دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۶

کنفرانس بین‌المللی با شرکت نمایندگان پارلمان و شخصیتهای برجسته سیاسی از کشورهای مختلف جهان

گردهماييهاي سه روزه مقاومت نمايندگان پارلمان
در جریان کنفرانسهای سه روزه مقاومت در پاریس، روز جمعه 30ژوئن یک کنفرانس بزرگ با عنوان: «با مقاومت ایران، تغییر رژیم در دسترس است» با شرکت نمایندگان پارلمان و شخصیتهای برجسته از 10کشور اروپایی، کانادا و استرالیا برگزار شد در این کنفرانس سخنرانان از کشورهای مختلف نقض مسمتر حقوق‌بشر و سرکوب مردم ایران و به‌ویژه قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 را محکوم کردند. سخنرانان رژیم آخوندی را عامل صدور تروریسم به کشورهای خاورمیانه و منشأ تنشها و درگیریها و کشتار مردم بی‌گناه در سوریه، دانستند و ضمن حمایت از مقاومت ایران و طرح ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی برای ایران آینده، تأکید کردند که تنها راه برای برقراری صلح و ثبات در این منطقه سرنگونی رژیم و برقراری دموکراسی و آزادی در ایران است
سناتور کاترین نون معاون سنای ایرلند
سناتور کاترین نون معاون سنای ایرلند در سخنانش ضمن معرفی هیأت این کشور شامل نزدیک به 10عضو سنای ایرلند تأکید کرد که به‌نمایندگی از دو حزب بزرگ یعنی حزب حاکم و بزرگترین حزب اپوزیسیون این کشور و همچنین از سوی سنای ایرلند در این کنفرانس حضور دارند.
وی افزود: بیش از ۲۰سال پس از قتل‌عام فاجعه باری که در ایران در سال 1988 صورت گرفت، ایرلند همراه با شرکای اتحادیه اروپای آن و جامعه بین‌المللی هیچ تعللی در ابراز نگرانی نسبت به این قتل‌عام و نقض گسترده حقوق‌بشری در ایران از خود نشان نمی‌دهند. ایرلند قویاً از پاسخگو بودن ناقضین حقوق‌بشر حمایت می‌کند. به‌عنوان یک دولت ما باید همراه با اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی نقض فاحش حقوق‌بشر را محکوم کنیم و به‌دنبال برقراری یک نظام دموکراتیک در ایران باشیم
سناتور کورم بورک عضو سنای ایرلند
سناتور کورم بورک عضو سنای ایرلند سخنرانی دیگر این مراسم بود که خواستار حمایت از تغییر دموکراتیک در ایران شد و گفت: ما باید به‌صورت همبسته نه تنها در اروپا بلکه در سطح بین‌المللی کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تغییر در ایران محقق شود. این تغییر عبارت از بازگشت به دموکراسی، حفاظت از حقوق‌بشر، دسترسی به آموزش، دسترسی به خدمات بهداشتی و یک نظام مناسب قضایی که رژیم ایران همه اینها را از مردم این کشور دریغ کرده است
بارونس ورما عضو مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعه بین‌المللی انگلستان
بارونس ورما، عضو مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعه بین‌المللی انگلستان در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این گردهمایی بهمراه هیأت بزرگی از پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی از انگلستان، بر حمایت خود را از مبارزه مردم ایران به‌ویژه زنان علیه رژیم آخوندی و برای آزادی تأکید کرد وی خواستار همکاری جهانی برای دادن پاسخی قوی به اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه مردم ایران شد..
سناتور آنتونیو راتزی دبیر کمیسیون خارجی سنای ایتالیا
سناتور آنتونیو راتزی دبیر کمیسیون خارجی سنای ایتالیا در سخنان خودبا اشاره به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم در داخل و صدور تروریسم و بنیادگرایی آن به کشورهای دیگر بر ضرورت حمایت از آلترناتیو دموکراتیک این رژیم تأکید کرد و گفت:
ما می‌توانیم و باید جنبش مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت ایران و برنامه 10ماده‌ای دموکراتیکش را به‌رسمیت بشناسیم.
در ایران یک آلترناتیو با برنامه‌یی مشخص برای یک ایران آزاد و مبتنی بر جدایی دین و دولت وجود دارد
سناتورآنتونیو راتزی، دبیر کمیسیون خارجی سنای ایتالیا در ادامه گفت:
شورای ملی مقاومت ایران همراه با رئیس‌جمهور برگزیده‌اش خانم مریم رجوی نه تنها دیدگاههای دموکراتیک دارند بلکه بیش از سه ده است که برای محقق کردن آن مبارزه کرده‌اند. وجود یک آلترناتیو دموکراتیک و حمایتهای مردمی رو به افزایش از آن نشانگر آن است که مردم ایران آماده تغییر و ساختن آینده‌ی کشور خودشان و سرنگونی رژیم مذهبی هستند.
ما در غرب تنها باید آنان را به‌رسمیت بشناسیم و از آنها حمایت کنیم. ما پیروز می‌شویم زیراکه برنامه ده ماده‌ای دموکراتیک خانم مریم رجوی را تأیید می‌کنیم. این بایستی در کانون مناسبات و مراودات ما با ایران باشد.
بارتولومئو پپه عضو سنای ایتالیا
بارتولومئو پپه عضو سنای ایتالیا طی سخنانی نگرانی خود را از گسترش بنیادگرایی در منطقه خاورمیانه به‌عنوان مشکل اصلی این منطقه و تهدیدی برای صلح جهانی ابراز کرد. وی تأکید کرد که راه‌حل مقابله با این تهدیدها را باید خارج از این پدیده جستجو کرد.
برایان بینلی نماینده پیشین پارلمان انگلستان
سخنران دیگر این گردهمایی، برایان بینلی نماینده پیشین پارلمان انگلستان بود. وی در سخنان خود، گفت: بسیاری از شما مانند من مدتهای طولانی از اهداف مقاومت ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کرده‌اید. من از کار فوق‌العاده مریم رجوی، تلاشهای خستگی‌ناپذیر و راهنمایی‌های مستمر ایشان الهام گرفته‌ام و یکبار دیگر به رهبری کیفی پایدار و بی‌وقفه ایشان ادای احترام می‌کنیم
برایان بینلی با یادآوری اقدامات رژیم علیه مقاومت ایران از جمله شیطان‌سازی و پراکندن اطلاعات غلط، به‌منظور زمینه‌سازی برای تهاجم نظامی به اشرف و لیبرتی و کشتار مجاهدان، انتقال مجاهدان اشرفی به آلبانی را یک پیروزی و دستاورد بزرگ قلمداد کرد
وی با رد سیاست مماشات کشورهای غربی با رژیم، راه‌حل صلح و ثبات در منطقه را حمایت از برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی، نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط اتحادیه اروپا و انگلستان و اخراج مزدوران رژیم از عراق و سوریه دانست.
باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان
باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان سخنران دیگر این گردهمایی بود. وی با تأکید بر این‌که زمان آزادی مردم ایران و پایان حکومت آخوندی فرا رسیده است، خواستار اتخاذ یک سیاست قوی در مقابل رژیم آخوندی و حمایت از شورای ملی مقاومت به‌عنوان جایگزین رژیم آخوندی شد.
من از همه دولتها در سراسرجهان می‌خواهم که شورای ملی مقاومت را به‌عنوان صدای واقعی مردم ایران به‌رسمیت بشناسند. من یک صدای قوی مثل خیلی‌های دیگر در پارلمان انگلستان برای نامگذاری کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک سازمان تروریستی در جامعه بین‌المللی بوده‌ام. و ایالات متحده، انگلستان و اتحادیه اروپا باید متحد شوند و با این سازمان به‌عنوان یک سازمان تروریستی برخورد کنند و آن را ممنوعه کنند و این پیامی است که باید به‌عنوان یک گروه متحد بفرستیم. شورای ملی مقاومت ایران یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن برگزار کرد و افشاگریهای بیشتری در مورد توسعه موشکی در ایران ارائه کرد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیم ایران به این روند گسترش توانایی موشکی ادامه دهد
مجاهدین منابعی در ایران دارند، آنها 42مرکز در داخل ایران برای تولید و آزمایش موشک توسط سپاه پاسداران را مشخص کردند. این بی‌احترامی کامل به تعهداتی است که رژیم ایران داده است. در مارس بیش از 30نماینده پارلمان در انگلستان از لایحه‌یی با عنوان نفوذ رژیم ایران در خاورمیانه حمایت کردند.
نمایندگان در مجلس عوام از این لایحه حمایت کرده و تصریح کردند که فراخوان رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی به جامعه بین‌المللی برای اخراج و ممنوعه کردن سپاه پاسداران و عواملش در سوریه و عراق و منطقه یک گام حیاتی به سمت صلح در خاورمیانه است.
چنین حرکتی یک گام درست در مسیر احیای حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران و محدود کردن توانایی سپاه در صدور تروریسم و سرکوب تظاهرات ضد رژیم در داخل است.
رومئو نیکوآرا نماینده پارلمان رومانی
رومئو نیکوآرا نماینده پارلمان رومانی در سخنان خود ضمن تشریح آشنایی خود با اهداف مقاومت ایران و تشکیل کمیته حمایت از حقوق‌بشر ایران در پارلمان رومانی، نقض حقوق‌بشر به‌ویژه اعدمهای فزاینده، سرکوب ملیتها و پیروان سایر مذاهب و همچنین ایجاد محدودیت برای جوانان ایران توسط رژیم آخوندی را محکوم کرد و خواستار حمایت از شورای ملی مقاومت در مبارزه برای آزادی مردم ایران و مشروط کردن هر گونه مراوده با رژیم به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران شد. وی همچنین خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران برای مقابله با صدور تروریسم و فرقه‌گرایی توسط رژیم آخوندی شد.
بن اونی اردلئن نماینده پارلمان رومانی
بن اونی اردلئن نماینده پارلمان رومانی در سخنان خود با اشاره به حاکمیت دیکتاتوری در رومانی بر حمایت خود از مبارزه مردم ایران برای خلاصی از چنگال دیکتاتوری حاکم بر ایران تأکید کرد و گفت ممکن است ما همه اعتقادات مختلفی داشته باشیم اما برمبنای ارزشهای انسانی که برای آن مبارزه کرده‌ایم ضروری است از اهداف مبارزه مردم ایران حمایت کنیم.
جوزپه مورگانتی نماینده پارلمان سن مارینو و وزیر آموزش و پرورش پیشین
جوزپه مورگانتی نماینده پارلمان سن مارینو و وزیر آموزش و پرورش پیشین این کشور طی سخنانی همبستگی مردم و پارلمان سن مارینو با مبارزه مردم و مقاومت ایران برای آزادی و حاکمیت مردمی را ابراز کرد و افزود: ما از خانم مریم رجوی ریس جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌خاطر میارزه‌اش برای آزادی حمایت می‌کنیم. ،
ایران کشوریست با تمدن چند هزار ساله. یک ایران آزاد، نقش مهمی در استقرار صلح در منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند.
سر دیوید ایمس نماینده برجسته پارلمان انگلستان و رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیا برای ایران آزاد با اشاره به حکم خمینی برای قتل‌عام زندانیان سیاسی و جنایتهای صورت گرفته در جریان قتل‌عام 30000زندانی سیاسی گفت:
سر دیوید ایمس-نماینده برجسته پارلمان انگلستان
در دو سال گذشته کمیته ما روی یکی از بدترین جنایات حقوق‌بشر در تاریخ معاصر ایران متمرکز بود: قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 1988 در ایران و ما بی‌وقفه از این هدف برای محاکمه عاملان و آمران آن حمایت کرده‌ایم.
رژیم ایران از یک فرهنگ بسیار نگران‌کننده مصونیت از مجازات کسانی که در نقض بسیار جدی حقوق‌بشر دخیل هستند حمایت می‌کند.
من به همراه بسیاری از همکاران پارلمانی اخیراً لایحه‌یی را ارائه کردیم. ما در این لایحه زودرس قتل‌عام 88را برجسته کردیم که عاملان آن به عدالت سپرده شوند. لایحه می‌گوید: مرگ زندانیان سیاسی در ایران در سال 1988 – و مورد حمایت 80 عضو مجلس عوام انگلستان از همه احزاب است و از دولت می‌خواهد این قتل‌عام وحشیانه را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد و از کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل، شورای حقوق‌بشر، مجمع عمومی و شورای امنیت بخواهد دستور تخقیقات بدهند و عاملان را به دست عدالت بسپارند.
میلیونها ایرانی که تشنه آزادی هستند، خواستار محاکمه عاملان و آمران هستند و حمایت ما از درخواست مشروع آنها من معتقدم خانم رئیس یک تقویت جدی برای آرمان آزادی و حقوق‌بشر در ایران است.
راجر گودسیف- نماینده پارلمان انگلستان
راجر گودسیف نماینده پارلمان انگلستان با یادآوری تهدید بنیادگرایی برای جهان گفت: بهترین راه‌حل برای مبارزه با بنیادگرایی، مقابله با رژیم حاکم بر ایران و جلوگیری از جمایت این رژیم از تروریسم است. این اقدام، با حمایت از مردم و مقاومت ایران امکانپذیر است. ما باید از خانم رجوی حمایت کنیم تا بتواند برنامه ۱۰ماده‌ای خود را به تمام جهان برساند. من امیدوارم که دوستان ما در شورای ملی مقاومت بتوانند تلاشهایشان را به ثمر بنشانند و آزادی و دموکراسی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند
دیوید کیلگور- وزیر مشاور پیشین در امور خارجه کانادا
دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین در امور خارجه کانادا دیگر سخنران این گردهمایی بود. وی در سخنان خود وجوهی از نقض حقوق‌بشر، اعدامهای فزاینده و سرکوب زنان در ایران تحت حاکمیت آخوندی را برشمرد و سپس یکبار دیگر بر حمایتش از مقاومت ایران و مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی تأکید کرد.
دی باک اوبهاری- عضو پارلمان کانادا
دی باک اوبهاری عضو پارلمان کانادا در سخنرانی خود گفت، باحمایت از مقاومت ایران تغییر رژیم در دسترس است با ذکر اقدامات دولت کانادا برای محکومیت رژیم به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در سازمان ملل متحد، خواستار اعمال فشار به رژیم با به‌خاطر نقض گسترده حقوق‌بشر وبکار گیری شبکه مجازی برای پاسخگویی رژیم در برابر افکار عمومی شد وی تأکید کرد:
به اعتقاد ما رژیم ایران به‌دلیل عملکردهایش نمی‌تواند به جامعه بین‌المللی تعلق داشته باشد. ما به فشارهای خود بر رژیم ایران در رابطه با بهبود وضع حقوق‌بشر ادامه خواهیم داد، می‌خواهم به شما و به مردم ایران بگویم که ما در کنار شما خواهیم بود.
روبرتو رامپی -عضو کمیته حقوق‌بشر پارلمان ایتالیا
روبرتو رامپی عضو کمیته حقوق‌بشر پارلمان ایتالیا سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی ضمن محکوم کردن اعدامهای فزاینده در ایران گفت: [رژیم] ایران نه تنها بالاترین تعداد اعدام را اعمال می‌کند، بلکه شیوهّ اعمال آن نیز بسیار خشن و پرهیاهو است که نشان می‌دهد آنها با رعب و وحشت حکومت می‌کنند.
وی افزود: ما امروز در حمایت از مقاومت ایران و برای تحقق دموکراسی و احترام به حقوق‌بشر در ایران و همچنین به‌خاطر احترام و توجه به میلیونها تن از مردم ایران، که امروز متأسفانه در فقر و وحشت و عدم برخورداری از حقوق پایه‌یی و امنیت به‌سر می‌برند، در اینجا هستیم و می‌خواهم یکبار دیگر بر حمایت خود از مردم و مقاومتشان تأکید کنم.
سناتور نیکولتا فاورو دبیر کمیسیون کار سنای ایتالیا
سناتور نیکولتا فاورو دبیر کمیسیون کار سنای ایتالیا در سخنان خود با اشاره به مبارزات جهانی برای تساوی حقوق زنان و مردان گفت:
بنیادگرایی ارزشهای پایه‌یی انسانی به‌ویژه حقوق زنان را بی‌ارزش می‌داند. خود را پشت مذهب پنهان می‌کند و جو رعب وحشت در جامعه ایجاد می‌کند و برای تحکیم سلطه خود بر مردم و به هیچ مرزی احترام نمی‌گذارد رنج زنان در ایران ریشه در این ایدئولوژی دارد. این وظیفه ماست تا از خواهران مسلمانمان که در زیر این تجاوزات هستند حمایت کنیم. مانند زنان مقاومت ایران که در مبارزه علیه بنیادگرایی بهای سنگینی پرداخته و می‌پردازند.
سناتور نیکولتا فاورو در پایان تأکید کرد
در پایان می‌خواستم تأکید کنم بر حمایت و قدردانی خودمان از مبارزه خستگی‌ناپذیر و مستمر مریم رجوی برای پایان بخشیدن به هژمونی اندیشه بنیادگرایی و این‌که این یک وظیفه انسانی برای هر زنی در غرب است که حمایت کامل خود را از این زن شجاع به‌عمل آورد.
سناتور والریا کاردینالی عضو مجلس سنای ایتالیا
سناتور والریا کاردینالی عضو مجلس سنای ایتالیا در سخنان خود با اشاره به محکومیت رژیم در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر 2016، به‌ویژه به‌خاطر نقض حقوق زنان گفت: به‌رغم سرکوب حاکم بر ایران زنان شجاع ایرانی، زن‌ستیزی و اختناق را روزانه به چالش می‌کشند. مبارزه برای حقوق ابتدائی، پایه رژیم مذهبی ایران را به لرزه می‌اندازد. به‌خصوص این‌که مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت ایران، در تضاد با رژیم ایران برنامه‌یی در مورد زنان در مقاومت عرضه کرده که تماماً علیه این رژیم است. مقاومت ایران رهبری زنان را به‌رسمیت می‌شناسد و خود با رهبری زنی مسلمان، مریم رجوی، که در ائتلاف اپوزیسیون منطقه بی‌نظیر است اداره می‌شود
وی با یادآوری برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی برای ایران آزاد آینده، به‌ویژه ماده 5آن درباره آزادیها و حقوق زنان گفت:
در این مورد زنان نیروی اصلی تغییر دموکراتیک در ایران هستند. زنان ایرانی، مانند مریم رجوی، شایسته پشتیبانی و حمایت ما هستند.
ماریانو رابینو نماینده پارلمان ایتالیا در سخنان خود خواستار اتخاذ قاطعیت در مقابل رژیم آخوندی و کنار گذاشتن سیاست مماشات با این رژیم از سوی کشورهای غربی شد. وی گفت:
فریب رژیم ایران را نباید خورد. ، هر کجا که این رژیم باشد، آنجا تروریسم و کشتن شهروندهای بی‌گناه و آشوب رشد می‌کند.
وی با اشاره به قتل‌عام 30000زندانی سیاسی در سال 67 افزود: فتوای خمینی بنیادگذار رژیم در سال 1988 را نباید از خاطر برد، بر اساس این فتوا، دهها هزار تن از زندانیان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران، قتل‌عام شدند، فتوایی که حتی امروز هم قابل اجراست. یعنی این‌که هر کس از مجاهدین یا مقاومت حمایت کند محارب شناخته می‌شود و حکم او مرگ است.
ماریانو رابینو افزود: اما به‌رغم تهدید به اعدام، در ایران حمایت از مریم رجوی و برنامه 10ماده‌ای ایشان رو به افزایش است.
لرد مک اینس عضو مجلس اعیان انگلستان
لرد مک اینس عضو مجلس اعیان انگلستان در سخنان خود گفت: رژیم ایران مردم این کشور را نمایندگی نمی‌کند. این رژیم هم‌چنان با سرکوب به حکومت خود ادامه می‌دهد و در کشورهای منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه، دخالتهای شرورانه‌ای دارد
وی افزود: همه دولتهایی که به دموکراسی اعتقاد دارند باید به برنامه ارائه شده توسط خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت گوش دهند تا اطمینان یابیم حکومتی در ایران بر سر کار بیاید که مردم ایران را نمایندگی کند
آگیدیوس واریکیس نماینده پارلمان لیتوانی
آگیدیوس واریکیس نماینده پارلمان لیتوانی و عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا طی سخنانی گفت: شورای اروپا باید نظرات شورای ملی مقاومت را به‌عنوان پایه گفتگوهای خود در رابطه با سیاست اروپا در قبال ایران قرار دهد. من از تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران وگنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی حمایت می‌کنم این یک گام بسیار جدی در جهت تضعیف سپاه پاسداران در حمایت از تروریسم در خارج از ایران و سرکوب مردم ایران خواهد بود. من در دفعات مختلف چه در پارلمان اروپا و چه در مراسمی مشابه امروز با خانم رجوی ملاقات کرده‌ام و از برنامه ده ماده‌ای ایشان برای آینده ایران استقبال می‌کنم. جامعه جهانی باید از برنامه شورای ملی مقاومت و خانم رجوی برای احقاق دموکراسی و آزادی در ایران حمایت کند و این امر باید زودتر صورت گیرد.
هنریکا کریزوونس – نماینده پارلمان لهستان
هنریکا کرزی ون استری چارسکا نماینده پارلمان لهستان که در اعتصابات و اعتراضات در گدانسک لهستان در سال 1980نقش بزرگی داشته در سخنان خود با ذکر نمونه‌هایی از سرکوب زنان در ایران توسط رژیم آخوندی، بر ضرورت همبستگی جهانی زنان علیه ستم و سرکوب تأکید کرد و گفت: به‌عنوان یک زن لهستانی که در گدانسک برای این کشور جنگید، امروز می‌خواهم این را بگویم: خواهران ما در ایران و دیگر مکانهایی که زنان رنج می‌برند اکنون باید بشنوند که تنها نیستند. ما، زنان سراسر جهان، با آنها در همبستگی هستیم. وقتی یک زن فریاد می‌زند، هیچ کس نمی‌شنود. اما وقتی میلیون ها زن فریاد می‌زنند، به شما اطمینان می‌دهم که هیچ کس این را نادیده نمی‌گیرد.
دیگر سخنرانان این کنفرانس بین‌المللی عبارت بودند از: مارک ویلیامز نماینده پارلمان انگلستان، ولاد امانوئل دوروش، نماینده پارلمان رومانی، ماریا کالستا، عضو پارلمان رومانی، ماریا گرچه آ، نماینده پیشین پارلمان رومانی، کلوین تامپسون نماینده پیشین پارلمان استرالیا، لوئیجی کامپانیا عضو سنای ایتالیا، رناتا بوئنو Renata Bueno عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا، کریستوفر سعید نماینده پارلمان مالت، فیل گلندنینگ رئیس ادموند رایس سنتر و مرکز مهاجران از استرالیا، اریک والدبرگ-حقوقدان از سوئیس، آنتونیو استانگو Antonio Stango رئیس لیگ حقوق‌بشر ایتالیا، حسین عابدینی و دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت که در سخنان خود، ضمن استقبال از نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران، و تشدید تحریمها علیه رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و آزمایش موشکهای بالستیک و حمایت از تروریسم، بر ضرورت حمایت از مقاومت ایران برای ایجاد تغییر دموکراتیک در ایران به‌عنوان کلید صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند. آنان همچنین خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی و قرار دادن عاملان و آمران این جنایت در مقابل عدالت شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر