جمعه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۷

گوگل ۵۸ حساب کاربری مرتبط با «برنامه نفوذ» رژیم ایران را مسدود کرد

شرکت گوگل روز پنجشنبه ۱ شهریور۹۷ در بیانیه‌یی اعلام کرد ۵۸حساب کاربری مرتبط با رژیم ایران را مسدود کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویتر این شرکت تصریح کرد حسابهای کاربری مسدود شده با انگیزه‌های سیاسی در پی سرقت اطلاعات بوده‌اند. در بیانیه شرکت گوگل آمده است: این حساب‌ها با رادیو و تلویزیون رژیم ایران مرتبط بوده‌اند.
بر اساس این اطلاعیه تیم امنیت سایبری شرکت گوگل طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با رژیم ایران را کشف کرده است.
این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر دست به اقدام مشابهی علیه ایران و روسیه زده بودند.
گوگل با اشاره به همکاری‌اش با شرکت امنیت سایبری «فایرآی» گفته است: ۳۹کانال یوتیوب، شش وبلاگ در بلاگر و ۱۳حساب در گوگل پلاس که ارتباط‌‌‌شان را با رادیو و تلویزیون دولتی ایران «پنهان کرده بودند» مسدود شدند.
یورونیوز نوشت: کنت والکر، معاون بین‌الملل گوگل نیز گفته است که این شرکت طی ماه‌های اخیر تلاش کرده‌ تا بسیاری از تحرکات اطلاعاتی و اقدامات ارتباطی دارای پشتوانه دولتی را با هدف نفوذ به کارزارهای سیاسی، حسابهای روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و چهره‌های علمی و دانشگاهی، کشف و مسدود کند.
گوگل در این اطلاعیه خاطرنشان کرده که تیم امنیت سایبری این شرکت از طریق سامانه FireEye طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با ایران را کشف کرده است. بنا بر اعلام رسمی گوگل، این کشفیات پیشتر در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفته است.
گوگل در ادامه اطلاعیه خود یادآور شده که این شرکت از سال ۲۰۱۲ تا کنون هر گونه تلاش برای سرقت اطلاعات از حساب کاربری کاربران ایرانی را با ارسال پیام‌های مختلف هشدار داده‌ایم. همچنین از سال ۲۰۱۳ میلادی نیز هشدار وجود انگیزه سیاسی در تلاش برای سرقت‌های اطلاعاتی را به پیغام‌های خود افزوده‌ایم.
گوگل ضمن تأکید بر ادامه بررسی‌های امنیتی خود، یادآوری کرده که این شرکت ضمن در جریان قرار دادن مقامهای آمریکایی از نتایج این بررسی‌ها، سایر شرکتهای فعال در حوزه فناوری و امنیت اطلاعات را نیز از دستاوردهای خود مطلع خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر