دوشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۹۷

مایک پمپئو: ائتلاف برای فشار واقعی روی رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز از تشکیل ائتلاف برای مقابله با رژیم ایران خبر داد. وی که با سی بی‌اس مصاحبه می‌کرد گفت:‌ رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون هر دو گفتند که ما می‌خواهیم به یک توافقنامه‌ای برسیم که صحیح است، یک توافقنامه بزرگتر. ما در هفته‌های پیش رو سخت روی این کار می‌کنیم. من امیدوارم که یک بخش محوری از محقق کردن این کار باشم. این یک چیز فوق‌العاده خواهد بود که ما بتوانیم اروپاییها را به نقطه‌ای برسانیم که این کار را انجام دهیم.
اما من می‌خواهم این را اضافه کنم: در اساس آنچه در زمان برجام اتفاق افتاد این بود که ایجاد ثروت ایرانیها به رفتار شرورانه آنها سوخت رسانی کرد. پولی که آنها داشتند تا بروند و موشکهایی به ریاض شلیک کنند – آمریکاییها را به خطر بیندازند – از منافع اقتصادی که آنها از برجام دریافت کرده بودند، فراهم شده بود. رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد آنها را از آن ثروت محروم کند.
وی افزود:‌ ما یک ائتلاف تشکیل خواهیم داد که نه فقط با برنامه هسته‌یی رژیم ایران مقابله می‌کند بلکه با برنامه موشکی آنها هم مقابله خواهد بود، مقابله با تلاشهای آنها برای تقویت حزب‌الله و مقابله با تهدیدهای آنها در یمن.
این فعالیتی است که رژیم ایران در زمان برجام به آن دست‌زده است. ما یک تغییری ایجاد خواهیم کرد. ما آنها را از منافع ثروت اقتصادی که ایجاد شده است، محروم و فشار واقعی اعمال خواهیم کرد تا آنها طیف کاملی از پشتیبانی از تروریسم که در این سالهای گذشته درگیر آن بودند را متوقف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر