شنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۷

نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری به مناسبت اعدام زندانیان سیاسی کرد زانیار و لقمان مرادی

«حلقه‌ی عشق و شورش‌گری
در زندان هم‌سلولی و هم‌بندی یعنی عزیزترین عزیزان. یعنی کسی که بیشتر از هر کس یک زندانی بدان محتاج است. یعنی کسی که هم ساعات روز و چه‌بسا جزئیات زندگی‌ات را با او سهیم می‌شوی و وقتی از سه فرزند، سه دوست، و سه برادر مثل زانیار، لقمان و رامین صحبت می‌کنم، به‌ویژه لقمان و زانیار که ۱۰ سال را با آنها بوده‌ام، در غم و شادی، دادگاه و انفرادی، اضطراب و دلهره، کمبود و بحران، در همه‌ی شرایط زندان، و حال در فقدان آنها طی این چند روزه آن‌چنان فضای زندان سنگین و هوای سلول‌ها خفقان‌آور شده که از صدای هس‌هس نفس کشیدن خودم هم متنفر می‌شوم.
وقتی صدای قهقهه‌ی خنده‌ی زانیار را دیگر نمی‌شنوم،‌ شوخی‌های لقمان را در هر ترددش توی راهرو دیگر نمی‌بینم، وقتی شب می‌شود و دیگر نمی‌توانم به سلول‌های زانیار و لقمان سری بزنم و به خوردنی‌های آنها ناخنک بزنم، و خدایا! وقتی هنوز دمپایی‌های زانیار و لقمان جلوی سلول‌شان است ولی آنها دیگر آن‌جا نیستند، نه آنها، که گویی این منم که در زیر خروارها خاک مدفون می‌شوم.
ای کاش می‌توانستم قلبم را که به بزرگی چهل سال ستم و بی‌داد بر سینه‌ام سنگینی می‌کند، به یک‌باره برمی‌کندم و خون رگانم را قطره قطره می‌گریستم تا شاید قدری تسکین یابم و به تمام دنیا نشان می‌دادم که چگونه بهترین جوانان و عزیزانمان را به مسلخ می‌برند و بی‌رحمانه سلاخی می‌کنند و با چشمان بی‌روح و شیطانی‌شان به تماشای تاب خوردن اجساد بی‌جانشان می‌نشینند و آن را نمایش اقتدار نظام‌شان می‌خوانند و نعره می‌کشند که دوران بزن دررو تمام شده – یکی بزنند، ده تا می‌خورند – و با این فرمول وقتی یک ضربه از مردم غارت‌شده و به جان آمده در قالب یک اعتراض و اعتصاب دریافت می‌کنند، فورا ده تن از زندانیان اسیر را برای انتقام و ارعاب به دار می‌کشند و آنها را قاتل و جانی و مزدور می‌خوانند؛ ولی مردم ما فرزندان برومند خود را با ندای قلبشان باز می‌شناسند.
راستی اگر این سه جوان و مردان و زنانی از این دست با خون خود شب‌تیرگی‌ها را نمی‌شکافتند و یا اگر نبودند جوانان و مبارزانی (از زن و مرد) که طلسم این اقتدار جنایت‌کارانه را بشکنند، (هرچند به قیمت خون خود) ستم و بی‌داد بی‌تردید جاودانه می‌گشت و گمان بر این می‌شد که آزادی، عدالت و حقوق بشر را تنها باید زیر عبا و دم آخوند خاتمی و روحانی و امثالهم برای مردممان جست‌وجو کنیم و از ما و مردممان کاری برنمی‌آید …!!!
بیچاره کوردلان در توهم جاودانگی نمی‌دانند که حلقه‌ی کبود به جای مانده بر گردن‌های ستبرشان، حلقه‌ی عشق است به مردم‌شان و همچون حلقه‌ی خاری است بر سر عیسی مسیح …!!!
و همین حلقه‌ی کبود است که کانون حلقه‌های دیگر طغیان و شورش می‌گردد برای همه‌ی آزادی‌خواهان بر علیه همه‌ی انواع ستم و بیدادگری
سعید ماسوری / زندان گوهردشت کرج / ۲۱ شهریور ۱۳۹۷»

آخرین نامه رامین حسین پناهی که در تاریخ ۱۴فروردین همین سال نوشته بود

‌«به کسانی که دوستشان دارم»
زمانی به این فکر می‌کردم که این همه رنج و این همه ترس از کجا می‌آید و دلیل واقعی ظلمی که به خانوادهی من روا می‌رود چیست. امروز و همه‌ی روزها و لحظاتی تلخی که از همان نوجوانی تجربه کرده‌ام بیش از پیش، جواب روشن این سوالات را می‌دهند؛ همیشه دوست داشته‌ا‌یم با کسانی که می‌شناسیم، با همسایه‌ها، با افراد جامعه و مردمی که با آنها در مکانی که زندگی کرده‌ایم صمیمی باشیم و احساس نزدیکی کنیم و در خوشی و ناخوشی در کنار هم باشیم. امروز فکر می‌کنم این درسها را پیش از هر کسی از مادر و پدرم یاد گرفته‌ام. چرا باید کارگران اینگونه زندگی کنند؟ چرا باید کودکان کار کنند و رنج بکشند؟ چرا باید زنان و مادرانمان این همه رنج و مرارت تبعیض را تحمل کنند؟ چرا مکانی که در آن زندگی می‌کنیم و در آنجا بزرگ شده‌ایم آتش بگیرد و آلوده شود؟ و چرا نباید همه‌ی ما آزاد باشیم و در کنار هم آزادی را تجربه کنیم؟
کم نیستند کسانی که این سوالها را با صدای بلند کرده و به جرم‌های گوناگون محکوم شده‌اند: محاربه، ضد انقلاب، وابسته به گروه‌های تروریستی، شبکه‌های جاسوسی استکبار و عضویت در گروه‌های معاند. من هم یکی از همان کسانی هستم که در جستجوی جواب این سوالها بوده‌ام و تلاش کرده‌ام که برای تک تک سوالاتی که داشته‌ام پاسخی درخور بیابم از طریق دفاع از فعالیت مدنی و سیاسی، زیست محیطی، حقوق بشری، دفاع از حقوق کودکان، زنان و کارگران و تمامی کسانی که همدل و همدرد بوده‌ایم.
امروز بیش از هر روز دیگر از این صمیمیت و دوست‌داشتن و عشق به مردم لذت می‌برم و از اینکه در کنارشان هستم احساس غرور می‌کنم. اینکه لحظات سخت هشت سال و نیم حبس افشین را می‌بینم بغض گلویم را می‌گیرد اما با وجود اینکه انتظار حکم اعدام، لحظات دردآوریست اما ارزش و غرور ایستادن در کنار مردمی که آنها را دوست دارم، طبیعتی که در آن زندگی کرده‌ام و کارگرانی که با آنها کار کرده‌ام، از رنج این لحظات می‌کاهد و به من، افشین و خانواده‌ام غرور می‌بخشد. برایتان می‌نویسم.
رامین حسین پناهی
زندان مرکزی سنندج
سه شنبه، ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۷»

طنز -«آفساید» -برگرفته از پیک شادی



محکومیت ملاقات های مخفیانه جان کری با مقامات رژیم آخوندی توسط رئیس جمهور آمریکا

رئیس جمهور آمریکا طی پیامی ملاقاتهای مخفیانه جان کری وزیر خارجه آمریکا در دوران اوباما با مقامات رژیم آخوندی را محکوم کرد.
دونالد ترامپ اعلام کرد: جان کری ملاقات های غیر قانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته که تنها میتواند درخدمت تضعیف کار بزرگ ما و به ضرر مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته است منتظر به سر آمدن دوران دولت ترامپ باشید! آیا او تحت قانون ثبت عناصر خارجی ثبت نام شده است؟ این بد است!.
همزمان سارا پیلین کاندیدای معاون ریاست جمهوری در زمان مک کین در انتخابات سال ۱۳۸۳ جان کری وزیرخارجه سابق آمریکا را بخاطر ارتباطاتش با جواد ظریف، خائن خطاب کرد که قبول کرده است بطور مخفیانه با رژیم ایران برای کنار زدن ترامپ کار کند.
اشاره سارا پیلین به یک مصاحبه رادیویی جان کری بود که پذیرفته است ۳-۴ نوبت با جواد ظریف گفتگو داشته است
مایک پمپئو:‌ ملاقاتهای مخفیانه جان کری با بزرگترین کشور حامی تروریسم کاری ناشایست
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی دیدار غیر علنی جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا با ظریف وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی را ناشایست و بی‌سابقه خواند.
وی گفت این کار جان کری بدین معناست که وزیر خارجه سابق آمریکا با بزرگترین کشور حامی تروریسم گفتگو کرده است. وی بر لزوم برخورد با اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران تاکید کرد و گفت همین چند روز پیش بود که نیروهای وابسته به سپاه پاسداران به کنسولگری آمریکا در بصره آسیب زدند.

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران- فصل چهارم- مهارناپذیری اقتصاد در حال فروپاشی


وقتی که مقاومت جرم میشود؟


زلزله‌ زدگانی که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا سرپناهی داشته باشند

رئیس شورای قلابی شهر سرپل‌ذهاب به گوشه‌یی از درد و رنج و عذاب زلزله‌زدگان اعتراف کرد. او گفت: مردم نه پول دارند، نه سرپناه، نه بهداشت. از کمکهای وعده داده شده به آنها خبری نیست. بعضی‌ها حاضرند کلیه خود را بفروشند تا خانه‌شان را بالا ببرند.
مجتبی جاسمی رئیس شورای قلابی شهر سرپل‌ذهاب روز جمعه ۲۳شهریورماه از وضعیت اسفبار زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد و این که مردم این منطقه وضع روحی و روانی ناشایست و بسیار نامساعدی دارند.
به اعتراف خبرگزاری حکومتی ایلنا دلایل یکی دوتا نیستند. وقتی رئیس شورای شهر سرپل‌ذهاب مصایب را کنار هم ردیف می‌کند، تصویری فاجعه‌بار به دست می‌دهد؛ زلزله مدام تکرار می‌شود، مصالح گران است و خیلی‌ها فقط توانسته‌اند اسکلت خانه و کاشانه خود را بالا ببرند. ستادهایی که قرار بوده به مردم کمک کنند، آنها را تنها گذاشته‌اند. قرار بود به مردم آهن بدهند، که نداده‌اند. تعهداتی که نهادهای مسئول داده‌اند، محقق نشده است.
اکثر روستاهای سرپل‌ذهاب آب آشامیدنی ندارند. ۸۰درصد زیرساختهای شهری تخریب شده یا آسیب دیده است. تا اول مهر شاید چند مدرسه به شکل نمادین افتتاح شود. بقیه باید در کانکس دایر شوند. وضع بهداشت اصلاً مناسب نیست.
اجاره دو میلیون تومانی برای بیل مکانیکی
شهرداری پولی برای ارائه خدمات نمی‌دهد. امکانات شهرداری ناچیز و فرسوده است. مردم به هزینه خود آواربرداری کرده‌اند و اجاره دو میلیون تومانی برای بیل مکانیکی پرداخته‌اند. بنیاد مسکن باید این کار را انجام می‌داده که اعلام کرده نمی‌تواند. تنها ۲۰درصد مردم در خانه‌های خود زندگی می‌کنند. همان ۲۰درصد هم به‌خاطر تکرار زلزله ترجیح می‌دهند در کانکس زندگی کنند.
بهای خانه به‌شدت پایین آمده و خیلی‌ها مسکن خود را به قیمتی نازل فروخته‌اند و با پولش در کرمانشاه سرپناهی رهن کرده‌اند. بسیاری از مستاجران که قرار بوده، زمین تحویل بگیرند هم‌چنان بدون زمین هستند. به این همه مشکلات بیکاری جوانان در شهرستان سرپل‌ذهاب را هم باید اضافه کرد. یکی از محروم‌ترین نقاط ایران.
اعتراف فرهاد تجری، نماینده رژیم از کرمانشاه وجه دیگری از مصایب مردم زلزله‌زده را به نمایش می‌گذارد و این‌که اساساً روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده متوقف شده است.
کرمانشاه علاوه بر زمین‌لرزه آهن لرزه هم دارد
او گفته است: «کرمانشاه علاوه بر این‌که زمین‌لرزه دارد آهنلرزه هم دارد» او از عدم توجه مسئولان وزرات صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن در تأمین آهن‌آلات شکوه کرده و گفته: «خروجی تقریباً صفر است» و به‌دلیل نبود آهن آلات در منطقه «روند بازسازی با رکود مواجه و متوقف شده است.»
وی می‌گوید: «مسئولان بنیاد مسکن و وزراتخانه‌ها خصوصاً صنعت، معدن و تجارت از نجابت مردم در حال سوءاستفاده هستند.»
تجری اضافه می‌کند: «امروز اکثریت مردم به جهت نبود آهن‌آلات برای بازسازی خانه‌های خود سرگردان هستند و روند بازسازی کاملاًً متوقف شده است.»
بیشتر بخوانید:

دستگیری دلال ایران در استرالیا بدرخواست آمریکا بدلیل تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم ایران

یکی از دلالان حکومت آخوندی در استرالیا به‌خاطر تهیه تجهیزات نظامی برای رژیم، به درخواست دولت آمریکا برای استرداد او، دستگیر شد.
به گزارش رسانه‌های استرالیا، وی که رضا دهباشی کیوی نام دارد، در سال ۲۰۰۸ و در حالی که در ایران به‌سر می‌برده، قطعات الکترونیک مورد استفاده در رادارهای نظامی را از آمریکا برای رژیم خریداری کرده است.
این تجهیزات می‌تواند برای شناسایی هواپیما یا موشک‌های رادارگریز مورد استفاده قرار گیرد.
رسانه‌های استرالیا هم‌چنین گزارش کردند که درخواست آزادی او به قید وثیقه رد شد، چرا که آمریکا به‌خاطر هشت مورد اتهام، در پی استرداد این فرد است. او پس از محاکمه، می‌تواند به ۲۰ سال زندان محکوم شود.
دستگیری دلال ایران در استرالیا بدرخواست آمریکا بدلیل تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم ایران from Simay Azadi on Vimeo.

به یاد رضا اوتادی که فریادی شد علیه ظلمت دیکتاتوری – ۲۳شهریور۱۳۹۷

 نگاهی به گوشه هایی از زندگی شهید راه آزادی رضا اوتادی 


کنگره آمریکا: رژیم ایران باید از سیستم مالی جهانی قطع شود؛ جلسه استماع

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست اد رویس، دوتن از مقامهای ارشد وزارت خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا شهادت دادند.
اد رویس: من نمی‌توانم بفهمم که چرا علیه نهادهای روسی که حمایت مادی از ماهان ایر رژیم ایران به‌عمل می‌آورند اقدامی صورت نگرفته است. این هواپیمایی تحریم شده رژیم ایران تسلیحات و نیرو به سوریه منتقل می‌کند ولی هنوز به سنت‌پترزبورگ و مسکو پرواز دارد. ما اشخاص و شرکتهای روسی که از ماهان ایر حمایت می‌کنند را باید در لیست تحریمها قرار دهیم. در ماه‌های آتی کمیته ما به کار با دولت بر سر این موضوع و دیگر تحریم‌ها ادامه خواهد داد.
نقش تحریمها و مجازاتها در تغییر رفتار رژیم ایران
مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: رژیم شرور دیگری که تحریمها و مجازاتها نقش کلیدی در تغییر رفتار آن دارد، ایران است. تحریم‌ها علیه رژیم ایران،این کشور را از سیستم اقتصاد جهانی قطع و فلج کرده است. در ۱۸اردیبهشت رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد آمریکا به شرکت در توافق برجام که نواقص دارد ادامه نخواهد داد. وزیر پمپئو یک گروه کاری برای ایران ایجاد کرده و ۱۲تغییر مشخص در رفتار ایران را نام برده که در شهادت من برای این استماع آورده شده است. تیم‌هایی از وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری حالا به ۳۰کشور در سراسر جهان سفر کرده‌اند و با شرکاء و متحدانمان بر سر یک استراتژی جدید برای مقابله با ایران گفتگو کرده‌اند. رژیم ایران باید انتخاب کند. یا به پای میز مذاکره بیاید تا این مسائل را به‌صورت دیپلماتیک حل و فصل کند و یا با فشار اقتصادی بی‌امان روبه‌رو شود. تنها زمانی که ما تغییرات مطلوب بنیادین را مشاهده کنیم، کاهش فشار تحریم‌ها را مد نظر قرار خواهیم داد.
رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است
مارشال بیلینگسلی Marshall Billingslea، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا: هر یک از کشورهای ایران، کره‌شمالی و روسیه چالش منحصر به‌فرد خود را برای آمریکا، متحدان ما و نظم جهانی دارد، اما برخی موارد مشترک هست که این ۳را بهم پیوند می‌دهد. ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است. و آنها به تأمین مالی گروه‌هایی هم‌چون حزب‌الله، حماس و پول دادن به رژیم سوریه که مردمش را قتل‌عام می‌کند، ادامه می‌دهند، در عین این‌که برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهند و بی‌ثباتی منطقه‌یی ایجاد می‌کنند. روسیه از طرف دیگر تسلیحات و سلاحهای دفاعی به ایران می‌دهد و حمایت زیادی از رژیم سوریه به‌عمل می‌آورد که به اسد اجازه هدف قرار دادن بیرحمانه مردمش را می‌دهد...
آقای رئیس شما در اظهارات‌تان به ماهان ایر اشاره کردید و من کاملاًً با شما موافق هستم. فقط ماهان نیست ولی ماهان شرکت هوایی اصلی نیروی قدس است. آنها سلاح، پول و شبه‌نظامیان خارجی را جابه‌جا می‌کنند.
الیوت انگل: اگر هر یک از خریداران عمده نفت ایران که چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی و اروپاست حاضر به کاهش شدید خرید خود نشوند آیا ما واقعاً آماده‌ایم که بانکهای آنها را از سیستم بانک جهانی قطع کنیم که مجازات اینکار تحت تحریم‌های آمریکاست؟.. و سؤال من این است که اینکار چگونه به هدف مهار ایران کمک خواهد کرد و روی روابط ما با این کشورها چه تأثیری خواهد گذاشت که برخی از آنها دوستان ما هستند؟

کنفرانس وضعیت حقوق‌بشر در ایران، ۳۰سال بعد از قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷

ژنو - مقر اروپایی ملل متحد
کنفرانس وضعیت حقوق‌بشر در ایران
سی سال پس از قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷
به‌دعوت سازمانهای غیردولتی با رتبه مشورتی ملل متحد
با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و حقوقی و مدافعان حقوق بشر
۲۳شهریور ۱۳۹۷
هم‌زمان با سی ونهمین اجلاس جاری شورای حقوق‌بشر در مقر اروپایی ملل متحد، روز جمعه ۲۳شهریور ۹۷، کنفرانسی در ژنو به‌دعوت ۵سازمان حقوق‌بشری دارای رتبه مشورتی سازمان ملل تحت عنوان وضعیت حقوق‌بشر در ایران، سی سال بعد از قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و حقوقی و مدافعان حقوق‌بشر از کشورهای مختلف برگزار شد. در این کنفرانس که به‌دعوت فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران)، حزب رادیکال فراملیتی، جنبش ضدنژادپرستی و برای دوستی بین خلق‌ها (مراپ)، انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان و انجمن بین‌المللی 
:توسعه آموزش برگزار شده بود و مدیریت آن‌را دکتر حنیفه خیری برعهده داشت، سخنرانان عبارت بودند از
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
ژیلبر میتران رئیس فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران
دکتر خوان گارسه –وکیل سرشناس در امر پیگیری مسئولان جنایت علیه بشریت
لورانس فلمن ریِل عضو پارلمان فدرال سوئیس
دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت
الیزابتا زامپاروتی نایب‌رئیس انجمن به قابیل دست نزنید
و طاهر بومدرا و سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت
سخنرانان کنفرانس در مقر ملل‌متحد در ژنو ضمن محکوم‌ کردن جنایات حکومت آخوندی در داخل کشور، از جمله اعدام زندانیان سیاسی و اعمال سرکوبگرانه آن علیه قیام‌کنندگان بر لزوم اتخاذ سیاستی قاطع در قبال این رژیم فراخوان دادند
ژیلبر میتران در سخنانش درباره قیام مردم ایران، گفت: ما شاهد آن هستیم که مردم ایران در بسیاری از شهرها بپا خاسته‌اند... آما آنها به‌نحو خشونت‌باری توسط آخوندها سرکوب می‌شوند
اینگرید بتانکور در سخنان خود درباره توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس، گفت: سرویس‌های امنیتی اروپا توطئه برای بمب‌گذاری در گردهمایی (ایران آزاد) را فاش کردند؛ جالب این‌که یک دیپلمات رژیم ایران هم دستگیر شد و لذا این رژیم نمی‌تواند مدعی بشود که دستی در این توطئه نداشته است
لورانس فلمن ریل در بخشی از سخنانش گفت: می‌خواهم به مجاهدین و به خانم رجوی درود بفرستم که به‌طور وقفه‌ناپذیر برای تحقق یک جامعه واقعاً دموکراتیک در ایران مبارزه می‌کنند
دکتر آلخو ویدال کوادراس تأکید کرد: ضروری است که شورای امنیت پرونده (قتل‌عام ۶۷) را به دادگاه بین‌المللی ارجاع 
بدهد... ما در اروپا باید در کنار مردم ایران قرار بگیریم

ژنو - شورای حقوق‌ بشر ملل متحد؛ فراخوان به حسابرسی از رژیم ایران

محکومیت اعدام سه زندانی سیاسی کرد توسط رژیم آخوندی، فراخوان به حسابرسی از رژیم به‌خاطر موج اعدامها و قتل‌عام ۶۷
سی ونهمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد از روز دهم سپتامبر، نوزدهم شهریور در مقر اروپایی ملل ‌متحد در ژنو با سخنرانی خانم میشل باشله، کمیسر عالی جدید حقوق‌بشر سازمان ملل و رئیس‌جمهور پیشین شیلی آغاز شد.
خانم میشل باشله در سخنرانی خود گزارشی پیرامون وضعیت حقوق‌بشر در جهان ارائه کرد. کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در این سخنرانی، به وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها پرداخت و ضمن آن، دستگیریها و بدرفتاریها با زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر در زندانهای دیکتاتوری آخوندی را محکوم کرد.
کنفرانس وضعیت حقوق‌بشر در ایران، ۳۰سال بعد از قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷
نامه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کرد
میشل باشله اعدام جنایتکارانه سه زندانی سیاسی کرد را محکوم کرد
وی خواستار توقف اعدام نوجوانان زیر ۱۸سال توسط رژیم آخوندی شد. خانم میشل باشله همچنین خواستار آزادی همه کسانی شد که به‌خاطر استفاده از حق آزادی بیان به زندان افتاده‌اند.
کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در این سخنرانی، که در سایت سازمان اعدام جنایتکارانه سه زندانی سیاسی کرد را محکوم کرد و گفت: « من عمیقاً نسبت به اعدام سه زندانی کرد ایرانی در هفته گذشته متأسفم؛ (این اعدام‌ها) به‌رغم نگرانی‌های جدی مطرح‌شده توسط گزارشگران ویژه... به اجرا درآمد که (گفته بودند آنها) از محاکمه عادلانه برخوردار نشده‌ و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند».
فراخوان به حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷
در دومین روز اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد در ژنو در روز سه‌شنبه ۱۱سپتامبر، نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان طی سخنانی در حضور کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، اعدام سه زندانی سیاسی کرد توسط دژخیمان خامنه‌ای را محکوم کرد و به حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷ فراخوان داد.
میشل باشله: من از اعدام سه زندانی ایرانی کرد عمیقاً منزجر شدم
رامین حسین پناهی؛ زانیار و لقمان مرادی سرود خوانان پای چوبه‌دار رفتند
سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان
متشکرم آقای رئیس، تشکر از خانم باشله به‌خاطر حضورتان. انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان، به کمیسر عالی جدید حقوق‌بشر سازمان ملل خانم میشل باشله خوشآمد می‌گوید و از او تشکر می‌کند بابت اظهار تأسف عمیقش در سخنرانی افتتاحیه سی ونهمین اجلاس شورای حقوق‌بشر به‌خاطر اعدام سه زندانی سیاسی جوان کرد در ۸سپتامبر در ایران، رامین حسین پناهی ۲۴ساله، لقمان مرادی ۳۲ساله و زانیار مرادی ۳۰ساله که پیکرهایشان هنوز به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده و در یک مکان نامعلوم دفن شد.
این حلق‌آویزها که به‌شدت مردم ایران را به خشم آورد، بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی هیچ توجهی برای بالاترین ارگانها و سازمانهای بین‌المللی قائل نیست و فراخوانهای آنها را برای لغو این اعدامها نادیده گرفته است.
اعدام سه زندانی سیاسی کرد همزمان با سی‌امین سالگرد قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷
این اعدامها دقیقاً در سی‌امین سالگرد قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷ در ایران صورت گرفت که فقدان واکنش جامعه جهانی در برابر آن، مصونیت مقامات (رژیم) را تقویت کرد و سبب ترغیب آنها به ادامهٔ جنایات خود به‌مدت ۴۰سال در ایران شد، بدون آن‌که به ارگانهای بین‌المللی حساب پس بدهند.
با تشکر مجدد از خانم باشله به‌خاطر توجه وی به این موضوع تأسف‌بار، انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان وی را فرامی‌خواند که اقدامات جدی جهت پایان دادن به مصونیت مسئولان این قتل‌عام‌ها در ایران به‌عمل آورد. از شما متشکرم.
ژنو – اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد سخنرانی نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان from Simay Azadi on Vimeo.

جمعه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۷

کنفرانس وضعیت حقوق بشر در ایران -جمعه ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ ـ ۲۳ شهریور۹۷




کنفرانس وضعیت حقوق بشر در ایران
گزارش لحظه به لحظه در کانال تلگرام و توئيتر جنبش دادخواهی
massacre_67@
جمعه ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ ـ ۲۳ شهریور ۹۷
ساعت ۱۵۰۰ به وقت اروپا و ۱۷۳۰ به وقت ایران


The #HumanRights situation in #Iran.
30 Years after the Massacare of Political Prisoners (1988 - 2018)
#1988Massacre
Friday, September 14 - 2018
time: 1500pm CET
follow: @4FreedominIran