جمعه، اسفند ۱۱، ۱۳۹۶

کنفرانس زنده تصويری -جدایی دین از دولت،چرا؟! - مهمان برنامه آقای ابوالقاسم رضايي

جمعه ۱۱اسفندماه
۲۱۳۰به وقت ايران
تلگرام کنفرانس زنده ایران آزاد
اینستاگرام
پيچ فیس بوك ایران آزادی

اهل زمین کجاست؟ - قطعنامه برای سخنرانی علیرضا آوایی در شورای حقوق بشر سازمان ملل -س. ع. نسیم


اهل زمین کجاست؟
هنگام که گل سرخ
میکروفون جلاد می‌شود.
هوا چه دلگیر و غمین
هنگام که واژه‌های دژخیم
جهان را مسموم می‌کنند.

اهل زمین کجاست؟
مستمعین مسموم
منشور بین‌الملل زندگی را می‌درند
هنگام که مقابل جلاد
با پوشک و ادکلن
بر سریر استماع‌اند!

اهل زمین کجاست؟
وقتی بنفشه‌ها بر «دار»ها می‌شکفند
وکالت باغ را
به کویر می‌سپرند.
هنگام که طالع ایران در لجه‌ خون خویش می‌غلتد
وکالت سپیده را
به بوف کور می‌دهند.
از این سراچه‌ی مغموم
گیلاسی از طلای سیاه دشت‌هایمان می‌خواهید
زربافی از کان معدن وطن
اما، اما
آی
مستمعین مسموم از مغازله‌ی جلاد!
طناب‌های «دار» را بر گلوی میهن من گره نزنید!

اهل زمین کجاست؟
هنگام که منشور گلبرگ حقوق ملل
میکروفون جلاد می‌شود
و اتمسفر زمین
مسموم...!

در جشن چهارشنبه سوری ملی ، هر میدانی را تبدیل به کارزار آزادی میکنیم

با نزدیک شدن به موعد نظام ولایت فقیه خود را در برابر یک چالش دیگر می‌بیند که می‌تواند به سرعت تبدیل به یک شود

طرح همبستگی ملی آزمایشی برای همه نیروها- طرح جبهه همبستگی ملی برای سرنگونی استبداد مذهبی

ابراز وحشت امام جمعه های خامنه ای از خطر قیام و اعتراضات مردمی و نفرت فراگیر از نظام و لایت

امام جمعه خامنه‌ای در تهران آخوند احمد خاتمی، با تاکید بر خطر قیام و اعتراضات مردمی برای موجودیت نظام ولایت فقیه، گفت مساله امنیت رژیم خط قرمز همه باندها و مهره های نظام آخوندی است.
آخوند احمد خاتمی از این که تهدیدها سرکوبگرانه او با ابراز نفرت فراگیر مواجه شده است به سوز و گداز پرداخت و گفت: «عزیزی گفت امنیت خط قرمز نظام اسلامی ست جای مدارا نیست عزیز دیگری گفت به هیچ گروه و فرقه و جریان سیاسی اجازه تحرکات ضد امنیتی و خرابکارانه نمیدهیم. مسئول دیگری گفت با کسانی که زبان مدارا نمی فهمند ناچار با همون زبانی که می فهمند با اونها برخورد میکنیم. مسئول دیگری گفت شمشیر کشیدن بر روی امنیت از سوی هیچ گروهی پذیرفته نیست این پدیده پدیده مبارکی ست.
میدانم دستگاه قضایی انگیزه داره به همین دلیل بسرعت کیفرخواست رو فراهم کردند ما تقاضامون اینه زیاد طول نکشه یک جوری این جنایتکاران مجازات بشوند.... البته من یقین دارم بعد از این صحبت منهم مثل خطبه قبل که در این یکماه بشدت در فضای مجازی مرا نوازش کردند و فحاشی و اهانت کردند در این خطبه هم اینکار را خواهند کرد».
آخوند علم الهدی، نماینده و امام جمعه خامنه‌ای در مشهد، وحشت زده از نفرت عمومی جامعه از نظام آخوندی گفت: «در مقابل دشمنی که به مراتب جنایات و فتنه و توطئه هاش شدیدتر و قویتر شده و جنگش هم پرزورتر هست، ما باید در مقابل دشمن امروز بایستیم و مقاومت و مقابله کنیم، امروز در جداسازی شما مردم از این نظام و این انقلاب، شگردش ناامید کردن شما از این نظام و ناکارآمدنشان دادن این نظام در برابر بینش شماست، این نقشه دشمنه».

دیدار خامنه ای با وزیر اوقاف دیکتاتور سوریه

وی گفت:‌ «سوریه امروز در خط مقدم قرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایستادگی سوریه است، البته بشار اسد در چهره یک مبارز بزرگ ظاهر شد و بدون تردید و با ثبات ایستاد که این برای یک ملت بسیار مهم است. وزیر اوقاف سوریه با ابلاغ سلام بشار اسد ...به ..خامنه ای گفت: مراتب تقدیر و سپاس ملت سوریه را برای مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حق و مقابله با تروریسم صهیونیستی - تکفیری اعلام می کنیم

پیک شادی – مجموعه طنز هفته از سیمای آزادی – پنجشنبه ۱۰ اسفند ۹۶

محرومیت از تحصیل دو دانشجوی دختر به مدت یک سال

پنج دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ملی تهران (موسوم به بهشتی)، از جمله دو زن جوان به مدت یک سال از تحصیل محروم شدند.روز چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶، دبیر شورای مرکزی صنفی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی با اعلام اینکه برای ۵ نفر از دانشجویان محرومیت از تحصیل در نظر گرفته شده گفت: حکم بدوی در حال حاضر به ما اعلام شده که براساس آن بنده دو سال و ۴ نفر دیگر یک سال محروم از تحصیل شده اند.وی افزود: در تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری تجمعی صنفی در «اعتراض به افزایش ظرفیت غیرمنطقی پرستاری»، در مدیریت قبلی رخ داد و من را به علت نماینده دانشجویان و ۴ نفر مابقی را از روی عکس‌هایی که گرفته شده به عنوان برگزار کنندگان تجمع از تحصیل محروم کردند. در حال حاضر به حکم بدوی دانشگاه اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر داده‌ایم، قرار است پرونده در شورای تجدیدنظر مجدداً مورد بررسی قرار گیرد ولی از زمان تشکیل جلسه اطلاعی نداریم. (خبرگزاری حکومتی ایلنا – ۹ اسفند ۹۶)

بی.بی.سی جهانی: رژیم ایران همزمان با حضور رئیس فیفا در استادیوم آزادی 35زن را بازداشت کرد

بی.بی.سی جهانی گزارش داد رژیم ایران 35زن را که تلاش داشتند تا در بازی بین تیمهای استقلال و پرسپولیس شرکت کنند، بازداشت کردند. این منبع افزود:‌ جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون فوتبال جهانی فیفا همراه با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش رژیم ایران هنگام دستگیری زنان در استادیوم حضور داشتند... هنگامی که خبرنگاران از سلطانی فر سؤال کردند کی به زنان اجازه شرکت در مسابقات فوتبال داده خواهد شد پخش مستقیم مصاحبه از تلویزیون قطع شد

فضیحت ممانعت از سوخت رسانی به هواپیمای ظریف در آلمان و واکنش رسانه‌های حکومتی

در حالیکه گزارشهای رسانه‌های آلمانی به خودداری شرکتهای نفتی این کشور از سوخت‌رسانی به هواپیمای جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ادامه دارد، سخنگوی وزارت‌خارجه دولت روحانی تلاش کرد این فضیحت را تحت عنوان عدم هماهنگی رفع و رجوع کند.در همین حال رسانه‌های حکومتی با تیترهایی نظیر، باک خالی برجام، برجام باک هواپیمای وزیر را هم پر نکرد و کارت سوخت ظریف شارژ نشد، برشکست برجام انگشت گذاشتند.
کیهان خامنه‌ای نوشت: آلمانها از ترس آمریکا به هواپیمای ظریف هم بنزین ندادند!
یک روزنامه حکومتی وطن امروز 10اسفند این باند با عنوان باک خالی برجام نوشت: شرکتهای سوخت‌رسانی از تأمین سوخت هواپیمای وزیر امور خارجه پس از اجلاس مونیخ خودداری کردند.
رسانه حکومتی رجانیوز 10اسفند نوشت: وسط آسمان نمی‌شود دبه تکان داد! قرار بود برجام لااقل تحریم فروش هواپیما را بردارد نه این‌که سفر رسمی وزیر خارجه نیز مشمول تحریمها شود.
سوخت ندادن به هواپیمای ظریف در آلمان و بحران درونی رژیم from Simay Azadi on Vimeo.

سناتور راجر ویکر: رژیم ایران حامی اصلی تروریزم دولتی در جهان است

سناتور جمهوریخواه راجر ویکر Roger Wicker عضو کمیته نیروهای مسلح سنا روز پنجشنبه ۱۰ اسفند طی سخنانی رژیم ایران را حامی اصلی تروریزم جهانی خواند.وی در صحن مجلس سنای آمریکا گفت:رژیم ایران حامی اصلی تروریزم دولتی در جهان، نباید هرگز به تسلیحات اتمی دسترسی داشته باشد، دونالد ترامپ در رابطه با مقابله با طرح و برنامه های رژیم ایران مطلقا جدی است و زمان آن رسیده است که کنگره همین سیاست را داشته باشد. وی افزود:‌ «توافق اتمی با رژیم ایران مملو از نقائص است و ما نمیتوانیم بدون اقدام عملی آنرا اصلاح کنیم، من از همکارانم خواهان همکاری و تشریک مساعی هستم تا از رسیدن حامی اصلی تروریزم دولتی در جهان به اهداف شریرانه اش جلوگیری نماییم
سناتور جمهوریخواه راجر ویکر افزود:‌ «وقتی موضوع رژیم ایران مطرح میشود ما باید اختلافاتمان را به کناری گذاشته و باهمدیگر برای لایحه دو حزبی تلاش نماییم...کنگره آمریکا بطور مکرر حمایت خود از مقابله با اقدامات شریرانه ایران را نشان داده است
https://www.hambastegimeli.com/…/73580-سناتور-راجر-ویکر-رژی…

زوزه‌های وحشت از نقش مقاومت برای سرنگونی رژی

رژیم هر چه دستورالعمل و بخشنامه به رسانه‌هایش می‌دهد که خبرهای مربوط به مجاهدین را منتشر نکنند و اما نمی‌تواند جلوی زوزه‌های وحشت باندهای حاکم در رسانه‌های تحت‌امر و حتی جلوی اظهارات سخنگوی دولت روحانی را بگیرد. چرایی این ناتوانی را در نکاتی که این رسانه‌ها روی آن دست گذاشته‌اند می‌شود دید. به‌دنبال اظهارات هراس‌آلود قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه حسن روحانی از دیدار دو تن از نمایندگان کنگرهٴ آمریکا با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، موجی از این هراس در رسانه‌های حکومتی وابسته به سپاه، نیروی تروریستی قدس، پاسدار محسن رضایی و سایرین به راه افتاد.
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) در روز 10اسفند نوشت:‌ «دو نماینده کنگره آمریکا که روابط نزدیکی با (مجاهدین) دارند، در دیدار با (رهبر این گروه) از لزوم همکاری مشترک برای مقابله با ایران صحبت کردند. روزنامه انگلیسی «اکسپرس» با اشاره به دیدارهای اخیر نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با (رهبر سازمان مجاهدین) و گفتگو در خصوص چگونگی همکاری آمریکا با این گروه علیه ایران، نوشت نمایندگان کنگره از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواهند خواست که تلاش برای مقابله با ایران را از طریق اعمال تحریم و فشار بر فعالیت‌های منطقه‌یی این کشور، تشدید کند».
سایت پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت آخوندها هم در روز 10اسفند96 نوشته است: «دو نماینده کنگره آمریکا که روابط نزدیکی با (مجاهدین) دارند، در دیدار با رهبر این گروه از لزوم همکاری مشترک برای مقابله با ایران صحبت کردند. در این دیدار که در پاریس انجام شده، «دینا روراباکر» رئیس کمیته فرعی اروپا، اوراسیا و تهدیدات نوظهور و «تد پو» رئیس کمیته فرعی تروریسم، عدم اشاعه و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشته‌اند و درباره تلاش مشترک برای تغییر نظام ایران با «مریم رجوی» (رهبر مجاهدین)گفتگو کرده‌اند.
روهرا باکر پس از این دیدار، با حمایت تمام قد از ناآرامی‌های دی ماه در چند شهر ایران، مدعی شد که این «اعتراضات هنوز تمام نشده است.
پو نیز هر چند گزینه نظامی علیه ایران را رد کرد، اما گفت تغییر در ایران باید از درون و توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی صورت گیرد».(تابناک – 10اسفند96).
سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان هم در روز10اسفند96 با قرقرهٴ حرفهای مشابه همگنانش از جمله نوشته است: «برنامه‌ریزی دو عضو کنگره آمریکا و (رهبر مجاهدین) برای انجام اقدامات ضدایرانی؛ وب‌سایت اکسپرس گزارش داد دو نماینده کنگره آمریکا که با مریم رجوی، در پاریس دیدار و گفتگو کرده‌اند، قصد دارند از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درخواست کنند علیه ایران تحریم‌های سنگین مالی و بانکی وضع کند».
نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع هم در روز 10اسفند96 با دو روز تأخیر نسبت به تاریخ این دیدار به صحنه آمد و اینگونه ابراز وحشت کرد: « دشمن تا دید مردم برای مطالبات به حقشان داد و فریاد کردند، فردای آن روز سوارکار شد و از آمریکا، فرانسه، انگلیس و کادر مجاهدین همه به میدان آمدند؛ به‌طوری‌که 35درصد پیام اغتشاش اخیر را آل‌سعود صادر کرده است. به برخی مسئولان باید گفت که کاری نکنید مردم بیایند و طومارتان را به هم بپیچند و باید حرکت کنید».(خبرگزاری سپاه پاسدارانـ10اسفند).
یک سایت حکومتی دیگر هم نوشته است:«سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس: گفت: 35درصد پیام اغتشاشات اخیر را آل‌سعود صادر کرده است و کادر مجاهدین به میدان آمدند».(خبرگزاری حکومتی شهدای ایران – 10اسفند».
سوز و گداز از مواضع رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت منحصر به ملاقات نمایندگان کنگرهٴ آمریکا در پاریس نمی‌شود.
سایت حکومتی وعده صادق در روز 2اسفند96 نوشته بود:‌ «مریم رجوی با اشاره به دستگیری دراویش آشوبگر و اغتشاشات اخیر... در توییتر نوشت: «دستگیری صدها درویش معترض را محکوم و مراجع بین‌المللی را برای اقدام فوری فرا می‌خوانم».
سایت حکومتی جهان نیوز هم با عبارات کلیشه‌یی و مشابهی نوشته بود: « مریم رجوی با اشاره به دستگیری دراویش... در توییتر نوشت: دستگیری صدها درویش معترض را محکوم و مراجع بین‌المللی را برای اقدام فوری فرا می‌خوانم».
آنچه که به این زوزه‌های هراس‌آلود ضریب مضاعف می‌زند اقدامات کانونهای شورشی در شهرهاى میهن اسیر است که باندهای حکومتی «همه باهم» ترجیح داده‌اند به روی خود نیاورند. به خیال این‌که انکار «موجود» به انکار «ماهو» راه می‌برد.

آمریکا: تمدید ماموریت گزارشگر ویژه برای ایران

تسلیت به خانواده و همکاران علی نقدی کارگر نیشکر هفت‌تپه، قربانی سیاستهای ضد کارگری آخونده

پایان بی‌عدالتی تنها با قیام علیه رژیم آخوندی و سرنگونی این رژیم ضدکارگری امکانپذیر است

علی نقدی یکی دیگر از کارگران محروم کشورمان قربانی سیاستهای چپاولگرانه و ضد کارگری فاشیسم دینی حاکم شد و پس از این‌که تلاشهای چند ماهه و مراجعات مکرر او برای دریافت حقوق معوقه‌اش به جایی نرسید، ناتوان از تأمین زندگی خود و خانواده‌اش و پرداخت بدهی‌های روزافزون، دست به خودکشی زد. پیکر او در روز ۸اسفند، در کانال آب پیدا شد
علی نقدی، دوشادوش سایر کارگران نیشکر هفت‌تپه برای احقاق حقوقشان مبارزه می‌کرد. آنها در سال ۱۳۹۶دست‌کم هشت بار دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. تنها چیزی که برای رژیم آخوندی و کارگزارانش اهمیتی ندارد گرسنه ماندن کارگران و خانواده‌هایشان و بدهکار و شرمنده بودن آنان است۳۰۰۰کارگر نی‌بر نیشکر هفت‌تپه ماهها است به‌خاطر پرداخت نشدن دستمزد ناچیزشان، برای چرخش معیشت خود و خانواده‌شان زیر بار بدهی‌های سنگین رفته‌اند و به‌خاطر ناتوانی در پرداخت قروض و تأمین هزینه‌های روزمره، کارد به استخوانشان رسیده است. این فشارها در آستانه نوروز طاقت‌فرساتر شده است. صدها تن از کارگران که از چهار سال پیش در سنین بازنشستگی هستند به‌خاطر پرداخت نشدن حق بیمه‌شان از حقوق بازنشستگی محرومند

اعتراضات و اعتصابهای کارگران هر بار سرکوب می‌شود و کارگران تهدید به اخراج می‌شوند. در روز ۱۵بهمن، گارد ضدشورش، ضمن اشغال کارخانه و یورش وحشیانه به کارگران اعتصابی‌ شماری از آنها را بازداشت کرد.نیشکر هفت‌تپه که با شش دهه سابقه فعالیت همواره از قطبهای اشتغال‌زایی و صنعت در خوزستان بوده بر اثر سیاستهای نظام فاسد و سرکوبگر آخوندی در معرض تعطیل و نابودی قرار گرفته استکمسیون کار شورای ملی مقاومت ضمن تسلیت به خانواده و همکاران علی نقدی و کارگران نیشکر هفت‌تپه، رژیم ضدکارگری آخوندی را مسئول قتل این کارگر شریف می‌داند. خواستهای حقه و مشروع کارگران و زحمتکشان و پایان دادن به بی‌عدالتی تنها با اتحاد و همبستگی و قیام علیه رژیم آخوندی و سرنگونی این رژیم امکان‌پذیر است. تا نظام ولایت فقیه بر سر کار است وضعیت کارگران و زحمتکشان و عموم مردم وخیم‌تر می‌شود
دبیرخانه شورای ملی مقاومت- کمیسیون کار
۱۰اسفند ۱۳۹۶(اول مارس ۲۰۱۱۸


سوز و گداز وزارت‌خارجه رژیم آخوندی نسبت به گزارش دبیرکل سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه آخوند رژیم آخوندی نسبت به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در مورد نقض گسترده حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها سوز و گداز کرد و وقیحانه مدعی شد: در تنظیم مفاد این گزارش از منابع و اطلاعات غیرموثق، نادرست و سراسر فاقد اعتبار تهیه شده است و گزارشی نامتوازن و با جهت گیری خاص است.
خاطر نشان می‌شود آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوند نوشت:” نسبت به رفتار ضدانسانی حکومت آخوندی در زندانها و مشخصاً بکارگیری شکنجه و دیگر رفتار ظالمانه و ضدانسانی یا رفتار یا مجازات تحقیرآمیز، گرفتن اعتراف اجباری زیر شکنجه، شرایط غیرانسانی و تحقیرآمیز زندانیان در بازداشت، تهدید و ارعاب و توهین و حبس های انفرادی طولانی‌مدت در زندانهای رژیم ابراز نگرانی کرده است.“
دبیرکل سازمان ملل‌متحد در قسمت دیگری از گزارش اخیر خود نسبت به اعدامهای گسترده، به‌ویژه اعدام نوجوانان توسط رژیم، خواستار پایان دادن به مجازات اعدام و ممنوعیت اعدام نوجوانان شد و یادآوری کرد که محرومیت از مراقبتهای بهداشتی به‌عنوان نوعی از مجازات و تهدید و ارعاب و یا به‌دست آوردن اعتراف اجباری، معادل شکنجه است.
دبیرکل سازمان ملل همچنین در بخشی از گزارش خود با اشاره به قیام دی ماه اعلام کرد: ”کانال‌های خبری رسمی تأیید کردند دست کم 22نفر از جمله کودکان در درگیریهای ۵روز اول تظاهرات ها کشته شدند.“

شرایط وخیم هموطنان زلزله زده در کرمان و کرمانشاه، چند ماه پس از زلزله

بارش‌ باران و آبگرفتگی چادرها در زمستان سرد منطقه کویری کرمان مردم شهر زلزله زده کوهبنان را با مشکلات و سختی های جدید بیشتری روبرو کرده است . فریاد این مردم محروم نیز مانند زلزله زدگان کرمانشاه از عدم رسیدگی های اولیه رژیم ضد مردمی آخوندی بهوا بلند است گزارشی در این باره:‌
بیش از 70 روز از زلزله کوهبنان در استان كرمان در سی ام آذرماه می گذرد، زلزله 5.2ریشتری که ساعت هشت و سی و چهار دقیقه شب رخ داد بیش از 70 درصد خانه های مردم این شهر را که مقاومتی در برابر زلزله ندارند تخریب کرد، خانه هایی هم که تخریب نشده اند، با ترک های زیاد دیگر قابل سکونت نیستند.
مردم این منطقه تمام 70 روز گذشته را در سرمای خشک و سوزنده در چادرهای سرد و با کمترین امکانات، بسر برده اند. سرمای هوا در بهمن ماه تا 12 درجه زیر صفر هم رسید.
مادری که با چند فرزندش در چادر زندگی می‌کند، می‌گوید: به همراه کودک خردسال و دیگر فرزندانم شب‌های زمستان را در چادر به سختی سپری می‌کنیم. در طول شب بچه‌ها زیر چندین پتو می‌خوابند با این وجود تا صبح همه ما می‌لرزیم و بیشتر مردم دچار سرماخوردگی شده‌اند. یکی دیگر از ساکنین کوهبنان می‌گوید: بعد از بارندگی چادرها خیس شده‌ و با وزش هر باد داخل چادر بشدت سرد می‌شود.
رژیم آخوندی که سالانه میلیاردها دلار برای رژیم قاتل سوریه و مزدورانش در منطقه هزینه می کند در این مدت تنها 196 کانکس در اختیار حدود 7000 خانوار این شهر گذاشته است. و دادن کانکس را به آوار برداری خانه های مخروبه موکول کرده اند. اما بسیاری از مردم نمی توانند از پس هزینه های این کار بربیایند. بسیاری از مردم هم ناچار شده اند با قرض و بدهی زیاد خود اقدام به تهیه کانکس کنند.
درهمين حال کارگزاران رژیم مي گويند که مردم خیر بیش از 300 کانکس در اختیار زلزله زدگان قرار داده اند اما رژيم آخوندي هنوز در برآورده کردن اولیه ترین امکانات برای مردم زلزله زده خودداری می کند .
یک زن کوهبنانی می گوید: برای سرویس بهداشتی باید به خانه همسایه‌ها مراجعه کنیم و بیشتر مردم طی روزهای پس از زلزله تنها یکی، دو مرتبه حمام رفته‌اند.
یکی دیگر از هموطنان ‌ به کمبود شدید حمام و سرویس بهداشتی در کوهبنان اشاره کرده و می گوید:‌ بسیاری از مردم امکان استحمام ندارند، بویژه مستاجران که هنوز تکلیف آنها بدرستی روشن نشده با مشکل جدی مواجه هستند
رژیم آخوندي هموطنانمان را ناچار کرده که با یک وام 40 الی 50 میلیون تومانی خانه های خود را بسازند اما مردم می گویند:‌با ۵۰ میلیون تومان چگونه می‌توان خانه‌ای را که کاملا تخریب شده ساخت؟ زلزله خسارت شدید مالی به مردم زده است. در چنین شرایطی شاهد فشار مضاعف بر زلزله‌زده‌ها برای پرداخت وام‌های معوقه و قبوض برق، آب و گاز هستیم.
شرایط وخیم هموطنان زلزله زده در کرمان و کرمانشاه from Simay Azadi on Vimeo.

واشینگتن: قیام مردم ایران؛ کنفرانس فراخوان به تغییر رژیم و سخنرانی شهردار رودی جولیانی

کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات آمریکا
سخنرانی شهردار رودی جولیانی
قیام مردم ایران: فراخوان به تغییر رژیم
گزینه‌های سیاست در ایالات متحده
روز چهارشنبه، 9اسفند 1396، در کنفرانسی در کلوپ ملی مطبوعات در واشینگتن که توسط سازمان جوامع ایرانیان در آمریکا برگزار شد، شهردار رودی جولیانی، دربارهٴ قیام بزرگ مردم ایران و سیاست آمریکا در قبال رژیم آخوندی به سخنرانی پرداخت.
این کنفرانس تحت عنوان «قیام مردم ایران: فراخوان به تغییر رژیم، گزینه‌های سیاست در ایالات متحده» تحت مدیریت سفیر لینکلن بلومفیلد مدیرکل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در امور سیاسی- نظامی برگزار شد و شماری از نمایندگان هیأت‌های دیپلوماتیک در واشینگتن، متخصصان امور خاورمیانه و ایران در اندیشکده‌ها و بانکهای فکری و خبرنگاران رسانه‌های گروهی آمریکایی و بین‌المللی در این برنامه حضور داشتند.
 در ابتدای برنامه، دکتر مجید صادقپور، مدیر سیاسی سازمان جوامع ایرانی در آمریکا به حضار در این جلسه خوش‌آمد گفت.
سپس سفیر بلومفیلد در سخنانش، دربارهٴ سوابق حمایت شهردار جولیانی از مبارزه مردم و مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی، توضیح داد.
شهردار رودی جولیانی در سخنرانی خود در این کنفرانس دربارهٴ قیام بزرگ مردم ایران گفت: (این قیام) در 142شهر صورت گرفت... و تا به امروز هم ادامه دارد... پوسترهایی... در سراسر کشور با تصاویر خانم رجوی توزیع شد. این تصاویر را روی پل‌ها مشاهده کرده‌اید... هیچ سازمانی به اندازه مجاهدین خلق فراگیر و با حمایت داخلی و خارجی وجود ندارد و ما حامیان خارجی آنها را تشکیل می‌دهیم....
شهردار جولیانی تأکید کرد: بسیار خوشحالم که از شروع (قیام در ایران)... رئیس‌جمهور (ایالات متحده) برخلاف رئیس‌جمهور قبلی، به تظاهر کنندگان پشت نکرد... او (پیام) بسیار قدرتمندی را ارسال کرد که در اساس سیاست خارجی آمریکا را تغییر داد... (او گفت که) ما از معترضان در ایران حمایت می‌کنیم».
شهردار جولیانی با اشاره به‌قتل قیام‌کنندگان توسط رژیم آخوندی، گفت: «وقتی شروع به کشتن مردم می‌کنید، این نشان می‌دهد که در وضعیت بسیار خطیری قرار گرفته‌اید...».
وی تأکید کرد این رژیم بسیار شکننده است و در مقابل آن یک آلترناتیو دموکراتیک قرار دارد که بهای بسیار سنگینی برای آزادی، از جمله 120هزار شهید، پرداخته است. این آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران و نیروی محوری آن، سازمان مجاهدین خلق است که خود را به آزادی، دموکراسی و حقوق برابر برای همه آحاد ملت ایران متعهد ساخته است.
واشینگتن کنفرانس با حضور شهردار رودی جولیانی – قیام ایران from Simay Azadi on Vimeo.