شنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۹۵

نگرانی رژیم از فضای مجازی در آستانه چهارشنبه‌سوری

در آستانه جشن ملی چهارشنبه‌سوری ابراز نگرانی از فضای مجازی، سایتها و رسانه‌های حکومتی را پر کرده است. روز گذشته نمایشهای جمعه هم صحنه آشکار شدن همین نگرانی بود
سخنگوی نیروی سرکوبگر انتظامی پیشاپیش خبر از رصد فضای مجازی در آستانه «چهارشنبه سوری» داده بود. (سایت حکومتی تهران نیوز3اسفند 95)
نیروی سرکوبگر موسوم به پلیس فتا نیز اطلاعیه داده بود که: «شهروندان سایتها و کانالهای ساخت و فروش مواد محترقه را به پلیس فتا اعلام کنند». (سایت پلیس فتا7اسفند 95)
کمپین مضحک ضد چهارشنبه‌سوری که از مدتی پیش در تلویزیون رژیم، روزنامه‌ها و سایتهای حکومتی جریان یافته، در روزهای اخیر شدت گرفته است. این کمپین تحت عنوان چهارشنبه‌سوری بی‌خطر، به یاد شهدای آتش‌نشان «پلاسکو» ادامه دارد و بخشی از ابراز نگرانیها نسبت به فضای مجازی را هم شامل می‌شود.
نگرانی از فضای مجازی بخشی از بیانیه پایانی اجلاس خبرگان ارتجاع را به خود اختصاص داد. در این بیانیه آمده بود: «گرایش بی‌ضابطه به این فضا به‌ویژه از سوی جوانان و نبود کنترل و نظارت لازم از سوی مسؤولین و خانواده‌ها، موجب نگرانی جدی می‌باشد». خبرگان ارتجاع در این بیانیه از نهادهای سرکوبگر نظام خواسته‌اند با توجه به هشدارهای خامنه‌ای «فضای مجازی را مقوله‌ای ملی، منطقه‌یی و حتی بین‌المللی به حساب آورده، با تقویت اینترنت ملی و پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی داخلی، راهبردها و توصیه‌های» خامنه‌ای را عملی کنند.
روز گذشته 20اسفند 95 نمایشهای جمعه هم صحنه همین نگرانیها بود:
در مشهد آخوند علم‌الهدی گفت: فضای مجازی ضایعه است، در برخورد با مشکلات فضای مجازی مستاصل هستیم.
آخوند مهدی‌نژاد در نمایش جمعه اراک با ابراز وحشت از این‌که «دشمن در فضای مجازی مشغول فعالیت است» گفت: «مواظب باشیم تبدیل به وسیله‌ای برای رسیدن به هدف دشمن نشویم».
یک کارگزار دیگر خامنه‌ای به اسم منتظری در نمایش جمعهٔ انار، با ابراز وحشت از فضای مجازی گفت: «دشمنان خوش رنگ و لعاب در خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند».
دادستان کل رژیم آخوند منتظری، فضای مجازی را «سنگر حمله دشمن» توصیف کرد که «به یک بستر بسیار خطرناک و جهنم سوزان تبدیل شده است».
این کارگزار جنایتکار رژیم افزود: «وقتی می‌گوییم فلان کانال باید فیلتر شود می‌گویند آزادی را از مردم نگیرید! آیا این آزادی است؟».
و بالاخره آخوند حسینی بوشهری گماشتهٔ خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ قم روی نقطهٔ کانونی وحشت رژیم از شبکه‌های مجازی و فضای سایبری انگشت گذاشت و گفت: «شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به مسائل و پدیده‌هایی که بروز می‌کند دامن می‌زنند». وی با وحشت از دوری و تنفر جوانان از نظام گفت: «امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی جوانان ما را به قتلگاه می‌برند و یکی از راه‌کارها برای مقابله با این اقدامات این است که از دفاع مقدس غافل نشویم».
واقعیت این است که با نزدیکتر شدن جشن چهارشنبه سوری، رژیم آخوندی، با همه توان از تهدید به سرکوب و دستگیری گرفته تا ضد تبلیغات مهوع تصویری تا آویختن به فتاوی مراجع حکومتی و کنترل فضای مجازی، برای مقابله با این جشن ملی اقدام کرده است، اما بی‌تردید جوانان ایران زمین، در همراهی با اعتراضات اجتماعی، با پایداری و همبستگی و با کار جمعی و انقلابی، بساط رعب و وحشت آخوندها را درهم خواهند شکست و خشم و نفرت فزاینده مردم ایران را نسبت به این نظام سراپا فاسد و ضد‌مردمی ابراز خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر