شنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۹۶

طاهره ریاحی، خبرنگاری در چهارمين ماه بلاتكليفي در اوين


طاهره ریاحی، خبرنگار خبرگزاری حكومتي برنا، از دی‌ماه سال گذشته به‌صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری شده و كماكان در حبس است
در آخرین هفته سال ۱۳۹۵ نيز مسئولین قضایی علیرغم تعیین و تودیع وثیقه براي وي، از آزادیش خودداری کردند.
طاهره ریاحی، هفتم دی‌ماه از سوی مأموران اطلاعات بازداشت و به سلول انفرادی ۲۰۹ منتقل شد. اتهام او تبلیغ علیه نظام عنوان شده استhttp://women.ncr-iran.org/…/اخبار-زن…/2939-ايران-طاهره-ریاحی،-خبرنگاری-در-چهارمين-ماه-بلاتكليفي-در-اوين

عضو مجلس آخوندی: اندوخته آبی کشور تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد

یک عضو مجلس ارتجاع نسبت به وضعیت منابع آبی هشدار داد و گفت اندوخته آبی کشور تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد
فریده اولادقباد در تذکری در جلسه علنی مجلس ارتجاع اعتراف کرد: وضعیت منابع آبی کشور به حالت تنش آبی رسیده و در برخی موارد بحرانی شده است.
وی افزود: در رتبه‌بندی مدیریت منابع آب، ایران رتبه ۱۳۲ از ۱۳۳ کشور را دارد و با چنین روندی اندوخته آبی ما تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد. همچنین سالانه ۱۰ دشت آبی کشور دچار بحران می‌شود و روستاها عملاً خالی از سکنه خواهند شد.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان فرونشست زمین ۳۲ سانت است که در جنوب تهران این فرونشست به ۳۶ سانتیمتر رسیده است
وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی روز سه‌شنبه پنجم مرداد سال گدشته نسبت به بحران آب و اعتراضات مردمی در این رابطه ابراز نگرانی کرد و گفت: «برخی کارشناسان معتقدند ایران در آستانه آغاز جنگ بر سر آب قرار دارد
چیت چیان که در جمع عوامل رژیم و در کنفرانس موسوم به ملی اقتصادی آب سخنرانی می‌کرد نسبت به‌وقوع درگیری به‌دلیل بحران آب هشدار داد و گفت: ایران سالهاست که با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند. از زمستان سال گذشته بارها دستگاههای مسئول از احتمال وقوع تنش آبی در کشور خبر دادند
وی افزود: وضعیت بحران آب باعث شده است که درگیریها بر سر انتقال آب در مناطق مختلف کشور رخ دهد. آخرین این درگیریها در بلداجی رخ داد شهری در چهار محال بختیاری که مخالفان انتقاد آب آن با پلیس درگیر شدند. برخی کارشناسان معتقدند ایران در آستانه آغاز جنگ بر سر آب قرار دارد
وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی با اشاره به این‌که بحران آب در ایران کماکان ادامه دارد گفت:ناچاریم در میزان مصرف آب تجدید نظر کنیم، زیرا ادامه وضعیت موجود حیات انسان و ادامه تمدن ایرانی را مورد تهدید قرار می‌دهد.
خاطرنشان می‌شود روز سه‌شنبه ۲۹ تیر سال گذشته مردم بلداجی در اعتراض به آغاز عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب به کارخانه فولاد سفید دشت تظاهرات گسترده‌یی برپا کردند و با پاسداران جنایتکار درگیر شدند. در جریان این درگیری صادق نادری با گلوله ساچمه‌یی هدف قرار گرفت و جان باخت. به گفته مردم حاضر در صحنه، شلیک از طریق هلیکوپتر صورت گرفت. تظاهر کنندگان در این درگیری ساختمان دادگاه بلداجی را به آتش کشیدند و چند مأمور انتظامی را گوشمالی داده و زخمی‌کردند
http://www.hambastegimeli.com/…/68987-عضو-مجلس-آخوندی-اندوخ…

تظاهرات مردم ترکیه مقابل سفارت رژیم آخوندی در آنکارا

جمع بزرگی از مردم ترکیه روز جمعه ۱۸ فروردین با تجمع و تظاهرات در مقابل سفارت رژیم آخوندی در آنکارا اعتراض خود نسبت به دخالتهای رژیم در کشتار مردم بیگناه سوریه را اعلام کردند
تظاهر کنندگان که شعارهایی علیه رژیم آخوندی، روسیه و اسد بر تن داشتند با حمل تابوت های سمبلیک که نشان از کشتار مردم بیگناه سوریه به دست رژیم آخوندی است، جنایات اسد و حامیانش در حمله شیمیایی به مردم سوریه را محکوم کرده و خواستار پایان این حمایتها شدند
تظاهر کنندگان در انتها، نماز میت به نیابت از جان باختگان اخیر در ادلب سوریه اقامه کردند
http://www.hambastegimeli.com/…/68981-تظاهرات-مردم-ترکیه-مق…
تظاهرات مردم ترکیه مقابل سفارت رژیم در اعتراض به کشتار در سوریه from Simay Azadi on Vimeo.

واکنشهای هراسان رژیم آخوندی از تهاجم موشکی آمریکا به سوریه

امام جمعه خامنه‌ای در تهران، آخوند امامی کاشانی، با ترس و وحشت از حمله‌های موشکی آمریکا به پایگاه هوایی دیکتاتور سوریه به‌خاطر جنایت شیمیایی بشار اسد، به سوز و گداز و توجیه تراشی در مورد جنایت شیمیایی این متحد خامنه‌ای پرداخت و گفت:
کشوری که در چنین شرایط و دنیایی است که الآن ما می‌بینیم کشوری که دنیا این‌چنین الآن باید گفت دیوانه است این آمریکا این جنایات این حمله‌های موشکی که مرتب هست و امروز هم بوده در سوریه و اون اسلحه‌ها و سلاح های شیمیایی که در اختیار تروریستها می‌گذارند در سوریه می‌گذارند ارتش سوریه به تروریستها حمله میکنه بعد این حمله اصابت میکنه به همون بساط که خود اونها دست تروریستها دادند شیمیایی اینها صداشون بلند میشه سازمان ملل صدایش بلند میشه همه داد می‌زنند فریادشون میگند که شیمیایی زد سوریه.
پس از حمله‌ موشکی آمریکا به پایگاه هوایی بشار اسد که حمله‌ جنایتکارانه شیمیایی با پرواز از آن صورت گرفته بود، شاهد واکنش سراسیمه و وحشت زده کارگزاران و رسانه‌های نظام آخوندی بودیم.
از جمله یک کارشناس رژیم به تلویزیون آخوندی گفت:
مجری تلویزیون: آقای سید افقهی شما آینده سوریه را از این پس چگونه ارزیابی می‌کنین؟
«خب اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد، متأسفانه آمریکا با مواضع متناقض و ریاکارانه‌اش، وقتی آقای ترامپ وارد کاخ سفید شد اعلام کرد که در سوریه ما فعلاً دنبال سرنگونی آقای بشار اسد نیستیم و اولویت ما در سوریه مبارزه با تروریستم و در رأس آن داعش است. و لیکن می‌بینیم همزمان، هم اطراف منطقه اطبقه نیرو هلی برد می‌کنند و هم این حمله در واقع تجاوزکارانه امیدوار هستیم که آمریکا تا همین حد بسنده کنه و بقیه ماجرا رو از طریق تفاهمات سیاسی حل شود».
امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ارتجاع، بدون اشاره به حمله شیمیایی جنایتکارانة‌ اسد به ادلب، در واکنش به حمله‌ موشکی آمریکا گفت: «تمامی تلاش‌های انجام شده برای راه‌حل سیاسی در بحران سوریه نادیده گرفته [شده است] ».
سخنگوی وزارت خارجه‌ رژیم نیز، در واکنشی ترس‌آلود اعلام کرد: «ایران هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می‌نماید و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین‌الملل می‌داند».
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس نیز با آه و ناله نوشت: «گروه ائتلاف سوریه... ضمن استقبال از حمله [موشکی به ارتش سوریه] خواستار تداوم چنین حملاتی شد... [بنا‌ به گفته ناظران] در جریان این حمله، تقریباً پایگاه شعیرات تخریب شده است.
احمد رمضان رئیس بخش اطلاع‌رسانی ائتلاف معارضان در این زمینه گفت: ائتلاف سوریه از این حمله استقبال می‌کند و از واشینگتن می‌خواهد که توانمندیهای [دولت بشار] اسد در حملات [هوایی] از بین ببرد... امیدواریم این حملات ادامه یابد تا نظام [سوریه] نتواند در حملات جدید خود از جنگنده استفاده کند.
سایت حکومتی ایران آنلاین نیز، ضمن سوزش از حمایت جهانی و به‌ویژه منطقه‌یی از حمله موشکی به مواضع ارتش اسد گفت: «عربستان و ترکیه از حمله امروز اظهار خوشحالی کردند. اردوغان و شاه سعودی از ابتدای روی کار آمدن ترامپ خواهان حذف اسد و نیز تشدید تحریم ایران شده بودند... ترکیه نیز ضمن استقبال از برخورد نظامی با اسد طرح همیشگی خود برای تشکیل فوری منطقه پروازممنوع برفراز سوریه را پیش کشید».
سایت حکومتی انتخاب نیز با نگرانی از شتاب تحولات و در چشم‌انداز قرار گرفتن برقراری منطقه پروازممنوع در سوریه نوشت: «کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای مختلف درباره ایجاد مناطق امن در سوریه گفتگو کرده است».

ترس و وحشت امام جمعه خامنه ای از حملات موشکی به اسد from Simay Azadi on Vimeo.
گزارشی از واکنشهای هراسان رژیم آخوندی از تهاجم موشکی آمریکا from Simay Azadi on Vimeo.

خامنه ای‌: نظام به حزب‌اللهی احتیاج دارد!


خامنه‌ای در دیدار با تعدادی از چماقدارانش به دفاع از عوامل لباس‌شخصی خود پرداخت و گفت: نظام به حزب‌اللهی احتیاج دارد. آن کسانی که در تبلیغاتشان در حرفهایشان حزب‌اللهی را می‌کوبند، بسیجی را می‌کوبند نمی‌فهمند که چه دارند می‌کنند، در واقع به نظام و آینده آن لطمه می‌زنند.
در همین حال، به‌دنبال اعلام تشکل باند خامنه‌ای برای نمایش انتخابات موسوم به جمنا مبنی بر این‌که آخوند جلاد ابراهیم رئیسی کاندیدای آنها در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری است، آخوند رئیسی اعلام کرد که خودش مستقلا کاندیداتوری خودش را اعلام خواهد کرد. رسانه‌های حکومتی به‌نقل از دفتر آخوند جلاد ابراهیم رئیسی نوشتند: رئیسی سخنگویی برای اعلام نامزدی انتخاباتی در جلسه جمنا نداشت و تصمیم نهایی درباره حضور در انتخابات را مستقلا اخذ کرده و آن را بی‌واسطه با مردم در میان خواهد گذاشت.
در همین حال به‌دنبال اعلام کاندیداتوری آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، آخوند مصباح از مهره‌های خامنه‌ای از وی حمایت کرد و از باند احمدی‌نژاد نیز خواست از او حمایت کنند.
از سوی دیگر، یک مهره باند روحانی هشدار داد: حضور رئیسی در انتخابات، آرای خاموش را به نفع روحانی به پای صندوق می‌آورد.
خبرگزاری رویتر در گزارشی با اشاره به کاندیداتوری آخوند رئیسی در نمایش انتخابات رژیم نوشت: تندروهای قدرتمند برای رویارویی آماده می‌شوند تا نگذارند روحانی در دور دوم ریاست‌جمهوری در انتخابات 19می به پیروزی برسد.
تشدید مخاصمات باندهای رژیم به‌دنبال اعلام کاندیداتوری آخوند جلاد رئیسی
جلسه تشکل باند خامنه‌ای برای نمایش انتخابات موسوم به جمنا، مملو از حمله عناصر و مهره‌های خامنه‌ای به آخوند روحانی بود در این جلسه، سخنرانان از باند خامنه‌ای کارنامه روحانی در زمینه اقتصادی و شکست برجام را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تغییر دولت روحانی تأکید کردند.
پاسدار ضرغامی : اولین بار است که همه فکر می‌کنند ریاست‌جمهوری چهارساله است.
پاسدار محسن رضایی: ادامه دولت روحانی، ایران را به سودان تبدیل می‌کند.
علیرضا زاکانی: امروز روز حساب رئیس‌جمهور است نه روز قرائت انشاء. رئیس‌جمهور باید بگوید چرا دست مفسدان را باز گذاشت؟
آخوند موسوی لارگانی عضو مجلس رژیم نیز اقدامات دولت آخوند روحانی در آستانه نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری را برای جلب رضایت رأی دهندگان زیرعلامت سؤال برد و گفت: این‌که دولت مطالبات معمول برخی قشرها مانند حقوق معوقه فرهنگیان را به روزهای نزدیک به انتخابات موکول کرده است شائبه سوءاستفاده انتخاباتی ایجاد می‌کند.
در مقابل آخوند حسن روحانی باند رقیب را از مچ‌گیری برحذر داشت:
اگر گفتمان ما همین مسائل دعواها و نمی‌دونم چیزهای سیاسی و چیزهای حزبی و جناحی و ایرادگیریهای به جای دستگیری مچ‌گیری کنیم به هیچ جا نمی‌رسیم، اگر از هم دست گیری کردیم ما پیشرفت می‌کنیم اگر دنبال مچ‌گیری هستیم خیلی خوب دیگه همین شرایط و همین وضعی است که امروز ما شاهدیم.
دفاع خامنه ای از چماقداران لباس شخصی from Simay Azadi on Vimeo.

گسترش تظاهرات مردمی در بلوچستان علیه بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی

دامنه اعتراضات مردمی پس از بازداشت مولوی کوهی به ایرانشهر کشیده شد
شب گذشته پنجشنبه 17 فروردین جمعی از جوانان معترض نسبت به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی دو جاده ترانزیتی ایرانشهر- سرباز و ایرانشهر- بمپور را با آتش زدن لاستیک ماشین مسدود کردند.
پیش از این مردم سرباز و پس از آن مردم منطقه سرکور اقدامات مشابهی انجام داده و جاده‌های ترانزیتی سرباز- چابهار و سرکور- سرباز را مسدود کرده بودند، همچنین گروهی متشکل از دهها خودرو مملو از مردم معترض با سر دادن شعار 'مولانا فضل الرحمن کوهی آزاد باید گردد' در مقابل فرماندهی سپاه پشامگ و هنگ تجمعات اعتراضی برگزار کردند
از سوی دیگر گروهی از معترضان در برابر فرمانداری و بخشداری راسک و کلات تجمع کرده و خواستار پاسخگوی مقامهای رژیم شدند دامنه اعتراضات که لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود و شهرهای دیگر بلوچستان را در بر می‌گیرد تا جایی پیش رفت که بسیاری از مغازه‌داران کلات و نوبندیان... اقدام به اعتصاب عمومی کرده و درب مغازه‌های خود را به نشانه اعتراض بستند
گستردگی اعتراضات فراتر از یک شهر در مورد یک موضوع در بلوچستان کم سابقه است. در شبکه‌های اجتماعی همچنین دعوتهایى برای برگزاری تجمعات در چابهار و خاش نیز منتشر شده است
مسئولان امنیتی رژیم مولوی فضل الرحمن کوهی را متهم به سخنرانیهای 'خلاف وحدت' کرده‌اند. مولوی فضل الرحمن کوهی از منتقدان سپاه برای اعزام جوانان اهل سنت به جنگ سوریه است
https://www.mojahedin.org/news/196350/

رای من سرنگونی، قسمت اول - هزار اشرف می‌سازیم – هجدهم فروردین

در خاطره روزها – تقویم نوشتاری – هجدهم فروردین

نماینده مجلس فدرال آلمان خواستار پیگیری ماجرای توطئه ترور علیه جانش توسط جاسوسان رژیم ایران شد

یک نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب سوسیال‌دموکرات اعلام کرد که رژیم آخوندی علیه جان وی توطئه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آلمان، راینهولد روبه از دولت این کشور خواست به رژیم ایران به‌خاطر جاسوسی و توطئه ترور علیه جان وی توسط وزرات اطلاعات این رژیم اعتراض کند.
در جریان محاکمه یک تروریست اهل پاکستان معلوم شد که وزارت اطلاعات رژیم آخوندی به مدت یک‌سال ترددات این نماینده پارلمان آلمان را تحت نظر داشته است.
راینهارد روبه از دولت آلمان خواست این ماجرا را نادیده نگیرد چرا که چنین اقدامی غیرقابل تحمل است.
نماینده پارلمان فدرال آلمان رژیم آخوندی را به توطئه علیه جانش متهم کرد from Simay Azadi on Vimeo.

سه کشته در پی زیر گرفتن جمعیت توسط یک کامیون در استکلهم سوئد




به گزارش منابع خبری، روز جمعه 18 فروردین96 یک کامیون با راندن به داخل جمعیت در پیاده‌رویی در شهر استکهلم سوئد، سه نفر را کشت
بنا‌ به این گزارش دود غلیظی از محل حادثه به هوا برخاسته است و آمبولانس‌ها به محل وقوع حادثه رفته‌اند. به گفته شاهدان صدای هلی کوپتها که در مرکز استکهلم در حال گشت‌زنی هستند، به گوش می‌رسد
خبرگزاری فرانسه به‌نقل از پلیس سوئد گفته است که این خودرو به میان جمعیت در یک مرکز خرید شلوغ رفته است
سوئد: حمله با کامیون به فروشگاه با ۳ کشته و ۸ مجروح from Simay Azadi on Vimeo.

بزرگداشت حماسه نوزدهم فروردین ۹۰

جمعه، فروردین ۱۸، ۱۳۹۶

هشت زن قهرمان بر تارک حماسه کبیر ۱۹فروردین ۹۰ در اشرف

یکی از حماسی ترین رویارویی های تاریخ نبردهای ملی و جنگهای آزادیبخش جهان روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ در اشرف (عراق) در مقر جنبش اپوزیسیون ایران که توسط ۱۰۰۰ زن قهرمان هدایت می شود رخ داد
رزم آوران مجاهد در مقابل یک ستون متشکل از ده تیپ و گردان زرهی، پیاده و مکانیزه نیروهای عراقی وابسته به خامنه ای که به درخواست رژیم ایران به شهر اشرف حمله کردند، ایستادند. قصد مهاجمین قتل عام همه ساکنان بیدفاع، در هم کوبیدن و ویرانی اشرف و نابودی کامل اپوزیسیون بود.
رزم آوران آزادی - زن و مرد،‌ پیر و جوان – با دستهای خالی و بدنهای بی سپر. سر و قلب آنها هدف مستقیم شلیک گلوله‌ها بود. حداقل ۲۲نفر با خودروی زرهی زیر گرفته شدند. محلهای مسکونی هدف گلوله‌های توپ قرار گرفت. و حتی از رساندن مجروحان در حال اغما به بیمارستان جلوگیری می‌شد
شلیک زرهی‌ها و تیربارها به‌طور فشرده و سنگین بیش از 6ساعت ادامه داشت. هدف قتل عام همه ساکنان اشرف بود. ۱۸۰ نفر هدف تیر مستقیم قرار گرفتند. تعدادی از گروگانهای مجروح به‌شهادت رسیدند و حدود ۳۰۰ نفر مجروح شدند
در تاریخ جنگهای ملی و انقلابی، هرگز نظیر نداشته است که افرادی با دست خالی و با بدنهای بی سپر در برابر زرهی و نیروی زمینی دشمنی که گویی برای حمله به یک کشور بسیج کرده است، ایستادگی کنند و تازه بتوانند نیروی مهاجم را دفع کنند
این حمله حلقه ای دیگر از زنجیره طولانی توطئه ها، محاصره و قتل اعضای اپوزیسیون ایران بود که توسط نوری مالکی  نخست وزیر مزدور عراق از جانب رژیم آخوندی پیش برده می شد

قیمت بسیار سنگین و دلخراش بود اما این زنان و مردان دلاور توانستند پیشروی دشمن را متوقف کنند و اشرف مهد آزادی را نجات بدهند. آنها ثابت کردند که می توان با پایداری شگفت انگیز و عزم راسخ و البته با پرداخت بهای لازم بر هر مشکلی فائق شد
این حادثه فقط یک درگیری نظامی نبود بلکه یک دفاع جانانه از مقدس ترین ارزشهای انسانی بود که انسانها را به نبرد برای آزادی و برابری برمی انگیزد
در این تصویر حماسی، هشت زن در خط مقدم نبرد جان باختند اما با فدای بیکران و شهامت و ایستادگی خود توانستند توطئه عظیم آخوندها را در هم بشکنند
 آنها سمبلهای عزم و خلوص نسلی از زنان هستند؛ هزار زن قهرمان پیشتاز مقاومت ایران که سکان هدایت جنبش را در دست دارند؛ گنجینه و سرمایه ای بی نظیر در تاریخ مبارزات صدساله مردم ایران برای آزادی و یک نیروی شگفت انگیز برای تغییر. اگر پیروز شوند و وقتی بر پدرخواندگان تروریسم و بنیادگرایی در تهران فائق شوند، آنها نه فقط اوضاع ایران 
...را دگرگون خواهند کرد بلکه بر خاورمیانه جنگزده و اروپای بهت زده نیز تأثیر به سزائی خواهند گذاشت

به‌مناسبت حماسه ۱۹فروردین۹۰ در اشرف


در تعریف حماسه می‌نویسند: حماسه آن است که مدتها پس از حوادثی که از آنها سخن می‌گوید پدید می‌آید، ... همچنین در عموم حماسه‌ها زمان و مکان مبهم است تا حماسه منظومه در زمان و مکان محدود نباشد،
اما آنچه که در 19فروردین سال 90 در اشرف پایدار روی داد، نیاز به زمان نداشت که حماسه شود. گرچه حماسه سازانش از جنس اساطیر و افسانه‌ها نبودند، اما گویی از همان ابتدا نقشه مسیر روشنی وجود داشت از جنس حماسه.
تصور کنید سحرگاهی را، در یک سرزمین آشوب زده و اشغال شده، در یک وادی بی‌آب و علف، گلستانی روئیده در دشت، مرواریدی نشسته بر خاک تفتیده و داغ عراق، در اشرف نگین درخشانی در یک وادی سکوت و البته خاری دردناک در چشم دشمان یا خنجری سهمگین بر قلب عفریت و اژدهای جماران.
تصور کنید سحرگاهی را که سرزمین حماسه ما وقتی چشم می‌گشاید، به جای دیدن سرخی فلق، سرخی آتش هامویها و زرهپوش‌هایی را می‌بیند که برای کشتار و له کردن او آمده بودند و خیل وحشیان سلاح بردستی که به جنون کشتار آلوده بودند، بی‌آن‌که بنگرند آن‌که مقابل آنان است انسانی است پناهنده و رهیده از زندان و شکنجه و اعدام، جنونی که به پول و قول گندم ری نیز آلوده شده بود.
تصور کنید سحرگاهی را که ساکنان سرزمین حماسه ما جز پیمان های‌شان هیچ سلاحی نداشتند، آخر پیش از این در یک هم‌پیمانی نامبارک بین عفریت کپک زده تاریخی و کدخداهای مدرن دهکده جهانی، سلاح حماسه‌سازان ما ربوده شده بود، شاید هم مصلحت تاریخ و تکامل در همین بود که حماسه آن سحرگاه با اراده‌ها و پیمانها شکل بگیرد نه با سلاح.
تصور کنید دختران و پسران جوان و زنان و مردان شوریده‌یی را که از همه چیزشان گذشته بودند تا همه چیز برای مردم شان باشد، تصور کنید قلب‌هایی را که سالها بود جز درسودای آزادی نمی‌تپید، از خان و مان گذشتگانی را تصور کنید که حتی تصور فکر کردن به خود و نجات خود، آنان را شرمگین می‌کرد، پهلوانان رو‌ئین تنی که آشیل مرد حماسه و نبرد، بر پاشنه فولاین‌شان می‌نازد، راستی مگر می‌توان در اتمسفری از آب، آتش گشود؟ مگر می‌توان در قلزم آتشفشان از خنکای آب سخن گفت؟ پس این گزمگان وحشی برای چه آمده بودند؟!
گویی خورشید در آن سحرگاه اصلاً قصد طلوع نداشت، شاید می‌دانست که چه چیز در تقدیر است. شاید در نهان داشت به دو سوی این نبرد می‌نگریست، به فائزه می‌نگریست، دختر جوانی که هنوز حماسه پدر قلب کوچکش را به وجد می‌آورد، به دوربین آسیه نگاه می‌کرد که بی‌لحظةی توقف در پی شکار لحظه هاست بی‌آن‌که بنگرد آن سو، حرمله‌یی به کمین نشسته است. به نسترن به فاطمه به شهناز و به مرضیه می‌نگریست نسل زنانی که خود از سلاله خورشیدی بودند بی‌غروب. شاید هم داشت جسارت نبرد را از مهدیه می‌آموخت همو که گویی پیمانش آن بود که نگذارد در فدا کردن، برادر از او پیشی بگیرد. شاید هم خورشید چشم انتظار اوج حماسه بود در نگاه و عهد آخر صبا که «تا آخرش می‌ایستیم».
تصور کنید سحری را که با آتش دهانه تفنگ و زرهی و هاموی صبح شده بود، گویی از پیچ های دشوار تاریخی بود که تنها مردان بزرگ تاریخ رمز عبور از آن را می‌دانند، یک سو دلیری بود که تمام دارایی‌اش را به کفه فدا گذاشته بود، چون ایمان داشت «رسیدن به آزادی جز با فدا وقربانی امکانپذیر نیست» و آن سوتر عفریتی که آمده بود در یک بزنگاه تاریخی، و برای همیشه، کانون امید و روشنایی را محو کند تا تاریکی‌اش را بر همه زمین بگسترد. جدیت این نبرد را می‌شد از آتشی که سراسر وجود علیرضا را فراگرفته بود و ققنوس گونه بر خاکستر خویش آرمیده بود تماشا کرد، می شد در آخرین نگاه اکبر به چرخهای وحشی هاموی دید که بدن نحیف و زیبایش را در عرض چند ثانیه له کرده بود و یقین داشت که «چرخ های تکامل بعد از ما سریعتر به گردش درخواهد آمد».
خورشیدی که آن روز قصد طلوع نداشت سرانجام وقتی چشم باز کرد که با پیکرهای خونین مسعود و ورقا و حنیف و خلیل و مهدی و یاران‌شان چشم روشن شده بود.
سرانجام هر حماسه نامشروط به زمان و مکان حس غرور دلپذیری است که در بیننده ایجاد می‌کند، خواننده یا شنونده بدون آن‌که خودش بخواهد آرزو می‌کند به جای قهرمان حماسه یا در کنار او باشد، اما حماسه مشروط به زمان و مکان اشرف نه در ذهن و تخیل بلکه در عالم مادی و عینی تداوم یافته است، حماسه‌سازان مجاهد نه در رؤیا و توهم، بلکه در عالم مادی و عینی در ایجاد هزار کانون نبرد و هزار اشرف تکثیر می‌شود. امروز میهن اسیر ما ایران چشم به هزار اشرف در خاک میهن اسیر دارد، این همان کارکرد حماسه است. می زاید و روح می‌بخشد، حیات دوباره می‌دهد و باز ده‌باره و صدباره و.. تکثیر می‌شود.
https://www.mojahedin.org/news/196286/

بیانیه زندانیان سیاسی گوهردشت به‌مناسبت سالگرد حماسه ۱۹ فروردین سال ۱۳۹۰

زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج روز پنجشنبه 17 فروردین درباره حمله وحشیانه نیروهای جنایتکار مالکی به ساکنان اشرف در 19 فروردین 90 بیانیه‌یی با عنوان «بیاد صبا و همرزمانش» صادر کردند. در این بیانیه آمده است
در بحبوحه جنگ هشت ساله در میان شعارهای «‌جنگ جنگ تا پیروزی» و «‌جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» که بعدها از سر شرمساری حتی نام جنگ را هم از آن گرفته و آن را دفاع مقدس نامیدند. (‌دفاع مقدس... . !) تنها یک صدا بود که شعار «صلح می‌داد»، در اوج پروژه چپاول و غارت سرمایه‌های کشور با شعار «انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست» تنها یک صدا بود که آن را محکوم و بی‌وقفه در سراسر جهان علیه آن دست به افشاگری زد... در بحبوحه اعزام نیرو و پول و تجهیزات کشتار جمعی برای قتل و کشتار مردم به‌پاخواسته سوریه، با شعار «‌عمق استراتژیک» مبارزه با داعش و دفاع از حرم و... . تنها یک صدا بود که از همان ابتدا آن را محکوم کرد و از مردم بی‌دفاع سوریه دفاع کرد... و این چنین در تاریخ چند دهه اخیر ایران، تنها یک صدا بوده که حقایق را فریاد زده و به‌خاطر آن مقاومت و ایستادگی کرده، همان صدایی که گفت «اگر اشرف بایستد، دنیا خواهد ایستاد» و این اراده و خط و مشی در تصاویر آخرین لحظات زندگی آن شیرزن قهرمان، «‌صبا هفت برادران» که با آخرین نفسهایش گفت «‌ما تا به آخر ایستاده‌ایم» برای همیشه تاریخ به ثبت رسید...
آیا جمله «‌اگر اشرف بایستد دنیا می‌ایستد» شعاری تفننی بود؟ توهم بود؟ یا غیب گویی بود و خودزنی و خودکشی و همه آنچه که بر آن متهم شد؟! و یا از قضا اعتقادی عمیق بود به انسان و تاریخ و شناختی ژرف و روشن‌بینانه از تحولات اجتماعی – سیاسی، منطقه‌یی و بین‌المللی، توسط کسانی که البته آماده‌اند تا برای تحقق و ساختن آن تحمل رنج و محرومیت کنند و پایداری... .؟ ؟ این آگاهی و ژرف اندیشی را در خلال بحث و سخنرانی و امرار معاش و... به‌دست نیاورده‌اند. بلکه نیاز و ضرورت مبارزه بود برای آزادی مردم و میهنشان. لذا بسیار جدی‌تر با آن دست به گریبان شده و لاجرم بهتر فهمیدند که این لشکرکشی‌ها در سوریه و عراق و یمن و... . تنها برای تحکیم و بقای حاکمیتشان است و سرکوب و کشتار برای غصب حق حاکمیت مردمی در ایران... . فلذا دوایی ندارد، کافیست مقهور و مرعوب آن نشد، کما این‌که امروز این بادکنک باد شده با تلمبه مماشات، از سوراخ (پنچری) برجام، به تمامی باید تخلیه شود و هیچ گریزی هم از آن نیست، خصوصاً با شرایط بیرونی (‌منطقه‌ای و بین‌المللی) موجود، حتی اگر در حد یک اتمسفر باشد، چون مقاومتی سازمان‌یافته وجود دارد که این همه هم، در اثر کار و مقاومت و ایستادگی آنها بود که:‌ دیدند، ساختند، نشان دادند، مقاومت کردند و برخی هم‌چون شهدای 19 فروردین 90 در عین محافظت خونین و با دست خالی از اشرفیان دیگر، مقاومت و ایستادگی را تنها راه مقابله با حاکمیت جرم و جنایت معرفی کردند... . و امروز به تدریج دنیا هم بر آن اذعان می‌کند.
یادشان گرامی باد
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج.۹۶.۱.18.
https://www.mojahedin.org/…/بیانیه-زندانیان-سیاسی-گوهردشت-ب…

دنیای مفاهیم کلمات « آزادی » برگرفته از برنامه جوانان، فردای ما

با رئیسی هم «آچولمز»! نه جلاد نه شیاد!


در بازی شطرنج اصطلاحی است به نام «آچمز». این اصطلاح وقتی استفاده می‌شود که فردی در موقعیت انجام شده قرار بگیرد و چاره‌یی نداشته باشد جز این‌که کاری را به اجبار انجام دهد. واژه آچمز ترکی است و از «آچلمز» به‌معنی «باز نمی‌شود» آمده است
سرانجام روز 17فروردین آخوند ابراهیم رئیسی، رسماً نام خود را در بین اسامی کاندیداهای ریاست‌جمهوری وارد کرد
آیا گره کور نمایش انتخابات رژیم درهم‌شکسته‌ی آخوندی در خیمه‌شب بازی انتخابات 96 باز می‌شود؟ یا آچلمز؟
کیهان خامنه‌ای به وضوح، هم به شکست پاسدار احمدی‌نژاد که گماشته‌ی مستقیم خود خامنه‌ای بود و هم به شکست روحانی اعتراف می‌کند و می‌نویسد: «دولت دوازدهم، باید نه دولت یازدهم باشد و نه دولت دهم». (کیهان -27مهر 95
به این می‌گویند آچمز و بن‌بست. فراموش نمی‌شود که این خود خامنه‌ای بود که پاسدار هزارتیر احمدی‌نژاد را در اتاق تجمیع آراء مهندسی غنی‌سازی کرد
«نظر آقای احمدی‌نژاد نسبت به دیگران به نظر بنده نزدیکتر است». (خامنه‌ای- نماز جمعه- 29خرداد 88
:و یک‌سال مانده به اتمام دور اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، خطاب به او گفت
«… تأکید می‌کنم، فکر نکنید که امسال، سال آخر دولت است؛ نه. مثل کسی که پنج سال دیگر کار بکند، کار بکنید؛ یعنی این یک سال به اضافه‌ی چهار سال دیگر در ید مدیریت شماست. (دیدار خامنه‌ای با احمدی‌نژاد و کابینه‌ی او- سایت خامنه‌ای، 2شهریور 87
این از مهندسی خامنه‌ای برای 2 دور دولت احمدی‌نژاد. گماشته هم سرانجام خوب کف دستش گذاشت تا آنجا که خامنه‌ای دستش را با ذغال سرخ شده داغ کرد و او را از شرکت در این دور از نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری برحذر ساخت
حالا همین خامنه‌ای از طریق یک گماشته‌ی دیگر در کیهان، یعنی حسین شریعتمداری، می‌گوید که «دولت آینده باید نه دولت احمدی‌نژاد باشد و نه دولت حسن روحانی». بر اساس ادبیات رژیم یعنی دولت آینده نه در «حلقه‌ی انحراف» باشد و نه از «اصحاب فتنه». پس چی باشد؟ «محور سرکوب». با چه کسی؟ ابراهیم رئیسی
ابراهیم رئیسی که یکی از «نور چشمی‌» های خمینی در زمان حیات ننگین آن دجال بود، آن‌چنان مدارج شقاوت و سنگدلی 
...را به سرعت طی کرد که بعد از آن همواره مورد عنایت خامنه‌ای قرار داشت

همبستگي با زنان ايران در گردهمایی در پارلمان ايالت نيوسايت ولز (سيدني) استراليا

جلسه زنان حامیان مقاومت ایران در استرالیا
روز چهارشنبه ۵ آوريل يك گردهمايي در پارلمان سيدني  به ابتكار و رياست خانم سونيا هونري ازنمايندگان عضو كميته حاميان دموكراسي در ايران و با شركت دو نماينده مجلس از حزب كارگر استراليا و جمعي از شخصيت ها و مقامات سابق و فعلي زن در اين ايالت در سالن پارلمان ايالت نيوسات ولز " سالن پاركز " و در حمايت از مبارزه زنان ايراني برگزار شد.
در اين جلسه تعدادي از زنان فعال إيراني از انجمن زنان سيدني و حاميان استراليايي حقوق زنان در شركت نموده و حمايت خود را از مبارزه زنان ايران بخصوص زندانيان سياسي زن در ايران اعلام نمودند.
جلسه زنان حامیان مقاومت ایران در استرالیا
جلسه زنان حامیان مقاومت ایران در استرالیا
در ابتدا خانم سونيا هورنري پيرامون نقض فاحش حقوق بشر و سركوب همه جانبه زنان در ايران و شركتش در گردهمايي هاي مقاومت ايران در پاريس سخناني ايراد كرد.
آنگاه خانم دكتر مريديس برگمن رييس سابق سنا و رييس افتخاري كميته حاميان استراليايي براي دموكراسي و آزادي در ايران صحبت نمود. وی به نقش زنان ايراني در سازمان مجاهدين به رهبري خانم مریم رجوي اشاره نمود و براي آزادي ايران ابراز اميدواري كرد.
جلسه زنان حامیان مقاومت ایران در استرالیا
در ادامه آقاي پيتر مورفي و برخي از شركت كنندگان ايراني و استراليايي در حمايت از زنان ايران و بخصوص زنان زنداني سخناني ايراد نمودند.
هم چنين خانم مريم صادقپور از خانواده شهداي سال ۶۰ تا ۶۷ تجارب و خاطرات خود را از دوران نوجواني  تا امروز در مورد چگونگي كشتار مخالفان توسط رژيم خميني ازجمله برخي از اعضاي 
خانواده و بستگانش را براي جمع بازگو كرد كه حاضران را بشدت تحت تاثير قرارداد. 

جلسه استماع در کنگره آمریکا: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم

در یک جلسه استماع در کمیته مالی مجلس نمایندگان آمریکا، سخنرانان بر نقش رژیم به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم و تأمین کننده مالی و تدارکاتی تروریسم در جهان تأکید کردند و خواستارتحریم سپاه پاسداران و تشدید تحریمهای رژیم شدند.
نماینده کنگره آمریکا، اندی بار که ریاست زیرکمیته سیاست مالی و تجارت را بر عهده دارد در شروع این جلسه استماع گفت: از زمان اجرای توافقات اتمی تاکنون، رژیم ایران به حمایت از حزب‌الله و سایر شبه‌نظامیان در منطقه ادامه داده است. این رژیم با حمایت از حکومت اسد و تأمین سلاح و تجهیزات برای نیروهای نظامی رژیم سوریه، در جان باختن حدود 400هزار نفر نقش داشته دارد.
رئیس کمیته مالی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به آزمایشهای موشکی اخیر رژیم، خواستار تشدید تحریمها علیه حکومت آخوندی شد و افزود می‌خواهم تأکید کنم که تحریمهای آمریکا علیه یک رژیم خودکامه هدفگیری شده‌اند و نه علیه مردم ایران که تروریسم را تقبیح کرده و از روابط نزدیکتری با کشورهای جهان استقبال می‌کنند.
در ادامه این جلسه استماع استیو پیرس رئیس زیرکمیته تروریسم و تأمین مالی غیرقانونی، با یادآوری نامگذاری رژیم به‌عنوان حکومت حامی تروریسم در سال 1363 گفت:‌ ... رژٰیم ایران به مرور در تأمین مالی تروریسم، نقش شماره یک را در جهان ایفا کرده است. این رژیم هم‌چنان بزرگترین حامی و تأمین کننده مالی و تدارکاتی تروریسم در جهان است...
اد پرل متر رئیس دموکراتها در زیرکمیته تروریسم و تأمین مالی غیرقانونی، در سخنان خود گفت. رژیم ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران یک تهدید واقعی و یک نیروی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است. سپاه پاسداران تقریباً در تمامی عرصه‌های اقتصاد ایران نقش دارد از جمله در نفت، سازندگی و بانکداری... سپاه پاسداران در یک روند درازمدت، پولهای به‌دست آمده را از طریق انبوه شرکتهای پوششی خود جابه‌جا می‌کند...
تالب لو، از بنیاد دفاع از دموکراسیها که در این جلسه استماع حضور داشت گفت به‌رغم این‌که توافق اتمی، یک توافق جامع نامیده شده، ... اما به موضوعاتی مانند موشکهای بالستیکی و فعالیتهای نامشروع مالی رژیم ایران، حمایت این رژیم از تروریسم، بی‌ثبات سازی منطقه و نقض حقوق‌بشر در ایران نمی‌پردازد... این رژیم از زمان توافق اتمی 14 آزمایش موشکی بالستیکی انجام داده است...
متیو مک ای نیس از مؤسسه آمریکن اینترپرایز دیگر کارشناس شرکت‌کننده در این جلسه گفت: از زمان توافق اتمی، رژیم ایران به تمامی فعالیتهای نامشروع خود ادامه داده است. همان‌طور که ژنرال وتل در شهادت خود در برابر کمیته نیروهای مسلح کنگره گفت، رژیم ایران عامل تهدید درازمدت برای ثبات این بخش از جهان است...
وی به لزوم کارزاری هماهنگ برای مقابله با دخالتهای حکومت آخوندی در منطقه و انحلال شبکه تروریستی بین‌المللی وابسته به رژیم و همچنین افشای نقض حقوق‌بشر توسط رژیم تأکید کرد و افزود:‌حداقل 20 درصد از تولید ناخالص ملی ایران تحت کنترل سپاه پاسداران است. سپاه... عمیقاً در بخش کشتیرانی و هوایی، که در بنا نهادن و تقویت نیروهای نیابتی و شبکه‌های تروریستی، بسیار مهم است، دست دارد... هر گونه تحریمی علیه این رژیم باید ابتدا بنیاد فعالیتهای بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران را از بین ببرد...
همچنین دکتر امانوئل اتولنگی از بنیاد دفاع از دموکراسیها راه مؤثرمقابله با حمایت رژیم از تروریسم را تحریم سپاه پاسداران به‌عنوان نیروی محرک اصلی تهدیدات غیراتمی رژیم آخوندی عنوان کرد.
کنگره آمریکا: محکومیت مداخلات رژیم در منطقه from Simay Azadi on Vimeo.

به یاد لرد اسلین دوست فراموشی ناپذیر مقاومت ایران

تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف علیه جنایات اسد

تأکید نمایندگان برجسته سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بر لزوم برکناری اسد

نمایندگان برجسته سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب بر لزوم برکناری اسد و محاکمه او تأکید کردند
سناتور بن کاردین رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی سنای آمریکا و سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره حمله شیمیایی اسد بر لزوم برکناری دیکتاتور سوریه و تحت تعقیب قرار دادن او به‌خاطر جنایاتش تأکید کردند
آنها تأکید نمودند که جنایات اسد، نه تنها علیه ارزش‌های انسانی جهان است، بلکه همچنین علیه منافع ملی آمریکاست
سناتور روبیو گفت: تا وقتی بشار اسد در سوریه است، عناصر افراطی در این کشور وجود خواهند داشت
سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اسد را «یک جنایتکار جنگی» نامید، و گفت: باید تضمین کنیم که او به جرم ارتکاب جنایات جنگی در برابر دادگاه قرار می‌گیرد؛ باید روی همین متمرکز باشیم
همچنین سناتور رابرت منندز از سناتورهای ارشد حزب دموکرات در مصاحبه با ام.اس.ان.بی.سی درباره حمله شیمیایی رژیم اسد، خواهان کمک مؤثر به رزمندگان سوری شد
آدام شیف رئیس دموکراتها در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تأکید کرد که برکناری اسد باید سیاست آمریکا باشد
وی هم‌چنین، گفت: باید به توصیه‌های ژنرال پترائوس و دیگران در این رابطه توجه کنیم که اگر لازم باشد، چه طور می‌توانیم نیروی هوایی اسد را (متوقف) کنیم
سناتور تام کاتن نیز گفت :ممکن است داعش تهدید فوری‌تر ما در سوریه باشد. ولی مادامی که محور اسد، ایران و روسیه در سوریه مسئولند، نمی‌توانیم در امان باشیم
https://www.mojahedin.org/news/196334/

