چهارشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۷

بحران درونی رژیم پس از شکست برجام و سفر جواد ظریف به اروپا

سفر جواد ظریف به اروپا و مذکرات وی برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا، به بحران درون حاکمیت آخوندی پس از شکست برجام دامن زده است.همچنین در حالی که جواد ظریف وزیر خارجه حکومت آخوندی به‌دنبال سفرهایش به چین و روسیه وارد بروکسل شده تا با مقامات اروپایی درباره ادامه برجام پس از خروج آمریکا گفتگو کند، واشینگتن‌پست در گزارشی درباره دیدارها و تماس‌های سران سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان بعد از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام می‌نویسد:... آنها... تلاش کرده‌اند دریابند که در رابطه با خروج ترامپ از توافق اتمی... و طرح‌های او برای اعمال مجدد تحریم‌ها بر شرکتهای خودشان که به تجارت (در ایران) ادامه می‌دهند، چه کار می‌توانند انجام بدهند. اما آنها نگرانند که پاسخ به این سؤال این باشد که کار چندانی از دستشان ساخته نیست».
واشینگتن‌پست درباره تماس‌های مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتایان خود در انگلستان، فرانسه و آلمان، می‌نویسد: «مقام‌های اروپایی گفتند که این گفتگوها تقریباً به‌طور کامل روی تأکید آمریکا بر این امر متمرکز بود که هیچ‌گونه معافیتی از تحریم برای شرکتهای اروپایی، وجود نخواهد داشت».
گزارش کوتاهی از بحران درونی رژیم آخوندی پس از شکست برجام و سفر جواد ظریف به اروپا:
روز ۲۵ارددیبهشت روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای درباره سفرها و مذاکرات جواد ظریف نوشت: در شرایطی که وزیر امور خارجه دولت روحانی برای اجرای مأموریت نجات برجام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پس از چین و روسیه حالا وارد بلژیک شده، مقامات آمریکایی گفته‌‌اند در حال تلاش هستند تا از طریق اروپا توافق با ایران بر سر دائمی کردن محدودیت‌‌های هسته‌‌یی، محدود کردن برنامه دفاع موشکی و تغییر سیاست‌‌های منطقه‌یی ایران را محقق کنند. آن‌گونه که آمریکایی‌ها می‌گویند، این آمریکا و اروپا هستند که برای زنده ماندن برجام شرط می‌گذارند، نه جمهوری اسلامی.
سایر رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای نیز، ضمن سرشکن کردن شکست برجام روی دولت روحانی، سفر ظریف و اقدامات دولت روحانی را در راستای تن‌دادن به همان شرایط آمریکا از طریق اروپا توصیف کرده و حرف خامنه‌ای را مبنی بر این‌که اعتمادی به اروپا وجود ندارد، تکرار می‌کنند.
فرهنگی، مجلس رژیم 23اردیبهشت 97
اتفاقی که برای برجام افتاد نظام را در عالم برزخ قرار داد
در واقع آنچه که اتفاق افتاد ایران رو در عالم برزخ قرار دادند و هیچی عاید جمهوری اسلامی ایران نشد و نگذاشتند یعنی پایبند به تعهداتشون نبودند در این شرایط حساس ما باید مراقبت کنیم اونها دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی و در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی در تلاش هستند اعتمادی هم به اروپا وجود ندارد
ازسوی دیگر باند روحانی مذاکرات ظریف را تنها راه برای حکومت آخوندی دانسته و در عینحال به مواضع اروپا در مخالف به برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی رژیم اذعان می‌کنند
روزنامه حکومتی شرق از باند روحانی 25اردیبهشت می‌نویسد: آنچه از اخبار مرتبط با اروپا به گوش می‌رسد، به‌نظر می‌رسد این بسته پیشنهادی آنها، شامل موضوعاتی علاوه بر موضوع هسته‌یی خواهد بود. این بسته پیشنهادی را چند ماه پیش فرانسه مطرح کرده و حتی در حال رایزنی با آمریکا بر سر این طرح بوده است. توافق مد نظر آنها شامل این است که ایران بعد از سال 2025(بند غروب برجام) نیز به توان هسته‌یی دست پیدا نکند؛ اما نکته دوم به موضوع توان موشکی و نکته سوم به مسائل منطقه‌یی می‌پردازد. شواهد نشان می‌دهد اروپا هنوز دنبال اجرای این طرح پیشنهادی است.
این روزنامه همچنین نوشت: در حالی‌که جمهوری اسلامی و اروپا مذاکرات برجامی پیش‌رو دارند، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که امیدوارم روحانی بپذیرد که زندانیان دوتابعیتی را آزاد کند.
ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان نیز در تماس با روحانی خواهان آزادی یکی نازنین زاغری شده است.
روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز روز ۲۵اردیبهشت نوشت: تعدیل در برنامه موشکی و رفتار‌های منطقه‌یی از جمله موضوعاتی است که اعضای اروپایی برجام آن را دستاویزی برای گرفتن امتیاز در ازای ماندن در برجام از ایران قرار می‌دهند چرا که اروپا نیز همسو با آمریکا موافقتی با برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌یی ایران ندارد... حال اگر (نظام) نخواهد تن به خواسته اروپا دهد، چه بسا اروپا همسو با آمریکا از برجام خارج شوند.
مخاصمات درونی درباره سفر ظریف به اروپا و پیامدهای ناشی از تحریم ها from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر