چهارشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۹۶

الگوبرداری شبه‌نظامیان حوثی یمن از سپاه پاسداران

شبه‌نظامیان حوثی که در بسیاری از جبهه‌ها در محاصره هستند و به‌دلیل تلفات گسترده با کمبود نیروی نظامی روبه‌رو هستند به‌دنبال عضوگیری زنان و آموزش نظامی آنها رفته‌اند. اسکای نیوز می‌گوید این اقدام حوثی‌ها الگو برداری از سپاه پاسداران است و می‌خواهند همان اعمال را در یمن نیز انجام دهند.
اسکای نیوز 26 اردیبهشت 96: شبه‌نظامیان حوثی در صنعا تنها به این اکتفا نکرده‌اند که کودکان کشورشان را برای جنگی بی‌سمت و سو سربازگیری کنند بلکه اخیراً بعد از فرار هزاران تن از عناصرشان ازجبهه‌ها که تعدادی از آنها در کودکی عضوگیری شده بودند، برای زنان یمن نیز پادگانهای آموزشی ایجاد کرده‌اند.
منابع محلی در صنعا پایتخت یمن تأکید می‌کنند حوثی‌ها برای زنانی که بتازگی از شهرستانهای پایتخت یمن عضوگیری شده‌اند پادگان سازی کرده‌اند تا بتوانند آنها را در جنگهای محتمل در اطراف صنعا بکارگیرند.
این اقدام حوثیها برخلاف سنتها و آداب و رسوم جاری در یمن است. همین منابع فاش ساختند که مسئولیت نظارت بر این کار به عهده حسن زید وزیر ورزش و جوانان در حکومت کودتا است. این فرد یکی از اقوام عبدالملک الحوثی است.
این زنان به یکی از پادگانهای خاص زنان در صنعا فرستاده می‌شوند. کانال تلویزیونی المسیره که در تملک عبدالملک الحوثی است فیلمی از این زنان را پخش کرده است.
حوثیها در سرباز گیری از زنان وکودکان به‌منظور جنگی که شعله‌ور کرده‌اند از عوامل مختلفی استفاده می‌کنند. یکی بیسوادی و جهل و دیگر وضعیت مالی بسیار خراب خانواده هاست که از فقر و بیکاری رنج می‌برند.
سازمانهای حقوقی یمنی حوثی‌ها را به‌دلیل سرباز گیری از کودکان و زنان مورد اعتراض شدیدی قرار داده‌اند و این اقدامات آنها را جنایت جنگی توصیف کرده‌اند.
شخصیتهای سیاسی یمن این اقدام شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی دنباله روی از رژیم ایران است. این گروه تلاش می‌کنند تجارب این رژیم را در یمن پیاده کند. این در حالی است که میان تهران و صنعا بلحاظ ترکیب اجتماعی و قبیله‌ای تفاوت ها بسیار زیاد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر