سه‌شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۶

ایلاف لندن: پارلمانترهای اروپایی نسبت به نقش تخریب کننده تهران در منطقه نگرانند

ایلاف لندن:‌ روز پارلمانترهای اروپایی به گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی بین‌المللی فراخواندند و از دولتهایشان خواستار مشروط کردن روابطشان با توقف اعدام در ایران و التزام به پایه‌های حقوق‌بشر شدند. آنها بر نگرانی شدید خود نسبت به نقش تخریب کننده رژیم ایران در منطقه تأکید کردند.
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا طی یک اطلاعیه مطبوعاتی که آن را 265پارلمانتر امضاء نمودند و همچنین حاوی امضاء ژرارد دوپره رئیس این گروه بوده و متن آن را ایلاف روز دوشنبه دریافت کرد گفتند: ما امروز حمایت 265عضو پارلمان اروپا را از موضوع حقوق‌بشر در ایران اعلام می‌کنیم. همچنین خاطرنشان کردند که آنها گروهها و گرایشات سیاسی در پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنند. شایان یادآوریست که امضاء کنندگان شامل 4معاون رئیس و 23تن از روسای کمیسیونها و هیئتها می‌باشند. آنها همبستگی و اتحاد خود در فراخواندن به توقف نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان و اقلیتها در ایران و حمایت رژیم ایران از تروریسم را تأکید می‌کنیم.
یک انتخابات تقلبی
پارلمانترها افزودند که رژیم ایران اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری را مورد اجراء قرار داده است. آنها گفتند: از نظر ما این یک انتخابات قلابی بود چون هیچ کاندیدایی از اپوزیسیون در آن وجود نداشت و مردم فقط می‌توانستند از بین چند آخوند ارشد، انتخاب بکنند. حسن روحانی که دومین دوره خود را شروع می‌کند، میانه‌رو یا اصلاح‌طلب نیست. در طول دوره ۴ساله اول وی، ایران رتبه اول را در جهان برای بالاترین تعداد اعدامها نسبت به جمعیت داشت.آنها توضیح دادند که وزیر دادگستری روحانی، به اعتراف خود یک قاتل است که عضو کمیسیون مرگ بود و در سال ۱۹۸۸ حکم اعدام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی که اکثراً از سازمان مجاهدین بودند را صادر کرد.پارلمانترهای اروپایی از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و شورای حقوق‌بشر خواسته‌اند تا یک کمیسیون تحقیق برای قتل‌عام ۱۹۸۸ زندانیان سیاسی در ایران تشکیل بدهد. همچنین از دولتهای اروپایی خود خواسته‌اند تا روابط خود با رژیم ایران را به توقف اعدامها و یک پیشرفت روشن در امر حقوق‌بشر و حقوق زنان مشروط کنند.پارلمانترها همچنین نگرانی شدید خود در قبال نقش تخریب کننده رژیم ایران در منطقه را ابراز داشتند و خاطرنشان نمودند که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشتر در سوریه و عراق فعال هستند و باید در لیست‌های بین‌المللی سیاه قرار بگیرند.
آنها توضیح دادند که سپاه پاسداران ایران همچنین بیشتر اقتصاد رژیم ایران را می‌چرخاند. لذا کمپانیهای اروپایی ما که می‌خواهند قراردادهای اقتصادی با رژیم ایران امضا کنند، این ریسک بالا را می‌کنند که مستقیم یا غیرمستقیم با سپاه پاسداران که در واقع یک سازمان تروریستی است قرار داد می‌بندند.
ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در پایان گفت، به‌منظور ابراز همبستگی با اپوزیسیون دموکراتیک ایران، من در گردهمایی ایران آزاد در پاریس در اول ژوییه شرکت خواهم کرد و در آنجا من حمایت ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا از این بیانیه مشترک را ارائه خواهم داد. ما قویاً به دولتهای اروپایی و اتحادیه اروپا توصیه می‌کنیم تا از این بیانیه ما تبعیت کنند.
گردهمایی سالانه
شورای ملی مقاومت ایران گردهمایی سالانه خود را در اول ژوئیه آینده با توجه به شرایط حساس داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی برگزار می‌کند. این شورا تأکید کرد که بیش از 100هزار تن از ایرانیان خارج کشور و صدها تن از شخصیتهای سیاسی و مذهبی از سرتاسر جهان در این گردهمایی شرکت خواهند کرد.اپوزیسیون ایران از جامعه جهانی خواستار حمایت از طرح خود برای سرنگونی رژیم آخوندی و محاکمه عاملان قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی سال 1988 می‌باشد. همچنین شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌ای به سرنگونی رژیم فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و جایگزینی آزادی و دموکراسی و احترام به حقوق‌بشر و صلح و ثبات در منطقه و برادری با همسایگان فراخواند.شورای ملی مقاومت خاطرنشان کرد که دهها هزارتن از ایرانیان خارج کشور از سراسر جهان به گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس خواهند آمد و این تجمع گسترده که تمام مردم ایران با همه اقوام و ملیتها و مذاهب را نمایندگی می‌کند خواستار سرنگونی این رژیم فاشیسم مذهبی خواهد شد. همچنین تأکید کرد که صدای آلترناتیو دموکراتیک، به ایران و اجزای گوناگون تشکیل دهنده مردم ایران با دیده بردباری و مساوات بین زن و مرد و احترام به حقوق همه اقلیتها و اقوام و مذاهب و تساوی هموطنان می‌نگرد.. و تحت شعار یک ایران دموکراتیک خالی از سلاح اتمی به‌دنبال دوستی با سایر جهان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر