شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۶

شرکت بوئینگ: صادرات هواپیما بوئینگ به رژیم ایران، مشروط به دادن مجوز از طرف خزانه‌داری آمریکا شد

صادرات هواپیما بوئینگ تحت تاثیر تحریمات جدید آمریکا، مشروط به دادن مجوز از طرف خزانه‌داری آمریکا شد
«دنیس مولنبرگ»، مدیر عامل بوئینگ روز 6مرداد 96 قراردادهای این شرکت هواپیماسازی با دو شرکت ایرانی را منوط به ارائه مجوزهای صادرات وزارت خزانه‌داری آمریکا دانست.
بنا‌ به گزارش خبرگزاری حکومتی مشرق، قراردادهای بوئینگ با شرکتهای هواپیمایی آسمان و ایران‌ایر روی هم رفته 20میلیارد دلار ارزش دارند.
بیشتر بخوانید:
کمیته فرعی خدمات مالی کنگره آمریکا روز پنجشنبه 17تیر 96 درباره مسدود کردن فروش هواپیمای بوئینگ به رژیم ایران گفتگو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویتر آنها در مورد سه طرح مختلف بحث می‌کنند، از جمله درباره منع صدور مجوز فروش بوئینگ از سوی وزارت دارایی، منع دادن اجازه معاملات مالی در ارتباط با فروش هواپیماها از سوی وزیر دارایی و ممنوع کردن بانک واردات-صادرات از تأمین مالی هر مؤسسه‌ای که با رژیم ایران معامله می‌کند یا خدمات مالی برای تسهیل معامله به این رژیم ارائه می‌کند.
این اقدام کمیته فرعی خدمات مالی کنگره آمریکا پس از آن صورت گرفت که قبلاً اعلام شده بود رژیم ایران برای خرید 100هواپیما رسماً با بوئینگ به توافق رسیده است.
به گزارش رویتر اگر این طرح در کنگره تبدیل به قانون شود می‌تواند بر سایر شرکتهایی که قصد فروش هواپیما به رژیم ایران را دارند اثر بگذارد؛ زیرا همه جتها به نوعی به قطعات آمریکایی نیاز دارند.
یکی از دستیاران کمیته خدمات ملی مجلس نمایندگان آمریکا به خبرگزاری رویتر گفت: ”انتظار تصویب طرحها در این کمیته می‌رود اما هنوز زمانی برای به رأی گذاشتن آنها مشخص نشده است“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر