دوشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۷

زنان خط شکن-فاطمه امینی-شماره4

تحت تعقیب : غلامحسین محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه

۱۸تیر ۱۳۷۸ : قیام دانشجویان و مردم تهران علیه حکومت آخوندی

در ساعتهای اولیه‌‌‌‌‌‌‌ بعد از نیمه‌شب ۱۸تیر سال ۱۳۷۸جمع کثیری از دانشجویان در خوابگاه دانشجویی امیرآباد تهران به‌ یک تظاهرات ضدحکومتی دست زدند و علیه اختناق حاکم شعار دادند.
مدتی بعد‌، یکانهای ویژه ضدشورش با محاصره منطقه، با گاز اشک‌آور و باتون و سلاح، به ‌خوابگاهها هجوم آوردند و دانشجویان را به‌طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب وجرح قرار دادند. ۳تن از دانشجویان در جریان حمله پاسداران به‌کوی دانشگاه کشته، بیش ‌از ۱۰۰۰‌تن زخمی و حدود ۱۰۰۰‌تن نیز توسط پاسداران دستگیر شدند.
متعاقب آن دانشجویان خواستار استعفای وزیر کشور خاتمی گردیدند.
روز ۱۹تیر، هزاران دانشجو در حالی‌که شعارهای مشهور تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه، ‌”می‌کشم، می‌کشم، آن که برادرم کشت” و ”توپ، تانک، مسلسل، دیگر اثر ندارد” را تکرار می‌کردند به‌ تظاهرات علیه رژیم پرداختند.
در این تظاهرات نیز یک دانشجو با شلیک پاسداران از ناحیه چشم مجروح شد و ساعتهایی بعد به‌شهادت رسید. در این روز تعداد کشته‌ها به‌ ۷نفر رسید.
دامنه ‌‌‌‌‌‌‌این قیام که به ۱۷‌شهر کشور رسید در تبریز به ‌کشته‌شدن یک دانشجو، مجروح‌شدن دهها تن و دستگیری صدها دانشجوی دیگر انجامید.
این تظاهرات در روزهای بعد با همراهی صدها هزار نفر از جوانان و مردم تهران اوج دیگری پیدا کرد و محل نمایش دجالگرانه ‌‌‌‌‌‌‌نماز جمعه ‌‌‌‌‌‌‌رژیم در دانشگاه تهران نیز به ‌آتش کشیده شد.
مردم و دانشجویان شعار می‌دهند:
”حکومت آخوندی برکنار‌ـ برکنار”، ”بچه‌ها قیام شروع شد، ۲۰سال سکوت تمام شد”، ”وای به‌روزی که مسلح شویم”.
دار و دسته‌‌‌‌‌‌‌ خاتمی می‌خواستند خود را به‌ این قیام شکوهمند و دانشجویان، نزدیک نشان دهند. اما دانشجویان با پاسخ نه و گو شمالی دادن به ‌مقامات رژیم که به‌ میان دانشجویان می‌رفتند دست رد به‌سینه‌‌‌‌‌‌‌ آنان زدند. از‌ جمله موسوی لاری وزیر کشور خاتمی مضروب و عمامه‌اش پرتاب شد و دانشجویان او را با خفت و خواری از صحنه بیرون انداختند.
شورای عالی امنیت رژیم به‌ریاست خاتمی، در اطلاعیه‌های متعدد، تظاهرات را غیرقانونی خواند و جواز سرکوب قیام دانشجویان و مردم را صادرکرد. روزنامه ‌‌‌‌‌‌‌حکومتی کیهان ضمن ابراز وحشت از این قیام از ورود سازمان‌یافته‌‌‌‌‌‌‌ مجاهدین در این قضایا» خبر داد و از قول عوامل رژیم نوشت:
”آنها می‌خواهند به‌جای آرم جمهوری اسلامی،‌ آرم شیر و خورشید بر پرچم ایران نقش ببندد”.
یادآوری می‌شود، پرچم شیر و خورشید نشان، مصوبه شورای ملی مقاومت و مربوط به ‌مردم و مقاومت ایران است.
خامنه‌‌ای، ولی‌فقیه جنایتکار رژیم پس از چند روز سکوت،‌‌گفت:
دشمن امنیت ملی ما را هدف گرفته است، امنیت ملی از همه چیز واجب‌تر است. دشمنان اصلی ما طراحان این قضایا هستند”.

ترامپ: مزاحمت قایق‌های ایرانی برای ناوگان جنگی آمریکا به صفر رسید


   #IranRegimeChange 
 #تظاهرات_سراسرى

خاطرات علیرضا مجاهدنیا: ۹ تن از اعضاء خانواده‌ام در رژیم آخوندی شهید شدند


نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم🌷🌷🌷 

شاپرک شجری زاده از معترضان حجاب اجباری به ۲۰سال زندان محکوم شد

شاپرک شجری زاده از معترضان حجاب اجباری به حکم دادگاه انقلاب در تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۱۸ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
بر اساس اخبار منتشر شده در روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۷ خانم شاپرک شجری زاده یکی از معترضان به حجاب اجباری در دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۱۸ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
شاپرک شجری زاده دو بار به دلیل اعتراض به حجاب اجباری دستگیر شد. به دلیل اینکه نسرین ستوده، وکیل مدافع خانم شجری زاده در زندان به سر می برد این حکم با تأخیر به اطلاع این فعال مدنی رسیده است.
بر اساس تبصره‌ی ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، مجازات زنانی که «بدون حجاب شرعی» در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، حبس ۱۰ روز تا دو ماه یا جزای نقدی از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال است، یعنی دادگاه می‌تواند متهم را به یکی از دو مجازات یا حبس حداکثر تا دو ماه یا جزای نقدی حداکثر تا ۵۰ هزار تومان محکوم کند.
براساس ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی «کسی که مرکز فساد یا فحشاء را دایر یا اداره کند» یا «مردم را به فساد یا فحشاء تشویق نموده یا موجبات آن را فراهم نماید» به یک تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

تظاهرات برازجان با شعار مرگ بر دیکتاتور-روز ۱۷تیر۹۷



جمع زیادی از مردم برازجان برای دومین روز ۱۷تیر۹۷متوالی با شعار مرگ بر دیکتاتور تظاهرات کردند
این تظاهرات در مجاور بانک ملت و میدان بیمارستان جریان دارد
مردم بپا خاسته برازجان که در اعتراض به بی‌آبی تظاهرات کردند شعار می‌دهند
مرگ بر دیکتاتور
دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست
نترسید نترسید ما همه با هم هستیم
ایرانی بسه دیگه غیرتتو نشون بده
این تظاهرات در حالی شکل گرفت که مأموران سرکوبگر از صبح یکشنبه در خیابانهای اصلی شهر و میدان بیمارستان مستقر شده بودند تا از شکل‌گیری هر گونه تظاهراتی ممانعت به‌عمل آورند
روز شنبه نیز تظاهرات مردم برازجان با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، دشمن ما همین‌جاست دروغ می‌گن آمریکاست، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن، تا پاسی از شب جریان داشت
مردم با شعار بی‌غیرت بی‌غیرت به مقابله با مأموران ضدشورش پرداختند
https://news.mojahedin.org/i/تظاهرات-مردم-برازجان

مالک شراعی قهرمان فداکار خرمشهر

حدود سه هفته قبل خبر تکان‌دهنده‌ای را شنیدم همرزم قهرمانم مالک شراعی وقتی همراه همرزمانش به دریاچه‌ای در نزدیکی تیرانا رفته بود با دیدن صحنه گرفتگی عضلانی یکی از همرزمانش در آب و تهدید غرق شدن او خود را به آب می‌زند و او را نجات می‌دهد ولی خودش دچار مشکل شده و به عمق می‌رود و...
بخودم گفتم که شهادت مالک همانند زندگیش با فداکاری جانانه برای دیگران به‌وقوع پیوست.
ابتدا حادثه را باور نداشتم در تخیلاتم تصور می‌کردم که شاید هنوز شهید نشده باشد و او را در جایی زنده پیدا کنیم اما میان آنچه دلم می‌خواست با واقعیت فاصله زیادی بود.
بعد از این فدای شکوهمند بی‌اختیار به‌خاطراتم با این قهرمان برگشتم.
برجسته‌ترین خاطره در مورد مالک برایم روز ۷مرداد سال ۸۸بود. شاید شما صحنه‌های آن‌روز اشرف را در فیلمها دیده باشید، آنجا که خودروهای زرهی به‌دستور مالکی مزدور به اشرف حمله کرده و با وحشیگری تمام با تیربارها شلیک می‌کردند و به‌دنبال زیر گرفتن مجاهدان آزادی بودند.
ساعت هشت و نیم صبح روز ۷مرداد من و مالک برای تعویض پست دیده‌بانی به برج ضلع شمالی اشرف رفتیم، در آنجا به محوطه شمالی دید کافی وجود داشت و هر تحرکی از دشمن قابل مشاهده بود. کمی بعد ستون کامیونهای حامل پلیس و خودروهای جنگی با تیرباری بر روی هر کدام را می‌دیدیم که از دور به سمت دروازه شمالی اشرف می‌آمدند. یک هاموی از ارتش آمریکا نیز وارد تجمع مزدوران در کمپ پلیس در پشت سیاج شد و سرنشینان آن با فرماندهان پلیس عراق قدری صحبت نموده و بعد از آن دو خودروی رزمی ارتش آمریکا که در کنار دروازه شمالی همیشه به‌عنوان پستهای نگهبانی بودند دویست متر به سمت غرب عقب‌نشینی کردند. در واقع بین ما و ستونی که قصد تهاجم داشت را خالی نمودند. دقایقی بعد حمله شروع شد، مرکز درگیری در ۱۵۰متری شرق برج دیده‌بانی قرار داشت جایی که شب قبل نیروهای مهاجم سیاج را شکافته بودند. با مقاومت مجاهدین، مزدوران خودروی آبپاش را وارد کردند و همزمان یک دسته از نیروی مزدور پلیس از بیرون به‌سمت برج آمدند. در واقع قسمتی از سیاج هم در جلوی برج شکافته بود ولی چون مجدداً به‌طور موقت بسته شده بود به‌نظر نمی‌آمد که قابل نفوذ سریع باشد.
پلیسها شروع به پرتاب سنگ به‌سمت برج کردند. من می‌خواستم که تا آخرین ثانیه‌های ممکن برج خالی نشود بنابراین از مالک خواستم که پایین برود. مالک بهانه‌ای آورد گفتم که نگران نباشد کمی بعد منهم وسایل را جمع می‌کنم و میایم، او باز هم قبول نکرد با تحکم به او گفتم که مالک! حرفم را گوش کن و برو. با بی‌میلی پذیرفت و از برج بیرون رفت. دوربین، تلفن و.... را برداشتم. قلوه سنگ یکی از مزدوران شیشه برج را شکست دیگر فهمیدم که باید برج را ترک کنم و خارج شدم. در کمال تعجب دیدم که مالک چند پله پایین‌تر در پاگرد پلکان ایستاده و به من اشاره می‌کند که ابتدا من باید پایین بروم!. اینجا هم مالک برای نجات یکی دیگر خطر را برای خودش خریده بود. نباید درنگ می‌کردم سنگها بود که میامد، از او عبور کردم تعدد سنگها که با نزدیک شدن مزدوران از سنگهای کوچک به قلوه سنگهای بزرگ تبدیل شده بود، نمی‌گذاشت که چشم از آنها بردارم و به پشت سر نگاه کنم. بنابراین تنها با شنیدن صدای پای او، حضورش را چک می‌کردم و خیالم راحت می‌شد. به سطح زمین رسیدم دیدم که مزدوران سیاج را کنار می‌زنند تا وارد جاده ارتباطی برجها شوند. دو اتاق پیش ساخته عمود به هم در نزدیکی بود که با عبور از میان آنها به نفرات خودی متصل و از تک افتادن با دسته مزدوران مهاجم خلاص می‌شدیم. لحظاتی قبل از عبور از آن مکث کردم دیگر صدای پای مالک نمی‌آمد برگشتم دیدم مالک چند پله مانده به سطح زمین برسد در محاصره چهار مزدور قرار گرفته و با سنگهای همان مزدوران که از پله‌ها جمع می‌کرد، با خودشان درگیر شده. سریع برگشتم و این بار به‌صورت تیمی به مقابله ایستادیم، برای لحظاتی مزدوران عقب نشستند، بهمراه مالک به‌سر عت از شکاف بین دو اتاقک رد شدیم و به سایرین پیوستیم.

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸؛ سخنرانی شخصیتهای کانادایی، اروپایی، آمریکایی و عربی

قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران پاریس ۹تیر ۱۳۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)
حمایت از شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی
همبستگی ملی برای سرنگونی فاشیسم دینی
همایش ایرانیان در پاریس - جان برد، وزیر خارجه پیشین کانادا
خانم رجوی، دوستان موجب افتخار و سرافرازی است که بار دیگر برای همبستگی با شما و مردم ایران اینجا ایستاده و جمع شده‌ایم. ما گرد‌هم آمدیم تا از مردم ایران و مبارزه بزرگشان حمایت کنیم. برای سالیان، بسیاری از دولتهای غربی در جستجوی جناح میانه‌رویی در رژیم تهران بودند. این رویکرد محافظه کارانه شکست خورده و از استمالت چیزی کم گذاشته نشده است. ما نباید به مردم ایران و خواست آنها برای تغییر بی‌اعتنایی کنیم. در طول بیش از ۶ماه گذشته، مردم ایران شهامت زیادی از خود نشان دادند و در خیابانهای بیش از ۱۴۰شهر دست به تظاهرات زدند.
آنها با از خودگذشتگی برای تغییر رژیم می‌جنگند. دوستان، الآن زمان آن است که در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها حمایت کامل کنیم. امروز ما به خانم رجوی پیوستیم، بانویی با شهامت و اراد‌ه‌ای بسیار بزرگ. ما در پاریس گردهم آمدیم تا در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها درخواسته‌هایشان برای آزادی، برابری و دموکراسی حمایت کنیم. دوستان، ما امروز به مردم ایران می‌پیوندیم تا پیام ساده‌ای را به ملاهای ایران برسانیم: زمان تغییر و رفتن ملاها فرا رسیده است.
دوستان، این جای افتخار و سرافرازی برای من است که فردی بسیار با شهامت را به شما معرفی کنم که همواره در مقابل این رژیم ایستاده است، حتی زمانی که ایستادگی در مقابل این رژیم رایج نبود، آنهم در حمایت از مردم ایران. خانمها و آقایان همراه با من، به بیست و دومین نخست‌وزیر کانادا استیون هاربر.
همایش ایرانیان در پاریس - استفان هارپر- نخست‌وزیر پیشین کانادا
ممنونم به‌خاطر این استقبال گرم.
خانم رجوی، خانمها و آقایان و دوستان عزیز
خوشحالم که همراه با هیأت کانادا اینجا هستم تا از پایان رژیم و فرا رسیدن ایرانی آزاد و دموکراتیک حمایت کنم.
دوستان، ما امروز اینجا هستیم، من امروز اینجا هستم نه برای این‌که به ایرانیان بگوییم که دولت آینده آنها چه باید باشد. ما اینجا هستیم تا بگوییم که دولت آینده ایران باید منتخب مردم آزاد ایران باشد. بنابراین متشکرم به‌خاطر مبارزه طولانی‌تان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک. به‌مدت ۱۰سال. دولتی که من هدایتش می‌کردم مسیری را در سیاست خارجی انتخاب کرد که راهنمای عملش، آزادی، دموکراسی و عدالت، حقوق‌بشر، برابری انسانها و کرامت انسانی بود.
همان ارزشهایی که در آینده‌ای نزدیک در تهران مورد استقبال قرار خواهند گرفت. ولی ایران امروز این طور نیست. ایران تحت حاکمیت ملاهای بی‌رحم و مستبدی است که در ضدیت با بهترین ارزشهای انسانی هستند.
این رژیمی است که تمامی نادرستیها را نمایندگی می‌کند. نه فقط در منطقه بلکه در جهان. این رژیم یک فرهنگ بزرگ را لکه‌دار کرده. یک دین بزرگ را لکه‌دار کرده است. به‌همین دلیل دولت ما یک موضع قوی علیه این رژیم اتخاذ کرد.
ما هر سال از آورندگان قطعنامه‌های سازمان ملل علیه نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران بودیم. ما از تحریمها برای قطع جریان مالی به سپاه پاسداران و دیگر نهادهای رژیم استفاده کردیم. ما رسماًً رژیم را به‌عنوان یک دولت حامی تروریسم بین‌المللی در لیست قراردادیم. ما لایحه‌یی تصویب کردیم که به قربانیان اجازه می‌دهد از رژیم به‌خاطر جنایاتش شکایت کنند. و دوستان، ما سفارت کانادا در تهران را بستیم و به ملاها گفتیم که از کانادا گم شوید!
دوستان،‌ حاکمان ایران بارها و بارها نشان داده‌اند که نمی‌شود به حرفشان اعتماد کرد. به همین دلیل دنیای آزاد باید رژیم را بر اساس اعمالش قضاوت کند و این اعمال نشان می‌دهد که ملاها نه میل به عدالت دارند و نه به صلح. زندانهای ملاها کماکان پر است از افرادی که نه به‌خاطر جرائمشان بلکه به‌خاطر اعتقاداتشان به زندان افتاده‌اند و جلادان بیرحمانه به کارشان ادامه می‌دهند. با زنان و دختران کماکان به‌عنوان کالا و نه انسان رفتار می‌شود. اقلیتهای مذهبی کماکان سرکوب می‌شوند و هر چه بیشتر ملاها آنها را سرکوب می‌کنند اعتراض و تظاهرات برای تغییر در خیابانها افزایش می‌یابد و این روند فزاینده ادامه خواهد داشت تا زمانی که رژیم سرنگون شود.

سناتور لیندزی گراهام:‌ اهرم های فشار برای جداکردن روسیه از رژیم ایران

فاکس نیوز۱۷تیر۹۷:‌
دوشنبه هفته آینده دونالد ترامپ به‌طور رودررو با پوتین در هلسینکی، ملاقات خواهد کرد.
کرملین در حال کار با آمریکا، برای رسیدن به توافقی در سوریه است. دو مشاور کرملین گفتند بر اساس این توافق نیروهای رژیم ایران از مرزهای اسراییل دور نگه داشته می‌شوند.
آیا شما به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ توصیه می‌کنید که با این توافق موافقت کند؟
سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمریکا: با توجه به رفتار روسیه، این توصیه را نمی‌کنم. روسیه قرار بود که از نداشتن مواد شیمیاییِ (اسد) مطمئن شود. اما چنین نشد.
در نتیجه روی وعده‌های روسیه نمی‌توان حساب کرد.
ضرورت ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه و عراق
سناتور لیندزی گراهام: نیروهای ما در شمال شرقی سوریه هستند تا داعش برنگردد.
ما همچنین در شمال شرق سوریه هستیم تا رژیم ایران نتواند از تهران تا بیروت مسیر تردد پیدا کند.
من به روسیه اعتماد ندارم توافقی را که به ایرانیها برمی‌گردد به اجرا بگذارد.
سناتور لیندزی گراهام افزود:
در نهایت، اقتصاد ایران ضعیف است و مشکلات زیادی دارد. ما می‌توانیم فشار را بر این رژیم بالا ببریم. کاری که ما باید انجام دهیم شراکت با ترکیه و روسیه است تا رژیم ایران را از آنها جداکنیم. رژیم ایران دلیل متفاوتی، برای حضور در سوریه، نسبت به خیلی طرفهای دیگر دارد. اسراییل نمی‌تواند حزب‌الله و حضور این رژیم را در سوریه، تحمل کند. اگر شما اسد را در قدرت باقی نگاه دارید عربها و مردم سوریه، آن را قبول نخواهند کرد.
چگونه روسیه را از رژیم ایران جداکنیم؟
سناتور لیندزی گراهام عضو ارشد سنای آمریکا گفت: راهی که روسیه را از ایران جدا خواهد کرد (این است که) ما یک حضور موفق در عراق و سوریه داشته باشیم.
در سال ۲۰۰۷ ما ۹۰۰سرباز را در جنگ در عراق از دست دادیم اما در سال سه سال ونیم گذشته تنها ۱۴سرباز را از دست داده‌ایم.
پرزیدنت ترامپ اقدامات درستی را برای نابودی داعش و مقابله با رژیم ایران انجام داده است، سربازان ما در سوریه و عراق، سیاست ما را در برابر سلطه رژیم ایران تضمین می‌کنند. ما باید این وضعیت را برای به‌دست آوردن اهرم های فشار در رابطه با روسیه و ایران باقی نگاه داریم.

یکشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۷

زنان خط شکن-بی بی مریم بختیاری-شماره3

🌹#میرزاده_عشقی (۱۲۷۳همدان ـ ۱۳۰۳تهران) شاعر، روزنامه‌نگار، نویسنده و نمایش‌نویس دوران مشروطیت و مدیر نشریه قرن بیستم بود

سپیده فرهان (فرح آبادی) به ۶ سال زندان محکوم شد

سپیده فرهان (فرح آبادی) به ۶ سال زندان محکوم شد. وی روز شنبه ۱۶تیرماه در مراجعه به دادگاه متوجه شد که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در تاریخ ۳ تیرماه به صورت غیابی به ۶ سال حبس محکوم شده است.
خانم فرهان در این حکم به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به یک سال و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب علیه امنیت کشور» به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است. به این ترتیب در مجموع سپیده فرهان (فرح آبادی) به ۶ سال زندان محکوم شد.
سپیده فرهان (فرح آبادی) دانشجوی فارغ التحصیل رشته معماری و فعال مدنی در اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی دستگیر و در ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.
در جریان قیام دی ماه بیش از ۵۰۰ دختر و زن جوان از جمله دهها دختر دانشجو در نقاط مختلف کشور دستگیر و زندانی شدند. ندا احمدی از جمله این دستگیر شدگان است. وی دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه تبریز می باشد که از زمان دستگیری از وی خبری در دسترس نیست و در وضعیت نامعلومی به سر می برد.
زنان در جریان قیام دی ماه نقش فعال، شجاعانه و پیشتاز داشتند به نحوی که رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران در این رابطه اعتراف کرد که «حلقه اصلی تحریک و شروع خانم ها بودند». (سایت حکومتی جهان نیوز – ۷ بهمن ۱۳۹۶)
طی روزهای اخیر دانشجویان دانشگاههای تهران و سایر شهرهای ایران از جمله در بابل، اهواز، شیراز و تبریز در اعتراض به احکام سنگین صادره برای دانشجویانی که در جریان قیام دی ماه دستگیر شده اند، اعتراضات متعددی برپا کرده اند. در این اعتراضات دختران نقش فعالی داشته اند و در برخی دانشگاهها استادان نیز به دانشجویان پیوستند و خواستار لغو این احکام شدند.

اعدام عجولانه ۸نفر تحت عنوان داعش توسط رژیم آخوندی

در حالیکه اعتراضات بین‌المللی در مورد بمبگذاری و تروریسم رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران در آمریکا و کشورهای اروپایی بالا می‌گیرد، صبح امروز رژیم برای تحت‌الشعاع قرار دادن اقدام جنایتکارانه تروریستی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در فرانسه، عجولانه به اعدام ۸نفر تحت عنوان داعش مبادرت کرد.
این اعدامها در این زمان مشخص، چیزی جز سرپوش گذاشتن بر جنایت داعشی خود در اروپا نیست. به این ترتیب رژیم آخوندی که عیناً مانند داعش در فرانسه برای بمبگذاری در میان مردم بی‌گناه عمل کرده است، اکنون پس از دستگیری دیپلومات تروریست و تروریستهای مربوطه همراه با مواد انفجاری می‌خواهد با اعدامهای دستجمعی، خود را از داعش که پدرخوانده آن است دور نشان دهد.
شایان توجه است که اعدامهای صبح امروز بلافاصله پس از بازگشت آخوند روحانی از سفرش به اتریش و لغو مصونیت دیپلومات تروریست رژیم در این کشور صورت گرفت.
۱۳ماه پیش در ۱۷خرداد ۱۳۹۶ به‌دنبال چنگ انداختن داعش به پدرخوانده‌اش در تهران در سر قبر خمینی و مجلس آخوندی که به‌طور غیرمترقبه‌ای صورت گرفت، مقاومت ایران درباره «مسابقه تروریسم بین مدعیان خلافت سنی و خلافت به‌اصطلاح شیعی تحت عنوان ولایت فقیه در تهران» اعلام کرد که این مسابقه «حتی اگر سفارشی و نمایشی نباشد» مصرفی جز برون‌رفت خامنه‌ای از بن‌بست و تنگنا ندارد.
مقاومت ایران خواهان بستن سفارتها و لانه‌های جاسوسی رژیم آخوندها و اخراج مأموران و مزدوران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.
طبق آخرین خبرها رئیس کل دادگستری ولایت فقیه در تهران ادعا کرده است که اعدامها قبلاً صورت گرفته اما بنا بر ملاحظات امنیتی خبر آن اعلام نشده بود. این یک سیاهکاری آشکار سیاسی و دجالیت آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر 
اقدام جنایتکارانه تروریستی در خاک کشورهای اروپایی به‌ویژه فرانسه است.

قیام ایران- شماره ۱۸۵- قیام مردم و جوانان دلیر برازجان در اعتراض به بی آبی

غروب روز شنبه ۱۶تیر (۷ژوییه) مردم و جوانان دلیر برازجان (استان بوشهر) در اعتراض به چهار روز قطع آب آشامیدنی و بی اعتنایی کارگزاران فاسد و سرکوبگر رژیم به وضعیت فاجعه بار معیشت مردم این شهر دست به تظاهرات زدند.
تظاهرات مردم که از میدان بیمارستان شهر شروع شد، تا آخرین ساعات شب ادامه یافت. آنها شعار می‌دادند: مرگ بر دیکتاتور؛ دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن؛ دولت بی لیاقت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم؛ نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم؛ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران؛ یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه؛ دشستانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ یک دزدی هم کم بشه، مشکل ما حل می‌شه.
کارگزاران رژیم با وعده های توخالی در صدد پراکنده ساختن مردم و فرونشاندن خشم آنها بودند. اما مردم آنها را هو کرده و شعار می دادند:‌دروغه دروغه. نماینده خامنه ای و امام جمعه جنایتکار در هراس از بالا گرفتن قیام مردم از صحنه گریخت.
بر اثر سیاستهای وطن فروشانه و ویرانگر آخوندها بسیاری از شهرهای کشور در گرمای سوزان تابستان به‌خاطر بی آبی در شرایطی بسیار وخیم به‌سر می برند. هفته قبل خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان در اعتراض به محرومیت از آب شرب دست به تظاهرات گسترده یی زدند.
به گفته شاهین پاکروح از معاونان شرکت مهندسی آب و فاضلاب رژیم در تابستان امسال ۳۳۴شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت که از این تعداد ۱۰۷شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که استان‌های اصفهان, کرمان, فارس, خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با بحران شدیدتری مواجه باشند (خبرگزاری سپاه پاسداران-تسنیم،۴ اردیبهشت).
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷تیر ۱۳۹۷ (۸ژوییه ۲۰۱۸)

سخنرانی رودی جولیانی، سناتوررابرت توریسلی و بیل ریچاردسون، در همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس

رودی جولیانی
خیلی متشکرم. خیلی عالی است که به اینجا برگشتم در زمانی که هم اهمیت زیادی دارد و همه ما امیدوارتر از گذشته هستیم، نسبت به دفعات قبل که آنجا بودیم. فکر می‌کنم اکنون خیلی واقعی‌تر می‌توانیم پایان رژیم را ببینیم، ما این را می‌بینیم چون قبلاً آن را در کشورهای تحت ستم دیگر تجربه کرده‌ایم. وقتی مردم هر روز به خیابانها می‌ریزند، و در خیابانها روزانه تظاهرات می‌کنند، همان‌طور که در ۱۴۲شهر ایران کردند، همان‌طور که چند روز قبل در تهران تظاهرات کردند، وقتی این کار را ادامه می‌دهند، به‌رغم سرکوب شدید، به‌رغم ضرب ‌و شتم شدید، به‌رغم دستگیریهای گسترده، یا به‌رغم این‌که بسیاری کشته می‌شوند، اما بر تعداد آنها افزوده می‌شود و گسترش و تداوم پیدا می‌کند؛ تا جاییکه اکنون رژیم را تهدید به سرنگونی می‌کنند، وقتی چنین می‌شود، آزادی در راه است، این می‌توانست قبلاً اتفاق بیفتد، می‌توانست ۸ یا ۹سال پیش در قیام ۸۸ اتفاق بیفتد، قیامی که دولت من بی‌شرمانه به آن پشت کرد. شرم بر آن دولت. اما این بار، وقتی که قیام در ماه دسامبر و ژانویه شروع شد، چند ماه پیش، رئیس‌جمهور آمریکا، که با جنجالهای زیادی مواجه است که آیا خوب است توییت کند یا نه، تلفن کوچکش را دور بیندازد، و او توییت کرد و از تظاهر کنندگان حمایت کرد. من به کشورهایی که به حمایت از رژیم ایران ادامه می‌دهند، و با آن معامله می‌کنند می‌گویم، که وقتی با رژیم ایران معامله می‌کنید، برای رژیمی قیمت می‌دهید که زنان را از حقوقشان محروم می‌کند، کودکان را از حقوقشان محروم می‌کند، مردم را به‌قتل می‌رساند به‌خاطر این‌که مذهب دیگری دارند، چگونه می‌توانید چنین کنید؟ پس فرق شما با تروریستها چیست وقتی که به آنها پول می‌دهید؟ و این رژیم را پشتیبانی می‌کنید؟ گروه‌های زنان به‌طور خاص، در سراسر جهان، باید خواستار توقف معامله شرکتها با این رژیم شوند، باید تحریم شوند، و ما باید معامله با آنها را متوقف کنیم. همه ما می‌دانیم که اقتصاد ایران در حال سقوط آزاد است، در حال محو شدن است. ما عکس مردی را دیدیم که نوشته‌ای را بلند کرده بود و می‌خواست که کلیه یا کبد خود را به ۵۰۰دلار بفروشد، این دولتی در آستانه سرنگون شدن است، چیزی که الآن باید انجام دهیم، این است که ارادهٔ خود را از دست ندهیم. باید مصمم‌تر باشیم. الآن زمان آن رسیده که فشار جدی را وارد کنیم.
رودی جولیانی
این بیانیه‌یی است امضا شده توسط تمامی افرادی که پشت سر شما ایستاده‌اند و تمامی سی و سه نفر دیگر، همگی از مقامات ارشد سابق آمریکا، که به خانم رجوی تقدیم می‌شود؛ و این بیانیه حمایت ما از جنبش شما برای آزادی و باور ما به شماست. زیرا بیانگر احساس مشترک امروز دولت ما می‌باشد. جمهوریخواه، دموکرات و همه کسانی که عقاید سیاسی مختلفی دارند، در یک چیز متفقند: ملاها باید بروند.، آیت‌الله‌ها باید بروند و یک دولت دموکراتیک که خانم رجوی آن را نمایندگی می‌کند، باید جایگزین آن شود.
مریم رجوی:
یک بار دیگر تشکر می‌کنم از تمامی تلاشها و حمایتتان از مردم و مقاومت ایران، به‌خصوص در حال حاضر حمایتتان از قیامها در ایران. و من مطمئن هستم که تغییر رژیم به دست مردم و مقاومت ایران میسر و قابل تحقق است.

برجام، رژیم ایران با خروج از توافق آسیب بیشتری می‌بیند

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان درباره جلسه کمیسیون برجام در وین گفت: قدرتهای جهانی قادر نیستند که خسارت ناشی از بازگشت تحریمهای آمریکا را به طور کامل برای رژیم ایران جبران کنند.
رویتر گزارش داد: وزیر خارجه آلمان به رژیم ایران هشداد اگر از برجام خارج شود اقتصاد این حکومت آسیب بیشتری خواهد دید.
در همین مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نتایج مذاکرات روز جمعه در وین را با عباراتی نظیر «دستاورد تقریباٌ هیچ»، «ناامید کننده»، «وعده اروپا بدون تاریخ بدون امضا»، «مذاکره برای مذاکره» و «بسته اروپا پر از خالی بود!» منعکس کردند.
کیهان تحت امر خامنه‌ای در سرمقاله‌اش با عنوان «شکلات در پایان مذاکرات!» نوشت: در پایان این نشست اتحادیه اروپا بیانیه‌یی ۱۰بندی را صادر کرد که ۹مورد آن کلیاتی است که بود و نبود آنها هیچ تفاوتی نمی‌کند. تنها بند هشتم بیانیه درباره رابطه اقتصادی در قبال حفظ برجام است. (یعنی) چیزی شبیه شکلات.
هدف از مذاکرات، گرفتن تضمین از اروپا برای تأمین منافع اقتصادی در قبال عمل به برجام بود. در بیانیه‌این اتحادیه خبری از تضمین نیست... با موضعگیری مناسب و منطقی حسن روحانی در برابر بسته پیشنهادی اروپا و مایوس‌کننده توصیف کردن آن، انتظار می‌رفت جواد ظریف نیز موضعی در همین راستا اتخاذ و اعلام کند. اما متأسفانه موضع ظریف مانند بسته اروپا مایوس‌کننده است...
کیهان خامنه‌ای افزود: آیا دولتمردان با تفنگ شکسته برجام -البته از ابتدا هم گلوله‌ای در خشاب نداشت- می‌خواهند در میدان جنگ اقتصادی حاضر شوند؟! تکلیف برجامی که در بزم کاری از پیش نبرد و آبی از آن گرم نشد، در میدان رزم روشن‌تر از آن است که نیازی به توضیح داشته باشد.
روزنامه حکومتی وطن امروز با عنوان «طبخ برجام اروپایی با سس فرانسوی!» نوشت: سخنان اخیر لودریان، (وزیر خارجه فرانسه در روز جمعه) نشان می‌دهد اروپا حتی در حوزه‌هایی که قدرت مواجهه با برخی تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ما را دارد، قصد مواجهه با دولت ترامپ را (حداقل تا ماه نوامبر) ندارد... اظهارات وزیر خارجه فرانسه، پرده‌برداری آشکار از بازی وقیح و کاملاً سیاسی اروپا در قبال برجام محسوب می‌شود.
روزنامه سپاه پاسداران هم نوشت: (نظام) در صورت زیاده‌خواهی یا اصرار سه کشور اروپایی برای یک برجام یک‌طرفه و غیرمتعادل، خروج از برجام را رسماً اعلام کند... واکنش محکم دولت به نتایج نشست وین، سنگ بنای راهبرد عاقلانه و غیرمنفعل در اقتصاد و سیاست خواهد بود.
از سوی دیگر، یک دیپلومات سابق رژیم در سرمقاله روزنامه آرمان از باند روحانی نوشت: به‌نظر می‌رسد اروپا نسبت به نیات جمهوری اسلامی دچار تردید شده است. یکی از آنها تأکید مستمر بر خروج از برجام است که مورد انتقاد وزیر امور خارجه فرانسه قرار گرفته است..... شاید ما باید ابتدا تکلیف‌مان را با خودمان روشن نماییم که آیا می‌خواهیم بسته پیشنهادی اروپا راهگشای ما و مقابله کننده با تحریم‌های آمریکا باشد و یا قرار است نظر عده‌یی را که اعتقاد دارند باید به هر قیمتی همکاری با اروپا را بهم زد، دنبال کنیم؟

متحد شوید – گزیده ای از فعالیت های کانونهای شورشی در شهرهای میهن

وحشت رژیم ازخطر قیام و مجاهدین خلق درنمایش نمازجمعه ها

تظاهرات برازجان خروش دیگری از قیام مردم ایران

تظاهرات برازجان که شنبه ۱۶تیر ۹۷گسترده شد بار دیگر زنده بودن و پیشروی قیامی که از دیماه تا کنون چهره ایران را دگرگون کرده است نشان داد.مردم برازجان در اعتراض به قطع بودن آب آشامیدنی این شهر به مدت ۴روز، در خیابانهای مرکزی شهر تجمع کردند و اعتراضهای پراکنده به نبود آب، که یک خواسته ساده صنفی است به سرعت به اعتراضهای جدی به سیاستهای کلان نظام و دخالت در سوریه و... بالغ شد و بلافاصله به شعارهای براندازی منتهی گردید!
این روال ارتقا شعارهای ساده صنفی به کلان مطالبات سیاسی آن‌هم تا خواسته تغییر نظام سیاسی کشور و سقوط دیکتاتوری مذهبی حاکم که در تظاهرات برازجان یک بار دیگر شاهد وقوع آن بودیم؛ شناسنامه تقریباً تمامی خیزش‌های اجتماعی ۶ماهه اخیر ایران است و از شاخصهای پیشرفت قیامی است که از دیماه شعله رو شد. روالی که امروز در برازجان مشاهده می‌کنیم و روزهای قبل در خرمشهر و پیش از آن در قیام بازار تهران و کازرون و... دیده شده بود. روالی که حکایت از تمام شدن یک مرحله تاریخی در تحولات اجتماعی ایران و آغاز یک مرحله دیگر دارد.
برازجانی‌ها امروز در میان شعارهایی که می‌دادند، به سابقه مبارزات تاریخی خود و منطقه دشتستان اشاره می‌کردند که حاکی از مبارزات افتخار‌ آفرین ضداستعماری آنهاست، درست مانند کازرونی‌ها که در رویکردی مشابه، از ناصر دیوان کازرونی، مبارز نامدار منطقه‌‌شان در شعارهایشان اسم می‌بردند.
نمایی از گردنه‌های کوهستانی برازجان
نگاهی به برازجان
برازجان مرکز شهرستان دشتستان و دومین شهر بزرگ استان بو شهر است که جمعیت آن حدود یکصد‌ هزار نفر است. خرمای برازجان از مهمترین محصولات این شهر است که در سال‌های اخیر به‌علت کمبود آب دچار نقصان شده است.
معنی لغوی برازجان «جایگاه بزرگان» است. این شهر یکی از مراکز تمدن قدیم ایران بوده و آثار کاخ‌های کورش در آن منطقه نیز پیدا شده است.
پیشینه مبارزات ضددیکتاتوری مردم برازجان
سابقه مبارزات مردم این شهر در تاریخ معاصر به دوران جنگ جهانی اول برمی‌گردد وقتی که برازجانیها در مبارزات دشتستانی‌ها با نیروهای انگلیسی و پلیس استعماری جنوب به رهبری رئیس‌ علی دلواری شرکت کردند.
یکی از قهرمانان مردم برازجان، میرزا محمد خان برازجانی بود فرد نیکو کاری که پس از سال‌ها مبارزه با نیروهای استعمارگر انگلستان و پیروزی بر آنها، در منطقه برازجان دست به اقدامات عام‌المنفعه زد که ساختن حمام و قنات و... برای اهالی بود. محبوبیت وی در منطقه برازجان زبان‌زد خاص و عام بود. میرزا محمدخان برازجانی ادیب و شاعری توانا، سیاستمداری میهن‌پرست و جنگاوری بی‌همتا بود که فرماندهی آخرین حلقه از مجاهدین جنوب در سال‌های پایانی جنگ جهانی اول را به عهده داشت. در نیروهای وی زنان رزمنده جایگاه ویژه‌یی داشتند، یک دسته ۹نفره از زنان مجاهد نیروهای میرزا محمدخان، در همان نبردها توانسته بودند در یک نبرد حماسی در کوهستانهای «لرده»، یک تیپ انگلیسی را تار و مار کنند.