جمعه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۷

وضعیت نگران کننده گلرخ ایرایی

وضعیت گلرخ ایرایی بعد از ۵۴ روز اعتصاب غذا به شدت نگران کننده گزارش شده است.
خانم ایرایی که از روز 14 بهمن 96 در اعتراض به انتقال غیرقانونی خود به زندان قرچک در اعتصاب غذا به سر می برد، بیش از ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده و دچار افت شدید فشار خون، خشکی زبان و تورم پا می باشد و توان راه رفتن ندارد.
خانم ایرایی از زدن سرم نیز امتناع کرده و گفته است چون وعده‌های قبلی مسئولین زندان مبنی بر پیگیری وضعیتشان عملی نشده است، به هیچ وجه حاضر به تزریق سرم نیست.
از سوی دیگر، آتنا دائمی نیز دچار سرماخوردگی و تب شدید می باشد و یک طرف صورتش بی حس شده است. مسئولین بهداری زندان به خانم دائمی گفته اند که احتمالاً در جریان ضرب و شتم و انتقال اجباری از قرنطینه بند ۳ به بند مادران این زندان در روز ۲۱اسفند، دچار شوک عصبی یا ضربه ‌خوردگی شده و همین مسئله باعث از کار افتادن یکی از عصب‌های صورتش شده است.
همچنین مسئولین زندان تهران بزرگ از ملاقات خانم فرنگیس مظلوم با پسرش، سهیل عربی، جلوگیری کردند.
روز دوشنبه ۶ فروردین 97، مادر سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، برای اولین بار در سالن جدید ایرانی برای ملاقات فرزندش به زندان مراجعه کرد، با ممانعت مسئولین زندان مواجه شد.
زندانی سیاسی سهیل عربی روز ۲۹ اسفند ماه ۹۶ به درخواست مادرش و دیگر مادران یک اعتصاب غذای ۵۵ روزه را پایان داد و هم اکنون در شرایط جسمی بدی در زندان تهران بزرگ بدون امکانات محبوس می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر