پنجشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۶

مراجع حكومتي براي توجيه سركوب زنان وارد صحنه مي شوند

اشتري فرمانده نیروی انتظامی روز 20تيرماه در جمع خبرنگاران اعلام كرد، «هر گونه هنجارشکنی و بدحجابی در داخل خودرو با برخورد قانونی از سویمأموران مواجه و خودروی بدحجابان متوقف می‌شود». (خبرگزاري حكومتي مهر – 20تير 1396)
در همين روز، مكارم شيرازي از مراجع تقليد تصريح كرد:
«برخی فضای داخل اتومبیل را فضای خصوصی به شمار می‌آورند. ازنظر فقهی اگر چیزی آشکار و عیان باشد، فضای خصوصی نیست و فضای اتومبیل هم از همین دسته است».
وی ادامه داد: «این مثل آن است که خانه‌ای شیشه‌ای ساخته شود، درحالی‌که فضای شخصی و خصوصی به معنای داشتن حدود و حریم و به‌دور از چشم است و هر فضای اگر در دید مردم باشد دیگر خصوصی به‌حساب نمی‌آید». (وبسايت حكومتي الف – 20تير 1396)
صافي گلپايگاني از ديگر مراجع حكومتي نيز در 20تيرماه گفت، «افزایش قدرت نیروی انتظامی، سبب بیشتر شدن قدرت دین می‌شود. پلیس در کنار زیر نظر داشتن موضوع حجاب و عفاف، باید مردم را متوجه اهمیت این موضوع کند تا این مقوله مهم، بهتر پیاده‌سازی شود... مسئولان انتظامی باید توجه به شأن کار خود داشته باشند و مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر که در مسیر وظایف شماست را درراه اصلی خود قرار داده و به مبارزه با فساد بپردازند». (خبرگزاري حكومتي تسنيم – 20تير 1396)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر