یکشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۷

سپیده فرهان (فرح آبادی) به ۶ سال زندان محکوم شد

سپیده فرهان (فرح آبادی) به ۶ سال زندان محکوم شد. وی روز شنبه ۱۶تیرماه در مراجعه به دادگاه متوجه شد که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در تاریخ ۳ تیرماه به صورت غیابی به ۶ سال حبس محکوم شده است.
خانم فرهان در این حکم به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به یک سال و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب علیه امنیت کشور» به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است. به این ترتیب در مجموع سپیده فرهان (فرح آبادی) به ۶ سال زندان محکوم شد.
سپیده فرهان (فرح آبادی) دانشجوی فارغ التحصیل رشته معماری و فعال مدنی در اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی دستگیر و در ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.
در جریان قیام دی ماه بیش از ۵۰۰ دختر و زن جوان از جمله دهها دختر دانشجو در نقاط مختلف کشور دستگیر و زندانی شدند. ندا احمدی از جمله این دستگیر شدگان است. وی دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه تبریز می باشد که از زمان دستگیری از وی خبری در دسترس نیست و در وضعیت نامعلومی به سر می برد.
زنان در جریان قیام دی ماه نقش فعال، شجاعانه و پیشتاز داشتند به نحوی که رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران در این رابطه اعتراف کرد که «حلقه اصلی تحریک و شروع خانم ها بودند». (سایت حکومتی جهان نیوز – ۷ بهمن ۱۳۹۶)
طی روزهای اخیر دانشجویان دانشگاههای تهران و سایر شهرهای ایران از جمله در بابل، اهواز، شیراز و تبریز در اعتراض به احکام سنگین صادره برای دانشجویانی که در جریان قیام دی ماه دستگیر شده اند، اعتراضات متعددی برپا کرده اند. در این اعتراضات دختران نقش فعالی داشته اند و در برخی دانشگاهها استادان نیز به دانشجویان پیوستند و خواستار لغو این احکام شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر