شنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۷

تعقیب و دستگیری کارگران نیشکر هفت‌تپه خوزستان

ساعت 13روز شنبه 11فروردین مأموران سرکوبگر انتظامی به همراه نیروهای امنیتی به شرکت نیشکر هفتتپه هجوم بردند و تعدادی از کارگران احضار شده را بازداشت کردند. سعید منصوری و حبیب چنانی در میان دستگیر شدگان هستند. برادر فواد حجازی را هم به جای وی دستگیر کرده‌اند. مأموران سرکوبگر جهت دستگیری بقیه کارگران، به منازل آنان هجوم می‌برند.. این دستگیریها در هفتتپه و شهرک‌های مسکونی کارگران هم‌چنان ادامه دارد.
خاطرنشان می‌شود روز شنبه حدود 20تن از کارگران احضار شده به‌صورت جداگانه به دادستانی رژیم مراجعه کردند، ولی کارگزاران رژیم حاضر در دادستانی به کارگران گفتهاند امروز تعطیل رسمی است و دادستانی نیز تعطیل است.

اعزام نیروهای انتظامی کمکی از خرم‌آباد به اهواز برای سرکوب تظاهرات + فیلم

رژیم سرکوبگر آخوندی روز شنبه ۱۱فروردین ۹۷برای سرکوب هموطنان عرب و مردم خوزستان که در اعتراض به اقدامات توهین‌آمیز تلویزیون آخوندی بپا خواسته‌اند، نیروی نظامی و سرکوبگر خود را از خرم‌آباد به اهواز و شهرهای تابع برای سرکوب مردم خوزستان گسیل کرد.

جنگ بر سر آب، یا جنگ برای سرنگونی

سالی که گذشت سال بحران محیط زیستی در ایران تحت حاکمیت آخوندی بود که با خشم و اعتراض سایر اقشار مردم در قیام سراسری پیوند خورد.
یکسال پیش مرکز بررسی های استراتژیک دولت آخوند روحانی در گزارشی، بحران آب را دومین بحران بعد از نابسامانی اقتصادی در سال ۹۶ پیش بینی کرد؛ اما هیچ چاره ای برای آن ارایه نکرد. ولی کشاورزان و زحمتکشانی که با این بحران روبرو بودند؛ راه کار را در پیوند با قیام پیدا کردند. اکنون خواسته قیام کنندگان روشن است و آن سرنگونی رژیم ولایت فقیه است که با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی. در همه شهرها واضح بود.
سال ۹۶ با اعتراض های گسترده کشاورزان اصفهانی به پایان رسید و کشاورزانِ "ورزنه" در حرکتی شجاعانه در نمایش جمعه اصفهان با شعار رو به میهن و پشت به دشمن، حق آبه شان از زاینده رود را خواستند. کشاورزان با سردادن شعارهایی علیه سران حکومتی در نمایش جمعه فریاد می زدند: تکلیف ما معلوم شه، نماز جمعه شروع شه.
• اعتراض کشاورزان به سیاست ممنوعیت کشت برنج
دولت آخوند روحانی بطرز وقیحانه ای برای دربردن خود از راه کار؛ از کشاورزان اصفهان خواست تا کشت بهاره و پاییزه را در ازای جبران خسارت متوقف کنند. همزمان طرح انتقال آب زاینده رود به شهر یزد را که در وضعیت قرمز بود اجرا کرد.
دولت دزد روحانی مدعی است منابع مالی کافی برای پرداخت پول به کشاورزانی که بدلیل سیاست میهن برباد ده حاکمیت بیکار شده اند را ندارد و با ر‌ذالت از کشاورزان در استان های دیگر مثل خوزستان خواست که دست از کشت برنج بکشند. سیاست ممنوعیت کشت برنج در بسیاری از استان ها از جمله فارس و خوزستان اجرایی شد. میتوان پیش بینی کرد این سیاست با وقوع اعتراضات در این استانها روبرو خواهد بود. کمااینکه از هم اکنون کشاورزان خوزستانی ای آن را قبول نکرده و میگویند به دلیل شور بودن زمین های خوزستان و نیاز اراضی به زهکشی مجبور به کشت برنج هستند. بخصوص که این سیاست غیرمعقول رژیم، تعطیلی صدها کارخانه شالی کوبی و بیکاری هزاران نفر را در استانهای مختلف بدنبال خواهد داشت.
•رویتر: اعتراضات مردمی و بحران آب در ایران
رویتر بتاریخ ۹ فروردین ۹۷ درگزارشی درباره بحران آب و اعتراضات مردمی در ایران نوشت: حدود ۹۷ درصد کشور به گزارش هواشناسی دچار خشکسالی است و بسیاری از مردم مجبور به ترک خانههای خود شدهاند.
شماری از اعتراضات از ابتدای سال جاری در رابطه با آب در ایران شروع شده و یک نگرانی سیاسی فزاینده در ایران بهخاطر خشکسالی بهوجود آمده است.
یک هفته پس از شروع اعتراضات کشاورزان ورزنه در نزدیک اصفهان، اعتراضات مردم تشدید و متراکمتر شد.
دهها نفر از مأموران پلیس ضدشورش موتورسوار با کشاورزان در ورزنه درگیر شدند. دودی در اطراف تظاهر کنندگان به هوا بلند بود و فردی که فیلم میگرفت گفت پلیس گاز اشکآور زده است.
رویتر می افزاید: درحالیکه اعتراضات سراسری در دسامبر و ژانویه ۲۰۱۸ از خشم مردم نسبت به گرانی و فساد موجود شروع شد، بهگفته تحلیلگران در نواحی روستایی فقدان دسترسی به آب نیز یک سبب اصلی بوده است.
دهها نفر از ماموران پلیس ضدشورش موتور سوار با کشاورزان در همان شهر ورزنه مقابله کردند. دودی در اطراف تظاهرکنندگان به هوا بلند بود و فردی که فیلم می گرفت گفت پلیس گاز اشک آور زده است. فرد دیگر از درگیریها خبر داد. پلیس در شهر اصفهان بلافاصله بعد از این برای پاسخگویی در دسترس نبود.
یک خبرنگار در ورزنه که خواست به دلیل حساسیت وضعیت، ناشناس بماند گفت: آنچه تحت عنوان خشکسالی مطرح می شود سو‌ءمدیریت آب است. وی گفت: فقدان آب بخشی از معاش مردم را آسیب زده است. کشاورزان، سیاستمداران محلی را متهم می کنند که جریان آب موجود را برای نواحی خودشان به ازای دادن رشوه منحرف کرده اند.
رویتر افزود: شهرستان ها و روستاهای حومه اصفهان بشدت تحت تاثیر خشکسالی بوده اند و جریانات آب آنها منحرف شده و مردم مجبور به تخلیه این نواحی شده اند.
در اوایل ژانویه اعتراضات در شهرستان قهدریجان در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان سریعا به خشونت کشیده شد. این در حالی بود که نیروهای امنیتی به سمت جمعیت شلیک کردند که طی آن حداقل ۵ نفر کشته شدند. بنوشته رویتر بعد از اعتراضات در ماه ژانویه، روحانی مکررا گفته است دولت آنچه بتواند انجام می دهد؛ اما بگفته ناظران، هیچ جواب فوری برای موضوعات محیط زیستی عمیقی همچون خشکسالی که ایجاد شده وجود ندارد...

حمایت خامنه ای از تولید داخلی با تعطیلی مجتمع نیشکر هفت تپه- زینت میرهاشمی

هنگامی که فعالان کارگری به شکنجه و حبسهای طولانی مدت محکوم می شوند، هنگامی که نمایندگان کارگران به دلیل سازماندهی اعتصاب بازداشت می شوند، هنگامی که شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز کارگری گرفتار قل و زنجیر و شلاق حکومت می شوند و سرانجام وجود قوانین ضد کارگری که اعتصاب و تشکل یابی مستقل و مبارزه صنفی را ممنوع می کند، مدیر عامل مجتمع نیشکر هفت تپه در برابر خواست بر حق کارگران گرسنه، چراغ کارخانه را خاموش می کند و آبی در سفره چپاولگران حکومتی و کارگزاران آن تکان نمی خورد. چنین است معنی واقعی نامگذاری خامنه ای که امسال را سال حمایت از تولید داخلی اعلام کرد. 
مدیر عامل مجتمع نیشکر هفت تپه، طی بخشنامه ای اعلام کرد:«با توجه به اتفاقات پیش آمده در روزهای اخیر توسط افراد غیر دلسوز و بی مسئولیت که هیچگونه توجهی به قوانین جاری شرکت نداشته اند، بنا به مسئولیت اینجانب برای جلوگیری از صدمات احتمالی غیر قابل جبران، این شرکت تا اطلاع ثانوی جهت تعیین تکلیف و ایجاد امنیت برای ادامه کار شرکت کلیه واحدها تعطیل اعلام می گردد.»
نتیجه این بخشنامه ضد کارگری و طرح مساله «حفط امنیت مجتمع»، بیکاری کارگران، تهدید آنان و به گرسنگی کشاندن بیشتر کارگران این واحد تولیدی است.
این اقدامی غیر انسانی، ناعادلانه و ضد کارگری رژیم ولایت فقیه که سرکوب کارگران را نهادینه کرده است به طور قاطع محکوم است.
کارگران نیشکر هفت تپه بارها در اعتراض به واگذاری زمینهای کشاورزی این مجتمع به شرکتهای پیمانکاری و اخراج کارکران غیر رسمی و همچنین عدم پرداخت حقوق شان در اشکال مختلف دست به اعتراض، تجمع و اعتصاب زده اند. اعتراضهای همبسته و گسترده کارگران این مجتمع، پیروزیهای موقتی را هم برای کارگران در پی داشته است. برای شکستن اعتصاب کارگران، بارها وعده های دروغین داده شده است. حرکت اعتراضی کارکران در روز پنجشنبه ۹ فروردین علیرغم 
اعلام تعطیلی از طرف مدیر مجتمع بیان اراده واحد کارگران این شرکت در برابر بیکاری تحمیلی است.

سوانح کار در ایران در صدر جدول دنیا – ۱۰فروردین۱۳۹۷

سونامی بیسوادی در حاکمیت آخوندی

در حالیکه تبلیغات حکومتی همواره از افت نرخ بیسوادی در دیکتاتوری ولی فقیه سخن می گویند، اما تازه ترین داده‌های معاون وزیر آموزش و پرورش رژیم واقعیت های دیگری را در زمینه رشد این پدیده شوم اجتماعی و بویژه در میان زنان و یا در استان های بشدت ضربه پذیر نمایان کرده است.
یک گزارش حکومتی با استناد به سخنان این کارگزار رژیم نوشت: «در کشورمان نیز حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیسواد ۱۰ تا ۴۹ سال داریم که قریب به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از بین خانم‌ ها هستند». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۰ فروردین ۱۳۹۷)
واقعیت در لابلای این جملات به معنای رشد بی سابقه نرخ بیسوادی در ایران آخوند زده می باشد. براین بستر زنان میهن امان که همواره مورد ستم مضاعف قراردارند، با نرخی معادل تقریبا دو میلون نفر بزرگترین قربانیان بیسوادی در کشور را تشکیل می دهند.
نبود امکانات آموزشی، زیر بناهای فرسوده و سطح نازل آموزش و پرورش که به یقین ماحصل دیدگاه های ارتجاعی آخوند های حاکم می باشند، سیاست خانه نشین کردن زنان و دختران، عدم اختصاص بودجه آموزشی ازسوی حکومت، رکود شدید اقتصادی و بروز تنگناها و فقر شدید مالی در میان خانوار ها، وجود دو میلیون کودک کار، مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها، نبود کادرهای خبره در زمینه مدیریت آموزشی و یا اخراج و سرکوب گسترده معلمان و کادرهای فرهنگی بدلائل مختلف سیاسی و اجتماعی تنها بخش کوچکی از دلائل رشد نرخ بیسوادی در جامعه را دارند.
این کارگزار رژیم در ادامه به وجود معضلات آموزشی و نرخ بالای بیسوادی در استان های کشور اعتراف کرده و می افزاید: «در بعضی استان‌ها این عدد خیلی بالاتر و جدی‌تر است؛ به طور مثال بیسوادی در برخی استان‌ ها به بالای ۳۰ درصد می رسد و زنانشان از نعمت خواندن و نوشتن اولیه محرومند. زن مادر و مدیر خانواده است و مادر باسواد معمولا بچه بیسواد نخواهد داشت».
به یقین مد نظر این کارگزار رژیم همان بحران بیسوادی در استان های بشدت ضربه خورده ای مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، ایلام، لرستان و یا خوزستان زر خیر می باشد. برای نمونه در استان سیستان و بلوچستان قریب ۲۰۰ هزار کودک بدلیل نداشتن شناسنامه اکنون از ورود به سیستم آموزش و پرورش محروم مانده اند.
در پاره ئی از مناطق صعب العبور کشور و بویژه روستاها و مناطق کوهستانی اکنون کودکان بدلیل نبود وسائل نقیله و ایاب و ذهاب عمدتا مجبور به ترک تحصیل شده اند. به این وضعیت بحرانی باید به میلیون ها کودک پناهنده در ایران اشاره نمود تا بتوان هرچه بهتر به عمق فاجعه ای بنام سونامی بیسوادی در رژیم فاسد و غارتگر آخوندی رسید.
در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۹۶ (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس) همین کارگزار رژیم از وجود نرخ «۱۱ درصدی بیسوادی» در ایران خبر داده بود، در حالیکه بنابرتازه ترین داده‌های وی، این نرخ اکنون به «۱۲ درصد» رسیده است. با نیم نگاهی به آمارهای ارائه شده اولا به‌خوبی می‌توان به رشد نرخ بیسوادی در حاکمیت آخوندی پی برد و ثانیا این تناقض آماری به یقین آن روی سکه پنهانکاری های رژیم برای مخدوش نمودن نرخ واقعی بیسوادی در ایران را دارند.

گردهمایی آغاز سال نو در پارلمان انگلستان در حمایت از مقاومت سازمان‌یافته و قیام مردم ایران + فیلم

در یک گردهمایی که عصر روز چهارشنبه ۸فروردین به‌مناسبت آِغاز سال ۱۳۹۷در پارلمان انگلستان برگزار شد، نمایندگان پارلمان از تمام احزاب انگلستان شرکت داشتند واز فراخوان برای تغییر دموکراتیک در ایران و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک برای استبداد مذهبی حمایت کردند.
در این گردهمایی علاوه بر نمایندگان پارلمان از هر دو مجلس، شخصیتهای سیاسی، رهبران پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان، وکلای برجسته و مدافعان حقوق بشر همراه با اعضای جوامع ایرانیان مقیم انگلستان شرکت داشتند
نمایندگان مجلسین عوام و اعیان و حقوقدانان برجسته از تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در اوايل این ماه که مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران را تمدید کرد استقبال کردند.
سخنرانان دولت انگلستان را فراخواندند تا در سازمان ملل گامهای محکم بردارد و پرونده نقض وحشتناک حقوق بشر توسط رژیم آخوندی را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد تا مقامات این رژیم را به‌خاطر دهها سال نقض سیستماتیک حقوق بشر، از جمله قتل‌عام 67مورد حسابرسی قرار دهد.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی در یک پیام ویدئویی به این گردهمایی، از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان از همه احزاب انگلستان به‌خاطر حمایت آنها از خواس مردم ایران برای آزادی و دموکراسی قدردانی کرد.
دکتر متیو اوفورد نماینده پارلمان که ریاست این گردهمایی را به‌عهده داشت، ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و بهار، به پیروزی بزرگ مقاومت ایران در انتقال جمعی رزمندگان آزادی از لیبرتی به آلبانی به‌رغم توطئه‌های رژیم اشاره کرد و درباره قیام مردم در دیماه گذشته گفت ”تظاهرات توده‌یی که حکومت مذهبی را در کلیتش هدف قرار داد شروع یک دوران جدید برای ملت ایران و یک علامت روشن است که مردم ایران واقعاً خواستار و مشتاق تغییر رژیم در کشورشان در آستانه سال نوی ایرانی هستند.“ دکتر متیو اوفورد در ادامه سخنان خود گفت:
ما اخیراً نه تنها شاهد اعتراضات در ایران بودیم بلکه مردم در واقع نشان دادند که یک جایگزین برای رژیم ایران وجود دارد و مردم خواهان تعامل و پذیرفتن آن هستند. من درک می‌کنم که دولت ایران در آنموقع به رئیس‌جمهور فرانسه تلفن زد که بگوید اینها مشکلات زیادی در کشور ایجاد کرده‌اند. بنابراین جهان می‌داند که یک جایگزین رژیم وجود دارد و خانم رجوی این جایگزین را ارائه می‌دهد
بسیاری از ما به کارزار ادامه می‌دهیم به‌خصوص درباره قتل‌عام سال ۱۳۶۷که امسال نیز توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شد. ما همچنین مطمئناً به کارزار برای اطمینان از آزاد شدن کسانی که از شروع تظاهرات در ایران تاکنون دستگیر و زندانی شدهاند ادامه می‌دهیم و ما به کار برای اطمینان از این‌که ایران یک کشور آزاد شود ادامه خواهیم داد.
دیوید جونز وزیر سابق ولز در کابینه دیوید کامرون و نماینده ارشد پارلمان انگلستان ابتدا پیام نوروزی ترزا می‌ نخست وزیر انگلستان را قرائت کرد دیوید جونز سپس با اشاره به سفرش به کشورهای منطقه، دخالتهای تروریستی رژیم در این کشورها را برشمرد و در ادامه گفت:
من فکر می‌کنم بسیار واضح است که رژیم ایران مشکلات بزرگی در داخل دارد و به‌خاطر منحرف کردن اذهان از مشکلات داخلی درگیر ماجراجویی‌های خارجی است. آنها در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می‌کنند و در حال حاضر تهدیدی جدی برای صلح در منطقه هستند؛ در حقیقت آنها بیش از یک تهدید هستند، آنها صلح در منطقه را مختل می‌کنند. بنابراین من فکر می‌کنم در حال حاضر تلاش‌هایی که توسط شورای ملی مقاومت ایران صورت می‌گیرد، بسیار مهم هستند

کندن درب هواپیما توسط مسافران معترض تهران - قشم

مسافران پرواز تهران-قشم که با هواپیمایی سپهران مسافرت می‌کردند؛ روز جمعه 10فروردین در اعتراض به تأخیر چندین ساعته پرواز و مختل شدن کارهایشان؛ درب خروج اضطراری را از جا کندند. مأموران جنایتکار مسافران معترض را بازداشت کرد.این شرکت هواپیمایی رژیم به اعتراض مسافران اعتراف و اعلام کرد:‌ هنگام فرود هواپیما در فرودگاه قشم، تعداد انگشت‌شماری از مسافران به بهانه اعتراض به تأخیر دست به اقدامات هنجارشکنانه زدند و با هجوم به سمت در اضطراری هواپیما، نسبت به باز کردن آن اقدام کردند که باعث خسارت به هواپیما شد. افراد خاطی جهت سیر مراحل قضایی در اختیار عوامل حراستی و انتظامی قرار دارند
https://news.mojahedin.org/i/کندن-درب-هواپیما-توسط-مسافران-…

فراخوان محمود عباس به حفاظت بین‌المللی از مردم فلسطین

محمود عباس رئیس دولت فلسطین از شورای امنیت خواست اقدامات فوری برای حفاظت از مردم فلسطین به‌عمل بیاورد
سازمان آزادیبخش فلسطین نیز خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای جلوگیری از حملات اسراییل به مردم فلسطین شد
این درخواستها بعد از حملات روز گذشته نیروهای اسراییلی به تظاهر کنندگان فلسطینی صورت گرفت.سفیر فلسطین در سازمان ملل‌متحد گفت: در جریان این حملات ‌شمار شهدا حداقل 17تن است
طبق آمار اعلام شده از سوی دولت فلسطین بیش از هزار و 700تن نیز مجروح شده‌اند. محمود عباس رئیس دولت فلسطین روز شنبه را عزای عمومی اعلام کرد. شورای امنیت به‌درخواست کویت جلسه‌یی فوری برای بررسی کشتار در فلسطین تشکیل داد و خواستار تحقیقات در این زمینه شد. دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه‌یی گفت: آنتونیو گوترز خواهان انجام تحقیقات مستقل و شفاف در مورد کشته‌ها و مجروحان غزه در شد
https://news.mojahedin.org/i/فراخوان-محمود-عباس-به-حفاظت-بی…

محکومیت کشتار مردم فلسطین و تسلیت به مردم فلسطین و پرزیدنت محمود عباس

مقاومت ایران حمله روز جمعه ۳۰مارس به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فلسطین و به‌قتل رساندن و مجروح کردن شمار زیادی از شهروندان بی‌دفاع و بی‌سلاح را محکوم می‌کند و همدردی و تسلیتهای خود را به خانواده قربانیان، مردم فلسطین و پرزیدنت محمود عباس ابراز می‌کند و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع می‌کند
شورای امنیت ملل‌متحد باید بلادرنگ این موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و برای متوقف کردن خونریزی اقدام فوری کند
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰فروردین ۱۳۹۷ (۳۰مارس ۲۰۱۸)
https://news.mojahedin.org/i/محكوميت-كشتار-مردم-فلسطين-و-تس…

بازداشت خودسرانه و رفتار غیرانسانی با ۱۱ زن از دراویش گنابادی

عفو بین الملل با صدور یک اطلاعیه اقدام فوری در تاریخ ۹ فروردین ۹۷ به بازداشت خودسرانه و رفتار بیرحمانه وغیرانسانی با ۱۱ زن از دراویش گنابادی اعتراض کرد.در این بیانیه آمده است:‌ دست کم ۱۱ زن از اقلیت مذهبی دراویش گنابادی در ایران از ابتدای ماه اسفند در زندان شهر ری با شرایط غیرانسانی و بدون دسترسی به وکیل نگهداری می شوند
بازداشت آنها به دنبال پراکنده کردن خشونت آمیز تظاهرات دراویش در تهران صورت گرفت. برخی از زنان نیاز به مراقبتهای پزشکی فوری برای جراحات ناشی از ضرب و شتم در زمان دستگیری دارند
در روز ۳۰ بهمن ماه دست کم ۶۰ زن از جامعه تحت تبعیض دراویش گنابادی به خاطر شرکت در تظاهراتی که پس از استفاده نیروهای امنیتی از ضرب و شتم، اسلحه گرم، ماشینهای آبپاش و گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت به خشونت کشانده شد، بازداشت شدند. این زنان بعد از دستگیری به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند و گفته‌اند که در آنجا مورد بازجوییهای رعب‌آور، فحاشی با صدای بلند و بازرسیهای بدنی تعرض آمیز توسط ماموران زن قرار گرفتند. طی ۲۴ ساعت بعد، ۱۰ نفر از زنان به بخش قرنطیه زندان شهر ری (قرچک) در نزدیکی تهران منتقل شدند و مابقی آزاد شدند. اسامی کسانی که به شهری ری منتقل شدند عبارتند از: شکوفه یدالهی، سپیده مرادی، مریم فریسانی، نازیلا نوری، سیما انتصاری، شیما انتصاری، شهناز کیانی، مریم باراکوهی، الهام احمدی و آویشا جلال الدین
بعد از چند روز، یک زن دیگر از دراویش گنابادی با نام صدیقه صفابخت که ظاهرا پیشتر در زندان اوین نگهداری می شد، نیز به زندان شهری ری منتقل شد. گزارشهایی وجود دارد که برخی از زنان تحت بازجوییهای شبانه قرار دارند که همراه با خشونت کلامی و تهدید است
در روزهای اخیر نشت گاز از سیستم فاضلاب باعث پخش بوی مشمئزکننده در محل نگهداری آنان شده است. در نتیجه، شیما انتصاری که از بیماری آسم رنج می برد، دچار مشکلات شدید تنفسی شده و نیاز به اکسیژن رسانی داشته است. یکی دیگر از زندانیان, شکوفه یدالهی، به گفته شاهدان عینی در زمان دستگیری به شدت ضرب و شتم شده و از ناحیه سر دچار جراحت شده است. مقامات ظاهرا به دلیل خودداری او از انتقال به بیمارستان با دستبند و پابند، مانع دسترسی او به مراقبتهای پزشکی شده اند
چند صد نفر از دراویش گنابادی، مرد و زن، در روز ۳۰ بهمن در خارج از محل اقامت رهبر معنوی خود، نورعلی تابنده، در خیابانی در تهران به نام «گلستان هفتم» در اعتراض به آزار و اذیتهای فزاینده علیه جامعه دراویش و برای جلوگیری از دستگیری احتمالی رهبر معنویشان تجمع کردند. تجمع کنندگان گزارش داده اند که نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی بسیج به ضرب و شتم جمعیت با باتون، شوکر و اشیای تیز و استفاده از گاز اشک آور، ماشینهای آبپاش و تیراندازی برای پراکنده کردن جمعیت پرداخته و بیش از ۳۰۰ نفر از جمله ۶۰ زن را بازداشت کردند
http://women.ncr-iran.org/…/4007-ایران-%E2%80%8C-بازداشت-خو…

دو زن در میان دستگیرشدگان عرب در اهواز

روز جمعه دهم فروردين ۹۷ هزاران زن و مرد خوزستانی به اعتراضات خود علیه اهانتهای صدا و سيمای رژیم ملایان به خلق عرب ادامه دادند. حداقل دو زن در میان دستگیرشدگان شناسایی شده اند.اين اعتراضات در مناطق و شهرهای مختلف از جمله ماهشهر، شادگان و اهواز به طور مسالمت آميز برپا شد.رژیم به جای عذرخواهی و پاسخگویی به خواسته های مردم، نیروهای انتظامی و گارد ضدشورش را وارد کرد. نيروهای امنيتی با هجوم به تظاهرات مسالمت آميز شهروندان عرب‌زبان و با استفاده از گاز اشك آور و اسلحه گرم با خشونت برخورد كردند. براثر این شلیک ها شماری از هموطنان مجروح شدند
حداقل ۴۰ نفر در این اعتراضات که زنان عرب نیز در آن شرکت فعال و گسترده داشته اند، دستگیر شده اند. حداقل دو زن به نامه های خدیجه نیسی و عایشه نیسی در میان دستگیرشدگان می باشند
http://women.ncr-iran.org/…/4008-ایران-دو-زن-در-میان-دستگیر…

جمعه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۷

حسین داعی الاسلام: سرنگونی رژیم ایران به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است

روزنامه الوسط مصر8فروردین 97 مصاحبه‌یی با حسین داعی الاسلام ترتیب داده است. وی به استمرار قیام مردم ایران برای سرنگون کردن رژیم آخوندی پرداخته و می‌گوید‌:‌ سرنگونی این رژیم اکنون به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است
حسین داعی الاسلام گفت: این‌که ولیعهد عربستان سعودی علی خامنه‌ای را به هیتلر تشبیه کرده است یک واقعیت است که بیانگر طینت فاشیستی رژیم آخوندی است. دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی به همان اندازه خطرناک است که هیتلر به بمب اتمی دست می‌یافت.
حسین داعی الاسلام با اشاره به قیام چهارشنبه سوری در ایران گفت: به‌رغم آماده باش کامل رژیم و موج دستگیریهای گسترده، دهها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود. طی آن عکسهای خامنه‌ای و مراکز بسیج به آتش کشیده شد. همچنین تظاهر کنندگان شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی و مرگ بر بسیج و درود بر رجوی و زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران را سر دادند. وی تأکید کرد این قیام ادامه دارد.
در رابطه با اقدامات آتی مقاومت ایران برای نجات مردم ایران از سیطره رژیم آخوندی، حسین داعی الاسلام تأکید کرد نبرد مقاومت ایران با این رژیم نبرد بود و نبود است و شعارهای معترضان در ایران همان شعارهایی است که مجاهدین خلق از دهه‌ها قبل آنها را سر می‌دادند. اما مهم این است که آنها از خیابان خارج نخواهند شد و از حقوق خود که در ضرورت سرنگونی این رژیم با همه گروهها و جناحها و جریانهایش خلاصه می‌شود کوتاه نخواهند آمد. وی افزود: مجاهدین خلق این جنبشها را بواسطه کانونهای شورشی یا هزار اشرف هدایت می‌کنند.
داعی الاسلام خاطرنشان ساخت افکار عمومی غربی و عربی از تغییر در ایران حمایت می‌کند. سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران تبدیل به یک ضرورت جهانی شده است چرا که این رژیم منبع تروریسم و جنگ فرقه‌یی و منبع بی‌ثباتی در منطقه و در جهان است. وی افزود:‌ مردم عرب و مسلمان این رژیم را به‌دلیل جنایتهایش علیه مردم سوریه و جنایاتش علیه 
صدها هزار نفر از فرزندان این مردم دشمن اول خود می‌دانند.

شدیدترین بهره‌کشی از کارگران در ایران – ۹فروردین۱۳۹۷

شرکت گسترده زنان اهواز در اعتراض به رویکرد نژادپرستانه تلویزیون حکومتی

هزاران زن و مرد عرب روزهای ۸ و ۹ فروردین 97 مقابل ساختمان صدا و سیمای خوزستان در اهواز ، به برنامه نژاد پرستانه رسانه رسمی رژیم ملایان اعتراض کردند. حضور زنان در این تظاهرات چشمگیر بود.
این اعتراض علیه یک برنامه کودک «کلاه‌قرمزی» که در دومین روز سال نو در شبکه دوم تلویزیون رسمی رژیم ملایان پخش شد، صورت گرفت. در این برنامه، مجری، عروسک‌هایی که لباس قومیت‌ها را پوشیده‌اند را روی نقشه ایران و در جایی که این قومیت‌ها زندگی می‌کنند می‌چسباند ولی در جنوب غربی ایران و روی منطقه اهواز به جای عروسک نماد مردم عرب، عروسک دیگری را چسباند.
معترضان با پوشیدن لباس عربی و سر دادن شعارهایی به زبانهای عربی و فارسی، خواستار استعفای رئیس صدا و سیمای حکومتی در خوزستان، عذرخواهی مدیران این شبکه از شهروندان عرب در خوزستان و همچنین توبیخ عوامل برنامه مزبور 
شدند.

وضعیت نگران کننده گلرخ ایرایی

وضعیت گلرخ ایرایی بعد از ۵۴ روز اعتصاب غذا به شدت نگران کننده گزارش شده است.
خانم ایرایی که از روز 14 بهمن 96 در اعتراض به انتقال غیرقانونی خود به زندان قرچک در اعتصاب غذا به سر می برد، بیش از ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده و دچار افت شدید فشار خون، خشکی زبان و تورم پا می باشد و توان راه رفتن ندارد.
خانم ایرایی از زدن سرم نیز امتناع کرده و گفته است چون وعده‌های قبلی مسئولین زندان مبنی بر پیگیری وضعیتشان عملی نشده است، به هیچ وجه حاضر به تزریق سرم نیست.
از سوی دیگر، آتنا دائمی نیز دچار سرماخوردگی و تب شدید می باشد و یک طرف صورتش بی حس شده است. مسئولین بهداری زندان به خانم دائمی گفته اند که احتمالاً در جریان ضرب و شتم و انتقال اجباری از قرنطینه بند ۳ به بند مادران این زندان در روز ۲۱اسفند، دچار شوک عصبی یا ضربه ‌خوردگی شده و همین مسئله باعث از کار افتادن یکی از عصب‌های صورتش شده است.
همچنین مسئولین زندان تهران بزرگ از ملاقات خانم فرنگیس مظلوم با پسرش، سهیل عربی، جلوگیری کردند.
روز دوشنبه ۶ فروردین 97، مادر سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، برای اولین بار در سالن جدید ایرانی برای ملاقات فرزندش به زندان مراجعه کرد، با ممانعت مسئولین زندان مواجه شد.
زندانی سیاسی سهیل عربی روز ۲۹ اسفند ماه ۹۶ به درخواست مادرش و دیگر مادران یک اعتصاب غذای ۵۵ روزه را پایان داد و هم اکنون در شرایط جسمی بدی در زندان تهران بزرگ بدون امکانات محبوس می باشد.

خبرگزاری رویتر:‌ بحران آب، محرک اعتراضات در ایران

خبرگزاری رویتر با عنوان بحران آب، محرک اعتراضات در ایران گزارشی تهیه کرده است.
رویتر می نویسد: «شماری از اعتراضات از ابتدای سال جاری در رابطه با آب در ایران شروع شده است و یک نگرانی سیاسی فزاینده در ایران بخاطر خشکسالی بوجود آمده است. شرکت مردم در تظاهرات اوایل مارس در ورزنه در نزدیک اصفهان محدود بود و بنا به فیلمهای رسیده دهها کشاورز به کنایه شعار می دادند که «مرگ بر کشاورز زنده باد ستمگر!». یک هفته بعد این اعتراضات تشدید و متراکم تر شد.
دهها نفر از ماموران پلیس ضدشورش موتور سوار با کشاورزان در همان ورزنه درگیر شدند. دودی در اطراف تظاهرکنندگان به هوا بلند بود و فردی که فیلم می گرفت گفت پلیس گاز اشک آور زده است.
یک خبرنگار در ورزنه که خواست، ناشناس بماند گفت آنچه تحت عنوان خشکسالی مطرح می شود اغلب سو‌ءمدیریت آب است. وی گفت فقدان آب بخشی از معاش مردم را آسیب زده است. کشاورزان می گویند مقامهای محلی رژیم جریان آب موجود را برای نواحی خودشان به ازای دادن رشوه منحرف کرده اند.
در حالیکه اعتراضات سراسری در دسامبر و ژانویه از خشم مردم نسبت به گرانی و فساد موجود شروع شد، بگفته تحلیلگران در نواحی روستایی فقدان دسترسی به آب نیز یک سبب اصلی بود.
به گفته یک عضو مجلس در این اعتراضات حداقل ۲۵ نفر کشته و ۳۷۰۰ نفر دستگیر شدند و این بزرگترین چالش حسن روحانی بعد از انتخاب مجددش در سال گذشته می باشد...
حدود ۹۷ درصد از ایران بنا به گزارش سازمان هواشناسی به درجات دچار خشکسالیست و گروههای حقوق گفته اند بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
در اوایل ژانویه اعتراضات در شهرستان قهدریجان در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان سریعا به خشونت کشیده شد و این در حالی بود که نیروهای امنیتی به سمت جمعیت شلیک کردند که گفته می شود طی آن حداقل ۵ نفر کشته شدند.
فیلمهای رسیده در رسانه های اجتماعی اعتراض کنندگان را نشان می دهند که در برابر یک ایستگاه پلیس شعار می دهند و به ساختمان آن کوکتل مولتف پرتاب می کنند که خشونت آمیزترین مواردی بوده که در اعتراضات سراسری ثبت شده است».

جیم فلیپس تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج: نمی‌توان به رژیم ایران و کره شمالی اعتماد کرد

جیم فلیپس تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج گفت: به نظر من، این واقعیت که کره شمالی در گذشته از همه توافق‌های دیپلوماتیک مرتبط بامسأله هسته‌یی تخطی کرده است، تصویر بسیار ضعیفی از آینده ترسیم می‌کند
وی افزود:‌ رژیم ایران نیز در رابطه با توافق‌های هسته‌یی خود با سه کشور بزرگ اروپا پیشینه‌ای طولانی در ارتکاب به تقلب دارد. بنابراین، اگر این‌جا ارتباطی وجود داشته باشد، ارتباط بین دو رژیم سرکش است که از تعهدات دیپلوماتیک گذشته خود سرپیچی کرده‌اند، و نمی‌توان در آینده نیز به آنها اعتماد کرد
جیم فلیپس یاد آور شد که دو رژیم در زمینه تبادلات فن‌آوری تسلحیات غیرقانونی تاریخچه‌ای دارند که شامل همکاری هسته‌یی نیز می‌شود
وی گفت: ما این را می‌دانیم که مبادلات گسترده‌یی از فناوری موشکی بین این دو رژیم وجود داشته است. دست‌کم بخشی از توانایی موشکی بالیستیک رژیم ایران، که بزرگترین نمونه از این دست در خاورمیانه است، از کره شمالی آمده است
جیم فلیپس افزود: به نظر من این مسأله احتمال همکاری رژیم ایران و کره شمالی در زمین مسائل هسته‌یی در داخل کره شمالی را مطرح می‌کند. بنابراین، این رابطه کره شمالی و رژین ایران یکی از دلایلی است مبنی بر این‌که نمی‌توان به هیچ‌یک از این دو رژیم اعتماد کرد
https://news.mojahedin.org/i/جیم-فلیپس-تحلیلگر-ارشد-بنیاد-ه…

امیر ترکی فیصل: رژیم ایران مسبب مشکلات در خاورمیانه است

امیر ترکی فیصل گفت رژیم ایران مسبب مشکلات در منطقه خاورمیانه است.وی که با برنامه «روسیه امروز» مصاحبه می کرد افزود:‌ این مسئولیت روسیه است که جنایات و اعمال رژیم ایران را افشا و برجسته کند، اعمالی که رژیم ایران علیه مردم خودش انجام می دهد.امیر ترکی فیصل به دخالتهای رژیم ایران در لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر نقاط اشاره کرد و گفت:‌ بنا به اسناد بدست آمده از محل اسامه بن لادن، او با رژیم ایران ارتباط داشته است.
آلگماینر ۱۰ فروردین

تجمع مردم ماهشهر در اعتراض به توهین فاشیسم دینی حاکم به هموطنان عرب

جوانان ماهشهر در شهرک طالقانی روز پنجشنبه نهم فروردین 97 همزمان با مردم اهواز در اعتراض به توهین تلویزیون فاشیسم دینی حاکم علیه هموطنان عرب، دست به تجمع زدند و علیه سیاست سرکوب وحشیانه و تفرقه افکنی و تبعیض رژیم آخوندی علیه مردم اهواز و خوزستان شعار دادند.
خاطرنشان می‌شود مقاومت ایران روز پنجشنبه در ارتباط با تظاهرات هزاران تن از مردم اهواز، عموم مردم خوزستان را به همبستگی و حمایت از تظاهر کنندگان فراخواند.

پیک شادی – مجموعه طنز هفته از سیمای آزادی – ۹ فروردین ۹۷

کارنامه سیاه جمهوری اسلامی – ۹فروردین۱۳۹۷ صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه رژیم آخوندها

جنگ خیابانی در مناطق کوت عبدالله در اهواز + فیلم


بامداد امروز جمعه ۱۰ فروردین ۹۷ هموطنان عرب اهوازی در مناطق مختلف کوت عبدالله، در اعتراض به توهین تلویزیون فاشیسم دینی حاکم علیه هموطنان عرب، با نیروهای سرکوبگ رژیم به‌صورت مسلحانه درگیر شدند
https://news.mojahedin.org/i/جنگ-خیابانی-در-مناطق-کوت-عبدال