از کار انداختن ماشین جنگی دیکتاتور سوریه

باید با بیرون انداختن رژیم ایران و پاسداران و مزدورانشان از سوریه و عراق و یمن تکمیل شود
پس از سالها مماشات با رژیمهای سوریه و ایران که حاصلی جز افزایش جنایتهای جنگی و جنایت علیه بشریت نداشته است، هدف قرار دادن و از کار انداختن پایگاهها و مراکز حملات شیمیایی و ماشین جنگی دیکتاتور سوریه خواست مبرم همه مردم و آزادیخواهان این کشور است. این در راستای پایان دادن به فاجعه تاریخی سوریه است که بایستی با بیرون انداختن فاشیسم دینی حاکم بر ایران و پاسداران و مزدورانش از سوریه و عراق و یمن تکمیل شود. خلع‌ید از پدر خوانده و حامی اصلی تروریسم در جهان امروز، لازمه صلح و آرامش و رخت بربستن بنیادگرایی و تروریسم در منطقه و جهان است
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
18فروردین 1396 (7آوریل 2017
https://www.mojahedin.org/news/196338/

استقبال اپوزیسیون سوریه از حملات آمریکا به پایگاه هوایی اسد


خبرگزاری فرانسه 18فروردین 96 خبر داد: ائتلاف ملی سوریه حملات آمریکا امروز علیه یک پایگاه نظامی رژیم اسد را مورد ستایش قرار داد و خواهان اقدامات بیشتر آمریکا علیه توان نظامی بشار اسد گردید
احمد رمضان سخنگوی اپوزیسیون به خبرگزاری فرانسه گفت :ائتلاف از این حملات استقبال می‌کند و مصرانه از واشینگتن می‌خواهد تا قابلیتهای اسد برای حملات هوایی را از بین ببرد
او اضافه کرد :ما امیدواریم حملات بیشتری صورت گیرد... و اینها صرفاً آغازی باشد
https://www.mojahedin.org/news/196327

حمله موشکی آمریکا به سوریه؛ محمد علوش: باید 26 پایگاه نظامی اسد مورد حمله قرار گیرد




ساعت 1130:
محمد علوش: باید 26 پایگاه نظامی اسد مورد حمله قرار گیرد
محمد علوش رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه امروز جمعه 18فروردین 96 گفت: ”بمباران یک فرودگاه نظامی رژیم اسد در سوریه کافی نیست و باید 26 پایگاه دیگر آن نیز هدف قرار گیرد“.
وی در حساب توییتر خود درباره حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی اسد نوشت: ”بمباران یک فرودگاه نظامی رژیم اسد در سوریه کافی نیست چرا که رژیم اسد برای حمله به غیرنظامیان از 26 فرودگاه نظامی دیگر نیز استفاده می‌کند. باید تمام جهان برای نجات مردم سوریه از چنگال بشار خونخوار و متحدانش نقش ایفا کنند“.
ساعت 1100:
استقبال اعضای ارشد کنگره آمریکا از فرمان ترامپ در حمله موشکی به سوریه
اغلب اعضای جمهوریخواهان کنگره آمریکا از اقدام دونالد ترامپ در حمله موشکی به سوریه استقبال کردند.
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ «واکنش درست و به‌جا» بود. وی گفت حل بحران طولانی سوریه یک کار سخت است اما بشار اسد باید برای اقداماتش مسئول باشد.
جان مک‌کین سناتور کهنه کار جمهوریخواه و لیندزی گراهام سناتور کارولینای جنوبی در بیانیه مشترکی از اقدام ترامپ استقبال کردند.
سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: ”این مهم است که اسد می‌داند دیگر نمی‌تواند از مصونیت از مجازات برای جنایات وحشتناک خود را در برابر شهروندان لذت ببرد. گام های مناسبی برداشته شد“.
اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد: بارها توسط آمریکا و سازمان ملل‌متحد به اسد هشدار داده شده بود که هدف قرار دادن عمدی زنان، کودکان و مردان بی‌گناه غیرقابل تحمل است. اکنون اسد به‌خاطر یک حمله شیمیایی شنیع دیگر گرفتار شده است و دولت پاسخ شمرده‌یی به او داده است.
سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا نیز در بیانیه‌یی با استقبال از پاسخ به اسد یادآور شد:‌ این‌که اسد برای جنایت شنیع باید هزینه بپردازد اقدام درستی است.
ساعت 1045:
​ترکیه از حملات آمریکا علیه رژیم سوریه به‌عنوان اقدامی ”مثبت “ استقبال کرد
​​ترکیه حملات موشکی ایالات متحده علیه سوریه را مورد استقبال قرار داد و آن را تحولی ”مهم و چشمگیر “خواند.
ترکیه خواهان استمرار موضع سخت و محکم علیه بشار اسد گردید که به او بفهماند که ”دیگر قادر به آسیب رساندن به مردم سوریه نیست“.
ترکیه همچنین خواستار اقدام فوری برای پروازممنوع و ایجاد منطقه امن در سوریه شد تا حملات شیمیایی رژیم اسد تکرار نشود.
ترکیه حملات موشکی ایالات متحده علیه سوریه را مورد استقبال قرار داد و آن را تحولی ”مهم و چشمگیر “خواند. ترکیه خواهان استمرار موضع سخت و محکم علیه بشار اسد گردید که به او بفهماند که ”دیگر قادر به آسیب رساندن به مردم سوریه نیست“.ترکیه همچنین خواستار اقدام فوری برای پروازممنوع و ایجاد منطقه امن در سوریه شد تا حملات شیمیایی رژیم اسد تکرار نشود.ترکیه حملات موشکی ایالات متحده علیه سوریه را مورد استقبال قرار داد و آن را تحولی ”مهم و چشمگیر “خواند. ترکیه خواهان استمرار موضع سخت و محکم علیه بشار اسد گردید که به او بفهماند که ”دیگر قادر به آسیب رساندن به مردم سوریه نیست“.ترکیه همچنین خواستار اقدام فوری برای پروازممنوع و ایجاد منطقه امن در سوریه شد تا حملات شیمیایی رژیم اسد تکرار نشود.
وزیر دفاع انگلستان: حمله آمریکا بسیار به جا بود
مایکل فالون وزیر دفاع انگلستان گفت دولت انگلستان در رابطه با حمله آمریکا به سوریه، از نزدیک در تماس با سطوح مختلف در آمریکا است. این حملات هوایی بسیار دقیق طراحی شدند تا از تلفات روسها که در سوریه مستقرند جلوگیری شود و 
همچنین جهت بازدارندگی از حملات شیمیایی در آینده بوده است...