پنجشنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۹۶

ژنرال مک مستر:‌ ما باید پرده از فعالیتهای خرابکارانه رژیم ایران در سراسر خاورمیانه برداریم

ژنرال مک مستر می‌گوید ما باید از سپاه پاسداران به‌خاطر دامن زدن به آتش فرقه‌گرایی در خاورمیانه حسابرسی کنیم.
ام اس ان.بی.سی 17مرداد 96:
ونزوئلا یک تاریخ طولانی از رابطه با رژیم ایران دارد. گزارشهایی وجود دارد که با آنها رفت و آمد دارد. آیا نیروهای قدس سپاه پاسداران درونزوئلا حضور دارد؟
ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ: خوب این غیرمنتظره نخواهد بود. من می‌دانم اولویتهای رژیم ایران جای دیگری است. این رژیم دنبال شعله‌ور کردن چرخه بسیار مخرب خشونت فرقه‌یی در خاورمیانه است. این آن چیزی است که باید ما سپاه پاسداران را به‌خاطر آن مورد حسابرسی قرار دهیم. ما باید پرده از فعالیتهای خرابکارانه آنها در سراسر خاورمیانه بزرگتر کنار بزنیم.
ام اس ان بی‌سی: آیا شما انتطار دارید دولت مادورو هم مانند رژیم ایران در سال 2009 که توسط بسیج و سپاه پاسداران بیرحمانه مردم را سرکوب کرد همین کار را بکند؟
ژنرال مک مستر: خوب او هم‌اکنون همین کار را می‌کند، درست است؟ منظورم این است آنها هم‌اکنون در حال سرکوب وحشیانه مردم ونزوئلا هستند. شما این باندهای اراذل و اوباش می‌بینید. آنها از نیروهای امنیتی به‌عنوان ابزار سرکوب استفاده می‌کنند. از باندهای اراذل و اوباش برای گسترش یک رژیم سرکوبگر و مستبد استفاده می‌کنند. شما این باندها را در ایران در شکل بسیج می‌بینید. درونزوئلا هم از همین باندها استفاده می‌کنند.
ام اس ان بی‌سی:‌ آیا این گزارش درست است که رئیس‌جمهور می‌خواهد از توافقنامه هسته‌یی با رژیم ایران بیرون بکشد؟
ژنرال مک مستر: رئیس‌جمهور در رابطه با این توافقنامه بسیار شکاک است.
وی آن را ”بدترین توافقنامه تاریخ“ می‌نامد. و به هر ترتیبی تاکنون این بدترین توافقنامه بوده است. رژیم ایران فوراً شروع به نقض روح آن توافقنامه کرد که قرار بود مانع این رژیم وحشتناک شود. رژیمی که بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه را قربانی کرده است. رژیمی که از بشار اسد حمایت می‌کند. یعنی از کسی که مردم خود را در ابعاد گسترده با گاز سمی به‌قتل رسانده است. رژیمی که از حزب‌الله در لبنان و از شبه‌نظامیان حوثی در یمن حمایت می‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا باید مانع این رژیم شود.
هدف این بود که مانع از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی شوند و باعث شوند رفتار آنها مدره شود. اما آنچه رژیم ایران کرد درست عکس آن بود. آنها عملاً رفتار بی‌ثبات کننده‌شان را در سراسر منطقه تشدید کردند.
ما یک استراتژی را در کنار بسیاری از کشورهای همفکر، متحدان و شرکایمان برای مقابله با رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران، تهیه کرده‌ایم.
در عین‌حالی که هنوز هدفمان ممانعت ازدستیابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی با هر وسیله ضروری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر