چهارشنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۹۶

وال استریت ژورنال: رژیم ایران باید قیمت دخالت در سوریه را بپردازد

وال استریت ژورنال 17مرداد 96 جزییاتی از دخالتهای رژیم ایران در سوریه و طرحهای آن را برای تغییر بافت جمعیتی این کشور را فاش کرد.وال استریت ژورنال نوشت:‌ یک بخش اساسی از استراتژی بزرگ رژیم تهران به‌دست آوردن کنترل یک راهروی زمینی از ایران به دریای مدیترانه است. تحت پوشش جنگ داخلی خونین سوریه حزب‌الله در حال کمک به ساختن چنین بزرگراهی است. حزب‌الله که توسط رژیم تهران آموزش دیده و حمایت شده به‌عنوان یک گروه تروریستی توسط آمریکا، فرانسه و اتحادیه عرب در میان دیگران طبقه‌بندی می‌شود.تلاش این گروه تمام دنیای غرب را به خطر می‌اندازد.
وال استریت ژورنال افزود:‌ کنترل کردن این راهرو رژیم ایران را مستقیماً به مزدورانش در سوریه و لبنان وصل خواهد کرد و اجازه خواهد داد تسلیحات پیشرفته را به‌صورت ارزان و سریع منتقل کند. این بزرگراه اجازه می‌دهد رژیم ایران حضور نظامی خود را در کنار مدیترانه گسترش دهد و بیشتر اروپا را در برد نیروی هوایی، دریایی و موشکهای میانبرد خود قرار دهد. رژیم ایران حتی می‌تواند کارخانه تسلیحات در خارج مرزهایش بسازد.
وال استریت ژورنال نتیجه می‌گیرد:‌
در حالیکه سوریه از طریق جنگ از هم پاشیده شد، رژیم ایران سریعاً اقدام کرد. این رژیم قانون بین‌المللی را نقض کرد و به‌صورت اجباری جمعیت سنی را اخراج کرد و آنها را با شیعیان جایگزین کرد. این اقدام بافت جمعیتی سوریه را تغییر داد. رژیم ایران ژنرالهای خود را برای آموزش نیروهای بشار اسد نیز فرستاد. حزب‌الله اکنون برای رژیم ایران نه فقط در لبنان و سوریه بلکه در یمن و عراق نیز کار می‌کند.رژیم ایران باید مجبور شود هر روز که نیروهایش در خاک سوریه باقی می‌مانند تا به رژیم اسد کمک کنند که مردم خود را بکشد، قیمتی بپردازد. رهبران تهران باید بدانند هر نقضی از توافقنامه هسته‌یی تحریمهای سختی به‌دنبال خواهد داشت. آنها نمی‌توانند حملات تروریستی در اروپا، آسیا و آمریکا را هدایت کنند و انتظار داشته باشند که دنیا اقدامات آنها را نادیده بگیرد.راههای بسیاری برای اقدام علیه رژیم ایران وجود دارد. جهان آزاد – به رهبری آمریکا – باید اکنون اولین و مهمترین گام را بردارد و اعلام کند نمی‌تواند یک امپراتوری توسط رژیم ایران را از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه تحمل کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر