سه‌شنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۹۶

زوزه‌های وحشت رژیم از مجاهدین در پشت میز مذاکره با فرانسویها

سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران و ملاقاتش با سران نظام آخوندی، از جنبه‌های مختلفی ضعف و انزوا و استیصال رژیم را به نمایش گذاشت. یکی از برجسته‌ترین این عرصه‌ها، در ارتباط با مجاهدین و مقاومت ایران بود که مقامهای رژیم آن را با زوزه‌های دردآلود خود از موقعیت مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق به نمایش گذاشتند؛ یکی از این موارد، دیدار پاسدار شمخانی با اونیفرم نظامی با وزیر خارجه فرانسه بود و دستگاه تبلیغاتی رژیم خواست این را به زخم ضعف و بیچارگی رژیم بزند و در همین رابطه گفت که شمخانی با لباس نظامی در این دیدار حاضر شد، تا اقتدار نظام را به نمایش بگذارد. اما در عمل این نمایش اقتدار تبدیل شد به صحنه اظهار عجز و وحشت در برابر مجاهدین و آلترناتیو و نیروی سرنگونی کننده رژیم.
تلویزیون رژیم در روز 14اسفند برای تقویت روحیه ریزشیهای نظام خبر خود را با این عبارات شروع کرد: «دبیر شورای عالی امنیت ملی که برخلاف دیدارهای دیپلوماتیک قبلیش در این دیدار با لباس نظامی حاضر شده بود به لودریان گوشزد کرد سیاست اروپا در امتیاز دهی به آمریکا برای باقی نگه‌داشتن این کشور در برجام، نادرست و نشانه انفعال و تسلیم شدن در برابر بازی ترامپ است». سپس دن کیشوت وار ادامه داد: «دبیر شورایعالی امنیت ملی با انتقاد از حضور و فعالیت آزادانه گروه‌های تروریستی معارض ایران در فرانسه تأکید کرد مدارای پاریس با گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور که در ترور هزاران نفر از مردم بیگانه این کشور دست داشتند، با مسئولیت بین‌المللی فرانسه در مقابله با تروریسم مغایر است و قطعاً به روابط دو کشور لطمه می‌زند».
‌تلویزیون رژیم در همین روز 14اسفند در برنامه دیگری که با یک عضو باند فاشیستی مؤتلفه گفتگو می‌کرد کاملاً بی‌قافیه به صحرای بی‌حاصل مذاکرات رژیم «گریز» زد و مجری‌اش گفت:‌ «من اینجا می‌خواستم به بحث تروریسم اشاره کنم آقای شمخانی امروز خطاب به وزیر خارجه فرانسه اشاره کرد که ایران خودش قربانی تروریسم شده و مردم ایران خاطره تلخ 17000شهید تروریست! از عملکرد مجاهدین را دارند که فرانسه الآن آنها را پناه داده، به آنها آزادی عمل می‌دهد، تریبون می‌دهد و انتقاد کرد با ادعای فرانسه در مبارزه با تروریسم علت این بازی دوگانه اروپاییها در مسأله مبارزه با تروریسم چی هست که این‌قدر شفاف دارند دوگانه بازی می‌کنند؟».
غفاری عضو باند مؤتلفه هم در پاسخ ناله سر داد که: «این مسأله را هم ما در رفتارهای آمریکا دیدیم و هم در رفتارهای اروپا، تقسیم بندی تروریسم به دو قسمت، تروریسم خوب و تروریسم بد».
‌تلویزیون رژیم در سوزنامه دیگری در روز 1۳اسفند96 گفت: «در مورد مواضع چندین ساله پاریس در قبال تهران نشان می‌دهد که این ایران است که باید نسبت به رفتار فرانسویها نگران باشد» و بعد از این مقدمه افزود «حمایت فرانسه از (مجاهدین) و پناه دادن به کسانی که دستشان به خون هزاران ایرانی آلوده است از دیگر اقدامات منفی پاریس علیه تهران است تا جایی که حتی حرف اعضای این گروه از زبان مقامات رسمی این کشور شنیده می‌شود». تلویزیون رژیم سپس اظهارات یک نماینده پارلمان فرانسه در اجلاس بزرگ مجاهدین را انعکاس داد که می‌گفت: «من با شما به‌عنوان نماینده‌ای از دولت جدید فرانسه صحبت می‌کنم ما نباید اجازه دهیم حکومت دین سالار در ایران باقی بماند و هر روز قویتر شود».
هر چند که شمخانی در سوزنامه‌اش از مجاهدین خطاب به وزیر خارجه فرانسه رسم آخوندی «خودش را بیاور، اسمش را نیاور» را به جا آورد و اسمی از مجاهدین نبرد اما به شکلی سوزشش را بیان کرد که خواجه شیراز هم متوجه شد و روزنامه‌ حکومتی عصر ایرانیان از باند ولی‌فقیه ارتجاع به‌نقل از وی نوشت: شمخانی: هشدار دیپلوماتیک در لباس نظامی: فرانسه از (مجاهدین) حمایت نکند-
بعد از شمخانی که سوزش رأس نظام را به زبان آورده است، یک کارگزار حکومتی هم به اسم حسینی با عنوان «عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب» فغان بدنهٴ نظام ولایت را به گوش مخاطبان رساند و گفت: «طی سالیان گذشته شاهد هستیم که این کشور، مأمن و پناهگاهی شده برای مجاهدین که رسماًًًً درصدد براندازی هستند، در حالی که اعضای این گروه آزادانه در فرانسه همایش می‌گذارند و علیه جمهوری اسلامی تبلیغات و اقدام می‌کنند و دولت فرانسه به جای پایان دادن به این تحرکات کینه ورزانه و عذرخواهی از ملت ایران طلبکار هم شده است» (ارگان باند فاشسیتی موتلفه(رسالت) – 15اسفند96)
پیام سفر وزیر خارجه فرانسه یا برجام موشکی یا تحریم from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر