اعتصاب خود شدند.این اعتصاب از روز ۲۶فروردین‌ماه در اعتراض به بستن مرز از سوی رژیم آخوندی و افزایش تعرفه گمرکی که منجر به گسترش شدید فقر و گرسنگی میان مردم شده؛ آغاز شده است.
اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه بانه در سیزدهمین روز متوالی from Simay Azadi on Vimeo.

تظاهرات هزاران تن از مردم کازرون+فیلم



بنا‌به گزارشهای دریافتی امروز جمعه 7اردیبهشت 97 هزاران تن از مردم کازرون در میدان اصلی این شهر تجمع کردند و برای اعتراض علیه طرح تقسیم شهر کازرون توسط رژیم، به طرف محل نماز جمعه راهپیمایی کردند.مردم کازرون بعد از رسیدن به محل مصلای این شهر شروع به شعار دادن علیه رژیم کردند. تجمع‌کنندگان خواستار حضور استاندار رژیم در کازرون جهت پاسخگویی به خواسته‌شان شدند.
تظاهرات هزاران تن از مردم کازرون from Simay Azadi on Vimeo.

#کارگرـبپاخیز 🚩کار کودک را متوقف کنید! #روز_جهانی_کارگر