دوشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۹۷

دری اصفهانی عضو تیم مذاکره اتمی به اتهام جاسوس بودن به ۵ سال زندان محکوم شد

آخوند اژه ای سخنگوی قضائیه آخوندی با رد نظر وزارت اطلاعات رژیم، بر جاسوس بودن دری اصفهانی عضو تیم مذاکره کننده اتمی به ریاست جواد ظریف تاکید کرد.
آخوند اژه ای گفت: دادگاه دری اصفهانی را به خاطر جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم کرده و رد جاسوس بودن وی توسط وزارت اطلاعات غلط است.
یاد آوری می کنیم که پس از یکسال و نیم کشاکش و لاپوشانی فضیحت این جاسوسی، در ۵دی ۹۶ حکم پنج سال زندان دری اصفهانی توسط قضائیه رژیم اعلام شد.
پیش از آن نیز در جریان مخاصمات درونی رژیم، کلیپی در باره این جاسوسی منتشر گردید که فضیحت جاسوسی در نظام آخوندی را برملا کرده بود:
خبرگزاری سپاه پاسداران: فضیحت یک جاسوسی در ولایت خامنه ای: «کتش را صاف میکند تا مدال درست سر جایش قرار بگیرد. رئیس جمهور با لبخند نشان خدمت را به او سینه او محکم میکند. و همه چیز با یک عکس یادگاری تمام میشود. اما این پایان ماجرای آقای کت و شلواری نیست. عوامل شهریور ماه سال قبل همه چیز تازه از همان جایی که تمام شده بود، شروع شد. عبدالرسول دری اصفهانی به اتهام جاسوسی دستگیر شده و خبر توسط یکی از نمایندگان مجلس به رسانهها اعلام شده است...
حالا دیگر خبری از تعریف و تمجیدهای اعضای تیم مذاکرهکننده و دولت از دری اصفهانی نیست. و آنها ترجیح میدهند در قبال اثبات جاسوسی وی یا سکوت کنند یا ماجرا را سیاسی جلوه دهند. بعیدینژاد عضو سابق تیم هستهای و سفیر فعلی ایران در انگلیس که در روزهای ابتدای دستگیری دری اصفهانی گفته بود جاسوس خواندن دری اصفهانی توهین به دستگاههای امنیتی است، ترجیح داد در حساب شخصی خود در اینستاگرام تقصیر را متوجه منبع معرفی کننده وی به وزارت خارجه یعنی بانک مرکزی بیندازد. خود دری اصفهانی اما ماجرای ورودش به دولت را خیلی صریح در مصاحبهای با روزنامه دنیای اقتصاد در سال ۹۴ توضیح میدهد و تأکید میکند که ابتدا در کمیتهای به سرپرستی نهاوندیان در نهاد ریاست جمهوری فعالیت میکرده و در مرحله بعد توسط سیف رئیس کل بانک مرکزی به تیم هستهای راه پیدا میکند. هیچ کس حالا مسئولیت این نقص بزرگ در تیم هستهای را برعهده نمیگیرد. نه کسانی که وی را معرفی کردهاند، نه کسانی که به او نشان خدمت داده اند».
سخنان خامنه‌ای بر تایید هیات مذاکره کننده: «بنده هیأت مذاکره‌کننده را هم امین می‌دانم, هم غیور می‌دانم, هم شجاع می‌دانم, هم متدین می‌دانم. این را همه بدانند».
اژه ایی-محکومیت دری اصفهانی عضو تیم مذاکره کننده به جرم جاسوسی به مدت پ from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر