چهارشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۷

گلرخ ایرایی پس از ۸۱ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد

زندانی سیاسی گلرخ ایرایی روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، پس از ۸۱ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
این خبر از سوی یک منبع مطلع منتشر شد که اعلام کرد خانم ایرایی در بیمارستان بقیه الله متعلق به سپاه پاسداران «به اعتصاب غذای خود پایان داد و خوراک خورد».
خانم ایرایی در حالی از زندان قرچک به بیمارستان منتقل شد که توان راه رفتن و بلند شدن از جای خود را نیز نداشت. وی از پذیرش سرم خودداری می کرد. مادر خانم ایرایی گفته بود هنگامی که در بیمارستان به ملاقات او رفته بودند «مردمک چشمانش تند و تند می‌چرخید و با تعجب به ما خیره شده بود و ما را در اولین دقایق ملاقات به یاد نمی‌آورد.»
خانم ایرایی، به همراه هم بندش آتنا دائمی، در تاریخ ۱۴ بهمن ۹۶ در اعتراض به تبعید غیرقانونی به زندان قرچک و نقض اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار بازگشت به بند زنان زندان اوین شدند.
عده ای از زندانیان سیاسی از جمله سعید شیرزاد، مجید اسدی، و آرش صادقی (همسر گلرخ ایرایی) و بیش از هزار فعال مدنی و مادران و خانواده های زندانیان سیاسی و شهدا از این زندانی خواسته بودند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
بسیاری از مجامع مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین الملل، زیرکمیته حقوق بشر پارلمان اروپا و کارشناسان سازمان ملل خواستار آزادی خانم ایرایی شده و اعلام کرده بودند که وی اصلاً نباید در زندان باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر