شنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۷

شرکت های بزرگ اروپایی به فعالیت های خود در ایران پایان می دهند

چند شرکت دیگر اروپایی اعلام کردند که به‌خاطر اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی، به فعالیت‌های خود در ایران پایان می‌دهند.
بانک د. زد. آلمان دومین بانک بزرگ این کشور در زمینه اعطای وام، گفت که تمامی تبادلات مالی خود را با رژیم آخوندی، در ماه ژوئیه به حالت تعلیق در می‌آورد.سخنگوی بانک ده.زد. گفت: «ما تبادلات پرداخت خارجی مرتبط با رژیم ایران را از اول ماه ژوئیه به‌طور کامل تعلیق می‌کنیم».
هم‌چنین «انژی» شرکت بزرگ گاز و انرژی فرانسه اعلام کرد که قراردادهای مهندسی خود را در ایران تا ماه نوامبر به پایان خواهد رساند
ایزابل کوشر مدیر عامل انژی با تأکید بر این‌که این شرکت در ایران زیرساختی ندارد، اما تیم‌های مهندسی آن در آنجا برای مشتریان کار می‌کنند، گفت: «ما ۱۸۰ روز برای پایان‌دادن به این قراردادها در اختیار داریم که تا ماه نوامبر خواهد بود و این تا آن موقع به سرانجام خواهد رسید».
در همین حال پگنیگ PGNiG شرکت دولتی گاز لهستان نیز اعلام کرد به‌دلیل خطرات ناشی از تحریم‌های آمریکا، پروژه گازی خود در ایران 
را متوقف می‌کند.
معاون اجرایی این شرکت به رویتر، گفت: «در ارتباط با قراردادمان در ایران، کار چندانی نمی‌توانیم بکنیم. تحریم‌ها در هر لحظه اعمال خواهند شد و هیچ‌کس نمی‌خواهد ریسک آن‌را بپذیرد».وی افزود: «وقتی در حال کار حفاری و جستجو برای مواد هیدروکربن هستیم ریسک می‌کنیم؛ ولی در برخورد با مسائل سیاسی ریسکی نخواهیم پذیرفت».
پیش از این شمار دیگری از شرکت‌های بزرگ اروپایی هم‌چون شرکت نفتی توتال فرانسه و شرکت حمل و نقل دریایی مرسک دانمارک توقف فعالیت‌ها یا خروج آتی خود از ایران را اعلام کرده‌اند.
خبرگزاری رویتر در گزارشی درباره سفر کمیسر انرژی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار او با مقامات رژیم آخوندی، می‌نویسد: «در حالی که موجی از شرکت‌های اروپایی به‌خاطر ترس از تأثیر جهانی تحریم‌های آمریکا تجارت خود را با رژیم ایران متوقف می‌کنند، مقام‌های اتحادیه اروپا اذعان دارند که توانایی آنها برای دفع تحریم‌ها، محدود است.
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در مذاکرات با رژیم ایران دخیل است به رویتر، گفت: «فراتر از تلاش برای ارائه مقداری اطمینان به رژیم ایران، راه حل جادویی برای این مسئله وجود ندارد»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر